Skocz do zawartości

Juke 2022 ładowanie inteligentne ?


trex11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nissan juke 2022 przebieg 6 tys 

Dzwonilem do servisu , nie moglem rozmawiac z elektrykiem a ktos kto odbiera telefon powiedzial ze to normalne a ja mam obawy że to normalne.

Dodam ze na forum skody tez pisza ze najnowsze modele tez maja takie ladowanie dla oszczędności spalania obnizajac prace alternatora, ale do sedna.

Kwestia akumulatora odpada bo nawet kupilem niepotrzebnie nowy i to samo 

Odpalam zimne auto ładowanie 14,4 po czym spada po 5 min do 12,6,v.

W czasie jazde srednio 12,6V ale hamujac silnikiem wzrasta do 14,4v.

Na postoju na cieplym wolne obroty 12,6v , dodajac gazu tez 12,6v ale jak wlacze obciążenie np tylna szybe to wzrasta do 14,4v. ( auto wykrywa wiekrze zapotrzebowanie i zwiekrza napeicie i ładowanie )

Gdyby byl padniety alternator po wlaczeniu tylnej szyby napiecie by spadalo a nie wzrastalo , chyba ze jest zwarcie na szczotce .

Gdyby byl uszkodzony regulator napiecia to nie bylo by reguly ze na zimnym 14,4v a po dodaniu tylnej szyby auto wykrywa wiekrzy pobór prądu i napiecie wzrasta.

Dziwne to , nic nie wzkazuje na jakies uszkodzenie ale jazda 600 km z 12,6v ladowaniem to akumulator nigdy sie nie doladuje a auto spali mniej 0,0001 litra .

Serwis s raczej jeden typek mowi ze to normalne, na forum skody tez tak niby maja ale ja sie martwię.

Zadałem do pytanie na forum nissana Juke ale moze ktos z was ma najnowsze inne auta i ma podbnie ?

Nie trzeba sie znac na miernikach, wystarczy miec za 10 zl ladowarke usb w zapalniczce auta z wyswietlaczem ( woltomierzem ).

Prosze , sprawdzi ktos w was to ladowanie?

 

Ja nie jestem przekonany ze to normalka i mam obawy co do usterki.

Jesli to normalne to tylko  chory człowiek to wymyslił by obniżyć spalanie, a niedoladowane akumulatory to niech sie martwi klijent .

 

 

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mialem ciagle niedoładowany aku , ladowalem go 3x , a znam sie na tym bo nawet robiłem pomiary gestości elektrolitu i kupilen nowy niepotrzebnie aku.

Co za czasy, kiedyś zawsze było 14,2v-14,8v a teraz wymyślaja .

Nie mial bym nic przeciwko gdyby czyl czujnik i wykrywal niedowałowany aku i np akumulator ma 12,2v, czyli naladowany w 50% i auto to wykrywa i ciagle ładuje 14v4v a jak bedzie naladowany to auto to wykryje i bedzie ladowac jak opisałem 12,6-14,5v.

To nie, madre glowy tak zrobily ze akumulator rozladowany, auto tego nie wykrywa i napiecie w czasie jazdy 12,6v bo spali kropelne mniej paliwa - rece opadaja.

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale to normalne. Akumulator robi za bufor i aby móc przyjąć energię podczas hamowania silnikiem, zwiększane jest wtedy obciążenie alternatora, nie może być naładowany do 100% (zazwyczaj do ok 80%)
W niektórych autach wystarczy odpiąć wtyczkę na "klemie inteligentnej" (zwanej czasem (IBS) i akumulator jest ładowany w tradycyjny sposób, ale zazwyczaj nie działa wtedy start/stop , chociaż dla niektórych to akurat zaleta

pozdr

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten stan to " normalne" - jeżeli można tak powiedzieć.

Ja wyłączyłem wtyczkę przy akumulatorze w 2 miesięcznym aucie ( Skoda Scala 1.5 TSI DSG ) . Brak Start-Stop , brak ACT ( tryb 2-cylindrowy) , brak żeglowania .

