mrBEAN Napisano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2023 52 minuty temu, kadu napisał(a): Chodzi mi tu głównie o to, że ogólnie wszystkie osiągają dosyć niskie prędkości jak na deklarowane moce maksymalne. Jeżeli samochód który ma dajmy na to 450 koni jedzie max 201km/h i nie jest to ograniczona sztucznie prędkość, to nie spodziewam się rewelacji przy prędkościach zbliżających się do tej wartości. Samochód spalinowy o podobnej mocy pozwala na dużo więcej tam, gdzie elektryczny już się kończy. Skończyła to się wiedza, tak mniej więcej w pierwszym zdaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2023 46 minut temu, format napisał(a): Ocho, zapowiada się owocna dyskusja. Które to 450hp+ nie są w stanie dojechać do 200? Moje 455, tylko do 180 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2023 (edytowane) 5 minut temu, mrBEAN napisał(a): Skończyła to się wiedza, tak mniej więcej w pierwszym zdaniu. Proszę wyjaśnij. Ja po prostu nie wchodzę w takie dyskusje, jeśli ktoś zaczyna rozmowę od ataku. Lepiej odpuścić, mam ciekawsze rzeczy do roboty . Edytowane 26 Grudnia 2023 przez kadu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2023 3 minuty temu, kadu napisał(a): Proszę wyjaśnij. Ja po prostu nie wchodzę w takie dyskusje, jeśli ktoś zaczyna rozmowę od ataku. Lepiej odpuścić, mam ciekawsze rzeczy do roboty . Wskaż te EV 450KM+ nieograniczone elektronicznie do 201 km/h i będzie można dyskutować dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2023 (edytowane) 6 minut temu, mrBEAN napisał(a): Wskaż te EV 450KM+ nieograniczone elektronicznie do 201 km/h i będzie można dyskutować dalej. Np. porównajmy Teslę 3 Performance i Giulię QV - moc maksymalna bardzo podobna, ale w VMax różnica jest znaczna. https://zeperfs.com/en/duel9222-6349.htm Fakt Tesla akurat w tym wypadku rozwija sporo powyżej tych 200, ale różnica pomiędzy 260 a 300+ to już jest przepaść. Zresztą widać, że Tesla jedzie lepiej do tych 160km/h, a potem już zaczyna odstawać, taka jest po prostu charakterystyka elektrycznego silnika. Chodzi mu tutaj o sam fakt, więc nie chcę dyskutować o tym z jakimi prędkościami się u nas jeździ, itd (ten argument oczywiście musiał być ironicznie użyty już na samym starcie). Sam nie jeżdżę szybciej niż 130, bo uważam, że nie ma to sensu. Do elektryków też nic nie mam. Edytowane 26 Grudnia 2023 przez kadu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2023 3 minuty temu, kadu napisał(a): Np. porównajmy Teslę 3 Performance i Giulię QV - moc maksymalna bardzo podobna, ale w VMax różnica jest znaczna. https://zeperfs.com/en/duel9222-6349.htm Fakt Tesla akurat w tym wypadku rozwija sporo powyżej tych 200, ale różnica pomiędzy 260 a 300+ to już jest przepaść. Zresztą widać, że Tesla jedzie lepiej do tych 160km/h, a potem już zaczyna odstawać, taka jest po prostu charakterystyka elektrycznego silnika. Chodzi mu tutaj o sam fakt, więc nie chcę dyskutować o tym z jakimi prędkościami się u nas jeździ, itd (ten argument oczywiście musiał być ironicznie użyty już na samym starcie). Sam nie jeżdżę szybciej niż 130, bo uważam, że nie ma to sensu. Do elektryków też nic nie mam. nie ma to jak samemu podac argumenty zeby pokazac ze pisalo sie wyzej glupoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2023 (edytowane) 2 minuty temu, PawelWaw napisał(a): nie ma to jak samemu podac argumenty zeby pokazac ze pisalo sie wyzej glupoty Wskazałem teraz jaśniej o co mi chodziło. Edytowane 26 Grudnia 2023 przez kadu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2023 7 minut temu, PawelWaw napisał(a): nie ma to jak samemu podac argumenty zeby pokazac ze pisalo sie wyzej glupoty Jakie głupoty gościu? To normalne przecież. Kiedy w ruchu ulicznym przyśpieszasz od 250 do 300 to liczy się każda sekunda. W przeciwnym razie trudno o dobrą zmazę nocną. 