Skocz do zawartości

Rabaty na premiumy


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 Chyba za wczesnie na jakies wnioski, bo ten diesel jest w ofercie od kilku miesiecy.

Poza tym w tej klasie i cenie aut o sprzedazy decyduje dobre i tanie finansowanie dla firm + wynajem dlugoterminowy.

Tutaj Mazda nie ma nic ciekawego do zaoferowania i raczej pozostanie jako auto niszowe.

Z tego co piszą w necie to w cenniku znalazł się w  lipcu 22, dostawy do salonów od 01.23, więc zaraz bedzie rok. Fakt, że jest dobrze wyceniony względem wersji benzynowej. W Kia jak rozmawiałem z dwoma dealerami to diesel w Sorento jest niesprzedawalny, dlatego jestem ciekawy jak poszło Maździe.

Mazd Cx60 jeździ sporo, więc nie każdy musi wspierać się leasingiem. Nawet jeżeli to nie musi to być leasing ASO. Od wynajmu jest trochę firm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sherif napisał(a):

Z tego co piszą w necie to w cenniku znalazł się w  lipcu 22, dostawy do salonów od 01.23, więc zaraz bedzie rok. Fakt, że jest dobrze wyceniony względem wersji benzynowej. W Kia jak rozmawiałem z dwoma dealerami to diesel w Sorento jest niesprzedawalny, dlatego jestem ciekawy jak poszło Maździe.

Mazd Cx60 jeździ sporo, więc nie każdy musi wspierać się leasingiem. Nawet jeżeli to nie musi to być leasing ASO. Od wynajmu jest trochę firm.

 

Nie ma wersji benzynowej, jest PHEV.

Z tego co gdzies czytalem, to Polska jest 3 rynkiem w Europie pod wzgledem sprzedazy CX60.

Ale to nadal beda pewnie setki sztuk, a nie tysiace...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, marcindzieg napisał(a):

To samo mi mówiono przy dieslach. Tam jest jeszcze niżej :)

 

Tyle że diesel ma mniejszy zakres obrotów, a poza tym nadal nie ma lepszego silnika do większego auta na trasy.

 

3 godziny temu, marcindzieg napisał(a):

Na mieście nie ma znaczenia.

 

W Krakowie w ogóle nie ma różnicy jaki masz silnik, do dwutonowego SUVa spokojnie wystarczyłby wolnossący 0.8 :hehe: Co za różnica, i tak stoisz w korku...

 

3 godziny temu, marcindzieg napisał(a):

Autostradę odwiedzam kilka razy w roku. I to przeważnie zakorkowaną obwodnicę. A raz do roku jakoś przeżyję. Zresztą z wyprzedzaniem to akurat nie ma specjalnego problemu.

 

Ja akurat jeżdżę głównie trasy, więc elastyczność jest bardzo istotna. 

 

3 godziny temu, marcindzieg napisał(a):

Niestety tu jest to tak przedstawione jakby bez turbo nie dało się jeździć.

 

Da się, ale to jakby powrót do lat 90. Niefajne uczucie.

 

3 godziny temu, marcindzieg napisał(a):

Nie jestem przeciwnikiem, znam zalety tylko uważam że są mocno wyolbrzymione. I nie pisze się o wadach. Bo jak ciśniesz to też swoje spali.

 

Rzecz w tym, że nie musisz cisnąć. U mnie obroty rzadko idą powyżej 2300-2500, no chyba że na autostradzie. Ale jak chcesz przycisnąć, to nie trzeba kombinować, wciskasz gaz i auto jedzie.

Tak poważnie to turbobenzyny mają tylko jedną potencjalną wadę - być może drugi-trzeci właściciel będzie musiał zainwestować więcej w naprawy. Innych minusów nie widzę.

 

3 godziny temu, marcindzieg napisał(a):

Do mnie przemawiają hybrydy. Są proste, mają trwałość wolnossących i zalety turbo.

 

Do miasta tak. Poza miastem są bez sensu, niepotrzebna komplikacja i groszowe oszczędności. Z drugiej strony do miasta lepiej elektryk jak masz gdzie ładować. Z trzeciej strony jak nie masz gdzie ładować to faktycznie klasyczna hybryda.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wladmar napisał(a):

 

No nie wiem czy taka "pseudo" w tym przypadku. Jednak mniejszy ale z turbo jest pod każdym względem lepszy, no może poza tym, że zrobi 500 kkm, a nie milion. 

