Skocz do zawartości

Tylne łożysko Megane III


swienty

Rekomendowane odpowiedzi

Bratu hałasuje tylne łożysko w Megane III 2010r. Mechanik zaśpiewał 1300zł, bo łożysko jest zintegrowane razem z tarczą. A wiadomo jak jedna nowa tarcza, to i druga, klocki, robota... 

Co to za francuski wynalazek? :totalszok: 

 

Prosiłbym o nieprzenoszenie na inny kącik, bo pewnie jest ktoś tutaj kto miał Megane, ale już nie ma i nie zagląda na Francowate. ;) 

Edytowane przez swienty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość częsty wynalazek, mający swoje uzasadnienie, moim zdaniem.

https://allegro.pl/oferta/oe-renault-tarcze-klocki-tyl-renault-megane-iii-7416132374 - tu masz komplet OE, może niech @Muzyk Ci to jeszcze zweryfikuje.

Mechanik dość słono sobie liczy.

 

Edytowane przez kenickie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, swienty napisał:

Co to za francuski wynalazek? :totalszok: 

 

A to w wielu francuskich autach jest, miałem to już w Citroenie C4 mkI, w Lagunie teraz też to jest. Mnie to nie zdziwiło, ale 1300zł to gruba przesada, w 600-700 się zmieścisz.

 

Zerknij tutaj:

https://mdparts.pl/432002188r,3,184,27532

 

Tu po numerze sobie sprawdzisz co siedzi u brata:

http://www.catcar.info/renault/?l=c3Q9PTIwfHxzdHM9PXsiMTAiOiJcdTA0MWNcdTA0M2VcdTA0MzRcdTA0MzVcdTA0M2JcdTA0NGMiLCIyMCI6Ik1cdTAwZTlnYW5lIElJSSJ9fHxub3Bycz09MTQ5NXx8YnJhbmQ9PVJlbmF1bHQ%3D

 

Ten numer jest na tabliczce znamionowej, zapomniałem jak to się nazywa fachowo.

 

EDIT

Typ pojazdu nazywa się ten 4-znakowy kod.

 

Edytowane przez analyzer64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, HARDTECHNO napisał:

@swienty kolega też wymieniał komplet w Megane II cabrio.. parodia bo te coś koło 600placil za komplet OEM z all. Wymieniał sam. Nie.nie nie niechce nigdy francuza. Za te ich wynalazki

 

Taa, bo inne firmy nie stosują wynalazków. Zwłaszcza niemieckie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, swienty napisał:

 

Znalazłem. A w tych tarczach które założymy teraz będzie już możliwość wymiany samych łożysk? Orientujesz się jak to wygląda?

 

Łozyska możesz nawet wymienić w tych tarczach co masz. Ale jaki sens? Nie wiem czemu, ale te tylne tarcze kończą się szybciej jak tarcze z przodu.

Sa jeszcze nowe tarcze bez wprasowanych łożysk. Kolega z dwa lata temu kupił jakis najtanszy zestaw z neta i jezdzi do dzisiaj. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, HARDTECHNO napisał:

@swienty kolega też wymieniał komplet w Megane II cabrio.. parodia bo te coś koło 600placil za komplet OEM z all. Wymieniał sam. Nie.nie nie niechce nigdy francuza. Za te ich wynalazki

 

Fakttcznie dramat :hehe: 600PLN raz na 80-100kkm ;]

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, KYRTAP napisał:


Tylko że w takim zestawie łożyska kończyły się wcześniej niż tarcze. W niektórych kompletach nawet po 15 czy 20 kkm zaczynały wyć.
 

 

Fabryczne lozyska tyle wytrzymywaly, czy jakies najtansze chinskie guano z allegro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, volf6 napisał:

Można wiedzieć co to za uzasadnienie, bo poza wygodą/być moze też oszczędnością (dla producenta auta) ja nie widzę żadnego:hmm:

 

Z moich doświadczeń wynika, że tylne tarcze wymienia się gdzieś po 150-200kkm. Chyba, że ktoś jeździ jak wariat i  ESP mu ingeruje w każdy zakręt. Łożyska po takim przebiegu też często są zmęczone, ale przez użytkownika ignorowane. A tak wymieniasz komplet i masz temat z głowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, swienty napisał:

 

Znalazłem. A w tych tarczach które założymy teraz będzie już możliwość wymiany samych łożysk? Orientujesz się jak to wygląda?

 

W tych tarczach, które założysz będą już łożyska. Czy oryginał czy zamiennik to zasada ta sama, do wymiany samych łożysk potrzebowałbyś prasy i to możecie zrobić na tych tarczach co brat ma teraz, kwestia dobrania łożyska. Tu bym polecał SKF, SNR, FAG.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Fabryczne lozyska tyle wytrzymywaly, czy jakies najtansze chinskie guano z allegro?

 

W C4 jak miałem, tylne łożyska nie wykazywały zużycia przy przebiegu 89kkm, brat jak go sprzedawał po kolejnych 4 latach, nie wiem jaki miało przebieg ale pewnie około 110kkm, też nic nie było słychać. :hmm:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kenickie napisał:

 

Z moich doświadczeń wynika, że tylne tarcze wymienia się gdzieś po 150-200kkm. Chyba, że ktoś jeździ jak wariat i  ESP mu ingeruje w każdy zakręt. Łożyska po takim przebiegu też często są zmęczone, ale przez użytkownika ignorowane. A tak wymieniasz komplet i masz temat z głowy.

 

Dziwne, łożyska 2 rzędowe uszczelniane różnych generacji a takie chyba dziś (znaczy od jakiś 20 lat) są stosowane żyją co najmniej 500kkm...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, analyzer64 napisał:

 

W tych tarczach, które założysz będą już łożyska. Czy oryginał czy zamiennik to zasada ta sama, do wymiany samych łożysk potrzebowałbyś prasy i to możecie zrobić na tych tarczach co brat ma teraz, kwestia dobrania łożyska. Tu bym polecał SKF, SNR, FAG.

