Florydzialski Napisano 20 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 (edytowane) 2000 mil przejechane. Średnia prędkość 43 km/h czyli tak trochę jazdy miejskiej i jazdy na trasie. Średnie spalanie 4.4 litra na setkę. W samochodzie ważącym 2700 kg (tak, XC60 T8 z wszelkimi pakietami jest raczej ciężkie) o aerodynamice cegły. Ilość problemów - zero. Edytowane 20 Lutego 2019 przez Florydziak 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 3 godziny temu, Florydziak napisał: 2000 mil przejechane. Średnia prędkość 43 km/h czyli tak trochę jazdy miejskiej i jazdy na trasie. Średnie spalanie 4.4 litra na setkę. W samochodzie ważącym 2700 kg (tak, XC60 T8 z wszelkimi pakietami jest raczej ciężkie) o aerodynamice cegły. Ilość problemów - zero. Ciekawe, że ten sam samochód w EU waży 800kg mniej. Pewnie u Was razem z przeciętnym amerykańskim kierowcą zważyli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 20 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 27 minut temu, Ryb napisał: Ciekawe, że ten sam samochód w EU waży 800kg mniej. Pewnie u Was razem z przeciętnym amerykańskim kierowcą zważyli. Ciekawe bo np. autocentrum: https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volvo/xc60/ii/silnik-hybrydowy-t8-twin-engine-407km-2017-2018/ mówi że minimalna masa to 2349 kg. W USA podają masę z wszelkimi płynami i opcjami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 13 minut temu, Florydziak napisał: Ciekawe bo np. autocentrum: https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volvo/xc60/ii/silnik-hybrydowy-t8-twin-engine-407km-2017-2018/ mówi że minimalna masa to 2349 kg. W USA podają masę z wszelkimi płynami i opcjami. Walnęli się, bo ten sam samochód AD 2018 waży już 1941kg. 800kg to za duża różnica żeby to nie był błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 20 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2019 19 minut temu, Ryb napisał: Walnęli się, bo ten sam samochód AD 2018 waży już 1941kg. 800kg to za duża różnica żeby to nie był błąd. Podejrzewam że sprawdzasz wersję T5 a nie T8. T8 jest znacznie cięższa bo ma prawie 11 kWh baterię + supercharger. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 12 godzin temu, Ryb napisał: Ciekawe, że ten sam samochód w EU waży 800kg mniej. Pewnie u Was razem z przeciętnym amerykańskim kierowcą zważyli. W EU wszystko waży mniej. Dopóki ktoś nie zważy. Moja Kia ważyła 1850 kg a w DR był 1700 z kawałkiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 16 godzin temu, Florydziak napisał: 2000 mil przejechane. Średnia prędkość 43 km/h czyli tak trochę jazdy miejskiej i jazdy na trasie. Średnie spalanie 4.4 litra na setkę. W samochodzie ważącym 2700 kg (tak, XC60 T8 z wszelkimi pakietami jest raczej ciężkie) o aerodynamice cegły. Ilość problemów - zero. Ile z tego na samym pradzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 12 godzin temu, Florydziak napisał: Ciekawe bo np. autocentrum: https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volvo/xc60/ii/silnik-hybrydowy-t8-twin-engine-407km-2017-2018/ mówi że minimalna masa to 2349 kg. W USA podają masę z wszelkimi płynami i opcjami. Może to tak jak w kamperach. Volvo ma oddzielny zbiornik na wodę czystą, szarą oraz fekalia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 1 godzinę temu, marcindzieg napisał: W EU wszystko waży mniej. Dopóki ktoś nie zważy. Moja Kia ważyła 1850 kg a w DR był 1700 z kawałkiem. w BMW dopiero są różnice. Kumpla 1-er ważyła na pusto prawie 300kg wiecej niż w DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 4 minuty temu, koNik napisał: w BMW dopiero są różnice. Kumpla 1-er ważyła na pusto prawie 300kg wiecej niż w DR Ja odwoziłem teściowej jabłka do skupu i zważyłem z ciekawości auto Waga raczej nie oszukuje w tą stronę. Odnoszę wrażenie że w EU ludzie po prostu lubią być oszukiwani. Spalanie - w jakiś cudownych, laboratoryjnych warunkach, waga - chyba z pustym bakiem i wyrzuceniem wszystkiego ze środka. A potem można się pochwalić że się kupiło lekki i palący śmieszne ilości paliwa samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 13 godzin temu, Florydziak napisał: