Skocz do zawartości

1.0T Ecoboost 100KM + chip tunning rozwazania teoretyczne.


wujek

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie czytam rozne fora... Mianowicie jest silnik 1.0T 100KM, ktory rozni sie glowica i zaworami wydechowymi od 125KM. Jest tez wersja red edition 140KM. Angielscy tunerzy robia lekko 160KM dla przypomnienia trzy cylindry 1l pojemnosci yikes.gif Czyli kupuje taka fieste trend gold za 50k robie tunnig i dajmy na to bezpiecznie robie 140KM. To jest 9s do 100km/h + Vmax 200km/h. Co jest tansze od Fabi tsi no i fiesta ladniejsza.

Dwa pytania:

1. Czy 4 lata 80kkm to ten silnik wytrzyma i nie wyrzyga tlokow wydechem?

2. Da sie to w ASO sprawdzic? W sensie modyfikacje robie jezdze do ASO i pale glupa.

Na koniec jedna uwaga. Ja bylem przekonany, ze np taki Vtech to siedzi programuje, cuduje itp i robi soft. A okauje sie, ze czasem wystarczy dopisac dwie linijki i wgrywamy po prostu stock z fabryki tylko z mocniejszej wersji albo mamy ten sam program co w DE czu UK zrobiony przez tunerow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sobie czytam rozne fora... Mianowicie jest silnik 1.0T 100KM, ktory rozni sie glowica i

> zaworami wydechowymi od 125KM. Jest tez wersja red edition 140KM. Angielscy tunerzy robia

> lekko 160KM dla przypomnienia trzy cylindry 1l pojemnosci Czyli kupuje taka fieste trend

> gold za 50k robie tunnig i dajmy na to bezpiecznie robie 140KM. To jest 9s do 100km/h + Vmax

> 200km/h. Co jest tansze od Fabi tsi no i fiesta ladniejsza.

> Dwa pytania:

> 1. Czy 4 lata 80kkm to ten silnik wytrzyma i nie wyrzyga tlokow wydechem?

> 2. Da sie to w ASO sprawdzic? W sensie modyfikacje robie jezdze do ASO i pale glupa.

> Na koniec jedna uwaga. Ja bylem przekonany, ze np taki Vtech to siedzi programuje, cuduje itp i

> robi soft. A okauje sie, ze czasem wystarczy dopisac dwie linijki i wgrywamy po prostu stock z

> fabryki tylko z mocniejszej wersji albo mamy ten sam program co w DE czu UK zrobiony przez

> tunerow.

ciekawa teoria

już 125KM 1,0 fiesta fajnie jeździ

myślę że 80 tys km to bez problemu wytrzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie jaka będzie charakterystyka momentu, czy da się tym normalnie jeździć... nie samą mocą

> człowiek żyje...

> PS zwykła Fabia II 1,2 TSI 105KM ma zbliżone osiągi 10s/200km/h...

125KM z 1.0T ma chyba 9,5 do 100 ale widziales jaka fabia jest brzydka? zlosnik.gif A jezdzi sie tym troche jak dieselem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pytania dwa to pierwsza jazda probna i sie kapna. Pytanie czy sie komus bedzie chcialo z tym walczyc.

Druga sprawa, że jak jeździłem do forda z mondeo to srednio co 2 wizyta byl podmieniany soft...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 125KM z 1.0T ma chyba 9,5 do 100 ale widziales jaka fabia jest brzydka? A jezdzi sie tym troche

> jak dieselem.

Widziałem, bo mój tata skonfigurował sobie taką w bogatej wersji za pierdylion debiliarów. Chciał nową, drogą, bo jak twierdzi to jego ostatni samochód w życiu...

Dla mnie nie jest brzydka, jest poprawna, bez fajerwerków, dość konserwatywna. Idealna dla emeryta. Jeździ przyjemnie. Dla mnie ma 2 małe minusy - spalanie - małe auto z silnikiem downsizing powinno być oszczędniejsze, ciężko zejść poniżej 6,5l oraz ergonomia - fotele, nisko umieszczona dźwignia zmiany biegów, nisko przyciski podgrzewania foteli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli kupuje taka fieste trend

> gold za 50k robie tunnig i dajmy na to bezpiecznie robie 140KM.

