sowik85 Napisano 8 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2021 Muszę poszukać salonu, który będzie miał ten silnik z manualem. T-roc z 1.5 TSI to na ten moment mocny kandydat na wóz na kolejne 6-8 lat. Jakby się zachowywał tak jak ten opisywany w wątku to bym się chyba zapłakał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 9 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2021 6 godzin temu, sowik85 napisał: Muszę poszukać salonu, który będzie miał ten silnik z manualem. T-roc z 1.5 TSI to na ten moment mocny kandydat na wóz na kolejne 6-8 lat. Jakby się zachowywał tak jak ten opisywany w wątku to bym się chyba zapłakał Nie martw się, czasem ujeżdżam ojca T-ROC 1.5 w manualu i wszystko jest normalnie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 9 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2021 8 godzin temu, wujek napisał: Ja też mam niby włączony ale to zmyłka. Kontrolka pokazuje sport/cupra wszystko jest w tym trybie oprócz skrzyni i silnika. TK dotyczy calego VAG od nowej mormy Euro. Silnik wraca na komfort żeby normy spełniał. Ja mam zawsze na Eco, wic pewnie nic się nie zmienia. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 9 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2021 9 godzin temu, sowik85 napisał: Muszę poszukać salonu, który będzie miał ten silnik z manualem. T-roc z 1.5 TSI to na ten moment mocny kandydat na wóz na kolejne 6-8 lat. Jakby się zachowywał tak jak ten opisywany w wątku to bym się chyba zapłakał Miałem ten samochód na jeździe próbnej - opisywanego problemu nie zaobserwowałem, a był to świeży egzemplarz. U Zimnego w Piotrkowie taki stoi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 9 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2021 2 godziny temu, spad napisał: Ja mam zawsze na Eco, wic pewnie nic się nie zmienia. A co ciekawe jak zostawię na eco to też wraca na komfort. może w manuału jest inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 9 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2021 3 godziny temu, wujek napisał: A co ciekawe jak zostawię na eco to też wraca na komfort. może w manuału jest inaczej. Z tego co gdzieś czytałem to powrót do ustawień występuje w DSG. Przynajmniej z dyskusji ludzi tak wynikało, że ci z DSG mieli ten problem, a w manualu już nie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 9 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2021 10 godzin temu, czachabrava napisał: Nie martw się, czasem ujeżdżam ojca T-ROC 1.5 w manualu i wszystko jest normalnie. Z którego roku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 9 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2021 Jechałem dziś formentorem 1,5 manual. Właściciel absolutnie nie widział takich problemów. A jeździł normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 9 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2021 41 minut temu, Seth napisał: Z którego roku? 2021 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 9 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2021 40 minut temu, czachabrava napisał: 2021 Pewnie VW znając problem kangurowania międzyczasie dokonał w pełnej poufności modyfikacji silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 9 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2021 W dniu 8.06.2021 o 16:19, spad napisał: Na ekranie radia wybierasz po lewej stronie CAR, następnie ikonka ustawienia, takie dwa koła zębate i wybierasz belkę asystenci, tam jest wybór trybu. ja to rozumiem raczej jako wybor trybu dzialania ACC (aktywny tempomat). Na dzialanie silnika nie zauwazylem by wplywalo, za to ACC bardziej agresywnie hamuje. Wole normal. W dniu 8.06.2021 o 19:09, komor napisał: Wydaje mi się, że nie do końca poznałeś zasadę turbo lag Skoro jest to Twoje służbowe i nie płacisz za paliwo to czemu robisz wywody że źle jedzie zamiast