Ta różnica w przebiegu ma spore znaczenie, ale tak poza tym, dlaczego pod każdym lepsza?

Zawsze powtarzam miałem 1.6T 180KM w AH i 2.5 V6 w VB.

Ten pierwszy niby lepszy, szybszy, dawał frajdę. Ale jak wróciłem do V6 to nie chciałem wracać. Harmonia rozwijania mocy, dźwięk, kultura pracy, wszystko na plus, serwis? Wcale nie droższy, bo silnik prostszy, jedyne co to palił więcej.

I teraz już nie raz myślałem czy moje 2.2DTI nie wypada lepiej w ogólnym rozrachunku dla środowiska, niż ktoś kto by zmienił po drodze 5x samochód bo coś tam...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Nie ma wersji benzynowej, jest PHEV.

Z tego co gdzies czytalem, to Polska jest 3 rynkiem w Europie pod wzgledem sprzedazy CX60.

Ale to nadal beda pewnie setki sztuk, a nie tysiace...

Rzeczywiście jest tylko drogi phev i ten tańszy deko dieselek. 

Może być jak k. wyżej napisał, auto będzie tylko dla koneserów. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, AstraC napisał(a):

Ta różnica w przebiegu ma spore znaczenie, ale tak poza tym, dlaczego pod każdym lepsza?

Zawsze powtarzam miałem 1.6T 180KM w AH i 2.5 V6 w VB.

Ten pierwszy niby lepszy, szybszy, dawał frajdę. Ale jak wróciłem do V6 to nie chciałem wracać. Harmonia rozwijania mocy, dźwięk, kultura pracy, wszystko na plus, serwis? Wcale nie droższy, bo silnik prostszy, jedyne co to palił więcej.

I teraz już nie raz myślałem czy moje 2.2DTI nie wypada lepiej w ogólnym rozrachunku dla środowiska, niż ktoś kto by zmienił po drodze 5x samochód bo coś tam...

Samo porównanie silników jest bez sensu. Różne auta, moce, skrzynie, nawet i wyciszenie a człowiek potem ma inne odczucia.

Osobiście lubię moje v8, ale też wcale nie mniejsza frajda jest w ev czy zwykłej, ale dobrej turbo benzynie ;).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Nie ma wersji benzynowej, jest PHEV.

Z tego co gdzies czytalem, to Polska jest 3 rynkiem w Europie pod wzgledem sprzedazy CX60.

Ale to nadal beda pewnie setki sztuk, a nie tysiace...

Pomyliles sie

W samej pl od 13 stycznia do czerwca 2250 sztuk w pl

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/8788237,mazda-cx-60-robi-robote-ale-te-dane-was-zaskocza.html

Teraz jest kolo 5 tys bo od debiutu diezla od wakacji mazda najwiecej sprzedaje 3.3 diezla.

 

W Europie japoński producent sprzedał w I kwartale 44 tys. samochodów, o 46 proc. więcej rok do roku

 

 

Wyniki sprzedaży Mazdy w Ameryce Północnej wzrosły o 58 proc. do 95 tys. samochodów. Na rodzimym dla Mazdy rynku w Japonii, sprzedaż wyniosła 42 tys. sztuk, co oznacza 70 proc. wzrostu w ujęciu rok do roku.

 

W pierwszym kwartale obecnego roku fiskalnego, Mazda odnotowała sprzedaż netto w wysokości 7,3 mld euro, co oznacza 77 proc. wzrostu rok do roku. Przełożyło się to na zysk z działalności operacyjnej w wysokości 200 mln euro. Przychód netto w tym czasie wyniósł 248 mln euro

 

Calkowita sprzedaz globalna w 2022 1,2mln aut, dla porównania skoda globalnie 720 tys sztuk.

 

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, marcindzieg napisał(a):

To samo mi mówiono przy dieslach. Tam jest jeszcze niżej :)

 

U mnie maksymalny moment jest przy bodaj 1400rpm a u mojej żony w benzynie jest to chyba 1200. Turbobenzyny dogoniły turbodiesle, a nawet je prześcignęły.

 

 

7 godzin temu, marcindzieg napisał(a):

Na mieście nie ma znaczenia.

