spad Napisano 11 Marca 2022 Udostępnij Napisano 11 Marca 2022 Chevrolet Cruise 1.8? Jest jeszcze sens zakupu? Da się to jeszcze serwisować? To mechanicznie Astra J.Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 12 Marca 2022 Udostępnij Napisano 12 Marca 2022 17 godzin temu, Lukas napisał: Duże znaczenie ma rozmiar felg. Na 16 faktycznie dużo osób narzekało na myszkowanie na autobanie, natomiast jak masz dobre opony i felgi 17 to auto nie sprawia kłopotu. Na 17 moim zdaniem wcale lepiej nie jest a za to jeszcze mniej komfortowo i glosniej. Octavia ma zawieszenie które przy zjeździe z progu prawie dobija, jest bardzo wrażliwa na obciążenie i ma słabo wyciszone zawieszenie. Zaliczenie studzienki golfem I octavia to są dwa światy.Jeśli nie zależy ci na trochę większym bagażniku to golf IMHO jest lepszym wyborem(z tego co wiem golf vii ma standardowo belkę z tyłu a wahacz jest dopiero przy 2.0). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Marca 2022 Udostępnij Napisano 12 Marca 2022 W dniu 20.02.2022 o 15:36, rafciojuve napisał: Wersja 150KM i 125KM są ok. Wcześniejsze 122KM/140KM zdarzały się problemy z braniem oleju. 1.4 TSI 140 KM nie brały oleju. To akurat chyba najlepsza odmiana 1.4 TSI. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 12 Marca 2022 Udostępnij Napisano 12 Marca 2022 1 godzinę temu, irishpiter napisał: z tego co wiem golf vii ma standardowo belkę z tyłu a wahacz jest dopiero przy 2.0). W G7 wielowahacz jest od silników 1.4 tsi i 2.0 tdi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 12 Marca 2022 Udostępnij Napisano 12 Marca 2022 Godzinę temu, kaczorek79 napisał: W G7 wielowahacz jest od silników 1.4 tsi i 2.0 tdi. To już wiem skąd ta duża różnica w prowadzeniu, w robocie mamy 2,0tdi i w sumie pod spód nie zaglądałem. Kojarzysz czy ten sam standard zachowali w 1,5tsi 130 km po lifcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 12 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2022 14 godzin temu, spad napisał: To mechanicznie Astra J Czyli skrzynia M32? Silnik 1.8 to konstrukcja Opla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Marca 2022 Udostępnij Napisano 12 Marca 2022 13 minutes ago, aviator said: Czyli skrzynia M32? Silnik 1.8 to konstrukcja Opla? W 1,8 jest chyba skrzynia 5b, a M32 ma 6b. Konstrukcja GM, byl montowany tez w Insigni. W Astrze J 1,8 akurat nie bylo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 12 Marca 2022 Udostępnij Napisano 12 Marca 2022 Nie chodzi o sypanie bo auto ma dopiero 20kkm chociaż swoje w serwisie przestało ale to z powodu przypadłości 1,5tsi. Auto jest nudne, nijakie, bardzo słabo się prowadzi, dość głośne przy wyższych prędkościach, głośne jest też zawieszenie(np w porównaniu do golfa z tego samego rocznika) rzuca nim na wietrze strasznie, audio do bani... i jeszcze mógłbym tak wymieniać.Mam w rodzinie 1.5 z dsg w kombi. Jedno z fajniejszych aut jakim jezdzilem. Jest ciche, wgniata w fotel, przy 170 km/h normalnoe rozmawiasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 12 Marca 2022 Udostępnij Napisano 12 Marca 2022 2 godziny temu, Maciej__ napisał: W 1,8 jest chyba skrzynia 5b, a M32 ma 6b. Konstrukcja GM, byl montowany tez w Insigni. W Astrze J 1,8 akurat nie bylo. Tylko jeżeli to ten sam 1,8 to taki ideał do LPG nie jest (luzy zaworowe na szklankach). Tak, wiem że Chevrolet fabrycznie z gazem je wypuszczał (ponoć te utwardzone gniazda miały). Wspominam tylko żeby @aviator był świadom. Serwisować da się prawie