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2023 32 minuty temu, akisel napisał(a): Moje 455, tylko do 180 Wiadomo, więcej by piec nie dał rady! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2023 27 minut temu, kadu napisał(a): Np. porównajmy Teslę 3 Performance i Giulię QV - moc maksymalna bardzo podobna, ale w VMax różnica jest znaczna. https://zeperfs.com/en/duel9222-6349.htm Fakt Tesla akurat w tym wypadku rozwija sporo powyżej tych 200, ale różnica pomiędzy 260 a 300+ to już jest przepaść. Zresztą widać, że Tesla jedzie lepiej do tych 160km/h, a potem już zaczyna odstawać, taka jest po prostu charakterystyka elektrycznego silnika. Chodzi mu tutaj o sam fakt, więc nie chcę dyskutować o tym z jakimi prędkościami się u nas jeździ, itd (ten argument oczywiście musiał być ironicznie użyty już na samym starcie). Sam nie jeżdżę szybciej niż 130, bo uważam, że nie ma to sensu. Do elektryków też nic nie mam. Myślę, że warto to zacytować dla potomności, bo dyskutować nadal nie bardzo jest o czym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciequn Napisano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2023 W dniu 24.12.2023 o 10:46, Marcin79 napisał(a): Zamowione Audi a6 kombi z mocnym dieslem . Rabat 21% ..... będę jeździł dieslem bo lubię Odbior marzec 2024 . Z coraz większym politowaniem patrzę na ludzi którzy kupują elektryki Jaka cena końcowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciequn Napisano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2023 W dniu 18.12.2023 o 09:15, trex11 napisał(a): Nie na temat bo rynek Niemiecki na na Porshe Macan gts 440 ps z dobrym wyposażeniem rabat 22% dostałem do produkcji kolo 7 miesięcy. Jaka cena końcowa tego macana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciequn Napisano 26 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2023 W dniu 8.12.2023 o 15:38, rc napisał(a): Hej. Rozglądam się za Mercedesem GLC (odbior w okolicach wakacji). Ciekaw jestem, ile rabatu od ceny katalogowej realnie jest do urwania. Poprzednio w BMW X3 dostałem ponad 20% rabatu na auto do produkcji. Pierwsza oferta jaką otrzymałem teraz na GLC to 7-8%. Moze ktoś ma namiar na dobrego handlowca/ brokera? Z tego co wiem Mercedes nie daje dużych rabatów ale ceny katalogowe mają bardziej przyziemne niż Audi czy BMW. Audi i BMW w zależności od modelu można dostać od 12 do 21% rabatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 21 godzin temu, format napisał(a): Jakie głupoty gościu? To normalne przecież. Kiedy w ruchu ulicznym przyśpieszasz od 250 do 300 to liczy się każda sekunda. W przeciwnym razie trudno o dobrą zmazę nocną. IMO prędkość maksymalna rzędu 300km/h zamiast 250km/h jest tak samo potrzebna w normalnym życiu jak przyspieszenie 0-100 w 3sek. zamiast np. 9sek. Ale skoro na tym forum dowiedziałem się, że EV są mimo wszystko z jakiegoś powodu lepsze bo przyspieszają o te 6 sekund lepiej to przez analogię ta Alfa jest lepsza bo jeździ o te 50km/h