Jak rok temu szukałem samochodu, to w salonie oferowali mi chyba nawet gratis ze 100KM na 125 czy jakoś tak. Tylko po co?, jak cała reszta samochodu przegrała hehe.giffacepalm%5B1%5D.gif. Teraz większość producentów tak robi - jeden silnik, komp, multimedia, a wersje "bida" robi się przez ograniczenia w sofcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do pytania dwa to pierwsza jazda probna i sie kapna. Pytanie czy sie komus bedzie chcialo z tym

> walczyc.

> Druga sprawa, że jak jeździłem do forda z mondeo to srednio co 2 wizyta byl podmieniany soft...

To duzy minus. Bo poniej trzeba jezdzic na wgranie do vtechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak rok temu szukałem samochodu, to w salonie oferowali mi chyba nawet gratis ze 100KM na 125 czy

> jakoś tak. Tylko po co?, jak cała reszta samochodu przegrała . Teraz większość producentów

> tak robi - jeden silnik, komp, multimedia, a wersje "bida" robi się przez ograniczenia w

> sofcie.

Ciebie nie slucham bo masz ceeda zlosnik.gif a ostatnio jezdzilem ceedem z autoamtem i ucieklem z salonu. To juz moja kila w srodku lepiej wyglada. I kupiles clio zamiast fiesty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie jeszcze jaki takie zwiększenie mocy zniesie sprzęgło. U mnie np po "chipie" sprzęgło na 5 i 6 biegu zaczęło się ślizgać fakt że przy sporym już przebiegu ale zawsze.

> Tak sobie czytam rozne fora... Mianowicie jest silnik 1.0T 100KM, ktory rozni sie glowica i

> zaworami wydechowymi od 125KM. Jest tez wersja red edition 140KM. Angielscy tunerzy robia

> lekko 160KM dla przypomnienia trzy cylindry 1l pojemnosci Czyli kupuje taka fieste trend

> gold za 50k robie tunnig i dajmy na to bezpiecznie robie 140KM. To jest 9s do 100km/h + Vmax

> 200km/h. Co jest tansze od Fabi tsi no i fiesta ladniejsza.

> Dwa pytania:

> 1. Czy 4 lata 80kkm to ten silnik wytrzyma i nie wyrzyga tlokow wydechem?

> 2. Da sie to w ASO sprawdzic? W sensie modyfikacje robie jezdze do ASO i pale glupa.

> Na koniec jedna uwaga. Ja bylem przekonany, ze np taki Vtech to siedzi programuje, cuduje itp i

> robi soft. A okauje sie, ze czasem wystarczy dopisac dwie linijki i wgrywamy po prostu stock z

> fabryki tylko z mocniejszej wersji albo mamy ten sam program co w DE czu UK zrobiony przez

> tunerow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawi mnie trwałość tych silników i kultura pracy tych 3 sylindrów

Nawet BWM do 2 wklada 3 cylindry dzwiek nie jest zly. To zresta auto miejskie ale u mnie by latalo tez po autostradzie z V max troche sie tego boje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsza eneracja byla tania i dobrze wyposazona. Kolejna jest droga i nie oferuje nic wiecej od

> konkurencji ba oferuje mniej.

ok.gif

Strzelają sobie tym w stopę. Myśleli że na fali sukcesu poprzednich Ceed/i30 mogą sobie zrównać ceny z konkurencją. Prawda okazała się jednak bolesna, jeżeli klient ma do wyboru w tej samej cenie Ceeda, Golfa czy Aurisa a przy tym wyposażenie konkurentów jest niewiele uboższe to wybór jest oczywisty. Koreańcom zachciało się iść na skróty. Niestety, po to by mogli zrównać ceny z konkurencją nie wystarczy jedna generacje porządnych auto w niższej cenie. Potrzeba wiele lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsza eneracja byla tania i dobrze wyposazona. Kolejna jest droga i nie oferuje nic wiecej od

> konkurencji ba oferuje mniej.

