Skocz do zawartości

Czy w roku 2024 kupilibyście diesla?


Jaruga

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, rwIcIk napisał(a):

Diesel radzi sobie w mieście z wypalaniem, jeśli pozwolić mu pracować min. 15 minut po rozgrzaniu.

 

I to przełoży (mniej-więcej) na kilometry. 

Ja mam do pracy 5 km. Czas na dojazd to ok 15 minut właśnie. Poza okresem letnim mój diesel nie osiąga optymalnej temperatury. Podejrzewam, że jeszcze kilka minut i temperatura by była. Potem jeszcze czas wypalania filtra i nie będzie 20-30 km?

Na szczęście nie mam DPF 🤩

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, koNik napisał(a):

 

To dotyczy glownie starszych garazy bez wymuszonej wentylacji, teraz juz nie ma takich zakazow zazwyczaj.

 

No niestety nie jest tak fajnie. Szukałem w listopadzie noclegów w centrum Gdańska i większość nowych apartamentów nie zezwalała na wjazd do garaży podziemnych aut wyposażonych w instalacje LPG. 

Edytowane przez bochumil
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, koNik napisał(a):

 

To dotyczy glownie starszych garazy bez wymuszonej wentylacji, teraz juz nie ma takich zakazow zazwyczaj.

 

Niestety - dalej są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, volf6 napisał(a):

Ile masz przebiegu to po pierwsze a po drugie nie wszystkie układy DPF i Adblue są identyczne-jedni producenci mają bardziej udane a inni mniej:phi:

Ponad 120 kkm. Głównie w mieście i pod miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ochkarol napisał(a):

I to przełoży (mniej-więcej) na kilometry. 

Ja mam do pracy 5 km. Czas na dojazd to ok 15 minut właśnie. Poza okresem letnim mój diesel nie osiąga optymalnej temperatury. Podejrzewam, że jeszcze kilka minut i temperatura by była. Potem jeszcze czas wypalania filtra i nie będzie 20-30 km?

Na szczęście nie mam DPF 🤩

Ja mam 20 km. Około pół godziny. Zdąża zagrzać się i wypalić. Dzisiaj po kilku km w mieście zaczął wypalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, KYRTAP napisał(a):

Ile trwa takie wypalanie i czym to się objawia? 

Około 15 minut, występują podwyższone obroty i w pierwszej fazie wypalania dość mocne  dymienie z rury wydechowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, KYRTAP napisał(a):

 

Ile trwa takie wypalanie i czym to się objawia? 

U mnie nie podnosi obrotów, ale widać na wskaźniku większe spalanie, a gdy zdjąć nogę z gazu, to spalanie nie schodzi do zera.

Obroty zalecają powyżej 1500, więc czasem przełączę w tryb sport, by automat nie schodził niżej.

Trwa różnie, raz krócej, raz dłużej - kilkanaście minut.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.02.2024 o 21:29, Jaruga napisał(a):

Nie myślę o nowym, ale jakiejś w miarę świeżej używce po 2020r. Jakieś kombi z grupy VW albo jakąś francę. 

Można za całkiem przyzwoitą kasę znaleźć świeżego diesla z niewielkim przebiegiem.

Poszlibyście w to czy to jednak głupi pomysł? Nie miałem nigdy "kombi w dieslu" i chyba dlatego chodzi mi po głowie 😄 

3 lata temu kupiłem suva z dieslem, dzisiaj kupiłbym hybrydę. Pewnie coś z toyoty, jakiegoś suva. Mam też parę lat corollę hybrydę, więc mam porównanie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, ochkarol napisał(a):

Dioda przy lusterku nie byłaby dobrym informatorem? 

A jak nie skończy się wypalanie gdy dojedziesz do celu to co robisz? 

Czekasz aż się skończy czy wyłączasz silnik?

Nie ma żadnej sygnalizacji, poza spalaniem chwilowym i komunikatem, że system start/stop wtedy nie działa - nie gasi silnika na postoju.

Widać uznali, że nie ma takiej potrzeby.

Gaszę w trakcie i nie przeszkadza mu to.

Czasem podejmie próbę następnym razem, a czasem mu starcza takie krótsze wypalanie.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, MarcG napisał(a):

3 lata temu kupiłem suva z dieslem, dzisiaj kupiłbym hybrydę. Pewnie coś z toyoty, jakiegoś suva. Mam też parę lat corollę hybrydę, więc mam porównanie.

Ale tanie nie są takie hybrydy.