 

Ależ ma, i to olbrzymie. Wskazówka obrotomierza porusza się w zakresie 1000-1500rpm, silnika nie słychać a auto sprawia wrażenie, że wszystko robi absolutnie bez wysiłku.

 

 

7 godzin temu, marcindzieg napisał(a):

Autostradę odwiedzam kilka razy w roku. I to przeważnie zakorkowaną obwodnicę. A raz do roku jakoś przeżyję. Zresztą z wyprzedzaniem to akurat nie ma specjalnego problemu.

Niestety tu jest to tak przedstawione jakby bez turbo nie dało się jeździć. Nie jestem przeciwnikiem, znam zalety tylko uważam że są mocno wyolbrzymione. I nie pisze się o wadach. Bo jak ciśniesz to też swoje spali.

Do mnie przemawiają hybrydy. Są proste, mają trwałość wolnossących i zalety turbo.

 

To nie tak, że tu chodzi o turbo. Chodzi o moment na dole, który pozwala bez wysiłku jeździć nie kręcąc silnika na wysokich obrotach. Może to być wolnossące V6 mające 400-500Nm przy 1300rpm a może to być dwulitrowa turbobenzyna lub turbodiesel mający te same 400-500Nm przy 1300rpm. Komfort jazdy bez wysiłku i spontaniczne reakcje na gaz będą takie same. Turbo zastępuje pojemność nie tylko gdy korzystamy z osiągów ale również gdy potrzebujemy komfortu. 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, sherif napisał(a):

Samo porównanie silników jest bez sensu. Różne auta, moce, skrzynie, nawet i wyciszenie a człowiek potem ma inne odczucia.

Osobiście lubię moje v8, ale też wcale nie mniejsza frajda jest w ev czy zwykłej, ale dobrej turbo benzynie ;).

Dlaczego? Ma dużo sensu.

Oceniamy napędy, normalnym jest że V6 będzie mieć inną skrzynie niż 1.6T. Samochody różne? Tak, ale zawieszenie ma znikomy wpływ na przyspieszenie czy kulturę pracy, a Astra H i Vectra B to samochody zbliżone do siebie pod względem wagi, rozmiaru czy wyciszenia.

No i na koniec, opisałem moje odczucia, więc nikomu nawet nie próbuje tego narzucać, a wyrażam opinię, dlatego to właśnie nie jest bez sensu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, AstraC napisał(a):

Zawsze powtarzam miałem 1.6T 180KM w AH i 2.5 V6 w VB.

Ten pierwszy niby lepszy, szybszy, dawał frajdę. Ale jak wróciłem do V6 to nie chciałem wracać.

 

Wiadomo, że 2.5 V6 ma swoje niezaprzeczalne zalety. Ale rozmawiamy o tym, co jest dostępne u nas teraz. A konkretnie zaczęło sie od salonów Mazdy. Mazda nie ma żadnego 2.5 V6 w ofercie, ma zwykłe wolnossące 2.0 w popularnych modelach i twierdzenie, że to super silnik i jeździ nie gorzej, niż 1.4-1.5t konkurencji po prostu jest nieprawdą. Nie porównujejmy 1.6t do 3.0 V6, tylko to, co jest obecnie do kupienia. 

  • Lubię to 2
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Wiadomo, że 2.5 V6 ma swoje niezaprzeczalne zalety. Ale rozmawiamy o tym, co jest dostępne u nas teraz. A konkretnie zaczęło sie od salonów Mazdy. Mazda nie ma żadnego 2.5 V6 w ofercie, ma zwykłe wolnossące 2.0 w popularnych modelach i twierdzenie, że to super silnik i jeździ nie gorzej, niż 1.4-1.5t konkurencji po prostu jest nieprawdą. Nie porównujejmy 1.6t do 3.0 V6, tylko to, co jest obecnie do kupienia. 

Jak ym mial do wyboru. Nowe 2.0  np 150 czy 160  konibez turbo i 1.4 czy 1.5 turbo o takiej samej mocy to bym wzial 2.0

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, trex11 napisał(a):

Pomyliles sie

W samej pl od 13 stycznia do czerwca 2250 sztuk w pl

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/8788237,mazda-cx-60-robi-robote-ale-te-dane-was-zaskocza.html

Teraz jest kolo 5 tys bo od debiutu diezla od wakacji mazda najwiecej sprzedaje 3.3 diezla.

