Skocz do zawartości

6 (sześć) tygodni z BMW :p


Kalkstein

Rekomendowane odpowiedzi

39 minut temu, koNik napisał:

 

taki proszę ja Ciebie @Florydziak powie CI zaraz że teraz auta psują się mniej niż kiedyś.

 

Też, tak uważam.

Mimo, nawet tej całej elektroniki auta są coraz lepsze. Są oczywiście niewypały, ale IMO tendencja jest spadkowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, cesarz napisał:

Ja bym to w przepaść zepchnął...

 

tez o tym myslalem ;]

od godziny moj pieszczoch stoi pod domem umyty woskowany pachnacy

w srodku nowa skrzynia i na wszelki wypadek nowe akku (juz czwarte)

przywiozl go pracownik serwisu wraz z koszem owocow i dwiema flaszkami wina (wina nie pije ale zona to i owszem)

zabral zastepcze auto i oczywiscie powiedzial auf wiedersehen

az mnie zmrozilo

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, witek2 napisał:

macie historię serwisową skopiowana z jednego z forów.  Nowsza 7-ka  i starsza 7-ka.  Czy to dużo wizyt w ASO i czy BMW są awaryjne  oceńcie sami

 

Rewelacja :hehe:

 

Pierdolca bym dostał, na serwis co 30 kkm nie chce mi się jechać.

 

Podobnie miałem z nowym Ducato jak wchodziły do sprzedaży, tam też lista była pokaźna.

Wszystko w ramach gwarancji ale lista była tłusta ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sherif napisał:

 

Też, tak uważam.

Mimo, nawet tej całej elektroniki auta są coraz lepsze. Są oczywiście niewypały, ale IMO tendencja jest spadkowa.

A ja się nie zgodzę. Według moich doświadczeń, najsolidniej auta robiono w latach ok 94-2004. Auta marek premium, już w połowie lat 90-tych miały zawieszenia, które dzisiaj są do pozazdroszczenia dla niejednego producenta, elektronika często była niewidoczna, a przynajmniej w japońskich autach złącza obd zarośnięte pajęczyną, bo nikt tam nic nie wtykał przez 10 lat. Silniki ciężkie do zajechania, jak miały olej i płyn chłodzący. Rozrządy, jak były z łańcucha, to wieczne, później zaczęto stosować pseudo łańcuszki. Generalnie z punktu widzenia mechanika, nie mam dziś pomysłu na auto dla siebie powyżej 2004r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kaczorek79 napisał:

A ja się nie zgodzę. Według moich doświadczeń, najsolidniej auta robiono w latach ok 94-2004. Auta marek premium, już w połowie lat 90-tych miały zawieszenia, które dzisiaj są do pozazdroszczenia dla niejednego producenta, elektronika często była niewidoczna, a przynajmniej w japońskich autach złącza obd zarośnięte pajęczyną, bo nikt tam nic nie wtykał przez 10 lat. Silniki ciężkie do zajechania, jak miały olej i płyn chłodzący. Rozrządy, jak były z łańcucha, to wieczne, później zaczęto stosować pseudo łańcuszki. Generalnie z punktu widzenia mechanika, nie mam dziś pomysłu na auto dla siebie powyżej 2004r.

 

Prius :) ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sherif napisał:

 

Też, tak uważam.

Mimo, nawet tej całej elektroniki auta są coraz lepsze. Są oczywiście niewypały, ale IMO tendencja jest spadkowa.

 

a ja uważam ze najbardziej niezawodne auta przypadają na koniec lat 80 i początek 90. Przykładowo W126/W124/W201, Volvo 700/900 czy Audi 100/80 z tamtych lat. Dziś się nic nawet nie zbliża do tego poziomu. I tak wiem - dziś jest więcej bajerów szmerów, tylko co to obchodzi kogoś kto chce po prostu jechać??? 

