Kris88 Napisano 19 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 Cześć, Zauważyłem że auto wydaje dziwny dzwiek przy hamowaniu no i zauważyłem że koło jest ciepłe a klocka praktycznie nie ma - musiało się zapiec/ Klocki już kupuje nowe ale zauważyłem że na tarczy zrobiła się rysa na oko około 1mm głębokości. Chciałem zapytać czy tarcze do wymiany czy mogę to jakoś ocenić ? jutro będę na garażu wiec suwmiarką mogę coś podziałać ale musiał bym wiedzieć dokładniej co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 19 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 I tylko ta rysa Cię martwi w tarczy? A to że od zewnątrz nie hamuje na oko 0,5-1cm po obwodzie to nie?Wysłane z mojego iPhone XS Max przy użyciu Tapatalka 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 19 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 (edytowane) Nie trać czasu na suwmiarki - do wymiany masz tarcze i klocki hamulcowe. Dodatkowo przegląd/czyszczenie/smarowanie prowadnic zacisków - może warto pomysleć o lekkiej regeneracji zacisku (gumki, zestaw naprawczy) Zrób raz a dobrze - nie wyjdzie to drogo a zakończy problemy i będziesz miał bezpieczny samochód. Hamulce to część eksploatacyjna, a twoje zakończyły swój czas pracy i wymagają wymiany. Nie filozofuj za dużo przy nich z suwmiarką. Edytowane 19 Lipca 2020 przez Azbest 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 19 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 W zależności od szczęścia, czyszczenie jarzma pod klockami, prowadnice i ich gumki do wymiany lub smarowania. W pechowym zaciski do regeneracji wraz z tloczkami do wymiany. Tarcze i klocki śmietnik. Ja bym wymienił, choć jak ktoś chce można toczyć tarcze. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 19 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 3 minuty temu, AstraC napisał: W pechowym zaciski do regeneracji wraz z tloczkami do wymiany. Miałem założony zacisk po regeneracji i po trzech latach ów zacisk zaczął się blokować, a po wymianie klocków zaczął lać. Założyłem więc nowy zacisk (SKV) i jest ok, a po tym regenerowanym na zregenerowane nawet nie patrzyłem. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 (edytowane) Co to za auto? Po zdjęciu wnioskuje że to tylny hamulec a ręczny na tzw. tarczobębnach? Podobny wynalazek mam u żony w I20 z 2009r, po 100kkm zaciski nadawały się do regeneracji tz. wymiana tłoczka z uszczelkami rozwiazało problem. Korozja która się zbierała pod uszczelką na powierzchni tłoczka powodowała blokowanie samego tłoczka. Klocki i tarcze masz do wymiany [chyba że z tarczy jest jeszcze co toczyć], do tego porządny przegląd prowadnic tłoczków i itp, nic się nie dzieje bez przyczyny. Edytowane 19 Lipca 2020 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 19 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 2 minuty temu, shapyr napisał: Miałem założony zacisk po regeneracji i po trzech latach ów zacisk zaczął się blokować, a po wymianie klocków zaczął lać. Założyłem więc nowy zacisk (SKV) i jest ok, a po tym regenerowanym na zregenerowane nawet nie patrzyłem. Wiesz 3 lata to całkiem sporo, choć i ja zakładałem nowy NYT czy jakoś tak, złego słowa powiedzieć nie mogę, choć opinie są różne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 19 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 25 minut temu, Azbest napisał: Nie trać czasu na suwmiarki - do wymiany masz tarcze i klocki hamulcowe. Dodatkowo przegląd/czyszczenie/smarowanie prowadnic zacisków - może warto pomysleć o lekkiej regeneracji zacisku (gumki, zestaw naprawczy) Zrób raz a dobrze - nie wyjdzie to drogo a zakończy problemy i będziesz miał bezpieczny samochód. Hamulce to część eksploatacyjna, a twoje zakończyły swój czas pracy i wymagają wymiany. Nie filozofuj za dużo przy nich z suwmiarką. ok dzieki za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 19 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 Od razu prowadnice wyczyścić i dać smaru, ja używam ATE Plastilube. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 19 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 37 minut temu, DamianB napisał: I tylko ta rysa Cię martwi w tarczy? A to że od zewnątrz nie hamuje na oko 0,5-1cm po obwodzie to nie? Wysłane z mojego iPhone XS Max przy użyciu Tapatalka Zawsze chyba trochę zostaje? nie znam się nam tym aż tak dobrze ale to na pewno nie jest 1cm, dam ci jutro znać ale to raczej bliżej 3-5mm tak na oko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 19 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 Wystarczy spojrzeć jak klocek w jarzmie siedzi i ile powierzchni zbiera. Czasem więcej zostaje, czasem mniej, ale te 2mm trzeba liczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 