używać gazu 0-1 skoro w tym położeniu działa dobrze? Nie rozumiem. po pierwsze traktowanie gazu 0-1 nie powoduje ze auto jedzie dobrze. Do 2200rpm jest dramat, wiec ciagle pilnowanie obrotow i biegow by nie spadlo ponizej jest w miescie uciazliwe graniczace z awykonalnoscią. Po drugie wole sie do tego nie przyzwyczajac, mam mocniejsze rwd bez kontroli trakcji, w nim taka jazda skonczylaby sie na pierwszym drzewie badz latarni. A po trzecie to nawet jesli paliwo nie jest moje to nie zuzywam go ponad miare. z ciekawostek - jeden z kolegow stwierdzil ze gdy auto bylo nowe (teraz ma 2 lata i 30kkm) to jezdzilo zauwazalnie lepiej, bez narowów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 9 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2021 (edytowane) 3 godziny temu, pejus1982 napisał: Pewnie VW znając problem kangurowania międzyczasie dokonał w pełnej poufności modyfikacji silnika. Ja mam z 2019,a kangura nie mam. Soft miałem aktualizowany, przed tym mogłem go wywołać-ale specjalnie. Wg mnie każdy jezdzi inaczej i niektórzy po prostu go będą mieli (tego kangura) Silnikowi można coś na siłę zarzucić zarzucić - dźwięk(takie 3.5cyl:)) ,także dźwięk po wyłączaniu cylindrów, bierze trochę oleju (u mnie ostatnio robiłem specjalnie sprawdzenie tego z czystej ciekawości i wyszło ok 350ml/10kkm), ale ma wystarczającą moc, bdb spalanie. Jakis czas temu na mobile.de widziałem egzemplarze z przebiegami 170kkm więc chyba tyle wytrzyma W weeknd jeździłem compassem 1.3 1.3 150KM 270Nm, 1.5 Tsi ma 150KM i 250Nm. Wiadomo,że compass cięższy i większy wiec mimo większej liczby Nm jechał gorzej niż tsi i o wiele więcej palił... Ale dźwięk silnika przyjemniejszy Edytowane 9 Czerwca 2021 przez Pado Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 9 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2021 Ja jeszcze nie miałem okazji jechac 1,5tsi które jeździ w pełni płynnie. Ostatni zastępczy wprawdzie nie szarpał na zimno ale za to jego zachowanie przy zmianie z jedynki na dwójkę i podczas ruszania to był dramat. Auto miało 30 kkm i serwistan mówił że w sumie nic z nim nie robili. Generalnie 1,5 TSI które miałem to albo szarpały rano albo miały problem ze spokojnym ruszaniem i szarpały przy zmianie z jednyki na dwójkę co było szczególnie odczuwalne gdy ciągnie się trochę wyżej obroty do około 3 tys przed zmianą. O dziwo moje zaczęło się lepiej zachowywać ostatnio, nie wiem czy pomogła mu autostrada w Niemczech czy to jakiś przypadek. Kolejny temat to stuki w zimie na wolnych obrotach które wydaje zawór n80. Kultura pracy tego silnika pozostawia wiele do życzenia. Moje poprzednie auto to było 1,4tce i porównując to z 1,5tsi to niebo a ziemia. Spalanie jest dobre, szczególnie w lecie bo w zimie mocno rośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 10 godzin temu, Pado napisał: Silnikowi można coś na siłę zarzucić zarzucić - dźwięk(takie 3.5cyl:)) ,także dźwięk po wyłączaniu cylindrów, bierze trochę oleju (u mnie ostatnio robiłem specjalnie sprawdzenie tego z czystej ciekawości i wyszło ok 350ml/10kkm), ale ma wystarczającą moc, bdb spalanie. Jakis czas temu na mobile.de widziałem egzemplarze z przebiegami 170kkm więc chyba tyle wytrzyma Mnie tam najbardziej drażni wyłączanie cylindrów, o ile w mieście nie przeszkadza, to w trasie jest efekt jakbym jezdził na wyzabkowanych oponach. I jakos nie widać tych zabiegów oszczedzających paliwo, bo 1.2, czy 1.4 spalały niemalże identyczne ilości paliwa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 12 godzin temu, alastair napisał: ciekawostek - jeden z kolegow stwierdzil ze gdy auto bylo nowe (teraz ma 2 lata i 30kkm) to jezdzilo zauwazalnie lepiej, bez narowów. A to akurat może być problem nagaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 1 godzinę temu, czachabrava napisał: Mnie tam najbardziej drażni wyłączanie cylindrów, o ile w