sherif Napisano 11 Października 2021 Udostępnij Napisano 11 Października 2021 Auto się zpsuło. Nie dało się naładować, po podpięciu ładowarki auto nie zaczynało się ładować (migała żółta dioda). Miejska ładowarka też nie pomagała. Kolejki do ASO i mały zasięg skłonił mnie do przetestowania Assistance, które zawiozło auto do serwisu który miał wolne sloty. Dzisiaj dostałem diagnozę. Rozładowany aku 12V Mega dziwna sprawa, bo auto jeździło codziennie, nawet 2h przed ładowaniem żona przyjechała z pracy. Mierzyłem też aku miał 14V, ale być może było to na zapłonie. Miły pan z serwisu wyjaśnił, że mieli pierwszy taki przypadek. Moduł ładowania jest obsługiwany przez aku 12V, więc zapewne dlatego nie zadziałało. Dwa rodzaje aku naładowali, umyli, wgrali nowy soft i odwieźli auto . Jak się powtórzy taka sytuacja to wymienią aku 12V. Jestem o tyle mądrzejszy, że jak powtórzy się taka sytuacja to trzeba sprawdzić mały aku i ewentualnie go podładować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 11 Października 2021 Udostępnij Napisano 11 Października 2021 (edytowane) 9 minutes ago, sherif said: Auto się zpsuło. Nie dało się naładować, po podpięciu ładowarki auto nie zaczynało się ładować (migała żółta dioda). Miejska ładowarka też nie pomagała. Kolejki do ASO i mały zasięg skłonił mnie do przetestowania Assistance, które zawiozło auto do serwisu który miał wolne sloty. Dzisiaj dostałem diagnozę. Rozładowany aku 12V Mega dziwna sprawa, bo auto jeździło codziennie, nawet 2h przed ładowaniem żona przyjechała z pracy. Mierzyłem też aku miał 14V, ale być może było to na zapłonie. Miły pan z serwisu wyjaśnił, że mieli pierwszy taki przypadek. Moduł ładowania jest obsługiwany przez aku 12V, więc zapewne dlatego nie zadziałało. Dwa rodzaje aku naładowali, umyli, wgrali nowy soft i odwieźli auto . Jak się powtórzy taka sytuacja to wymienią aku 12V. Jestem o tyle mądrzejszy, że jak powtórzy się taka sytuacja to trzeba sprawdzić mały aku i ewentualnie go podładować. Dam Ci zaskakującą diagnozę. Jest szansa, że jest trafna. Możliwe, że jak ładowałeś samochód, to niedokładnie włożyłeś (Ty albo inny domownik) którąś z wtyczek. Na skutek powyższego Skoda całą noc się męczyła startując zasilany przez aku protokół ładowania, może nawet ładowała i przerywała i tak w kółko. Po paru godzinach aku wysiadło. Edytowane 11 Października 2021 przez HelixSv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 11 Października 2021 Udostępnij Napisano 11 Października 2021 Tak myślałem że to się tak skończy. BEV psują się na potęgę, utylizacja ogniw, zasięg, dzieci w Bełchatowie 1 2 2 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 11 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2021 11 minut temu, HelixSv napisał: Dam Ci zaskakującą diagnozę. Jest szansa, że jest trafna. Możliwe, że jak ładowałeś samochód, to niedokładnie włożyłeś (Ty albo inny domownik) którąś z wtyczek. Na skutek powyższego Skoda całą noc się męczyła startując zasilany przez aku protokół ładowania, może nawet ładowała i przerywała i tak w kółko. Po paru godzinach aku wysiadło. Nie, tak nie było. Auto było ładowane blisko tydzień wcześniej. Potem tylko jeździło po mieście. Wtyczki nie da sie niedocisnąć, bo się blokuje w krańcowej pozycji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 11 Października 2021 Udostępnij Napisano 11 Października 2021 Teraz, sherif napisał: Nie, tak nie było. Auto było ładowane blisko tydzień wcześniej. Potem tylko jeździło po mieście. Wtyczki nie da sie niedocisnąć, bo się blokuje w krańcowej pozycji. Da się niedocisnąć. Wielokrotnie mi się to zdarzyło, tylko w moim przypadku od razu publiczne EVSE o tym informuje, więc chyba tylko raz się zdarzyło żonie