Maciej__ Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 3 minutes ago, wladmar said: Ale ma też i poważne minusy. Na ciasnych miejsach parkingowych (a wszystkie teraz są ciasne) ani nie wyjdziesz ani nie wsiądziesz bez gimnastyki albo poobijania drzwi. Po prostu są dłuższe, więc potrzebny jest większy kąt. Troche przesadzasz, drzwi w takiej 500-ce sa pewnie krotsze niz w typowym kompakcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 8 minut temu, Maciej__ napisał: Troche przesadzasz, drzwi w takiej 500-ce sa pewnie krotsze niz w typowym kompakcie W trzydrzwiowej Micrze C+C mam zdecydowanie większy problem otworzyć drzwi na parkingu, niż w moim całkiem dużym crossoverze (czy SUVie?) klasy C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 (edytowane) 5 godzin temu, lukaszek1207 napisał: Taka Panda 2012 to juz pod względem wyposażenia nie jest Panda 2 generacji. Chyba 2021 i 3 generacji nie 2? Już się pogubiłem o co Ci chodzi Edytowane 9 Grudnia 2020 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 (edytowane) 3 godziny temu, Maciej__ napisał: To musiales byc gdzies w gorach, no w Dolomitach 3 godziny temu, Maciej__ napisał: Czyli w praktyce nie ma nic poza radiem radio z 6-ma głośnikami, elektryczne szyby i lusterka, wspomaganie city, lakier metalic. tego napewno nie było w standardzie, bo na fakturze widze, że była dopłata zderzaki w kolor chyba std? aaa i mam jeszcze regulacje wysokości kierownicy i centralny zamek Edytowane 9 Grudnia 2020 przez blue_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 2 godziny temu, ZUBERTO napisał: Chyba 2021 i 3 generacji nie 2? 1gen od 1980r 2 od 2003 3 od 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek1207 Napisano 9 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 1 minutę temu, blue_ napisał: 1gen od 1980r 2 od 2003 3 od 2011 Oto właśnie mi chodzilo. 3 generacja to wciąż produkowana Panda. Lepiej wyposażona w standardzie niż polska Panda, ale za to droższa, dziś sporo droższa. W 2014 roku P3 z roku produkcji 2013 kupiliśmy w wersji Easy plus klima, radio (6głośników) i relingi za 31990zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 45 minut temu, blue_ napisał: 1gen od 1980r 2 od 2003 3 od 2011 To, to ja wiem, ale nie wiem o co koledze chodziło. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2020 4 godziny temu, wladmar napisał: Ale ma też i poważne minusy. Na ciasnych miejsach parkingowych (a wszystkie teraz są ciasne) ani nie wyjdziesz ani nie wsiądziesz bez gimnastyki albo poobijania drzwi. Po prostu są dłuższe, więc potrzebny jest większy kąt. to prawda. Jak mało miejsca to ciężko się wsiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2020 W dniu 9.12.2020 o 09:22, Maciej__ napisał: Bez przesady, co za roznica czy w takiej Pandzie masz 1,2 czy takie 1,0? Jeden pies, ani jedno ani drugie nie ma mocy i osiagow W dniu 9.12.2020 o 09:36, Maciej__ napisał: Akurat w tym przypadku to moglo sie zmienic, bo 1.2 8V to silnik z poprzedniej epoki W dniu 9.12.2020 o 11:48, lukaszek1207 napisał: Taka Panda 2012 to juz pod względem wyposażenia nie jest Panda 2 generacji. Wersja Easy czyli taka jaką zamiesiłem na obrazku ma, oprócz wymaganego przez UE wyposażenia, 4 poduszki, wspomaganie z CITY, przednie szyby w elektryce, radyjko z kilkoma głośnikami (kiedyś 6 dziś już tylko 2), manualną klimę, komputer pokładowy co nie tylko pokazuje cyferki ale też napisze które drzwi uchylone no i ma tylną półkę unoszoną na sznureczkach. Panda miala taka zaletę że sie dalo zamontować lpg i zrobic kilkaset tysięcy kilometrów. Ponadto ten 1.2 miał zamienne fazy rozrzadu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2020 21 godzin temu, lukaszek1207 napisał: Oto właśnie mi chodzilo. 