Popularny post el_guapo Napisano 22 Czerwca 2021 Popularny post Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 (edytowane) Z uwagi na obowiązki, miałem okazję przez ostatnie 6 mcy pojeździć paroma autami - nic specjalnego, zwykła klasa C, czyli auto dla przeciętnego zjadacza chleba, który ciężko zarobione pieniądze chciałby rozsądnie wydać. Ostatnio jednak auta z tytułu wzbudziły we mnie tak skrajne emocje, że jeżeli będzie zainteresowanie popełnię kilka zdań opisu - jeżeli... W szranki stają: Megane IV kombi Limited (1.5 dCI, 2020, jakieś 110KM) oraz Peugeot 308 kombi (1.5 HDI, 2020, jakieś 130KM). EDIT: Wygląd, wnętrze, pojemności Wygląd zewnętrzny jest oczywiście kwestią indywidualnych preferencji, jednak jeżeli już dochodzimy do tej kwestii to WG MNIE lepiej prezentuje się Megane IV. Pomijam tu "biżuterię" przyklejoną do Megane IV, której brak na P308, jednak Megane zewnętrzne wygląda po prostu nowocześniej...lepiej...dynamiczniej i nie jest to kwestią np.: atrakcyjności felg, bo rozmiar w obu autach jest ten sam, a wzór przeciętny. LEDy dzienne z przodu są w obu autach, jednak w Megane są ciekawsze, może nawet zbyt ciekawe, przekombinowane. Co jednak jest mnie osobiście (nie koniecznie wszystkich) wkurza, to wygaszanie LEDa w momencie włączania kierunkowskazu. P308 ma jednak zdecydowanie fajniej wystylizowane światła tylne. Klapy w obu autach otwierają się wysoko, jednak w P308 trochę wyżej - niestety obie klapy są ciężkie i w obu przypadkach nie zawsze poprawnie działał zamek elektromagnetyczny - naciśnięcie przycisku oryglowywało klapę z małym opóźnieniem. Wygodniej wsiada się do P308 - jest to pochodną wysokości samego auta i wysokości wnętrza. Wsiadanie jest wygodniejsze zarówno z przodu jak i z tyłu P308. Wnętrze Przepraszam, ale to co odwalił Peugeot zarówno w 308, czego preludium miałem już w 208, to kompletna porażka ergonomiczna. Oczywiście mowa o "tabletmanii" we wnętrznu i o samym systemie multimedialnym. Obsługa prawie wszystkich funkcji auta (poza paroma guzikami fizycznymi: awaryjne, grana szyba, obieg wewnętrzny, start-stop) odbywa się przez tablet. Pomyślice: "fajnie" - w takim razie zwolniło się miejsce na dodatkowe półki/schowki. Nic bardziej mylnego. P308 w zasięgu rąk kierowcy ma do zaoferowania: mikro półkę przed dzwigną biegów, w której jest gniazdo 12v. Tym samym montując tam ładowarkę do telefonu, półka traci sens bo wystaje w jej połowie ładowarka z kablem. Obok jest JEDEN (!!!) otwór na napój, który jest przysłaniany przez pokrywę podłokietnika, jeżeli chcemy żeby oprócz dekoracji faktycznie służyła nam jako podłokietnik zgodnie z nazwą. Ale nic to: wyregulowanie pokrywy podłokietnika, tak żeby wygodnie oprzeć łokieć powoduje, że nie zaciągniemy ręcznego, którego wajcha jest wtedy pod pokrywą. Za to konsola środkowa, pozbawiona przycisków, bo przecież mamy "tablet", powinna być zagospodarowana - oczywiście JEST, zieje płaszczyzną twardego plastiku z jednym pokrętłem i tymi paroma guzikami fizyznymi. BZDURA. Zegary elektroniczne to także porażka. Pamiętajcie, że P308 ma i-Cokpit, czyli na zegary patrzymy nad kierownicą i są one spłaszczone. Cóż, to wymusiło wtłoczenie w wąską szczelinę dziwnego wyświetlacza, którego możliwości personalizacji są małe. Np. nigdy nie zobaczymy: prędkości, obrotów i komputera pokładowego. Z czegoś musimy zrezygnować. Sama czytelność jest słaba, bo "czarny" ekran jest w zasadzie "szary" - jeżeli jedziesz w białej koszuli to odbija się ona w wyświetlaczu. Sterowanie tym wszystkim jest rozrzucone bez ładu bez składu. Na kierownicy mamy tryby wyświetlania zegarów, których jednak personalizację robi się w menu konsoli środkowej. Komputer pokładowy wywołujemy z kierownicy, jednak przejście przez jego karty to guzik na końcu manetki wycieraczek - IMHO ergonomiczna porażka. Menu i losowość jego ułożenia w ekranie środkowym, to element na książkę. Ale...radio zawsze włącza się w trybie "wyszukiwania" stacji ze skalą częstotliwości, zamiast w ostatnim ustawieniu, np.: ekranie z zapamiętanymi stacjami radiowymi. Przesiadamy się do Megane IV - jest dużo lepiej, ładniej: dwa otwory na kubek, z przesuwaną przegrodą - całość zasuwana elegancką żaluzją. Spory schowek/półka przed dźwignią zmiany biegów - nawet gniazdo zapalniczki w tym miejscu i porty USB nie przeszkadzają. Regulowana pokrywa podłokietnika, która tylko maksymalnie wysunęta do przodu zasłania ok. 1/10 