Jump to content
Kris88

zapieczony hamulec / tarcza

Recommended Posts

Cześć,

 

Zauważyłem że auto wydaje dziwny dzwiek przy hamowaniu no i zauważyłem że koło jest ciepłe a klocka praktycznie nie ma - musiało się zapiec/

Klocki już kupuje nowe ale zauważyłem że na tarczy zrobiła się rysa na oko około 1mm głębokości.

 

859464477_IMG_20200719_104107(Copy).jpg.c07a7c08f3f2097f4727ea2d106cc78e.jpg1394200824_IMG_20200719_104109(Copy).jpg.6f70e59078275cb8f0d20b4564745223.jpg

 

Chciałem zapytać czy tarcze do wymiany czy mogę to jakoś ocenić ? jutro będę na garażu wiec suwmiarką mogę coś podziałać ale musiał bym wiedzieć dokładniej co :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tylko ta rysa Cię martwi w tarczy? A to że od zewnątrz nie hamuje na oko 0,5-1cm po obwodzie to nie?

Wysłane z mojego iPhone XS Max przy użyciu Tapatalka

  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nie trać czasu na suwmiarki - do wymiany masz tarcze i klocki hamulcowe. Dodatkowo przegląd/czyszczenie/smarowanie prowadnic zacisków - może warto pomysleć o lekkiej regeneracji zacisku (gumki, zestaw naprawczy)

 

Zrób raz a dobrze - nie wyjdzie to drogo a zakończy problemy i będziesz miał bezpieczny samochód. Hamulce to część eksploatacyjna, a twoje zakończyły swój czas pracy i wymagają wymiany. Nie filozofuj za dużo przy nich z suwmiarką.

Edited by Azbest
  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zależności od szczęścia, czyszczenie jarzma pod klockami, prowadnice i ich gumki do wymiany lub smarowania.

W pechowym zaciski do regeneracji wraz z tloczkami do wymiany.

Tarcze i klocki śmietnik. Ja bym wymienił, choć jak ktoś chce można toczyć tarcze.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, AstraC napisał:

W pechowym zaciski do regeneracji wraz z tloczkami do wymiany.

Miałem założony zacisk po regeneracji i po trzech latach ów zacisk zaczął się blokować, a po wymianie klocków zaczął lać. Założyłem więc nowy zacisk (SKV) i jest ok, a po tym regenerowanym na zregenerowane nawet nie patrzyłem.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Co to za auto? Po zdjęciu wnioskuje że to tylny hamulec a ręczny na tzw. tarczobębnach? Podobny wynalazek mam u żony  w I20 z 2009r, po 100kkm zaciski nadawały się do regeneracji tz. wymiana tłoczka z uszczelkami rozwiazało problem. Korozja która się zbierała pod uszczelką na powierzchni tłoczka powodowała blokowanie samego tłoczka. Klocki i tarcze masz do wymiany [chyba że z tarczy jest jeszcze co toczyć], do tego porządny przegląd prowadnic tłoczków i itp, nic się nie dzieje bez przyczyny.

Edited by steyr

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, shapyr napisał:

Miałem założony zacisk po regeneracji i po trzech latach ów zacisk zaczął się blokować, a po wymianie klocków zaczął lać. Założyłem więc nowy zacisk (SKV) i jest ok, a po tym regenerowanym na zregenerowane nawet nie patrzyłem.

Wiesz 3 lata to całkiem sporo, choć i ja zakładałem nowy NYT czy jakoś tak, złego słowa powiedzieć nie mogę, choć opinie są różne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, Azbest napisał:

Nie trać czasu na suwmiarki - do wymiany masz tarcze i klocki hamulcowe. Dodatkowo przegląd/czyszczenie/smarowanie prowadnic zacisków - może warto pomysleć o lekkiej regeneracji zacisku (gumki, zestaw naprawczy)

 

Zrób raz a dobrze - nie wyjdzie to drogo a zakończy problemy i będziesz miał bezpieczny samochód. Hamulce to część eksploatacyjna, a twoje zakończyły swój czas pracy i wymagają wymiany. Nie filozofuj za dużo przy nich z suwmiarką.

ok dzieki za odp :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od razu prowadnice wyczyścić i dać smaru, ja używam ATE Plastilube.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minut temu, DamianB napisał:

I tylko ta rysa Cię martwi w tarczy? A to że od zewnątrz nie hamuje na oko 0,5-1cm po obwodzie to nie?