I nie żebym był fanem aut z tego okresu jakimś specjalnym - IMO to po prostu dobre dupowozy, ciekawsze i ładniejsze auta były już sporo wcześniej ale są bardziej upierdliwe w użytkowaniu i wymagają już powoli zapomnianego warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, koNik napisał:

 

W 5 osób? ;]

 

napisałeś "dla kogoś, kto chce po prostu jeździć" bez dodatkowych warunków. Moi teściowie np. też mają takie wymagania co do samochodu, że chcą po prostu jeździć. Ze 3 lata temu kupili nową pandę i też po prostu jeżdżą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, maro_t napisał:

 

napisałeś "dla kogoś, kto chce po prostu jeździć" bez dodatkowych warunków. Moi teściowie np. też mają takie wymagania co do samochodu, że chcą po prostu jeździć. Ze 3 lata temu kupili nową pandę i też po prostu jeżdżą

 

Ale jednak napisałem o autach tej samej klasy - w124/Volvo/audi. Z bezawaryjnych wypierdów z tamtych lat polecam 205 z XUD9 po 2 kwartale 1987! ;] Absolutnie genialny dupowoz z pełnym ocynkiem ;] sumaryczny koszt użytkowania w porównaniu do swifta czy pandy wychodzi pewnie przez pół ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, koNik napisał:

 

Ale jednak napisałem o autach tej samej klasy - w124/Volvo/audi. Z bezawaryjnych wypierdów z tamtych lat polecam 205 z XUD9 po 2 kwartale 1987! ;] Absolutnie genialny dupowoz z pełnym ocynkiem ;] sumaryczny koszt użytkowania w porównaniu do swifta czy pandy wychodzi pewnie przez pół ;]

 

taaa, tylko że odpowiedniego egzemplarza trzeba pewnie przez pół roku szukać przeglądając ogłoszenia i jechać po niego do Holandii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, maro_t napisał:

 

taaa, tylko że odpowiedniego egzemplarza trzeba pewnie przez pół roku szukać przeglądając ogłoszenia i jechać po niego do Holandii...

 

Już 3 kupiłem, wszystkie w PL ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, koNik napisał:

 

Przykładowo W126/W124/W201, Volvo 700/900 czy Audi 100/80 z tamtych lat.

 

Zapominasz że MB rdzewiały na potęgę. Jak weźmiesz te kilka marek procentowo do całości rynku to ile tego będzie? Większość psuła się od patrzenia - dużo bardziej niż dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, witek2 napisał:

macie historię serwisową skopiowana z jednego z forów.  Nowsza 7-ka  i starsza 7-ka.  Czy to dużo wizyt w ASO i czy BMW są awaryjne  oceńcie sami

...

12.08.13 - 208 917 km - diagnostyka komputerowa pojazdu

Z obu list wynika, że pozycja powyżej tj. diagnostyka komputerowa pojazdu - swoją drogą ciekawy jestem co to tak naprawde oznacza - to jedna z podstawowych czynnosci serwisowych dla tych BMW, wykonywana regularnia niczym wymiana oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, marcindzieg napisał:

 

Zapominasz że MB rdzewiały na potęgę. Jak weźmiesz te kilka marek procentowo do całości rynku to ile tego będzie? Większość psuła się od patrzenia - dużo bardziej niż dzisiaj.

 

Akurat w124/6/201 nie rdzewiały na potęgę - dużo bardziej rdzewiały późniejsze modele ;] a co do aut psujących się od patrzenia - zawsze takie były i dziś i kiedyś, jak ktoś wie to  je omija BĄDŹ kupuje w sposób świadomy.

 

Pokaż mi auto klasy i pokroju powiedzmy W124 250D albo TurboD czy W126 300SDL albo nawet 560SEL współczesne która cechowała zbliżona choć bezobsługowość przy czym zapewniając zadowalający komfort... ja osobiście jeśli musiałbym kupić dziś nowe auto to jedynie jakąś Pandę albo powiedzmy Citigo 1.0 - czyli coś co ma poupychane jak najmniej tandety. Przy bardziej skomplikowanych samochodach ciężko znieść mi myśl że to przypadkowo posklecane z chińskiego wypasu "coś" powstało przy współudziale moich pieniędzy ;]

 

Nie nie, mnie do współczesnej tandety nikt nawet siłą nie zaciągnie, za dużo najeździłem się takimi.