przegapić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 11 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2021 14 minut temu, format napisał: Da się niedocisnąć. Wielokrotnie mi się to zdarzyło, tylko w moim przypadku od razu publiczne EVSE o tym informuje, więc chyba tylko raz się zdarzyło żonie przegapić. Tylko jak nie dociśniesz to się nie zablokuje i nie zacznie ładować a to widać i czuć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 11 Października 2021 Udostępnij Napisano 11 Października 2021 13 minutes ago, sherif said: Nie, tak nie było. Auto było ładowane blisko tydzień wcześniej. Potem tylko jeździło po mieście. Wtyczki nie da sie niedocisnąć, bo się blokuje w krańcowej pozycji. Codzienna jazda i tydzień bez ładowania? Cały kącik Ci powie, że to niemożliwe. Ładuję się od zera do 100% codziennie. Co więcej robią to na raz wszyscy mieszkańcy bloku, aż blok staje w płomieniach i wysiada prąd w całej dzielnicy. Fizyki nie oszukasz. A poważnie, to może żoną zostawiła otwarte drzwi, albo jakieś światełko... Możliwe też, że wina samochodu. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 11 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2021 Teraz, HelixSv napisał: Codzienna jazda i tydzień bez ładowania? Cały kącik Ci powie, że to niemożliwe. Ładuję się od zera do 100% codziennie. Co więcej robią to na raz wszyscy mieszkańcy bloku, aż blok staje w płomieniach i wysiada prąd w całej dzielnicy. Fizyki nie oszukasz. A poważnie, to może żoną zostawiła otwarte drzwi, albo jakieś światełko... Możliwe też, że wina samochodu. Zapomniałeś o ślepej uliczce, którą są EV . Tak mniej więcej żona ładuje raz na 5-9dni. 260km na tydzień po mieście to i tak sporo. Mój ojciec PHEVa potrafi ładować raz na tydzień a jeździ niemal tylko na prądzie . Nie ...nic nie było w aucie włączone, bo sam przy nim potem grzebałem i próbowałem ładować. Aha i co ciekawe mimo problemów z aku 12v, "odpalał" i jeździł normalnie. Nawet na lawetę wjechałem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 11 Października 2021 Udostępnij Napisano 11 Października 2021 33 minuty temu, sherif napisał: Tylko jak nie dociśniesz to się nie zablokuje i nie zacznie ładować a to widać i czuć . Zablokuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 11 Października 2021 Udostępnij Napisano 11 Października 2021 38 minut temu, HelixSv napisał: Codzienna jazda i tydzień bez ładowania? Cały kącik Ci powie, że to niemożliwe. Ładuję się od zera do 100% codziennie. Co więcej robią to na raz wszyscy mieszkańcy bloku, aż blok staje w płomieniach i wysiada prąd w całej dzielnicy. Fizyki nie oszukasz. A poważnie, to może żoną zostawiła otwarte drzwi, albo jakieś światełko... Możliwe też, że wina samochodu. Lampki pewnie same gasną po 15-20 minutach. A kiedy tak w ogóle ten mały aku jest ładowany? Podczas ładowania auta? Podczas jazdy? W obu przypadkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 11 Października 2021 Udostępnij Napisano 11 Października 2021 3 minutes ago, kravitz said: Lampki pewnie same gasną po 15-20 minutach. A kiedy tak w ogóle ten mały aku jest ładowany? Podczas ładowania auta? Podczas jazdy? W obu przypadkach? Nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 11 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2021 44 minuty temu, format napisał: Zablokuje Nie zaobserwowałem. Zawsze się blokowało, jak nie do końca było włożone, to nie blokowało i migała lampka. 