swienty Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 (edytowane) Bratu hałasuje tylne łożysko w Megane III 2010r. Mechanik zaśpiewał 1300zł, bo łożysko jest zintegrowane razem z tarczą. A wiadomo jak jedna nowa tarcza, to i druga, klocki, robota... Co to za francuski wynalazek? Prosiłbym o nieprzenoszenie na inny kącik, bo pewnie jest ktoś tutaj kto miał Megane, ale już nie ma i nie zagląda na Francowate. Edytowane 29 Grudnia 2019 przez swienty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 (edytowane) Dość częsty wynalazek, mający swoje uzasadnienie, moim zdaniem. https://allegro.pl/oferta/oe-renault-tarcze-klocki-tyl-renault-megane-iii-7416132374 - tu masz komplet OE, może niech @Muzyk Ci to jeszcze zweryfikuje. Mechanik dość słono sobie liczy. Edytowane 29 Grudnia 2019 przez kenickie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 @swienty kolega też wymieniał komplet w Megane II cabrio.. parodia bo te coś koło 600placil za komplet OEM z all. Wymieniał sam. Nie.nie nie niechce nigdy francuza. Za te ich wynalazki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 (edytowane) 45 minut temu, swienty napisał: Co to za francuski wynalazek? A to w wielu francuskich autach jest, miałem to już w Citroenie C4 mkI, w Lagunie teraz też to jest. Mnie to nie zdziwiło, ale 1300zł to gruba przesada, w 600-700 się zmieścisz. Zerknij tutaj: https://mdparts.pl/432002188r,3,184,27532 Tu po numerze sobie sprawdzisz co siedzi u brata: http://www.catcar.info/renault/?l=c3Q9PTIwfHxzdHM9PXsiMTAiOiJcdTA0MWNcdTA0M2VcdTA0MzRcdTA0MzVcdTA0M2JcdTA0NGMiLCIyMCI6Ik1cdTAwZTlnYW5lIElJSSJ9fHxub3Bycz09MTQ5NXx8YnJhbmQ9PVJlbmF1bHQ%3D Ten numer jest na tabliczce znamionowej, zapomniałem jak to się nazywa fachowo. EDIT Typ pojazdu nazywa się ten 4-znakowy kod. Edytowane 29 Grudnia 2019 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 16 minut temu, HARDTECHNO napisał: @swienty kolega też wymieniał komplet w Megane II cabrio.. parodia bo te coś koło 600placil za komplet OEM z all. Wymieniał sam. Nie.nie nie niechce nigdy francuza. Za te ich wynalazki Taa, bo inne firmy nie stosują wynalazków. Zwłaszcza niemieckie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 30 sekund szukania i na alledrogo jest Mikoda komplet za 377 zł. Wymienić można samemu jak się ma pojecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 30 sekund szukania i na alledrogo jest Mikoda komplet za 377 zł. Wymienić można samemu jak się ma pojecie.To jest cena za komplet na tył? Jak tam siedzą łożyska i ile wytrzymają? Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 (edytowane) Nie wiem jakie łożysko. Takie znalazłem na szybko. https://allegro.pl/oferta/tarcze-lozysko-abs-klocki-tyl-renault-megane-iii-7853859208 Edytowane 29 Grudnia 2019 przez biniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 Godzinę temu, kenickie napisał: Dość częsty wynalazek, mający swoje uzasadnienie, moim zdaniem. Można wiedzieć co to za uzasadnienie, bo poza wygodą/być moze też oszczędnością (dla producenta auta) ja nie widzę żadnego 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 29 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 1 godzinę temu, analyzer64 napisał: Typ pojazdu nazywa się ten 4-znakowy kod. Znalazłem. A w tych tarczach które założymy teraz będzie już możliwość wymiany samych łożysk? Orientujesz się jak to wygląda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 (edytowane) Raczej się nie da - bez druciarstwa. Edytowane 29 Grudnia 2019 przez biniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 2 minuty temu, swienty napisał: Znalazłem. A w tych tarczach które założymy teraz będzie już możliwość wymiany samych łożysk? Orientujesz się jak to wygląda? Łozyska możesz nawet wymienić w tych tarczach co masz. Ale jaki sens? Nie wiem czemu, ale te tylne tarcze kończą się szybciej jak tarcze z przodu. Sa jeszcze nowe tarcze bez wprasowanych łożysk. Kolega z dwa lata temu kupił jakis najtanszy zestaw z neta i jezdzi do dzisiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 2 godziny temu, HARDTECHNO napisał: @swienty kolega też wymieniał komplet w Megane II cabrio.. parodia bo te coś koło 600placil za komplet OEM z all. Wymieniał sam. Nie.nie nie niechce nigdy francuza. Za te ich wynalazki Fakttcznie dramat 600PLN raz na 80-100kkm 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 Fakttcznie dramat 600PLN raz na 80-100kkm Tylko że w takim zestawie łożyska kończyły się wcześniej niż tarcze. W niektórych kompletach nawet po 15 czy 20 kkm zaczynały wyć. Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 3 minuty temu, Maciej__ napisał: Fakttcznie dramat 600PLN raz na 80-100kkm Własnie ja też tego nie rozumiem, komplet tarcz i klocków OEM do popularnych aut to podobny koszt jak tutaj z łożyskami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 6 minut temu, Maciej__ napisał: Fakttcznie dramat 600PLN raz na 80-100kkm Albo 165000km, bo tyle wytrzymały tarcze w moim poprzednim grand scenicu. Masakra. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 3 minuty temu, KYRTAP napisał: Tylko że w takim zestawie łożyska kończyły się wcześniej niż tarcze. W niektórych kompletach nawet po 15 czy 20 kkm zaczynały wyć. Fabryczne lozyska tyle wytrzymywaly, czy jakies najtansze chinskie guano z allegro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 1 minutę temu, biniu napisał: Albo 165000km, bo tyle wytrzymały tarcze w moim poprzednim grand scenicu. Masakra. Mi w M3 wytrzymały 80kkm i jakoś nie wyły. Tylko były już mega cienkie. Kolega w M2 wymieniał przy 180kkm i tez nie wyły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 Teraz, Maciej__ napisał: Fabryczne lozyska tyle wytrzymywaly, czy jakies najtansze chinskie guano z allegro? Za 600pln to OEM/ SNR wiec nie wynalazki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 Godzinę temu, volf6 napisał: Można wiedzieć co to za uzasadnienie, bo poza wygodą/być moze też oszczędnością (dla producenta auta) ja nie widzę żadnego Z moich doświadczeń wynika, że tylne tarcze wymienia się gdzieś po 150-200kkm. Chyba, że ktoś jeździ jak wariat i ESP mu ingeruje w każdy zakręt. Łożyska po takim przebiegu też często są zmęczone, ale przez użytkownika ignorowane. A tak wymieniasz komplet i masz temat z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 26 minut temu, swienty napisał: Znalazłem. A w tych tarczach które założymy teraz będzie już możliwość wymiany samych łożysk? Orientujesz się jak to wygląda? W tych tarczach, które założysz będą już łożyska. Czy oryginał czy zamiennik to zasada ta sama, do wymiany samych łożysk potrzebowałbyś prasy i to możecie zrobić na tych tarczach co brat ma teraz, kwestia dobrania łożyska. Tu bym polecał SKF, SNR, FAG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 11 minut temu, Maciej__ napisał: Fabryczne lozyska tyle wytrzymywaly, czy jakies najtansze chinskie guano z allegro? W C4 jak miałem, tylne łożyska nie wykazywały zużycia przy przebiegu 89kkm, brat jak go sprzedawał po kolejnych 4 latach, nie wiem jaki miało przebieg ale pewnie około 110kkm, też nic nie było słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 2 minuty temu, kenickie napisał: Z moich doświadczeń wynika, że tylne tarcze wymienia się gdzieś po 150-200kkm. Chyba, że ktoś jeździ jak wariat i ESP mu ingeruje w każdy zakręt. Łożyska po takim przebiegu też często są zmęczone, ale przez użytkownika ignorowane. A tak wymieniasz komplet i masz temat z głowy. Dziwne, łożyska 2 rzędowe uszczelniane różnych generacji a takie chyba dziś (znaczy od jakiś 20 lat) są stosowane żyją co najmniej 500kkm... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 2 minuty temu, analyzer64 napisał: W tych tarczach, które założysz będą już łożyska. Czy oryginał czy zamiennik to zasada ta sama, do wymiany samych łożysk potrzebowałbyś prasy i to możecie zrobić na tych tarczach co brat ma teraz, kwestia dobrania łożyska. Tu bym polecał SKF, SNR, FAG. Pytanie czy dostanie samo łożysko. Jeśli jest wersja Meganki ze zwykłą piastą i tarczą, to łożysko z niej raczej pasować nie będzie. Sporo zabawy będzie z dopasowaniem, tym bardziej, że łożysko może mieć magnetyczną bieżnię abs zintegrowaną. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 2 minuty temu, kenickie napisał: Pytanie czy dostanie samo łożysko. Jeśli jest wersja Meganki ze zwykłą piastą i tarczą, to łożysko z niej raczej pasować nie będzie. Sporo zabawy będzie z dopasowaniem, tym bardziej, że łożysko może mieć magnetyczną bieżnię abs zintegrowaną. Do Citroena są, jak w Renault - nie wiem Osobiście wolałbym kupić tarcze z nabitymi łożyskami niż samemu to robić i ryzykować z abs'em jak piszesz, bo to na prasie może się też uszkodzić. Za max 700zł można ogarnąć sobie OEM tarcze i klocki, niezły zamiennik pewnie wyjdzie 100-150zł mniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 Teraz, volf6 napisał: Dziwne, łożyska 2 rzędowe uszczelniane różnych generacji a takie chyba dziś (znaczy od jakiś 