cupholderów. Multimedia to inna bajka: czytelne elektroniczne zegary przed kierowcą, 5 ustawień wyświetlania, każde prezentuje to co powinno, dodatkowo możemy w narożnikach dodać grafikę eko-jazdy, stację radiową, itp. . Informacje wyświetlane przez ekran przed kierowća można wybrać od bardzo ubogiego (prawie SAAB) do bardzo bogatego. Brakuje tylko opcji: "analogowy" prędkościomierz + "analogowy" obrotomierz. Ale w porównaniu z P308 to i tak niebo do ziemi. Do tego możemy zmieniać kolorystykę całości, gdzie w P308 mamy jedynie odcienie niebieskiego. Także centralny wyświetlacz możemy spersonalizować. Może wyświetlać do 4rech różnych sekcji, ma kilka ekranów znanych ze smartfonów - przewijanych w ten sam sposób. Mamy coś, co w zasadzie jest konieczne w autach z wyświetlaczami: możliwość zapisania kilku profili jeżeli pojazdem jeździ kilka osób i ma inne preferencje wyświetlania informacji. W p308 tego nie ma. Przyciski na kierownicy są zgrupowane w sekcje obsługujące to samo (lewa: tempomat, prawa: komputer pokładowy, wyświetlacz). Nie ma sytuacji z P308 losowego rozmieszczenia przycisków. Jakość wykonania: Punktuje MIV - tylko dolna część deski rozdzielczej jest twarda. Jeżeli miałbym się przyczepić, to życzyłbym sobie żeby moje prawe kolano napotkało na miękki tunel środkowy - jednak tak nie jest. Montaż jest poprawny, ale nie rewelacyjny. P308 góruje nad MIV montażem, jednak same tworzywa to w większości twardy plastik. Oba auta mają problem z audio - zbyt wysokie basy powodują w drzwiach nieprzyjemne wibracje, choć sama jakość audio jest dobra i można porobić hałas. Przełączniki z MIV pracują miękko i precyzyjnie, choć z wyraźnym oporem. To samo dot. dźwigienek przy kierownicy oraz pierścieni na manetkach - tu widać, że ktoś się pochylił jaki będzie odbiór kierowcy z ich obsługi. P308 to ordynarne manetki i "chropowana" praca. Jedynie przyciski szyb elektrycznych są porównuwalne w pracy z MIV. Z perspektywy kierowcy P308 ma lepsze fotele przednie. Jestem na tym punkcie wyczulony. P308 oferuje dłuższe siedzisko i lepsze podparcie ud, choć sam fotel wygląda - w porównaniu do MIV - niepozornie. Fotele w MIV są także wygodne, jednak o punkt gorsze niż w P308, choć ich wygląd zdaje się mówić co innego: wysokie burty, wydłużone siedzisko, grubość. Pozory mylą. Ilością miejsca z tyłu punktuje P308. Jest zdecydowanie więcej miejsca na nogi i nad glowami. Także więcej miejsca na stopy znajdziecie w P308. Bagażniki - wg. mnie żaden z nich nie ma deklarowanej pojemności. A już wskazywanie że MIV ma 580l to chyba nadużycie. Jeżeli miałbym oceniać, to wydaje mi się, że więcej wciśniecie do P308, jednak to MIV znowu ma ten bagażnik lepiej zagospodarowany: podwójna podłoga, dzielona na pół, schowki z boku. Tego w P308 nie znajdziecie, za to pod podłogą jest masa styropianu wypełniającego miejsce gdzie kiedyś producenci wrzucali koło zapasowe, a dziś jedynie kompresor. Próg załadunku w MIV jest rekordowo nisko, niżej niż w P308. Silniki, przyjemność z jazdy, spalanie. Subiektywnie MIV pomimo mniejszej mocy lepiej ciągnie od dołu - zwłaszcza jak wyłączy się elektroniczny kaganiec nazywany "ECO". MIV pali też rekordowo mało, ok. 0,7 do 1l mniej niż P308. Za to P308 jest lepiej wyciszony. MIV komfortowo pojedziecie do 120km/h, P308 podnosi ten limit do 130-135km/h. P308 nie puchnie tez przy przyspieszaniu powyżej 140km/h, MIV odpuszcza w okolicy 130km/h. Subiektywnie: MIV jest samochodem lepiej wykonanym i przemyślanym, choć na pewno od P308 mniejszym w środku i - z tym silnikiem - mniej dynamicznym, za to oszczędniejszym. W P308 rządzi chaos i losowo dobrane materiały i rozmieszczenie pozycji menu. Edytowane 22 Czerwca 2021 przez el_guapo 8 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 31 minut temu, el_guapo napisał: Z uwagi na obowiązki, miałem okazję przez ostatnie 6 mcy pojeździć paroma autami - nic specjalnego, zwykła klasa C, czyli auto dla przeciętnego zjadacza chleba, który ciężko zarobione pieniądze chciałby rozsądnie wydać. Ostatnio jednak auta z tytułu wzbudziły we mnie tak skrajne emocje, że jeżeli będzie zainteresowanie popełnię kilka zdań opisu - jeżeli... W szranki stają: Megane IV kombi Limited (1.5 dCI, 2020, jakieś 110KM) oraz Peugeot 308 kombi (1.5 HDI, 2020, jakieś 130KM). Pisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 31 minut temu, el_guapo napisał: ... jeżeli będzie zainteresowanie popełnię kilka zdań opisu - jeżeli... Popełnij. