swienty Napisano 7 Marca 2023 Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 Szukam czegoś tak do 10-12k, stare Focusy gniły na potęgę, z Astrami 2 nie było źle - a jak jest z kolejną generacją? Interesuje mnie 5d hatchback, najlepiej z benzyniakiem (4km do pracy + co 2 tygodnie trasa 70km+powrót) bo nie mam zamiaru bujać się ze starym dizlem. Co poza tymi dwoma - mechanika mam dobrego w dobrej cenie, byle nie walczyć z wszechobecną rdzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 7 Marca 2023 Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 308 https://www.olx.pl/d/oferta/peugeot-308-1-6-vti-2008r-CID5-IDTqQmx.html vectra C https://www.olx.pl/d/oferta/ladny-opel-vectra-c-1-8-140km-CID5-IDT6NFr.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 7 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 4 minuty temu, bielaPL napisał(a): 308 https://www.olx.pl/d/oferta/peugeot-308-1-6-vti-2008r-CID5-IDTqQmx.html vectra C https://www.olx.pl/d/oferta/ladny-opel-vectra-c-1-8-140km-CID5-IDT6NFr.html Zapomniałem dodać - francuzy odpadają a vectra jednak już za duża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 7 Marca 2023 Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 9 minut temu, swienty napisał(a): Zapomniałem dodać - francuzy odpadają a vectra jednak już za duża no to golf i leon z 1.6 mpi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 7 Marca 2023 Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 50 minut temu, swienty napisał(a): Szukam czegoś tak do 10-12k, stare Focusy gniły na potęgę, z Astrami 2 nie było źle - a jak jest z kolejną generacją? mialem focusa II z koncowki 2004r. jak go sprzedawalem w 2020r to na dole jednego blotnika wychodzily juz takie solidne purchle od rdzy poza tym nic innego nie widzialem niepokojacego aha, jeszcze progi z przodu byly zdarte do golej blachy od piasku spod przednich kol. w kazdym razie rdzy tam nie bylo, bo miejsca byly regularnie piaskowane zreszta od 2005 ford zaczal montowac na progach jakies nakladki, ktore mialy temu zapobiec. w ogole to od 2016 jezdzilem ze slabo zabezpieczonym tylnym blotnikiem i nie widzialem, zeby wylazila tam rdza wypolerowalem tylko najwieksze rysy, zabezpieczylem to lakierem zaprawkowym i nic z tym nie robilem: czyli, jak dla mnie, rdza nie byla w tym samochodzie grozna. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Marca 2023 Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 2 godziny temu, swienty napisał(a): Szukam czegoś tak do 10-12k, stare Focusy gniły na potęgę, z Astrami 2 nie było źle - a jak jest z kolejną generacją? Interesuje mnie 5d hatchback, najlepiej z benzyniakiem (4km do pracy + co 2 tygodnie trasa 70km+powrót) bo nie mam zamiaru bujać się ze starym dizlem. Co poza tymi dwoma - mechanika mam dobrego w dobrej cenie, byle nie walczyć z wszechobecną rdzą Miałem 2 Astry H, obydwóch się pozbyłem jak miały po 8 lat. Miło je wspominam choć były bez wypasu. Podobno z rdzy to potrafiło coś wyjść przy lusterkach. Trochę tego widać na drogach i przynajmniej zewnętrznie wygląda, że skutecznie opierają się rudej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 7 Marca 2023 Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 3 godziny temu, swienty napisał(a): Szukam czegoś tak do 10-12k, stare Focusy gniły na potęgę, z Astrami 2 nie było źle - a jak jest z kolejną generacją? Interesuje mnie 5d hatchback, najlepiej z benzyniakiem (4km do pracy + co 2 tygodnie trasa 70km+powrót) bo nie mam zamiaru bujać się ze starym dizlem. Co poza tymi dwoma - mechanika mam dobrego w dobrej cenie, byle nie walczyć z wszechobecną rdzą to fokę od razu skreśl 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Marca 2023 Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 3 godziny temu, swienty napisał(a): Szukam czegoś tak do 10-12k, stare Focusy gniły na potęgę, z Astrami 2 nie było źle - a jak jest z kolejną generacją? Interesuje mnie 5d hatchback, najlepiej z benzyniakiem (4km do pracy + co 2 tygodnie trasa 70km+powrót) bo nie mam zamiaru bujać się ze starym dizlem. Co poza tymi dwoma - mechanika mam dobrego w dobrej cenie, byle nie walczyć z wszechobecną rdzą Też się zastanawiam nad Astrą 3 lub Focusem 2. Wiosna idzie i nabrałem ochoty na kabriolet a akurat tych aut jest dużo (Opli więcej) i ładnie wyglądają. Jeśli pod spodem jest tak jak na zewnątrz to może być fajna zabawka na lato. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 7 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 9 minut temu, r1sender napisał(a): to fokę od razu skreśl Mechanik właśnie radzi kierować się w stronę Astry 3, na drogach jeszcze fajnie się prezentują 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 7 Marca 2023 Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 Godzinę temu, swienty napisał(a): Mechanik właśnie radzi kierować się w stronę Astry 3, na drogach jeszcze fajnie się prezentują 2 lata temu pomagałem znajomemu w zakupie astry H z 2010 r, czyli chyba ostatni wypust. Polski salon, golas 1.6 z LPG z przebiegiem 225 tyś. On wybrał wersję kombi. Od tego czasu coś tam robił, ale to były nie wielkie koszty bo części do tego tanie. Jest zadowolony, Drugi ziomek zakupił w DE cabrio z 2007r, 1.8, przepłacił za nie ale stan b.dobry. Też zadowolony a lata nim do De do roboty, chociaż dużo pali na autostradzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 7 Marca 2023 Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 (edytowane) Szukaj Focusa mk2fl 1.6 105KM. Wygodne i fajnie się prowadzi. Silnik standardowo jak na wolnossace 1.6 rakietą nie jest, ale daje rade. Do tego całkiem mało pali, inne 1.6 przy podobnej jezdzie spalały jakieś 1-2l wiecej. Rdzy nie widać, a ceny czesci śmiesznie tanie. Edytowane 7 Marca 2023 przez czachabrava Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 7 Marca 2023 Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 20 minut temu, czachabrava napisał(a): Szukaj Focusa mk2fl 1.6 105KM. Wygodne i fajnie się prowadzi. Silnik standardowo jak na wolnossace 1.6 rakietą nie jest, ale daje rade. Do tego całkiem mało pali, inne 1.6 przy podobnej jezdzie spalały jakieś 1-2l wiecej. Rdzy nie widać, a ceny czesci śmiesznie tanie. Zapytaj dowolnego mechanika co sądzi o naprawie tylnego zawieszenia wielowahaczowego. Zapewniam, że superlatyw nie usłyszysz. Tam praktycznie zawsze jest cięcie i nowe wszystko, bo nic się nie da odkręcić i wszystko zardzewiałe. Do tego już nawet fl zaczynają gnić na progach i nadkolach, więc jak ma być nierdzewiejące, to lepiej szukać Astry. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 7 Marca 2023 Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 (edytowane) 8 godzin temu, swienty napisał(a): Szukam czegoś tak do 10-12k, stare Focusy gniły na potęgę, z Astrami 2 nie było źle - a jak jest z kolejną generacją? Interesuje mnie 5d hatchback, najlepiej z benzyniakiem (4km do pracy + co 2 tygodnie trasa 70km+powrót) bo nie mam zamiaru bujać się ze starym dizlem. Co poza tymi dwoma - mechanika mam dobrego w dobrej cenie, byle nie walczyć z wszechobecną rdzą 8 godzin temu, swienty napisał(a): Szukam czegoś tak do 10-12k, stare Focusy gniły na potęgę, z Astrami 2 nie było źle - a jak jest z kolejną generacją? Interesuje mnie 5d hatchback, najlepiej z benzyniakiem (4km do pracy + co 2 tygodnie trasa 70km+powrót) bo nie mam zamiaru bujać się ze starym dizlem. Co poza tymi dwoma - mechanika mam dobrego w dobrej cenie, byle nie walczyć z wszechobecną rdzą Dołożysz z 2 tys i szukaj focus FL .Mam 8 rok 1,6 100KM ,silnik nie do zajechania ,zrobione 100tyś km. fajny do miasta ,fajne zwieszenie .Nie psuje się .Sama eksploatacja. Głośny w środku ..Tylny zawias jeszcze nie ruszany ,nie ma luzów itd. Moze ewentualnie astra III ,golf,jak koledzy doradzają..Cos co nie będzie zajechane wiadomo.. Edytowane 7 Marca 2023 przez arek_m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 7 Marca 2023 Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 Szukaj Focusa mk2fl 1.6 105KM. Wygodne i fajnie się prowadzi. Silnik standardowo jak na wolnossace 1.6 rakietą nie jest, ale daje rade. Do tego całkiem mało pali, inne 1.6 przy podobnej jezdzie spalały jakieś 1-2l wiecej. Rdzy nie widać, a ceny czesci śmiesznie tanie. Sensowne FL w tej cenie nierealne raczejBrat ma Astrę H z 2005 - brak rdzy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Marca 2023 Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 5 godzin temu, Tre-Bor napisał(a): lata temu pomagałem znajomemu w zakupie astry H z 2010 r, czyli chyba ostatni wypust. Tak, tak ostatni. Osobiście miałem rocznik 2011 kupiony w 2012, a w salonach jeszcze potem przez chwilę były. Wiki podaje, że produkcja do 2014, choć z PL rynku niby zniknęły w 2012. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 7 Marca 2023 Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 (edytowane) Miałem zarówno Astrę H jak i Focusa II FL i w obu autach trafiłem na typowe przypadłości. Astra H: - korozja pod lusterkami i na tylnej klapie, - chłodnica klimatyzacji, - przewody w przelotkach do tylnych drzwi, - skorodowane poduszki kolumny mcphersona, - stukająca maglownica. Focus II FL: - cieknąca woda do bagażnika, - tylne zawieszenie, - korozja tylnych nadkoli+przy zderzaku Oba modele to były diesle i oczywiście trafiły się też ich bolączki. Astra była "milsza" w użytkowaniu, miała lepsze audio (podstawowe modele radia), oraz wydawała się nowsza. Focusa II jeśli chodzi o wykonanie bardziej porównywałem do Astry II, którą też miałem. Edytowane 7 Marca 2023 przez rostex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 7 Marca 2023 Udostępnij Napisano 7 Marca 2023 11 minut temu, rostex napisał(a): Astra H: - korozja pod lusterkami i na tylnej klapie, - chłodnica klimatyzacji, - przewody w przelotkach do tylnych drzwi, - skorodowane poduszki kolumny mcphersona, - stukająca maglownica. 2 AH były w domu: 2007 i 2009, obie kombi, obie po lifcie. Potwierdzam punkty: 1 (chromowana listwa na klapie), 2, 4, no i m32 w tej z 2007. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackfun Napisano 8 Marca 2023 Udostępnij Napisano 8 Marca 2023 Focus MKII 1.8TDCI był u nas ok 7 lat (rocznik 2007). Rdzy za bardzo nie było widać. Silnik pancerny. Bardzo fajnie jeździł. Sprzedany pod koniec 2020 roku z przebiegiem licznikowym 230000km (ile realnie ciężko powiedzieć). Samochód bardzo fajny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 8 Marca 2023 Udostępnij Napisano 8 Marca 2023 W dniu 7.03.2023 o 08:45, swienty napisał(a): Szukam czegoś tak do 10-12k, stare Focusy gniły na potęgę, z Astrami 2 nie było źle - a jak jest z kolejną generacją? Interesuje mnie 5d hatchback, najlepiej z benzyniakiem (4km do pracy + co 2 tygodnie trasa 70km+powrót) bo nie mam zamiaru bujać się ze starym dizlem. Co poza tymi dwoma - mechanika mam dobrego w dobrej cenie, byle nie walczyć z wszechobecną rdzą Brat ma Astrę H z roku 2007. Silnik 1.6, najechane blisko ćwierć miliona km i jeździ. Coś tam robił, owszem, ale nie były to jakieś notorycznie psujące się rzeczy ani drogie. Zawieszenie w miarę trwałe, z korozją - jest rdza na błotniku który był robiony i wyskoczyło coś na drzeiach niedaleko klamki. Progi, podłoga, kielichy - OK. Co do Focusa, teść ma od nowości "jedynkę" 1.6. Auto stosunkowo mało używane, chyba jeszcze nie ma 100kkm, a 20 lat na karku. Póki co nic się nie zepsuło, a rdza pojawiła tylko na dole przedniego błotnika. No ale takich garażowanych, użytkowanych przez "dziadków" aut to wiele nie ma. A może Corolla E12? Wujek ma taką pełnoletnią i kompletnie nic się z tym nie dzieje i o dziwo nie rdzewieje. Fakt - jeździ tyle co teść A z rudą to w takich autach różnie bywa - naście lat na karku, może być tak że dziś nic nie widać, a za rok powyłazi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 8 Marca 2023 Udostępnij Napisano 8 Marca 2023 Focusy w mojej firmie to auta służbowe. Mam już trzeci, wszystkie z silnikiem 1,6i 16V. Auta nie do zajechania, usterki rzadkie, rudej nie widać. Poprzedni został sprzedany z przebiegiem 180 kkm, ten którym teraz jeżdżę ma 70 kkm na liczniku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 11 Marca 2023 Udostępnij Napisano 11 Marca 2023 W dniu 7.03.2023 o 09:28, swienty napisał(a): Zapomniałem dodać - francuzy odpadają a vectra jednak już za duża Szkoda, bo rozwiązaniem jest Megane 3. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.