Skocz do zawartości

6 (sześć) tygodni z BMW :p


Kalkstein

Rekomendowane odpowiedzi

Wpisuję się w nową świecką tradycję samochwalstwa. U mnie zmiana bo samobiczowanie  ;]

 

Model: 330d xDrive GranTurismo LuxuryLine

Silnik:  190 kW (258 PS) turbo diesel

Przebieg: przy zakupie 11 tys km obecnie 14 tys km

Średnie spalanie: teoretycznie 6.6 w realu 11

Usterki: 5 (pięć) w tym wszystkie wymagające lawety

Wymieniono: akumulator x3, kolumna kierownicza x1. Obecnie w serwisie czeka na wymianę ASB

Jeżdżę zastępczym X3 i kombinuję jak się wymiksować z beemki i kupić outlandera od kolegi Ryb :phi:

Kto przebije?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Kalkstein napisał:

Wpisuję się w nową świecką tradycję samochwalstwa. U mnie zmiana bo samobiczowanie  ;]

 

Model: 330d xDrive GranTurismo LuxuryLine

Silnik:  190 kW (258 PS) turbo diesel

Przebieg: przy zakupie 11 tys km obecnie 14 tys km

Średnie spalanie: teoretycznie 6.6 w realu 11

Usterki: 5 (pięć) w tym wszystkie wymagające lawety

Wymieniono: akumulator x3, kolumna kierownicza x1. Obecnie w serwisie czeka na wymianę ASB

Jeżdżę zastępczym X3 i kombinuję jak się wymiksować z beemki i kupić outlandera od kolegi Ryb :phi:

Kto przebije?

 

Ej to nie HP.

Powiedz, że żartujesz 8]

Auto na gwarancji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Kalkstein napisał:

Wpisuję się w nową świecką tradycję samochwalstwa. U mnie zmiana bo samobiczowanie  ;]

 

Model: 330d xDrive GranTurismo LuxuryLine

Silnik:  190 kW (258 PS) turbo diesel

Przebieg: przy zakupie 11 tys km obecnie 14 tys km

Średnie spalanie: teoretycznie 6.6 w realu 11

Usterki: 5 (pięć) w tym wszystkie wymagające lawety

Wymieniono: akumulator x3, kolumna kierownicza x1. Obecnie w serwisie czeka na wymianę ASB

Jeżdżę zastępczym X3 i kombinuję jak się wymiksować z beemki i kupić outlandera od kolegi Ryb :phi:

Kto przebije?

Czyli kolega Wladmar nie przesadzał;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sherif napisał:

Powiedz, że żartujesz 8]

Auto na gwarancji ?

 

Nie żartuję  :(

Auto na gwarancji do 10 listopada 2021 roku. Odkupiłem z floty bmw i rozumiem dlaczego cena była atrakcyjna.

Na razie podchodzę na luzie ale na widok kolejki lawet przed serwisem zacząłem wymiękać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Kalkstein napisał:

 

Nie żartuję  :(

Auto na gwarancji do 10 listopada 2021 roku. Odkupiłem z floty bmw i rozumiem dlaczego cena była atrakcyjna.

Na razie podchodzę na luzie ale na widok kolejki lawet przed serwisem zacząłem wymiękać.

 

 

Nie dziwię się i współczuję. U nas tak było z Insignią, że strach było dalej pojechać, bo nie wiadomo czy na lawecie wróci czy dojedzie. Na początku śmieszyło potem wkurzało.

Coś czuję, że chyba następne BMW już nie będzie. U mnie w koło Ci co kupili BWM, to potem głównie Toyoty kupowali :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisuję się w nową świecką tradycję samochwalstwa. U mnie zmiana bo samobiczowanie  ;]
 
Model: 330d xDrive GranTurismo LuxuryLine
Silnik:  190 kW (258 PS) turbo diesel
Przebieg: przy zakupie 11 tys km obecnie 14 tys km
Średnie spalanie: teoretycznie 6.6 w realu 11
Usterki: 5 (pięć) w tym wszystkie wymagające lawety
Wymieniono: akumulator x3, kolumna kierownicza x1. Obecnie w serwisie czeka na wymianę ASB
Jeżdżę zastępczym X3 i kombinuję jak się wymiksować z beemki i kupić outlandera od kolegi Ryb :phi:
Kto przebije?


Gee widze ze z kazdym MY w BMW robi sie lepiej

Tyle ustetek to nawet ja nie mialem oprocz tej ktora BMW wymienilo jak zrobil sie 3 cylinder .... z 4.