szybciej. A już zostawiając żarty na boku to patrząc na te dane faktycznie można zaobserwować znaczny spadek osiągów w EV przy wyższych prędkościach w porównaniu do IC. A zauważone przeze mnie stosunkowo niskie w porównaniu do mocy Vmax w autach elektrycznych potwierdzają, że jest coś na rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 3 minuty temu, Ryb napisał(a): A już zostawiając żarty na boku to patrząc na te dane faktycznie można zaobserwować znaczny spadek osiągów w EV przy wyższych prędkościach w porównaniu do IC. A zauważone przeze mnie stosunkowo niskie w porównaniu do mocy Vmax w autach elektrycznych potwierdzają, że jest coś na rzeczy. W największym skrócie w ICE jest obojętne jak długo pod pełnym obciążeniem pracuje piec. W BEV kable które często (jak np. u mnie) niosą ponad 1kA trzeba by było zwymiarować do ciągłej pracy. Prościej jest ograniczyć vmax, bo przecież nikt prócz @kadu nie dopłaci złotówki do tego by samochód zamiast 260 miał 300vmaxu. I oczywiście tak, przewagi wynikające przede wszystkim ze znacznie lepszego napędu zaczynają znikać powyżej pewnej prędkości i tak jak ja łoję mojego ziomeczka z 600hp M4 od zera, tak on mnie łoi od 140 w górę. Sprawność silników elektrycznych oczywiście spada, ale istotniejszym jest tu fakt że ja ważę jednak 400kg więcej i lepszy napęd przy 100+ już nie pomaga. Naturalna kolej rzeczy. Pytanie co komu jest potrzebne i z czego człowiek korzysta częściej, ja kręcąc się po GOPie częściej (patrząc na wykresy z teslamate to właściwie cały czas) wykorzystuję możliwość nieskrępowanego dołączania się do ruchu, często bezpośrednio na lewy pas, niezależnie czy coś jedzie czy nie Ale Ty robiąc trasy możesz mieć potrzeby inne, tak jak @kadu może potrzebować dobrego odejścia od 250 w górę. Mój samochód chyba zresztą od nowości nie jechał ani razu szybciej niż ~215 (tyle w najbardziej optymalnych warunkach mam na długiej prostej na Silesia Ring). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 30 minut temu, format napisał(a): W największym skrócie w ICE jest obojętne jak długo pod pełnym obciążeniem pracuje piec. W BEV kable które często (jak np. u mnie) niosą ponad 1kA trzeba by było zwymiarować do ciągłej pracy. Prościej jest ograniczyć vmax, bo przecież nikt prócz @kadu nie dopłaci złotówki do tego by samochód zamiast 260 miał 300vmaxu. I oczywiście tak, przewagi wynikające przede wszystkim ze znacznie lepszego napędu zaczynają znikać powyżej pewnej prędkości i tak jak ja łoję mojego ziomeczka z 600hp M4 od zera, tak on mnie łoi od 140 w górę. Sprawność silników elektrycznych oczywiście spada, ale istotniejszym jest tu fakt że ja ważę jednak 400kg więcej i lepszy napęd przy 100+ już nie pomaga. Naturalna kolej rzeczy. Pytanie co komu jest potrzebne i z czego człowiek korzysta częściej, ja kręcąc się po GOPie częściej (patrząc na wykresy z teslamate to właściwie cały czas) wykorzystuję możliwość nieskrępowanego dołączania się do ruchu, często bezpośrednio na lewy pas, niezależnie czy coś jedzie czy nie Ale Ty robiąc trasy możesz mieć potrzeby inne, tak jak @kadu może potrzebować dobrego odejścia od 250 w górę. Mój samochód chyba zresztą od nowości nie jechał ani razu szybciej niż ~215 (tyle w najbardziej optymalnych warunkach mam na długiej prostej na Silesia Ring). Pomogę, podsumuję. Musisz jechać wolno, a nie możesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 58 minut