Jump to content
mrBEAN

Subaru nie czyta AK!

Recommended Posts

5 godzin temu, mrBEAN napisał:

„Subaru poinformowało, że w latach 2030-2035 zakończy sprzedaż samochodów spalinowych i będzie oferować wyłącznie modele elektryczne #elektromobilność”

 

https://www.orpa.pl/subaru-ujawnilo-przyblizony-termin-zakonczenia-sprzedazy-samochodow-spalinowych/

 

jasne, te firmy ledwo co na 2 lata moga ustalic strategie a tu na 15 :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, PawelWaw napisał:

 

jasne, te firmy ledwo co na 2 lata moga ustalic strategie a tu na 15 :)

 

Ciiiiiicho! ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym się nie zdziwił jakbyśmy w 2030-2035 się śmiali jakim to ślepym zaułkiem była "elektromobilność" i jedynym co by po niej pozostało to wspomnienie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, PawelWaw napisał:

jasne, te firmy ledwo co na 2 lata moga ustalic strategie a tu na 15 :)

ale zdajesz sobie sprawę, że Subaru aktualnie jest mocno spowinowacone z Toyotą, a ich o brak myślenia perspektywicznego trudno posądzać...

Duże koncerny wiedzą dużo więcej niż nam się wydaje i oni część technologii mają już gotowe.

8 godzin temu, Mars_wrc napisał:

Ja bym się nie zdziwił jakbyśmy w 2030-2035 się śmiali jakim to ślepym zaułkiem była "elektromobilność" i jedynym co by po niej pozostało to wspomnienie :D

bodaj wczoraj czytałem o pierwszych, gotowych ogniwach grafenowych, czas ładowania spada o połowę...

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Mars_wrc napisał:

Ja bym się nie zdziwił jakbyśmy w 2030-2035 się śmiali jakim to ślepym zaułkiem była "elektromobilność" i jedynym co by po niej pozostało to wspomnienie :D

Mam nadzieję, że dożyjemy i będzie można odświeżyć temat ;) 

 

Patrząc jakie możliwości daje EV nie widzę powodu, by miało być wspomnieniem. Pełne wyparcie spalinowych na razie też nierealne, ale za 50 lat? Czemu nie. Kwestia jaka technologia zostanie dopuszczona i czy nie będzie jakichś poważniejszych globalnych  problemów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Japończycy się pewnie będą konsolidować. Subaru z Toyotą, nie wiem czy Honda z Mazdą (i być może też Nissanem, któremu ostatnio nie po drodze z Renault). Pewnie razem będą budować platformy EV żeby ściąć koszty. 

A w tym konkretnym przypadku Subaru zrobi to, co powie Toyota... 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, PawelWaw napisał:

 

jasne, te firmy ledwo co na 2 lata moga ustalic strategie a tu na 15 :)

 

VAG też.

Myślę że jednak dobrze wiedzą co robią.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Ozarek napisał:

ale zdajesz sobie sprawę, że Subaru aktualnie jest mocno spowinowacone z Toyotą, a ich o brak myślenia perspektywicznego trudno posądzać...

Duże koncerny wiedzą dużo więcej niż nam się wydaje i oni część technologii mają już gotowe.

 

Tą samą Toyotą, co to nie ma ani jednego auta elektrycznego w ofercie (jako ostatni z dużych producentów chyba) i tylko jedną hybrydę plug-in? Pionierzy elektromobilności, nie ma co...

:hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już prawie mają - Lexa UX 300e.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, -mimx- napisał:

Już prawie mają - Lexa UX 300e.

 

Coś jak Apple. Już prawie mają technologię, która w Androidach jest od lat.

:hehe:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Ryb napisał:

 

Coś jak Apple. Już prawie mają technologię, która w Androidach jest od lat.