Wysłane z mojego iPhone XS Max przy użyciu Tapatalka
 

Zawsze chyba trochę zostaje? nie znam się nam tym aż tak dobrze ale to na pewno nie jest 1cm, dam ci jutro znać ale to raczej bliżej 3-5mm tak na oko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy spojrzeć jak klocek w jarzmie siedzi i ile powierzchni zbiera. Czasem więcej zostaje, czasem mniej, ale te 2mm trzeba liczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, DamianB napisał:

A to że od zewnątrz nie hamuje na oko 0,5-1cm po obwodzie to nie?

Niektóre układy hamulcowe tak mają i wtedy też się trzeba martwić? Nie sądzę.

  • dont like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, shapyr napisał:

Miałem założony zacisk po regeneracji i po trzech latach ów zacisk zaczął się blokować, a po wymianie klocków zaczął lać. Założyłem więc nowy zacisk (SKV) i jest ok, a po tym regenerowanym na zregenerowane nawet nie patrzyłem.

 

Godzinę temu, AstraC napisał:

Wiesz 3 lata to całkiem sporo, choć i ja zakładałem nowy NYT czy jakoś tak, złego słowa powiedzieć nie mogę, choć opinie są różne.

 

Regenerowany zacisk wytrzymał u mnie 2 lata więc też zainwestowałem w nowe i wybrałem NTY. Na razie bez zarzutu. Felgi po trasie zimne, klocki zużywają się równomiernie, ręczny działa.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niektóre układy hamulcowe tak mają i wtedy też się trzeba martwić? Nie sądzę.
Chociaż zainteresować się czy to właśnie taki układ nie zaszkodzi

Wysłane z mojego iPhone XS Max przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najprosciej jest wymienic. Producenci na pewno beda zadowoleni.

Jesli jednak tarcza ma jeszcze wystarczajaca grubosc to może warto pomyslec nad toczeniem, szlifowaniem.


Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Najprosciej jest wymienic. Producenci na pewno beda zadowoleni.

Jesli jednak tarcza ma jeszcze wystarczajaca grubosc to może warto pomyslec nad toczeniem, szlifowaniem.


Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka


Ta szczególnie, że toczenie jeżeli jest robione po normalnych stawkach kosztuje podobnie jak nowe tarcze, a po toczeniu tarcza może być poniżej dopuszczalnej grubości. To nie czasy braku części na rynku i dużych fiatów, żeby toczyć tarcze do jakiejś taczanki...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Spajdi napisał:

Ta szczególnie, że toczenie jeżeli jest robione po normalnych stawkach kosztuje podobnie jak nowe tarcze, a po toczeniu tarcza może być poniżej dopuszczalnej grubości. To nie czasy braku części na rynku i dużych fiatów, żeby toczyć tarcze do jakiejś taczanki...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

Jezeli komplet tarcz kosztuje 100 to nie warto, jeżeli więcej to się mozna zastanawiać. Sam toczyłem w zeszłym roku bo się któraś zwichrowała

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ta szczególnie, że toczenie jeżeli jest robione po normalnych stawkach kosztuje podobnie jak nowe tarcze, a po toczeniu tarcza może być poniżej dopuszczalnej grubości. To nie czasy braku części na rynku i dużych fiatów, żeby toczyć tarcze do jakiejś taczanki...

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Serio? Jestes pewien?
Do starego scenic tarcze tyl to jakies 500. Tyle kosztuje u Ciebie toczenie?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kris88 jeżeli to fiat . To trzeba dobrze się przyjrzeć zanim zaczniesz rozbierać. Czy linka chodzi luźno. Czy wajcha od ręcznego czasem nie zapieczona itp. później wyciągamy zacisk na stoł  badamy co moze być. 

No chyba że ci się niechce babrać. Kupujesz chińszczyznę i zakładasz...

Tarcze przetocz kup klocki i jeździj...

Ja u siebie w stilo przerabiałem kilka razy tył.

Miałem różne powody blokowania zacisku. Od wyrobionego jarzma,po zacięta wajchę ręcznego i tłoczek oraz wytarta linkę w pancerzu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, WaWeR napisał:

Serio? Jestes pewien?
Do starego scenic tarcze tyl to jakies 500. Tyle kosztuje u Ciebie toczenie?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Podajesz przykład jednostkowy, gdzie tarcza jest od razu z łożyskiem, a tak btw, to można je kupić już ponizej 400 zł. Do popularnego kompakta z przed dekady tylna tarcza hamulcowa pełna kosztuje od 40 zł. Nie warto tego toczyć i osłabiać materiał.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Podajesz przykład jednostkowy, gdzie tarcza jest od razu z łożyskiem, a tak btw, to można je kupić już ponizej 400 zł. Do popularnego kompakta z przed dekady tylna tarcza hamulcowa pełna kosztuje od 40 zł. Nie warto tego toczyć i osłabiać materiał.
No i tarcze kupujesz na allegro w 5 minut, a zakładu do przetoczenia trzeba szukać, unieruchomić auto, postawić na klockach, poczekać aż przetoczą itp itd