19 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 Godzinę temu, DamianB napisał: A to że od zewnątrz nie hamuje na oko 0,5-1cm po obwodzie to nie? Niektóre układy hamulcowe tak mają i wtedy też się trzeba martwić? Nie sądzę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 19 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 Godzinę temu, shapyr napisał: Miałem założony zacisk po regeneracji i po trzech latach ów zacisk zaczął się blokować, a po wymianie klocków zaczął lać. Założyłem więc nowy zacisk (SKV) i jest ok, a po tym regenerowanym na zregenerowane nawet nie patrzyłem. Godzinę temu, AstraC napisał: Wiesz 3 lata to całkiem sporo, choć i ja zakładałem nowy NYT czy jakoś tak, złego słowa powiedzieć nie mogę, choć opinie są różne. Regenerowany zacisk wytrzymał u mnie 2 lata więc też zainwestowałem w nowe i wybrałem NTY. Na razie bez zarzutu. Felgi po trasie zimne, klocki zużywają się równomiernie, ręczny działa. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 19 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 Niektóre układy hamulcowe tak mają i wtedy też się trzeba martwić? Nie sądzę.Chociaż zainteresować się czy to właśnie taki układ nie zaszkodzi Wysłane z mojego iPhone XS Max przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 19 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 Najprosciej jest wymienic. Producenci na pewno beda zadowoleni.Jesli jednak tarcza ma jeszcze wystarczajaca grubosc to może warto pomyslec nad toczeniem, szlifowaniem. Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 19 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 Najprosciej jest wymienic. Producenci na pewno beda zadowoleni.Jesli jednak tarcza ma jeszcze wystarczajaca grubosc to może warto pomyslec nad toczeniem, szlifowaniem. Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu TapatalkaTa szczególnie, że toczenie jeżeli jest robione po normalnych stawkach kosztuje podobnie jak nowe tarcze, a po toczeniu tarcza może być poniżej dopuszczalnej grubości. To nie czasy braku części na rynku i dużych fiatów, żeby toczyć tarcze do jakiejś taczanki...Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 19 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 48 minut temu, Spajdi napisał: Ta szczególnie, że toczenie jeżeli jest robione po normalnych stawkach kosztuje podobnie jak nowe tarcze, a po toczeniu tarcza może być poniżej dopuszczalnej grubości. To nie czasy braku części na rynku i dużych fiatów, żeby toczyć tarcze do jakiejś taczanki... Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Jezeli komplet tarcz kosztuje 100 to nie warto, jeżeli więcej to się mozna zastanawiać. Sam toczyłem w zeszłym roku bo się któraś zwichrowała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 19 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2020 Ta szczególnie, że toczenie jeżeli jest robione po normalnych stawkach kosztuje podobnie jak nowe tarcze, a po toczeniu tarcza może być poniżej dopuszczalnej grubości. To nie czasy braku części na rynku i dużych fiatów, żeby toczyć tarcze do jakiejś taczanki...Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu TapatalkaSerio? Jestes pewien? Do starego scenic tarcze tyl to jakies 500. Tyle kosztuje u Ciebie toczenie?Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 20 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2020 @Kris88 jeżeli to fiat . To trzeba dobrze się przyjrzeć zanim zaczniesz rozbierać. Czy linka chodzi luźno. Czy wajcha od ręcznego czasem nie zapieczona itp. później wyciągamy zacisk na stoł badamy co moze być. No chyba że ci się niechce babrać. Kupujesz chińszczyznę i zakładasz... Tarcze przetocz kup klocki i jeździj... Ja u siebie w stilo przerabiałem kilka razy tył. Miałem różne powody blokowania zacisku. Od wyrobionego jarzma,po zacięta wajchę ręcznego i tłoczek oraz wytarta linkę w pancerzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 20 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2020 16 godzin temu, WaWeR napisał: Serio? Jestes pewien? Do starego scenic tarcze tyl to jakies 500. Tyle kosztuje u Ciebie toczenie? Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Podajesz przykład jednostkowy, gdzie tarcza jest od razu z łożyskiem, a tak btw, to można je kupić już ponizej 400 zł. Do popularnego kompakta z przed dekady tylna tarcza hamulcowa pełna kosztuje od 40 zł. Nie warto tego toczyć i osłabiać materiał. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 20 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2020 Podajesz przykład jednostkowy, gdzie tarcza jest od razu z łożyskiem, a tak btw, to można je kupić już ponizej 400 zł. Do popularnego kompakta z przed dekady tylna tarcza hamulcowa pełna kosztuje od 40 zł. Nie warto tego toczyć i osłabiać materiał.No i tarcze kupujesz na allegro w 5 minut, a zakładu do przetoczenia trzeba szukać, unieruchomić auto, postawić na klockach, poczekać aż przetoczą itp itdWysłane z mojego iPhone XS Max przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 20 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2020 (edytowane) 23 godziny temu, bochumil napisał: Regenerowany zacisk wytrzymał u mnie 2 lata więc też zainwestowałem w nowe i wybrałem NTY. Na razie bez zarzutu. Felgi po trasie zimne, klocki zużywają się równomiernie, ręczny działa. ile masz już te NTY? Tarcze Mikody już zamówiłem, zacisk wyglada kiepsko gumka z tłoczka rozwalona, brakowało tez jednej blaszki od klocków może dlatego się zapiekło. muszę jeszcze kupić przewód od płynu bo tego raczej nie odkręcę Edytowane 20 Lipca 2020 przez Kris88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 20 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2020 29 minut temu, Kris88 napisał: ile maż już te NTY? Masz, w sensie mam? Mam je od 20 tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 20 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2020 2 minuty temu, bochumil napisał: Masz, w sensie mam? Mam je od 20 tys. km. tak tak źle mi poprawiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 20 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2020 1 minutę temu, Kris88 napisał: tak tak źle mi poprawiło Co by nie mówić o chińskim NTY, to zaciski dają radę. Na allegro jest tzw. oficjalny sklep tej marki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 Dnia 19.07.2020 o 20:56, WaWeR napisał: Serio? Jestes pewien? Do starego scenic tarcze tyl to jakies 500. Tyle kosztuje u Ciebie toczenie? Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka ale nie każda tarcza jest z piasta, łożyskiem i pierścieniem ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 Właśnie wymieniłem wszystkie prowadnice zacisków hamulcowych w aucie. Stare wyglądały jeszcze nieźle. Tylko wyglądały. Na nowych prowadnicach z nowym smarem zupełnie inaczej chodzi zacisk(dużo lepiej) i hamulce są cichsze. Polecam nawet profilaktycznie. Koszt pomijalny(kilkadziesiąt złotych), dedykowany smar i nie powinno być problemu. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 13 minut temu, ghost2255 napisał: Właśnie wymieniłem wszystkie prowadnice zacisków hamulcowych w aucie. Stare wyglądały jeszcze nieźle. Tylko wyglądały. Na nowych prowadnicach z nowym smarem zupełnie inaczej chodzi zacisk(dużo lepiej) i hamulce są cichsze. Polecam nawet profilaktycznie. Koszt pomijalny(kilkadziesiąt złotych), dedykowany smar i nie powinno być problemu. Pewnie często pomoże, chyba że tłoczek stoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 21 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2020 2 minuty temu, AstraC napisał: Pewnie często pomoże, chyba że tłoczek stoi. Przy tak niskiej cenie i łatwej wymianie szkoda nie spróbować. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 22 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2020 ale nie każda tarcza jest z piasta, łożyskiem i pierścieniem ABS:skromny:Masz racje. Nie kazda tarcza jest tez bez piasty, lozyska i pierscienia abs.Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 22 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2020 (edytowane) 16 godzin temu, ghost2255 napisał: Właśnie wymieniłem wszystkie prowadnice zacisków hamulcowych w aucie. Stare wyglądały jeszcze nieźle. Tylko wyglądały. Na nowych prowadnicach z nowym smarem zupełnie inaczej chodzi zacisk(dużo lepiej) i hamulce są cichsze. Polecam nawet profilaktycznie. Koszt pomijalny(kilkadziesiąt złotych), dedykowany smar i nie powinno być problemu. Koszt pomijalny jak na zamiennikach robisz, przy czym nie każdy zamiennik jest dobry. W Civicu VII jak pamiętam to za parę na tył płaciłem cos około 80zl, więc za oś 160zl za 4 prowadnice, zamienniki były wszystkie te same, podczas gdy w oryginale jeden był po osi delikatnie sfrezowany. Na przód miałem używane prowadnice w super stanie, skompletowałem sobie, bo w sumie zaciski na przód na przestrzeni kilku lat wlatywały trzykrotnie, skończyłem na przodzie z FR-V. Edytowane 22 Lipca 2020 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 22 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2020 6 minut temu, analyzer64 napisał: Koszt pomijalny jak na zamiennikach robisz, przy czym nie każdy zamiennik jest dobry. Tak, pisałem o zamiennikach. Na takich ja zrobiłem. Zobaczymy, jak się będą spisywać. Na razie jest dużo lepiej, niż na starych oryginałach, więc póki co jestem zadowolony. Czas zweryfikuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.