36 minut temu, kravitz napisał: Podczas ładowania auta? Podczas jazdy? W obu przypadkach? Wyższe napięcie pokazywał po przekręceniu kluczyka, więc pewnie już wtedy łąduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Października 2021 Udostępnij Napisano 12 Października 2021 11 godzin temu, sherif napisał: Auto się zpsuło. Nie dało się naładować, po podpięciu ładowarki auto nie zaczynało się ładować (migała żółta dioda). Miejska ładowarka też nie pomagała. Kolejki do ASO i mały zasięg skłonił mnie do przetestowania Assistance, które zawiozło auto do serwisu który miał wolne sloty. Dzisiaj dostałem diagnozę. Rozładowany aku 12V Mega dziwna sprawa, bo auto jeździło codziennie, nawet 2h przed ładowaniem żona przyjechała z pracy. Mierzyłem też aku miał 14V, ale być może było to na zapłonie. Miły pan z serwisu wyjaśnił, że mieli pierwszy taki przypadek. Moduł ładowania jest obsługiwany przez aku 12V, więc zapewne dlatego nie zadziałało. Dwa rodzaje aku naładowali, umyli, wgrali nowy soft i odwieźli auto . Jak się powtórzy taka sytuacja to wymienią aku 12V. Jestem o tyle mądrzejszy, że jak powtórzy się taka sytuacja to trzeba sprawdzić mały aku i ewentualnie go podładować. Z różnych przyczyn, czasem niezrozumiałych ale 90% awarii BEV to niedoładowany 12V, który generuje dziwne „usterki”. Druga opcja usterek też związana z aku 12V, jak coś się dzieje to warto go odpiąć na chwilę, też potrafi leczyć I na końcu zostają poważne usterki. Opcja laweta i ASO jest dobra, bo laweciarz zarobił, a Skoda już szykuje nowy aku na ewentualny następny raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Października 2021 Udostępnij Napisano 12 Października 2021 2 minutes ago, mrBEAN said: Z różnych przyczyn, czasem niezrozumiałych ale 90% awarii BEV to niedoładowany 12V, który generuje dziwne „usterki”. A jaki jest cel stosowania osobnego aku 12V w takich BEV? Te wszystkie sterowiniki nie moglyby korzystac z aku trakcyjnych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 12 Października 2021 Udostępnij Napisano 12 Października 2021 (edytowane) 11 godzin temu, sherif napisał: Jestem o tyle mądrzejszy, że jak powtórzy się taka sytuacja to trzeba sprawdzić mały aku i ewentualnie go podładować. Booster sobie kup do odpalania Albo kable rozruchowe Edytowane 12 Października 2021 przez iwik 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Października 2021 Udostępnij Napisano 12 Października 2021 1 minutę temu, Maciej__ napisał: A jaki jest cel stosowania osobnego aku 12V w takich BEV? Te wszystkie sterowiniki nie moglyby korzystac z aku trakcyjnych? Trakcyjny ma 400V i więcej, mógłby być problem W teorii 12V ma być doładowywany z trakcyjnego, ale widać są jeszcze jakieś luki i zdarza się, że gdzieś to zawodzi i nie zawsze jest w stanie lub może podładować. Widzialem ten problem u użytkowników Nissana, Hyundaia, Tesli, i innych. Podejrzewam, że najczęściej to użytkownicy nieświadomie serwują temu aku jakiś mix niepożądanych czynności i zachowań. Z drugiej strony do BEV wkładają producenci mikro pojemności, które łatwo wyssać lub zdegradować. Problem widać powszechny ogólnie. Aktualnie przy BEV „doładuj aku 12V” to jak „zrestartuj kompa, pewnie pomoże” 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Października 2021 Udostępnij Napisano 12 Października 2021 Teraz, iwik napisał: Booster sobie kup do odpalania A zima idzie! Skończy się palenie na strzał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 12 Października 2021 Udostępnij Napisano 12 Października 2021 19 minutes ago, mrBEAN said: A zima idzie! Skończy się palenie na strzał W zimę mój tata nosił aku od Fiata 125p do domu aby się w cieple ładował. Widocznie z elektrykami trzeba też tak robić. I to zarówno aku jak i baterie trakcyjną... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 12 Października 2021 Udostępnij Napisano 12 Października 2021 47 minut temu, Maciej__ napisał: A jaki jest cel stosowania osobnego aku 12V w takich BEV? Te wszystkie sterowiniki nie moglyby korzystac z aku trakcyjnych? Z przyczyn zapewne związanych z bezpieczeństwem akumulator trakcyjny jest fizycznie odłączany od reszty budy gdy auto stoi. Te przekaźniki wysterowuje instalacja 12V. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 12 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2021 2 godziny temu, iwik napisał: Booster sobie kup do odpalania Albo kable rozruchowe Wszytsko mam w domu, tylko kto by pomyślał, że się w EV może przydać . Nawet odpinałem aku 12V na jakiś czas ale nic to nie dało. 2 godziny temu, mrBEAN napisał: Widzialem ten problem u użytkowników Nissana, Hyundaia, Tesli, i innych ale widziałeś że problemem jest ładowanie baterii trakcyjnej czy problemem jest "odpalenie" auta do jazdy ? Fakt, ten aku jest chyba mniejszy niż miałem w maluchu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Października 2021 Udostępnij Napisano 12 Października 2021 Godzinę temu, sherif napisał: Wszytsko mam w domu, tylko kto by pomyślał, że się w EV może przydać . Nawet odpinałem aku 12V na jakiś czas ale nic to nie dało. ale widziałeś że problemem jest ładowanie baterii trakcyjnej czy problemem jest "odpalenie" auta do jazdy ? Fakt, ten aku jest chyba mniejszy niż miałem w maluchu . Jedno i drugie + kilka innych dziwnych objawów i wyrzucanych błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 12 Października 2021 Udostępnij Napisano 12 Października 2021 3 godziny temu, iwik napisał: Booster sobie kup do odpalania Albo kable rozruchowe ciekawe czy by się dało zrobić boostera który ciągnie z baterii trakcyjnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 12 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2021 4 minuty temu, mrBEAN napisał: Jedno i drugie + kilka innych dziwnych objawów i wyrzucanych błędów. To co nic mówiłeś , nie musiałbym lawety wołać . 5 minut temu, bielaPL napisał: ciekawe czy by się dało zrobić boostera który ciągnie z baterii trakcyjnych Grzebanie przy wysokim napięciu i zabudowanym okablowaniu to chyba nie najlepszy pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Października 2021 Udostępnij Napisano 12 Października 2021 3 godziny temu, sherif napisał: To co nic mówiłeś , nie musiałbym lawety wołać Nie pytałeś Trzeba wspierać laweciarzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 12 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2021 21 minut temu, mrBEAN napisał: Nie pytałeś Trzeba wspierać laweciarzy i mobilnych mechaników ... choć ten nie dojechał jak powiedziałem, że to EV . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wyrozumialy1 Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 W dniu 11.10.2021 o 21:05, sherif napisał: (...) Rozładowany aku 12V Mega dziwna sprawa, bo auto jeździło codziennie, nawet 2h przed ładowaniem żona przyjechała z pracy. Mierzyłem też aku miał 14V, ale być może było to na zapłonie. Miły pan z serwisu wyjaśnił, że mieli pierwszy taki przypadek. Moduł ładowania jest obsługiwany przez aku 12V, więc zapewne dlatego nie zadziałało. Dwa rodzaje aku naładowali, umyli, wgrali nowy soft i odwieźli auto . Jak się powtórzy taka sytuacja to wymienią aku 12V. Jestem o tyle mądrzejszy, że jak powtórzy się taka sytuacja to trzeba sprawdzić mały aku i ewentualnie go podładować. Jakiś czas temu na autokąciku wrzuciłem informację, że przez tydzień zjadło mi sporo akumulatora 12V to zostałem pogoniony, że o mój monitoring baterii tyle POŻERA, ale osobiście jestem innego zdania - przyczyny nie ustalałem co może być przyczyną, a forum niestety nie pomogło. Za to wiem, że warto monitorować ten element aby nie być zaskoczonym ów sytuacją, bo mimo pełnej 100% baterii BEV nie ruszy. Obecne skoki (rozładowania) są spowodowane zainstalowaniem dodatkowego zasilania dla kamery nagrywającej w trybie parking etc. - to żre jak widać ostro!!! PS