Popularny post kravitz Napisano 18 Czerwca 2021 Popularny post Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 (edytowane) Uwaga długie Tak, kupiłem drugiego Golfa. Samochód ostatniego naszego wyboru W sensie nie Golf, ale elektryczny samochód jako taki. Ale czasy nastały jakie nastały i co robić. W planach był jakiś nowy kompakt benzynowy z automatem. Decyzja była juz właściwie podjęta. Mieliśmy wycenionego Mercedesa A180 z jakimis tam bajerami i cudami. Dobre oferty były z dwóch salonów, wystarczyło się tylko zdecydować. Jak juz gdzieś pisałem, ten Mercedes oczarował wnętrzem moją zonę i moje dzieciaki. Zwłaszcza dzieciaki były napalone jak Arab na kurs pilotażu. Jakieś tam światełka w środku, ciekawe nadmuchy powietrza, jakieś samoruszające się fotele. No wiadomo. Jednak zaczęliśmy kombinować z żoną, że ona prędzej czy później musi wrócić do roboty. To się stanie w jakimś momencie bo u niej w biurze już o tym wspominają. A pracuje w samym centrum Warszawy praktycznie. Może sobie wynająć jakieś tam miejsce parkingowe za kasę. I pomyśleliśmy o elektryku, który można sobie postawić na chodniku i nie płacić. Dodatkowo z tego centrum szybciej buspasami wróci. Na tą chwilę jeździć można. Jeździliśmy kiedyś Fiatem 500, tak ze 2 lata temu. Elektryk. No lekka katastrofa. Nie chodzi o osiągi, ale o zachowanie na drodze. Zrywało przyczepność jak dziki, jakby na łysych oponach na deszczu. Mało to było przyjemne. Próbowalismy dwie sztuki od zupełnie innych ludzi. Też ze 2 lata temu jeździłem takim właśnie e-Golfem, może nawet tym samym co kupiłem Jeździło się normalnie. Tak zapamiętałem to auto. Że to normalne auto. Dałem szansę Nissanowi jeszcze. Poszedłem do salonu przy Poleczki w Wawie, ale po pięciu minutach już wiedziałem że ja u Nissana bym nie chciał auta serwisować Obsługa dno. Przyjął mnie jakiś pan, ale czuć było że ja tam jestem nieproszonym klientem. Auto samo w sobie też było lekko odpychające. OK, ja wiem że to jest takie indywidualne zdanie, ale to był mega plastik fantastik. I dodatkowo jednak wygląda jak jakis dziwoląg. Lepiej niż poprzednia generacja, ale jednak coś jest nadal nie tak. Auta mieli jeszcze z 2020 właściwie w każdej możliwej konfiguracji. Obniżka? Chyba 10k maks. Mamy czerwiec 2021. Pani z finansowania przysłała ofertę gorszą niz VW na auto używane. Halo! Trochę się poczułem jak we Fiacie Aha, jeszcze bylismy w salonie VW, ale głównie wybierać zwykłego Golfa i T-Roca. Żona wsiadła do ID.3 i szybko wysiadła. Nie chcę tutaj nikogo urazić, ale ja mam dwójkę dzieci i tak dalej, jednak to jest jakis "tatusiowóz" w najgorszym tego słowa znaczeniu Ja nawet nie wsiadałem. Jeździlismy jeszcze jakiś Golfem 8 eHybrid czy jakoś tak. 204KM, przy czym większość to silnik spalinowy, a ten elektryk miał chyba tylko 90KM. I tutaj auto się nawet spodobało. Zwłaszcza żonie, bo ruszyła, a tu cisza, tylko elektryk jedzie. Przycisnęła gaz do oporu i efektu jakby nie było Silnik spalinowy się nie włączył. Okazało się, że był jakiś e-mode włączony.. No to wybrałem "mode" hybrid. Silnik spalinowy się włączał przy depnięciu i to auto całkiem fajnie jechało. Nawet więcej niż fajnie. Moment dokładania spalinówki jednak mocno wyczuwalny. Pewnie do przyzwyczajenia, ale trzeba przyznać, że to jakieś takie...nie wiadomo co. Spalanie było fajne. Katowaliśmy po ekspresówce "opór" a wyszło 5/100. Na samym elektryku to się zbierało jednak jakby ciągnęło przyczepkę, a reakcja na gaz była mocno gumowa. No i znalazłem tego eGolfa u innego dealera. Demo dealera. Rocznik 2019. Dogadałem się co do ceny, zeszli sporo, dorzucili opony zimowe. Auto w środku jest właściwie jak nowe. Mój Golf TSI z przebiegiem około 37kkm z 2018 ma już bardziej wnętrze zużyte, np skórę na kierze. Co do samego samochodu Jaki jest Golf to chyba większość wie. Można tego auta z jakiś powodów nie lubić, ale zasadniczo to ciężko się przyczepić. Pomimo że to jest elektryk, to nadal