rabor Napisano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 Jest sobie autko mercedes A-klasa który notorycznie ma pokrzywione tarcze hamulcowe! Kupiony z krzywymi, wymienione na brembo i po miesiącu to samo. Założone ATE i znów. Kierowca jeździ ostrożnie, delikatnie. Na kałuże uważa. Co może być przyczyną, czego szukać, co wymienić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 > Jest sobie autko mercedes A-klasa który notorycznie ma pokrzywione tarcze hamulcowe! Kupiony z > krzywymi, wymienione na brembo i po miesiącu to samo. Założone ATE i znów. Kierowca jeździ > ostrożnie, delikatnie. Na kałuże uważa. Co może być przyczyną, czego szukać, co wymienić? Piasta, lozysko, zapieczony zacisk, krzywo zalozona tarcza. Tez mialem takie akcje dopoki nie wymienilem lozyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 > Jest sobie autko mercedes A-klasa który notorycznie ma pokrzywione tarcze hamulcowe! Kupiony z > krzywymi, wymienione na brembo i po miesiącu to samo. Założone ATE i znów. Kierowca jeździ > ostrożnie, delikatnie. Na kałuże uważa. Co może być przyczyną, czego szukać, co wymienić? u mnie w misiu mam to samo odpowiedzialny jest za to podobno zbyt silny uklad hamulcowy w stosunku do wielkosci tarczy, tarcza sie za bardzo nagrzewa i wystarczy przejechac sie po autostradzie w deszcz - mi wyjechala ciezarowka musialem shamowac z 140 do 90 i tarcze pogiete nastepnego dnia jaka jest przyczyna w A-klasie? nie mam pojecia, moze podobna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rabor Napisano 10 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 > piasta, lozysko, zapieczony zacisk, krzywo zalozona tarcza A czy przy krzywej piaście kierownica by nie drżała w czasie jazdy? Drgania na kierownicy tylko w czasie hamowania A co do skuteczności hamulców w tym mercedesie do czy nowe proste tarcze czy pokrzywione to hamulce nie są cudowne. Biorą dopiero po mocnym wciśnięciu. Kierowniczka mercedesa tak się przyzwyczaiła do tych słabych hamulców i ze musi mocno deptać pedał że jak wsiądzie do mojego punciaka gdzie hamulce mam jak brzytwa i nie trzeba mocno deptać to ciągle abs się włącza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 > A czy przy krzywej piaście kierownica by nie drżała w czasie jazdy? > Drgania na kierownicy tylko w czasie hamowania A czy te drgania wystepuja od razu na nowych tarczach czy dopiero po jakims czasie - u mnie(przy hamowaniu) pojawily sie po 2 tygodniach od zalozenia nowego zestawu. Sprawdz czy nie masz luzow w kole. Najelpiej tez gdybys jeszcze przed zdjeciem krzywych tarcz zmierzyl, ktora ile bije - to pomoze Ci przynajmniej zlokalizowac strone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rabor Napisano 10 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 > A czy te drgania wystepuja od razu na nowych tarczach czy dopiero po jakims czasie - u mnie(przy > hamowaniu) pojawily sie po 2 tygodniach od zalozenia nowego zestawu. > Sprawdz czy nie masz luzow w kole. Najelpiej tez gdybys jeszcze przed zdjeciem krzywych tarcz > zmierzyl, ktora ile bije - to pomoze Ci przynajmniej zlokalizowac strone. Jakiś czas jest wszystko ok na nowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szandrzej Napisano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 > A czy przy krzywej piaście kierownica by nie drżała w czasie jazdy? > Drgania na kierownicy tylko w czasie hamowania > A co do skuteczności hamulców w tym mercedesie do czy nowe proste tarcze czy pokrzywione to hamulce > nie są cudowne. Biorą dopiero po mocnym wciśnięciu. > Kierowniczka