mieście nie przeszkadza, to w trasie jest efekt jakbym jezdził na wyzabkowanych oponach. I jakos nie widać tych zabiegów oszczedzających paliwo, bo 1.2, czy 1.4 spalały niemalże identyczne ilości paliwa. Dlatego po gwarancji udaje się do Tunera aby to wyłączyć...tylko musze czekać do 2023r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 29 minut temu, marcindzieg napisał: A to akurat może być problem nagaru. raczej nie przy tym przebiegu. Na grupie 1.5 TSI ktoś już miał ponad 150kkm i wymieniał olej co 30kkm i napisał, że po 130kkm zaczęły się wyraźne spadki mocy na bank związane z nagarem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 Teraz, Pado napisał: raczej nie przy tym przebiegu. Na grupie 1.5 TSI ktoś już miał ponad 150kkm i wymieniał olej co 30kkm i napisał, że po 130kkm zaczęły się wyraźne spadki mocy na bank związane z nagarem Ponoć kilka tankowań syfnym paliwem może dać takie rezultaty. Ale nie wiem ile w tym prawdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 2 godziny temu, Pado napisał: Dlatego po gwarancji udaje się do Tunera aby to wyłączyć...tylko musze czekać do 2023r U mnie niestety to samo, ale dojdzie też program. Bo jednak mimo wszystko 1.4 dawało fajniejsze odczucia przyspieszenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 5 godzin temu, czachabrava napisał: Mnie tam najbardziej drażni wyłączanie cylindrów, o ile w mieście nie przeszkadza, to w trasie jest efekt jakbym jezdził na wyzabkowanych oponach. I jakos nie widać tych zabiegów oszczedzających paliwo, bo 1.2, czy 1.4 spalały niemalże identyczne ilości paliwa. W jakim aucie? Ja dwa cylindry słyszę jak się wsłucham w to. Normalnie jak jest radio, czy rozmowa to się orientuję tylko po wskazaniu na desce. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 1 godzinę temu, KvM napisał: W jakim aucie? Ja dwa cylindry słyszę jak się wsłucham w to. Normalnie jak jest radio, czy rozmowa to się orientuję tylko po wskazaniu na desce. W t-rocu i scali widać jest słabsze wygłuszenie przegrody grodziowej auta. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 4 hours ago, czachabrava said: U mnie niestety to samo, ale dojdzie też program. Bo jednak mimo wszystko 1.4 dawało fajniejsze odczucia przyspieszenia. Kurcze...ja ucho mam raczej wyczulone, ale odłączane cylindry jestem właściwie tylko na postoju w stanie wyczuć. Podczas jazdy tylko kontrolka na desce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 2 godziny temu, luccass napisał: Kurcze...ja ucho mam raczej wyczulone, ale odłączane cylindry jestem właściwie tylko na postoju w stanie wyczuć. Podczas jazdy tylko kontrolka na desce. Wszystko zależy od wielu czynników, ja w miescie tez nie słysze, czy gnając trasą 140km/h. Ale jak sie nie spiesze i jade te 110km/h z wyłączonym radiem to jak najbardziej słychać. Tak samo sadze, ze jest z kangurowaniem, czy sytuacją którą opisuje kolega w poscie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 2 godziny temu, luccass napisał: Kurcze...ja ucho mam raczej wyczulone, ale odłączane cylindry jestem właściwie tylko na postoju w stanie wyczuć. Podczas jazdy tylko kontrolka na desce. Na postoju? Pierwsze słyszę, że odłącza na postoju... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 2 godziny temu, Pado napisał: Na postoju? Pierwsze słyszę, że odłącza na postoju... w mild hybrid na postoju elektryk kręci spalinowego bez użycia paliwa ( jak masz sprzęgło wciśnięte ) by obroty nie spadły , choć i tak są niskie bo 600-700obr/min , to czemu nie ma odłączać 1/2 cylindrów na biegu jałowym w normalnej benzynie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 (edytowane) 28 minut temu, mmaciejosss napisał: w mild hybrid na postoju elektryk kręci spalinowego bez użycia paliwa ( jak masz sprzęgło wciśnięte ) by obroty nie spadły , choć i tak są niskie bo 600-700obr/min , to czemu nie ma odłączać 