wszystko, tyle że mechanicy nie przepadają za "wynalazkami". Nasłuchałem się kiedyś przy okazji Lacetti, a ostatnio miałem okazję sprawdzić jak łatwo znaleźć licznik do Soula. Jednak to nie VW czy Opel gdzie części w popularnym GS-ie się kupuje. Tu wcale nie żartuję, kupiłem kiedyś cewkę zapłonową do Fabii w GS-ie w gminnej miejscowości ok 2000 mieszkańców. Padła mi w trakcie objazdu budów po wioskach i rolnik kazał mi 2km podjechać do byłego GS-u z mydłem i powidłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 12 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2022 Czyli jak Cruise to lepiej szukać 1.4T? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 12 Marca 2022 Udostępnij Napisano 12 Marca 2022 10 godzin temu, irishpiter napisał: Kojarzysz czy ten sam standard zachowali w 1,5tsi 130 km po lifcie? Tak. W Golfie 1.0 1.2 tsi i 1.6 tdi mają belkę, a cała reszta silników na wielowahaczu. Octavia chyba od silnika 1.8 tsi i 2.0 tdi miała wielowahacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Marca 2022 Udostępnij Napisano 12 Marca 2022 2 hours ago, aviator said: Czyli jak Cruise to lepiej szukać 1.4T? To zalezy pod jakim wzgledem... Do LPG byc moze nadaje sie lepiej niz 1,8. Ale tez jest bardziej skomplikowany i ma swoje bolaczki (kolektor, pokrywa zaworow, uklad chlodzenia), szczegolnie w poczatkach produkcji. Do tego dochodzi skrzynia M32. Ja mialem go od nowosci do ok 70kkm i bylem zadowolony. Spalal u mnie ok 7l noPB, teraz jezdzi ojciec i tez sobie chwali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 13 Marca 2022 Udostępnij Napisano 13 Marca 2022 (edytowane) 10 godzin temu, kaczorek79 napisał: Tak. W Golfie 1.0 1.2 tsi i 1.6 tdi mają belkę, a cała reszta silników na wielowahaczu. Octavia chyba od silnika 1.8 tsi i 2.0 tdi miała wielowahacz. Czyli VW jako tako trzyma standard. Octavia ma wielowahacz dopiero od 2.0tsi lub wcześniej 1,8 TSI, wersje o mocy 150km go nie dostały. Edytowane 13 Marca 2022 przez irishpiter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 22 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 A może Lancia Delta 1.4T? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 (edytowane) 3 godziny temu, aviator napisał: A może Lancia Delta 1.4T? W sumie... dlaczego by nie? Mechanicznie to w zasadzie Bravo. Czyli te same zalety i wady. Trochę gorzej blacharsko w razie czego, bo jednak popularność znacznie mniejsza. Edytowane 22 Marca 2022 przez kenickie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 10 godzin temu, aviator napisał: A może Lancia Delta 1.4T? Opowiem pewną historie o Delcie teściów. Wysypała się regulacja klapek w nawiewach. Jakieś zębatki czy coś. Mechanik u którego zawsze auto robią nie podjął się tematu więc wstawili do ASO. Koszt naprawy: części 40 PLN, robocizna 2500 bo trzeba było deskę demontować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 19 minut temu, Lupus napisał: Opowiem pewną historie o Delcie teściów. Wysypała się regulacja klapek w nawiewach. Jakieś zębatki czy coś. Mechanik u którego zawsze auto robią nie podjął się tematu więc wstawili do ASO. Koszt naprawy: części 40 PLN, robocizna 2500 bo trzeba było deskę demontować. To samo jest w bravo, przewaznie, koszt zamyka sie w okolicach 1k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 21 minutes ago, Lupus said: Opowiem pewną historie o Delcie teściów. Wysypała się regulacja klapek w nawiewach. Jakieś zębatki czy coś. Mechanik u którego zawsze auto robią nie podjął