3 generacja to wciąż produkowana Panda. Lepiej wyposażona w standardzie niż polska Panda, ale za to droższa, dziś sporo droższa. W 2014 roku P3 z roku produkcji 2013 kupiliśmy w wersji Easy plus klima, radio (6głośników) i relingi za 31990zl. Jaki kolor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patgaw Napisano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2020 (edytowane) On 12/9/2020 at 9:18 AM, HARDTECHNO said: Póki jakiś geniusz nie wymyśli czegoś co pozwoli oszczędzić co2 Nie boj sie to wtedy okaze sie ze cos innego jest szkodliwe a o co2 bedzie cisza. Tak jak teraz z innymi starymi tematami typu dziura ozonowa, freon itd Do niedawna dizel byl promowany jako super ekologiczny a teraz to tylko zlo. Ciekawi mnie co trzeba mniec w glowie zeby to lykac Edytowane 10 Grudnia 2020 przez patgaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek1207 Napisano 10 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2020 3 godziny temu, deszczowyRoman napisał: Jaki kolor? Beżowy, pastelowy, nie pamiętam nazwy producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2020 On 12/9/2020 at 9:36 AM, Maciej__ said: Akurat w tym przypadku to moglo sie zmienic, bo 1.2 8V to silnik z poprzedniej epoki to nie ma znaczenia. juz cytowana tu Lada Niva sprzedawana jest w Niemczech i spelnia Euro6, bo przy silniku na wtrysku posrednim to jest glownie kwestia katalizatora i ewentualnie jednego czy dwoch wiecej czujnikow (2ga sonda czy przeplywomierz, dopracowanie dolotu)). Chodzi o CO2. 0,9 bedzie mniej emitowal niz 1,2 - a z ekologia to wszyscy wiemy co to ma wspolnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2020 (edytowane) W dniu 10.12.2020 o 17:53, patgaw napisał: Nie boj sie to wtedy okaze sie ze cos innego jest szkodliwe a o co2 bedzie cisza. Tak jak teraz z innymi starymi tematami typu dziura ozonowa, freon itd Do niedawna dizel byl promowany jako super ekologiczny a teraz to tylko zlo. Ciekawi mnie co trzeba mniec w glowie zeby to lykac A ja sie dziwie co trzeba miec w glowie zeby ignorowac badania naukowe i p...c takie tezy. Moze wlasnie dzieki zasstopowaniu uzycia freonow nie ma juz niebezpieczenstwa powiekszania sie w takim stopniu dziury. Diesel byl promowany jako super ekonomiczny ale nie ekologiczny po za tym okazalo sie ze emituje inne szkodliwe zwiazki ktorymi wczesniej malo kto sie przejnowal Po za tym kiedys na swiecie nie bylo tyle aut co teraz . U mnie zwolennicy takiego podejscia jak twoje pala smieciami jak palili bo przeciez tak sie zawsze robilo i nikomu (wg nich) to nie szkodzilo. Smrod byl i ma byc. Edytowane 13 Grudnia 2020 przez norbert123 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 12 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2020 Co ekologi diesli, to przypomniała mi się reklama Toyoty, gdzie przy wylocie wydechu przystawiali biała bibułkę, która nie brudziła się od spalin ich diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 W dniu 9.12.2020 o 15:45, blue_ napisał: Możliwe i nie neguje tego. Ja napisałem swoje odczucia. Ps. W sierpniu byłem w IT i nie spotkałem ani jednej 500ki, za to pand 4x4 było na pęczki. Praktycznie pod każdym domem, ale to w górach, więc.... W górach Panda 4x4 