 

https://www.youtube.com/watch?v=0R54fvamFVY&t=34s

 

i mówię z ręką na sercu, jeśli ktoś dał mi wybór bez możliwości odsprzedaży - użytkuj przez 5 lat W126 560SEL albo nowe W222 w topowej wersji - to bym się nawet sekundy nie zastanawiał, dla mnie to nie jest zbliżona liga samochodów. Mogę wręcz powiedzieć że produkt pokroju nowego Mercedesa nie ma ani w swoim wykonaniu ani w ogólnym klimacie w sobie nic co by mnie interesowało w tej marce. Jest to zwykłe przepłacone g... w mym mniemaniu, jakiego dziś pełno na rynku w przeróżnych branżach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, koNik napisał:

 

a ja uważam ze najbardziej niezawodne auta przypadają na koniec lat 80 i początek 90. Przykładowo W126/W124/W201, Volvo 700/900 czy Audi 100/80 z tamtych lat. Dziś się nic nawet nie zbliża do tego poziomu. I tak wiem - dziś jest więcej bajerów szmerów, tylko co to obchodzi kogoś kto chce po prostu jechać??? 

I nie żebym był fanem aut z tego okresu jakimś specjalnym - IMO to po prostu dobre dupowozy, ciekawsze i ładniejsze auta były już sporo wcześniej ale są bardziej upierdliwe w użytkowaniu i wymagają już powoli zapomnianego warsztatu.

 

Chodziło mi o trend i średnią. Przykłady zawsze są z dwóch stron, jak np Polonezy z lat 90", raczej trudno tu mówić o jakiś kategoriach bezawaryjności ;]. Obecnie też jest wiele aut, np z jp którymi można długo i bezawaryjnie jeździć. Kolejna sprawa to owe jak nazywasz bajery, większość ludzi nie chciała by wrócić do czasu kiedy to auto nie miało klimy czy wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.01.2017 o 10:34, Kalkstein napisał:

w realu 11

Usterki: 5 (pięć) w tym wszystkie wymagające lawety

Hm to nawet gorzej niz u mnie przed laty w UNO - bo spalanie było 10 l/100 km usterek przez 3 lata bylo kilkadziesiąt - ale nigdy nie wymagały lawety ;) - i zazwyczaj były sygnalizowane wcześniej - np stukaniem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, sherif napisał:

 

Kolejna sprawa to owe jak nazywasz bajery, większość ludzi nie chciała by wrócić do czasu kiedy to auto nie miało klimy czy wspomagania.

 

brak wspomagania czy klimatyzacji to raczej jest charakterystyka aut po PRLowskich, auta które wymieniłem w zasadzie wszystkie mają przynajmniej wspomaganie a klimatyzację również bez najmniejszego problemu. Zresztą nie to miałem na myśli mówiąc o bajerach bo takie "bajery" to ma mój Lincoln z 1960. Dla mnie bajer to idiotyczne i potencjalne psujne rozwiązania jak np miliard guzików na kierownicy ale również awaryjny wariator faz rozrządu w silniku 3.2 VW. Takich bajerów nie potrzebuję ja i myślę większość użytkowników z tym że powoli nie ma wyboru ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, koNik napisał:

Pokaż mi auto klasy i pokroju powiedzmy W124 250D albo TurboD czy W126 300SDL albo nawet 560SEL współczesne która cechowała zbliżona choć bezobsługowość przy czym zapewniając zadowalający komfort...

 

Np. Lexus. Ja wiem że dla Ciebie wygląda jak kupa ale obydwa warunki spełnia bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zinger napisał:

Z obu list wynika, że pozycja powyżej tj. diagnostyka komputerowa pojazdu - swoją drogą ciekawy jestem co to tak naprawde oznacza - to jedna z podstawowych czynnosci serwisowych dla tych BMW, wykonywana regularnia niczym wymiana oleju.

diagnostyka komputerowa to pierwsza czynnos jaką wykonuje serwis widząc taka 7-ke u siebie. Nawet jak przekładają koła na zimówki to pod kompa podłączają.
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał:

 

Np. Lexus. Ja wiem że dla Ciebie wygląda jak kupa ale obydwa warunki spełnia bez problemu.