się tematu więc wstawili do ASO. Koszt naprawy: części 40 PLN, robocizna 2500 bo trzeba było deskę demontować. Jesli to jedyny problem z tym autem to w sumie nic wielkiego... Gdyby poszukali innego serwisu niz ASO to by wyszlo sporo taniej. Inna kwestia, ze to juz nie te czasy, ze naprawa za 2,5k PLN to jakis wielki wydatek. Te klapki padaly tez Bravo czy 500-ce z automatyczna klima Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Jesli to jedyny problem z tym autem to w sumie nic wielkiego... Gdyby poszukali innego serwisu niz ASO to by wyszlo sporo taniej. Inna kwestia, ze to juz nie te czasy, ze naprawa za 2,5k PLN to jakis wielki wydatek. Te klapki padaly tez Bravo czy 500-ce z automatyczna klima Tyle, że Bravo było deko popularniejsze od Delty, to i chętnych na prucie dechy łatwiej pewnie znaleźć. Jak ktoś miał się doktoryzować na 1 przypadek rozbiórki dechy w tym aucie w karierze, to wolał odmówić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 5 minut temu, czachabrava napisał: To samo jest w bravo, przewaznie, koszt zamyka sie w okolicach 1k. Delta to technicznie/konstrukcyjnie Bravo więc trapią ją te same problemy j/w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 Teraz, ZUBERTO napisał: Tyle, że Bravo było deko popularniejsze od Delty, to i chętnych na prucie dechy łatwiej pewnie znaleźć. Jak ktoś miał się doktoryzować na 1 przypadek rozbiórki dechy w tym aucie w karierze, to wolał odmówić. To jest to samo więc nie trafiłeś z uwagą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 1 minutę temu, stig napisał: To jest to samo więc nie trafiłeś z uwagą. Ale Heńki niekoniecznie muszą o tym wiedzieć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 Teraz, marcindzieg napisał: Ale Heńki niekoniecznie muszą o tym wiedzieć. W życiu bym nie dał Heńkowi auta do demontażu czegokolwiek we wnętrzu. Kto sam sciągał jakieś elementy ten wie co to jest za operacja chirurgiczna. Dwa to kombinują później z połamanymi zaczepami, spinkami i później ledwo to spasowane… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 (edytowane) 9 minut temu, stig napisał: To jest to samo więc nie trafiłeś z uwagą. Deska jest identyczna i mocowania wszystkie? Jak tak to jak kulą w płot, choć możliwe, że słysząc Delta odmawiali nie zastanawiając sie czy jest identyczna. Edytowane 22 Marca 2022 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 (edytowane) 3 minuty temu, ZUBERTO napisał: Deska jest identyczna i mocowania wszystkie? Jak tak to jak kulą w płot, choć możliwe, że słysząc Delta odmawiali nie zastanawiając sie czy jest identyczna. Tak. To jest ta sama deska. Delta to w ogóle pod blachami Bravo tylko ma podłogę dłuższą. Różnice w kwestii designu wnętrza, czyli inne materiały, fotele, boczki i takie pierdoły. Edytowane 22 Marca 2022 przez stig 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 13 minutes ago, ZUBERTO said: Tyle, że Bravo było deko popularniejsze od Delty, to i chętnych na prucie dechy łatwiej pewnie znaleźć. Jak ktoś miał się doktoryzować na 1 przypadek rozbiórki dechy w tym aucie w karierze, to wolał odmówić. To prawda, w pierwszym lepszym warsztacie mogli nawet nie widziec na oczy takiej Delty Ale juz jakis warsztat specjalizujacy sie we wloszczyznie powinien spokojnie ogarnac 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 15 minut temu, stig napisał: W życiu bym nie dał Heńkowi auta do demontażu czegokolwiek we wnętrzu. Kto sam sciągał jakieś elementy ten wie co to jest za operacja chirurgiczna. Dwa to kombinują później z połamanymi zaczepami, spinkami i później ledwo to spasowane… Ściągałem w Subaru z 5 razy jak instalowałem różne rzeczy. Wszystko się z powrotem poskładało i spasowało. Choć może dlatego taka operacja w ASO Subaru jest dużo tańsza niż we Fiacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 22 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 9 godzin temu, kenickie napisał: W sumie... dlaczego by nie? Mechanicznie to w zasadzie Bravo. Skrzynia m32? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 Godzinę temu, marcindzieg napisał: Ściągałem w Subaru z 5 razy jak instalowałem różne rzeczy. Wszystko się z powrotem poskładało i spasowało. Choć może dlatego taka operacja w ASO Subaru jest dużo tańsza niż we Fiacie. robiłem w Bravo u kolesia który się w tym wyspecjalizował mógłby to robić z zamkniętymi oczami ale bez know how to droga przez mękę dla kogoś kto nie wie co i jak i nie ma specjalnych narzędzi do tego celu... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 1 godzinę temu, marcindzieg napisał: Ściągałem w Subaru z 5 razy jak instalowałem różne rzeczy. Wszystko się z powrotem poskładało i spasowało. Choć może dlatego taka operacja w ASO Subaru jest dużo tańsza niż we Fiacie. Rozumiesz subtelną różnicę w robieniu czegoś przez siebie w swoim aucie a przez kogoś kto nie ma wprawy, nie wie, że w tym miejscu jest zaczep a gdzieś indziej wkręt i nie ma czasu na zabawę bo rbh leci? W ASO też nie wszyscy tym się zajmują i mają dedykowanych ludzi od tego. Nawet we Fiacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 22 Marca 2022 Udostępnij Napisano 22 Marca 2022 1 godzinę temu, aviator napisał: Skrzynia m32? Od 2011 skrzynie fiatowskie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 23 Marca 2022 Udostępnij Napisano 23 Marca 2022 14 godzin temu, stig napisał: Rozumiesz subtelną różnicę w robieniu czegoś przez siebie w swoim aucie a przez kogoś kto nie ma wprawy, nie wie, że w tym miejscu jest zaczep a gdzieś indziej wkręt i nie ma czasu na zabawę bo rbh leci? Mój Heniek ma taki program online. Płaci abonament co miesiąc i tam jest po kolei co trzeba zrobić. Nie bawi się w subtelne sprawdzanie tylko bierze papier i robi po kolei. We Fiacie chyba też się tak da. Chyba że jest tak gówniany materiał że się łamie przy każdej próbie rozebrania. Może dlatego to tyle kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 23 Marca 2022 Udostępnij Napisano 23 Marca 2022 Godzinę temu, marcindzieg napisał: Mój Heniek ma taki program online. Płaci abonament co miesiąc i tam jest po kolei co trzeba zrobić. Nie bawi się w subtelne sprawdzanie tylko bierze papier i robi po kolei. We Fiacie chyba też się tak da. Chyba że jest tak gówniany materiał że się łamie przy każdej próbie rozebrania. Może dlatego to tyle kosztuje. Najpierw piszesz o Heniu który w domyśle jest Heniem wymieniaczem z szopy co się warsztatem nazywa (to najpierw skomentowałem), później o swoich zdolnościach manualnych (to też skomentowałem) a teraz jednak o Heniu co ma instrukcje na komputerze…(teraz właśnie to robię). Więc wyobraź sobie, że jak kiedyś ASO ściągało mi deskę w Bravo to mieli tylko jednego takiego super Henia na jednej zmianie od takich zadań i tylko ten jeden super Henio mi auto dotykał bo pewnie wiedział, że to „gówniany materiał i się łamie przy każdej próbie rozebrania”. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 23 Marca 2022 Udostępnij Napisano 23 Marca 2022 1 godzinę temu, marcindzieg napisał: Mój Heniek ma taki program online. Płaci abonament co miesiąc i tam jest po kolei co trzeba zrobić. Nie bawi się w subtelne sprawdzanie tylko bierze papier i robi po kolei. We Fiacie chyba też się tak da. Chyba że jest tak gówniany materiał że się łamie przy każdej próbie rozebrania. Może dlatego to tyle kosztuje. Instrukcja w Delcie przewiduje przy demontarzu deski konieczność demontażu obu drzwi przednich. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 23 Marca 2022 Udostępnij Napisano 23 Marca 2022 55 minut temu, stig napisał: Najpierw piszesz o Heniu który w domyśle jest Heniem wymieniaczem z szopy co się warsztatem nazywa (to najpierw skomentowałem), później o swoich zdolnościach manualnych (to też skomentowałem) a teraz jednak o Heniu co ma instrukcje na komputerze…(teraz właśnie to robię). Więc wyobraź sobie, że jak kiedyś ASO ściągało mi deskę w Bravo to mieli tylko jednego takiego super Henia na jednej zmianie od takich zadań i tylko ten jeden super Henio mi auto dotykał bo pewnie wiedział, że to „gówniany materiał i się łamie przy każdej próbie rozebrania”. Zupełnie nie rozumiem co chcesz mi udowodnić. Mój Henio ma szopę obok domu, podnośnik i komputer z internetem. Nie rozumiem co jest w tym dziwnego. Co do moich zdolności manualnych - deskę w Imprezie zdejmie każda, średnioogarnięta małpa. Bo projektowali to inżynierowie a w razie czego instrukcja jest do znalezienia w 5 minut w internecie. Ale robiłem też przekładkę Laguny 1 i tam też to jakieś specjalnie skomplikowane nie było. A projektowali to Francuzi, znani z komplikowania rzeczy prostych. Więc nie wiem co takiego jest skomplikowanego w desce Fiata Bravo że tylko jeden człowiek w ASO potrafi to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 23 Marca 2022 Udostępnij Napisano 23 Marca 2022 28 minut temu, marcindzieg napisał: Zupełnie nie rozumiem co chcesz mi udowodnić. Mój Henio ma szopę obok domu, podnośnik i komputer z internetem. Nie rozumiem co jest w tym dziwnego. Co do moich zdolności manualnych - deskę w Imprezie zdejmie każda, średnioogarnięta małpa. Bo projektowali to inżynierowie a w razie czego instrukcja jest do znalezienia w 5 minut w internecie. Ale robiłem też przekładkę Laguny 1 i tam też to jakieś specjalnie skomplikowane nie było. A projektowali to Francuzi, znani z komplikowania rzeczy prostych. Więc nie wiem co takiego jest skomplikowanego w desce Fiata Bravo że tylko jeden człowiek w ASO potrafi to zrobić. Wszystko już było napisane wyżej. Nie chce mi się już powtarzać bo mocno od tematu odbiegła już ta dyskusja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 23 Marca 2022 Udostępnij Napisano 23 Marca 2022 Godzinę temu, marcindzieg napisał: Więc nie wiem co takiego jest skomplikowanego w desce Fiata Bravo że tylko jeden człowiek w ASO potrafi to zrobić. ja wiem bo widziałem to na własne oczy, wyjęta jest kolumna kierownicza, odkręcona nawet belka która biegnie wzdłuż kokpitu, jak ktoś nie ma drygu do tego to albo się zatrzyma na którymś etapie albo coś uwali 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 23 Marca 2022 Udostępnij Napisano 23 Marca 2022 2 godziny temu, bielaPL napisał: ja wiem bo widziałem to na własne oczy, wyjęta jest kolumna kierownicza, odkręcona nawet belka która biegnie wzdłuż kokpitu, jak ktoś nie ma drygu do tego to albo się zatrzyma na którymś etapie albo coś uwali To się w sumie nie dziwię że nikt tego nie tyka i tyle to kosztuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 