 

W Europie japoński producent sprzedał w I kwartale 44 tys. samochodów, o 46 proc. więcej rok do roku

 

 

Wyniki sprzedaży Mazdy w Ameryce Północnej wzrosły o 58 proc. do 95 tys. samochodów. Na rodzimym dla Mazdy rynku w Japonii, sprzedaż wyniosła 42 tys. sztuk, co oznacza 70 proc. wzrostu w ujęciu rok do roku.

 

W pierwszym kwartale obecnego roku fiskalnego, Mazda odnotowała sprzedaż netto w wysokości 7,3 mld euro, co oznacza 77 proc. wzrostu rok do roku. Przełożyło się to na zysk z działalności operacyjnej w wysokości 200 mln euro. Przychód netto w tym czasie wyniósł 248 mln euro

 

Calkowita sprzedaz globalna w 2022 1,2mln aut, dla porównania skoda globalnie 720 tys sztuk.

 

Jakas nowa fabrykę postawili, czy jak. Jak oni wypodukowali „takie wzrosty” ….

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, akisel napisał(a):

Jakas nowa fabrykę postawili, czy jak. Jak oni wypodukowali „takie wzrosty” ….

 

Przeciez to sa jakies bzdury, w calym 2022 Mazda sprzedala w PL troche ponad 7tys aut, w tym 450 sztuk CX-60 ;]

Publikuja oficjalne dane na swojej stronie, wiec mozna sobie zobaczyc: https://pl.mazda-press.com/aktualnosci/2023/podsumowanie-2022/

A tu kolega twierdzi, ze samej CX-60 jest 5tys sztuk od stycznia do dzisiaj ;l

 

Edytowane przez Maciej__
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ryb napisał(a):

Ależ ma, i to olbrzymie. Wskazówka obrotomierza porusza się w zakresie 1000-1500rpm, silnika nie słychać a auto sprawia wrażenie, że wszystko robi absolutnie bez wysiłku.

Ostatnio wyjeżdżałem 25 minut z osiedla. Ty naprawdę nie wiesz co to są korki :)

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ryb napisał(a):

To nie tak, że tu chodzi o turbo. Chodzi o moment na dole, który pozwala bez wysiłku jeździć nie kręcąc silnika na wysokich obrotach. Może to być wolnossące V6 mające 400-500Nm przy 1300rpm a może to być dwulitrowa turbobenzyna lub turbodiesel mający te same 400-500Nm przy 1300rpm. Komfort jazdy bez wysiłku i spontaniczne reakcje na gaz będą takie same. Turbo zastępuje pojemność nie tylko gdy korzystamy z osiągów ale również gdy potrzebujemy komfortu. 

300 KM jest lepsze od 200 a jeszcze lepsze jest 500. A 1000 w Veyronie to już w ogóle ;] Tylko ogromna liczba aut ma poniżej 100. To jak oni jeżdżą?  :)

Ja nie twierdzę że turbo jest gorsze tylko że 150 KM wystarcza do bardzo komfortowego poruszania się po drogach. I to nie tylko w mieście. A wy mi uparcie usiłujecie udowodnić że się nie da. To jak wyście jeździli Maluchami, Sejami itp? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, marcindzieg napisał(a):

No przecież sam piszesz że nie przekraczasz 3000 to po co Ci więcej? Tyle to nawet diesel w ciężarówce osiąga :) 

 

A po to, że mam możliwość dokręcić do 6000 ze stale rosnącą mocą i jak mam ochotę to korzystam ;] Rzadko, ale lubię mieć taką możliwość. Podobnie jak rzadko zmieniam ustawienia AUTO klimatyzacji, ale lubię mieć taką możliwość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Przeciez to sa jakies bzdury, w calym 2022 Mazda sprzedala w PL troche ponad 7tys aut, w tym 450 sztuk CX-60 ;]

Publikuja oficjalne dane na swojej stronie, wiec mozna sobie zobaczyc: https://pl.mazda-press.com/aktualnosci/2023/podsumowanie-2022/

A tu kolega twierdzi, ze samej CX-60 jest 5tys sztuk od stycznia do dzisiaj ;l

 

Przed premiera 100 Polaków zamówiło w ciemno cx60 nie widzac ja na oczy , poza tym w 2023 mazda sprzedaje 2x wiecej jak w 2023

Edytowane przez trex11
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaz w Polsce to dno , nic nie znaczy , dacia i dkoda nr 1 gdzie obie matki globalnie sa na dnie w rankingach.