 

z tego wątku! ;]

 

" Co do aut Japońskich to mam doświadczenie kolegi z Lexusesem GS350 (tak z 8 lat temu był nowy) to na gwarancji z grubszych spraw wymieniano skrzynię biegów, zestaw multimedialny a po oba katalizatory, generalnie drogie miał awarie. "

 

niemniej wiem że Lexus jako jedyny chyba trzyma jakiś poziom bezawaryjności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, witek2 napisał:

diagnostyka komputerowa to pierwsza czynnos jaką wykonuje serwis widząc taka 7-ke u siebie. Nawet jak przekładają koła na zimówki to pod kompa podłączają.
 

 

 

wszak po wymianie kół trzeba czujniki ciśnienia wkodować Panie, to nie so tanie rzeczy takie nowoczesności ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, witek2 napisał:

macie historię serwisową skopiowana z jednego z forów.  Nowsza 7-ka  i starsza 7-ka.  Czy to dużo wizyt w ASO i czy BMW są awaryjne  oceńcie sami



Pokaźna historia serwisowa BMW E66 745LI 2003:


 Oto przykład: BMW E38 750iL z 2000 roku. Zapewne nie wszystkie wizyty są odnotowane, czasem opisy są ogólnikowe, ale pomimo tego historia i tak jest imponująca.

 

hahahaha. sama prawda. uwielbiam jak ludzie się "przekonują" na "modelowych" forach jak to keidyś było lepiej... i dlatego mają E38 :)

 

ja nie wyobrażam sobie jezdzic tym autem na codzień - mam je od 5 lat... lubię go bardzo... ale robić tym? normalne przebiegi... ale wielu ludzi twierdzi z całym przekonaniem, ze to bezawayjne przecież...

 

a to że: np w V8 - odma pada co pare lat, czujniki wałka rorządu, czujni poziomu oleju (w 90% aut popsuty - nieistotny detal, ale jednak...), zacinające się na mrozie drzwi, padające aku (przez małe zwarcia w stacyjce, telefonie), idiotyczne visko (przegrzewanie), martwe pixele, kapryśny przedni zawias (ciągłe wibracje kierownicy, z byle powodu). ciągłe chochliki elektryczne, padające czujniki, wariujące zegary, błędy wynikające z problemów z AKU itp itd.

 

pomijam problemy ze skrzyniami, bo to jednak auta z nalotem, który już skrzyni często wystarczy.

 

to przeciez ww. lista - prawie nic się nie dzieje ;)

 

ofc - ta lista serwisowa wyżej w dużej mierze wynika z V12... to nie jest zbyt udane badziewie. ale nadal... jest imponująca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, koNik napisał:

 

wszak po wymianie kół trzeba czujniki ciśnienia wkodować Panie, to nie so tanie rzeczy takie nowoczesności ;]

kompresor do pompowania kół jest sprzężony z komputerem diagnostycznym ;]  jak nie napompujesz idealnie równo wszystkich kół to wyskakuje błąd "zły promień skrętu" ;l  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jimbo22 napisał:

hahahaha. sama prawda. uwielbiam jak ludzie się "przekonują" na "modelowych" forach jak to keidyś było lepiej... i dlatego mają E38 :)

 

ja nie wyobrażam sobie jezdzic tym autem na codzień - mam je od 5 lat... lubię go bardzo... ale robić tym? normalne przebiegi... ale wielu ludzi twierdzi z całym przekonaniem, ze to bezawayjne przecież...

 

a to że: np w V8

 

a mówiłem brać e32? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jimbo22 napisał:

hmmmm... 