temu, Ryb napisał(a): IMO prędkość maksymalna rzędu 300km/h zamiast 250km/h jest tak samo potrzebna w normalnym życiu jak przyspieszenie 0-100 w 3sek. zamiast np. 9sek. Ale skoro na tym forum dowiedziałem się, że EV są mimo wszystko z jakiegoś powodu lepsze bo przyspieszają o te 6 sekund lepiej to przez analogię ta Alfa jest lepsza bo jeździ o te 50km/h szybciej. A już zostawiając żarty na boku to patrząc na te dane faktycznie można zaobserwować znaczny spadek osiągów w EV przy wyższych prędkościach w porównaniu do IC. A zauważone przeze mnie stosunkowo niskie w porównaniu do mocy Vmax w autach elektrycznych potwierdzają, że jest coś na rzeczy. przyspieszenia uzywasz co chwila a predkosci ponad 250 nigdy. i tyle w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 przyspieszenia uzywasz co chwila a predkosci ponad 250 nigdy. i tyle w temacie. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 Godzinę temu, ppmarian napisał(a): Zrób tak w Volvo Trzymasz dalej te Subaryny ? Ja w klasyku do 160kmph się rozpędzam dalej strach, ale ponoć 200kmph przebija (3biegowa skrzynia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 2 godziny temu, PawelWaw napisał(a): przyspieszenia uzywasz co chwila a predkosci ponad 250 nigdy. i tyle w temacie. Tak i nie. Kupując auto z zacięciem sportowym niska prędkość maksymalna jak rodem z jakiegoś kompaktowego dupowozu czy Dacii Sandero (tu oczywiście mam na myśli nie Teslę ale te elektryki poograniczane do 180km/h) to już cios prosto w serce. Poza tym nie musisz się rozpędzać do 300 żeby poczuć, że powyżej 150 auto już puchnie a nie powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 Zrób tak w Volvo Trzymasz dalej te Subaryny ? Ja w klasyku do 160kmph się rozpędzam dalej strach, ale ponoć 200kmph przebija (3biegowa skrzynia).Trzymam. Tu jest 4AT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 2 godziny temu, ppmarian napisał(a): Volvem tera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 W dniu 16.11.2023 o 13:50, G.O.A.T. napisał(a): Ruszył konfigurator nowego Passata... pasek + diesel i mamy 200k bez dotknięcia nawet jednej opcji Jest to o tyle ciekawy ruch, że spokojnie od dilera wyjmiesz Audi A4 nowe z dieslem znacznie poniżej tej kwoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 W dniu 16.11.2023 o 16:31, marcindzieg napisał(a): No czytając was to wychodzi na to że każde turbo ma. Nawet 0.9 A żaden wolnossący 2.0 nie ma bo fizyka zabrania 1.0TSI miał/ma więcej momentu obrotowego i lepszy jego przebieg niż normalne 2.0, czy to 8 czy 16V Przy 100km/h z tego co pamiętam było 2k obr/min, co przy 140km/h by dawało 2800. OK, nie 2500, ale blisko. Nie było efektu w stylu "mała górka i puchnie". Zwyczajnie sobie jechał. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 Teraz, kravitz napisał(a): Jest to o tyle ciekawy ruch, że spokojnie od dilera wyjmiesz Audi A4 nowe z dieslem znacznie poniżej tej kwoty Poczekaj az bedzie nowe A4 i wtedy porownuj ceny, to co teraz wyprzedaja to chyba robia od 2015 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 Volvem tera To strsze nie ma kaganca ale za duzy kloc na za maly piec na takie rekordy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 1 minutę temu, kravitz napisał(a): 1.0TSI miał/ma więcej momentu obrotowego i lepszy jego przebieg niż normalne 2.0, czy to 8 czy 16V Powiedzmy że się z tym nie zgodzę Chyba że porównujesz do kibla 2.0 z Kii Sportage 2 generacji 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 7 minut temu, Maciej__ napisał(a): Poczekaj az bedzie nowe A4 i wtedy porownuj ceny, to co teraz wyprzedaja to chyba robia od 2015 I co dostaniesz w nowym A4? Niedziałającą elektronikę od VW i panele LCD wszędzie? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 8 minut temu, marcindzieg napisał(a): Powiedzmy że się z tym nie zgodzę Chyba że porównujesz do kibla 2.0 z Kii Sportage 2 generacji Z neta. Wykres 1.0TSI 110KM z Octavii (ja miałem 115KM, a z tego co wiem na rynek Brazylijski są 130KM) A to np Astra GSI 150KM, nie wiem jaki lepszy przykład dać? Wydaje się nawet po tuningu, bo mocy coś za dużo Jeździj teraz taką Astrą przy niskich obrotach, np 1500. TSI takimi sobie jeździsz i nie ma żadnej czkawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 Teraz, kravitz napisał(a): Z neta. Wykres 1.0TSI 110KM z Octavii (ja miałem 115KM, a z tego co wiem na rynek Brazylijski są 130KM) Różne rzeczy piszą w necie. Kolega z pracy ma taką Octavie i jak pojechaliśmy w 4 z bagażami to powiem krótko tak marnie było. U mnie było lepiej mimo że mam cięższe auto o gorszej aerodynamice. Z 1.4 się zgodzę, 1.2 nie jeździłem więc się nie wypowiadam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 17 minut temu, ppmarian napisał(a): To strsze nie ma kaganca ale za duzy kloc na za maly piec na takie rekordy. Nie bajeruj tylko ogień Chyba nam nie powiesz, że sprzęt w jakiś sposób Cię ogranicza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 5 minut temu, marcindzieg napisał(a): Różne rzeczy piszą w necie. Kolega z pracy ma taką Octavie i jak pojechaliśmy w 4 z bagażami to powiem krótko tak marnie było. U mnie było lepiej mimo że mam cięższe auto o gorszej aerodynamice. Z 1.4 się zgodzę, 1.2 nie jeździłem więc się nie wypowiadam. Ja w tego Golfa 1.0TSI wskoczyłem z...Lancera Ralliarta 240KM. Serio nie czuć było jakiegoś muła. Oczywiście nie jechał jak Lancer, ale nie robiłem dziury w podłodze, chcąc jechać szybciej. Pamiętam że mi przeszkadzało tylko przyzwyczajenie się do manuala i dziwnego ruszania na światłach. Auto mi gasło. A tak, to auto jeździło full wypakowane, czasem z trumną na dachu. Bardzo dobrze wspominam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 2 godziny temu, Ryb napisał(a): Tak i nie. Kupując auto z zacięciem sportowym niska prędkość maksymalna jak rodem z jakiegoś kompaktowego dupowozu czy Dacii Sandero (tu oczywiście mam na myśli nie Teslę ale te elektryki poograniczane do 180km/h) to już cios prosto w serce. Poza tym nie musisz się rozpędzać do 300 żeby poczuć, że powyżej 150 auto już puchnie a nie powinno. Chyba Twoje puchnie Od 2:15 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 3 minuty temu, kravitz napisał(a): Ja w tego Golfa 1.0TSI wskoczyłem z...Lancera Ralliarta 240KM. Serio nie czuć było jakiegoś muła. Ale ja Ci wierzę. Jak normalnie jeździsz to nie ma większego znaczenia. Ale wyładuj go do pełna i jedź w góry. I zobaczysz różnicę. Zauważ że Golf jest leciutki. Waży z tego co pamiętam niecałe 1300 kg. Jak jedziesz sam czy w dwójkę to dlaczego miałby mulić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 1 minutę temu, marcindzieg napisał(a): Ale ja Ci wierzę. Jak normalnie jeździsz to nie ma większego znaczenia. Ale wyładuj go do pełna i jedź w góry. I zobaczysz różnicę. Zauważ że Golf jest leciutki. Waży