pagob Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 > Witam Przepustnica - Egr - krokowy w x16xel: patrz w załaczniki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pagob Napisano 4 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2005 teraz krokowy i przepustnica - załącznik! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sadzio Napisano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2005 Wielkie dzieki za informacje. Martwi mnie ten blad generowany przez zaslepiony zawor, bo w takim wypadku zaslepienie mija sie z celem skoro komp. w przypadku usterki usrednia parametry Jestes pewien ze przed zaslepieniem zawor byl sprawny? Tak na marginesie: kiedy kupowalem astre szukalem jak glupi silnika 1.6 16V bo pomyslalem ze nowoczesniejszy i wogole ale to jest po prostu jakies gowno ciagle cos nie tak a to jakis czujniczek a to jakis zaworek albo jakis inny pierdolniczek. Normalnie zazdroszcze userom 8V oni nawet moga pokojnie zaslepic EGR-a bez ryzyka wystpienia usterki g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pagob Napisano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2005 Spokojnie, nie jest tak źle z tym silnikiem, choć 8V są rzeczywiście sprawdzoną jednostką. Co do EGRa - przed zaślepienioem nie miałem oznak niesprawności, choć ze trzy razy lampka EGRa 1405 zaświeciła sie w przeciągu roku od ostatniego czyszczenia. Myślę, że to już były oznaki zgromadzonej tam sadzy, niż rzeczywistego siadania zaworu. Poza tym gdzieś tu na forum ktoś dał takie info, że kontrolka EGRa nie powoduje przejścia kompa w parametry zastępcze - trzeba to sprawdzić (może w ASO?) A te błędy trzeba jeszcze obadać - moje obecne przypuszczenie: to może związek z podwyższoną temp. spalania, która jest po zaślepieniu EGRa. Ale to tylko przypuszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OchMan Napisano 5 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2005 > . Jesli jeszcze sie nie zapalila to zaslepiac > Dzisiaj zrobiłem test , zaslepiłem EGR i po ok 4km zaświeciła sie > kontrolka silnika i juz nie zgasła . Po wyciągnieciu zaslepki > kontrolka sie juz nie zapala . EGR mam jednak sprawny... > Pozdrawiam Maciek. > Astra G X14XE, Mam ten sam silnik tylko w Astrze F, czyli co nie mozemy zaslepic go ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 7 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2005 > Poza tym gdzieś tu na forum ktoś dał takie info, że kontrolka EGRa > nie powoduje przejścia kompa w parametry zastępcze - trzeba to > sprawdzić (może w ASO?) dokładnie błąd EGR powoduje odłączenie jego sterowania... żadnych "uśrednionych parametrów" jak pisał Kolega wyżej... tako stanowi TIS, a ASO hmmm....jakby to powiedzieć.... ja bym ich nawet nie pytał pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pagob Napisano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2005 > dokładnie > błąd EGR powoduje odłączenie jego sterowania... > żadnych "uśrednionych parametrów" jak pisał Kolega wyżej... oki, rozumiem, że jest tak nawet wtedy, gdy błą jest wyświetlany przez checkengine? > tako stanowi TIS, a ASO hmmm....jakby to powiedzieć.... > ja bym ich nawet nie pytał To jest dobry pomysł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawcmario Napisano 7 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2005 Witam jako laik w temacie EGR chciałbym skontaktować sie po privie z kimś kto posiada silniczek X14XE i zaślepił swój EGR. Z lektury forum n/t temat zauważyłem że jednak warto go zaślepić i z tąd moja prośba sam dzięki Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > Witam > jako laik w temacie EGR chciałbym skontaktować sie po privie z kimś > kto posiada silniczek X14XE i zaślepił swój EGR. > Z lektury forum n/t temat zauważyłem że jednak warto go zaślepić i z > tąd moja prośba sam > dzięki > Pzdr nie ma w tym żadnej filozofii - podstawa to dostać sie do EGRa, wykrecić go pod nim jest uszczelka metalowa - trza od nie odrysować sobie zaślepkę z dziurami na śruby i ewentualnie z dziurą na grzybek wyciąć, wyklepać dopiłowac i zamontować pod EGRem wraz z