polemizowałbym z tym, że jest droga. Mój tata w zeszłym roku kupił I30 (nie pamiętam nazwy wersji, jakaś środkowa) 1.6 120KM za równe 60 tys. pln. Każdy inny samochód z porównywalnym silnikiem i wyposażeniem (np. Focus, czy Golf) wychodził drożej. Znajomi kilka miesięcy temu kupili Ceeda, jakaś promocyjna wersja L z elementami XL czyli w sumie wszystkim co potrzeba, 1.6 GDI 135KM za 63 tys. pln ze zniżką dla grup zawodowych zlosnik.gif

Nadal te auta są tańsze niż konkurencja, ale mniej niż kiedyś. Bo i nie odstają niczym od konkurencji, poza silnikami. Nie mają żadnej sensownej turbobenzynki, tylko te wolnossące z powolnymi koreańskimi koniami mechanicznymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> polemizowałbym z tym, że jest droga. Mój tata w zeszłym roku kupił I30 (nie pamiętam nazwy wersji,

> jakaś środkowa) 1.6 120KM za równe 60 tys. pln. Każdy inny samochód z porównywalnym silnikiem

> i wyposażeniem (np. Focus, czy Golf) wychodził drożej. Znajomi kilka miesięcy temu kupili

> Ceeda, jakaś promocyjna wersja L z elementami XL czyli w sumie wszystkim co potrzeba, 1.6 GDI

> 135KM za 63 tys. pln ze zniżką dla grup zawodowych

> Nadal te auta są tańsze niż konkurencja, ale mniej niż kiedyś. Bo i nie odstają niczym od

> konkurencji, poza silnikami. Nie mają żadnej sensownej turbobenzynki, tylko te wolnossące z

> powolnymi koreańskimi koniami mechanicznymi

63 tys PLN za podstawową benzynę to nie jest jakieś wielkie "wow, ale tanio". do tego L czy XL szału nie robią.

na bank wyrwałbym Megane lepszą w tej cenie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no podstawowa w uproszczeniu. byle 1.6 N/A.

> w który miejscu?

Na tylnym siedzeniu na przykład. Przy dwójce dzieci to się robi istotne smile.gif

W ogóle jedną z większych zalet ceeda/i30 w porównaniu z konkurencją jest przestronność wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na tylnym siedzeniu na przykład. Przy dwójce dzieci to się robi istotne

pozory. zagrali długością siedziska jak Passat. jest mega niewygodny z tyłu, nie podpiera ud, ale mogą napisać że "tyyyyle miejsca na kolana".

> W ogóle jedną z większych zalet ceeda/i30 w porównaniu z konkurencją jest przestronność wnętrza

nie zauważyłem. ale mozliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozory. zagrali długością siedziska jak Passat. jest mega niewygodny z tyłu, nie podpiera ud, ale

> mogą napisać że "tyyyyle miejsca na kolana".

a tego nie wiem, raczej nie podróżowałem na tylnej kanapie. Przyjrzę się temu siedzeniu jak następnym razem będę się widział z rodzicami ok.gif

Tak czy inaczej, żeby zamontować dwa foteliki i posadzić dzieciaki to nie ma większego znaczenia, a to że np. nie dostają nogami do przednich foteli i nie kopią w plecy, już ma znaczenie hehe.gif

> nie zauważyłem. ale mozliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 125KM z 1.0T ma chyba 9,5 do 100 ale widziales jaka fabia jest brzydka? A jezdzi sie tym troche jak dieselem.

Pozwolę sobie wejść w polemikę, jeśli chodzi o pojawienie się momentu to oczywiście tak, jedzie jak diesel, od 1500rpm jedziemy. Natomiast diesel przy tych 3500-4000 zaczyna puchnąć. W tsi do czerwonej kreski samochód idzie równo. To jest jednak pewna różnica. Oczywiście nie zmienia to faktu, że tsi to największa porażka aryjskich inżynierów i nie umywa się do fiatowskiego 1.8 16v ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozwolę sobie wejść w polemikę, jeśli chodzi o pojawienie się momentu to oczywiście tak, jedzie

> jak diesel, od 1500rpm jedziemy. Natomiast diesel przy tych 3500-4000 zaczyna puchnąć. W tsi

> do czerwonej kreski samochód idzie równo. To jest jednak pewna różnica. Oczywiście nie zmienia