W Europie japoński producent sprzedał w I kwartale 44 tys. samochodów, o 46 proc. więcej rok do roku

 

 

Wyniki sprzedaży Mazdy w Ameryce Północnej wzrosły o 58 proc. do 95 tys. samochodów. Na rodzimym dla Mazdy rynku w Japonii, sprzedaż wyniosła 42 tys. sztuk, co oznacza 70 proc. wzrostu w ujęciu rok do roku.

 

W pierwszym kwartale obecnego roku fiskalnego, Mazda odnotowała sprzedaż netto w wysokości 7,3 mld euro, co oznacza 77 proc. wzrostu rok do roku. Przełożyło się to na zysk z działalności operacyjnej w wysokości 200 mln euro. Przychód netto w tym czasie wyniósł 248 mln euro

 

Calkowita sprzedaz globalna w 2022 1,2mln aut, dla porównania skoda globalnie 720 tys sztuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wladmar napisał(a):

 

Wiadomo, że 2.5 V6 ma swoje niezaprzeczalne zalety. Ale rozmawiamy o tym, co jest dostępne u nas teraz. A konkretnie zaczęło sie od salonów Mazdy. Mazda nie ma żadnego 2.5 V6 w ofercie, ma zwykłe wolnossące 2.0 w popularnych modelach i twierdzenie, że to super silnik i jeździ nie gorzej, niż 1.4-1.5t konkurencji po prostu jest nieprawdą. Nie porównujejmy 1.6t do 3.0 V6, tylko to, co jest obecnie do kupienia. 

Wiem, wiem, nie porównujemy bo Ci nie pasuje do narracji.

Dyskusja jak to dyskusja, zaczęła się od Mazdy, a przeszła do porównania wad i zalet N/A i Turbo, mam przykład z doświadczenia to będę go używał i już.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, AstraC napisał(a):

Wiem, wiem, nie porównujemy bo Ci nie pasuje do narracji.

Dyskusja jak to dyskusja, zaczęła się od Mazdy, a przeszła do porównania wad i zalet N/A i Turbo, mam przykład z doświadczenia to będę go używał i już.

 

Bardzo przydatny przykład, napisz jeszcze jakie auto mogę teraz kupić z 2.5 V6? :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, trex11 napisał(a):

Przed premiera 100 Polaków zamówiło w ciemno cx60 nie widzac ja na oczy , poza tym w 2023 mazda sprzedaje 2x wiecej jak w 2023

 

Pokaz w koncu jakies twarde dane sprzedazowe :ok:

Widze, ze znowu przelewy chyba ida z Mazdy ;l

  • Lubię to 3
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał(a):

 

Bardzo przydatny przykład, napisz jeszcze jakie auto mogę teraz kupić z 2.5 V6? :hehe:

Serio jesteś taki ograniczony i nie rozumiesz na czym polega dyskusja pod różnymi aspektami i na różnych płaszczyznach? Brakło Ci choćby jednego argumentu w dyskusji więc postanowiłeś wejść i napaskudzić innym? 

A dyskusja dotyczy tego jakoby zawsze mniejsze turbo było lepsze od większej wolnossącej, to tak dla twojej jasności, bo wiem że dalej możesz mieć problem ze zrozumieniem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, trex11 napisał(a):

Sprzedaz w Polsce to dno , nic nie znaczy , dacia i dkoda nr 1 gdzie obie matki globalnie sa na dnie w rankingach.

W Europie japoński producent sprzedał w I kwartale 44 tys. samochodów, o 46 proc. więcej rok do roku

Wyniki sprzedaży Mazdy w Ameryce Północnej wzrosły o 58 proc. do 95 tys. samochodów. Na rodzimym dla Mazdy rynku w Japonii, sprzedaż wyniosła 42 tys. sztuk, co oznacza 70 proc. wzrostu w ujęciu rok do roku.

W pierwszym kwartale obecnego roku fiskalnego, Mazda odnotowała sprzedaż netto w wysokości 7,3 mld euro, co oznacza 77 proc. wzrostu rok do roku. Przełożyło się to na zysk z działalności operacyjnej w wysokości 200 mln euro. Przychód netto w tym czasie wyniósł 248 mln euro

Calkowita sprzedaz globalna w 2022 1,2mln aut, dla porównania skoda globalnie 720 tys sztuk

Qwa jaki Ty męczący jesteś.