Przesiadz sie do Lexus... Nawet nie wiem jak sie service manager nazywa. Ba nawet nie wiem gdzie service jest... przyjezdzaja rano, przywoza Lexus,biora mojego IS na service i przyjezdzaja z powrotem zabieraja swoje...

W BMW jak wchdzilem na service to Service Manager uciekal juz na moj widok

Ale co ja moge powiedzic BMW to BMW ttzeba kulic inprzezyc zeby sie nauczyc... Nigdy wiecej ...

Sent from my Galaxy S8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Kalkstein napisał:

Wpisuję się w nową świecką tradycję samochwalstwa. U mnie zmiana bo samobiczowanie  ;]

 

hmm od sierpnia do dziś zrobiliśmy podobną ilość km - ok 4tys

było 131kkm, jest 135kkm.

 

awarii zero

spalanie ok 10L/LPG

 

model X3 z 2007. noPB

a mówią że stare to tylko wino jest dobre :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w fabryce zakładamy fundusz gwarancyjny na poziomie 6-10%.
Takie BMW musi wydawać ze 30%, drugie 30% na marketing, no i wychodzi, że tanio te auta produkują :] 


Ciecie $$$ w BMW jest widoczne od lat. Zrdzewiejace siedzenia w 3 series - to nawet nie opcja z fabryki tylko standard...

Teraz IMVHO bedzie jeszve lepiej. 3 series produkcje z Rosslyn do Mexico przenosza...

3 series Made in Mexico...

bmw-mexico.jpg

Sent from my Galaxy S8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mokrii napisał:

Premium ;]

 

premium ;]

 

13 godzin temu, mokrii napisał:

A czemu żeś się z sbROO przesiadl ?

 

brak euro6

korzystniej bylo sprzedac w pl przed przeprowadzka do kassel niz przerejestrowac

no i sie wpakowalem ;)

 

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, sherif napisał:

 

Nie dziwię się i współczuję. U nas tak było z Insignią, że strach było dalej pojechać, bo nie wiadomo czy na lawecie wróci czy dojedzie. Na początku śmieszyło potem wkurzało.

Coś czuję, że chyba następne BMW już nie będzie. U mnie w koło Ci co kupili BWM, to potem głównie Toyoty kupowali :phi:

Mam BMW ponad 4 lata, przejechałem 213 kkm i jakoś na lawecie nie jeżdzi ;) Było kilka usterek ale wszystko na gwarancji naprawione, od tamtej pory nic się nie dzieje. :) 

Ja jestem z BMW bardzo zadowolony, nie to co z poprzedniego AUDI z którym ciągle były problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1/22/2017 o 10:38, Łukasz___F napisał:

Mam BMW ponad 4 lata, przejechałem 213 kkm i jakoś na lawecie nie jeżdzi ;) Było kilka usterek ale wszystko na gwarancji naprawione, od tamtej pory nic się nie dzieje. :) 

Ja jestem z BMW bardzo zadowolony, nie to co z poprzedniego AUDI z którym ciągle były problemy.

jestes pierwszą osobą od bardzo wielu postów (i opinii), zadowoloną z nowego BMW... czyli ten - no... wyjątek potwierdzający regułę :D

 

btw. co to za usterki które "wybaczyłeś"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.01.2017 o 10:34, Kalkstein napisał:

Wpisuję się w nową świecką tradycję samochwalstwa. U mnie zmiana bo samobiczowanie  ;]

 

Model: 330d xDrive GranTurismo LuxuryLine

Silnik:  190 kW (258 PS) turbo diesel

Przebieg: przy zakupie 11 tys km obecnie 14 tys km

Średnie spalanie: teoretycznie 6.6 w realu 11

Usterki: 5 (pięć) w tym wszystkie wymagające lawety

Wymieniono: akumulator x3, kolumna kierownicza x1. Obecnie w serwisie czeka na wymianę ASB

Jeżdżę zastępczym X3 i kombinuję jak się wymiksować z beemki i kupić outlandera od kolegi Ryb :phi:

Kto przebije?

 

Trzeba było kupić Octavię kurę RS  i miałbyś i spokój i lans a nie jakieś bebeemmweee :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jimbo22 napisał:

jestes pierwszą osobą od bardzo wielu postów (i opinii), zadowoloną z nowego BMW... czyli ten - no... wyjątek potwierdzający regułę :D

 

btw. co to za usterki które "wybaczyłeś"?

