trex11 Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 (edytowane) Witam Nissan juke 2022 przebieg 6 tys Dzwonilem do servisu , nie moglem rozmawiac z elektrykiem a ktos kto odbiera telefon powiedzial ze to normalne a ja mam obawy że to normalne. Dodam ze na forum skody tez pisza ze najnowsze modele tez maja takie ladowanie dla oszczędności spalania obnizajac prace alternatora, ale do sedna. Kwestia akumulatora odpada bo nawet kupilem niepotrzebnie nowy i to samo Odpalam zimne auto ładowanie 14,4 po czym spada po 5 min do 12,6,v. W czasie jazde srednio 12,6V ale hamujac silnikiem wzrasta do 14,4v. Na postoju na cieplym wolne obroty 12,6v , dodajac gazu tez 12,6v ale jak wlacze obciążenie np tylna szybe to wzrasta do 14,4v. ( auto wykrywa wiekrze zapotrzebowanie i zwiekrza napeicie i ładowanie ) Gdyby byl padniety alternator po wlaczeniu tylnej szyby napiecie by spadalo a nie wzrastalo , chyba ze jest zwarcie na szczotce . Gdyby byl uszkodzony regulator napiecia to nie bylo by reguly ze na zimnym 14,4v a po dodaniu tylnej szyby auto wykrywa wiekrzy pobór prądu i napiecie wzrasta. Dziwne to , nic nie wzkazuje na jakies uszkodzenie ale jazda 600 km z 12,6v ladowaniem to akumulator nigdy sie nie doladuje a auto spali mniej 0,0001 litra . Serwis s raczej jeden typek mowi ze to normalne, na forum skody tez tak niby maja ale ja sie martwię. Zadałem do pytanie na forum nissana Juke ale moze ktos z was ma najnowsze inne auta i ma podbnie ? Nie trzeba sie znac na miernikach, wystarczy miec za 10 zl ladowarke usb w zapalniczce auta z wyswietlaczem ( woltomierzem ). Prosze , sprawdzi ktos w was to ladowanie? Ja nie jestem przekonany ze to normalka i mam obawy co do usterki. Jesli to normalne to tylko chory człowiek to wymyslił by obniżyć spalanie, a niedoladowane akumulatory to niech sie martwi klijent . Edytowane 17 Marca 2023 przez trex11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 To normalne w nowszych autach. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trex11 Napisano 17 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 (edytowane) Dlatego mialem ciagle niedoładowany aku , ladowalem go 3x , a znam sie na tym bo nawet robiłem pomiary gestości elektrolitu i kupilen nowy niepotrzebnie aku. Co za czasy, kiedyś zawsze było 14,2v-14,8v a teraz wymyślaja . Nie mial bym nic przeciwko gdyby czyl czujnik i wykrywal niedowałowany aku i np akumulator ma 12,2v, czyli naladowany w 50% i auto to wykrywa i ciagle ładuje 14v4v a jak bedzie naladowany to auto to wykryje i bedzie ladowac jak opisałem 12,6-14,5v. To nie, madre glowy tak zrobily ze akumulator rozladowany, auto tego nie wykrywa i napiecie w czasie jazdy 12,6v bo spali kropelne mniej paliwa - rece opadaja. Edytowane 17 Marca 2023 przez trex11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 Niestety ale to normalne. Akumulator robi za bufor i aby móc przyjąć energię podczas hamowania silnikiem, zwiększane jest wtedy obciążenie alternatora, nie może być naładowany do 100% (zazwyczaj do ok 80%)W niektórych autach wystarczy odpiąć wtyczkę na "klemie inteligentnej" (zwanej czasem (IBS) i akumulator jest ładowany w tradycyjny sposób, ale zazwyczaj nie działa wtedy start/stop , chociaż dla niektórych to akurat zaleta pozdrWysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 Ten stan to " normalne" - jeżeli można tak powiedzieć. Ja wyłączyłem wtyczkę przy akumulatorze w 2 miesięcznym aucie ( Skoda Scala 1.5 TSI DSG ) . Brak Start-Stop , brak ACT ( tryb 2-cylindrowy) , brak żeglowania . Za to normalne ładowanie . Błędów brak - tylko krótki komunikat o usterce S-S . U mnie jest aku EFB + więc ładowanie momentami 14.9 V nic mu nie zrobi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 26 minut temu, trex11 napisał(a): Dlatego mialem ciagle niedoładowany aku , ladowalem go 3x , a znam sie na tym bo nawet robiłem pomiary gestości elektrolitu i kupilen nowy niepotrzebnie aku. Co za czasy, kiedyś zawsze było 14,2v-14,8v a teraz wymyślaja . Nie mial bym nic przeciwko gdyby czyl czujnik i wykrywal niedowałowany aku i np akumulator ma 