24 Marca 2022 Udostępnij Napisano 24 Marca 2022 17 godzin temu, marcindzieg napisał: To się w sumie nie dziwię że nikt tego nie tyka i tyle to kosztuje nie no, są spece, mój magik siedzi w Skierniewicach w 2017 wziął za to 1350zł 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 25 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2022 W dniu 23.03.2022 o 15:44, marcindzieg napisał: To się w sumie nie dziwię że nikt tego nie tyka i tyle to kosztuje Faktycznie, sprzęt nie na moje nerwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bizz Napisano 29 Marca 2022 Udostępnij Napisano 29 Marca 2022 W dniu 20.02.2022 o 11:59, aviator napisał: Dzień dobry Prośba o radę, czy inspirację, bo mózg mi już spuchł i powoli się poddaję... Budżet ok 40 tys. Założenie : kompakt lub zbliżony dla 2+1, najlepiej kombi lub hb ze sporym bagażnikiem, silnik Euro5 dobry do LPG lub po prostu mało palący (nie odrzucam diesla Euro6), dobrze, żeby nie był mułowaty, skomplikowany i awaryjny Automat zwykły mile widziany, choć to raczej nie ten budżet... Wstępne typy: Astra J 1.4T 140km -1.6 odpada, 1.6T nie do LPG... Poza tym ciężki i raczej awaryjny -M32?) Odpowiem z perspektywy właściciela - świetne auto. 1.4 turbo jest żwawy, wystarcza na komfortowe podróżowanie. Dość dobrze wyciszony, da się znaleźć dobre wyposażenie - ja mam tempomat, klimę auto, podgrzewane fotele i kierownicę. Mam też fabryczne LPG - średnie spalanie między 7-9 litrów gazu, zależnie od pory roku i nogi. Minusy - mnie wkurza czerwone podświetlenie, dopóki go nie miałem to nie wiedziałem że wkurza. Konsola ma milion przycisków i nawet po 4 latach zdarza mi się nie trafiać intuicyjnie w to co chcę, ale to jedno z trzech aut którymi jeżdżę na zmianę, może gdyby było jedyne to bym załapał. Plusy - da się kupić dobre, zadbane auto z salonu PL, ale chyba nie w Twoim budżecie albo mocno starsze. Ja swoje kupiłem w salonie, rocznik 2017, mam gwarancję przedłużoną do września 2022 i wystawiłem auto na sprzedaż na początku lutego za cenę 56 kpln - dzwoniło kilka chętnych osób, ale akurat leciałem na wakacje, jak wróciłem to była już wojna i odpuściłem sprzedaż, teraz wozi uchodźców. Z tego co widziałem to ceny chyba znowu poszły w górę bo Pb zdrożało a fabryczny gaz się ceni. A, awarie - na początku z pięć razy byłem w serwisie z powodu gazu - w pierwszym półroczu, wymienili wszystkie wtryski, listwę i się uspokoiło. Wszystko na gwarancji oczywiście. Od tego czasu tylko olej i filtry. Przebieg w tym czasie 85kkm ( z czego ostatnie 10 tyś w ostatnim miesiącu). Kupiłbym ponownie zdecydowanie. Jak masz pytania to wal. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 30 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 W dniu 22.03.2022 o 17:04, Maciej__ napisał: Te klapki padaly tez Bravo czy 500-ce z automatyczna klima Czyli to jest problem aut z automatyczną klimatyzacją, w manualnej nie występuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Marca 2022 Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 7 minutes ago, aviator said: Czyli to jest problem aut z automatyczną klimatyzacją, w manualnej nie występuje? Z tego co wiem to tak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 30 Marca 2022 Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 17 minut temu, aviator napisał: Czyli to jest problem aut z automatyczną klimatyzacją, w manualnej nie występuje? W manualnej masz cięgna do sterowania klapkami a w automatycznej silniczki zwane aktywatorami. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 30 Marca 2022 Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 W dniu 20.02.2022 o 11:59, aviator napisał: Czyli może Hyundai i30 II? Mało tego jeździ... bo w tym segmencie w tamtych latach Kia była bardziej promowana, ale to jest to samo auto. Szukaj równolegle cee'd/i30 i tyle. Ja ok rok temu analogicznie szukałem Vengi/ix20, na które też zwróć uwagę. Zaskakująco przestronne auta, bardzo fajna, wyższa pozycja za kierownicą i da się złapać naprawdę świetnie wyposażone auta. Co do silników to mam na bieżąco styczność właśnie z Vengą 1.4 i cee'd I 1.4, oba w cyklu mieszanym mieszczą się w przedziale 6,2-6,5(z kompa), a w trasie da się zrobić okolice 5,5-5,8 także dla mnie świetne wyniki przy normalnej jeździe. Montaż LPG nie ma sensu. Do AT w obu przypadkach 1.4 będzie kiepskim wyborem, choć w MT jest spoko. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 10 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2022 (edytowane) Poszukiwań ciąg dalszy. Zastanawiam się teraz nad Cee'd II JD 1.4 crdi z końca produkcji. Wcześniej tego silnika nie brałem pod uwagę... Trochę słabawy, gorzej oceniany niż 1.6 crdi, ale w tym przypadku z Euro6, więc przynajmniej w Krakowie spokój ze SCT do 2030 roku... Na plus wciąż na gwarancji i to mnie przekonuje. Lancer 1.6? - podobno mechanicznie trwały, może rdzewieć. Poza tym zawsze słyszałem o wysokich cenach części do Mitsu, nie wiem jak w rzeczywistości... Astra J 1.4t - auto dla mnie ładne, w budżecie, boję się awaryjności... Edit: budżet naciągam do 45 tys. Edytowane 10 Kwietnia 2022 przez aviator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2022 4 godziny temu, aviator napisał: Edit: budżet naciągam do 45 tys. Posucha na rynku używek sprawia, że nie będzie dla mnie zdziwieniem, jeśli nagle użyjesz budżetu do wpłaty na nowe auto, kredytując resztę i biorąc jakiegoś Dustera czy Sandero. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 10 Kwietnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2022 1 godzinę temu, kenickie napisał: Posucha na rynku używek sprawia, że nie będzie dla mnie zdziwieniem, jeśli nagle użyjesz budżetu do wpłaty na nowe auto, kredytując resztę i biorąc jakiegoś Dustera czy Sandero. Nie chce ładować się w kredyt... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2022 2 godziny temu, aviator napisał: Nie chce ładować się w kredyt... Ja szukam czegos do 55-60k vana,kompakt,w benzynie raczej .skrzynia 6 biegowa,bez problemowy silnik ,chyba z turbiną.I też nie wiem co kupić.Obecny focus mk2 w benzynie jest troche za słaby na trasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 10 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2022 Poszukiwań ciąg dalszy. Zastanawiam się teraz nad Cee'd II JD 1.4 crdi z końca produkcji. Wcześniej tego silnika nie brałem pod uwagę... Trochę słabawy, gorzej oceniany niż 1.6 crdi, ale w tym przypadku z Euro6, więc przynajmniej w Krakowie spokój ze SCT do 2030 roku... Na plus wciąż na gwarancji i to mnie przekonuje. Lancer 1.6? - podobno mechanicznie trwały, może rdzewieć. Poza tym zawsze słyszałem o wysokich cenach części do Mitsu, nie wiem jak w rzeczywistości... Astra J 1.4t - auto dla mnie ładne, w budżecie, boję się awaryjności... Edit: budżet naciągam do 45 tys. Astra J i awaryjność? Pierwsze słyszę. Tylko nie powtarzaj opowieści o skrzynii, której problemy rozwiązano ok. 9 lat temu.Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.