Jestem zadowolony, gdybym nie był to pewnie już rok temu bym dziada wymienił na coś innego ;)

Usterki na gwarancji:

2 x drążek kierowniczy

kłopoty z reflektorem ledowym ( 2 wizyty w ASO zakończone wymianą na nowy )

problemy z elektroniką ( m.in wymiany klamek które cały czas pobierały prąd, przez co rozładowywał się akumulator)

wymian srebrnej listwy na zderzaku

Przez 2 lata, poza wizytami na przeglądach, byłem 5-6 razy w ASO na usunięcie usterek, ale żadna usterka nie powodowała unieruchomienia auta.

Za każdym razem ,czy to był planowany przegląd, czy awaria gwarancyjna lub tez po gwarancyjna, dostawałem bezpłatnie auto zastępcze. W AUDI musiałem się prosić by dostać odpłatnie auto na czas przeglądu:facepalm:

 

Po gwarancji padł reduktor od napędu xdrive, cena nowego 14 tyś, zapłaciłem niecałe 4 tyś z montażem, resztę pokryło BMW.

 

Ogólnie jak na współczesne auto to jest dobrze, chociaż żony Volvo XC 60 przez 5 lat była tylko jedna usterka ( pęknięta chłodnica) , w Mercedesie GLC od ponad roku nie było żadnej. :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Łukasz___F napisał:

Jestem zadowolony, gdybym nie był to pewnie już rok temu bym dziada wymienił na coś innego ;)

Usterki na gwarancji:

 

Ogólnie jak na współczesne auto to jest dobrze, chociaż żony Volvo XC 60 przez 5 lat była tylko jedna usterka ( pęknięta chłodnica) , w Mercedesie GLC od ponad roku nie było żadnej. :)

 

 

hmmmm... taka lista usterek i twierdzenie - "w sumie jest ok"... chyba znak czasów...

 

dla mnie to dyskwalifikacja auta (i producenta)... nie wiem. pewnie bym jeździł, ale nie pisałbym ze "jestem zadowolony". a skoro ludzie przyjmują taką postawę (znaczy - sypie się, ale jest gwarancja i w sumie tylko trochę się sypie).... "a i tak jest lepiej niż w Audi"...

to producent ma w d.... jakość, bo klient i tak wróci po znaczek. smutne to trochę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, jimbo22 napisał:

hmmmm... taka lista usterek i twierdzenie - "w sumie jest ok"... chyba znak czasów...

 

dla mnie to dyskwalifikacja auta (i producenta)... nie wiem. pewnie bym jeździł, ale nie pisałbym ze "jestem zadowolony". a skoro ludzie przyjmują taką postawę (znaczy - sypie się, ale jest gwarancja i w sumie tylko trochę się sypie).... "a i tak jest lepiej niż w Audi"...

to producent ma w d.... jakość, bo klient i tak wróci po znaczek. smutne to trochę...

Poprostu realnie patrzę na to co się dzieje w motoryzacji. Gdyby awarię powodowały unieruchomienie auta to zgodziłbym się z tobą. Tak naprawdę każda usterkę mógłbym usunąć przy okazji przeglądu .

Czasy Mercedesów z lat 90- tych minęły bezpowrotnie i musimy się z tym pogodzić. Mentalność ludzi też się zmieniła, większość twierdzi że jak kupił auto za kilkadziesiąt tysięcy to jest Panem świata i po każdej usterce powinien dostać nowy model i dodatkowo odszkodowanie.:phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Łukasz___F napisał:

Poprostu realnie patrzę na to co się dzieje w motoryzacji. Gdyby awarię powodowały unieruchomienie auta to zgodziłbym się z tobą. Tak naprawdę każda usterkę mógłbym usunąć przy okazji przeglądu .

Czasy Mercedesów z lat 90- tych minęły bezpowrotnie i musimy się z tym pogodzić. Mentalność ludzi też się zmieniła, większość twierdzi że jak kupił auto za kilkadziesiąt tysięcy to jest Panem świata i po każdej usterce powinien dostać nowy model i dodatkowo odszkodowanie.:phi:

w dużej mierze się zgadzam... czasy są ciężkie - ale sami jestesmy sobie winni. jakby grupa kupujących wytoczyła proces (w kilku krajach), ew. kopnęła w d... BMW za "jakość" to by się pewnie przejęli. a tak - mają ciche przyzwolenie na produkowanie szajsu.

 

ale z drugiej np w motoryzacji dzieje się też lexus - w którym miałem do tej pory tylko 1 i to dość naciąganą awarię (wymiana navi, bo się wieszała). poza tym NIC, a też premium, też masa elektroniki i czujników. a nie sypie się jak choinka na sylwestra :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, grogi napisał:

No właśnie - tak długo, jak na BMW będzie klient, tak długo niewiele się zmieni... 