1/2 cylindrów na biegu jałowym w normalnej benzynie ? Ja się odnoszę do 1.5 tsi Nie kojarzę takiej informacji, że system ACT działa także na biegu jałowym tzn na postoju. Ja nic takiego nie odczuwam, wg mnie nie ma odłączania cyl na "postoju" Edytowane 10 Czerwca 2021 przez Pado Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 Też nie spotkałem się aby 1,5 odłączał cylindry na postoju. Potwierdzam w octavi 150km praca dwóch cylindrów potrafi mocno drażnić, szczególnie w pewnym zakresie obrotów.Drażni na tyle że zmieniam bieg. W golfie 130 km tego efektu nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2021 13 godzin temu, Pado napisał: raczej nie przy tym przebiegu. Na grupie 1.5 TSI ktoś już miał ponad 150kkm i wymieniał olej co 30kkm i napisał, że po 130kkm zaczęły się wyraźne spadki mocy na bank związane z nagarem Bardziej emerycka jazda niż olej IMO. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 11 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2021 (edytowane) 11 godzin temu, wujek napisał: Bardziej emerycka jazda niż olej IMO. ja zawsze uważałem, że wymiana co 30kkm jest dobra dla pierwszego właściciela do końca gwarancji z tego filmiku wynika, że po 10kkm olej premium się mocno degraduje i jestem przekonany, że ma to tez duży wpływ na nagar Edytowane 11 Czerwca 2021 przez Pado 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 11 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2021 3 minuty temu, Pado napisał: ja zawsze uważałem, że wymiana co 30kkm jest dobra dla pierwszego właściciela do końca gwarancji No ale to po to jest. Żeby było taniej dla firm i "ekologicznie" (mniej oleju ). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2021 (edytowane) 1 hour ago, Pado said: ja zawsze uważałem, że wymiana co 30kkm jest dobra dla pierwszego właściciela do końca gwarancji z tego filmiku wynika, że po 10kkm olej premium się mocno degraduje i jestem przekonany, że ma to tez duży wpływ na nagar Problem z takimi testami jest taki, ze one w zaden sposob nie wyjasniaja co to znaczy w praktyce Chyba nikt nie neguje, ze dla silnika lepiej wymieniac olej co 10kkm niz 30kkm, tak samo jak lepiej wymieniac co 1kkm niz 10 Jesli ktos zamierza jezdzic autem naprawde dlugo i robi spore przebiegi to taka wymiana czesciej niz zaleca producent na pewno ma sens. Jak kupujesz na 4-5 lat, to poza wydaniem paru stow ekstra raczej zadnej roznicy nie zauwazysz. Edytowane 11 Czerwca 2021 przez Maciej__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 11 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2021 22 minuty temu, Maciej__ napisał: Problem z takimi testami jest taki, ze one w zaden sposob nie wyjasniaja co to znaczy w praktyce Chyba nikt nie neguje, ze dla silnika lepiej wymieniac olej co 10kkm niz 30kkm, tak samo jak lepiej wymieniac co 1kkm niz 10 Jesli ktos zamierza jezdzic autem naprawde dlugo i robi spore przebiegi to taka wymiana czesciej niz zaleca producent na pewno ma sens. Jak kupujesz na 4-5 lat, to poza wydaniem paru stow ekstra raczej zadnej roznicy nie zauwazysz. Dla pierwszego użytkownika nie ma to znaczenia. Ważną kwestie powiedział Chris, żeby zmieniać olej zanim straci on swoje właściwości które uzależnione są od jakości samego oleju i sposobu użytkowania. Wtedy odpowiednio skrócić interwał na te 10kkm lub wydłużyć na rozsądne 15kkm. To już każdy sam musi indywidualnie zdecydować. Ja zmieniam w okolicy 15kkm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 11 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2021 (edytowane) 2 godziny temu, Maciej__ napisał: Jesli ktos zamierza jezdzic autem naprawde dlugo i robi spore przebiegi to taka wymiana czesciej niz zaleca producent na pewno ma sens. Ale dochodzi jeszcze kwestia, że jak ktoś robi duże przebiegi, czyli jazda autostradowa, to olej zużywa się wolniej, bo licząc motogodziny zrobienie 20 kkm