został Golfem, więc na przykład jest cichy. Nie, nie dlatego że silnika nie słychać, tylko dlatego, że VW nie walczył z masą za wszelką cenę i wyciszenie jest jak w benzyniaku. Nie słychać wiatru jak się jedzie. Nie słychać aut stojących obok w korku, itp. Co do masy, to przy normalnej jeździe nie przeszedłbym ślepego testu. Nie czuć tej masy baterii i tyle. Ale przy nieco zwariowanej jeździe już czuć. Mam niedaleko siebie takie dwa zakręty prawy/lewy, które mozna przelecieć i setką, ale każdy jeździ 40 Wiadomo o co chodzi. I one dodatkowo są na takim dosyć kiepskim asfalcie, trochę dziury, trochę łaty, a trochę takie jakby wyskoki. I dzisiaj przyciąłem tak z 80km/h i myslałem że amortyzatory wyjda przez maskę. Golfer 1.0 przeleci 80km/h tam tak, że nawet dzieciaki nie skomentują takiej jazdy. Także ten... Przejechałem do tej pory niecałe 100km, większość po mieście, ale i z 10km na ekspresówce było. Dziwnie jest po mieście bo ja generalnie jeżdżę wolno, ale tutaj z racji niezmieniających się ciągle obrotów silnika, ciężko wyczuć jak szybko się jedzie. I co chwila widzę np 80km/h, co jest dużo większą prędkością niż ta którą jeżdżę zwykłym Golfem. Serio jeżdżę raczej zgodnie z przepisami. No może +10. Jeżdżę ciągle na "B". To jest dla mnie idealne. Hamulca prawie nie używam. Niestety ten tryb ma pewne wady. Jak jechałem za żoną i ona prowadziła eGolfa, że ciągle zapalają się światła stopu. Żona nie ma tendencji do ciągłego przyhamowywania. Widać jak się puści pedał gazu na B i auto dosyć mocno zwalnia, to zapala światła stopu. Trochę kicha. Volkswagen ewidentnie walczy z przyciskami. To jest taki Golf 7.5, ale już na tym tablecie jest mniej przycisków i trzeba najpierw wejść w jakieś menu i tam wybierać. Mój Golf TSI jest rok starszy i na tym tablecie jest zawsze jedno przyciśnięcie mniej. No i zlikwidowali pokrętło do ustawiania głośności. Z ciekawego wyposażenia, to widzę że jest grzana przednia szyba. Takie druciki lecą jak w Fordach. Jakieś tam aktywne tempomaty, składane lusterka, kamery cofania, cyfrowe zegary, pierdolety Tak, jeździ się tym lepiej niz spalinówką i to jest raczej oczywiste. Chociaż spalinówką z automatem nie można powiedzieć że jeździ się źle. Bym porównał jazdę elektrykiem do spalinówki z automatem w trybie Sport. Jak Lancera Ralliarta upalałem i skrzynia była w trybie Sport, to auto tez tak wystrzelało po depnięciu i też tak w sumie hamowało po odjęciu gazu. Tyle że efektem było wysokie spalanie i spory hałas, a tutaj cisza. Chyba nie wymyślę lepszego porównania. Zużycie prądu widac na zdjęciu. To po Warszawie i ekspresówce. Duże upały, więc klima ciągle. Jeździłem większość w takim trybie Eko (środkowy tryb), ale chyba się poddałem, bo auto po każdym starcie przechodzi na tryb Normal. Nie chce mi się tego ciągle przestawiać Edytowane 18 Czerwca 2021 przez kravitz 16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 Dałem lajka, suba i komentarz już przed przeczytaniem wątku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 Za ile ta zabawka jesli to nie tajemnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 18 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 5 minut temu, zinger napisał: Za ile ta zabawka jesli to nie tajemnica? Okolo 110k 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 To już historia, ale jeśli chodzi o tryb ev w phev VW, to trzeba mocniej nacisnąć gaz i załącza się maszyna parowa. Odkryłem to po roku ujeżdżania Passata GTE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 46 minut temu, kravitz napisał: Okolo 110k Chyba calkiem niezla cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 1 godzinę temu, kravitz napisał: Tak, kupiłem drugiego Golfa. Po pierwsze witamy w klubiku Po drugie zazdroszczę ciszy- z tego co czytałem golf przez lenistwo VW jest wzorowy pod tym względem. (Dasz się przejechać?) Po trzecie zegary są koszmarne- im bardziej na nie patrzę, tym