Skocz do zawartości

Dacia Duster 3 nadchodzi


KYRTAP

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, kravitz napisał(a):

Na tą chwilę wydaje sie ideałem powiązanie jakiejs mocnej benzyny z mikrobateryjką, która robi swoje po mieście. Stoisz wtedy na wyłączonym silniku, klima czy ogrzewanie działa, ułatwia ruszanie i znacznie zmniejsza spalanie. Tak ja to widzę. Tylko wtedy to też marne oszczędzanie, bo takie rozwiązanie najpewniej w jakimś droższym aucie, które szybko traci na wartości ;]

 

Hybrydy Toyoty. Cross, RAV4. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rado_ napisał(a):

Tu chyba nie chodzi o przejmowanie się, a samo zjawisko. Male silniczki mają tylko robic wyniki na papierze, by emisja się zgadzała. W rzeczywistości palą jak smok w stosunku do pojemnosci i mocy. Nie wiem, nie jestem ekspertem, ale co za różnica czy taką samą ilość paliwa, na tym samym dystansie spali silnik 1,0 czy 1,6? 

 

moim zdaniem to nie do końca jest prawda. Mały silniczek spali nawet więcej niż duży tylko w przypadku jak będziesz z niego próbował wydusić podobną dynamikę. Przy spokojnej jeździe, przy staniu w korkach zawsze litrowy silnik spali mniej niż 1.6 a 3 cylindry spalą mniej niż 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Hybrydy Toyoty. Cross, RAV4. 

Ale tylko w lecie-w zimie start ogrzewania =start silnika.

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, kravitz napisał(a):

Diesel => telepanie, smród spalin, cuchnące ręce, adblue

Kiedyś tez tak uważałem, ale teraz tego nie doswiadczam. Fakt, ze na zewnatrz klekocze, ale we wnętrzu nie słychać, kwestia jakie to auto. Dla przykladu jechalem z tyłu Laguną 3 w dizlu i tam myślałem, ze jie wyrobie tego klekotu. W markach premium do nie jest jakos odczuwalne. Tankujac zakladam rekawiczki foliowe, więc łapy nie walą ropą, spaliny nie śmierdzą, adblu raz na jakis czas nie problem zatankować. Nie widzę zadnej uciążliwości z dizlem.

W moim odczuciu na miasto idealny jest EV, ale to większości jeszcze sie nie spina ekonomicznie i logistycznie. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, maro_t napisał(a):

 

moim zdaniem to nie do końca jest prawda. Mały silniczek spali nawet więcej niż duży tylko w przypadku jak będziesz z niego próbował wydusić podobną dynamikę. Przy spokojnej jeździe, przy staniu w korkach zawsze litrowy silnik spali mniej niż 1.6 a 3 cylindry spalą mniej niż 4.

No na przykladzie Clio mam odmienne doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

Z podróżami po autostradach i LPG mam niestety złe doświadczenia.

W weekendy wakacyjne lub na ferie zimowe, na austostradach do dystrybutora z LPG zawsze jest dłuuuga kolejka. Obojętnie czy to PL czy zagramanica.

Koniec końców przerwa na tankowanie jest długa i bym spokojnie porównał do ładowania elektryka. Serio.

Bo w takich sytuacjach jedzie się dalej na pb. Nie zbiedniejemy a na wakaje nie jeździmy 4 razy w miesiącu😀

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Danielpoz. napisał(a):

Bo w takich sytuacjach jedzie się dalej na pb. Nie zbiedniejemy a na wakaje nie jeździmy 4 razy w miesiącu😀

 

Jest pewna grupa ludzi, ktora wbrew fundamentalnej logice zrobi wszystko, zeby koniecznie "zaoszczedzic" pare groszy.

To sie raczej nadaje do leczenia, ale beda stali w kolejce bo nie po to maja LPG, zeby przeplacac ;]

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, wladmar napisał(a):

 

A po co masz grzać, można jeździć w czapce jak w elektryku ;]

Nie wiem czy w elektryku. Dzisiaj mocno grzało słońce a pan z tyłu w starym Seacie TDI jechał w czapce ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Jest pewna grupa ludzi, ktora wbrew fundamentalnej logice zrobi wszystko, zeby koniecznie "zaoszczedzic" pare groszy.

To sie raczej nadaje do leczenia, ale beda stali w kolejce bo nie po to maja LPG, zeby przeplacac ;]

wystarczyło odzałowąc 100zł na wiekszy zbiornik LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, wlad napisał(a):

Ale tylko w lecie-w zimie start ogrzewania =start silnika.