Wysłane z mojego iPhone XS Max przy użyciu Tapatalka

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
23 godziny temu, bochumil napisał:

 

 

Regenerowany zacisk wytrzymał u mnie 2 lata więc też zainwestowałem w nowe i wybrałem NTY. Na razie bez zarzutu. Felgi po trasie zimne, klocki zużywają się równomiernie, ręczny działa.

ile masz już te NTY?

 

Tarcze Mikody już zamówiłem, zacisk wyglada kiepsko gumka z tłoczka rozwalona, brakowało tez jednej blaszki od klocków może dlatego się zapiekło.

muszę jeszcze kupić przewód od płynu bo tego raczej nie odkręcę

Edited by Kris88

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Kris88 napisał:

ile maż już te NTY?

 

Masz, w sensie mam? ;] Mam je od 20 tys. km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, bochumil napisał:

 

Masz, w sensie mam? ;] Mam je od 20 tys. km. 

tak tak źle mi poprawiło :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Kris88 napisał:

tak tak źle mi poprawiło :P

 

Co by nie mówić o chińskim NTY, to zaciski dają radę. Na allegro jest tzw. oficjalny sklep tej marki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 19.07.2020 o 20:56, WaWeR napisał:

Serio? Jestes pewien?
Do starego scenic tarcze tyl to jakies 500. Tyle kosztuje u Ciebie toczenie?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

ale nie każda tarcza jest z piasta, łożyskiem i pierścieniem ABS:skromny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie wymieniłem wszystkie prowadnice zacisków hamulcowych w aucie. Stare wyglądały jeszcze nieźle. Tylko wyglądały. Na nowych prowadnicach z nowym smarem zupełnie inaczej chodzi zacisk(dużo lepiej) i hamulce są cichsze.

Polecam nawet profilaktycznie. Koszt pomijalny(kilkadziesiąt złotych), dedykowany smar i nie powinno być problemu.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, ghost2255 napisał:

Właśnie wymieniłem wszystkie prowadnice zacisków hamulcowych w aucie. Stare wyglądały jeszcze nieźle. Tylko wyglądały. Na nowych prowadnicach z nowym smarem zupełnie inaczej chodzi zacisk(dużo lepiej) i hamulce są cichsze.

Polecam nawet profilaktycznie. Koszt pomijalny(kilkadziesiąt złotych), dedykowany smar i nie powinno być problemu.

Pewnie często pomoże, chyba że tłoczek stoi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, AstraC napisał:

Pewnie często pomoże, chyba że tłoczek stoi.

Przy tak niskiej cenie i łatwej wymianie szkoda nie spróbować.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ale nie każda tarcza jest z piasta, łożyskiem i pierścieniem ABS:skromny:
Masz racje. Nie kazda tarcza jest tez bez piasty, lozyska i pierscienia abs.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
16 godzin temu, ghost2255 napisał:

Właśnie wymieniłem wszystkie prowadnice zacisków hamulcowych w aucie. Stare wyglądały jeszcze nieźle. Tylko wyglądały. Na nowych prowadnicach z nowym smarem zupełnie inaczej chodzi zacisk(dużo lepiej) i hamulce są cichsze.

Polecam nawet profilaktycznie. Koszt pomijalny(kilkadziesiąt złotych), dedykowany smar i nie powinno być problemu.

 

Koszt pomijalny jak na zamiennikach robisz, przy czym nie każdy zamiennik jest dobry. W Civicu VII jak pamiętam to za parę na tył płaciłem cos około 80zl, więc za oś 160zl za 4 prowadnice, zamienniki były wszystkie te same, podczas gdy w oryginale jeden był po osi delikatnie sfrezowany.

 

Na przód miałem używane prowadnice w super stanie, skompletowałem sobie, bo w sumie zaciski na przód na przestrzeni kilku lat wlatywały trzykrotnie, skończyłem na przodzie z FR-V.

 

 

Edited by analyzer64

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, analyzer64 napisał:

Koszt pomijalny jak na zamiennikach robisz, przy czym nie każdy zamiennik jest dobry.

Tak, pisałem o zamiennikach. Na takich ja zrobiłem. Zobaczymy, jak się będą spisywać. Na razie jest dużo lepiej, niż na starych oryginałach, więc póki co jestem zadowolony.

Czas zweryfikuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.