 

Pewnie że będzie! Kupiliśmy w 2012 Bumcie, 4 lata bezawaryjnej jazdy i wymieniliśmy na kolejną licząc na taką samą sytuacje. Oczywiście auto w znacznie lepszej specyfikacji i mocniejszym silnikiem, po lifcie itd. Nowy model jest szybszy, cichszy, lepszy i mam nadzieję że będzie równie niezawodny. ;) 

 

W międzyczasie odwiedziliśmy Audi, Mercedesa, Lexusa, Porsche, Jaga, Infiniti, nawet Alfę ale i tak ostatecznie podreptaliśmy do salonu po BMW  :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.01.2017 o 10:34, Kalkstein napisał:

Wpisuję się w nową świecką tradycję samochwalstwa. U mnie zmiana bo samobiczowanie  ;]

 

Model: 330d xDrive GranTurismo LuxuryLine

Silnik:  190 kW (258 PS) turbo diesel

Przebieg: przy zakupie 11 tys km obecnie 14 tys km

Średnie spalanie: teoretycznie 6.6 w realu 11

Usterki: 5 (pięć) w tym wszystkie wymagające lawety

Wymieniono: akumulator x3, kolumna kierownicza x1. Obecnie w serwisie czeka na wymianę ASB

Jeżdżę zastępczym X3 i kombinuję jak się wymiksować z beemki i kupić outlandera od kolegi Ryb :phi:

Kto przebije?

 

 

Przy tym to nawet normalna eksploatacja Fiata wymięka ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Łukasz___F napisał:

Jestem zadowolony, gdybym nie był to pewnie już rok temu bym dziada wymienił na coś innego ;)

Usterki na gwarancji:

2 x drążek kierowniczy

kłopoty z reflektorem ledowym ( 2 wizyty w ASO zakończone wymianą na nowy )

problemy z elektroniką ( m.in wymiany klamek które cały czas pobierały prąd, przez co rozładowywał się akumulator)

wymian srebrnej listwy na zderzaku

Przez 2 lata, poza wizytami na przeglądach, byłem 5-6 razy w ASO na usunięcie usterek, ale żadna usterka nie powodowała unieruchomienia auta.

Za każdym razem ,czy to był planowany przegląd, czy awaria gwarancyjna lub tez po gwarancyjna, dostawałem bezpłatnie auto zastępcze. W AUDI musiałem się prosić by dostać odpłatnie auto na czas przeglądu:facepalm:

 

Po gwarancji padł reduktor od napędu xdrive, cena nowego 14 tyś, zapłaciłem niecałe 4 tyś z montażem, resztę pokryło BMW.

 

Ogólnie jak na współczesne auto to jest dobrze, chociaż żony Volvo XC 60 przez 5 lat była tylko jedna usterka ( pęknięta chłodnica) , w Mercedesie GLC od ponad roku nie było żadnej. :)

 

 

 

Sorry, ale nie wyobrażam sobie takiego czegoś i czegoś takiego jak u autora wątku w nowym samochodzie.

Kupiłem roczną avensis w 2009 z przebiegiem 7.500km. Przez pierwsze trzy lata nawet oleju nie sprawdzałem. Z awarii to dwa razy padła syrenka alarmu montowanego w aso. Dopiero po 7 latach jeżdżenia zaczęła pocić się chłodnica.

Znów mam toyotę. Po pięciu tysiącach przejechanych jedyna awaria to zaparowana przednia szyba i komunikat, że przednie kamery mają ograniczona widoczność i nie działa safety sense

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Toost napisał:

 

Sorry, ale nie wyobrażam sobie takiego czegoś i czegoś takiego jak u autora wątku w nowym samochodzie.

Kupiłem roczną avensis w 2009 z przebiegiem 7.500km. Przez pierwsze trzy lata nawet oleju nie sprawdzałem. Z awarii to dwa razy padła syrenka alarmu montowanego w aso. Dopiero po 7 latach jeżdżenia zaczęła pocić się chłodnica.

Znów mam toyotę. Po pięciu tysiącach przejechanych jedyna awaria to zaparowana przednia szyba i komunikat, że przednie kamery mają ograniczona widoczność i nie działa safety sense

Miałem kiedyś toyote, przejechałem 300 tys km bez awarii. Tamte toyoty też już nie wrócą. Zresztą sam widzisz ze po 5 tys już masz usterkę. 

Ile zrobiłeś km przez 7 lat poprzednia Toyota?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń:

 

BMW F20 - kupione jako roczne z przebiegiem 14k km - po roku i 7k km zero usterek / awarii

Poprzednie BMW E81 - kupione jako nowe - po 5 latach i 55km zero awarii, w ramach akcji serwisowej wymienione cewki zapłonowe, raz tez przy okazji przeglądu robiony był reset / kalibracja szyb (drzwi bez ramek).

