awruK Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 Wyrobiły się śruby zabezpieczające. Niestety nasadka na nich przeskakuje . Jak to ogarnąć żeby nie zniszczyć felgi? Śruby są niestety osadzone głęboko, dokładnie tak jak na foto: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 Wpisz w Google hasło "nasadka do obrobionych śrub", rozwiązań jest sporo - pewno coś dobierzesz. Zależy jakie to są śruby zabezpieczające. Wulkanizatorzy też powinni sobie poradzić. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 30 minut temu, Lupus napisał: Wyrobiły się śruby zabezpieczające. Niestety nasadka na nich przeskakuje . Jak to ogarnąć żeby nie zniszczyć felgi? Śruby są niestety osadzone głęboko, dokładnie tak jak na foto: Kluczem nasadowym uniwersalnym tego nie ogarnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 36 minut temu, janusz napisał: Kluczem nasadowym uniwersalnym tego nie ogarnie? Przeważnie śruby zabezpieczające są okrągłe i wzorek w środku. Właśnie po to żeby nasadowym nie ogarnąć. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 (edytowane) 7 minut temu, spad napisał: Przeważnie śruby zabezpieczające są okrągłe i wzorek w środku. Właśnie po to żeby nasadowym nie ogarnąć. Nie wiem jakie śruby ma autor wątku i myślałem o tego typu kluczu: uniwersalny klucz nasadowy P.S. Właśnie sobie przypomniałem, że szwagier miał problem ze śrubami (czy nakrętkami) w kołach (dodge durango) i takim kluczem sobie poradził. Edytowane 29 Października 2019 przez janusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 Jak te super klucze nie dadzą rady to zostaje dopasować rurkę (stalową) na śrubę i w środku obspawać/przyspawać śrubę do rurki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 Godzinę temu, volf6 napisał: Jak te super klucze nie dadzą rady to zostaje dopasować rurkę (stalową) na śrubę i w środku obspawać/przyspawać śrubę do rurki Wcześniej jeszcze porządnie postukać po śrubie Własnie wróciłem z garażu, kolega miał ten sam problem z wyrobioną nasadką. Obił porządnie śruby i pełny sukces. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 Godzinę temu, volf6 napisał: Jak te super klucze nie dadzą rady to zostaje dopasować rurkę (stalową) na śrubę i w środku obspawać/przyspawać śrubę do rurki Jak to sie robi skoro sruba siedzi wewnatrz tunelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 37 minut temu, patgaw napisał: Jak to sie robi skoro sruba siedzi wewnatrz tunelu? Dopasowujesz rurkę na łeb śruby, wcześniej ucinasz taki kawałek żeby wystawał po za felgę i spawacz do niej nakrętkę M20 . Przez otwór w rurce spawasz elektrodą, przetestowane osobiście z pełnym sukcesem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 3 godziny temu, Lupus napisał: Wyrobiły się śruby zabezpieczające. Niestety nasadka na nich przeskakuje . Jak to ogarnąć żeby nie zniszczyć felgi? Śruby są niestety osadzone głęboko, dokładnie tak jak na foto: Czuję się jak Lucyfer - kiedys były takie zestawy do wykrecania śrub bez łba.... wiercilo sie otwór w śrubie w miare centalnie i wkrecało taki wichajster z lewym gwintem i po złapaniu oporu śruba wykrecała sie sama.... a dla berdziej porzadnych technicznie były nawet gwintowniki i śruby a lewym gwintem.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 5 minut roboty Ale bez spawarki się nie obejdzie. Wpadnij to Ci to ogarnę 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 29 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2019 26 minut temu, bob96 napisał: Dopasowujesz rurkę na łeb śruby, wcześniej ucinasz taki kawałek żeby wystawał po za felgę i spawacz do niej nakrętkę M20 . Przez otwór w rurce spawasz elektrodą, przetestowane osobiście z pełnym sukcesem Tylko ta śruba nie ma łba a obrotowy kołnierz na zewnątrz, żeby nie było zbyt łatwo... Coś jak na foto: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 @cumel jeżeli ma fiatowske fabryczne zabezpieczenie to może mieć płaskie śruby dodatkowo z pierścieniem który się okręca dookoła. Wzorek na łbie śruby. Możliwe jest też głębokie osadzenie samej śruby. Kiedyś miałem problem z takowa. Ale pneumat plus mocny