Tak, ale ten silnik produkuje prąd który wykorzystasz np ruszając ze skrzyżowania 

więc jakiś tam plus jest 

 

zresztą zaraz spaliniaków nie będzie, toyota już nie ofertue rav4 z samą benzyną, kilka lat temu umarł diesel 

reszta idzie podobną drogą, jakiś podstawowy model z małą/słabą benzyną, a jak chcesz więcej to HEV ew MHEV

 

dustera wykastrowali diesla i mocniejszą turbo benzynę, zostało 130KM MHEV i 140HEV

co ciekawe za 10KM i hybrydę trzeba dopłacić 16tyś (w tej cenie jest oczywiście też automat)

różnica w spalaniu nie zwróci się po 150kkm :hmm: (zakładając że spali 2L mniej, 13zł/100km) 

ew jak wejdzie ten 150KM, ciekawe jaka będzie cena, ale tam LPG wrzucamy i jeździ najtaniej :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maro_t napisał(a):

 

moim zdaniem to nie do końca jest prawda. Mały silniczek spali nawet więcej niż duży tylko w przypadku jak będziesz z niego próbował wydusić podobną dynamikę. Przy spokojnej jeździe, przy staniu w korkach zawsze litrowy silnik spali mniej niż 1.6 a 3 cylindry spalą mniej niż 4.

 

oczywiście to tylko mało miarodajny test :

 

😉

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Jest pewna grupa ludzi, ktora wbrew fundamentalnej logice zrobi wszystko, zeby koniecznie "zaoszczedzic" pare groszy.

To sie raczej nadaje do leczenia, ale beda stali w kolejce bo nie po to maja LPG, zeby przeplacac ;]

 

Do leczenia nadają się Ci którzy stoją w kolejkach do zatankowania LPG nie mając LPG;]. Jeszcze mi się nie zdarzyło stać w dłuższej kolejce po LPG niż po PB. Na gazie przejeździłem 9 lat, a na benzynie 4 lata. Obie wersje przetestowane zagranicą. Zazwyczaj to właśnie do LPG jest mniejsza kolejka, o ile jakaś jest bo jest mniej popularny gdzieś dalej od PL granicy.

Edytowane przez Citric
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Citric napisał(a):

 

Zazwyczaj to właśnie do LPG jest mniejsza kolejka, o ile jakaś jest bo jest mniej popularny gdzieś dalej od PL granicy.

 

Pierwsze stacje w CRO, potrafi być nawet kilkanaście aut w sezonie, a do noPB pusto

Nie raz już ją omijałem, niestety wiąże się to z jazdą na noPB 50-70km 

Bo z przyczepą robię 250-280km, co pozwala przeskoczyć Węgry, ale zaraz po wjeździe do Cro kończy się LPG 

 

Czasem warto zjechać z autostrady zatankować taniej i bez kolejki 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Koonrad napisał(a):

 

Pierwsze stacje w CRO, potrafi być nawet kilkanaście aut w sezonie, a do noPB pusto

Nie raz już ją omijałem, niestety wiąże się to z jazdą na noPB 50-70km 

Bo z przyczepą robię 250-280km, co pozwala przeskoczyć Węgry, ale zaraz po wjeździe do Cro kończy się LPG 

 

Czasem warto zjechać z autostrady zatankować taniej i bez kolejki 

 

 

Czy to na benzynie czy na LPG staram się nie tankować na autostradach dla zasady. Zdzierstwo nigdy nie może być nagradzane.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mmaciejosss napisał(a):

 

oczywiście to tylko mało miarodajny test :

 

😉

 

 

 


Dziwnie skrzynia biegów w tej Fabii 1.0 zestopniowana. 
W Golfie 1.0 przy 140kmh bym miał mniej wiecej 2800obr/min.

Oszacowalem obroty, bo pamietam ze przy 100 było 2000obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, deszczowyRoman napisał(a):

wystarczyło odzałowąc 100zł na wiekszy zbiornik LPG

103l nie było większego. 

 

Ty jaki masz? 200? Bo chyba nie byłeś dziadem i skąpcem i nie zamontowałeś jakiś śmiesznych 80l😂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 27.03.2024 o 14:00, kravitz napisał(a):

 

Możesz kontynuować, tylko drożej.

Na nastepnej stacji będzie dokładnie ta sama sytuacja i na nastepnej też.

Ech czarnowidztwo,😀 zdarza się na stacjach przed AT i HU, czyli w SK i CZ, ale można zatankować nie na ostatniej stacji przed granicą, tylko 30-50km wcześniej.

Gorzej jest z niedzielą i w nocy na nieautostradowych stacjach, w niektórych krajach. Grunt to zatankowana w Polsce benzyna, która przeważnie jest dużo tańsza niż za granicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pojawiaja sie pierwsze filmy z jazd testowych nowym Dusterem.

Trzeba przyznac, ze naprawde niezle to wyglada i zapowiada sie kolejny sukces sprzedazowy Dacki.

Gosc wspomina, ze w porzedniej generacji 70% sprzedazy w PL, to najwyzsze wersje wyposazenia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.