:hehe:

Ej ej ale te awaryjne technologie z androida nie są nam potrzebne. Jak będą, to apple je wprowadzi :palacz:

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, yack napisał:

Ej ej ale te awaryjne technologie z androida nie są nam potrzebne. Jak będą, to apple je wprowadzi :palacz:

 

Wierzę że Toyota nie umie zrobić bezawaryjnych EV i czekamy aż się nauczy. Sęk w tym, że inni już umieją.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Ryb napisał:

 

Wierzę że Toyota nie umie zrobić bezawaryjnych EV i czekamy aż się nauczy. Sęk w tym, że inni już umieją.

 

 

Duża część rynków na których działa Toyota nie jest zwyczajnie zainteresowana EV. Ichniejszy biznes wygląda mimo wszystko zupełnie inaczej niż VAG

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, iwik napisał:

Honda z Mazdą

AFAIK Mazda jest w kręgu Toyoty, Honda ostatnio jest coraz bliżej Nissana właśnie i Mitsu.

1 godzinę temu, Ryb napisał:

Tą samą Toyotą, co to nie ma ani jednego auta elektrycznego w ofercie (jako ostatni z dużych producentów chyba) i tylko jedną hybrydę plug-in? Pionierzy elektromobilności, nie ma co...

bo oni idą w H2...

Pozatym raczysz zapominać, albo nie wiesz, że Toyota w kooperacji z... Teslą 10lat temu pokazała RAV4 EV. Także umić to oni umią, pytanie powinno brzmieć czy chcą i widzą sens tego kierunku.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, Ryb napisał:

 

Wierzę że Toyota nie umie zrobić bezawaryjnych EV i czekamy aż się nauczy. Sęk w tym, że inni już umieją.

 

Myślę że nie ma co się martwić i jak przyjdzie czas to pokażą co potrafią. Może oni nie chcą być jak inni

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Ozarek napisał:

 

bo oni idą w H2...

 

:ok:

 

1 godzinę temu, Ozarek napisał:

Pozatym raczysz zapominać, albo nie wiesz, że Toyota w kooperacji z... Teslą 10lat temu pokazała RAV4 EV. Także umić to oni umią, pytanie powinno brzmieć czy chcą i widzą sens tego kierunku.

 

Pokazać prototyp to nie znaczy umieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Ryb napisał:

Pokazać prototyp to nie znaczy umieć.

Nie sprzedawać to też nie znaczy nie umieć. Tylko może nie opłacać się :)

Na logikę - robią hybrydy, które są dużo bardziej skomplikowane niż elektryki. I mogą jeździć jak elektryk. To jakim cudem nie umieją robić elektryków? Kto im to robi?

 

link

Edited by marcindzieg

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, marcindzieg napisał:

Nie sprzedawać to też nie znaczy nie umieć. Tylko może nie opłacać się :)

Na logikę - robią hybrydy, które są dużo bardziej skomplikowane niż elektryki. I mogą jeździć jak elektryk. To jakim cudem nie umieją robić elektryków? Kto im to robi?

 

link

 

Na logikę to zrobienie hybrydy z "samoładującym się" akumulatorem i elektryka z ładowaniem dużym prądem to inna liga.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Ryb napisał:

 

Na logikę to zrobienie hybrydy z "samoładującym się" akumulatorem i elektryka z ładowaniem dużym prądem to inna liga.

 

Prius jest w wersji Plug-in. Jakim Twoim zdaniem prądem się ładuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

" The Toyota Prius Plug-In is fitted with a 3.3 kW on-board charger for AC charging. This means that even when connected to a fast charger with a rated output above 3.3 kW, the Toyota Prius Plug-In will only be able to charge at 3.3 kW " 😉

 

czyli takie 1,5 czajnika

 

Z AC to nawet marne Citigo IV potrafi wyciągnąć ponad 2x więcej a z DC 12x więcej.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, marcindzieg napisał:

Prius jest w wersji Plug-in. Jakim Twoim zdaniem prądem się ładuje?

 

A Ty wiesz? Bo Toyota coś się nie chwali. Ale myślę że 8.8kW w 2h to raczej prąd 150kW nie będzie.