Płacą Ci za to, bo nawet mimo platonicznej miłości do marki nie wierzę, że chciałoby się komuś w kółko to klepać?

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał(a):

300 KM jest lepsze od 200 a jeszcze lepsze jest 500. A 1000 w Veyronie to już w ogóle ;] Tylko ogromna liczba aut ma poniżej 100. To jak oni jeżdżą?  :)

Ja nie twierdzę że turbo jest gorsze tylko że 150 KM wystarcza do bardzo komfortowego poruszania się po drogach. I to nie tylko w mieście. A wy mi uparcie usiłujecie udowodnić że się nie da. To jak wyście jeździli Maluchami, Sejami itp? ;]

To nie o to chodzi ze sie nie da.

Mialem V50 z 1.8 125KM-na papierze to byl miod na moje potrzeby.W rzeczywistosci w miescie aby tym jechac to trzeba bylo caly czas trzymac na wysokich obrotach bo ponizej 3 tys nic sie nie dzialo.Bez trudu spalanie wynosilo wtedy 10-11 l/100km.

A z drugiej strony mialem slabszego na papierze Yeti 1.2 TSI (tylko 105KM)-i to bylo idealne auto do miasta ,rzadko kiedy trzeba bylo przekraczac 2tys. obrotow.W tych samych warunkach spalanie 8-8.5.

Zupelnie inny komfort poruszania sie.

Jedynie gdzie wygrywal wolnossak to szybkie przejazdy autostrada-no ale byl o 20% mocniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, trex11 napisał(a):

Sprzedaz w Polsce to dno , nic nie znaczy

 

już któryś raz powtarzasz tę bzdurę tymaczasem Polska to jeden z większych rynków w Europie.

Zobacz np. na statystyki sprzedaży samochodów w Europie za 3 kwartały 2023 z podziałem na kraje:

https://www.best-selling-cars.com/europe/2023-q3-europe-car-sales-car-sales-per-eu-uk-and-efta-country/

 

Patrząc na szybko to więcej aut niż w Polsce sprzedaje się tylko w Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i UK. Czyli wychodzi siódmy rynek w Europie. Faktycznie, nic nie znaczy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, AstraC napisał(a):

Serio jesteś taki ograniczony i nie rozumiesz na czym polega dyskusja pod różnymi aspektami i na różnych płaszczyznach? Brakło Ci choćby jednego argumentu w dyskusji więc postanowiłeś wejść i napaskudzić innym? 

A dyskusja dotyczy tego jakoby zawsze mniejsze turbo było lepsze od większej wolnossącej, to tak dla twojej jasności, bo wiem że dalej możesz mieć problem ze zrozumieniem. :)

 

Coś ty taki nerwowy? :hehe: Uspokój się i dyskutuj jak ci się podoba, nikt ci nie broni :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał(a):

Ostatnio wyjeżdżałem 25 minut z osiedla. Ty naprawdę nie wiesz co to są korki :)

 

Mieszkałem kiedyś w pobliżu centrum handlowego Silesia City Center w Katowicach. W okresie świątecznym nie byłem w stanie w ogóle z parkingu z osiedla wyjechać, lepiej było pójść pieszo, gdziekolwiek by to nie było.

;]

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AstraC napisał(a):

Dlaczego? Ma dużo sensu.

Oceniamy napędy, normalnym jest że V6 będzie mieć inną skrzynie niż 1.6T. Samochody różne? Tak, ale zawieszenie ma znikomy wpływ na przyspieszenie czy kulturę pracy, a Astra H i Vectra B to samochody zbliżone do siebie pod względem wagi, rozmiaru czy wyciszenia.

No i na koniec, opisałem moje odczucia, więc nikomu nawet nie próbuje tego narzucać, a wyrażam opinię, dlatego to właśnie nie jest bez sensu. :)

Dlatego napisałem, że na odczucia to się wiele rzeczy składa. Ostatnio nawet elektronika, wyposażenie potrafi zrobić /zmienić wiele.

Sam motor to sobie można w labie porównywać ;).