Kompaktowy SUV to koszt około 200 kzł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, rwIcIk napisał(a):

Nie ma żadnej sygnalizacji, poza spalaniem chwilowym i komunikatem, że system start/stop wtedy nie działa - nie gasi silnika na postoju.

Widać uznali, że nie ma takiej potrzeby.

Gaszę w trakcie i nie przeszkadza mu to.

Czasem podejmie próbę następnym razem, a czasem mu starcza takie krótsze wypalanie.

 

 

Montaż diody nie jest skomplikowany. Bardzo często auta z DPFem, w momencie wypalania załączają prądożerne rzeczy jak ogrzewanie tylnej szyby, by zwiększyć obciążenie silnika. I właśnie pod bezpiecznik szyby ludzie sobie podłączają diodkę.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rwIcIk napisał(a):

Ale tanie nie są takie hybrydy.

Kompaktowy SUV to koszt około 200 kzł.

 

Nie ma co przesadzać, nawet te najtańsze są w miarę wyposażone. Corolla cross od 143kpln z silnikiem 1.8 140zbiera.150kpln 2.0 200KM, 163kpln AWD. Zwykła corolla z 1.8 nieźle sie zbiera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MarcG napisał(a):

Nie ma co przesadzać, nawet te najtańsze są w miarę wyposażone. Corolla cross od 143kpln z silnikiem 1.8 140zbiera.150kpln 2.0 200KM, 163kpln AWD. Zwykła corolla z 1.8 nieźle sie zbiera.

Ale mowa była o SUV ... na stare lata niezbędny sprzęt ;]

Nieduży SUV hybryda to niestety koszt rzędu 200 kzł.

Płaskacza już nie kupię.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, kenickie napisał(a):

 

Montaż diody nie jest skomplikowany. Bardzo często auta z DPFem, w momencie wypalania załączają prądożerne rzeczy jak ogrzewanie tylnej szyby, by zwiększyć obciążenie silnika. I właśnie pod bezpiecznik szyby ludzie sobie podłączają diodkę.

 

Tylna szyba jest "grzana" razem z lusterkami, więc łatwiej wpiąć diodę w instalację w obudowie lusterka kierowcy.

Edytowane przez ochkarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, MarcG napisał(a):

Nie ma co przesadzać, nawet te najtańsze są w miarę wyposażone. Corolla cross od 143kpln z silnikiem 1.8 140zbiera.150kpln 2.0 200KM, 163kpln AWD. Zwykła corolla z 1.8 nieźle sie zbiera.

fantastycznie 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kenickie napisał(a):

 

Montaż diody nie jest skomplikowany. Bardzo często auta z DPFem, w momencie wypalania załączają prądożerne rzeczy jak ogrzewanie tylnej szyby, by zwiększyć obciążenie silnika. I właśnie pod bezpiecznik szyby ludzie sobie podłączają diodkę.

 

 

4 minuty temu, ochkarol napisał(a):

Tylna szyba jest "grzana" razem z lusterkami, więc łatwiej wpiąć diodę w instalację w obudowie lusterka kierowcy.

I stąd wtedy diesel pali 8 zamiast 6,5 ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, rwIcIk napisał(a):

Ale mowa była o SUV ... na stare lata niezbędny sprzęt ;]

Nieduży SUV hybryda to niestety koszt rzędu 200 kzł.

Płaskacza już nie kupię.

 

Corolla cross

spacer.png

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, MarcG napisał(a):

Corolla cross

 

Chciałem ostatnio po drodze zabrać żonę do salonu Toyoty, to nie chciała ;]

Patrzyłem tylko na RAV4, ale może warto na crossy ...

Cały czas też obserwuję propozycje poleasingowych ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, MarcG napisał(a):

Oczywiście samochodem z przyspieszenie 9.1 do 100km/h nie da się jeździć :hehe:

pewnie , że się da 

 

hybrydy nie są do tego by za każdym razem na światłach sprawdzać 0-100 , ale na trasie pow 120km/h przydała by się lepsza dynamika a tu wolnossące silniki + hybrydy już nie działają odpowiednio .

 

Realnie pow 10s 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

pewnie , że się da 

 

hybrydy nie są do tego by za każdym razem na światłach sprawdzać 0-100 , ale na trasie pow 120km/h przydała by się lepsza dynamika a tu wolnossące silniki + hybrydy już nie działają odpowiednio .

 

Realnie pow 10s 

 

hybryda na TAXI :old:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

pewnie , że się da 

 

hybrydy nie są do tego by za każdym razem na światłach sprawdzać 0-100 , ale na trasie pow 120km/h przydała by się lepsza dynamika a tu wolnossące silniki + hybrydy już nie działają odpowiednio .