z tego co pamiętam niecałe 1300 kg. Jak jedziesz sam czy w dwójkę to dlaczego miałby mulić? Piszę że jeździłem całą rodziną, z trumną z nartami do Włoch na narty Serio, zero zamuły czy wiosłowania biegami. Tak jako ciekawostkę dodam, że to jest auto którym tą trasę robiłem najszybciej. Powód? Z racji tego, że tak mało chlało i było dobrze wyciszone, podróż była przyjemna, a na tankowanie stawałem nie dlatego że w baku pusto, tylko że już organizm tego wymagał No i jechałem bliżej 160km/h, a nie bliżej 140 jak teraz. Obecny Golf chla nieco więcej, ma sporo mniejszy bak i jest gorzej wyciszony. Co z tego jak ma 2x więcej mocy, jak do podróżowania nadaje się mniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 Nie bajeruj tylko ogień Chyba nam nie powiesz, że sprzęt w jakiś sposób Cię ogranicza Z jachtem na haku i 17 roweremi na dachu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 (edytowane) 2 minuty temu, kravitz napisał(a): Piszę że jeździłem całą rodziną, z trumną z nartami do Włoch na narty Serio, zero zamuły czy wiosłowania biegami. Ale ja Ci dalej wierze. Tylko musiałbyś wsadzić dobry silnik wolnossący do tej budy i wtedy porównać. Inaczej to nie ma sensu Ale nie uwierzę że jechałeś wyładowany pod górę i miałeś 1500 obrotów Edytowane 27 Grudnia 2023 przez marcindzieg 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 9 minut temu, marcindzieg napisał(a): Ale ja Ci dalej wierze. Tylko musiałbyś wsadzić dobry silnik wolnossący do tej budy i wtedy porównać. Inaczej to nie ma sensu Ale nie uwierzę że jechałeś wyładowany pod górę i miałeś 1500 obrotów 1500 nie, bo to by było jakieś 70km/h Pisałem wyżej, że było 2k obr/min przy 100km/h. Na 6 biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 1 minutę temu, kravitz napisał(a): 1500 nie, bo to by było jakieś 70km/h Pisałem wyżej, że było 2k obr/min przy 100km/h. Na 6 biegu. Nie wiem ile mam dokładnie przy tej prędkości ale niewiele więcej. Przy 4-biegowym automacie z ubiegłego wieku. Jak sobie nie zapomnę to zrobię w sobotę zdjęcie bo mi nie uwierzysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 Godzinę temu, kravitz napisał(a): Jest to o tyle ciekawy ruch, że spokojnie od dilera wyjmiesz Audi A4 nowe z dieslem znacznie poniżej tej kwoty A na SuperBa będzie życiu nie starczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 (edytowane) 9 minut temu, marcindzieg napisał(a): Nie wiem ile mam dokładnie przy tej prędkości ale niewiele więcej. Przy 4-biegowym automacie z ubiegłego wieku. Jak sobie nie zapomnę to zrobię w sobotę zdjęcie bo mi nie uwierzysz Tylko, ze on mial manual a nie automat... W silniku wolnossacym trzeba czesciej zredukowac, a 1,0 TSI pojedzie bez tego. Co prawda szybko puchnie o gory ale to inna kwestia. Dla wiekszosci ludzi takie 1,0TSI bedzie jechac przyjemniej bo nie wymaga redukowania na 6b. Np moja Mazda miala problem miejscami utrzymac 130km/h na tempomacie na 6b w drodze do Wloch przez Austrie. Przy czym dla mnie takie trasy to wyjatek i mi nie przeszkadza w codziennej jezdzie bo to sporadyczne sytuacje. Edytowane 27 Grudnia 2023 przez Maciej__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 (edytowane) 3 minuty temu, Maciej__ napisał(a): W silniku wolnossacym trzeba czesciej zredukowac, a 1,0 TSI pojedzie bez tego. No właśnie w tym sęk że w 1.0 nie do końca. W 1.4 pełna zgoda, 1.2 nie jeździłem. Jakbyś wsadził do swojej Mazdy ten 1.0 