;]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, yack napisał:

Myślę że nie ma co się martwić i jak przyjdzie czas to pokażą co potrafią. Może oni nie chcą być jak inni

 

Myślę że takimi samymi słowami można wytłumaczyć też np. ofertę Fiata w klasie premium.

;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, -mimx- napisał:

Z AC to nawet marne Citigo IV potrafi wyciągnąć ponad 2x więcej a z DC 12x więcej.

Ale wiesz że Prius Plug-in było w 2011? Ile wtedy Citygo potrafiło wyciągnąć?  ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, Ryb napisał:

 

A Ty wiesz? Bo Toyota coś się nie chwali. Ale myślę że 8.8kW w 2h to raczej prąd 150kW nie będzie.

;]

 

Ciężko się z Tobą gada. Niech będzie - Toyota nie potrafi robić samochodów elektrycznych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamy 2020 a nie 2011. Prius nadal bez zmian 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Ryb napisał:

 

Myślę że takimi samymi słowami można wytłumaczyć też np. ofertę Fiata w klasie premium.

;]

No myślę że takie Ferrari jest całkiem przyzwoite :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, -mimx- napisał:

Mamy 2020 a nie 2011. Prius nadal bez zmian 😉

Poza tym że w 2017 wyszła druga generacja z dużo większą baterią to w sumie nic się nie zmieniło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, marcindzieg napisał:

Toyota nie potrafi robić samochodów elektrycznych.

 

Zaklinanie rzeczywistości :hehe:

Toyota pokazała już elektrycznego C-HR. Tłuką tego teraz w dużych ilościach, aby za kilka miesięcy sprzedawać Chińczykom ;]

 Producenci robią EV, aby uniknąć kar za emisję w EU, a nie po to żeby na nich zarobić. Toyota nie musi w EU sprzedawać EV, bo ma bogatą gamę hybryd, które świetnie się sprzedają i  chronią koncern przed karami za emisję, a ludki w EU myślą że Toyota nie potrafi zrobić EV :hehe:

Edited by tom111
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, tom111 napisał:

 

Zaklinanie rzeczywistości :hehe:

Toyota pokazała już elektrycznego C-HR. Tłuką tego teraz w dużych ilościach, aby za kilka miesięcy sprzedawać Chińczykom ;]

 Producenci robią EV, aby uniknąć kar za emisję w EU, a nie po to żeby na nich zarobić. Toyota nie musi w EU sprzedawać EV, bo ma bogatą gamę hybryd, które świetnie się sprzedają i  chronią koncern przed karami za emisję, a ludki w EU myślą że Toyota nie potrafi zrobić EV :hehe:

A ludki z poza europy nie chca EV ? wiec toyota im ich nie robi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Kris88 napisał:

A ludki z poza europy nie chca EV ? wiec toyota im ich nie robi?

 

Robi Chińczykom :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minuty temu, tom111 napisał:

a ludki w EU myślą że Toyota nie potrafi zrobić EV 

Nie ludki tylko @Ryb

Swoją drogą twierdzi że EV są bez sensu. Firmie, która twierdzi tak samo zarzuca że nie umie zrobić elektryka. Nie dogodzisz  ;]

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, -mimx- napisał:

Mamy 2020 a nie 2011. Prius nadal bez zmian 😉

bo on się zmieniać nie musi, tzn jakby Toyocie wyszło w badaniach, że klienci chcą zmian i pełnego EV to oni by to zrobili, spokojna Twoja rozczochrana.

Dzięki temu, że Priusa tłuką już tyle lat, maja kilka innych modeli hybrydowych, to nie mają specjalnego parcia na EV tam gdzie nie ma to ekonomicznego uzasadnienia.

Tak naprawdę poza Teslą, która z EV zrobiła swój model biznesowy, cała reszta auta EV to, póki co, ucieczka z emisją CO2.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Ryb napisał:

 

A Ty wiesz? Bo Toyota coś się nie chwali. Ale myślę że 8.8kW w 2h to raczej prąd 150kW nie będzie.

;]

 

Prąd 150kW to na bank nie będzie.

