fred77 Napisano 31 Października 2023 Udostępnij Napisano 31 Października 2023 No właśnie. Kiedy ostatnio spotkaliście się z tym, że wulkanizator optymalizował koło podczas wyważania? Póki co spotkałem tylko jednego, który to robi ale poszedł już na emeryturę. Poza tym jeszcze nigdzie nie optymalizowano kół w moich samochodach. Zawsze tylko standardowe wyważanie i naklejanie ciężarków. Najwięcej to miałem naklejonych 11. Pamiętam, że gdy potem pojechałem do tego mojego wulkanizator a to przede wszystkim powyciągał kamyczki z bieżnika, wyczyścił całą felgę od środka, usuną ciężarki i klej i tak wyważył, że nakleił tylko dwa małe ciężarki. Oczywiście tak ułożył oponę na feldze, że nie trzeba ich było wiele naklejać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert2609 Napisano 31 Października 2023 Udostępnij Napisano 31 Października 2023 W sezonie który się obecnie zaczyna to jakby tak każdy miał optymalizować,to 50% klientów nie wymieniła by opon na zimowe. Dzisiaj takich zakładów i fachowców jest niewiele.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 31 Października 2023 Udostępnij Napisano 31 Października 2023 17 minut temu, fred77 napisał(a): Kiedy ostatnio spotkaliście się z tym, że wulkanizator optymalizował koło podczas wyważania? Póki co spotkałem tylko jednego, który to robi ale poszedł już na emeryturę. Mój tak robi. Natomiast optymalizacja to połowiczny sukces. Prawdziwy efekt daje dopiero "test drogowy" gdzie oprócz ułożenia opony na obręczy, sprawdzasz jeszcze na którym kole powinna być dana opona, żeby siły znosiły się wzajemnie. Poczytaj o wyważarkach HUNTER z rolką dociskową. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 31 Października 2023 Udostępnij Napisano 31 Października 2023 33 minuty temu, fred77 napisał(a): Kiedy ostatnio spotkaliście się z tym, że wulkanizator optymalizował koło podczas wyważania? Chyba nigdy. Wulkanizator zakłada opony i przez 5 lat nie ruszam, chyba że pojawia się bicie przy prędkościach powyżej 120 km/h (parę razy się zdarzyło w ciągu ostatnich 20 lat), wtedy wyważa przednie i jest ok. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 31 Października 2023 Udostępnij Napisano 31 Października 2023 21 minut temu, el_guapo napisał(a): Mój tak robi. Natomiast optymalizacja to połowiczny sukces. Prawdziwy efekt daje dopiero "test drogowy" gdzie oprócz ułożenia opony na obręczy, sprawdzasz jeszcze na którym kole powinna być dana opona, żeby siły znosiły się wzajemnie. Poczytaj o wyważarkach HUNTER z rolką dociskową. Wg mnie w sprawnym aucie nie powinno byc potrzeby odprawiac takich czarow, chyba ze to jakis bolid F1 Aczkolwiek trafiaja sie takie przypadki, ze niby wszystko jest OK a kola dalej delikatnie bija. Mialem tak w C4 VTS, ze dopiero dowazenie na aucie pomoglo na dluzej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 31 Października 2023 Udostępnij Napisano 31 Października 2023 Godzinę temu, fred77 napisał(a): No właśnie. Kiedy ostatnio spotkaliście się z tym, że wulkanizator optymalizował koło podczas wyważania? Póki co spotkałem tylko jednego, który to robi ale poszedł już na emeryturę. Poza tym jeszcze nigdzie nie optymalizowano kół w moich samochodach. Zawsze tylko standardowe wyważanie i naklejanie ciężarków. Najwięcej to miałem naklejonych 11. Pamiętam, że gdy potem pojechałem do tego mojego wulkanizator a to przede wszystkim powyciągał kamyczki z bieżnika, wyczyścił całą felgę od środka, usuną ciężarki i klej i tak wyważył, że nakleił tylko dwa małe ciężarki. Oczywiście tak ułożył oponę na feldze, że nie trzeba ich było wiele naklejać. Ja się spotkałem. Są wulkanizatorzy, którzy mają taką usługę. Jak zapłacisz extra to Ci zoptymalizują. Nawet jak trzeba test pod obciążeniem zrobią . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 31 Października 2023 Udostępnij Napisano 31 Października 2023 Godzinę temu, fred77 napisał(a): Kiedy ostatnio spotkaliście się z tym, że wulkanizator optymalizował koło podczas wyważania? A pompowanie azotem jest już passe? 