autostradą a po mieście to przepaść. Dlatego nowe auta, zwłaszcza eksploatowane flotowo, robiące przebiegi rzędu powiedzmy 30-50 kkm rocznie spokojnie wytrzymują te 30 kkm od zmiany do zmiany i nic złego się nie dzieje. A kiedy ktoś jeździ po mieście 10 kkm rocznie, to po dwóch latach i 20 kkm olej zapewne jest dużo bardziej zużyty, niż w przypadku wyżej wymienionej służbówki. Robisz duże przebiegi - wymieniasz rzadziej. A jazda miejska, zgodnie z instrukcją, to jazda w ciężkich warunkach i trzeba wymieniać olej co 10 kkm. Edytowane 11 Czerwca 2021 przez wladmar 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 11 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2021 57 minut temu, wladmar napisał: Robisz duże przebiegi - wymieniasz rzadziej. A jazda miejska, zgodnie z instrukcją, to jazda w ciężkich warunkach i trzeba wymieniać olej co 10 kkm. To komputer auta powinien liczyć i sygnalizować że olej do wymiany. Wszystkie dane ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 11 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2021 6 minut temu, marcindzieg napisał: To komputer auta powinien liczyć i sygnalizować że olej do wymiany. Wszystkie dane ma. Z tym bywa różnie, niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 29 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 kolejne km za mna, bodaj 2500. Udalo mi sie dojsc do nastepujacych wnioskow: - tryb jazdy 1: glaskanie pedalu gazu, obroty max 2200. Da sie turlac, wzglednie sprawnie i przewidywalnie - tryb jazdy 2: ruszanie koniecznie z 2000rpm lub wiecej by sie nie zadlawil, obroty najlepiej >2500. Jazda wzglednie dynamiczna, natomiast nie jest cicho ani ekonomicznie niestety nie bardzo daje sie plynnie przejsc miedzy trybami, a w drugim kazda zmiana biegow to koniecznosc godzenia sie z chwila gdy musi dojsc do siebie. cale szczescie ze mam jakis wybor i czasem udaje sie jezdzic innymi autami. Ostatnio Ignis 1.2 bodaj 90KM, reakcja na gaz prawidlowa, bardzo przyjemnie mi sie jezdzilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 25 minut temu, alastair napisał: kolejne km za mna, bodaj 2500. Udalo mi sie dojsc do nastepujacych wnioskow: - tryb jazdy 1: glaskanie pedalu gazu, obroty max 2200. Da sie turlac, wzglednie sprawnie i przewidywalnie - tryb jazdy 2: ruszanie koniecznie z 2000rpm lub wiecej by sie nie zadlawil, obroty najlepiej >2500. Jazda wzglednie dynamiczna, natomiast nie jest cicho ani ekonomicznie niestety nie bardzo daje sie plynnie przejsc miedzy trybami, a w drugim kazda zmiana biegow to koniecznosc godzenia sie z chwila gdy musi dojsc do siebie. cale szczescie ze mam jakis wybor i czasem udaje sie jezdzic innymi autami. Ostatnio Ignis 1.2 bodaj 90KM, reakcja na gaz prawidlowa, bardzo przyjemnie mi sie jezdzilo to może czas zmienić stopkę? & najlepszy czyli służbowy 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 Tak z innej beczki - nowa Octavia 1.5TSI. Co za DSG tam jest? DQ200? Ciagnie ktos kemping takim połacznieme 1.5TSI +DSG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert2609 Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 Może w tym samochodzie jest coś nie tak z układem zapłonowym,świece,cewki... Jeśli dzieje się tak jak opisujesz to sorry: Albo auto definitywnie do zwrotu,naprawy Albo nie umiesz tego samochodu wyczuć, lub nie umiesz jeździć. Widzę wiele aut nowych typu skoda,VW z silnikiem benzynowym czyli już 1,5 TSI które niezauważalne cicho i płynnie ruszają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 (edytowane) W zeszłym tygodniu dostałem pisemną odpowiedz z serwisu na temat szarpania i kangurowania, która to brzmi mniej więcej tak. Jest ono wynikiem rozgrzewania się układu paliwowego i wydechowego, auto zachowuje się normalnie, zachowanie porównano z autem referencyjnym, które to jeździ tak samo. Może to powodować lekki dyskomfort:). Rozmawiałem też z