mercedesa tak się przyzwyczaiła do tych słabych hamulców i ze musi mocno deptać pedał > że jak wsiądzie do mojego punciaka gdzie hamulce mam jak brzytwa i nie trzeba mocno deptać to > ciągle abs się włącza Zobaczcie, czy prowadnice zacisku hamulcowego znajdujące się w jarzmie nie są zapieczone. Powinny się swobodnie poruszać przód-tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2011 na krzywiace sie tarcze z przodu pomaga oprocz uzycia odpowiedniej jakosci czesci: - doprowadzenie do stanu sprawnosci prowadnic i tloczkow z uzyciem WLASCIWYCH smarow (miedziowy NIE JEST wlasciwy) - pomiar bicia nowej tarczy po zamontowaniu i jesli jest zbyt duze dzialanie do skutku aby bylo w normie (nie powinno byc wiecej niz 0.03-0.04mm). Moze zdarzyc sie np. krzywa piasta - doprowadzenie do poprawnego dzialania TYLNYCH hamulcow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 sprawdzić bicie samej piasty na początek, potem z założoną nową tarczą. zawieszenie musi byc tez bez luzów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 > na krzywiace sie tarcze z przodu pomaga oprocz uzycia odpowiedniej jakosci czesci: > - doprowadzenie do stanu sprawnosci prowadnic i tloczkow z uzyciem WLASCIWYCH smarow (miedziowy NIE > JEST wlasciwy) > - pomiar bicia nowej tarczy po zamontowaniu i jesli jest zbyt duze dzialanie do skutku aby bylo w > normie (nie powinno byc wiecej niz 0.03-0.04mm). Moze zdarzyc sie np. krzywa piasta > - doprowadzenie do poprawnego dzialania TYLNYCH hamulcow Wszystko ok, jedynie wartość bicia tarczy chyba za surowa...,ATE dopuszcza większą jakiś tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 > na krzywiace sie tarcze z przodu pomaga oprocz uzycia odpowiedniej jakosci czesci: > - doprowadzenie do stanu sprawnosci prowadnic i tloczkow z uzyciem WLASCIWYCH smarow (miedziowy NIE > JEST wlasciwy) > - pomiar bicia nowej tarczy po zamontowaniu i jesli jest zbyt duze dzialanie do skutku aby bylo w > normie (nie powinno byc wiecej niz 0.03-0.04mm). Moze zdarzyc sie np. krzywa piasta > - doprowadzenie do poprawnego dzialania TYLNYCH hamulcow Dość ostre masz te normy. W praktyce nie spotkałem się z takimi ostrymi. Np taki ATE podaje bicie nawet do 0,09mm. Najostrzejsze z którymi się spotkałem to 0,05mm max(firma EBC) Do sedna. Opcje są trzy. Krzywe piasty albo nie wyczyszczone piasty przed montażem nowych tarcz. Piasta musi się świecić. Ostatnia opcja to stosowanie smaru miedziowego między tarczę a piastę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 bo brembo i ATE to żaden cud. Kup Zimmermanny, Juridy - kłopoty się skończą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtucha Napisano 13 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2011 > Dość ostre masz te normy. W praktyce nie spotkałem się z takimi ostrymi. Np taki ATE podaje bicie > nawet do 0,09mm. Najostrzejsze z którymi się spotkałem to 0,05mm max(firma EBC) Wcale nie takie ostre, w wakacje miałem przypadek że w pewnych warunkach np po ostrym wyprzedzaniu i gwałtownym hamowaniu przyprędkościach 100-150 km/h drżała mi kierownica. Jak się okazało jedna z tarcz miała bicie - 0,07mm Znajomy na konkretnym sprzęcie podtoczył mi ją i ustało, nie mniej później dostałem "z reklamacji" (troche naciąganej) nowe sztuki. Koleś który przetaczał mówi że dopuszczają bicie do 0,03mm Chociaż inny mechanik który to oglądał na samochodzie mówił że niemożliwe aby tak małe bicie było wyczuwalne, było praktycznie nie zauważalne, dopiero po włożeniu 2 na podniesionym przodzie, gdy patrzyliśmy po szczelinie między