1. rdzewieją

2. V8 bardzo mało, R6 zdeko słabawe :D

3. wcale nie są takie "bezawaryjne" :)

 

jeśli E32 to tylko M30B35!

a rdza raczej tylko punktowa i łatwa do zwalczenia :)

ja też się wtryniłem w M60 przy E34 i może nie żałuję bo jeździ sie przyjemnie, aczkolwiek przy jeździe na co dzień, a moja baba jeździ tym na co dzień ok 40-70km, obsługa jest po prostu trochę kłopotliwa. Robiłem ostatnio pocące się węże wspomagania to wymagało to rozmontowania belki silnika, przekładni kierowniczej, zawieszenia, łap silnika i dopiero stały się wyjmowalne. Przy okazji trzeba było zanabyć w ASO milion oringów bo oczywiście przez łapę przechodzi smarowanie do chłodnicy oleju... no i zerwały się obie poduszki silnika przy odkręcaniu - standarcik ;] Przy M30 miałbym węże po 30 minutach w ręce... a było brać 535i ;]

a co do bezawaryjnosci - niestaty do poziomu MB czy Volvo z tamtych lat im brakuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, koNik napisał:

 

brak wspomagania czy klimatyzacji to raczej jest charakterystyka aut po PRLowskich, auta które wymieniłem w zasadzie wszystkie mają przynajmniej wspomaganie a klimatyzację również bez najmniejszego problemu. Zresztą nie to miałem na myśli mówiąc o bajerach bo takie "bajery" to ma mój Lincoln z 1960. Dla mnie bajer to idiotyczne i potencjalne psujne rozwiązania jak np miliard guzików na kierownicy ale również awaryjny wariator faz rozrządu w silniku 3.2 VW. Takich bajerów nie potrzebuję ja i myślę większość użytkowników z tym że powoli nie ma wyboru ;]

 

Nie tylko PRLowskich, Corsy czy nawet Golfy nie miały w std tychże "bajerów".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sherif napisał:

 

Nie tylko PRLowskich, Corsy czy nawet Golfy nie miały w std tychże "bajerów".

 

w standardzie nie było, ale też nie był to taki kosmos jak u nas ;) w USA klimatyzacja to norma w zasadzie od późnych lat 70 a wcześniej można było bez problemu zamówić, choć była droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie z punktu widzenia mechanika, nie mam dziś pomysłu na auto dla siebie powyżej 2004r.

Megane kombi GT z 2.0T pancernym, honda accord z 2.4, seat exeo, audi a4 z 1.8T 163km.... i jeszcze kilka by sie znalazlo.


Go Hard or Go Home

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, marcindzieg napisał:

 

Np. Lexus. Ja wiem że dla Ciebie wygląda jak kupa ale obydwa warunki spełnia bez problemu.

Ze znanych mi Lexów poniżej 10 lat, najczęstsze awarie to cieknące pompy wody (no OK, to nie jest drogie), ale już padnięte sondy lambda poniżej 150 kkm mogą sporo kosztować, nie wspominając o katalizatorach, które to też nie grzeszą trwałością. Generalnie auta wykonane dość dobrze, ale awarie też się zdarzają i dotyczą głównie nowinek technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-superb-skoda-superb-ii-1-9-tdi-oryginal-przebieg-krajowy-wazne-nie-dsg-ID6yK5KW.html#9ec0ab4697

 