12,2v, czyli naladowany w 50% i auto to wykrywa i ciagle ładuje 14v4v a jak bedzie naladowany to auto to wykryje i bedzie ladowac jak opisałem 12,6-14,5v. To nie, madre glowy tak zrobily ze akumulator rozladowany, auto tego nie wykrywa i napiecie w czasie jazdy 12,6v bo spali kropelne mniej paliwa - rece opadaja. W skodzie to tak działa jak aku jest niedoładowany to jest cały czas ~14,5V, spadki do tych ~12,6V są jak aku jest naładowany (około 80% pojemności czyli okolice 12.45V napięcia na aku). Na tej samej zasadzie jak aku jest słaby to SS się nie aktywuje, tylko w inne są progi odnośnie stanu naładowania aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 Godzinę temu, trex11 napisał(a): W czasie jazde srednio 12,6V ale hamujac silnikiem wzrasta do 14,4v. Czyli samochód ma inteligentne ładowanie/alternator, jak większość współcześnie produkowanych samochodów. Jeśli akumulator będzie niedoładowany, to podwyższone napięcie (tutaj 14,4V) będzie utrzymywane cały czas, a nie tylko w trakcie hamowania silnikiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 (edytowane) Normalne zachowanie. Stan akumulatora podczas normalnej pracy utrzymywany będzie na poziomie ok 80%, więc będzie się wydawał ciągle niedoładowany. Te 20% "wolnego miejsca" zarezerwowane jest na odzyskiwanie energii podczas hamowania. Jeśli naładujesz akumulator urządzeniem zewnętrznym do 100% to po pierwszej jeździe i tak skończysz z poziomem 80%. Sam samochód co jakiś czas powinien włączać tryb odświeżania akumulatora i zrobić mu cykl ładowania na 100% ... ale możesz tego nie zauważyć, bo stanie się to w trakcie jakiejś podróży, wiec nie martw się że akumulator jest niedoładowany. Nic mu nie będzie, tym bardziej że to pewnie EFB lub AGM przystosowane to takiej pracy. ... taka trochę "hybryda" Edytowane 17 Marca 2023 przez Azbest 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trex11 Napisano 17 Marca 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 (edytowane) Super, tyle ludzi odpisalo a zna ktos ta graniczna wartosc aku kiedy caly czas bedzie ponad 14v ? To bym to kontrolował. Czyli od jakiej wartosci akumulatora , auto stwierdza ze bedzie ladowanie caly czas 14,4v. Tez mam 3 wtyczki przy klemie+ akumulatora ale ba forum nissana nikt nie opisal jaki odlaczyc by wymusic ciagle 14,4v. Edytowane 17 Marca 2023 przez trex11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 Często jest tak, że ładuje "normalnie" przy włączonych światłach, ale to też zależy od modelu i strategii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 U mnie skoda ma wtyczkę przy klemie (-) . 2 przewody . Ilu specjalistów tyle opinii. Sam musisz podjąć decyzje czy to rozłączyć czy nie. Złotym środkiem może być dezaktywacja od wiosny do jesieni a zimą gdy akumulator ma ciężej krótsze przebiegi wypiąć wtyczkę. P.S. Dla bezpieczeństwa jak trzeba do ASO radzę podłączyć ją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 3 godziny temu, trex11 napisał(a): Super, tyle ludzi odpisalo a zna ktos ta graniczna wartosc aku kiedy caly czas bedzie ponad 14v ? To bym to kontrolował. Czyli od jakiej wartosci akumulatora , auto stwierdza ze bedzie ladowanie caly czas 14,4v. Tez mam 3 wtyczki przy klemie+ akumulatora ale ba forum nissana nikt nie opisal jaki odlaczyc by wymusic ciagle 14,4v. A cos sie dzieje z tym autem lub akumulatorem, czy szukasz dziury w calym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 26 minut temu, Maciej__ napisał(a): A cos sie dzieje z tym autem lub akumulatorem, czy szukasz dziury w calym? No właśnie miałem odpisać, żeby cieszył się jazdą a nie szukał problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 17 Marca 2023 Udostępnij Napisano 17 Marca 2023 i mierzyl na klemach a nie w gniezdzie zapal iczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 10 godzin temu, Maciej__ napisał(a): A cos sie dzieje z tym autem lub akumulatorem, czy szukasz dziury w calym? Na razie pewnie nie ale jeśli w normalnym aucie fabryczny akumulator wytrzymywał 8-10 lat to w nowoczesnym droższy akumulator wytrzymuje 3-4 lata. Wszystko w imię ochrony środowiska 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 Matko, jakie ludzie mają problemy. Jeździj tym po prostu i nie szukaj problemów. Jeśli nie robisz tylko krótkich odcinków to ten AKU i tak pożyje długo. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 6 minut temu, volf6 napisał(a): Na razie pewnie nie ale jeśli w normalnym aucie fabryczny akumulator wytrzymywał 8-10 lat to w nowoczesnym droższy akumulator wytrzymuje 3-4 lata. Wszystko w imię ochrony środowiska jakie to jest nowoczesne auto? Z tego roku? Czy pięcioletnia Astra się liczy? Podobno też ma inteligentne ładowanie akumulatora, do tego S&S. Fakt, że zazwyczaj go odłączam. Ale akumulator ma 5 lat, tyle co samochód i na razie nie daje oznak problemów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 Mam takie inteligentne ładowanie w aucie, już 6. rok jeżdżę i nie przyszło mi do głowy doładowywać czy cokolwiek zmieniać. Fabryka wymyśliła i lepiej nie próbować poprawiać, bo można pewnie zaszkodzic. Jak auto odpala normalnie, to jeździć 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 1 minutę temu, rwIcIk napisał(a): Mam takie inteligentne ładowanie w aucie, już 6. rok jeżdżę i nie przyszło mi do głowy doładowywać czy cokolwiek zmieniać. Fabryka wymyśliła i lepiej nie próbować poprawiać, bo można pewnie zaszkodzic. Jak auto odpala normalnie, to jeździć akumulatorowi, zresztą tak samo jak wielu innym podzespołom, najbardziej szkodzi jazda na krótkich odcinakch i tyle. Jak się używa samochodu do tego do czego jest zrobiony, czyli do jeżdżenia a nie do stania, to nawet nowoczesny "inteligentny" akumulator pożyje długo. No chyba że producent coś zepsuł w konstrukcji. Zdarza się. Skoro da się zrobić fabrycznie popsuty łańcuch rozrządu albo filtr gpf to pewnie da się i instalację dbającą o aku. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 4 minuty temu, maro_t napisał(a): do tego S&S. Fakt, że zazwyczaj go odłączam U mnie w zasadzie przez całą zimę nie musiałem wyłączać, a S&S nie gasił silnika. Zobaczymy teraz jak sie cieplej zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 1 minutę temu, maro_t napisał(a): akumulatorowi, zresztą tak samo jak wielu innym podzespołom, najbardziej szkodzi jazda na krótkich odcinakch i tyle. Jak się używa samochodu do tego do czego jest zrobiony, czyli do jeżdżenia a nie do stania, to nawet nowoczesny "inteligentny" akumulator pożyje długo. No chyba że producent coś zepsuł w konstrukcji. Zdarza się. Skoro da się zrobić fabrycznie popsuty łańcuch rozrządu albo filtr gpf to pewnie da się i instalację dbającą o aku. Skoro wszystko jest tak świetnie przez producenta skonstruowane to dlaczego 7 minut temu, maro_t napisał(a): do tego S&S. Fakt, że zazwyczaj go odłączam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 1 minutę temu, volf6 napisał(a): Skoro wszystko jest tak świetnie przez producenta skonstruowane to dlaczego bo nie cierpię tego szarpania całym autem przez rozrusznik przy uruchamianiu silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 Teraz, maro_t napisał(a): bo nie cierpię tego szarpania całym autem przez rozrusznik przy uruchamianiu silnika Czyli jednak coś spierd...li 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 46 minut temu, volf6 napisał(a): Na razie pewnie nie ale jeśli w normalnym aucie fabryczny akumulator wytrzymywał 8-10 lat to w nowoczesnym droższy akumulator wytrzymuje 3-4 lata. Wszystko w imię ochrony środowiska To ile juz takich aku wymieniles u siebie? Bo moj konczy 7 rok i ma sie dobrze 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 40 minut temu, iwik napisał(a): U mnie w zasadzie przez całą zimę nie musiałem wyłączać, a S&S nie gasił silnika. Zobaczymy teraz jak sie cieplej zrobi. U mnie SS ciągle działa. Ale ja jeżdżę po 50 km dziennie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 18 Marca 2023 Udostępnij Napisano 18 Marca 2023 7 minut temu, rwIcIk napisał(a): U mnie SS ciągle działa. Ale ja jeżdżę po 50 km dziennie. Ja raz, dwa w tygodniu po 50 km. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.