W ostatnią sobotę (09.10.2021) na I zlocie EV klub Polska w Łodzi widziałem takiej maści Škodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 1 hour ago, wyrozumialy1 said: to zostałem pogoniony 1 hour ago, wyrozumialy1 said: a forum niestety nie pomogło. bo to kiepskie forum jest ale dziękujemy za wyrozumiałość1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 W dniu 12.10.2021 o 08:22, mrBEAN napisał: Trakcyjny ma 400V i więcej, mógłby być problem To akurat nie jest problemem,bo przetwornica do ładowania 12V aku jest w aucie. W dniu 12.10.2021 o 08:22, mrBEAN napisał: W teorii 12V ma być doładowywany z trakcyjnego, ale widać są jeszcze jakieś luki i zdarza się, że gdzieś to zawodzi i nie zawsze jest w stanie lub może podładować. Widzialem ten problem u użytkowników Nissana, Hyundaia, Tesli, i innych. Podejrzewam, że najczęściej to użytkownicy nieświadomie serwują temu aku jakiś mix niepożądanych czynności i zachowań. Z drugiej strony do BEV wkładają producenci mikro pojemności, które łatwo wyssać lub zdegradować. Problem widać powszechny ogólnie. Problem jest inny i akurat Ciebie nie dotyczy. Hyundai Ioniq jako auto premium doładowuje cały czas aku 12V - czy auto stoi, czy jeździ. Na postoju miga jedna lampka i aku jest utrzymywany w pełnym naładowaniu. Ale widocznie producenci chcieli oszczędzić 3 ziarnka ryżu, bo w Kia Niro już tak nie ma. Ładuje aku 12V tylko w czasie jazdy i w czasie ładowania akumulatora trakcyjnego. Nie pytajcie skąd wiem, ale wniosek jest jeden. nawet BEV da się tak ulepszyć, żeby częściej do serwisu trafiały. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2021 2 godziny temu, wyrozumialy1 napisał: Jakiś czas temu na autokąciku wrzuciłem informację, że przez tydzień zjadło mi sporo akumulatora 12V to zostałem pogoniony, że o mój monitoring baterii tyle POŻERA, ale osobiście jestem innego zdania - przyczyny nie ustalałem co może być przyczyną, a forum niestety nie pomogło. Za to wiem, że warto monitorować ten element aby nie być zaskoczonym ów sytuacją, bo mimo pełnej 100% baterii BEV nie ruszy. Obecne skoki (rozładowania) są spowodowane zainstalowaniem dodatkowego zasilania dla kamery nagrywającej w trybie parking etc. - to żre jak widać ostro!!! Co byś nie podłączył to zawsze jest to dodatkowe obciążenia dla aku. W moim przypadku nigdy nic nie było podłączane i auto stało 2h od zakończonej jazdy. W wakacje bywało, że stało 2tyg i nie było problemu. Dla mnie osobiście monitoring baterii jest zbędny, teraz jestem mądrzejszy o wydarzenia z przełomu tygodnia i o ile się to powtórzy to będę wiedział co robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wyrozumialy1 Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 5 minut temu, sherif napisał: (...) i o ile się to powtórzy to będę wiedział co robić. Co zrobisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2021 6 minut temu, wyrozumialy1 napisał: Co zrobisz? Sprawdzić 12v aku i go podładować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 W dniu 11.10.2021 o 21:05, sherif napisał: Mierzyłem też aku miał 14V 1 godzinę temu, sherif napisał: Sprawdzić 12v aku i go podładować Jeśli jest jak piszesz, to złączenie "zapłonu" powinno go naładować... Jakąś ściemą mi to śmierdzi, bo skoro miał 14V na obwodzie, to wszystkie urządzenia powinny działać prawidłowo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2021 23 minuty temu, Maxit napisał: Jeśli jest jak piszesz, to złączenie "zapłonu" powinno go naładować... Jakąś ściemą mi to śmierdzi, bo skoro miał 14V na obwodzie, to wszystkie urządzenia powinny działać prawidłowo. Prawdę mówiąc też mi się to nie klei. Po kilku próbach podpięcia ładowarki, przejechałem kilka metrów w przód i tył aby znów spróbować. Następnie postanowiłem