Poza tym jak rozumiem odczucia to nie tylko przyspieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał(a):

No przecież sam piszesz że nie przekraczasz 3000 to po co Ci więcej? Tyle to nawet diesel w ciężarówce osiąga :) 

 

Rzecz też w tym, że może mieć inne przełożenie główne, co sprawia że zakresy prędkości są podobne. Jakby podmienić cyferki na obrotomierzu to wyglądałoby to prawie tak samo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał(a):

300 KM jest lepsze od 200 a jeszcze lepsze jest 500. A 1000 w Veyronie to już w ogóle ;] Tylko ogromna liczba aut ma poniżej 100. To jak oni jeżdżą?  :)

Ja nie twierdzę że turbo jest gorsze tylko że 150 KM wystarcza do bardzo komfortowego poruszania się po drogach. I to nie tylko w mieście. A wy mi uparcie usiłujecie udowodnić że się nie da. To jak wyście jeździli Maluchami, Sejami itp? ;]

 

Nigdzie nie twierdzę, że się nie da tylko że komfort większy lub mniejszy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, trex11 napisał(a):

Pomyliles sie

W samej pl od 13 stycznia do czerwca 2250 sztuk w pl

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/8788237,mazda-cx-60-robi-robote-ale-te-dane-was-zaskocza.html

Teraz jest kolo 5 tys bo od debiutu diezla od wakacji mazda najwiecej sprzedaje 3.3 diezla.

 

W Europie japoński producent sprzedał w I kwartale 44 tys. samochodów, o 46 proc. więcej rok do roku

Coś tu się rozjeżdza .. pierwszy lepszy art z netu nt top SUVów w pl:

https://autokatalog.pl/blog/2023/najpopularniejsze-suvy-w-polsce-ranking-modeli-top-50

 

39.Mazda CX-60: 1389

 

Dane styczeń-wrzesień 2023. CX60 wypada średnio ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał(a):

 

Wiadomo, że 2.5 V6 ma swoje niezaprzeczalne zalety. Ale rozmawiamy o tym, co jest dostępne u nas teraz. A konkretnie zaczęło sie od salonów Mazdy. Mazda nie ma żadnego 2.5 V6 w ofercie, ma zwykłe wolnossące 2.0 w popularnych modelach i twierdzenie, że to super silnik i jeździ nie gorzej, niż 1.4-1.5t konkurencji po prostu jest nieprawdą. Nie porównujejmy 1.6t do 3.0 V6, tylko to, co jest obecnie do kupienia. 

Właśnie nie ma. W popularnym CX60 jest albo PHEV albo diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sherif napisał(a):

Właśnie nie ma. W popularnym CX60 jest albo PHEV albo diesel.

 

Chodzi mi o popularne CX-5, tam masz tylko wolnossące benzyny (no i ten benzynodiesel, łączący wady obu jednostek ;]). W przypadku CX60 diesel ma sens, bo ma jakieś akceptowalne spalanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał(a):

Nigdzie nie twierdzę, że się nie da tylko że komfort większy lub mniejszy. 

W S-klasie jest jeszcze większy. Gdzie granica?

Pamiętam dyskusję o Stelvio. Moim zdaniem w tym aucie naprawdę nie ma się do czego przyczepić. A odnoszę wrażenie że nawet jakby była idealnie skrojona pod sprzedającego włącznie z ceną to okazało by się że sprzedawczyni w salonie ma za małe cycki i dlatego nie kupią. Ta dyskusja właśnie zmierza do takich absurdów.

 

Piszesz o korkach a jednocześnie że jeździsz w granicach 1500-2000 obrotów i tylko w turbo się tak da. A ja Cię zapewniam i mogę zrobić filmik że nie przekraczam 1000. Puszczam hamulec, pełza te kilka metrów i hamuję. Więc jak to jest?

 

@Maciej__ kupił Mazdę po Oplu 1.4T. Mógł ją sprzedać bo to chodliwy towar a z tego co pamiętam to kupił ją za małe pieniądze. Jeździ i nie narzeka. Więc komu mam wierzyć - teoretykom, którzy widzieli to auto co najwyżej na parkingu i wklejają tabelki z danymi czy człowiekowi, który tym robi tysiące kilometrów? Zapewniam Cię że bardzo rzadko w mieście przekraczam 3000. Raczej bliżej 2000. Też mogę zrobić filmik. Zrobiłem tak z 50 kkm a teoretycy, którzy widzieli to auto co najwyżej na parkingu twierdzą że to niemożliwe. No to o czym rozmawiać? Żeby to jeszcze było HP.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Rzecz też w tym, że może mieć inne przełożenie główne, co sprawia że zakresy prędkości są podobne. Jakby podmienić cyferki na obrotomierzu to wyglądałoby to prawie tak samo.