bardziej mi się nie podobają. Może nawet nie tyle nie podobają, co mój rozum ich nie ogarnia. A tak zupełnie poważnie, to drugie auto do domu, dla żony idealne (moja też wychwala buspasy i darmowy parking). Zobaczysz, że będziesz miał banana na twarzy za każdym razem, jak Ci żona pożyczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 19 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 9 godzin temu, Maxit napisał: Po pierwsze witamy w klubiku Po drugie zazdroszczę ciszy- z tego co czytałem golf przez lenistwo VW jest wzorowy pod tym względem. (Dasz się przejechać?) Po trzecie zegary są koszmarne- im bardziej na nie patrzę, tym bardziej mi się nie podobają. Może nawet nie tyle nie podobają, co mój rozum ich nie ogarnia. A tak zupełnie poważnie, to drugie auto do domu, dla żony idealne (moja też wychwala buspasy i darmowy parking). Zobaczysz, że będziesz miał banana na twarzy za każdym razem, jak Ci żona pożyczy Spoko. Jak chcesz się karnąć to daj znać Mam czas głównie wieczorami. Co do zegarów to potwierdzam. Wolalbym te analogowe. Te są nieczytelne a dodatkowo pochylone jakby pod ujemnym kątem, zupełnie jak dla osoby o wzroście 1.4m Zapewne chodzi o to żeby słońce się nie odbijało. Efekt marny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 (edytowane) Za golfa zawsze plus Mnie tam się koncept ID3 podoba, pewnie dlatego, że jestem "tatusiem". Ale z tymi tabletami i beznadziejną obsługą menu to przegięli (zarówno w ID3 jak i w golfie 8 ) i mam nadzieję, że w kolejnej wersji wrócą do normalnych pokręteł i klawiszy, bo nie znam nikogo komu by się to obecne rozwiązanie podobało. Edytowane 19 Czerwca 2021 przez iwik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 Gratulacje ! Jaką to ma baterię i zasięg ? Cena imho świetna, tak wyposażony kompakt noPb a automatem nie wyszedłby jakoś dużo taniej . Mogę się jedynie zgodzić z k. wyżej, że zegary wyglądają kiepsko, szwagier ma zwykłe w G7 i znacznie lepiej to wygląda. BTW. Trzymasz dwa Golfy w garażu? Musi to fajnie wyglądać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 (edytowane) Co do zegarów to i tak lepiej niż u mnie do 50 są wyskalowane xo 10 później co 20 mało to intuicyjne. Zużycie prądu jak u mnie benzyny. Edytowane 19 Czerwca 2021 przez wujek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 57 minutes ago, sherif said: Gratulacje ! Jaką to ma baterię i zasięg ? https://ev-database.org/car/1087/Volkswagen-e-Golf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 Tu zostawię jako ciekawostkę. ID.4- Żeby tak spaprac auto które od podstaw jest projektowane jako EV Już ww golf E lepiej sobie prowadzi. Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 4 godziny temu, sherif napisał: Gratulacje ! Jaką to ma baterię i zasięg ? Jak patrzę na dane, to w zasadzie bliźniak Ioniq`a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 1 godzinę temu, Maxit napisał: Jak patrzę na dane, to w zasadzie bliźniak Ioniq`a Mocno rozważałem Golfa w trakcie zakupu. Auto jest ultra ciche, ale też ultra nudne, jak każdy Golf Do jeżdżenia w koło komina świetna i nie doceniana opcja. W trasy brak chłodzenia baterii, więc kulawo jak w Leafie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 Teraz, mrBEAN napisał: Mocno rozważałem Golfa w trakcie zakupu. Auto jest ultra ciche, ale też ultra nudne, jak każdy Golf Do jeżdżenia w koło komina świetna i nie doceniana opcja. W trasy brak chłodzenia baterii, więc kulawo jak w Leafie. Jakoś się ustawię z Piotrkiem, to porównam na żywo. Będę może miał coś mądrego do powiedzenia. BTW. Za miesiąc będzie u nas 3 lata z Ioniq`iem. Moim zdaniem to świetne auto. Gdyby miał ze 40-50kWh baterii byłby idealny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 18 godzin temu, kravitz napisał: 37kkm z 2018 Tylko 37 tras przez 3 lata Fajny Golfik, cisza w nich jest niesamowita Pierwszych 300 km na jednym ładowaniu życzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 