 

Natomiast mam wrazenie ze na bazie takich jednostkowych przypadkow ciężko wyciagnac jakies miarodajne wnioski które rzutowaly by na ogol sprawy. Niewatpliwie natomiast niezaleznie od marki można trafic bubla.

Nie wiem tez na ile argument ze starsze auta były bardziej bezawaryjne jest prawdziwy. Na pewno nie psuło się to czego nie było (rzadziej niż obecnie stosowano turbodoladowanie, DPF, rozne elementy wyposazenia dodatkowego czy elektroniki); być moze tez sa dobrze wspominane bo punktem odniesienia była dla nich motoryzacja z PRL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Łukasz___F napisał:

Miałem kiedyś toyote, przejechałem 300 tys km bez awarii. Tamte toyoty też już nie wrócą. Zresztą sam widzisz ze po 5 tys już masz usterkę. 

Ile zrobiłeś km przez 7 lat poprzednia Toyota?

ale to chyba nie była prawdziwa usterka a jeno zabieg stylistyczny (komunikat na desce)... 

w tym kontekscie to mój lex, jak mu radar sniegiem zarzygało w swięta, tez napisał że "aktywny tempomat i awaryjne hamowanie wyłączone"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, jimbo22 napisał:

ale to chyba nie była prawdziwa usterka a jeno zabieg stylistyczny (komunikat na desce)... 

w tym kontekscie to mój lex, jak mu radar sniegiem zarzygało w swięta, tez napisał że "aktywny tempomat i awaryjne hamowanie wyłączone"...

Kolega napisał awaria, więc pewni wymagała wizyty w serwisie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, cesarz napisał:

Toyoty tez sie sypia - chocby cudowne diesle d4d i d-cat:facepalm:

i dlatego Toyota dogadała się z BMW - Toyota nie umie diesla, BMW nie umie hybrydy - wymienili się technologiami...

 

51 minut temu, cesarz napisał:

Nie wspominajac o jakosci tapicerki w Avensisach T27 - przynajniej jasnej. W firmie w ktorej kiedy pracowalem byly 4 avensisy takie - we wszystkich tapicerka to był smietnik po 50 tysiącach przebiegu.

do tego magiel i odbłyśniki lamp :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, jimbo22 napisał:

odbłyśniki lamp

to chyba w t25...tam to nawet xenon nie pomagał i trzeba było regenerować

a o tapicerce nie słyszałem...mieliśmy w domu dwa egzemplarze t27 i t27fl...jeden ze szmatami, drugi z alcantarą i pseudoskórą...problemów nie zauważyliśmy...

z maglem też nie...:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, muzz napisał:

to chyba w t25...tam to nawet xenon nie pomagał i trzeba było regenerować

a o tapicerce nie słyszałem...mieliśmy w domu dwa egzemplarze t27 i t27fl...jeden ze szmatami, drugi z alcantarą i pseudoskórą...problemów nie zauważyliśmy...

z maglem też nie...:hmm:

tak - t25. 

 

o tapicerce - ja nic nie pisałem :) tez nie slyszalem o problemach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, chojny napisał:

 

Pewnie że będzie! Kupiliśmy w 2012 Bumcie, 4 lata bezawaryjnej jazdy i wymieniliśmy na kolejną licząc na taką samą sytuacje. Oczywiście auto w znacznie lepszej specyfikacji i mocniejszym silnikiem, po lifcie itd. Nowy model jest szybszy, cichszy, lepszy i mam nadzieję że będzie równie niezawodny. ;) 

 

W międzyczasie odwiedziliśmy Audi, Mercedesa, Lexusa, Porsche, Jaga, Infiniti, nawet Alfę ale i tak ostatecznie podreptaliśmy do salonu po BMW  :oki:

Tez się zastanawiam nad zmianą, zrobiłem rozeznanie w każdej z marek które wymieniłeś, dodatkowo jeszcze Maserati, i wychodzi mi że najrozsądniej będzie kupić nową 7-kę:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mjedruszak napisał:

Natomiast mam wrazenie ze na bazie takich jednostkowych przypadkow ciężko wyciagnac jakies miarodajne wnioski które rzutowaly by na ogol sprawy. Niewatpliwie natomiast niezaleznie od marki można trafic bubla.