Podejrzewam że sprawdzasz wersję T5 a nie T8. T8 jest znacznie cięższa bo ma prawie 11 kWh baterię + supercharger. T8. A pomyliło im się na stronie z XC90 T8, który rzeczywiście tyle waży. Ale XC60 jest dużo lżejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 51 minut temu, koNik napisał: w BMW dopiero są różnice. Kumpla 1-er ważyła na pusto prawie 300kg wiecej niż w DR Może powinien go dobrze przeszukać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 21 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 3 godziny temu, tom111 napisał: Ile z tego na samym pradzie? Trudno powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 21 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 1 godzinę temu, Ryb napisał: T8. A pomyliło im się na stronie z XC90 T8, który rzeczywiście tyle waży. Ale XC60 jest dużo lżejszy. Myślę że Volvo wie najlepiej ile ich samochód wazy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 (edytowane) A może to dmc jest Tutaj jednak trochę mniej 4638 lbs. https://www.volvocars.com/us/cars/new-models/xc60/specs#/specscompare Edytowane 21 Lutego 2019 przez ccLot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 (edytowane) Florydziak na 100 podaje dmc. Masa wlasna to 2349kg. Ciagle ciezkie bydle. Blisko 400KM, 2.5T (bo tyle pewnie na codzien wychodzi) i srednio 4.4l...robi wrazenie Edytowane 21 Lutego 2019 przez zinger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 Zastanawia mnie fakt dłuższej eksploatacji uturbionego silnika w wersji hybrydowej. Gaszenie i zapalanie silnika (częstsze niż start-stop przy staniu na światlach) i w różnych momentach jazdy nie wpłynie na turbinkę? Mając u siebie silnik n/a jakoś mocno nie przejmuje się tym, natomiast mając takie same auto z T, bym się zastanawiał czy takie połączenie jest sensowne Wymyślili jakiś lepszy system chłodzenia turbiny i wyhamowywania rozpedzonego wrinika bez smarowania? Chyba, że zakłada producent - auto na 3 lata i "do ży...a" btw komputer nie generuje Ci raportu zużycia samej energii elektrycznej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 21 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 48 minut temu, kanu napisał: Zastanawia mnie fakt dłuższej eksploatacji uturbionego silnika w wersji hybrydowej. Gaszenie i zapalanie silnika (częstsze niż start-stop przy staniu na światlach) i w różnych momentach jazdy nie wpłynie na turbinkę? Mając u siebie silnik n/a jakoś mocno nie przejmuje się tym, natomiast mając takie same auto z T, bym się zastanawiał czy takie połączenie jest sensowne Wymyślili jakiś lepszy system chłodzenia turbiny i wyhamowywania rozpedzonego wrinika bez smarowania? Chyba, że zakłada producent - auto na 3 lata i "do ży...a" btw komputer nie generuje Ci raportu zużycia samej energii elektrycznej? Ilość różnych wentylatorów itp. w tym samochodzie jest spora i lubią sobie one warczeć na postoju wiec trudno powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 1 godzinę temu, kanu napisał: Zastanawia mnie fakt dłuższej eksploatacji uturbionego silnika w wersji hybrydowej. Gaszenie i zapalanie silnika (częstsze niż start-stop przy staniu na światlach) i w różnych momentach jazdy nie wpłynie na turbinkę? Komputer sterujący na bieżąco modeluje warunki panujące w turbinie - nie wyłączy silnika jak jest za gorąco. 1 godzinę temu, kanu napisał: Mając u siebie silnik n/a jakoś mocno nie przejmuje się tym, natomiast mając takie same auto z T, bym się zastanawiał czy takie połączenie jest sensowne Wymyślili jakiś lepszy system chłodzenia turbiny i wyhamowywania rozpedzonego wrinika bez smarowania? Wirnik bez napędu ze strony turbiny zatrzymuje się bardzo szybko - sprężarka daje spory opór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 2 godziny temu, kanu napisał: Zastanawia mnie fakt dłuższej eksploatacji uturbionego silnika w wersji hybrydowej. Gaszenie i zapalanie silnika (częstsze niż start-stop przy staniu na światlach) i w różnych momentach jazdy nie wpłynie na turbinkę? Bez przesady, przeciez to turbo przy takiej jezdzie raczej sie przegrzewa i jest na biezaco smarowane... Poza tym po co sobie zawracac tym glowe, skoro ewentualne naprawa turbo to jakis ulamek kosztow zakupu auta?