1 minutę temu, Maxit napisał: Jakoś się ustawię z Piotrkiem, to porównam na żywo. Będę może miał coś mądrego do powiedzenia. BTW. Za miesiąc będzie u nas 3 lata z Ioniq`iem. Moim zdaniem to świetne auto. Gdyby miał ze 40-50kWh baterii byłby idealny. Świetnie, ciekawe porównanie by było. Ojj tak, żeby dało się teraz wymienić baterię na 2x taką to mógłbym jeździć kolejne lata, choć jeszcze AWD bym nie pogardził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 3 minuty temu, mrBEAN napisał: Pierwszych 300 km na jednym ładowaniu życzę Nieładnie się naśmewać z innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 3 minuty temu, Maxit napisał: Nieładnie się naśmewać z innych Z jego nóżką baletnicy do zrobienia Tylko temperatury bez klimy potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 19 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 34 minuty temu, mrBEAN napisał: Z jego nóżką baletnicy do zrobienia Tylko temperatury bez klimy potrzebne. Ostatnio wieczorem wiozłem dzieciaka na zajęcia. Bez klimy, w trybie "żeglowania" (bez rekuperacji po zdjęciu nogi z gazu) zaliczyłem "spalanie" 7.6 kWh/100km. Zdziwiłem się mocno. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 19 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2021 Godzinę temu, mrBEAN napisał: Tylko 37 tras przez 3 lata Fajny Golfik, cisza w nich jest niesamowita Pierwszych 300 km na jednym ładowaniu życzę Taki mały przebieg, bo jest drugie auto w domu, jeżdżące tyle samo. A dodatkowo rok pandemii… Home office. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 28 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2021 Może dopiszę w tym wątku, jako jakas kontynuację z doświadczeń w eksploatacji odkąd ten e-Golf jest kupiony, Golf spalinowy stał. Cokolwiek, kiedykolwiek było załatwiane w okolicy, na miescie, czy w krótsza podróż (była jedna, razem 210km), to był brany elektryk. Wczoraj musielismy pokonac prawie tą sama podróż, ale jednak dłuższą ze 40km i nieco szybciej, więc pojechalismy spalinówką. Na lusterkach zewnętrznych były...pajęczyny Jazda spalinówką po jakiejś tam krótszej przerwie na elektryka (przejechalismy jakieś 600km przez ten czas) była cokolwiek ciekawa Raz że ręczna skrzynia biegów która w spalinówkach jest lekkim archaizmem, a dwa to reakcja na gaz. Na papierze 1.0TSI i e-Golf mają podobne czasy przyspieszeń do 100, ale po tej przerwie, TSI jeździło mi się jakbym ciągnał przeciążona budowlana przyczepkę...i zawsze na niewłaściwym biegu. Tylko na wyświetlaczu centralnym świeciło się coś nieosiągalne w tej chwili dla elektryka. Przejechane ponad 600km, a jeszcze ponad 300km na baku 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 28 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2021 (edytowane) @kravitz pamiętam jak trochę marudziłeś po kupnie tego pierwszego Golfa, jaki to on nijaki, nudny bez emocji - nie to co Micubiszu, że nawet nie wiesz co on tam ma w wyposażeniu... A teraz dwa Golfy w garażu No to niech się dobrze użytkuje Edytowane 28 Czerwca 2021 przez tomy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 28 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2021 2 minuty temu, tomy napisał: @kravitz pamiętam jak trochę marudziłeś po kupnie tego pierwszego Golfa, jaki to on nijaki, nudny bez emocji - nie to co Micubiszu, że nawet nie wiesz co on tam ma w wyposażeniu... A teraz dwa Golfy w garażu No to niech się dobrze użytkuje To jest ogólnie dziwne. Ten mój "szary" Golf jest zupełnie nijaki. Przez niego żona w ogóle nie była zainteresowana jazdą próbna tym białym elektrykiem. jak szliśmy na jazdę testową Golfem VIII hybrydą, to żona jechała jak na skazanie. Ten biały Golf jest jednak deko ładniejszy. Może dlatego że biały, a może dlatego, że z zewnątrz jest chociaz odrobinę inny, ale i ja i żona uważamy, że ten biały juz nie jest jakimś nudnym dupozowem, ale całkiem fajnym autem Mitsu jeszcze stoi pod płotem i czeka na klienta, ale ostatnio jak nam ekipa od kładzenia kostki zastawiła bramę, to musieliśmy trochę Lancerem pojeździć. I ten biały Golf jest już fajniejszy od Lancera. Nie wiem gdzie tkwi tajemnica. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 28 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2021 1 godzinę temu, kravitz napisał: odkąd ten e-Golf jest kupiony, Golf spalinowy stał. Cokolwiek, kiedykolwiek było załatwiane w okolicy, na miescie, czy w krótsza podróż (była jedna, razem 210km), to był brany elektryk. TTTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2021 8 godzin temu, kravitz napisał: Nie wiem gdzie tkwi tajemnica Abra kadabra, czary i magia Witamy na dłużej w świecie EV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 9 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2022 Awaria! Ladowarka się zrąbała. Podłączam do gniazdka, robi taki szybki autotest i powinny zaświecić się zielone lampki Swieca się czerwone. Auto oczywiście się nie ładuje. Mialem tak kiedyś jak u teścia podłączyłem ładowarkę do gniazdka gdzie nie było bolca z uziemieniem. Mam drugą ładowarkę na gniazdo siłowe. Ta działa i auto się ładuje. Chyba mi przyjdzie sprawdzić czy ten element jest na gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Marca 2022 Udostępnij Napisano 9 Marca 2022 Godzinę temu, kravitz napisał: Awaria! Ladowarka się zrąbała. Podłączam do gniazdka, robi taki szybki autotest i powinny zaświecić się zielone lampki Swieca się czerwone. Auto oczywiście się nie ładuje. Mialem tak kiedyś jak u teścia podłączyłem ładowarkę do gniazdka gdzie nie było bolca z uziemieniem. Mam drugą ładowarkę na gniazdo siłowe. Ta działa i auto się ładuje. Chyba mi przyjdzie sprawdzić czy ten element jest na gwarancji Sprawdź inne gniazdko jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 9 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2022 4 minuty temu, mrBEAN napisał: Sprawdź inne gniazdko jeszcze. Caly dom już sprawdziłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 9 Marca 2022 Udostępnij Napisano 9 Marca 2022 1 godzinę temu, kravitz napisał: Awaria! Ladowarka się zrąbała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Marca 2022 Udostępnij Napisano 9 Marca 2022 28 minut temu, kravitz napisał: Caly dom już sprawdziłem To będzie nowe EVSE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 10 Marca 2022 Udostępnij Napisano 10 Marca 2022 21 godzin temu, kravitz napisał: Awaria! Chyba już czas odstawić BEV pod sierociniec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 11 Marca 2022 Udostępnij Napisano 11 Marca 2022 Ładowarka (prostownik) jest częścią samochodu, zazwyczaj ulokowana bezpośrednio obok baterii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 11 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2022 3 godziny temu, format napisał: Ładowarka (prostownik) jest częścią samochodu, zazwyczaj ulokowana bezpośrednio obok baterii. Dokladnie. A tak wyglada ta do komórki PS. Naprawiona własnoręcznie. Podgiąłem trochę blaszkę we wtyczce w tym otworze do którego wchodzi bolec z gniazdka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 15 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2022 Dobra, chyba jednak awaria tej ładowarki, bo i tak włącza się losowo. Tutaj muszę zrobić juz wstępna reklamę serwisom VW. Dzwoniłem do dwóch i w każdym wygląda to tak, że muszę dostarczyc całe auto, a nie tylko ładowarkę. Nic nie dają twierdzenia, że auto się ładuje z każdej jednej ładowarki, a z tej nie i juz sama ładowarka po podłączeniu do prądu rzyga errorem. Auto jest na gwarancji, ale to i tak nic nie znaczy. Ja auto zostawiam, mogę sobie wrócić do domu taxi albo mogą mi odpłatnie pożyczyć auto zastępcze. Jest taka ewentualność, że mogę powiedzieć, że nie mam drugiej ładowarki, a auto już nie dojedzie do serwisu. Wtedy o dziwo przyprowadzają lawetę z autem zastępczym, ale....jak okaże się, że ładowarka jest jakoś uszkodzona dajmy na to fizycznie (czołg przejechał, czy coś), to płacę i za auto i za lawetę, no i oczywiście za naprawę/wymianę ładowarki. Prawda że fajnie i prokliencko? Zepsuła się ładowarka do telefonu, ale w serwisie zostawiasz cały telefon Jak to się mówi, pierwsze auto sprzedaje salon, a drugie serwis. Serwisy VW w Nadarzynie i w Wawie na Grochowskiej, jakby ktoś był zainteresowany. Ten na Grochowskiej to ten który mi auto sprzedał, stąd chciałem się pofatygować nawet tam, bo naiwnie myślałem że jednak obsłużą mnie lepiej. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Marca 2022 Udostępnij Napisano 16 Marca 2022 21 godzin temu, kravitz napisał: Dobra, chyba jednak awaria tej ładowarki, bo i tak włącza się losowo. Tutaj muszę zrobić juz wstępna reklamę serwisom VW. Dzwoniłem do dwóch i w każdym wygląda to tak, że muszę dostarczyc całe auto, a nie tylko ładowarkę. Nic nie dają twierdzenia, że auto się ładuje z każdej jednej ładowarki, a z tej nie i juz sama ładowarka po podłączeniu do prądu rzyga errorem. Pewnie mają schemat wg ktorego muszą działać. Naprawę zaczną więc od rozebrania auta i popsują coś przy okazji. Mi tak serwis Opla kiedyś zepsuł Lacetti gdy zepsuła się centralka alarmu o czym im POWIEDZIAŁEM a oni zaczęli od pompy paliwa, zepsuli wskaźnik jego poziomu a potem cały panel wskaźników. Przy okazji źle zmontowali deskę rozdzielczą. Żeby ograniczyć kolejne straty musiałem auto doprowadzić do porządku w innym serwisie na swój koszt. Więc życzę powodzenia. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 16 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2022 Teraz, Dark_Knight napisał: Pewnie mają schemat wg ktorego muszą działać. Naprawę zaczną więc od rozebrania auta i popsują coś przy okazji. Mi tak serwis Opla kiedyś zepsuł Lacetti gdy zepsuła się centralka alarmu o czym im POWIEDZIAŁEM a oni zaczęli od pompy paliwa, zepsuli wskaźnik jego poziomu a potem cały panel wskaźników. Przy okazji źle zmontowali deskę rozdzielczą. Żeby ograniczyć kolejne straty musiałem auto doprowadzić do porządku w innym serwisie na swój koszt. Więc życzę powodzenia. Wlasnie tego chciałem uniknąć zawożąc, a nawet wysyłając im kurierem samą ładowarkę. Nie mam takich przeżyć na szczęście z serwisem VW, ale z Fiat/Alfa i Opel/Chevy/Daewoo już tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Marca 2022 Udostępnij Napisano 16 Marca 2022 25 minut temu, kravitz napisał: Wlasnie tego chciałem uniknąć zawożąc, a nawet wysyłając im kurierem samą ładowarkę. Domyślam się. 25 minut temu, kravitz napisał: Nie mam takich przeżyć na szczęście z serwisem VW, ale z Fiat/Alfa i Opel/Chevy/Daewoo już tak Daj im szansę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 16 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2022 Teraz, Dark_Knight napisał: Domyślam się. Daj im szansę. No moze być ciekawie, bo baba z serwisu najpierw popytala o numer vin, i powiedziała ze być moze jest jakaś akcja naprawcza na to auto. Boje się odebrać z nowym softem z możliwością korzystania z połowy baterii 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Marca 2022 Udostępnij Napisano 16 Marca 2022 W dniu 15.03.2022 o 16:14, kravitz napisał: Dobra, chyba jednak awaria tej ładowarki, bo i tak włącza się losowo. Tutaj muszę zrobić juz wstępna reklamę serwisom VW. Dzwoniłem do dwóch i w każdym wygląda to tak, że muszę dostarczyc całe auto, a nie tylko ładowarkę. Nic nie dają twierdzenia, że auto się ładuje z każdej jednej ładowarki, a z tej nie i juz sama ładowarka po podłączeniu do prądu rzyga errorem. Auto jest na gwarancji, ale to i tak nic nie znaczy. Ja auto zostawiam, mogę sobie wrócić do domu taxi albo mogą mi odpłatnie pożyczyć auto zastępcze. Jest taka ewentualność, że mogę powiedzieć, że nie mam drugiej ładowarki, a auto już nie dojedzie do serwisu. Wtedy o dziwo przyprowadzają lawetę z autem