uszczelką i najlepiej na silikon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawcmario Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > nie ma w tym żadnej filozofii - podstawa to dostać sie do EGRa, > wykrecić go > pod nim jest uszczelka metalowa - trza od nie odrysować sobie > zaślepkę z dziurami na śruby i ewentualnie z dziurą na grzybek > wyciąć, wyklepać dopiłowac i zamontować pod EGRem wraz z uszczelką i > najlepiej na silikon dzięki za info w łykent do szkółki i sesja ale w następny biorę sie za robotę. Rozumiem że EGR montuje z powrotem i podłaczam pod instalkę bo jak zdjąłem to pali się lampka "cotrollen" Thx Pzdrd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2005 > dzięki za info > w łykent do szkółki i sesja ale w następny biorę sie za robotę. > Rozumiem że EGR montuje z powrotem i podłaczam pod instalkę bo jak > zdjąłem to pali się lampka "cotrollen" U mnie po zamontowaniu z zaślepką i podłączeniu wtyczki żadne lamki się nie paliły - wsio OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 9 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2005 > oki, rozumiem, że jest tak nawet wtedy, gdy błą jest wyświetlany > przez checkengine? jeżeli nie jest "wyświetlany przez check engine" to nie jest błąd pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pagob Napisano 9 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2005 > jeżeli nie jest "wyświetlany przez check engine" to nie jest błąd Zaraz, bo nie możemy sie dogadać - chodzi mi o taką sytuację: 1. komp wywalił przez checkengine błąd EGR - lampka się świeci, EGR zaślepiony - czy komp wchodzi w parametry zastępcze? Bo jadąc z zapaloną lampką nie czuję, żeby była jakaś różnica. 2. Lampka gaśnie po ponownym zaplonie auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 10 Czerwca 2005 Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > Zaraz, bo nie możemy sie dogadać możemy, możemy... powtórzę to, co wyżej już zostało powiedziane: po zarejestrowaniu przez ECU błędu związanego z EGR, zostaje on "odłączony" i komp nim nie steruje... nie ma żadnych zastępczych parametrów, bo EGR to nie jest czujnik, który po "padnięciu" trzeba zastąpić jakimś sygnałem... pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robcza Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 Przegladajac watkio EGR postanowilem w mojej Asterce G X16XEL zaslepic to to.Cala operacja przebiegla bezbolesnie,nie musialem robic trzeciego otworu, grzybek byl na rowni z płaszczyzna EGRa.Zmontowalem i co pewien czas zapala sie kontrolka Check Engine. Wiec pomyslalem ze moze ten grzybek wychodzi czasami i postanowilem rozebrac calosc jeszcze raz i zrobic trzecia dziurke .I TO SAMO. Bledy to 1405 i 0400.Kontrolka zapala sie nieregularnie , dzisiaj np 3 razy , wczoraj ani razu. Jakies sugestie co nie tak ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pagob Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > co pewien czas zapala sie kontrolka Check > Engine. Bledy to 1405 i 0400.Kontrolka zapala sie > nieregularnie , dzisiaj np 3 razy , wczoraj ani razu. Jakies > sugestie co nie tak ?? Mam to samo, na początku po zaślepieniu było oki, potem w trasie sie zaświeciła - zaczęło od błędu 0400, potem dołączył 1405. Może zawór sie grzeje od blaszki, może temp. spalania sie trochę podniosła. Ja podłożyłem dodatkowo oryginalną uszczelkę z EGRa na zaślepkę, zobaczymy, jaki będzie efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OchMan Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > Witam > jako laik w temacie EGR chciałbym skontaktować sie po privie z kimś > kto posiada silniczek X14XE i zaślepił swój EGR. > Z lektury forum n/t temat zauważyłem że jednak warto go zaślepić i z > tąd moja prośba sam > dzięki > Pzdr Ja takowy mam ale jeszcze nie zaslepilem bo widze ze ktos z takim motorem mial problemy po zaslepieniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawcmario Napisano 10 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2005 > Ja takowy mam ale jeszcze nie zaslepilem bo widze ze ktos z takim > motorem mial problemy po zaslepieniu Witam powiem Ci jakie wyniki po następnym łykencie zakasam rękawy i zobacze co będzie zawsze można to zdjąć. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > Mam to samo, na początku po zaślepieniu było oki, potem w trasie sie > zaświeciła - zaczęło od błędu 0400, potem dołączył 1405. > Może zawór sie grzeje od blaszki, może temp. spalania sie trochę > podniosła. Ja podłożyłem dodatkowo oryginalną uszczelkę z EGRa > na zaślepkę, zobaczymy, jaki będzie efekt. uszczelke trza koniecznie dać, bo będzie łykał lewe powietrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robcza Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > uszczelke trza koniecznie dać, bo będzie łykał lewe powietrze U mnie jest uszczelka i ładny czerwony silikon.Bledy nadal wyskakuja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > U mnie jest uszczelka i ładny czerwony silikon.Bledy nadal wyskakuja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondrak134 Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > uszczelke trza koniecznie dać, bo będzie łykał lewe powietrze Hmmm, ja natomiast zalozylem tylko (japonke blaszke 0,5mm ) i uszczelki nie zakladalem i myśle ze lewego powietrza nie łyka. Błąd pokazuje mi tylko przy ostrej jeździe kiedy temp spalanie mocno wzrośnie. Tak normalnie to nic nie wyskakuje P.S. czym moze sie objawiac lykanie lewego powietrza przez silnik przy egr ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > P.S. czym moze sie objawiac lykanie lewego powietrza przez silnik > przy egr ?? u mnie objawiało się nierównomierną pracą w czasie przyspieszania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radane Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 Witam Czy próbował któryś z kolegów odpiąć przewód sterowania podciśnieniem a EGR w tym miejscu zaslepić, zakorkować (wersja w silnikach C16NZ, C18NZ). Czy jeśli nie bedzie sterowania bedzie on nieczynny tak jak na biegu jałowym. Tak sobie myśle czy to nie wystarczy (w końcu mniej roboty), jeśli się myle proszę o sprostowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > Witam > Czy próbował któryś z kolegów odpiąć przewód sterowania podciśnieniem > a EGR w tym miejscu zaslepić, zakorkować (wersja w silnikach > C16NZ, C18NZ). Czy jeśli nie bedzie sterowania bedzie on > nieczynny tak jak na biegu jałowym. > Tak sobie myśle czy to nie wystarczy (w końcu mniej roboty), jeśli > się myle proszę o sprostowanie. Takie działanie wystarczy, jeśli EGR domyka się. Jeśli jest niedomknięty i cały czas puszcza spaliny, to i tak trza go oczyścić albo zaślepić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radane Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 Wcześniej tego nie zauważyłem ale od pewnego czasu chcąc utrzymać stałą prędkość np 60km/h na 4 biegu czuje takie nie równe falowanie ciut zwalnia ciut idzie normalnie (wręcz lekko sie dławi) Czy może być to przczyną padającego EGR-a, czy przyczyny szukać w innym miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > Wcześniej tego nie zauważyłem ale od pewnego czasu chcąc utrzymać > stałą prędkość np 60km/h na 4 biegu czuje takie nie równe > falowanie ciut zwalnia ciut idzie normalnie (wręcz lekko sie > dławi) Czy może być to przczyną padającego EGR-a, czy przyczyny > szukać w innym miejscu. moze, ale nie musi może przytkany filtr paliwa, moze coś z pompą, moze jeszcze coś innego .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pagob Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > Wcześniej tego nie zauważyłem ale od pewnego czasu chcąc utrzymać > stałą prędkość np 60km/h na 4 biegu czuje takie nie równe > falowanie Gdyby to był EGR (zależy jeszcze jaki masz silnik), to przy jego niedomaganiu powinno Ci od razu wywalić błąd przez checkengine. IMHO szukaj przyczyn grzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zibi_rz Napisano 11 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2005 > Wcześniej tego nie zauważyłem ale od pewnego czasu chcąc utrzymać > stałą prędkość np 60km/h na 4 biegu czuje takie nie równe > falowanie ciut zwalnia ciut idzie normalnie (wręcz lekko sie > dławi) Czy może być to przczyną padającego EGR-a, czy przyczyny > szukać w innym miejscu. Mysle , ze to kwestia czystosci ukladu dolotowego. Krokowiec i przepustnica. Wyczyscic nie zaszkodzi. Przy krokowcu nie tylko samego krokowca ale przede wszystkim dokladnie gniazdo. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RajdmanPL Napisano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2005 AAA ja mam takie pytanko. Mam Peugeota 306 1.6 z 98r. da się w nim zaślepić EGR i jak to w miare dobrze i porządnie zrobić(pytanko do kogoś kto robił to w francuskim 1.6 )? Robił to już ktoś tutaj w takim silniku? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2005 > AAA ja mam takie pytanko. > Mam Peugeota 306 1.6 z 98r. da się w nim zaślepić EGR i jak to w > miare dobrze i porządnie zrobić(pytanko do kogoś kto robił to w > francuskim 1.6 )? Robił to już ktoś tutaj w takim silniku? > Pozdrawiam znaleźć go, wykręcić i zobaczyć co się da zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RajdmanPL Napisano 14 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2005 > znaleźć go, wykręcić i zobaczyć co się da zrobić Tak zamierzam zrobić, tylko wolę się upewnić zanim coś zchrzanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2005 > Tak zamierzam zrobić, tylko wolę się upewnić zanim coś zchrzanie wszystko można byle ostrożnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawcmario Napisano 18 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2005 > Mam to samo, na początku po zaślepieniu było oki, potem w trasie sie > zaświeciła - zaczęło od błędu 0400, potem dołączył 1405. > Może zawór sie grzeje od blaszki, może temp. spalania sie trochę > podniosła. Ja podłożyłem dodatkowo oryginalną uszczelkę z EGRa > na zaślepkę, zobaczymy, jaki będzie efekt. Witam mam podobny problem zaślepiłem EGR-a wczoraj i szukam przyczyn no i widzę że kolega ma to samo motor inny ja mam X14XE ale EGR-y mamy takie same. Nie umiem jeszcze zczytać błędów ale objawy takie jak kolega opisał i z tąd moje laickie pytanko czy dalej koledze ślepi po oczach kontrolka??? i drugie co może spowodować jazda z zapaloną kontrolką i tymi błędami czy coś się może przez to rozp.....yć Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zasmazka Napisano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2005 To jeszcze ja się dołączę. Około 2 miesięcy temu udało mi się zatankować kiepskie paliwo i od tej pory moja Astra F z silnikiem X14XE zaczęła skakać podobnie jak większości w tym wątku, przy czym dopiero po jako-takim rozgrzaniu silnika. Po pewnym czasie włącza sie kontrolka silnika (kod jest na temat EGR) i szarpanie ustaje, co potwierdza, że sterownik odłącza EGR. Jak dotąd mój znajomy mechanik przepłukał zbiornik, wymienil filtr paliwa i oczyścił EGR, ale szarpanie nie ustało. Wg niego jednak EGR sie otwiera po podłączeniu zewnętrznego napiecia, a nie reaguje przy normalnym podlaczeniu - jeszcze nie wiem, czy mu wierzyć. Problem w tym, że moja znajoma zatankowała tego samego dnia na tej samej stacji do Cinquecento i miała podobne problemy. Wymienili jej świece i - skończyło się. Czy jest możliwe, że lewe paliwo spowodowało u mnie uszkodzenie EGR, a u niej świec? -- Zasmażka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzecholek Napisano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2005 > To jeszcze ja się dołączę. Około 2 miesięcy temu udało mi się > zatankować kiepskie paliwo i od tej pory moja Astra F z > silnikiem X14XE zaczęła skakać podobnie jak większości w tym > wątku, przy czym dopiero po jako-takim rozgrzaniu silnika. Po > pewnym czasie włącza sie kontrolka silnika (kod jest na temat > EGR) i szarpanie ustaje, co potwierdza, że sterownik odłącza > EGR. > Jak dotąd mój znajomy mechanik przepłukał zbiornik, wymienil filtr > paliwa i oczyścił EGR, ale szarpanie nie ustało. Wg niego jednak > EGR sie otwiera po podłączeniu zewnętrznego napiecia, a nie > reaguje przy normalnym podlaczeniu - jeszcze nie wiem, czy mu > wierzyć. > Problem w tym, że moja znajoma zatankowała tego samego dnia na tej > samej stacji do Cinquecento i miała podobne problemy. Wymienili > jej świece i - skończyło się. Czy jest możliwe, że lewe paliwo > spowodowało u mnie uszkodzenie EGR, a u niej świec? > -- > Zasmażka Podaj publicznie jaka to stacja. Takie instytucje trzeba tepic przez antyreklame!