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 31 Października 2023 Udostępnij Napisano 31 Października 2023 23 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Wg mnie w sprawnym aucie nie powinno byc potrzeby odprawiac takich czarow, chyba ze to jakis bolid F1 Zgadza się, tylko weź tu zgadnij co dokładnie jest niesprawne. Wyważarka z testem drogowym wykrywa właśnie niesprawne opony, które wyglądają i wyważają się normalnie ale pod obciążeniem toczą się nierówno i przez to mogą powodować wibracje. Bez tego możesz wydać fortunę na naprawy różnych rzeczy typu wały, piasty, półosie, przeguby itp a telepać będzie dalej, chyba że szczęśliwym trafem akurat zgadniesz że to wina opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 31 Października 2023 Udostępnij Napisano 31 Października 2023 (edytowane) 4 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Aczkolwiek trafiaja sie takie przypadki, ze niby wszystko jest OK a kola dalej delikatnie bija. Tu nie o bicie chodzi, bo bicie to efekt niewyważenia. Każda opona jakoś ściąga z pewną siłą - jeżeli to wartość jednocyfrowa to tego nie czujesz, wartości ZTCP do 30N są tolerowane, ale warto opony rozmieścić, żeby te siły się znosiły. Powyżej (kurcze nie pamiętam dokładnie) 60N opona ma wadę i nic z nią nie zrobić. Doktoryzywałem się z tego, bo jedna z opon na FF miała wadę: geometrię robiłem ze 3 razy, rotowałem kołami, dopiero na HUNTERze wyszło że ciągnie chyba powyżej 60N i jakbym nie wachlował oponami na kołach, to pozostałe 3 nie zrównoważą tej siły - mam gdzieś wykresy. Tu przykładowy schemat o co k'man. Edytowane 31 Października 2023 przez el_guapo 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 31 Października 2023 Udostępnij Napisano 31 Października 2023 16 minut temu, PawelW napisał(a): Zgadza się, tylko weź tu zgadnij co dokładnie jest niesprawne. Wyważarka z testem drogowym wykrywa właśnie niesprawne opony, które wyglądają i wyważają się normalnie ale pod obciążeniem toczą się nierówno i przez to mogą powodować wibracje. Bez tego możesz wydać fortunę na naprawy różnych rzeczy typu wały, piasty, półosie, przeguby itp a telepać będzie dalej, chyba że szczęśliwym trafem akurat zgadniesz że to wina opon. Zgadza sie, chodzilo mi o to, ze wg mnie nie ma sensu od tego zaczynac, jesli nic sie nie dzieje 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 31 Października 2023 Udostępnij Napisano 31 Października 2023 35 minut temu, kiziuk napisał(a): A pompowanie azotem jest już passe? Ja zawsze pompuję 78% azotu, bardzo polecam 2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 31 Października 2023 Udostępnij Napisano 31 Października 2023 36 minut temu, kiziuk napisał(a): A pompowanie azotem jest już passe? Dalej się zaleca pompować ok 78% azotu aż do uzyskania właściwego ciśnienia 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 31 Października 2023 Udostępnij Napisano 31 Października 2023 1 godzinę temu, kiziuk napisał(a): A pompowanie azotem jest już passe? W Mexyku samolot spadł jak koła napompowano zwykłym "powietrzem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 31 Października 2023 Udostępnij Napisano 31 Października 2023 U mnie robi się optymalizację, również w sezonie i do tego bezpłatnie, jeśli ciężarki na jednej stronie felgi przekraczają 50g przy stalowych i 60g przy alufelgach. Nawet nie informujemy o tym klienta. Czasem się nie da, bo po prostu felga, lub opona jest źle odlana i dupa, ale zawsze ponownie odbijam oponę i przekręcam o 180 stopni w celu sprawdzenia, czy wartości felgi i opony nie nałożyły się na siebie. Przy niskich profilach, "świeżych" felgach, czy nowych oponach, gdzie wychodzi po 10-20g na stronę koła, gdy jedno odstaje i ma np 40g, to też optymalizuję. 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 1 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2023 (edytowane) W dniu 31.10.2023 o 12:32, fred77 napisał(a): No właśnie. Kiedy ostatnio spotkaliście się z tym, że wulkanizator optymalizował koło podczas wyważania? 2 tygodnie temu? Jeżeli oczywiście ciężarki ileś tam gramów przekraczają. Z tym, że otymalizację też trzeba umieć zrobić. Z półtora roku temu przekładałem opony na inne felgi w innym miejscu (wcześniej nie miałem do nich uwag) i wróciłem z reklamacją, bo tłukło jedno koło. Optymalizowali, optymalizowali i stwierdzili (za free, w ramach poprzedniej usługi), że to wina opony - głupia sprawa, ale na innych felgach było bez zarzutu i chyba 30g. Pojechałem z tym później tam gdzie zawsze i jakoś się wyważyło bez cudów. Edytowane 2 Listopada 2023 przez futrzak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 2 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2023 Zrobiłem kiedyś test drogowy na Hunterze (jak koledzy wyżej pisali) i po całej operacji było serio lepiej, auto nie ściągało (a wcześniej trochę jednak tak, było mniej 'przyklejone' do drogi), przy większych prędkościach (170kmh+) było nadal pewne na drodze i nie myszkowało (jak wcześniej) - ogólnie na plus, zrobię znowu jak będę coś zmieniał następnym razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.