doradcą serwisowym który ma Octavię 4 z 1.5 TSI i powiedział że też mu szarpie i tak samo robi kangura przy zmianie z jedynki na dwójkę, czuć go też lekko przy zmianie z dwójki na trójkę i nie da się tego wyeliminować operując normalnie gazem i sprzęgłem. Jako zastępczy dostałem golfa sprotsvan również z 1,5 TSI było to chyba wersja 130, najechane 30kkm. To był dopiero dramat jak to auto się zachowywalo, po przejechaniu 1km chciałem zawracać do serwisu i zabrać Skodę w obawie że po jakieś aktualizacji może zacząć jeździć jak ten golf. O dziwo nie szarpał po starcie na zimno ale robił kangury i to konkretne przy kazdej zmianie z jeden na dwa i trzy. Nie wiem może nie miał żadnych aktualizacji, ale zachowywał się po prostu jak zepsuty. Edytowane 29 Czerwca 2021 przez irishpiter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 8 godzin temu, alastair napisał: - tryb jazdy 2: ruszanie koniecznie z 2000rpm lub wiecej by sie nie zadlawil, obroty najlepiej >2500. Dla mnie auto które nie potrafi wystartować z praktycznie wolnych obrotów to jakaś pomyłka. Właściwie podobnie zachowuje się stare 1.4TSI na tym felernym łańcuchu. Sprawia wrażenie jak by za karę miał z miejsca ruszyć. Porażka w tym aspekcie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 Dla mnie auto które nie potrafi wystartować z praktycznie wolnych obrotów to jakaś pomyłka. Właściwie podobnie zachowuje się stare 1.4TSI na tym felernym łańcuchu. Sprawia wrażenie jak by za karę miał z miejsca ruszyć. Porażka w tym aspekcie.Co rozumiesz przez wystartowanie z wolnych obrotów? Bo ja mam Golfa 1,5 130 KM i w zasadzie nie przekraczam na co dzień 2000 obrotów, i nie mam problemu z dynamika w tym aucie, również przy ruszaniu. Dla mnie relacją autora wątku o tym silniku jest jakby opowieścią o innym aucie a mówimy o użytkujemy ten sam silnik.Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 11 minut temu, spad napisał: Co rozumiesz przez wystartowanie z wolnych obrotów? Bo ja mam Golfa 1,5 130 KM i w zasadzie nie przekraczam na co dzień 2000 obrotów, i nie mam problemu z dynamika w tym aucie, również przy ruszaniu. Dla mnie relacją autora wątku o tym silniku jest jakby opowieścią o innym aucie a mówimy o użytkujemy ten sam silnik. Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Chodzi mi o to, że najpierw trzeba usłyszeć wzrost obrotów silnika zanim auto ruszy. Mnie to irytuje i drażni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 29 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2021 Chodzi mi o to, że najpierw trzeba usłyszeć wzrost obrotów silnika zanim auto ruszy. Mnie to irytuje i drażni. No to ja tego nie odczuwam w Golfie 1,5.Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 30 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2021 jak ktoś chce kupić O4 z 1.5 TSI to niech sobie odpuści;) ja swoją znowu wczoraj reklamowałem;), elektronika, multimedia, skrzypienie w środku, klapa bagażnika itp;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 30 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2021 Wlasnie sie zastanawialem chyba jednak stanie na Renault Arkana 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 30 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2021 14 godzin temu, robert2609 napisał: Może w tym samochodzie jest coś nie tak z układem zapłonowym,świece,cewki... Jeśli dzieje się tak jak opisujesz to sorry: Albo auto definitywnie do zwrotu,naprawy Albo nie umiesz tego samochodu wyczuć, lub nie umiesz jeździć. Widzę wiele aut nowych typu skoda,VW z silnikiem benzynowym czyli już 1,5 TSI które niezauważalne cicho i płynnie ruszają. zaczynam godzic sie z mysla ze nie umiem jezdzic. 