20 lat) są stosowane żyją co najmniej 500kkm... Żyją. O ile nigdy nie pojawią się problemy np. z zapieczonymi prowadnicami zacisku czy nieodpuszczającym natychmiast mechanizmem h.postojowego, które spowodują przegrzanie smaru. I o ile te 150kkm ktoś zrobi w 3-5 lat, to ok. Ale w dłuższym okresie, już się może więcej niedopatrzeń zdarzyć. Iluż to jest mechaników, którzy wymieniając klientowi klocki, nawet dobrze jarzma pod nowe blaszki nie oczyszczą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 1 minutę temu, analyzer64 napisał: Do Citroena są, jak w Renault - nie wiem Osobiście wolałbym kupić tarcze z nabitymi łożyskami niż samemu to robić i ryzykować z abs'em jak piszesz, bo to na prasie może się też uszkodzić. Za max 700zł można ogarnąć sobie OEM tarcze i klocki, niezły zamiennik pewnie wyjdzie 100-150zł mniej. Dokładnie. Na początku wątku podałem link do zestawu OE Renault. 555zł z wysyłką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 W C4 jak miałem, tylne łożyska nie wykazywały zużycia przy przebiegu 89kkm, brat jak go sprzedawał po kolejnych 4 latach, nie wiem jaki miało przebieg ale pewnie około 110kkm, też nic nie było słychać. Ja w C4 wymieniłem tarcze przy 120kkm i łożyska jeszcze nie halasowaly... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 U mnie wymienione po 170 000 km bo na mrozie przymarzł ręczny i przegrzał tarcze. Koszt to 700 zł dwie strony z robocizną. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 29 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2019 @kenickie nie wnikam . Siedzę we fiacie . @Maciej__ no faktycznie dramt inzynierii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 jak tarcza dobra to samo łożysko przeprasować i tyle... wielki problem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sei08 Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 Można wymienić same łożyska, które są zabezpieczone pierścieniem segera w tarczy. Należy tylko pamiętać o tym, że w łożyskach tylko z jednej strony jest umieszczony magnes od czujnika ABS i żeby ich nie zamontować odwrotnie. Jak ktoś jest kumaty, to w dwie godziny to zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 Ale to chyba tarcza się szybciej kończy niz łożysko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 19 godzin temu, swienty napisał: Znalazłem. A w tych tarczach które założymy teraz będzie już możliwość wymiany samych łożysk? Orientujesz się jak to wygląda? oprócz łożyska jest jeszcze pierścień abs, który trzeba podgrzać żeby zdjąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 30 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 19 godzin temu, czachabrava napisał: Łozyska możesz nawet wymienić w tych tarczach co masz. Ale jaki sens? Nie rozumiem jak możesz pytać o sens wymiany tarcz, skoro nie wiesz jaki jest przebieg auta, czy tarcze były już wymieniane czy nie, oraz jaki jest stan samych tarcz. Użyłeś szklanej kuli, czy jak? Tarcze i klocki zamówione i oczywiście będą wymienione w komplecie. Temat bardziej jako ciekawostka, osobiście nigdy nie miałem do czynienia z Francuzami, nie żałuję. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 Dnia 29.12.2019 o 20:01, volf6 napisał: Można wiedzieć co to za uzasadnienie, bo poza wygodą/być moze też oszczędnością (dla producenta auta) ja nie widzę żadnego Jesli lozysko by wytrzymalo do 2 wymiany tarcz to uzasadnienie nia ma... Ale ja np wole wymienic komplet i miec temat z glowy na kolejne 100kkm niz jechac specjalnie do mechanika na wymiane lozysk, ktore zaczely wyc 20-30kkm po wymianie tarcz. Inna kwestia, ze zadne auto u mnie nie zrobilo 100kkm i raczej sie na to nie zanosi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 17 godzin temu, swienty napisał: Nie rozumiem jak możesz pytać o sens wymiany tarcz, skoro nie wiesz jaki jest przebieg auta, czy tarcze były już wymieniane czy nie, oraz jaki jest stan samych tarcz. Użyłeś szklanej kuli, czy jak? Tarcze i klocki zamówione i oczywiście będą wymienione w komplecie. Temat bardziej jako ciekawostka, osobiście nigdy nie miałem do czynienia z Francuzami, nie żałuję. Przecież pytałeś o wymianę łożysk w tarczach które kupisz. Jak dla mnie to cebulactwo i napisałem że łożyska to możesz wymienić sobie nawet w tych co masz teraz. W sumie jak kupiliscie nowe a jak masz sporo mięsa w starych i szkoda Ci wyrzucać to je zostaw. Jak nowe się skończą a będziesz miał dobre łożyska to sobie przelozysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.