zastępczym, ale....jak okaże się, że ładowarka jest jakoś uszkodzona dajmy na to fizycznie (czołg przejechał, czy coś), to płacę i za auto i za lawetę, no i oczywiście za naprawę/wymianę ładowarki. Prawda że fajnie i prokliencko? Zepsuła się ładowarka do telefonu, ale w serwisie zostawiasz cały telefon Jak to się mówi, pierwsze auto sprzedaje salon, a drugie serwis. Serwisy VW w Nadarzynie i w Wawie na Grochowskiej, jakby ktoś był zainteresowany. Ten na Grochowskiej to ten który mi auto sprzedał, stąd chciałem się pofatygować nawet tam, bo naiwnie myślałem że jednak obsłużą mnie lepiej. Widzę ten sam standard co w Skodzie, w końcu to VAG . Ja miałem problem z ładowaniem się auta. O ładowarkę nie prosili ale był problem z umówieniem się typu: "nabliższy termin mamy za 3tyg" . Jeden z serwisów poradził mi zgłosić przez assistance, wtedy jak piszesz przyjeżdża laweta odbiera i nie ma problemu jak wrócić, niby też mają większy priorytet naprawy bo to awaria. Tak zrobiłem. Płacić nie kazali ale też do końca nie wiedzieli co jest uszkodzone. Naprawili za drugim razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 31 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 W dniu 16.03.2022 o 17:34, sherif napisał: Widzę ten sam standard co w Skodzie, w końcu to VAG . Ja miałem problem z ładowaniem się auta. O ładowarkę nie prosili ale był problem z umówieniem się typu: "nabliższy termin mamy za 3tyg" . Jeden z serwisów poradził mi zgłosić przez assistance, wtedy jak piszesz przyjeżdża laweta odbiera i nie ma problemu jak wrócić, niby też mają większy priorytet naprawy bo to awaria. Tak zrobiłem. Płacić nie kazali ale też do końca nie wiedzieli co jest uszkodzone. Naprawili za drugim razem. Kontynuując ten przemiły wątek... Auto było wczoraj w serwisie. Tak, całe auto. Nie dało się inaczej. Do serwisu zadzwonili po dwóch godzinach. Po olgędzinach stwierdzili że uszkodzenie jest fizyczne wtyczki ładowarki. Jeden bolec (ten 230V) był krótszy, co wskazuje na jego jakieś siłowe wepchnięcie. Do tego potrzebowali całego auta! Rzeczywiście, jak dobrze popatrzyłem, to ten bolec może był nieco krótszy, może o 2mm od drugiego. Po potraktowaniu kombinerkami i wyciągnięciu tego bolca....ładowarka działa!!. Taaadaaaam! Dodam że łątwo nie wyszedł, ledwo mi sił starczyło. Nie wiem jak się tam wbił. Oczywiście ASO nie podejmuje się naprawy, ale oferuje nową ładowarkę za cenę ponad 2k PLN. Kupiłem 1m przedłużacz budowlany (jak najkrótszy). Wsadzę w niego z jednej strony ładowarkę aby już nie męczyć tego bolca wsadzaniem i wyjmowaniem go z gniazdka. Koszt 20PLN na allegro. Jako "laurka" dla ASO w Nadarzynie dodam, że gość otwierający ASO się spóźnił, a później wpuścił klientów bocznymi drzwiami, bo sobie nie mógł poradzić z zamkiem drzwi głównych. Polecam. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 31 Marca 2022 Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 Godzinę temu, kravitz napisał: Kupiłem 1m przedłużacz budowlany (jak najkrótszy). Wsadzę w niego z jednej strony ładowarkę aby już nie męczyć tego bolca wsadzaniem i wyjmowaniem go z gniazdka. Koszt 20PLN na allegro. Kup sobie Sononff za 30zł, będziesz mógł odłączać przyciskiem/telefonem + będzie Ci zliczał energie. No i jest mniejszy i poręczniejszy niż przedłużacz . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 31 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 18 minut temu, sherif napisał: Kup sobie Sononff za 30zł, będziesz mógł odłączać przyciskiem/telefonem + będzie Ci zliczał energie. No i jest mniejszy i poręczniejszy niż przedłużacz . Hmm, jakieś szczegóły? Poszukalem i za 3 dychy znalazłem coś co wyglada jakby się miało zmieścić w puszce pod gniazdkiem. Wole nie odkręcać gniazdka. Zawsze jak to robie „bo coś”, to gniazdko się już rusza i „lepiej nie dotykać” Chyba ze jakaś przejściówka wpinania w gniazdko i do tego ładowarka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 