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawcmario Napisano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2005 > Podaj publicznie jaka to stacja. Takie instytucje trzeba tepic przez > antyreklame!! też tak sądze bo wszystkie kontrole stacji chyba jakoś niekonieczne skutkuja ale wymiana info pomiedzy uzytkownikami powinna poskutkowac odpowiednio na tych kombinatorków A przy okazji pytanko czy kolega zaślepił swój EGR i pali sie check czy nie zaślepiony EGR mam ten sam motor i opis UP Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pagob Napisano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2005 > Witam > mam podobny problem zaślepiłem EGR-a wczoraj i szukam przyczyn no i > widzę że kolega ma to samo motor inny ja mam X14XE ale EGR-y > mamy takie same. > Nie umiem jeszcze zczytać błędów ale objawy takie jak kolega opisał > i z tąd moje laickie pytanko czy dalej koledze ślepi po oczach > kontrolka??? > i drugie co może spowodować jazda z zapaloną kontrolką i tymi błędami Kontrolka mi sie świeci czasami, ale raczej w jeździe na trasie. Nie wiem, co może być tego przyczyną, domysły są opisane wyżej, jeśli kolega dokładnie prześledzi ten temat. Również kolega azja opisywał, że po błędzie EGRa komp nie wchodzi w parametry zastępcze, tylko odcina działanie EGRa, stąd nic sie silnikowi nie dzieje jeśli EGR jest "ślepy". Po prostu jest info na desce, że taki dziad jak EGR niedomaga i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawcmario Napisano 22 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2005 > Kontrolka mi sie świeci czasami, ale raczej w jeździe na trasie. Nie > wiem, co może być tego przyczyną, domysły są opisane wyżej, > jeśli kolega dokładnie prześledzi ten temat. > Również kolega azja opisywał, że po błędzie EGRa komp nie wchodzi w > parametry zastępcze, tylko odcina działanie EGRa, stąd nic sie > silnikowi nie dzieje jeśli EGR jest "ślepy". Po prostu jest info > na desce, że taki dziad jak EGR niedomaga i tyle. serdeczne dzięki doczytałem to wcześniej w postach ale z przekory wolałem się upewnić zatem zaślepiam z powrotem (włączał sie po dłuższej jeździe jak u kolegi) ale jakoś mi sie wydaje że motor bardziej się składał w obroty i nie mulił tak. Thx Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asterii Napisano 23 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2005 to ja jeszcze zapytam czy w silniku X14NZ jest EGR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kin54 Napisano 23 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2005 > to ja jeszcze zapytam > czy w silniku X14NZ jest EGR nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zasmazka Napisano 24 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2005 >> Podaj publicznie jaka to stacja. Takie instytucje trzeba tepic przez >> antyreklame!! > też tak sądze bo wszystkie kontrole stacji chyba jakoś niekonieczne > skutkuja ale wymiana info pomiedzy uzytkownikami powinna > poskutkowac odpowiednio na tych kombinatorków > A przy okazji pytanko czy kolega zaślepił swój EGR i pali sie check > czy nie zaślepiony EGR mam ten sam motor i opis UP Jeśli chodzi o stację, to tankowałem na niej od dłuższego czasu - Jet we Wrocławiu na Kochanowskiego (w strone miasta). EGR-a nie zaślepiałem, check zapala się przeważnie po kilku minutach jazdy ze stałą prędkością obrotową - niezbyt wysoką, ostrzejsze piłowanie zapobiega temu (i 'kicaniu' też). Aha - przez ostatnie 3 dni 2 razy zgasł mi na środku skrzyżowania, w czasie redukcji. Zasmażka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawcmario Napisano 27 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2005 Witam ja z pytankiem do znawców tematu co ewentualnie mogę roz...yć jeżdżąc z zaślepionym EGR-em i kodem błędu 0400 czy jest to groźne czy niekoniecznie EGR jest sprawny zapala się dopiero po dłuższej jeździe około 6km po ponownym odpaleniu silniczka akcja się powtarza. z góry Thx Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