odpiąć aku, przez jego odpięciem zmierzyłem i miał 14V ... sporo. Raczej nie możliwe aby miał tyle normatywnie, więc musiał być ładowany. Odpiąłem na kilka sek i niestety nie zmierzyłem go wtedy i ponownie podpiąłem. Nic to nie dało. Tym bardziej dziwi to, że auto jeździło 2h wcześniej ... czyżby aż tak był rozładowany. Tylko jeżeli nawet, to jakim cudem odpalał i jeździł. Jeżeli to mega słaby aku to pewnie problem powróci i to szybko. Wtedy mam dzwonić do ASO na wymianę aku. Dzisiaj postaram się pomierzyć napięcie w różnych momentach jak auto będzie stało w garażu. Jeszcze trochę i będziemy do EV montować Voltomierze jak kiedyś w maluchach 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 27 minut temu, sherif napisał: Jeszcze trochę i będziemy do EV montować Voltomierze jak kiedyś w maluchach Ja już mam 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wyrozumialy1 Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 30 minut temu, sherif napisał: Prawdę mówiąc też mi się to nie klei. Po kilku próbach podpięcia ładowarki, przejechałem kilka metrów w przód i tył aby znów spróbować. Następnie postanowiłem odpiąć aku, przez jego odpięciem zmierzyłem i miał 14V ... sporo. Raczej nie możliwe aby miał tyle normatywnie, więc musiał być ładowany. Odpiąłem na kilka sek i niestety nie zmierzyłem go wtedy i ponownie podpiąłem. Nic to nie dało. Tym bardziej dziwi to, że auto jeździło 2h wcześniej ... czyżby aż tak był rozładowany. Tylko jeżeli nawet, to jakim cudem odpalał i jeździł. Jeżeli to mega słaby aku to pewnie problem powróci i to szybko. Wtedy mam dzwonić do ASO na wymianę aku. Dzisiaj postaram się pomierzyć napięcie w różnych momentach jak auto będzie stało w garażu. Jeszcze trochę i będziemy do EV montować Voltomierze jak kiedyś w maluchach Jaka to była ładowarka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2021 4 minuty temu, wyrozumialy1 napisał: Jaka to była ładowarka? 230V z auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wyrozumialy1 Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 4 godziny temu, sherif napisał: 230V z auta. To normalnie nie powinno być problemów negocjacyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 7 hours ago, sherif said: Sprawdzić 12v aku i go podładować Na pych nie zapali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 Prawdę mówiąc też mi się to nie klei. Po kilku próbach podpięcia ładowarki, przejechałem kilka metrów w przód i tył aby znów spróbować. Następnie postanowiłem odpiąć aku, przez jego odpięciem zmierzyłem i miał 14V ... sporo. Raczej nie możliwe aby miał tyle normatywnie, więc musiał być ładowany. Odpiąłem na kilka sek i niestety nie zmierzyłem go wtedy i ponownie podpiąłem. Nic to nie dało. Tym bardziej dziwi to, że auto jeździło 2h wcześniej ... czyżby aż tak był rozładowany. Tylko jeżeli nawet, to jakim cudem odpalał i jeździł. Jeżeli to mega słaby aku to pewnie problem powróci i to szybko. Wtedy mam dzwonić do ASO na wymianę aku. Dzisiaj postaram się pomierzyć napięcie w różnych momentach jak auto będzie stało w garażu. Jeszcze trochę i będziemy do EV montować Voltomierze jak kiedyś w maluchach Może jakieś zwarcie celi?Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 8 godzin temu, Maxit napisał: Nie pytajcie skąd wiem, ale wniosek jest jeden. nawet BEV da się tak ulepszyć, żeby częściej do serwisu trafiały. I niestety z czasem to będzie postępować. Już w obowiązkowych przeglądach jest wszędzie pozycja, wymiana czynnika chłodzącego aku za miliony monet. A później będą zdalnie robić z wozem co będą potrzebować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2021 (edytowane) Cudów na kiju ciąg dalszy ... Aku bez zapłonu: Po zapłonie wzrosło do 20V . Moze tam są aku 24V . Oczywiście znów się nie ładuje ale strach zasilacz podpisać do takiego napięcia. Edit. Dobra padła bateria ... w mierniku , jak dobrze mieć dwa auto żeby porównać. Aku ma 11.9V po zapłonie 13.5V Edytowane 13 Października 2021 przez sherif 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2021 Badań ciąg dalszy, aku podładowany przez 3h, ma ok 13V. Jak podpina się wtyczkę odpala się wentylator i spada napięcie do 12.3V - brak ładowania. Zrobiłem próbę na zapłonie, aku dostaje 14.2V i zaczyna się ładować. Bez ASO się nie chyba nie obejdzie. IMHO może być rzeczywiście, że aku tak słaby, że nie trzyma napięcia ... choć z drugiej strony przy 12.3V to i zwykłe auto się odpalało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 13 Października 2021 Udostępnij Napisano 13 Października 2021 22 minuty temu, sherif napisał: Badań ciąg dalszy, aku podładowany przez 3h, ma ok 13V. Jak podpina się wtyczkę odpala się wentylator i spada napięcie do 12.3V - brak ładowania. Zrobiłem próbę na zapłonie, aku dostaje 14.2V i zaczyna się ładować. Bez ASO się nie chyba nie obejdzie. IMHO może być rzeczywiście, że aku tak słaby, że nie trzyma napięcia ... choć z drugiej strony przy 12.3V to i zwykłe auto się odpalało. Mierzenie akumulatorów kwasowych bez obciążenia nie ma żadnego sensu. W jednym możesz mieć 14V w idlu i spadek do 2V przy 10A, a w drugim 12 w idlu i 11.5 przy 100A. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2021 32 minuty temu, format napisał: Mierzenie akumulatorów kwasowych bez obciążenia nie ma żadnego sensu. W jednym możesz mieć 14V w idlu i spadek do 2V przy 10A, a w drugim 12 w idlu i 11.5 przy 100A. Tu nie powinno być dużych obciążeń, a napięcie w idlu trzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Października 2021 Udostępnij Napisano 14 Października 2021 11,9 V to trup. 12,3 V to też słabo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 14 Października 2021 Udostępnij Napisano 14 Października 2021 6 godzin temu, sherif napisał: Tu nie powinno być dużych obciążeń, a napięcie w idlu trzyma. Wiem że nie powinno, wskazuję zwyczajnie że dobrana metoda pomiarowa niewiele Ci mówi. Obciąż akumulator, choćby żarówką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 14 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2021 3 godziny temu, format napisał: Wiem że nie powinno, wskazuję zwyczajnie że dobrana metoda pomiarowa niewiele Ci mówi. Obciąż akumulator, choćby żarówką. Tj pisałem, mierzyłem pod typowym obciążeniem podczas wpinania wtyczki (rusza wentylator), aku spada do 12.3V, to chyba nie jest jakoś bardzo mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 14 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2021 3 godziny temu, rwIcIk napisał: 11,9 V to trup. 12,3 V to też słabo. Przy 12V klasyczne auta odpalają, gdzie rozrusznik pobiera duży prąd. Tu nie ma takiego obciążenie- rusza wentylator, trochę elektroniki i pewnie jakiś przekaźnik. Rozumiem, że przy 9V nie chciałby ruszyć, ale pow 12V .. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 14 Października 2021 Udostępnij Napisano 14 Października 2021 14 godzin temu, sherif napisał: Badań ciąg dalszy, aku podładowany przez 3h, Aku kwasowy jak jest głęboko rozładowany to ładować trzeba nie 3h, tylko 3 dni. Potem sprawdzić pod obciążeniem. Wtedy coś będzie wiadomo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 14 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2021 3 godziny temu, iwik napisał: Aku kwasowy jak jest głęboko rozładowany to ładować trzeba nie 3h, tylko 3 dni. Potem sprawdzić pod obciążeniem. Wtedy coś będzie wiadomo. Od Tira może i tak, ale 30Ah idzie szybko, poza tym on był ładowany podczas jazdy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.