 

Racja! W poprzedniej fabryce 6 sztuk - F30, F10 i F20. Z żadnym nie było problemów mechanicznych/elektronicznych. :ok:

Auta użytkowane do 36/40 m-cy, ale lekko nie miały - jak to służbówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Łukasz___F napisał:

Miałem kiedyś toyote, przejechałem 300 tys km bez awarii. Tamte toyoty też już nie wrócą. Zresztą sam widzisz ze po 5 tys już masz usterkę. 

Ile zrobiłeś km przez 7 lat poprzednia Toyota?

Stokilka tysięcy miała przejechane.

No ta "usterka" pojawiła się znacznie wcześniej, przy pierwszym zaparowaniu szyby. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Łukasz___F napisał:

Kolega napisał awaria, więc pewni wymagała wizyty w serwisie

Znaczy myślisz, że na wytarcie szyby jeżdżę do serwisu?

No na myjnie jeżdżę, wstawiam samochód na stanowisko na mycie i woskowanie a sam czekam w poczekalni oglądając TV. Ale szybe póki co przecieram jeszcze sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Toost napisał:

Znaczy myślisz, że na wytarcie szyby jeżdżę do serwisu?

No na myjnie jeżdżę, wstawiam samochód na stanowisko na mycie i woskowanie a sam czekam w poczekalni oglądając TV. Ale szybe póki co przecieram jeszcze sam.

Nie załapałem o co chodzi;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie byłoby poznać jakieś szerokie statystyki niezawodności np. dla aut do 5 lat z wyszczególnieniem ilości i wartości napraw (gwarancja i odpłatne) także w odniesieniu do %wartości nowego, ilość unieruchomień na drodze, ilość dni w serwisie...

 

Moje X3 2,0D F25 bieda wersja przez blisko 5 lat i 75 kkm nie zepsuło się ani razu (w moim mniemaniu) ale wymagało:

 - wymiany halogena PM - na serwisie odkryli że nie mogą go wyregulować (gwarancja)

 - wymiany tarcz i klocków tył - na serwisie klocek rozleciał się. miał sporo spękań jak od korozji, grubości jeszcze >60% (musiałem płacić bo część eksploatacyjna, bo niby jakieś niewłaściwe użytkowanie itp)

 

Co do aut Japońskich to mam doświadczenie kolegi z Lexusesem GS350 (tak z 8 lat temu był nowy) to na gwarancji z grubszych spraw wymieniano skrzynię biegów, zestaw multimedialny a po oba katalizatory, generalnie drogie miał awarie. Jeszcze Infinity z silnikiem 3,7 - wymiana silnika po korbie. Niemniej fajne to były auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Harp napisał:

Fajnie byłoby poznać jakieś szerokie statystyki niezawodności np. dla aut do 5 lat z wyszczególnieniem ilości i wartości napraw (gwarancja i odpłatne) także w odniesieniu do %wartości nowego, ilość unieruchomień na drodze, ilość dni w serwisie...

 

Nie poznasz - po to producenci dają fabryczne assistance, żeby jakieś dramatyczne wtopy nie było widać w statystykach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macie historię serwisową skopiowana z jednego z forów.  Nowsza 7-ka  i starsza 7-ka.  Czy to dużo wizyt w ASO i czy BMW są awaryjne  oceńcie sami