> to faktu, że tsi to największa porażka aryjskich inżynierów i nie umywa się do fiatowskiego

> 1.8 16v

Diesel ma skale krotsza na obrotku ale dluzsza skrzynie, max predkosci na poszczegolnych biegach nie roznia sie jakos kosmicznie na niekorzysc sadzomiota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Diesel ma skale krotsza na obrotku ale dluzsza skrzynie, max predkosci na poszczegolnych biegach

> nie roznia sie jakos kosmicznie na niekorzysc sadzomiota

no nie wiem, moj Focus na III przy 100km/h ma juz 4000obr, wiec wiele szybciej nie pojedzie

tymczasem Bravo o podobnej mocy 100km/h osiaga na II biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> polemizowałbym z tym, że jest droga. Mój tata w zeszłym roku kupił I30 (nie pamiętam nazwy wersji,

> jakaś środkowa) 1.6 120KM za równe 60 tys. pln.

Moze i30 jest lepsze w srodku. Ale wersja M i L bez tych wszytskich pakietow w ceed sprawia, ze samochod wyglada jak lanos w srodku. Dodatkowo klima, ktora jest automatyczna tylko z nazwy. No i silniki, ktore dupy nie urywaja. Fenomen Sportage rozumiem ale ceedow za duzo nie ma na ulicach. Zreszta to samo z wersja GT. A mialo byc tak pieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozwolę sobie wejść w polemikę, jeśli chodzi o pojawienie się momentu to oczywiście tak, jedzie

> jak diesel, od 1500rpm jedziemy. Natomiast diesel przy tych 3500-4000 zaczyna puchnąć. W tsi

> do czerwonej kreski samochód idzie równo. To jest jednak pewna różnica. Oczywiście nie zmienia

> to faktu, że tsi to największa porażka aryjskich inżynierów i nie umywa się do fiatowskiego

> 1.8 16v

Oczywista oczywistosc. Fiesta robi 100 na 2 biegu. Masz racje z puchnieciem diesel odpada a tsi jedzie dalej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Strzelają sobie tym w stopę. Myśleli że na fali sukcesu poprzednich Ceed/i30 mogą sobie zrównać

> ceny z konkurencją. Prawda okazała się jednak bolesna, jeżeli klient ma do wyboru w tej samej

> cenie Ceeda, Golfa czy Aurisa a przy tym wyposażenie konkurentów jest niewiele uboższe to

> wybór jest oczywisty. Koreańcom zachciało się iść na skróty. Niestety, po to by mogli zrównać

> ceny z konkurencją nie wystarczy jedna generacje porządnych auto w niższej cenie. Potrzeba

> wiele lat.

ja mam teraz i30 z tego roku 1,6d automat

slabe jest to auto, wyglada wewnatrz ladnie , prowadzi sie srednio , silnik mul a skrzynia macha tymi biegami jak glupia

jednyny plus, ze jest nowe

tanszy od konkurencji bo za 55kpln z 3kkm nalotu gdzie civic byl o kilkanascie kola drozszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na tylnym siedzeniu na przykład. Przy dwójce dzieci to się robi istotne

> W ogóle jedną z większych zalet ceeda/i30 w porównaniu z konkurencją jest przestronność wnętrza

zgadza sie, za mna a niski nie jestem z tylu miesci sie lajtowo osoba 180cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie wiem, moj Focus na III przy 100km/h ma juz 4000obr, wiec wiele szybciej nie pojedzie

> tymczasem Bravo o podobnej mocy 100km/h osiaga na II biegu

Ja mam obecnie diesla i na 2b mam odcinke przy 88kmh.

Poprzednio mialem benzyne, ktory odcinal na 2b przy 98kmh.

Nie jest to kosmiczna roznica.

I benzyna i diesel pojedzie zalozmy 200kmh przy takiej samej liczbie biegow, a diesel przeciez ma polowe mniejsza rozpietosc skali obrotow, wiec cudow nie ma smile.gif po prostu dlusza skrzynia.

I oczywiscie pewnie w zaleznosci od modelu sie to troche rozni jak zestopniowane sa poszczegolne biegi. Ale finalnie, diesle nie maja 2x wiecej biegow niz benzynowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.