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 33 minutes ago, el_guapo said: Z uwagi na obowiązki, miałem okazję przez ostatnie 6 mcy pojeździć paroma autami - nic specjalnego, zwykła klasa C, czyli auto dla przeciętnego zjadacza chleba, który ciężko zarobione pieniądze chciałby rozsądnie wydać. Ostatnio jednak auta z tytułu wzbudziły we mnie tak skrajne emocje, że jeżeli będzie zainteresowanie popełnię kilka zdań opisu - jeżeli... W szranki stają: Megane IV kombi Limited (1.5 dCI, 2020, jakieś 110KM) oraz Peugeot 308 kombi (1.5 HDI, 2020, jakieś 130KM). Pisz, pisz Szkoda tylko, ze diesle, bo raczej prawie nikt prywatnie juz nowego kompakta z dieslem nie kupi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 5 minut temu, Maciej__ napisał: ze diesle, bo raczej prawie nikt prywatnie juz nowego kompakta z dieslem nie kupi Problemy z benzynowymi silnikami producenta P308 są szeroko znane. Więc miło będzie poczytać dla odmiany o dieslu. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 3 minuty temu, Maciej__ napisał: Pisz, pisz Szkoda tylko, ze diesle, bo raczej prawie nikt prywatnie juz nowego kompakta z dieslem nie kupi Ciekawostka taka apropo prywatnego diesla, bo ostatnio prawie prawie takiego kupiłem. kręciłem się za mercedesem A klasa. Nie wiedziałem czy A180 czy A200. Koniec końców wybór padł na A180, ale i tak kupiłem cos innego potrzebą chwili. Niemniej jednak dealer miał w moim zdaniem dobrej cenie A180d właśnie, jeszcze z 2020. I namawiał mnie mocno na tego diesla. Ja zasadniczo za dieslami nie przepadam, lubie jako taka ciszę w aucie, a diesel zawsze klekocze. Dodatkowo po podróży kamperem mam uprzedzenie co do usyfionych dystrybutorów ON. Ale najważniejsze dla mnie było to, czy ja to później łatwo sprzedam I udzieliłem sobie odpowiedzi, że "niebaudzo" Diesel teraz to już dla kogos kto rzeczywiście duzo lata codziennie, a nie, żeby tak tylko wakacje wyszły taniej raz na rok. Jakies miasto wprowadzi "zony" jako pierwsze dla diesli i będzie panika na rynku. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 Diesel teraz to już dla kogos kto rzeczywiście duzo lata codziennie, a nie, żeby tak tylko wakacje wyszły taniej raz na rok.Jakies miasto wprowadzi "zony" jako pierwsze dla diesli i będzie panika na rynku.Chciałbym nieśmiało zaznaczyć, że Polska nie kończy się na kilku dużych miastach. W tych mniejszych i na prowincji nadal diesel rządzi. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 1 minutę temu, Pietro_M napisał: Chciałbym nieśmiało zaznaczyć, że Polska nie kończy się na kilku dużych miastach. W tych mniejszych i na prowincji nadal diesel rządzi. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Może i nie kończy, ale te miasta wyznaczą trend. Trend do spadku cen auto uzywanych z ON. A Ci z małych miast tym dieslem jeżdżą do dużego miasta. Jak będa musieli zapłacic myto lub zostawić grata na rogatkach, to tez chętnie auta na gnój nie kupią 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 6 minutes ago, kravitz said: Może i nie kończy, ale te miasta wyznaczą trend. Trend do spadku cen auto uzywanych z ON. A Ci z małych miast tym dieslem jeżdżą do dużego miasta. Jak będa musieli zapłacic myto lub zostawić grata na rogatkach, to tez chętnie auta na gnój nie kupią Nie ma co zaczynac kolejnej gownoburzy w tym temacie 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 14 minut temu, kravitz napisał: Jak będa musieli zapłacic myto lub zostawić grata na rogatkach, to tez chętnie auta na gnój nie kupią lpg też miało już dawno przestać istnieć 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 8 minut temu, Maciej__ napisał: Nie ma co zaczynac kolejnej gownoburzy w tym temacie To nie gównoburza. Uważam że diesle są potrzebne, własnie do takich celów jak ktoś dojeżdża sporo kilometrów. Jest taniej, a dodatkowo nie trzeba tak często tankować. Ale że wchodzą lub mogą wejść jakieś dziwne regulacje które mącą rynek, to ja nic nie poradzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 3 minuty temu, bielaPL napisał: lpg też miało już dawno przestać istnieć Wykres ze sprzedażą diesla jakby idzie mocno w dół https://francuskie.pl/diesel-pokonany-sprzedaz-w-europie-nizsza-niz-aut-elektrycznych-i-hybrydowych/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 Może i nie kończy, ale te miasta wyznaczą trend. Trend do spadku cen auto uzywanych z ON. A Ci z małych miast tym dieslem jeżdżą do dużego miasta. Jak będa musieli zapłacic myto lub zostawić grata na rogatkach, to tez chętnie auta na gnój nie kupią Żeby się nie kłócić, to napiszę tylko, że jak wprowadzą ograniczenia, to albo ludzie zaparkują na P+R, albo przestaną jeździć do miasta i znajdą zamiennik usług/pracy gdzieś w okolicy. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 Jak narazie to już się czkawką odbija EU ograniczenie diesli, bo za ostatnie lata emisja CO2 wzrosła i to wcale nie dlatego, że zwiększyła się ilość aut. Ludzie przerzucili się na benzyny, które mimo wysiłków biurokratów jakoś nie chcą palić mniej niż diesle. No szok i niedowierzanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 3 minutes ago, iwik said: Jak narazie to już się czkawką odbija EU ograniczenie diesli, bo za ostatnie lata emisja CO2 wzrosła i to wcale nie dlatego, że zwiększyła się ilość aut. Ludzie przerzucili się na benzyny, które mimo wysiłków biurokratów jakoś nie chcą palić mniej niż diesle. No szok i niedowierzanie. Ale z eliminacja diesla to chyba nie chodzilo glownie o CO2 tylko pozostaly syf jaki emituja... Tlenki azotu, sadza, etc. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 48 minut temu, Maciej__ napisał: Nie ma co zaczynac kolejnej gownoburzy w tym temacie Dokładnie. UE dąży do ubicia każdego pojazdu z silnikiem spalinowym. Hybrydy też mają dostać rykoszetem. Więc co za różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 Godzinę temu, Pietro_M napisał: Chciałbym nieśmiało zaznaczyć, że Polska nie kończy się na kilku dużych miastach. W tych mniejszych i na prowincji nadal diesel rządzi. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka na wsiach diesel rządzi bo rolnicy mają bonifikaty na ON Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 9 minutes ago, stig said: Dokładnie. UE dąży do ubicia każdego pojazdu z silnikiem spalinowym. Hybrydy też mają dostać rykoszetem. Więc co za różnica To raczej nie za naszej kadencji Predzej sie Unia rozpadnie niz do tego dojdzie Inna kwestia, ze zawsze jak jade na szosie, to marze o dniu kiedy stare klekoty skoncza na zlomie Ten smrod az gryzie w gardlo 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 25 minut temu, Maciej__ napisał: Inna kwestia, ze zawsze jak jade na szosie, to marze o dniu kiedy stare klekoty skoncza na zlomie Ten smrod az gryzie w gardlo To obecna sytuacja, z rosnącymi lawinowo cenami nowych aut z powodu coraz to nowych wymysłów urzędników tylko ten dzień odsuwa w czasie. Te auta będą eksploatowane do śmierci technicznej, a potem jeszcze kilka lat dłużej nielegalnie. Bo nawet jak kogoś stać było na nowe auto za np. rozsądne 50k, to jak zobaczy, że może kupić "ekologicznego" elektryka za jedyne 150k to się co najwyżej w głowę popuka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 54 minuty temu, Pietro_M napisał: Żeby się nie kłócić, to napiszę tylko, że jak wprowadzą ograniczenia, to albo ludzie zaparkują na P+R, albo przestaną jeździć do miasta i znajdą zamiennik usług/pracy gdzieś w okolicy. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Chcesz powiedzieć, że kiedyś ludzie będą zmieniać prace/usługi tylko dlatego żeby nadal jeździć wymarzonym dieslem? Grubo... ja to widzę inaczej, skoro teraz mało sie sprzedaje nowych diesli, to za jakiś czas nie będzie i używanych, bo i skąd. Już dzisiaj w klasie B praktycznienie są oferowane, a w C poza flotami nikt tego nie kupuje. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 52 minuty temu, Maciej__ napisał: To raczej nie za naszej kadencji Predzej sie Unia rozpadnie niz do tego dojdzie Chciałbym żebys miał rację. Jak dla mnie to idzie niestety w strone jakiejs sytuacji, którą my w Polsce mielismy w latach 50-60tych. Prywatne auta dla nielicznych wybrańców. Inne możesz sobie wypozyczyć i to pewnie drogo, abyś korzystał tylko z MZK i innych. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 7 minutes ago, kravitz said: Chciałbym żebys miał rację. Jak dla mnie to idzie niestety w strone jakiejs sytuacji, którą my w Polsce mielismy w latach 50-60tych. Prywatne auta dla nielicznych wybrańców. Inne możesz sobie wypozyczyć i to pewnie drogo, abyś korzystał tylko z MZK i innych. Ale co konkretnie idzie w taka strone? Jakie sa podejmowane dzialania zeby ograniczyc dostep do aut spalinowych? Poki co to nowe auta drozeja porownywalnie z tempem wzrostu wynagrodzen w PL...Poza tym nie ma ZADNYCH ograniczen, oplat ekologicznych, etc. Mozesz jezdzic praktycznie czym chcesz i gdzie chcesz. Paliwo tez jest relatywnie duzo tansze niz np 10 lat temu. Przeciez zeby nagle zastapic te 20mln aut spalinowych, to zajmie dziesiatki lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 2 godziny temu, Pietro_M napisał: W tych mniejszych i na prowincji nadal diesel rządzi. Nowe diesle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 5 minut temu, Maciej__ napisał: Jakie sa podejmowane dzialania zeby ograniczyc dostep do aut spalinowych? Co do aut jako takich. Przykłady z Wawy z ostatnich kilku lat. 1. Zwężanie ulic, aby wydzielić jakies promenady czy ściezki rowerowe. 2. Zabieranie miejsc parkingowych, np z jednej strony ulicy po całej jej długości. 3. Zmienianie ulic na jednokierunkowe, przez co jedziesz dookoła dodatkowe 2km pod blok. 4. Wydzielanie buspasów w miejscach gdzie autobus w korku nie stał. Teraz przez jeden pas mniej (dla autobusu) już sa korki. 5. Zwiększanie strefy płatnego parkowania. Klopot dla osób wynajmujacych mieszkania. 6. Malowanie przejść dla pieszych, nawet jak pod przejściem jest przejście podziemne. Spowolnienie lub nawet zakorkowanie ruchu. Z tych powyzszych punktów to odnośnie spalinówek to głównie i chyba tylko punkty 4 i 5, bo to jest faworyzowanie elektryków. Z czasem na bank ten przywilej dla elektryków tez zabiorą. Wprowadzane będą jakies przywileje dla aut w których jadą minimum 3-4 osoby i tak dalej i tak dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 11 minut temu, Maciej__ napisał: Przeciez zeby nagle zastapic te 20mln aut spalinowych, to zajmie dziesiatki lat No tak, ale nowego spalinowego nie kupisz. Do tego to zmierza. Na używane też się sposób znajdzie. Oczywiście jaki? Najprostszy. Wysokie a właściwie bardzo wysokie opłaty „ekologiczne”. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 1 minute ago, kravitz said: Co do aut jako takich. Przykłady z Wawy z ostatnich kilku lat. 1. Zwężanie ulic, aby wydzielić jakies promenady czy ściezki rowerowe. 2. Zabieranie miejsc parkingowych, np z jednej strony ulicy po całej jej długości. 3. Zmienianie ulic na jednokierunkowe, przez co jedziesz dookoła dodatkowe 2km pod blok. 4. Wydzielanie buspasów w miejscach gdzie autobus w korku nie stał. Teraz przez jeden pas mniej (dla autobusu) już sa korki. 5. Zwiększanie strefy płatnego parkowania. Klopot dla osób wynajmujacych mieszkania. 6. Malowanie przejść dla pieszych, nawet jak pod przejściem jest przejście podziemne. Spowolnienie lub nawet zakorkowanie ruchu. Z tych powyzszych punktów to odnośnie spalinówek to głównie i chyba tylko punkty 4 i 5, bo to jest faworyzowanie elektryków. Z czasem na bank ten przywilej dla elektryków tez zabiorą. Wprowadzane będą jakies przywileje dla aut w których jadą minimum 3-4 osoby i tak dalej i tak dalej. Ale wszystkie powyzsze punkty odnosza sie do jazdy po scislym centrum duzego miasta... To jest jakis margines ogolnej liczby pojazdow zarejestrowanych w PL. Jak dla mnie to akurat ten kierunek uwazam za sluszny Samochodow w centrum juz jest zdecydowanie za duzo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 7 minut temu, wladmar napisał: Nowe diesle? Nowe 10-letnie. Już się nie psują 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 Teraz, Maciej__ napisał: Ale wszystkie powyzsze punkty odnosza sie do jazdy po scislym centrum duzego miasta... To jest jakis margines ogolnej liczby pojazdow zarejestrowanych w PL. Jak dla mnie to akurat ten kierunek uwazam za sluszny Samochodow w centrum juz jest zdecydowanie za duzo. 2, 3 i 5 to Warszawa Ochota. Tam mieszkałem i to nie jest centrum miasta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 4 minuty temu, marcindzieg napisał: Nowe 10-letnie. Już się nie psują Pierwszy właściciel, wiadomo. W Polsce. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 7 minutes ago, stig said: No tak, ale nowego spalinowego nie kupisz. Do tego to zmierza. Na używane też się sposób znajdzie. Oczywiście jaki? Najprostszy. Wysokie a właściwie bardzo wysokie opłaty „ekologiczne”. Kiedys pewnie to nastapi Ale w realiach PL to nie za naszego zycia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 11 minutes ago, kravitz said: 2, 3 i 5 to Warszawa Ochota. Tam mieszkałem i to nie jest centrum miasta Od 15 lat pracuje na Ochocie, wiec widzialem jak to tam wyglada... Kazdy wolny skrawek jest zawalony autami To nie auta sa problemem, tylko ludzie, ktorzy je kupuja na potege bez zastanowienia sie, czy beda mieli gdzie je parkowac 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 3 minuty temu, Maciej__ napisał: Od 15 lat pracuje na Ochocie, wiec widzialem jak to tam wyglada... Kazdy wolny skrawek jest zawalony autami To nie auta sa problemem, tylko ludzie, ktorzy je kupuja na potege bez zastanowienia sie, czy beda mieli gdzie je parkowac Mylisz przyczynę ze skutkiem, wypierając dodatkowo działanie władz jako zniechęcające do posiadanie auta Ochota to najgęściej zaludniona dzielnica Wawy. Jak masz najwięcej ludzi na km, to raczej pewne, że i najwięcej aut na km. Co robią władze z tym problemem? Czy może kombinuja jakby tu zrobic jakis zorganizowany parking? Nie, w tym miejscu zmieszczą jeszcze jakis blok Było miejsce, dało się Po pierwsze kasa. Ze sprzedaży działki dla dewelopera w drogiej dzielnicy, miasto przygarnie kilkanaście mln. Z parkomatów kasa każdego dnia płynie sama. A dodatkowo zmniejszy się liczba aut, więc jestesmy proekologiczni. 2 w 1. Złote combo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 2 hours ago, kravitz said: Wykres ze sprzedażą diesla jakby idzie mocno w dół https://francuskie.pl/diesel-pokonany-sprzedaz-w-europie-nizsza-niz-aut-elektrycznych-i-hybrydowych/ Bardziej w dół idzie sprzedaż benzyn... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 1 minutę temu, grogi napisał: Bardziej w dół idzie sprzedaż benzyn... Hybrydy to też benzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 3 hours ago, el_guapo said: Subiektywnie: MIV jest samochodem lepiej wykonanym i przemyślanym, choć na pewno od P308 mniejszym w środku i - z tym silnikiem - mniej dynamicznym, za to oszczędniejszym. W P308 rządzi chaos i losowo dobrane materiały i rozmieszczenie pozycji menu. P308 to juz stary model, premiere mial w 2013r Megane debiutowalo chyba 3-4 lata pozniej. Za chwile na rynku pojawi sie nowa generacja 308 i wg mnie wyglada na prawde swietnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 44 minuty temu, Maciej__ napisał: Ale wszystkie powyzsze punkty odnosza sie do jazdy po scislym centrum duzego miasta... To jest jakis margines ogolnej liczby pojazdow zarejestrowanych w PL. Jak dla mnie to akurat ten kierunek uwazam za sluszny Samochodow w centrum juz jest zdecydowanie za duzo. dokładnie. Kilka dni temu pierwszy raz od jakichś dwóch lat pojechałem do centrum Krakowa. I faktycznie widać zmiany, więcej ścieżek rowerowych kosztem ulicy, mniej miejsc do parkowania, droższe opłaty za parkowanie (6zł za godzinę -co ciekawe parkomaty w centrum nie przyjmują karty, weź tu zapłać monetami 24zł - zaparkowałem na prywatnym parkingu po 7zł za godzinę, a żadnej aplikacji nie zamierzam instalować, bo następnym razem jak będę potrzebował to już pewnie zmienię telefon), na skrzyżowaniach wymalowane miejsca dla rowerów, jakieś słupki, barierki itd. Ogólnie wszystko idzie w kierunku wypychania samochodów z centrum i miasto staje się po prostu mniej przyjazne, ale to jeszcze potrwa. Chociaż na mnie to działa. Coraz rzadziej jeżdżę do Krakowa, a do centrum to w już ogóle, bo za bardzo tam nic nie ma ciekawego . Niech se budują nieprzyjazne betonowe skanseny, niedługo tam zostaną już tylko srzedawcy precli i angielscy "turyści". 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 48 minut temu, Maciej__ napisał: Kiedys pewnie to nastapi Ale w realiach PL to nie za naszego zycia Morawiecki obiecał … 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 5 godzin temu, kravitz napisał: Jak będa musieli zapłacic myto lub zostawić grata na rogatkach, to tez chętnie auta na gnój nie kupią Tylko powiedz mi za ile? Za 10 lat? Za 20 lat? Więcej w tym spekulacji niż rzeczywistości. Z 10 lat temu też słyszałem, że diesel to masakra itp, kup benzyniaka. I jakoś ktoś kupuje ode mnie te diesle i nawet specjalnie szuka diesla. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 55 minut temu, komor napisał: Tylko powiedz mi za ile? Za 10 lat? Za 20 lat? Więcej w tym spekulacji niż rzeczywistości. Z 10 lat temu też słyszałem, że diesel to masakra itp, kup benzyniaka. I jakoś ktoś kupuje ode mnie te diesle i nawet specjalnie szuka diesla. Każdy rodzaj napędu ma swoje zalety. Nawet nożny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 9 godzin temu, iwik napisał: Jak narazie to już się czkawką odbija EU ograniczenie diesli, bo za ostatnie lata emisja CO2 wzrosła i to wcale nie dlatego, że zwiększyła się ilość aut. Ludzie przerzucili się na benzyny, które mimo wysiłków biurokratów jakoś nie chcą palić mniej niż diesle. No szok i niedowierzanie. Masz jakies zrodla tego co napisales (zwiekszona emisja co2 na skutek tego ze ludzie jezdza benzynami zamiast dieslem)? Czy to tylko takie sobie dedukowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekDCI Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 10 godzin temu, el_guapo napisał: Silniki, przyjemność z jazdy, spalanie. Subiektywnie MIV pomimo mniejszej mocy lepiej ciągnie od dołu - zwłaszcza jak wyłączy się elektroniczny kaganiec nazywany "ECO". MIV pali też rekordowo mało, ok. 0,7 do 1l mniej niż P308. Za to P308 jest lepiej wyciszony. MIV komfortowo pojedziecie do 120km/h, P308 podnosi ten limit do 130-135km/h. P308 nie puchnie tez przy przyspieszaniu powyżej 140km/h, MIV odpuszcza w okolicy 130km/h. 1.5 DCI jest najoszczędniejszym małym dieslem ever Proszę napisz swoje subiektywne odczucia co do wyciszenia, gdzie bardziej słychać silnik przyspieszanie/stabilna prędkość/postój. Jeżeli możesz opisz wyciszenie kół, aerodynamiki nadwozie oraz samych uszczelek od których dużo zależy szczególnie na autostradzie. Czy masz problem z hałasami pochodzącymi z kratek wentylacji co zdarzało się w tym modelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2021 Godzinę temu, norbert123 napisał: Masz jakies zrodla tego co napisales (zwiekszona emisja co2 na skutek tego ze ludzie jezdza benzynami zamiast dieslem)? Czy to tylko takie sobie dedukowanie https://biznes.autokult.pl/37934,emisja-co2-przez-samochody-w-europie-w-2019-r-nastapil-wzrost W skrócie od lat 90tych do 2016 r. emisja nowych aut globalnie w EU spadała, w latach 2017-2019 rośnie. Oczywiście wnioski wyciągane na końcu, przez autora tego tekstu, że to z powodu mody na SUVy to jest półprawda, bo nikt mnie nie przekona, że gdyby te SUVy miały pod maską 'TDI' a nie 'TSI' to nie paliłyby mniej. Dane statystyczne za 2020 pewnie można wyrzucić do kosza, bo będą obarczone mega błędem "covidowym" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 23 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2021 10 godzin temu, iwik napisał: bo nikt mnie nie przekona, że gdyby te SUVy miały pod maską 'TDI' a nie 'TSI' to nie paliłyby mniej. Chyba zapomniałeś diesle to nie tylko CO2. I właśnie przez to "nie tylko" jest problem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 23 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2021 25 minut temu, marcindzieg napisał: Chyba zapomniałeś diesle to nie tylko CO2. I właśnie przez to "nie tylko" jest problem. Śmieszy mnie tylko jak EU zjada własny ogon. 15 lat temu zaczęła opodatkowywać samochody w zależności od emitowanego CO2, więc producenci w odpowiedzi produkowali diesle, które mało paliły, więc mało tego CO2 emitowały. Potem nagle dostrzegli, że (szokujące odkrycie...) podczas spalania te diesle emitują nie tylko CO2, więc diesle już są złe, no to benzyny. Benzyny (znów szokujące odkrycie...) pala więcej, więc znów więcej CO2. Lekarstwem na dużo palące benzyny miały być hybrydy plug-in, które pięknie palą 2 litry na setkę W KATALOGU. I znów szokujące odkrycie - że 2 tonowy SUV plug-in jednak nie pali 2 litrów na setkę, bo jego właściciel ma w pompie ładowanie co chwilę baterii i korzystanie wyłącznie z silnika elektrycznego. Za 5 lat okaże się co złego jest w "czystych" elektrykach. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2021 2 minutes ago, iwik said: Śmieszy mnie tylko jak EU zjada własny ogon. 15 lat temu zaczęła opodatkowywać samochody w zależności od emitowanego CO2, więc producenci w odpowiedzi produkowali diesle, które mało paliły, więc mało tego CO2 emitowały. Potem nagle dostrzegli, że (szokujące odkrycie...) podczas spalania te diesle emitują nie tylko CO2, więc diesle już są złe, no to benzyny. Benzyny (znów szokujące odkrycie...) pala więcej, więc znów więcej CO2. Lekarstwem na dużo palące benzyny miały być hybrydy plug-in, które pięknie palą 2 litry na setkę W KATALOGU. I znów szokujące odkrycie - że 2 tonowy SUV plug-in jednak nie pali 2 litrów na setkę, bo jego właściciel ma w pompie ładowanie co chwilę baterii i korzystanie wyłącznie z silnika elektrycznego. Za 5 lat okaże się co złego jest w "czystych" elektrykach. Sam widzisz, ze