klockami a tarczą, widać wtedy było zmieniającą się odległość między tarczą i klockiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandw Napisano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 >Ostatnia opcja to stosowanie smaru miedziowego między tarczę a > piastę. W sensie stosować ten smar czy nie? Oczywiście w rozsądnej ilości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 > - doprowadzenie do poprawnego dzialania TYLNYCH hamulcow Dokłądnie to może być główna przyczyna- korektor hamowania tyłu uszkodzony lub /i nie działające hamule tylne... A do przodu założyć polskie tarcze nawiercane i nacinane od Mikody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 > W sensie stosować ten smar czy nie? Oczywiście w rozsądnej ilości? a czytałeś odnośnik w poście kolegi volf6? wszak tam pisze, jak byk: "Piasta naoliwiona olejem w aerozolu? W żadnym przypadku nie używać pasty miedziowej!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 > W sensie stosować ten smar czy nie? Oczywiście w rozsądnej ilości? odradzam, zawsze to jakaś grubość smaru pod tarczą i nie zawsze rozsmarujesz tak, żeby była idealnie równa powierzchnia. Zmieniam tarcze co 3 lata i raczej nie ma problemu ze zdjęciem ich z piasty. Co innego jesli zakładasz tarcze a auto tyle jeżdzi, że bedzie na 10 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 > Dość ostre masz te normy. W praktyce nie spotkałem się z takimi ostrymi. Np taki ATE podaje bicie > nawet do 0,09mm. Najostrzejsze z którymi się spotkałem to 0,05mm max(firma EBC) zgadza sie, EBC podaje 0.05mm max. Moje zdanie jest takie ze prawidlowy montaz to 0.03-0.04 i to da sie bez problemu uzyskac jesli piasta i tarcze sa proste. Wiekszy wynik niz ww. zmusza do myslenia co jest nie tak i dzialania aby bicie zmniejszyc. Inaczej raczej predzej niz pozniej grozi powtorka z rozrywki 0.09max (dla nowych tarcz???!!) to imho podejrzanie duzo. Imho zaleznie od auta wyczuwalne na kierownicy jest 0.10 - 0.15mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtucha Napisano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 Tak sobie myślę, że zazwyczaj pomiaru bicia bocznego dokonuje się przy względnie chłodnych tarczach, mam wrażenie że lekkie ich podgrzanie kilkoma przeciętnymi hamowaniami potrafi pogłębić ewentualne bicie gdy tarcza jest "zwichrowana" a pomiar faktycznie może tego nie uwzględniać... Z doświadczenia wiem że hamując np z 80km na godzinę do 0, bez względu na rodzaj hamowania powoduje znaczny wzrost temperatury tarcz a co dopiero po kilku hamowaniach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 > zgadza sie, EBC podaje 0.05mm max. Moje zdanie jest takie ze prawidlowy montaz to 0.03-0.04 i to da > sie bez problemu uzyskac jesli piasta i tarcze sa proste. Wiekszy wynik niz ww. zmusza do > myslenia co jest nie tak i dzialania aby bicie zmniejszyc. Inaczej raczej predzej niz pozniej > grozi powtorka z rozrywki > 0.09max (dla nowych tarcz???!!) to imho podejrzanie duzo. Imho zaleznie od auta wyczuwalne na > kierownicy jest 0.10 - 0.15mm Tak. Taką informację masz nawet w linku który wrzucił do tematu kolega volf6. Dokładnie od 0,060 do 0,090. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2011 > Tak sobie myślę, że zazwyczaj pomiaru bicia bocznego dokonuje się przy względnie chłodnych > tarczach, mam wrażenie że lekkie ich podgrzanie kilkoma przeciętnymi hamowaniami potrafi > pogłębić ewentualne bicie gdy tarcza jest "zwichrowana" a pomiar faktycznie może tego nie > uwzględniać... > Z doświadczenia wiem że hamując np z 80km na godzinę do 0, bez względu na rodzaj hamowania powoduje > znaczny wzrost temperatury tarcz a co dopiero po kilku hamowaniach... po części masz rację- miałem podobny problem z tarczami - wszystko było ok do momentu, gdy się nie rozgrzały- wówczas zaczynały "bić" !! ponowna wymiana tarcz - 2 tkm i to samo- okazało się że winne były ...tylne hamulce- a dokładnie całkowicie zapieczone cylinderki!