 

Eeeee. Czytałem tu że skrzynia nieistotna. Liczy się tylko turbo.

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał(a):

I uważasz że Twoje Suzuki jest komfortowym i dobrze wygłuszonym autem?

 

Wygłuszone jest przeciętnie, na poziomie Golfa czy Astry. Przez komfort rozumiem dobrze działającą automatyczną klimatyzację, Android Auto, 4WD, automatyczną skrzynię i w miarę mocny elastyczny silnik i prześwit. Tak, dla mnie to jest komfortowe auto. W tej kategorii cenowej niczego lepszego nie było. Droższe są lepsze, ale chyba to jest oczywiste. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Wygłuszone jest przeciętnie, na poziomie Golfa czy Astry. Przez komfort rozumiem dobrze działającą automatyczną klimatyzację, Android Auto, 4WD, automatyczną skrzynię i w miarę mocny elastyczny silnik i prześwit. Tak, dla mnie to jest komfortowe auto. W tej kategorii cenowej niczego lepszego nie było. Droższe są lepsze, ale chyba to jest oczywiste. 

Dla mnie jest Subaru, dla @Maciej__ Mazda. A posiadacz Q7 uważa że to są tanie, badziewne auta. I w gruncie rzeczy będzie miał sporo racji.

Zapytam inaczej - jeździłeś kiedyś taką Mazdą z takim silnikiem?

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Chodzi mi o popularne CX-5, tam masz tylko wolnossące benzyny (no i ten benzynodiesel, łączący wady obu jednostek ;]). W przypadku CX60 diesel ma sens, bo ma jakieś akceptowalne spalanie. 

To chyba cecha połączenia producentów z jp i wymogów EU - brak wyboru jednostek napędowych.

Każdy kto świadomie wybiera auto, ma inne wymagania, inny styl jazdy. Dla jednego takie 2.0na będzie wystarczające, innych będzie oczekiwał dużego diesla a jeszcze inny mocnej tb ;).

 

12 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Pamiętam dyskusję o Stelvio. Moim zdaniem w tym aucie naprawdę nie ma się do czego przyczepić. A odnoszę wrażenie że nawet jakby była idealnie skrojona pod sprzedającego włącznie z ceną to okazało by się że sprzedawczyni w salonie ma za małe cycki i dlatego nie kupią. Ta dyskusja właśnie zmierza do takich absurdów.

Jeździłeś tym autem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał(a):

Tak. Calkiem sporo. Siostrzeniec ma. Co prawda tylko 200 KM ale dla mnie wystarczylo aż nadto.

Z tego co wyczytałem 200KM na codzień jeździ lepiej niż 280KM ;). Poza tym moc w tym aucie to najmniejszy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, sherif napisał(a):

Z tego co wyczytałem 200KM na codzień jeździ lepiej niż 280KM ;). Poza tym moc w tym aucie to najmniejszy problem.

Nie wiem. Nie widziałem problemów. Na zewnątrz mi się nie do końca podoba ale we wnętrzu się zakochałem. Mi się podoba, młodemu też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Dla mnie jest Subaru, dla @Maciej__ Mazda. A posiadacz Q7 uważa że to są tanie, badziewne auta. I w gruncie rzeczy będzie miał sporo racji.

Zapytam inaczej - jeździłeś kiedyś taką Mazdą z takim silnikiem?

 

Tak, CX-5 i auto bardzo mi się spodobało, poza silnikiem właśnie (2.0). Natomiast spodobał mi się XV z 2.0, CVT fajnie z tym współpracuje, tyle że odrzuciło mnie to, że tam kompletnie nie ma wygłuszenia, w ogóle. Czekam na nowego Crosstreka, podobno wiele rzeczy poprawili i w zasadzie to auto mi odpowiada, pomimo zastrzeżeń co do słabego silnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, janusz napisał(a):

Nie wiem do jakiego Golfa czy Astry porównujesz, ale jest słabiej. 

 

Miałem Golfa z wypożyczalni w wersji zaślepka i było bardzo słabo (nawet nie było maty na masce). Z kolei Hyundai wycisza samochody dużo lepiej, bezdyskusyjnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.