Pokaźna historia serwisowa BMW E66 745LI 2003:
31.10.03 - 2886 km - monitor centralny, diagnostyka komputerowa pojazdu
16.07.04 - 31 565 km - przełącznik kolumny kierowniczej, zamek drzwi przednich lewych i tylnych prawych, diagnostyka i programowanie pojazdu , przełącznik zapłonu, klucz do pojazdu, serwis olejowy
10.08.04 - 34 201 km - poduszka powietrzna kierowcy, czujnik airbag, diagnostyka komputerowa pojazdu
08.12.04 - 44 550 km - kierownica wielofunkcyjna skórzana
16.12.04 - 45 507 km - dywaniki welurowe, podparcie stóp z tyłu
09.03.05 - 53 571 km - kieszeń telefonu
02.05.05 - 59 430 km - świece zapłonowe, zmieniarkacd, cewki zapłonowe kpl, prace przy wałku mimośrodowym , uszczelki, zawory odpowietrzenia pokryw glowic, serwis olejowy
07.07.05 - 66 431 km - wtryskiwacze kpl, czujnik parkowania, klucz do pojazdu, przełącznik kolumny kierowniczej, przełącznik zapłonu, diagnostyka komputerowa pojazdu, poduszka powietrzna kierowcy
24.08.05 - 70 431 km - przewód wodny, czujnik drzwi przednich prawych, moduł klapy bagażnika, gumy przedniego stabilizatora, prace przy przednich fotelach
15.12.05 - 78 125 km - czujnik drzwi przednich lewych , lusterko zewnętrzne prawe, poduszka powietrzna kierowcy, diagnostyka komputerowa pojazdu
21.04.06 - 92 507 km - diagnostyka i programowanie pojazdu, serwis olejowy
16.05.06 - 95 318 km - moduł fotela kierowcy, diagnostyka komputerowa pojazdu
23.04.07 - 129 638 km - wentylator elektryczny, diagnostyka komputerowa pojazdu
24.01.08 - 162 725 km - czujnik parkowania, diagnostyka i programowanie pojazdu
15.06.09 - 208 910 - zawór ogrzewania, diagnostyka komputerowa pojazdu
21.07.09 - 212 414 km - moduł tylnej klapy bagażnika, serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy, klocki hamulcowe przód
22.10.09 - 220 362 km - dywaniki welurowe , wykładzina podłogi przód i tył
24.02.10 - 229 438 km - uszczelnienie bloku silnika i płaszcza układu chłodzenia
20.04.10 - 232 732 km - diagnostyka komputerowa pojazdu
23.06.10 - 236 650 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, klocki hamulcowe tył
26.10.10 - 244 542 km - tuleje pływające zawieszenia tył, badanie techniczne, kontrola pojazdu , przewód podcisnienia, pompa hamulcowa, serwo hamulcowe
04.05.11 - 261 864 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, świece zapłonowe, filtr powietrza, akumulator telefonu, napęd DVD nawigacji satelitarnej, płyta nawigacji satelitarnej, diagnostyka komputerowa pojazdu
26.05.11 - 264 688 km - moduł hydrauliczny tylnej klapy bagażnika, siłowniki klapy bagażnika, uszczelki pokryw głowicy prawej i lewej, czujnik położenia wałka mimośrodowego, zbiornik wyrównawczy płynu chłodzenia, olej i filtr automatycznej skrzyni biegów, mata i sterownik zajętości fotela pasażera lusterko zewnętrzne lewe,
04.08.11 - 271 092 km - mata i sterownik zajętości fotela pasażera, żarówka xenon, uzupełnienie oleju, kontrola pojazdu
11.10.11 - 279 888 km - uzupełnienie oświetlenia
09.01.12 - 287 701 km - pompa powietrza, klocki i tarcze hamulcowe przód, serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza
12.03.12 - 291 769 km - przewód ciśnienia układu redukcji spalin, przewód wodny, sprawdzenie układu chłodzenia, diagnostyka komputerowa pojazdu uzupełnienie oleju
03.05.12 - 296 857 km - dodatkowa pompa wody, sprawdzenie układu chłodzenia , diagnostyka komputerowa pojazdu
02.05.12 - 298 768 km - pomoc serwis Mobil, holowanie pojazdu, diagnostyka komputerowa pojazdu
02.07.12 - 300 918 km - pomoc serwis Mobil, holowanie pojazdu, diagnostyka komputerowa pojazdu
02.07.12 - 300 926 km - akumulator, diagnostyka i programowanie pojazdu, uzupełnienie oświetlenia
16.10.12 - 309 299 km - uszczelka szyby czołowej i szyberdachu


 Oto przykład: BMW E38 750iL z 2000 roku. Zapewne nie wszystkie wizyty są odnotowane, czasem opisy są ogólnikowe, ale pomimo tego historia i tak jest imponująca.