" 28.01.12 wymiana swiec zarowych, diagnoza komputerowa, wymiana czujnika spalin, czyszczenie zaworu egr - motoekspresso
08.03.12 przeglad po 200 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa, powietrza, wymiana rozrzadu komplet, pompa wody, pasek pk
17.04.12 przeglad klimatyzacji, ozonowanie, wymiana czujnika cisnienia spalin, piora wycieraczek
08.05.12 przeglad po 220 tys., wymiana olej , filtr oleju
21.06.12 przeglad po 240 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa, amortyzatory tyl, piasty i lozyska tyl, klocki i tarcze tyl
30.07.12 przeglad po 260 tys., wymiana olej , filtr oleju
23.08.12 wymiana pompki sprzegla i silownika sprzegla
20.09.12 wymiana akumulatora
25.09.12 przeglad po 280 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa
23.11.12 przeglad po 300 tys. wymiana oleju, filtr olej
18.12.12 wymiana rozrzadu 310 tys. , pasek pk, rolki, kolo pasowe alternatora 
05.04.13 przeglad po 330 tys. wymiana oleju, filtr olej, paliwa
23.04.13 klimatyzacja przeglad
21.06.13 wymiana lacznik stabilizatora tyl prawy
17.08.13 przeglad po 365 tys. wymiana oleju, filtr olej, paliwa
24.03.14 wymiana rozrzadu 436 tys. , pompa wody, wymiana oleju filtr olej, powietrze, kabinowy
26.03.14 przeglad klimatyzacji, wycieraczki - moto
30.06.14 przeglad po 465 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa
30.06.14 naprawa instalacji elektr, wymiana klakson, wymiana regulatora alternatora
28.08.14 przeglad po 485 tys. wymiana tulei wachacza prawa strona przod, sworzen wachacza prawa strona , klocki ham tyl i przod
06.10.14 przeglad po 505 tys. wymiana oleju, filtr olej, filtr paliwa, filtr powietrza
08.12.14 przeglad po 525 tys. wymiana oleju, filtr olej, filtr paliwa
17.12.14 wymiana sprzegla, sprezyny tyl, uszczelniacz walu, pasek i napinacz
19.01.15 wymiana chlodnicy cieczy
05.02.15 wymiana lozysk kol przednich
25.02.15 wymiana rozrzadu 550 tys. , pompa wody, wymiana oleju, filtr olej
16.04.15 przeglad klimatyzacji
27.04.15 przeglad po 570 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa
30.06.15 przeglad po 595 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa
23.07.15 wymiana gruszka turbiny
06.08.15 przeglad po 610 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa, powietrza
03.09.15 naprawa klimatyzacji uszczelnienie sprezarki, wymiana skraplacza
30.09.15 przeglad po 630 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa, 
09.10.15 regeneracja alternatora gl system
10.11.15 przeglad po 650 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa,  "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, slawek_l_83 napisał:


Megane kombi GT z 2.0T pancernym

 

to jest to samo 2.0t pancerne co jest też w espace 170KM? Bo jeśli tak to znajomy w tym roku takiego holował z Chorwacji po zerwanym rozrządzie ;] następnie okazało się że 2 z 4 cewek zepsuły się od stania w warsztacie i trzeba było kupić nowe ;] a mechanik który wyciągał i wsadzał ten silnik mógłby dopisać nowy tom do słownika wulgaryzmów polskich ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrBEAN napisał:

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-superb-skoda-superb-ii-1-9-tdi-oryginal-przebieg-krajowy-wazne-nie-dsg-ID6yK5KW.html#9ec0ab4697

 