6 rok startow w wyscigach MX5 i nadal brak specjalnych wynikow z dyskusji z ASO zrezygnowalem, szkoda mojej energii. Maja inny punkt widzenia, ja to nawet troche rozumiem. Musialby pracowac tam jakis wariat jak ja by zainteresowac sie tematem dla sportu. Jestem realista, szansa na to niewielka. ASO nie jest od kopania sie z producentem ani EU tylko co najwyzej doprowadzania do stanu jaki producent wymyslil. ciagle nie mam czasu sciagnac i przeanalizowac logow. Podlaczylem sobie tylko na chwile ELMa na BT i podgladalem parametry w trakcie pracy na Torque. O ile dobrze widze to: - cisnienie doladowania buduje sie calkiem szybko a auto mimo to nie jedzie - zaplon jest mocno cofany w chwilach zmian obciazenia potem wraca w kierunku przyspieszenia wzgledem GMP, normalna rzecz w sterowaniu benzyniakiem ale chyba to tez nie to. Kat wyprzedzenia potrafi zmienic sie niewiele w chwili gdy auto przechodzi z niejade do jakos jade - moze chodzi o sterowanie zmiennymi fazami albo przelaczanie na tryb 2-cylindrowy. Tego w Torque nie widac. z ciekawosci wlalem verve 98 zamiast 95 jak zwykle, cud nie nastapil. W zasadzie nie widze zmian. rozwiazaniem jest prawdopodobnie pół-chiptuning (tzn. remap bez zwiekszania mocy ani momentu bo mi to niepotrzebne w sluzbowce). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 30 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2021 4 godziny temu, cesarz napisał: Wlasnie sie zastanawialem chyba jednak stanie na Renault Arkana Ja będę jeździł w przyszłym tygodniu VW T-roc z 1.5 TSI 150KM i manualną skrzynią. Od zachowania tego auta będzie zależało czy się zdecyduję na ten model czy będę szukał dalej. Jakieś kangurowania, poszarpywania przy zmianie biegów to coś czego nigdy nie zaakceptuję w nowym aucie. W zasadzie to w żadnym aucie bo wg mnie to oznacza że coś jest nie tak z zespołem napędowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 30 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2021 3 godziny temu, alastair napisał: zaczynam godzic sie z mysla ze nie umiem jezdzic. 6 rok startow w wyscigach MX5 i nadal brak specjalnych wynikow z dyskusji z ASO zrezygnowalem, szkoda mojej energii. Maja inny punkt widzenia, ja to nawet troche rozumiem. Musialby pracowac tam jakis wariat jak ja by zainteresowac sie tematem dla sportu. Jestem realista, szansa na to niewielka. ASO nie jest od kopania sie z producentem ani EU tylko co najwyzej doprowadzania do stanu jaki producent wymyslil. ciagle nie mam czasu sciagnac i przeanalizowac logow. Podlaczylem sobie tylko na chwile ELMa na BT i podgladalem parametry w trakcie pracy na Torque. O ile dobrze widze to: - cisnienie doladowania buduje sie calkiem szybko a auto mimo to nie jedzie - zaplon jest mocno cofany w chwilach zmian obciazenia potem wraca w kierunku przyspieszenia wzgledem GMP, normalna rzecz w sterowaniu benzyniakiem ale chyba to tez nie to. Kat wyprzedzenia potrafi zmienic sie niewiele w chwili gdy auto przechodzi z niejade do jakos jade - moze chodzi o sterowanie zmiennymi fazami albo przelaczanie na tryb 2-cylindrowy. Tego w Torque nie widac. z ciekawosci wlalem verve 98 zamiast 95 jak zwykle, cud nie nastapil. W zasadzie nie widze zmian. rozwiazaniem jest prawdopodobnie pół-chiptuning (tzn. remap bez zwiekszania mocy ani momentu bo mi to niepotrzebne w sluzbowce). Ten polchiptunning to bez sensu. Nikt nie będzie pół dnia siedział nad tym albo i pół tygodnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 30 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2021 1 godzinę temu, sowik85 napisał: Ja będę jeździł w przyszłym tygodniu VW T-roc z 1.5 TSI 150KM i manualną skrzynią. Od zachowania tego auta będzie zależało czy się zdecyduję na ten model czy będę szukał dalej. Jakieś kangurowania, poszarpywania przy zmianie biegów to coś czego nigdy nie zaakceptuję w nowym aucie. W zasadzie to w żadnym aucie bo wg mnie to oznacza że coś jest nie tak z zespołem napędowym. A siedziałeś już w nim? Ja wysiadłem dość szybko gdy poczułem ten taboret pod tyłkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.