wymiata 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 (edytowane) Godzinę temu, Majkiel napisał: W górach Panda 4x4 wymiata W Land Roverze skomplikowane algorytmy za duże pieniądze wyliczają na które koło dać moment 30 razy na sekundę, może na to, może na tamto, a Panda nie ma takich dylematów, więc jedzie Edytowane 5 Stycznia 2021 przez maro_t 1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 2 minutes ago, maro_t said: W Land Roverze skomplikowane algorytmy za duże pieniące wyliczają na które koło dać moment 30 razy na sekundę, może na to, może na tamto, a Panda nie ma takich dylematów, więc jedzie Raczej oba LR mialy letnie opony, bo wcale nie lapal przyczepnosci 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 2 minuty temu, Maciej__ napisał: Raczej oba LR mialy letnie opony, bo wcale nie lapal przyczepnosci może, natomiast moim zdaniem do jazdy po bardzo śliskiej nawierzchni jak lód to wszystkie te nowoczesności można sobie wsadzić. Niska masa, wąskie opony i prosty napęd jak w pandzie sa najlepsze na takie warunki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 3 godziny temu, maro_t napisał: może, natomiast moim zdaniem do jazdy po bardzo śliskiej nawierzchni jak lód to wszystkie te nowoczesności można sobie wsadzić. Niska masa, wąskie opony i prosty napęd jak w pandzie sa najlepsze na takie warunki. Zgadzam się z tobą w 100% . W pobliskim.miedzybrodziu bialskim i żywieckim widzę dużo aut 4x4 prostych w budowie, powiem ci że dużo widziałem pandy cross 4x4 . Ja osobiście w zimie pod takie podjazdy jak widziałem swoim stilo nie wjadę ale tam taka panda pewnie da radę, widziałem nawet kilka starych Ład Niva... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 On 12/9/2020 at 10:29 AM, wladmar said: Właśnie tak. Mam porównanie Lancera z 1.8 N/A 140 KM i S-Crossa z 1.4T 140 KM. Oba auta to kompakty, Boosterjetem jeździ się przyjemniej, niż MIVECem, bo ma maksymalny moment od 1500 obrotów, jest zdecydowanie żwawszy. A spalanie jest o 3 litry mniejsze w każdym cyklu czy to miejskim czy autostradowym, co daje oszczędność 3000 litrów na 100 kkm. A ja mam porównanie np. 2.5 V6 170KM Vectra B vs. 1.6T 180KM w Astrze H i zdecydowanie ten pierwszy wygrywa i go wolę, spalanie? No cóż mi po mieście w korkach 2.5 V6 paliło koło 12.5, natomiast 1.6T w granicach 11.5-13. Podobnie mam z obecnym 1.5EB w Fordzie, wersja 150KM - fajnie jedzie do 4k rpm, a potem jakoś tak bez wyrazu, tutaj przykładowo 2.5 V6 170KM bez porównania lepiej od dołu do góry ciśnie równo bez zadyszek, no i brak turbo dziury, natomiast 1.5EB pali mniej od V6 Opla. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 W dniu 10.12.2020 o 17:40, deszczowyRoman napisał: Ponadto ten 1.2 miał zamienne fazy rozrzadu kto ci tych głupot naopowiadał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 W dniu 5.01.2021 o 15:03, maro_t napisał: może, natomiast moim zdaniem do jazdy po bardzo śliskiej nawierzchni jak lód to wszystkie te nowoczesności można sobie wsadzić. Niska masa, wąskie opony i prosty napęd jak w pandzie sa najlepsze na takie warunki. Dlatego Pandy II 4x4 do dziś służą w BOSG w najbardziej niedostępnych rejonach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 W dniu 9.12.2020 o 20:19, lukaszek1207 napisał: Oto właśnie mi chodzilo. 