to podejrzewam że by dużo bardziej zdychał. I o to mi chodzi. Edytowane 27 Grudnia 2023 przez marcindzieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 2 minuty temu, marcindzieg napisał(a): No właśnie w tym sęk że w 1.0 nie do końca. W 1.4 pełna zgoda, 1.2 nie jeździłem. Zobacz na wykres który wrzuciłem W zakresie (na grubo patrząc) 2-3k obrotów (to jest 100-150km/h na 6 biegu), masz tyle momentu co w wolnossącym 2.5 litra Redukowałbyś w 2.5 pod górkę? Chyba Himalaje Nie ma tam takiego motywu, że jedziesz sobie te powiedzmy 140km/h na autostradzie, robi się górka, a Ty zaczynasz cisnać do dechy, bo auto zwalnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 Teraz, kravitz napisał(a): Zobacz na wykres który wrzuciłem Ale co mnie wykres obchodzi jak jeździłem i mam porównanie? Co Ci poradzę że nie chce być tak jak na wykresie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 10 minut temu, marcindzieg napisał(a): Jakbyś wsadził do swojej Mazdy ten 1.0 to podejrzewam że by dużo bardziej zdychał. I o to mi chodzi. To nie jest zero-jedynkowe. W zaleznosci od sytuacji raz byloby lepiej, raz gorzej na korzysc jednego lub drugiego rozwizania. IMHO to jest akademicka dyskusja, ktora przewija sie tutaj srednio raz w miesiacu Ja nie mam problemu jezdzic z turbo i nie mam problemu z wolnossacym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 1 minutę temu, Maciej__ napisał(a): To nie jest zero-jedynkowe. W zaleznosci od sytuacji raz byloby lepiej, raz gorzej na korzysc jednego lub drugiego rozwizania. IMHO to jest akademicka dyskusja, ktora przewija sie tutaj srednio raz w miesiacu Ja nie mam problemu jezdzic z turbo i nie mam problemu z wolnossacym. No dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 Godzinę temu, ppmarian napisał(a): 1 godzinę temu, mrBEAN napisał(a): Nie bajeruj tylko ogień Chyba nam nie powiesz, że sprzęt w jakiś sposób Cię ogranicza Z jachtem na haku i 17 roweremi na dachu ? Odwrotnie Czekamy na filmik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 4 godziny temu, kravitz napisał(a): 1.0TSI miał/ma więcej momentu obrotowego i lepszy jego przebieg niż normalne 2.0, czy to 8 czy 16V Przy 100km/h z tego co pamiętam było 2k obr/min, co przy 140km/h by dawało 2800. OK, nie 2500, ale blisko. Nie było efektu w stylu "mała górka i puchnie". Zwyczajnie sobie jechał. to ja juz wole 2.0 8v i lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 1 godzinę temu, deszczowyRoman napisał(a): to ja juz wole 2.0 8v i lpg Miałem takie 2.0 8v z lpg i 1.0 TSI spala połowę tego. Do normalnej jazdy wolę doładowany mały silniczek. Byłem także w górach i jakiegoś dyskomfortu nie czulem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trex11 Napisano 27 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2023 (edytowane) 5 godzin temu, kravitz napisał(a): Zobacz na wykres który wrzuciłem W zakresie (na grubo patrząc) 2-3k obrotów (to jest 100-150km/h na 6 biegu), masz tyle momentu co w wolnossącym 2.5 litra Redukowałbyś w 2.5 pod górkę? Chyba Himalaje Nie ma tam takiego motywu, że jedziesz sobie te powiedzmy 140km/h na autostradzie, robi się górka, a Ty zaczynasz cisnać do dechy, bo auto zwalnia. Mazda 2,5 ma 265 nm juz 3000 obr Mazda 2.0 ten nowy x 186 ps ma 200 nm od 2100 obr i max 220 nm Tsi 1.0 max 175 nm Tsi 1.5 max 250 nm Edytowane 27 Grudnia 2023 przez trex11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.