Moc może jakimś cudem by z tego wyszła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, marcindzieg napisał:

Ciężko się z Tobą gada. Niech będzie - Toyota nie potrafi robić samochodów elektrycznych.

 

Możemy też przyjąć, że potrafi robić najlepsze samochody elektryczne - tylko z jakiegoś powodu jej się nie chce.

:hehe:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Możemy też przyjąć, że potrafi robić najlepsze samochody elektryczne - tylko z jakiegoś powodu jej się nie chce.
:hehe:
 
Bo sie nie oplaca jeszcze.

Wysłane z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites
„Subaru poinformowało, że w latach 2030-2035 zakończy sprzedaż samochodów spalinowych i będzie oferować wyłącznie modele elektryczne #elektromobilność”
 
https://www.orpa.pl/subaru-ujawnilo-przyblizony-termin-zakonczenia-sprzedazy-samochodow-spalinowych/
Jak narazie nic w tym kierunku nie robia. Nowy forester hybryda to porażka. XV plug-in z pakietem baterii "wystajacych" w bagażniku też nie lepiej.

Jedyna opcja to technologia od toyoty.

Wysłane z tel.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Ryb napisał:

 

Możemy też przyjąć, że potrafi robić najlepsze samochody elektryczne - tylko z jakiegoś powodu jej się nie chce.

:hehe:

 

Nie opłaca się. To biznes a nie pokazywanie kto ma dłuższego.

Dla Chin robi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, marcindzieg napisał:

Nie opłaca się. To biznes a nie pokazywanie kto ma dłuższego.

Dla Chin robi.

 

No nie wiem... Tesla właśnie na pokazywaniu kto ma dłuższego robi biznes.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Ryb napisał:

 

No nie wiem... Tesla właśnie na pokazywaniu kto ma dłuższego robi biznes.

 

Tesla jest trochę wyjątkowa. I ponoć dalej nie przynosi zysków. Toyota mając ogromną ilość hybryd nie musi sprzedawać elektryków (tzn w tym roku pewnie będzie musiała) żeby zachować normy CO2.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

Tesla jest trochę wyjątkowa. I ponoć dalej nie przynosi zysków. Toyota mając ogromną ilość hybryd nie musi sprzedawać elektryków (tzn w tym roku pewnie będzie musiała) żeby zachować normy CO2.

 

Wystarczy że zmieni zwykłe hybrydy na plug-in i jeszcze długo nie będzie musiała.

Wg. homologacji (czy tam tych certyfikatów EU, jakkolwiek je zwą...) plug-in ma emisję ok 20-30g CO2 na km :lol:

(co wynika z tego, że cykl homologacyjny zakłada przejechanie iluś tam km od startu - przy plug-inie - z naładowaną do pełna baterią, więc prawie silnik spalinowy się nie włącza :facepalm: - jak dla mnie to tak samo realne wyniki, jak te dotyczące emisji z softwareowego "cyklu testowego" dieselgate VW)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Ryb napisał:

Możemy też przyjąć, że potrafi robić najlepsze samochody elektryczne - tylko z jakiegoś powodu jej się nie chce.

'chcenie' tu nie ma nic do rzeczy.

Jak dostajesz zlecenie na drugim końcu Polski po stawce 'lokalnej' to nie odpowiadasz 'nie chce mi się jechać' tylko 'nie opłaca mi się jechać'.

Ja jestem jakoś dziwnie spokojny, że Toyota rozwijając linię hybrydową w kierunku plugin zrobiła głębokie badania EV pod kątem kosztów, zainteresowania i ogólnej opłacalności.

4 godziny temu, Ryb napisał:

No nie wiem... Tesla właśnie na pokazywaniu kto ma dłuższego robi biznes.

no właśnie to jest pytanie czy robi, różne źródła podają sprzeczne informacje. Na czele Tesli stoi idealista z dużym zapleczem finansowym, który niekoniecznie jest nastawiony na zwrot inwestycji tu i teraz. Naturalnie nie jest to filantrop rozdający auta za darmo, a jednak na przestrzeni lat widać cięcia i optymalizację w działaniu Tesli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.