docisk dał radę. Nie wykluczam.migomatu bo pewnie coś by pokombinował. Jak szybciej i wygodniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 29 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2019 5 minut temu, cumel napisał: 5 minut roboty Ale bez spawarki się nie obejdzie. Wpadnij to Ci to ogarnę Brzmi kusząco, ale do Żywca mi nie po drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 29 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2019 (edytowane) 8 minut temu, HARDTECHNO napisał: @cumel jeżeli ma fiatowske fabryczne zabezpieczenie to może mieć płaskie śruby dodatkowo z pierścieniem który się okręca dookoła. Wzorek na łbie śruby. Możliwe jest też głębokie osadzenie samej śruby. Kiedyś miałem problem z takowa. Ale pneumat plus mocny docisk dał radę. Nie wykluczam.migomatu bo pewnie coś by pokombinował. Jak szybciej i wygodniej... Niestety to właśnie fiatowskie fabryczne rozwiązanie. A gumiarz z pneumatykiem poległ... Edytowane 29 Października 2019 przez Lupus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 32 minuty temu, Lupus napisał: Tylko ta śruba nie ma łba a obrotowy kołnierz na zewnątrz, żeby nie było zbyt łatwo... Przy spawaniu ruchomy kołnierz nie przeszkadza. Rurkę spawasz do łba śruby, chodzi tylko oto żeby zabezpieczyć ściankę felgi przed odpryskami i dobrze połączyć spawem rurkę od środka z łbem śruby. Spawanie elektrodą daje najlepsze dojście i przetop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 29 minut temu, Lupus napisał: Niestety to właśnie fiatowskie fabryczne rozwiązanie. A gumiarz z pneumatykiem poległ Miałem kiedyś identyczne problemy ze śrubami zabezpieczającymi w Marei Weekend. Zgubiłem klucz i żaden fachowiec nie poradził sobie z wykręceniem. Trzech fachowców poległo, dopiero spawanie rurki do łba śruby rozwiązało problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 29 Października 2019 Udostępnij Napisano 29 Października 2019 2 godziny temu, bob96 napisał: Przy spawaniu ruchomy kołnierz nie przeszkadza. Rurkę spawasz do łba śruby, chodzi tylko oto żeby zabezpieczyć ściankę felgi przed odpryskami i dobrze połączyć spawem rurkę od środka z łbem śruby. Spawanie elektrodą daje najlepsze dojście i przetop. Do takich robót to mam tiga i długie porcelanki Bezstresowo mogę sobie złapać nakrętkę do takiej śruby przy tym mocno ją rozgrzewając co ułatwia jej odkręcenie. Urwana szpilka głowicy po spawaniu wykręciła się bez najmniejszego oporu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 30 Października 2019 Udostępnij Napisano 30 Października 2019 (edytowane) 14 godzin temu, Lupus napisał: Niestety to właśnie fiatowskie fabryczne rozwiązanie. A gumiarz z pneumatykiem poległ... Jedź do innego gumiarza. Mi kiedyś odkręcili koła, jak zgubiłem nasadkę. Trochę się pomęczyli, ale poszło. Z tego co pamiętam, to nabili na tą śrubę jakąś swoją nasadkę. Też to był Fiat, a śruby (a właściwie nakrętki) nie wystawały, tylko były schowane Edytowane 30 Października 2019 przez kravitz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 30 Października 2019 Udostępnij Napisano 30 Października 2019 19 godzin temu, Lupus napisał: Wyrobiły się śruby zabezpieczające. Niestety nasadka na nich przeskakuje . Jak to ogarnąć żeby nie zniszczyć felgi? Śruby są niestety osadzone głęboko, dokładnie tak jak na foto: ja jak zgubiłem nasadkę to pojechałem do mojego kolegi mechaniora , z osłony termicznej która jest w każdym aucie nad tłumikiem zrobił rulon , wsadził na śrubę w feldze .Potem wziął pręt gwintowany grubości ja wiem jak mały palec , długi ze 20 cm , wygiął w L a następnie przyspawał migomatem do śruby i odkręcił dziadostwo. Od tej pory nie mam śrub zabezpieczających. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 30 Października 2019 Udostępnij Napisano 30 Października 2019 20 godzin temu, Lupus napisał: Wyrobiły się śruby zabezpieczające. Niestety nasadka na nich przeskakuje . Jak to ogarnąć żeby nie zniszczyć felgi? Śruby są niestety osadzone głęboko, dokładnie tak jak na foto: mnie pomogl taki zestaw https://allegro.pl/oferta/wykretaki-nasadki-klucze-zabezpieczen-zlodziejek-7495016882 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 30 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2019 4 minuty temu, Filipfm napisał: mnie pomogl taki zestaw https://allegro.pl/oferta/wykretaki-nasadki-klucze-zabezpieczen-zlodziejek-7495016882 Takim sie nie podejdzie. Te śruby mają obracajacy się kołnierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 30 Października 2019 Udostępnij Napisano 30 Października 2019 Teraz, Lupus napisał: Takim sie nie podejdzie. Te śruby mają obracajacy się kołnierz no to zostaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 30 Października 2019 Udostępnij Napisano 30 Października 2019 Dnia 29.10.2019 o 18:07, Lupus napisał: Niestety to właśnie fiatowskie fabryczne rozwiązanie. A gumiarz z pneumatykiem poległ... Używanie klucza pneumatycznego do śrub zabezpieczających to gwarancja powstania kłopotu jak nie od od razu to za jakiś czas. Takie śruby zawsze popuszczam ręcznie a dopiero potem idzie pneumat. Do tego takie śruby (nakładki do ich odkręcenia) średnio znoszą za mocne dokręcenie lub długi czas nieodkręcania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 31 Października 2019 Udostępnij Napisano 31 Października 2019 11 godzin temu, pawel_78 napisał: Używanie klucza pneumatycznego do śrub zabezpieczających to gwarancja powstania kłopotu jak nie od od razu to za jakiś czas. Takie śruby zawsze popuszczam ręcznie a dopiero potem idzie pneumat. Do tego takie śruby (nakładki do ich odkręcenia) średnio znoszą za mocne dokręcenie lub długi czas nieodkręcania. Niestety gumiarze zwykle maja kape na oczach-aby szybciej.U mnie pare lat temu dzieki zbyt mocnemu zakreceniu srub poszla nasadka odkrecajaca-tydzien przed wyjazdem do PL.Na szczescie nowa nasadka przywedrowala z Niemiec w ciagu 3 dni.Od tej pory przed wymiana opon wymieniam sruby zabezpieczajace na zwykle -to trwa doslownie minute a oszczedza wiele stresu w przyszlosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 31 Października 2019 Udostępnij Napisano 31 Października 2019 @wlad to w UK kradną felgi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 31 Października 2019 Udostępnij Napisano 31 Października 2019 3 minuty temu, volf6 napisał: @wlad to w UK kradną felgi Odkad ukradli mi kolo od roweru to jakos nie ufam tutejszej patologii. Ale na zasadzie-sa sruby zabezpieczajace w nowokupionym aucie? Git! Nie ma srub? Spoko,jakos trzeba z tym zyc 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 31 Października 2019 Udostępnij Napisano 31 Października 2019 1 godzinę temu, wlad napisał: U mnie pare lat temu dzieki zbyt mocnemu zakreceniu srub poszla nasadka odkrecajaca- Koła dokręca się kluczem dynamometrycznym, a nie pneumatem jak to mają "fachoffcy" w zwyczaju. Jeżeli jest inaczej, to należy pouczyć/zmienić miejscówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 22 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2019 Dnia 29.10.2019 o 13:46, Lupus napisał: Wyrobiły się śruby zabezpieczające. Niestety nasadka na nich przeskakuje . Jak to ogarnąć żeby nie zniszczyć felgi? Śruby są niestety osadzone głęboko, dokładnie tak jak na foto: Zrobiles juz? Niedawno mialem dokladnie ten sam problem w Bravo zony. Sruby oryginalne, fiatowskie. Pojechalem do wulkanizatora, ale odeslali mnie do http://autobodo.pl/ 5m roboty, 35zl i sruba odkrecona. U mnie cale szczescie tylko jedna sie obrobila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artipb Napisano 24 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2019 Taka rada na przyszłość.W dzisiejszych czasach śruby zabezpieczające należy wyrzucić natychmiast po zakupie auta.Przy nowych felgach ewentualny złodziej odkręci takim kluczem uniwersalnym, przy starych o ile w ogóle będzie się komuś chciało, też odkręci,a jak nie to zniszczy próbując.Zresztą w mojej okolicy wieki nie widziałem auta na cegłówkach/piastach na parkingu,a ten 1%ryzyka załatwia skutecznie AC. Wszelkie śruby zabezpieczające felgi najlepiej zabezpieczają felgi przed właścicielem i warsztatem, który auto ogarnia. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.