 

Realnie pow 10s 

 

 

 

Pokazujesz stare silniki 120KM, nowe mają 140. A Twoja vitara to ile ma do 100 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rwIcIk napisał(a):

Nie ma żadnej sygnalizacji, poza spalaniem chwilowym i komunikatem, że system start/stop wtedy nie działa - nie gasi silnika na postoju.

Widać uznali, że nie ma takiej potrzeby.

Gaszę w trakcie i nie przeszkadza mu to.

Czasem podejmie próbę następnym razem, a czasem mu starcza takie krótsze wypalanie.

 

 

W nowoczesnych dieslach można bez konsekwencji przerywać proces wypalania? To nie wpływa jakoś destrukcyjne na silnik i filtr? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał(a):

Chwilę jest siwy dym

to w zamian sadzomiotania ;]

 

I ten siwy dym capi gorzej niż ten czarny 😄 

Diesle w miastach to niestety porażka, można zakrzywiać rzeczywistość ale to jest ogólnie dramat. 

Hałas, smród i wszystko co złe ;]

Już nawet EV w trasie jest rozsądniejsze 🤪

  • Haha 1
  • Skonfundowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, KYRTAP napisał(a):

 

W nowoczesnych dieslach można bez konsekwencji przerywać proces wypalania? To nie wpływa jakoś destrukcyjne na silnik i filtr? 

Widać tak można, skoro nie ma żadnych kontrolek wypalania. Póki żółta kontrolka nie pali się, to wszystko jest pod kontrolą.

Na kanale EKG pokazują np. Audi, które od wielu km nie dało rady wypalić filtra i żyje -diesel ;]

Za to nowe benzyny z GPF mają problemy z wypalanie, i kontrolka awarii potrafi zapalić się.

Więc IMO diesel z filtrem cząstek lepszy od benzyny :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrBEAN napisał(a):

I ten siwy dym capi gorzej niż ten czarny 😄 

Diesle w miastach to niestety porażka, można zakrzywiać rzeczywistość ale to jest ogólnie dramat. 

Hałas, smród i wszystko co złe ;]

Już nawet EV w trasie jest rozsądniejsze 🤪

W moim nie ma hałasu ani smrodu :ok:

 

  • Kocham 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mmaciejosss napisał(a):

to co mi piszesz , że pokazuję stare silniki 

filmik z YT corolla cross , więc też nie wiem co tam jest ale wg mnie min 140km 

Film ma 3 lata a w internetach piszą, że 140KM dopiero od 2023roku.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, mrBEAN napisał(a):

Diesle w miastach to niestety porażka, można zakrzywiać rzeczywistość ale to jest ogólnie dramat. 

 

Stary i wyeksploatowany diesel to faktycznie w mieście jest dramat. Na trasie jest podobnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

Cross były od 2022r , więc o ile filmik zegarów mówi prawdę to ten co pokazałem ma 140km 

Nie wiem jak to liczysz, film ma 3 lata a crossy 140KM mają maksymalnie 1 rok ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mmaciejosss napisał(a):

z tej samej strony

 

chyba nie jest źle 

 

nie ma to jak porównywać turbo benzynę z wolnossącym wspomaganym elektrycznie. Turbo będzie lepsze i już. Zrób spalanie w koło komina z miastem na poziomie 3 litrów to pogadamy ;) Kiedyś mi się tak udało wykręcić Corollą Hybrid i to bez specjalnego traktowania pedału gazu. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, lucash napisał(a):

nie ma to jak porównywać turbo benzynę z wolnossącym wspomaganym elektrycznie. Turbo będzie lepsze i już. Zrób spalanie w koło komina z miastem na poziomie 3 litrów to pogadamy ;) Kiedyś mi się tak udało wykręcić Corollą Hybrid i to bez specjalnego traktowania pedału gazu. 

Tak się nie da   minimalnie wokół komina to pewnie okolice 5.5-6l ale ja tak nie umiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mmaciejosss napisał(a):

Nie przesadzaj , ma sporo wad poza silnikiem 

jedna podstawowa: jak się wsiada to chce się uciekać z tego wnętrza. Tam by się przydał chociaż współczesny minimalizm. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmierdzi z tych zajechanych i z wyciętymi filtrami. Na to jest jedna rada strefy czystego powietrza, wysokie podatki za złomy, zmiana przepisów odnośnie kontroli i eliminacji złomów z naszych ulic. 

 

Gdzieś już ktoś pisał , że nowy TDI jest mniej szkodliwy od PB.

  • Lubię to 1
  • bakłażan 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.