\ Czym sie rozni np naprawa turbo od wymiany sprzegla czy alternatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 3 godziny temu, zinger napisał: Blisko 400KM, 2.5T (bo tyle pewnie na codzien wychodzi) i srednio 4.4l...robi wrazenie Wiekszosc czasu jezdzi na pradzie to i spalanie na 100km niskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 Dnia 20.02.2019 o 17:13, Florydziak napisał: Średnie spalanie 4.4 litra na setkę. Do pełnego obrazu napisz jeszcze ile kWh zjadł na każde 100? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 21 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 17 minut temu, mrBEAN napisał: Do pełnego obrazu napisz jeszcze ile kWh zjadł na każde 100? Podobno (wg EPA) 53 kWh na 100 mil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 Średnia prędkość 43 km/h czyli tak trochę jazdy miejskiej i jazdy na trasie. Średnie spalanie 4.4 litra na setkę. W samochodzie ważącym 2700 kg (tak, XC60 T8 z wszelkimi pakietami jest raczej ciężkie) o aerodynamice cegły. Ilość problemów - zero. Może jeździsz na zaciągniętym ręcznym, albo auto zepsute. Tyle przecież pali twój Chevrolet przy średniej dziesięciokrotnie wyższej. Oddałbym Volvo na serwis będąc na twoim miejscu.tapatalked Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 Godzinę temu, Florydziak napisał: Podobno (wg EPA) 53 kWh na 100 mil. Dziwna sprawa jeśli ten wóz nie raportuje ile kWh wciąga. Nigdzie na kompie czy na navi nie ma tych info? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 21 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 10 minut temu, mrBEAN napisał: Dziwna sprawa jeśli ten wóz nie raportuje ile kWh wciąga. Nigdzie na kompie czy na navi nie ma tych info? Moge sobie to dla poszczególnych przejazdów sprawdzić ale nie ma jakiegoś większego licznika. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 2 minuty temu, Florydziak napisał: Moge sobie to dla poszczególnych przejazdów sprawdzić ale nie ma jakiegoś większego licznika. Watomierz w gniazdku załóż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 21 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2019 9 godzin temu, zinger napisał: Florydziak na 100 podaje dmc. Masa wlasna to 2349kg. Ciagle ciezkie bydle. Blisko 400KM, 2.5T (bo tyle pewnie na codzien wychodzi) i srednio 4.4l...robi wrazenie Problem polega na tym, że tyle waży XC90. I ten wynik pojawia się we wszystkich materiałach. Za to w XC60 mamy raz taką samą masę jak przy XC90 a raz wartosc 1941kg. Więc albo XC60 w jednej wersji T8 waży tyle co XC90 T8 a w innej wersji T8 (rożniącej się tylko rocznikiem) waży nagle 400kg mniej albo komuś się po prostu pomyliły samochody. Bo ja się z wahaniami masy własnej tego samego samochodu rzędu 400kg jeszcze nie spotkałem. Skoro w 2019-tym nie ma już auta ważącego 2349kg a jest tylko ważące 1941kg to ja się pytam jaki 400-kilogramowy element w bieżącym roku z niego zniknął. Bo Volvo nie twierdzi jakoby cokolwiek w aucie odchudziło, co by mogło dać aż taką różnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 22 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 8 godzin temu, Ryb napisał: Problem polega na tym, że tyle waży XC90. I ten wynik pojawia się we wszystkich materiałach. Za to w XC60 mamy raz taką samą masę jak przy XC90 a raz wartosc 1941kg. Więc albo XC60 w jednej wersji T8 waży tyle co XC90 T8 a w innej wersji T8 (rożniącej się tylko rocznikiem) waży nagle 400kg mniej albo komuś się po prostu pomyliły samochody. Bo ja się z wahaniami masy własnej tego samego samochodu rzędu 400kg jeszcze nie spotkałem. Skoro w 2019-tym nie ma już auta ważącego 2349kg a jest tylko ważące 1941kg to ja się pytam jaki 400-kilogramowy element w bieżącym roku z niego zniknął. Bo Volvo nie twierdzi jakoby cokolwiek w aucie odchudziło, co by mogło dać aż taką różnicę. Nie wiem, ale w kilku serwisach gdzie sprawdzalem, wszedzie jest 2349 dla tej wersji. Zgadzam sie, ze jak na sredniej wielkosci SUVa to gruba cyfra, ale tak podaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 22 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 24 minuty temu, zinger napisał: Nie wiem, ale w kilku serwisach gdzie sprawdzalem, wszedzie jest 2349 dla tej wersji. Zgadzam sie, ze jak na sredniej wielkosci SUVa to gruba cyfra, ale tak podaja. Tylko czemu ten sam model w 2019-tym już waży 400kg mniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 22 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 17 godzin temu, kanu napisał: Zastanawia mnie fakt dłuższej eksploatacji uturbionego silnika w wersji hybrydowej. Gaszenie i zapalanie silnika (częstsze niż start-stop przy staniu na światlach) i w różnych momentach jazdy nie wpłynie na turbinkę? Mając u siebie silnik n/a jakoś mocno nie przejmuje się tym, natomiast mając takie same auto z T, bym się zastanawiał czy takie połączenie jest sensowne Wymyślili jakiś lepszy system chłodzenia turbiny i wyhamowywania rozpedzonego wrinika bez smarowania? Chyba, że zakłada producent - auto na 3 lata i "do ży...a" btw komputer nie generuje Ci raportu zużycia samej energii elektrycznej? Skoro Ford ma elektryczna pompe do chlodzenia turbo to samo pewnie bedzie w Volvo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 22 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2019 10 godzin temu, Ryb napisał: Tylko czemu ten sam model w 2019-tym już waży 400kg mniej? Ja już jestem ostro zgubiony z tą wagą. Sprawdziłem rejestaracje i tam jest: Czyli 2123 kg. Dlaczego aplikacja Volvo pokazuje 2700 kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 27 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2019 A tu jeszcze inna wartość Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 27 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2019 Z ciekawości sprawdziłem różnicę w masie dla outlander2.0 4x4 vs 2.0 plug-in Wychodzi 290kgNa plus- bateria, dwa silniki elekryczne, dwa inwenteryNa minus- wal napędowy i skrzynia biegowWysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 (edytowane) Dnia 21.02.2019 o 18:23, zinger napisał: Florydziak na 100 podaje dmc. Masa wlasna to 2349kg. Ciagle ciezkie bydle. Blisko 400KM, 2.5T (bo tyle pewnie na codzien wychodzi) i srednio 4.4l...robi wrazenie u mnie w dowodzie masa wlasna 2126 DMC 2660 aha, rok produkcji 2019 Edytowane 28 Lutego 2019 przez akisel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 28 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2019 Godzinę temu, akisel napisał: u mnie w dowodzie masa wlasna 2126 DMC 2660 aha, rok produkcji 2019 Ty masz wersje EU. Florydziak ma US, a tam wiadomo, ze wszystko musi byc wieksze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Dnia 20.02.2019 o 17:13, Florydziak napisał: 2000 mil przejechane. Średnia prędkość 43 km/h czyli tak trochę jazdy miejskiej i jazdy na trasie. Średnie spalanie 4.4 litra na ... O! Nie zaglądałam tu wieki. Masz auto, na które właśnie poluję. Niestety aktualnie jest na za drogie i nie mieści się w limicie pracowniczego leasingu o głupie 2000 USD. Mogę mieć V60 T8 (ta sama moc) ale wolę XC60. Mam teraz dwa plug-iny (w sumie od 4 lat) i już nie mam zamiaru mieć tradycyjnych spalinowców. Zdawaj rejacje z wrażeń, albo daj jakiegoś linka, jak już coś wyprodukowałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 3 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2019 (edytowane) Dnia 1.03.2019 o 16:46, Cezh napisał: O! Nie zaglądałam tu wieki. Masz auto, na które właśnie poluję. Niestety aktualnie jest na za drogie i nie mieści się w limicie pracowniczego leasingu o głupie 2000 USD. Mogę mieć V60 T8 (ta sama moc) ale wolę XC60. Mam teraz dwa plug-iny (w sumie od 4 lat) i już nie mam zamiaru mieć tradycyjnych spalinowców. Zdawaj rejacje z wrażeń, albo daj jakiegoś linka, jak już coś wyprodukowałeś. Nigdy nie miałem hybrydy, ale dość często mi się trafiały z wypożyczalni i za każdym razem odkrywałem że jazda tak by zminimalizować zużycie paliwa jest równie fascynująca jak jazda „szybko” i że ich opieszałość mi zwykle nie przeszkadza. Jednak nadal uważam że dobre przyspieszenie to bardzo ważny element bezpieczeństwa samochodu więc pod uwagę brałem praktycznie wyłącznie Teslę. A tu nagle się Volvo pojawiło. Przejechaliśmy się nim i okazało się że przyspieszenie ma przyzwoite a