szkoda sobie tym glowe zawracac i martwic sie na zapas 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 23 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2021 12 godzin temu, PiotrekDCI napisał: 1.5 DCI jest najoszczędniejszym małym dieslem ever Proszę napisz swoje subiektywne odczucia co do wyciszenia, gdzie bardziej słychać silnik przyspieszanie/stabilna prędkość/postój. Jeżeli możesz opisz wyciszenie kół, aerodynamiki nadwozie oraz samych uszczelek od których dużo zależy szczególnie na autostradzie. Czy masz problem z hałasami pochodzącymi z kratek wentylacji co zdarzało się w tym modelu? Wyciszenie kabiny (szumy wiatru, od kół, itp.) Lepiej wyciszony jest P308, choć jeżeli ktoś jeździ do 120km/h to różnicy nie słychać. Dopiero powyżej MIV zaczyna być głośniejsze i miałem wrażenie, że szum dobiega z tyłu. Wielokrotnie sprawdzałem, czy dzieciaki nie opuściły minimalnie szyb, ale to nie to. Jeżeli chodzi o P308 - tu szumy zaczynają być słyszalne od 130km/h. Nie są to jakieś drastycznie różnice na korzyść P308, ale jednak słychać że jest minimalnie cichszy. W P308 fatalne są wycieraczki, które skaczą po szybie i wpadają w jakieś dziwne drżenie na szybie przy większych prędkościach. W MIV leża one poniżej krawędzi maski i nie generują dodatkowych hałasów. Inna sprawa, że Renault daje na pierwszy montaż wycieraczki hybrydowe, a Peugeot zwykłe bezszkieletowe, z wystającymi elementami mocowania. Oba auta mają wydajny system wentylacji, więc żeby schłodzić kabiny wentylator nie musi się kręcić szybko. W obu autach można też wybrać sposób schładzania: FAST, SOFT, NORMAL, jednak regulację kierunku nawiewu łatwiej ustawić w MIV. Kratki w P308 są tak "wydizajnowane", że nie wiadomo gdzie jest położenie środkowe strumienia powietrza. Niestety P308 w mojej wersji nie miał kratek wentylacyjnych na 2gi rząd siedzeń - nie wiem czy to kwestia modelu, czy TTTM. Głośność silników to osobny rozdział. Diesel 1.5 w P308 jest niebywale kulturalny i cichy, po rozgrzaniu i na postoju prawie go nie słychać. Samo przyspieszanie nie generuje większego hałasu, a dźwięk jest przyjemnie przytłumiony. Diesel MiV nie ustępuje temu z P308 (poza mocą oczywiście), ale tu mam mały zgryz, bo najpierw jeździłem MIV HB i w tym aucie silnik palił sporo oleju - przy przebiegu ok. 2500km samochód 2x domagał się dolewki (komunikat na zegarach). Dolałem po ok. 0,6-0,7l. Jednocześnie w MiV HB silnik przyjemnie "cykał" przy przyspieszaniu. Przesiadłem się na MIV kombi i ten sam silnik nie palił oleju w ogóle, ale też tak fajnie nie "cykał" przy przyspieszaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 23 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2021 17 minut temu, iwik napisał: Za 5 lat okaże się co złego jest w "czystych" elektrykach. Kolega Ci wyżej napisał i tego się trzymaj. Urzędnicy unijni są idiotami kompletnie oderwanym od rzeczywistości. Ale mieszkamy tu i nic na to nie poradzimy. Więc należy to olać i się przystosować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 23 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2021 22 minuty temu, el_guapo napisał: Lepiej wyciszony jest P308, choć jeżeli ktoś jeździ do 120km/h to różnicy nie słychać. Dopiero powyżej MIV zaczyna być głośniejsze i miałem wrażenie, że szum dobiega z tyłu. Wielokrotnie sprawdzałem, czy dzieciaki nie opuściły minimalnie szyb, ale to nie to. Jeżeli chodzi o P308 - tu szumy zaczynają być słyszalne od 130km/h. Nie są to jakieś drastycznie różnice na korzyść P308, ale jednak słychać że jest minimalnie cichszy. dla mnie Pug jest o klasę wyżej od Renault (oczywiście piszę o swoich doświadczeniach). Mają w mojej ocenie lepsze materiały i lepiej poskładane samochody, ale na koniec dnia to kwestia gustu, tak jak Skoda i VW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 23 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2021 23 godziny temu, Rudobrody napisał: Problemy z benzynowymi silnikami producenta P308 są szeroko znane. Więc miło będzie poczytać dla odmiany o dieslu. jakie to problemy ? Bo akurat o PureTech'u słyszałem same dobre opinie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 23 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2021 Jeździłem trochę czasu P308 ostatnio, znajomy kupił. Silnik jeszcze 1.6HDI. Przyjemne auto, szczególnie w wyższych wersjach wyposażenia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.