31 Marca 2022 Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 6 minut temu, kravitz napisał: Hmm, jakieś szczegóły? Poszukalem i za 3 dychy znalazłem coś co wyglada jakby się miało zmieścić w puszce pod gniazdkiem. Wole nie odkręcać gniazdka. Zawsze jak to robie „bo coś”, to gniazdko się już rusza i „lepiej nie dotykać” Chyba ze jakaś przejściówka wpinania w gniazdko i do tego ładowarka? Nie .. chodziło mi o wersję zewn. OK, poszukaj pod nazwą "inteligentne gniazdko", tego typu: Swego czasu w MediaExpert były po 30zł. Zwróć uwagę tylko, że było 15A (większy zapas mocy). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 31 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 2 minuty temu, sherif napisał: Nie .. chodziło mi o wersję zewn. OK, poszukaj pod nazwą "inteligentne gniazdko", tego typu: Swego czasu w MediaExpert były po 30zł. Zwróć uwagę tylko, że było 15A (większy zapas mocy). Ok, dzieki. Przedluzacz i tak potrzebuje, bo biorę czasem ładowarkę ze sobą jak jade do rodziny gdzieś i liczę na ewentualne podładowania Ale gniazdko w sumie zliczającej pobór prądu moze być fajne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 31 Marca 2022 Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 Godzinę temu, kravitz napisał: Ok, dzieki. Przedluzacz i tak potrzebuje, bo biorę czasem ładowarkę ze sobą jak jade do rodziny gdzieś i liczę na ewentualne podładowania Ale gniazdko w sumie zliczającej pobór prądu moze być fajne. Fajne i wygodne. W domu nie trzeba tej ładowarki wypinać ciągle, wystarczy przycisk wcisnąć na górze wtyczki. Czasem też przydaje się zaplanowane (jak auto jest podpięte) włączenie czy wyłączenie zasilanie ładowania np bo rozpoczyna się produkcja prądu z PV. Tak wiem, że można to też zrobić z poziomu aplikacji VAG ... ale ta zazwyczaj nie działa . 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 3 Czerwca 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2022 Dla fanów Bjorna Zastanawiam się czy jego wyliczenia mają sens. Z tego co widziałem mierzył auto w temperaturze 4.5-7 stopni. Przed jazdą padał śnieg Czy już od samej temperatury bateria nie ma mniejszej pojemności? A jej pojemność zmierzył z wyników średniego zużycia prądu i przejechanej odległości. Chyba nie wiedziałem że eGolf mógł mieć analogowe zegary. Śmiesznie to wygląda. Może o tym zapomniałem. Ciekawie rozwiązali maksymalną moc przy słabej baterii przyznam. Na wyświetlaczach LCD pojawia się taki ogranicznik na tym wykresie mocy. Dodatkowo wyświetlacze LCD mają coś czego nie ma na tych analogach, tzn jak jest auto w pełni naładowane, to na tym niebieskim wykresie (jak wskazówka mocy wychyla się w drugą stronę) też jest ogranicznik ile auto może pobrać mocy z hamowania. I ten ogranicznik idzie coraz dalej, w miarę rozładowywania się baterii. No i zazdroszczę tych przycisków fizycznych przy wyświetlaczu centralnym. U mnie dotykowe g00wno. To jest Golf z mniejszą baterią, ja mam tą większą, chociaż przy dzisiejszych standardach i tak jest mała. Z moich doświadczeń, eGolf jest bardzo mało popularny w PL. Widziałem może ze 3 inne sztuki na ulicy. Natomiast spacer po Kopenhadze to eGolf co 3-5 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2022 W dniu 3.06.2022 o 12:20, kravitz napisał: Chyba nie wiedziałem że eGolf mógł mieć analogowe zegary. Testowałem takiego i prawie kupiłem Mega wyciszony był ale finalnie był tak mdły i nudny, że nie zniesłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 10 Czerwca 2022 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2022 11 godzin temu, mrBEAN napisał: Testowałem takiego i prawie kupiłem Mega wyciszony był ale finalnie był tak mdły i nudny, że nie zniesłem Mnie się bardzo podobał, ale że testowałem wersję 24kWh to szybko stwierdziłem że to nie ma sensu. To niestety nie ma efektywności Ionica, stąd do podróży nie nadaje się zupełnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.