09.07.01 - 21 550 km - roleta przeciwsłoneczna tylna lewa
14.08.03 - 65 483 km - sonda lambda, diagnostyka komputerowa pojazdu
21.08.03 - 65 523 km - sondy lambda x 4, diagnostyka komputerowa pojazdu
30.03.04 - 76 152 km - uzupełnienie oświetlenia, aktualizacja oprogramowania nawigacji satelitarnej, diagnostyka i programowanie pojazdu
24.11.04 - 86 515 km - zmiana opon, wyważenie kół, kontrola pojazdu,
29.11.04 - 86 572 km - akumulatory 2 sztuki, diagnostyka i programowanie pojazdu, prace przy automatycznej skrzyni biegów, diagnostyka komputerowa pojazdu
28.04.05 - 91 919 km - zmiana opon, wyważenie kół, badanie techniczne, kontrola pojazdu, regulacja tylnej klapy bagażnika
01.06.05 - 93 811 km - pas bezpieczeństwa przedni prawy, diagnostyka komputerowa pojazdu
14.07.05 - 97 169 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy, płyn do chłodzenia, sprawdzenie układu chłodzenia, badanie techniczne, termostat, przewód wodny, tuleje pływające zawieszenia tył
18.07.05 - 97 224 km - nowa automatyczna skrzynia biegów, diagnostyka i programowanie pojazdu, czujnik płynu do spryskiwacza
08.12.05 - 103 783 km - zmiana opon, wyważenie kół, prace przy tylnej klapie bagażnika
02.03.06 - 107 137 km - czujnik wałka rozrządu, diagnostyka komputerowa pojazdu
14.03.06 - 107 825 km - zmiana opon, wyważenie kół, klocki i tarcze hamulcowe tył
29.04.06 - 110 473 km - prace elektryczne
30.05.06 - 111 325 km - prace przy silniku
02.06.06 - 111 724 km - przepływomierz powietrza lewy i prawy, sonda lambda x 2, diagnostyka komputerowa pojazdu, nerka przednia lewa, wahacz tylny prawy i lewy
28.09.06 - 117 567 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, wąż wodny, chłodnica wody, zbiornik wyrównawczy płynu chłodzenia, płyn do układu chłodzenia, sprawdzenie układu chłodzenia pod kątem wycieków, diagnostyka komputerowa pojazdu, badanie techniczne, ciegno fotela przód
26.01.07 - 123 666 km - wizyta serwisowa
22.03.07 - 124 686 km - zmiana opon, wyważenie kół, diagnostyka komputerowa pojazdu, kontrola pojazdu , prace elektryczne
18.04.07 - 125 760 km - naprawa blacharsko - lakiernicza drzwi przednie lewe, uszczelki, wygłuszenie drzwi, spinki, elementy technologiczne, lusterko zewnętrzne lewe kpl, listwa progowa lewa, opony letnie kpl, zmiana opon, wyważenie kół, badanie techniczne, klocki i tarcze hamulcowe przód, sprawdzenie układu chłodzenia pod kątem wycieków
31.07.07 - 130 190 km - płyn hamulcowy, kontrola pojazdu, uzupełnienie oleju, wahacz przedni prawy i lewy, drążek kierowniczy lewy, prawy i srodkowy, geometria kół pojazdu, diagnostyka komputerowa pojazdu, czujniki rdc
30.10.07 - 134 770 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu, zmiana kół, wyważenie kół, uzupełnienie oświetlenia, nerka prawa
18.03.08 - 138 629 km - zmiana opon, wyważenie kół, kontrola pojazdu, diagnostyka komputerowa pojazdu , uzupełnienie oświetlenia
08.05.08 - 139 038 km - akumulator, kostka stacyjki, diagnostyka i programowanie pojazdu
04.06.08 - 139 401 km - alternator, śruby mocujące , paski osprzętu, plyn do układu chłodzenia, diagnostyka komputerowa pojazdu
10.03.09 - 146 092 km - diagnostyka komputerowa pojazdu, prace przy silniku
31.03.09 - 146 587 km - czujnik temperatury podwójny, diagnostyka komputerowa pojazdu, uzupełnienie płynu do wspomagania
10.06.09 - 146 800 km - uzupełnienie oświetlenia, diagnostyka komputerowa pojazdu, uzupełnienie oświetlenia, opaski przewodów paliwowych, uzupełnienie oleju do wspomagania, płyn hamulcowy
19.10.09 - 147 546 km -zawory w kolektorze ssącym, diagnostyka komputerowa pojazdu
19.01.10 - 148 334 km - diagnostyka komputerowa pojazdu
29.01.10 - 148 789 km - akumulatory, diagnostyka i programowanie
25.02.10 - 149 010 km - termostat, pompa wody, uszczelki, oringi uszczelniające, elementy technologiczne, śruba odpowietrzenia układu chłodzenia, płyn do układu chłodzenia, koło pasowe pompy wody, pompka spryskiwacza przód
22.04.10 - 150 201 km - prace elektryczne, diagnostyka komputerowa pojazdu
09.02.11 - 151 264 km - akumulator, diagnostyka i programowanie pojazdu
26.01.12 - 159 842 km - czujnik parkowania, sprawdzenie układu czujników parkowania, diagnostyka komputerowa pojazdu
18.09.12 - 184 099 km - serwis olejowy, olej, filtr oleju, mikrofiltr, kontrola pojazdu
07.12.12 - 195 536 km - podpora wału napędowego, uzupełnienie oleju , mocowanie wydechu prawa i lewa strona
28.01.13 - 197 457 km - kontrola pojazdu, uzupełnienie płynu do spryskiwacza
30.04.13 - 204 327 km - badanie techniczne, kontrola pojazdu, zmiana opon, wyważenie kół
11.08.13 - 208 704 km - wizyta serwisowa
12.08.13 - 208 917 km - diagnostyka komputerowa pojazdu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.