 

Pytanie czy dostanie samo łożysko. Jeśli jest wersja Meganki ze zwykłą piastą i tarczą, to łożysko z niej raczej pasować nie będzie. Sporo zabawy będzie z dopasowaniem, tym bardziej, że łożysko może mieć magnetyczną bieżnię abs zintegrowaną.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kenickie napisał:

 

Pytanie czy dostanie samo łożysko. Jeśli jest wersja Meganki ze zwykłą piastą i tarczą, to łożysko z niej raczej pasować nie będzie. Sporo zabawy będzie z dopasowaniem, tym bardziej, że łożysko może mieć magnetyczną bieżnię abs zintegrowaną.

 

 

Do Citroena są, jak w Renault - nie wiem :nie_wiem:

Osobiście wolałbym kupić tarcze z nabitymi łożyskami niż samemu to robić i ryzykować z abs'em jak piszesz, bo to na prasie może się też uszkodzić.

 

Za max 700zł można ogarnąć sobie OEM tarcze i klocki, niezły zamiennik pewnie wyjdzie 100-150zł mniej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, volf6 napisał:

Dziwne, łożyska 2 rzędowe uszczelniane różnych generacji a takie chyba dziś (znaczy od jakiś 20 lat) są stosowane żyją co najmniej 500kkm...

 

Żyją. O ile nigdy nie pojawią się problemy np. z zapieczonymi prowadnicami zacisku czy nieodpuszczającym natychmiast mechanizmem h.postojowego, które spowodują przegrzanie smaru. I o ile te 150kkm ktoś zrobi w 3-5 lat, to ok. Ale w dłuższym okresie, już się może więcej niedopatrzeń zdarzyć. Iluż to jest mechaników, którzy wymieniając klientowi klocki, nawet dobrze jarzma pod nowe blaszki nie oczyszczą?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, analyzer64 napisał:

 

Do Citroena są, jak w Renault - nie wiem :nie_wiem:

Osobiście wolałbym kupić tarcze z nabitymi łożyskami niż samemu to robić i ryzykować z abs'em jak piszesz, bo to na prasie może się też uszkodzić.

 

Za max 700zł można ogarnąć sobie OEM tarcze i klocki, niezły zamiennik pewnie wyjdzie 100-150zł mniej.

 

Dokładnie. Na początku wątku podałem link do zestawu OE Renault. 555zł z wysyłką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
W C4 jak miałem, tylne łożyska nie wykazywały zużycia przy przebiegu 89kkm, brat jak go sprzedawał po kolejnych 4 latach, nie wiem jaki miało przebieg ale pewnie około 110kkm, też nic nie było słychać. :hmm:
 
 
Ja w C4 wymieniłem tarcze przy 120kkm i łożyska jeszcze nie halasowaly...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wymienić same łożyska, które są zabezpieczone pierścieniem segera w tarczy. Należy tylko pamiętać o tym, że w łożyskach tylko z jednej strony  jest umieszczony magnes od czujnika ABS i żeby ich nie zamontować odwrotnie.  Jak ktoś jest kumaty, to w dwie godziny to zrobi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, swienty napisał:

Znalazłem. A w tych tarczach które założymy teraz będzie już możliwość wymiany samych łożysk? Orientujesz się jak to wygląda?

oprócz łożyska jest jeszcze pierścień abs, który trzeba podgrzać żeby zdjąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, czachabrava napisał:

Łozyska możesz nawet wymienić w tych tarczach co masz. Ale jaki sens?

 

Nie rozumiem jak możesz pytać o sens wymiany tarcz, skoro nie wiesz jaki jest przebieg auta, czy tarcze były już wymieniane czy nie, oraz jaki jest stan samych tarcz. Użyłeś szklanej kuli, czy jak? ;l 

 

Tarcze i klocki zamówione i oczywiście będą wymienione w komplecie. Temat bardziej jako ciekawostka, osobiście nigdy nie miałem do czynienia z Francuzami, nie żałuję. ;] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.12.2019 o 20:01, volf6 napisał:

Można wiedzieć co to za uzasadnienie, bo poza wygodą/być moze też oszczędnością (dla producenta auta) ja nie widzę żadnego:hmm:

 

Jesli lozysko by wytrzymalo do 2 wymiany tarcz to uzasadnienie nia ma...

Ale ja np wole wymienic komplet i miec temat z glowy na kolejne 100kkm niz jechac specjalnie do mechanika na wymiane lozysk, ktore zaczely wyc 20-30kkm po wymianie tarcz. Inna kwestia, ze zadne auto u mnie nie zrobilo 100kkm i raczej sie na to nie zanosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, swienty napisał:

 

Nie rozumiem jak możesz pytać o sens wymiany tarcz, skoro nie wiesz jaki jest przebieg auta, czy tarcze były już wymieniane czy nie, oraz jaki jest stan samych tarcz. Użyłeś szklanej kuli, czy jak? ;l 

 

Tarcze i klocki zamówione i oczywiście będą wymienione w komplecie. Temat bardziej jako ciekawostka, osobiście nigdy nie miałem do czynienia z Francuzami, nie żałuję. ;] 

 

Przecież pytałeś o wymianę łożysk w tarczach które kupisz. Jak dla mnie to cebulactwo i napisałem że łożyska to możesz wymienić sobie nawet w tych co masz teraz. W sumie jak kupiliscie nowe a jak masz sporo mięsa w starych i szkoda Ci wyrzucać to je zostaw. Jak nowe się skończą a będziesz miał dobre łożyska to sobie przelozysz 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.