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 > Tak. Taką informację masz nawet w linku który wrzucił do tematu kolega volf6. Dokładnie od 0,060 do > 0,090. przyznaje, nie czytalem. Na temat hamulcow glowkowalem i dlubalem od dluzszego czasu i opisalem swoje zdanie na ten temat. Bede sie upieral ze 0.09mm w szybkim czasie spowoduje powrot problemu, juz kiedys 2 komplety tarcz tak zniszczylem. Mechanicy oczywiscie nie wiedzieli o co chodzi, drapali sie po glowach i wymyslali kolejne coraz drozsze teorie a wystarczylo pomierzyc bicie czujnikiem zeby sie przekonac ze jest krzywa piasta i na nowej tarczy jest 0.1mm bicia. Na poczatku kiera nie bilo ale po 5 kkm sie zaczynalo i wtedy juz bylo 0.15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 > w tym mercedesie do czy nowe proste tarcze czy pokrzywione > to hamulce > nie są cudowne. Biorą dopiero po mocnym wciśnięciu. Moze płynu dawno nie wymieniales ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 > u mnie w misiu mam to samo > odpowiedzialny jest za to podobno zbyt silny uklad hamulcowy w stosunku do wielkosci tarczy, Raczej po prostu za mała tarcza w stosunku do masy pojazdu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2011 Ale pomiaru bicia dokonuje się przy każdym zdejmowaniu/zakładaniu tarcz na piasty. Wymieniacze nie mechanicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 > Ale pomiaru bicia dokonuje się przy każdym zdejmowaniu/zakładaniu tarcz na piasty. teoretycznie tak ale patrz nizej > Wymieniacze nie mechanicy. 99% tego ludu co sie nazywaja "mechanikami" to wymieniacze ... jesli nawet slyszeli o czujniku zegarowym i wiedza jak wyglada to nie chce im sie uzywac. Zreszta jakby nie patrzec - szybciej tarcze zalozyc i sie nie bawic w pomiary a jak sie pogna tyo klyent zaplaci za nastepne. Ot rzeczywistosc Dlatego hamulce robie sam, jak cos bedzie nie tak przynajmniej wiem ze to moja wina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 > Jest sobie autko mercedes A-klasa który notorycznie ma pokrzywione tarcze hamulcowe! Kupiony z > krzywymi, wymienione na brembo i po miesiącu to samo. Założone ATE i znów. Kierowca jeździ > ostrożnie, delikatnie. Na kałuże uważa. Co może być przyczyną, czego szukać, co wymienić? Imho niewłaściwy montaż. Niestety mechanicy nie przywiązują wagi do pomiaru bicia po montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 > Raczej po prostu za mała tarcza w stosunku do masy pojazdu. Czyli mówiąc inaczej złe zaprojektowany samochód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 Zgadzam się w całej rozciągłości. Ale to też wynika z czego innego. Jak mówię klientowi że wymiana klocków i tarcz kosztuje np 120zł to się oburzają. Że jak to, gdzie indziej rozbią za 80 albo 100zł. Do niewielu dociera że nawet do tak prostej czynności trzeba mieć niezbędny sprzęt który my musimy kupić. Nikt nam go darmo nie daje. Dodatkowo dokłądne wykonanie zajmie więcej czasu. No ale to zazwyczaj jak grochem o ścianę. Plus taki że coraz więcej ludzi zaczyna zwracać na to uwagę jak kolejny raz zmuszeni są do naprawy tego samego elementu. Skąpy płaci dwa razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.