jednocześnie można się bawić w oszczędzanie. I jak tu czegoś takiego nie kupić? Co najbardziej mi pasuje w XC-60 T8? Przede wszystkim ta elektryczność. W tygodniu starcza bez problemu zasięgu na nasze typowe toczenie się wokół komina - żona do pracy a potem wieczorem na jakieś zakupy i jedzenie. W weekend zwykle się kręcimy trochę dalej więc np. pomiędzy porannym wyjazdem na siłownię a późniejszym gdzieś na zakupy i wieczornym na obiad są na tyle długie przerwy żeby akumulator się naładował. Dzięki temu 50-60 mil w weekend jest tylko na prądzie. Druga wielka zaleta to promień skrętu. Samochód zawraca w miejscu. Nie spodziewałem się że będzie taki zwrotny. Trzecia to zajebisty system autonomicznej jazdy. Nie wiem jak jest teraz w Tesli ale to co Volvo potrafi jest nie gorsze niż to co Tesla umiała rok temu jak ją testowałem. Na autostradzie można i 3 godziny jechać cały czas na tym systemie. Genialnie się tez sprawdza w korkach - człowiek to włącza i zajmuje się czytaniem internetów a samochód sam sobie podjeżdża, staje, rusza itp. Bardzo wygodne. Czwarta to siedzenia. Jak ja się kiedyś w przyszłości przesiądę do samochodu bez masażu w siedzeniach? Masaż jest genialny i trudno mi uwierzyć że samochód może robić go tak dobrze. Jakby mnie koścista Chinka ugniatała po plecach. To chyba te najważniejsze. Poza tym to co mi się podoba to solidność - wszystko wydaje się masywne i solidne. Plastiki, siedzenia itp. Jakby był zrobiony w czasach gdy nie liczono każdego grosza i nie szukano wszędzie oszczędności. Jest pełno drobiazgów które człowiek odkrywa ze zdumieniem - np. to że można regulować prędkość zamykania się okien. Albo że można sobie nastawić żeby samochód się schłodził zanim pojedziemy do pracy. Albo to że zagłówki tylnich siedzeń się składają elektrycznie za pomocą guzik na ekranie. Albo to że z bagażnika można złożyć elektrycznie tylne siedzenia żeby coś większego wrzucić. Albo to że leci RMF-FM z internetu bez żadnych ceregieli i komplikacji - samochód ma własną kartę SIM i własny internet. Generalnie ciągle odkrywam coś nowego co ten samochód potrafi - np. automatyczne parkowanie - okazuje się że jest w tym świetny i zarówno robi takie przy chodniku jak i prostopadle, tyłem. Wady: silnik spalinowy ma dość niemiły dźwięk. Na szczęście używa się go bardzo rzadko. Ale jak już się prąd skończy i trzeba użyć benzyny to nie jest to przyjemne. Druga wada to skrzynia biegów - żonie się ciagle mylą biegi - żeby po uruchomieniu włączyć wsteczny trzeba dwa razy do przodu (P->N->R) a żeby potem ruszyć do przodu trzeba trzy razy ją w tył (R->N->D->B). Jak się zrobi cztery razy to samochód myśli ze chcemy holować przyczepę i włącza B1 i uruchamia spalinowy. Edytowane 3 Marca 2019 przez Florydziak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 Dnia 27.02.2019 o 13:15, ppmarian napisał: Z ciekawości sprawdziłem różnicę w masie dla outlander 2.0 4x4 vs 2.0 plug-in Wychodzi 290kg Dla MY2017 wychodzi różnica 365kg. Trochę mu się utyło... Jeszcze ciekawiej wygląda porównanie z dieslem. Różnica to 250kg, ale... ...ładowność diesla to 650kg, ładowność benzyny to 575kg a PHEV może zabrać 510kg. DMC diesla jest niższa zatem tylko o 110kg. Dnia 27.02.2019 o 13:15, ppmarian napisał: Na plus- bateria, dwa silniki elekryczne, dwa inwentery Na minus- wal napędowy i skrzynia biegow Przecież tam siedzi zwykła CVT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 Przecież tam siedzi zwykła CVT. Phev nie ma kompletnie skrzyni biegówMoże zapiac na stałe przednia os z silnikiem spalinowym w zakresie prędkości 65km/h -180km/h czyli od 1100 do 4500obr/minWysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 Teraz, ppmarian napisał: Phev nie ma kompletnie skrzyni biegów Może zapiac na stałe przednia os z silnikiem spalinowym w zakresie prędkości 65km/h -180km/h czyli od 1100 do 4500obr/min Wysłane z tel. A jak ruszasz z miejsca z pustą baterią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 Silnik spalinowy napedza agregat a agregat silniki el.Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 (edytowane) 3 minuty temu, ppmarian napisał: Silnik spalinowy napedza agregat a agregat silniki el. Ok, znalazłem. Teoretycznie można też ruszyć na samym spalinowym ale rzeczywiście to jest bardziej sprzęgło niż skrzynia biegów. Cytuj The GKN Multi-Mode eTransmission used as front transaxle offers optimum performance in three different driving modes with two different power sources:Pure EV mode, with the vehicle’s front axle and rear axle driven only by the electric motors, the front motor being attached to the GKN Multi-Mode eTransmission. Energy is sourced from the battery.Series Hybrid mode, with the combustion engine driving a generator to charge the traction battery on-the-go whilst the car is still only driven by its front and rear electric motors;Parallel Hybrid mode, with the combustion engine’s torque feeding through to the GKN Multi-Mode eTransmission to the front wheels via a hydraulic clutch which remains disengaged in both other modes. Front and rear motors then supplement the petrol engine. Battery charging still occurs too.The GKN Multi-Mode eTransmission’s lightweight, compact design honed for high efficiency adds to the car’s extraordinary low CO2 tailpipe emission of 44g/km. Edytowane 6 Marca 2019 przez Ryb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 Nie ma opcji zapięcia silnika spalinowego poniżej 65km/h bo obroty były za niskie. W praktyce wygląd to tak że przyspieszakac na wypompowanej baterii do 65 idzie w trybie równoległej hybrydy A powyżej na stałe zapina silnikZwalniając poniżej ok 60km/h sprzęgło rozpaczą sinkin spalinowy od osi i zaczyna napędza tylko generator.*Inna kwestia jest że nie istnieje taka sytuacja jak wypompowania do zera bateria. Nie mowie o sytuacji permanentnej jazdy z gazem w podłodzeSilnik spalinowy zawsze trochę więcej wyproduje energii niż w danej chwili Silniki el potrzebują i ta nadwyżka ląduje do baterii. Tej nadwyżki robi zawsze ok 3% a to starcza na kilka startów od zera na samej baterii lub wspomaganie na kilka wspomagan podczas wyprzedzania. *-sa tez sytuację powyżej 65kmh że silnik spalinowy napędza rownolegle os i generator A przez to doladowuje baterie. Wynika to z faktu wybrania tzw optymalnego pkt pracy silnika spaliwego i kierowania tej nadwyżki z generatora do bateriiOgólnie jako energertyk inżynier jestem pod mega wrażeniem zarządzania energią w tym układzie oraz super płynnego przechodzenia pomiędzy poszczególnymi trybamiWysłane z tel. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Marca 2019 Udostępnij Napisano 6 Marca 2019 Jest tez dostepna fajna aplikacja do podgladania co sie dzieje z calym ukladem hybrydowym http://phevwatchdog.net/Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Marca 2019 Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 Dnia 3.03.2019 o 02:02, Florydziak napisał: Wady: silnik spalinowy ma dość niemiły dźwięk. Na szczęście używa się go bardzo rzadko. Ale jak już się prąd skończy i trzeba użyć benzyny to nie jest to przyjemne. Czyli już wiesz, że następny kupisz full EV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Marca 2019 Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 Czyli już wiesz, że następny kupisz full EV Koniecznie że szklanym dachem!!! żeby z nogami w bagażniku mógł podziwiać niebo podczas godzinnego oczekiwania na ladowanie... Wysłane z tel. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Marca 2019 Udostępnij Napisano 7 Marca 2019 1 godzinę temu, ppmarian napisał: Koniecznie że szklanym dachem!!! żeby z nogami w bagażniku mógł podziwiać niebo podczas godzinnego oczekiwania na ladowanie... Wysłane z tel. Można? Można! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 8 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2019 700 mil później: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 15 Marca 2019 Udostępnij Napisano 15 Marca 2019 Dnia 20.02.2019 o 17:13, Florydziak napisał: Średnia prędkość 43 km/h czyli tak trochę jazdy miejskiej i jazdy na trasie. Średnie spalanie 4.4 litra na setkę. W samochodzie ważącym 2700 kg (tak, XC60 T8 z wszelkimi pakietami jest raczej ciężkie) o aerodynamice cegły Przy takiej prędkości sredniej aerodynamika chyba nie ma wielkiego znaczenia.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.