" 28.01.12 wymiana swiec zarowych, diagnoza komputerowa, wymiana czujnika spalin, czyszczenie zaworu egr - motoekspresso
08.03.12 przeglad po 200 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa, powietrza, wymiana rozrzadu komplet, pompa wody, pasek pk
17.04.12 przeglad klimatyzacji, ozonowanie, wymiana czujnika cisnienia spalin, piora wycieraczek
08.05.12 przeglad po 220 tys., wymiana olej , filtr oleju
21.06.12 przeglad po 240 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa, amortyzatory tyl, piasty i lozyska tyl, klocki i tarcze tyl
30.07.12 przeglad po 260 tys., wymiana olej , filtr oleju
23.08.12 wymiana pompki sprzegla i silownika sprzegla
20.09.12 wymiana akumulatora
25.09.12 przeglad po 280 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa
23.11.12 przeglad po 300 tys. wymiana oleju, filtr olej
18.12.12 wymiana rozrzadu 310 tys. , pasek pk, rolki, kolo pasowe alternatora 
05.04.13 przeglad po 330 tys. wymiana oleju, filtr olej, paliwa
23.04.13 klimatyzacja przeglad
21.06.13 wymiana lacznik stabilizatora tyl prawy
17.08.13 przeglad po 365 tys. wymiana oleju, filtr olej, paliwa
24.03.14 wymiana rozrzadu 436 tys. , pompa wody, wymiana oleju filtr olej, powietrze, kabinowy
26.03.14 przeglad klimatyzacji, wycieraczki - moto
30.06.14 przeglad po 465 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa
30.06.14 naprawa instalacji elektr, wymiana klakson, wymiana regulatora alternatora
28.08.14 przeglad po 485 tys. wymiana tulei wachacza prawa strona przod, sworzen wachacza prawa strona , klocki ham tyl i przod
06.10.14 przeglad po 505 tys. wymiana oleju, filtr olej, filtr paliwa, filtr powietrza
08.12.14 przeglad po 525 tys. wymiana oleju, filtr olej, filtr paliwa
17.12.14 wymiana sprzegla, sprezyny tyl, uszczelniacz walu, pasek i napinacz
19.01.15 wymiana chlodnicy cieczy
05.02.15 wymiana lozysk kol przednich
25.02.15 wymiana rozrzadu 550 tys. , pompa wody, wymiana oleju, filtr olej
16.04.15 przeglad klimatyzacji
27.04.15 przeglad po 570 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa
30.06.15 przeglad po 595 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa
23.07.15 wymiana gruszka turbiny
06.08.15 przeglad po 610 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa, powietrza
03.09.15 naprawa klimatyzacji uszczelnienie sprezarki, wymiana skraplacza
30.09.15 przeglad po 630 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa, 
09.10.15 regeneracja alternatora gl system
10.11.15 przeglad po 650 tys., wymiana olej , filtr oleju, paliwa,  "

 

 

no no, znajomy też ma taka historię serwisową w swoim Viano! Naprawia wszystko jak leci poza ASO a do ASO jeździ na głupoty żeby ładnie wygladało :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, koNik napisał:

 

 

no no, znajomy też ma taka historię serwisową w swoim Viano! Naprawia wszystko jak leci poza ASO a do ASO jeździ na głupoty żeby ładnie wygladało :hehe:

 

:D

 

" Naprawy i przeglądy dokonane w czasie eksploatacji nie jest to cala lista bo sie nie zmiescila ale serwisowany jest na biezaco i calosc jest do wgladu dla kupujacego: "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, slawek_l_83 napisał:


Megane kombi GT z 2.0T pancernym, honda accord z 2.4, seat exeo, audi a4 z 1.8T 163km.... i jeszcze kilka by sie znalazlo.


Go Hard or Go Home
 

Megane nękają cieknące olejem silniki (bardzo tego nie lubię) i poziom hałasu jest większy niż w obecnym starym BMW. Musiałbym iść na kompromis. Nad Accordem 2.4 myślałem, poza tym, że ciut za duże auto dla mnie, znalezienie 2.4 w manualu, w sedanie, nie jest łatwe, a jak są, to 5 sztuk w Polsce i powyżej 27 kzł. Exeo/A4 B7 z silnikiem 1.8T, to rodzynki, których nikt nie sprzedaje, poza tym nie chcę VAGa, bo nie mam zamiaru co miesiąc wymieniać jakiegoś czujnika przy silniku.

 

46 minut temu, ppmarian napisał:

legacy h6

W sedanie i manualu obecnie 2 szt w ogłoszeniach. Wybór ogromny, cena kosmos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, koNik napisał:

 

to jest to samo 2.0t pancerne co jest też w espace 170KM? Bo jeśli tak to znajomy w tym roku takiego holował z Chorwacji po zerwanym rozrządzie ;] następnie okazało się że 2 z 4 cewek zepsuły się od stania w warsztacie i trzeba było kupić nowe ;] a mechanik który wyciągał i wsadzał ten silnik mógłby dopisać nowy tom do słownika wulgaryzmów polskich ;]

 

Zerwał sie rozrząd w nowym aucie serwisowanym z pewną historią - czy dla oszczedności kolega zaufał książce serwisowej. Bo ocenianie świetnego silnika po jednej używce to dośc oryginalny sposób.