voytec Napisano 29 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2005 > dane do obliczeń masz na WoA w dziale Skrzynie i przełożenia > a prędkości liczy sie tak: > V = ((OBR / PRZEŁ * PRZEŁ_G) * 60) * OBW_KOŁA > V - prędkość rzeczywista (nie licznikowa!) > OBR - obroty rzeczywiste, [obr/min] > PRZEŁ - przełożenie danego biegu, > PRZEŁ_G - przełożenie główne > OBW_KOŁA - obwód koła w [km] > pozdr. > Azja > PS. jak byś nie liczył, to 125 na II nie wyjdzie dla F16... To wielka TEORIA bo co potwierdza mój ostatni test: opony 185/60 R14, silniczek X18XE z tabelki na WoA wynika że skrzynia F18CR i na 5 biegu ok 3250 obr/min autko pomyka 140km/h a z obliczeń wychodzi ok 111km/h podciagam do 3500 obr/min i na zegarku jest 160 km/h (obliczenia dają 120) Teren prawie równy, sprawdzałem w obu kierunkach na tym samym odcinku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamuus Napisano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 a powiedzcie mi co zrobic z tym wezykiem ktory wchodzi do egr-a (c16nz). zaslepic go od strony gdzie wchodzil do zaworu czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tym Napisano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 > a powiedzcie mi co zrobic z tym wezykiem ktory wchodzi do egr-a > (c16nz). zaslepic go od strony gdzie wchodzil do zaworu czy nie. jezeli EGRa wywalasz i zostawiasz tylko zaslepke, to proponowalbym wkrecic srubke jakas dluga w pusty wezyk. a jezeli dajesz tylko zaslepke w postaci podkladki pod EGRa, to wg. zaufanego znajomego nie trzeba nic z nim robic - zostawic go na swoim miejscu jak byl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alfisti Napisano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 Jak wrażenia po jeździe z zaślepionym EGRem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tym Napisano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 > Jak wrażenia po jeździe z zaślepionym EGRem? "Nie czuje różnicy...więc po co przepłacać" ...widac mialem sprawnego EGRa ;-) jak lekko szarpał przy ruszaniu na benzynie, tak dalej lekko szarpie (za duża moc ? ) a na gazie jak gładko chodził, tak dalej gładko chodzi. największego kopa u mnie dało: - naprawienie pękających wężyków od podciśnienia - ustawienie zapłonu (jak kupiłem fure, to sie teraz okazuje, ze wtedy wyprzedzenie było równe ok. 0% ) - czyszczenie krokowca tylko troszke poprawiło problem z szarpaniem reszta (nowa sonda lamba, świece, WN i pare innych zabawek) nie zmieniło nic w MOCY silnika. Jeżeli masz coś nie teges z silnikiem, to zaślep EGRa - przynajmniej wyeliminujesz ew. inne przyczyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alfisti Napisano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 > największego kopa u mnie dało: > - naprawienie pękających wężyków od podciśnienia Hmm jak mam to sprawdzić? Na "oko" są chyba OK. > - ustawienie zapłonu (jak kupiłem fure, to sie teraz okazuje, ze > wtedy wyprzedzenie było równe ok. 0% ) Pewnie podjadę do tego elektryka na Beniowskiego który Tobie ustawił. > - czyszczenie krokowca tylko troszke poprawiło problem z szarpaniem Krokowca mam wymienionego. > reszta (nowa sonda lamba, świece, WN i pare innych zabawek) nie > zmieniło nic w MOCY silnika. Świece mam nowe, sonda chyba OK bo spalanie w normie, a kable chce jutro wymienić. > Jeżeli masz coś nie teges z silnikiem, to zaślep EGRa - przynajmniej > wyeliminujesz ew. inne przyczyny Jutro mam go zamiar zaślepić, może to pomoże a napewno nie zaszkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tym Napisano 30 Czerwca 2005 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2005 > Hmm jak mam to sprawdzić? Na "oko" są chyba OK. jezeli hamulce dzialaja Ci bardzo dobrze, to wezyki podcisnieniwe sa raczej OK. ...macac i patrzec czy nie ma dziur (pekniec podluznych) i czy nie sa sparciale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.