Za to normalne ładowanie . Błędów brak - tylko krótki komunikat o usterce S-S . U mnie jest aku EFB + więc ładowanie momentami 14.9 V nic mu nie zrobi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, trex11 napisał(a):

Dlatego mialem ciagle niedoładowany aku , ladowalem go 3x , a znam sie na tym bo nawet robiłem pomiary gestości elektrolitu i kupilen nowy niepotrzebnie aku.

Co za czasy, kiedyś zawsze było 14,2v-14,8v a teraz wymyślaja .

Nie mial bym nic przeciwko gdyby czyl czujnik i wykrywal niedowałowany aku i np akumulator ma 12,2v, czyli naladowany w 50% i auto to wykrywa i ciagle ładuje 14v4v a jak bedzie naladowany to auto to wykryje i bedzie ladowac jak opisałem 12,6-14,5v.

To nie, madre glowy tak zrobily ze akumulator rozladowany, auto tego nie wykrywa i napiecie w czasie jazdy 12,6v bo spali kropelne mniej paliwa - rece opadaja.

 

W skodzie to tak działa jak aku jest niedoładowany to jest cały czas ~14,5V, spadki do tych ~12,6V są jak aku jest naładowany (około 80% pojemności czyli okolice 12.45V napięcia na aku). Na tej samej zasadzie jak aku jest słaby to SS się nie aktywuje, tylko w inne są progi odnośnie stanu naładowania aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, trex11 napisał(a):

 

W czasie jazde srednio 12,6V ale hamujac silnikiem wzrasta do 14,4v.

 

Czyli samochód ma inteligentne ładowanie/alternator, jak większość współcześnie produkowanych samochodów.

Jeśli akumulator będzie niedoładowany, to podwyższone napięcie (tutaj 14,4V) będzie utrzymywane cały czas,

a nie tylko w trakcie hamowania silnikiem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne zachowanie. Stan akumulatora podczas normalnej pracy utrzymywany będzie na poziomie ok 80%, więc będzie się wydawał ciągle niedoładowany. 

Te 20% "wolnego miejsca" zarezerwowane jest na odzyskiwanie energii podczas hamowania.

 

Jeśli naładujesz akumulator urządzeniem zewnętrznym do 100% to po pierwszej jeździe i tak skończysz z poziomem 80%.

Sam samochód co jakiś czas powinien włączać tryb odświeżania akumulatora i zrobić mu cykl ładowania na 100% ... ale możesz tego nie zauważyć, bo stanie się to w trakcie jakiejś podróży, wiec nie martw się że akumulator jest niedoładowany. Nic mu nie będzie, tym bardziej że to pewnie EFB lub AGM przystosowane to takiej pracy.

 

... taka trochę "hybryda" :)

Edytowane przez Azbest
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, tyle ludzi odpisalo

a zna ktos ta graniczna wartosc aku kiedy caly czas bedzie ponad 14v ? To bym to kontrolował.

Czyli od jakiej wartosci akumulatora , auto stwierdza ze bedzie ladowanie caly czas 14,4v.

 

Tez mam 3 wtyczki przy klemie+  akumulatora ale ba forum nissana nikt nie opisal jaki odlaczyc by wymusic ciagle 14,4v.

 

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie skoda ma wtyczkę przy klemie (-) . 2 przewody .

Ilu specjalistów tyle opinii. Sam musisz podjąć decyzje czy to rozłączyć czy nie.

Złotym środkiem może być dezaktywacja od wiosny do jesieni a zimą gdy akumulator ma ciężej krótsze przebiegi wypiąć wtyczkę.

P.S. Dla bezpieczeństwa jak trzeba do ASO radzę podłączyć ją 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, trex11 napisał(a):

Super, tyle ludzi odpisalo

a zna ktos ta graniczna wartosc aku kiedy caly czas bedzie ponad 14v ? To bym to kontrolował.

Czyli od jakiej wartosci akumulatora , auto stwierdza ze bedzie ladowanie caly czas 14,4v.

 

Tez mam 3 wtyczki przy klemie+  akumulatora ale ba forum nissana nikt nie opisal jaki odlaczyc by wymusic ciagle 14,4v.