3 generacja to wciąż produkowana Panda. Lepiej wyposażona w standardzie niż polska Panda, ale za to droższa, dziś sporo droższa. W 2014 roku P3 z roku produkcji 2013 kupiliśmy w wersji Easy plus klima, radio (6głośników) i relingi za 31990zl. Kumpel matce kupił 2 tyg temu 1.2 Wersja Easy plus - to co napisałeś plus, czujniki parkowania grzane fotele, el lusterka i podgrzewana przednia szyba, radio mp3 i usb ster z kierownicy koło zapasowe pełnowymiarowe lakier metalik -srebrny do tego komplet kół zimowych i pakiet ubezpieczenia za 39000 pln - jedyna wada- zajumali pilota do cz. - jest tylko z kluczyka podobnie jak klapa- już kombinujemy aby to poprawić bo to bardzo uciążliwe jest. W domu jest tez druga panda - tez srebrna Easy z 2015 r. - zero usterek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 Godzinę temu, Dareek napisał: kto ci tych głupot naopowiadał? 1.2/60 nie na zmiennych faz rozrządu 1.2/69 ma zmienne fazy rozrządu Pod koniec produkcji Pandy 2 generacji była już stosowana wersja 69KM (czyli ze zmiennymi fazami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 (edytowane) W dniu 8.12.2020 o 21:11, lukaszek1207 napisał: Silnik 1.2 8V odchodzi do lamusa. zamiast niego 1.0 Hybrid 1.0/70KM to wolnossąca wersja silnika FireFly 1.0/100-120KM stosowanego np. w 500X i TipoFL Ciekawostki: - ma pośredni (w przeciwieństwie do wersji turbo) wtrysk paliwa, - ma tylko jeden wałek rozrządu i tylko dwa zawory na cylinder (dla zmniejszenia oporów wewnętrznych). Edytowane 8 Stycznia 2021 przez donpedro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 1 godzinę temu, Dareek napisał: Kumpel matce kupił 2 tyg temu 1.2 Wersja Easy plus - to co napisałeś plus, czujniki parkowania grzane fotele, el lusterka i podgrzewana przednia szyba, radio mp3 i usb ster z kierownicy koło zapasowe pełnowymiarowe lakier metalik -srebrny do tego komplet kół zimowych i pakiet ubezpieczenia za 39000 pln - jedyna wada- zajumali pilota do cz. - jest tylko z kluczyka podobnie jak klapa- już kombinujemy aby to poprawić bo to bardzo uciążliwe jest. W domu jest tez druga panda - tez srebrna Easy z 2015 r. - zero usterek. Najprostszy alarm nawet bez syreny byleby CZ obslugiwal i po problemie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 3 godziny temu, Dareek napisał: kto ci tych głupot naopowiadał? Producent tak napisal w instrukcji obslugi. 69km ma zmienne fazy rozrzadu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 14 minutes ago, deszczowyRoman said: Producent tak napisal w instrukcji obslugi. 69km ma zmienne fazy rozrzadu Niby ma, ale raczej ciezko stwierdzic, zeby to jakkolwiek odczuwalnie dzialalo Ten silnik sie topornie wkreca na obroty, wiec nie wiem co te fazy tam robia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 33 minuty temu, Maciej__ napisał: Niby ma, ale raczej ciezko stwierdzic, zeby to jakkolwiek odczuwalnie dzialalo Ten silnik sie topornie wkreca na obroty, wiec nie wiem co te fazy tam robia... Zmiana nastepuje przy 2700 lub 2800. To ma zwiazek chyba z normą emisji spalin. Na pewno powoduje problem ze strojeniem instalacji LPG. Trzeba brac sterowniki z górne j polki bo wersje pidstawowe maja problemy z ogarnieciem tego silnika, gasniecia na dojazdach do skrzyxowan lub podwyzszajace sie wolne obroty po kazdym wciśnięciu sprzęgła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 Just now, deszczowyRoman said: Zmiana nastepuje przy 2700 lub 2800. To ma zwiazek chyba z normą emisji spalin. Na pewno powoduje problem ze strojeniem instalacji LPG. Trzeba brac sterowniki z górne j polki bo wersje pidstawowe maja problemy z ogarnieciem tego silnika, gasniecia na dojazdach do skrzyxowan lub podwyzszajace sie wolne obroty po kazdym wciśnięciu sprzęgła My mamy noPB i szczerze to kompletnie tego nie czuc Ale skoro to ma zwiazek z ekologia, to pewnie go przymula w dolnym zakresie i bez tych faz jezdzilby nawet lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 W dniu 9.12.2020 o 09:18, HARDTECHNO napisał: Jeszcze zatęsknimy za dużymi silnikami. Będzie tak że ludzie będą reperować starsze auta żeby mocy było pod butem. Do momentu, aż przejadą się nową "turbopierdziawką". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 (edytowane) W dniu 5.01.2021 o 14:55, maro_t napisał: W Land Roverze skomplikowane algorytmy za duże pieniądze wyliczają na które koło dać moment 30 razy na sekundę, może na to, może na tamto, a Panda nie ma takich dylematów, więc jedzie Panda też ma dylematy. Tam jest zwykłe sprzęgło płytkowe plus trochę elektroniki do kontroli trakcji. Ale jest bardzo lekka, ma słaby silnik (co paradoksalnie jest skutecznym systemem antypoślizgowym). Do tego dobre opony i masz całą tajemnicę sukcesu. Ale nie utopił bym tego w błocie jak choćby jamnika czy Ładę Nive. A do LR pewnie wystarczy dać lepsze opony. Edytowane 7 Stycznia 2021 przez marcindzieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 10 minut temu, Polarny napisał: Do momentu, aż przejadą się nową "turbopierdziawką". Poczytaj wyżej posty kolegi @AstraC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 7 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2021 2 hours ago, Polarny said: Do momentu, aż przejadą się nową "turbopierdziawką". Przejechałem się, co więcej nawet miałem i mam, ale jakby mi kto powiedział, że np. w Astrze H wyjmie mi 1.6T 180KM i włoży 2.6 V6 Vectry B 180KM, albo 2.5 V6 170KM zamieniam się w mgnieniu oka. Oczywiście zaraz mi powiesz, że to nie VAG i jego cud, miód malina TSI, no ale dalej szału nie ma. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 8 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 14 godzin temu, AstraC napisał: Przejechałem się, co więcej nawet miałem i mam, ale jakby mi kto powiedział, że np. w Astrze H wyjmie mi 1.6T 180KM i włoży 2.6 V6 Vectry B 180KM, albo 2.5 V6 170KM zamieniam się w mgnieniu oka. Oczywiście zaraz mi powiesz, że to nie VAG i jego cud, miód malina TSI, no ale dalej szału nie ma. Owszem - przy TSi "szał" jest. Astrą jechałem - starą 1.4 T 140 KM i faktycznie muł. Oraz 1.5 roku temu 1.0 T i też muł - nawet chyba bardziej niż wolnossaki 1.6 105 KM. Więc Opel nie jest tu dobrym przykładem i pewnie tak samo bym się zamieniał na te V6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 8 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 2 hours ago, Polarny said: Owszem - przy TSi "szał" jest. Astrą jechałem - starą 1.4 T 140 KM i faktycznie muł. Oraz 1.5 roku temu 1.0 T i też muł - nawet chyba bardziej niż wolnossaki 1.6 105 KM. Więc Opel nie jest tu dobrym przykładem i pewnie tak samo bym się zamieniał na te V6. Przy TSI jest tak samo. Jechałeś innymi samochodami z innymi silnikami, ale wnioski wyciągasz na temat tego czym nie jeździłeś i nie miałeś. Astra to Astra i wiadomo, że co tam 1.0T czy 1.4T 140KM to to samo co 1.6T 180KM. Dopasowujesz sobie argumenty do tez, ja właśnie dlatego porównuje AH Z16LET do VB X25XE bo mają podobne moce i samochody podobnych wymiarów i mas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2021 12 godzin temu, AstraC napisał: Przy TSI jest tak samo. Jechałeś innymi samochodami z