 

Co do Mechaników - to przecietny polski mechanik na widok silników w takim Saabie rozkłada ręce i nawet nie tyka. We wroclawiu nie ma nawet jedne który sie zna na B204/B234:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

@kaczorek79

 

Z ciekawości ile przejechane masz już tym e46 i w jakim czasie i jakich napraw/wymian eksploatacyjnych dokonywałeś?

E46 kupiłem w lipcu 2015 z przebiegiem 220 kkm, Tydzień temu stuknęło dokładnie 1,5 roku i tego samego dnia licznik wskazywał 250 kkm. Reasumując 18 m-cy i 30 kkm przejechane. Auto kupione jako mocno doinwestowane. Rok temu w styczniu spotkała mnie jedyna awaria, z głupoty, sam nabałaganiłem. Wstawiłem sobie oil catch tank i przerobiłem w nim rurkę, wydłużając ją. Skropliła się woda z oparów oleju i sięgnęła tej rurki w OCT, był spory mróz, następnego dnia na dworze -15, lód zatkał rurkę i zamarzła mi cała odma, co unieruchomiło silnik. Przez cały okres eksploatacji wymieniłem rolkę paska alternatora (35zł), przy okazji stwierdziłem, że pompa wody jest być może od nowości, więc dałem nową (85zł), komplet świec platynowych do lpg (80zł), trzy wymiany oleju plus płukanie silnika (ok 600zł), nowy separator oleju (105zł), olej skrzynia biegów (55zł), zestaw naprawczy Vanosów (160zł) - to zrobiłem, bo tak mówi 11 przykazanie BMW, ale nic się nie działo przed wymianą, simmering dyfra (17zł). Więcej grzechów nie pamiętam. Były oczywiście fanaberie typu włożenie większych hamulców na przednią oś, co pochłonęło 380zł, ale to tak poza konkursem, bo zdjąłem z auta tarcze i klocki, za które niejeden by jeszcze zapłacił, żeby je mieć (stare, mniejsze hamulce miały jeszcze z 70% do zużycia). Auto jeździ codziennie, nie pamiętam, kiedy stało dłużej niż dobę nieodpalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, koNik napisał:

 

to jest to samo 2.0t pancerne co jest też w espace 170KM? Bo jeśli tak to znajomy w tym roku takiego holował z Chorwacji po zerwanym rozrządzie ;] następnie okazało się że 2 z 4 cewek zepsuły się od stania w warsztacie i trzeba było kupić nowe ;] a mechanik który wyciągał i wsadzał ten silnik mógłby dopisać nowy tom do słownika wulgaryzmów polskich ;]

 

Jak ktoś rozrządu nie zmieniał na czas to takie życie jest....

Powiedz gdzie po zerwaniu rozrządu nie będzie problemów z silnikiem?

Espace ma to do siebie że w silniku wszystko się kiepsko robi bo jest w podszybiu i tyle tak samo jak w C4GP czy innych vanach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Megane nękają cieknące olejem silniki (bardzo tego nie lubię) i poziom hałasu jest większy niż w obecnym starym BMW. Musiałbym iść na kompromis. Nad Accordem 2.4 myślałem, poza tym, że ciut za duże auto dla mnie, znalezienie 2.4 w manualu, w sedanie, nie jest łatwe, a jak są, to 5 sztuk w Polsce i powyżej 27 kzł. Exeo/A4 B7 z silnikiem 1.8T, to rodzynki, których nikt nie sprzedaje, poza tym nie chcę VAGa, bo nie mam zamiaru co miesiąc wymieniać jakiegoś czujnika przy silniku.

 

W sedanie i manualu obecnie 2 szt w ogłoszeniach. Wybór ogromny, cena kosmos.

 

Nie ma samochodów idealnych - w każdym coś znajdziesz... jak nie blachy rdzewiejące to padające czujniki, jak nie czujniki to rozrządy itd...

 

Kolega Accorda 2.4 w sedanie w topowej wersji z wszystkimi możliwymi dodatkami sam ściągał w DE koszt auta z opłatami 34kzł za rocznik 2003 - realny przebieg 165kkm  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.