 

 

A cos sie dzieje z tym autem lub akumulatorem, czy szukasz dziury w calym? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

A cos sie dzieje z tym autem lub akumulatorem, czy szukasz dziury w calym? :)

Na razie pewnie nie ale jeśli w normalnym aucie fabryczny akumulator wytrzymywał 8-10 lat to w nowoczesnym droższy akumulator wytrzymuje 3-4 lata.

Wszystko w imię ochrony środowiska;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, volf6 napisał(a):

Na razie pewnie nie ale jeśli w normalnym aucie fabryczny akumulator wytrzymywał 8-10 lat to w nowoczesnym droższy akumulator wytrzymuje 3-4 lata.

Wszystko w imię ochrony środowiska;]

 

jakie to jest nowoczesne auto? Z tego roku? Czy pięcioletnia Astra się liczy? Podobno też ma inteligentne ładowanie akumulatora, do tego S&S. Fakt, że zazwyczaj go odłączam. Ale akumulator ma 5 lat, tyle co samochód i na razie nie daje oznak problemów.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie inteligentne  ładowanie w aucie, już 6. rok jeżdżę i nie przyszło mi do głowy doładowywać czy cokolwiek zmieniać.

Fabryka wymyśliła i lepiej nie próbować poprawiać, bo można pewnie zaszkodzic.

Jak auto odpala normalnie, to jeździć :ok:

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał(a):

Mam takie inteligentne  ładowanie w aucie, już 6. rok jeżdżę i nie przyszło mi do głowy doładowywać czy cokolwiek zmieniać.

Fabryka wymyśliła i lepiej nie próbować poprawiać, bo można pewnie zaszkodzic.

Jak auto odpala normalnie, to jeździć :ok:

 

 

 

akumulatorowi, zresztą tak samo jak wielu innym podzespołom, najbardziej szkodzi jazda na krótkich odcinakch i tyle. Jak się używa samochodu do tego do czego jest zrobiony, czyli do jeżdżenia a nie do stania, to nawet nowoczesny "inteligentny" akumulator pożyje długo. No chyba że producent coś zepsuł w konstrukcji. Zdarza się. Skoro da się zrobić fabrycznie popsuty łańcuch rozrządu albo filtr gpf to pewnie da się i instalację dbającą o aku. ;]

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, maro_t napisał(a):

do tego S&S. Fakt, że zazwyczaj go odłączam

U mnie w zasadzie przez całą zimę nie musiałem wyłączać, a S&S nie gasił silnika. Zobaczymy teraz jak sie cieplej zrobi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maro_t napisał(a):

 

akumulatorowi, zresztą tak samo jak wielu innym podzespołom, najbardziej szkodzi jazda na krótkich odcinakch i tyle. Jak się używa samochodu do tego do czego jest zrobiony, czyli do jeżdżenia a nie do stania, to nawet nowoczesny "inteligentny" akumulator pożyje długo. No chyba że producent coś zepsuł w konstrukcji. Zdarza się. Skoro da się zrobić fabrycznie popsuty łańcuch rozrządu albo filtr gpf to pewnie da się i instalację dbającą o aku. ;]

Skoro wszystko jest tak świetnie przez producenta skonstruowane to dlaczego

 

7 minut temu, maro_t napisał(a):

do tego S&S. Fakt, że zazwyczaj go odłączam.

:phi: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, volf6 napisał(a):

Na razie pewnie nie ale jeśli w normalnym aucie fabryczny akumulator wytrzymywał 8-10 lat to w nowoczesnym droższy akumulator wytrzymuje 3-4 lata.

Wszystko w imię ochrony środowiska;]

 

To ile juz takich aku wymieniles u siebie?

Bo moj konczy 7 rok i ma sie dobrze :ok:

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, iwik napisał(a):

U mnie w zasadzie przez całą zimę nie musiałem wyłączać, a S&S nie gasił silnika. Zobaczymy teraz jak sie cieplej zrobi. 

U mnie SS ciągle działa. Ale ja jeżdżę po 50 km dziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.