innymi silnikami, ale wnioski wyciągasz na temat tego czym nie jeździłeś i nie miałeś. Astra to Astra i wiadomo, że co tam 1.0T czy 1.4T 140KM to to samo co 1.6T 180KM. Dopasowujesz sobie argumenty do tez, ja właśnie dlatego porównuje AH Z16LET do VB X25XE bo mają podobne moce i samochody podobnych wymiarów i mas. Ja jedynie bym się zamienił dla dźwięku silnika. Teraz mam TSI 1.4 140KM, a miałem VB X25XEV i plusem w porównaniu do TSI był dzwiek i mozliwosc załozenia lpg. Mimo, ze 1.4 ma mniej mocy to ma troche wiecej momentu(w serii miałem 265Nm) osiaganego na podobnym poziomie obrotów odczucia są bardzo zblizone. Dodatkowy plus, że po programie już z samego początku jest tyle Nm co w V6 przy tych 3,5tys obrotów i jedzie już całkiem ciekawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2021 W dniu 8.01.2021 o 18:04, AstraC napisał: Przy TSI jest tak samo. Przy TSi jest inaczej niż o Oplu. I nie twierdzę, że 1.0T czy 1.4T to to samo co 1.6T - po prostu w przypadku tych dwóch pierwszych była porażka. Jeżeli 1.6T też jest porażką, to potwierdza się moja teza, że turbobenzyna w Oplu to generalnie kicha. A jeżeli 1.6T wyróżnia się na plus, to powinno jeździć nie gorzej niż te przerośnięte wolnossaki. Wybierz sobie, którą opcję obstawiasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2021 Polarny, 1.4 Turbo Opla w Astrze K to extra silnik mam nakręcone 300 000 bez awarii;) i jeździ aż miło..., cicho, komfortowo i dynamicznie przejechałem się 1.5 tsi w O4 i dramat... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2021 42 minuty temu, 62545tomasz napisał: Polarny, 1.4 Turbo Opla w Astrze K to extra silnik mam nakręcone 300 000 bez awarii;) i jeździ aż miło..., cicho, komfortowo i dynamicznie przejechałem się 1.5 tsi w O4 i dramat... Wy o innych silnikach piszecie. On o tym z AJ a Ty AK. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2021 1 hour ago, ZUBERTO said: Wy o innych silnikach piszecie. On o tym z AJ a Ty AK. W dodatku oba silniki juz przeszly do lamusa i nie sa oferowane 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2021 1 godzinę temu, 62545tomasz napisał: Polarny, 1.4 Turbo Opla w Astrze K to extra silnik mam nakręcone 300 000 bez awarii;) i jeździ aż miło..., cicho, komfortowo i dynamicznie przejechałem się 1.5 tsi w O4 i dramat... To prawda silniki Opla są o lata świetlne lepsze od VAG, wie to każdy posiadacz Opla. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 12 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2021 On 1/7/2021 at 6:59 PM, donpedro said: 1.0/70KM to wolnossąca wersja silnika FireFly 1.0/100-120KM stosowanego np. w 500X i TipoFL Ciekawostki: - ma pośredni (w przeciwieństwie do wersji turbo) wtrysk paliwa, - ma tylko jeden wałek rozrządu i tylko dwa zawory na cylinder (dla zmniejszenia oporów wewnętrznych). mowisz ze do LPG jak znalazl ? On 1/7/2021 at 9:40 PM, Maciej__ said: Niby ma, ale raczej ciezko stwierdzic, zeby to jakkolwiek odczuwalnie dzialalo Ten silnik sie topornie wkreca na obroty, wiec nie wiem co te fazy tam robia... E tam gadasz. Panda z tym silnikiem calkiem przyjemnie jechala. W przeciwienstwie do Punto. Mowie o wersjach sprzed 2 lat On 1/9/2021 at 8:14 PM, Polarny said: A jeżeli 1.6T wyróżnia się na plus, to powinno jeździć nie gorzej niż te przerośnięte wolnossaki. jakie przerosniete? V6? normalne silniki z górnej pólki, jedzie i brzmi najlepiej jak sie da w tym przedziale da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.