Marcin79 Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Wczoraj oglądałem Caroserie i był test megan rs . Padło również info , że nowe megan będzie tylko elektrykiem a cena będzie startowała od 150 tys .... fajne czasy idą , tzn dobre , auto znowu będzie luksusem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 2 minutes ago, Marcin79 said: Wczoraj oglądałem Caroserie i był test megan rs . Padło również info , że nowe megan będzie tylko elektrykiem a cena będzie startowała od 150 tys .... fajne czasy idą , tzn dobre , auto znowu będzie luksusem Pewnie chodzilo o Megane E-tech. To osobny model wzgledem zwyklego Megane i faktycznie bedzie tylko w wersji EV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 8 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 17 minut temu, Maciej__ napisał: Pewnie chodzilo o Megane E-tech. To osobny model wzgledem zwyklego Megane i faktycznie bedzie tylko w wersji EV czyli nowe megan będzie też dostępne w wersji benzynowej czy tylko ev ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Nowego pewnie nie bedzie ludzie kupia Captura. Aut za jakis czas bedzie mniej we Francji a do nas zjada spalinowki z EU. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 (edytowane) 3 godziny temu, wujek napisał: Nowego pewnie nie bedzie ludzie kupia Captura. Aut za jakis czas bedzie mniej we Francji a do nas zjada spalinowki z EU. Jestem gorącym zwolennikiem jak najostrzejszych norm spalin. Dość starych trupów z UE. Zrobiłem dzisiaj troszkę kilometrów po mieście i co chwila jakiś stary rupieć kopcił niczym komin hutniczy. Jak kogoś nie stać na sprawne auto to niech zainwestuje w bilet komunikacji zbiorowej Edytowane 8 Stycznia 2022 przez pejus1982 9 9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 51 minut temu, pejus1982 napisał: Jestem gorącym zwolennikiem jak najostrzejszych norm spalin. Dość starych trupów z UE. Zrobiłem dzisiaj troszkę kilometrów po mieście i co chwila jakiś stary rupieć kopcił niczym komin hutniczy. Jak kogoś nie stać na sprawne auto to niech zainwestuje w bilet komunikacji zbiorowej Nie da się, lata zaniedbań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 6 hours ago, Marcin79 said: czyli nowe megan będzie też dostępne w wersji benzynowej czy tylko ev ? Nie wiem jakie bedzie nowe Megane i czy w ogole bedzie... To Megane E-tech to osobny model typowo EV i bedzie poki co oferowane rownolegle z Megane IV. W najblizszym czasie Renault ma zaprezentowac Austral, ktore zastepuje niezbyt udanego Kadjara i tutaj nadal masz silniki spalinowe. https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/renault-austral-francuzi-zapowiadaja-nowego-suv-a/zz6vn8e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 1 godzinę temu, Maciej__ napisał: niezbyt udanego Kadjara Jako użytkownik Kadjara tak z ciekawości chciałbym się dowiedzieć co w nim takiego nieudanego . Bo po ośmiu miesiącach jedyną wadą którą dostrzegam to trochę mało francuskie zawieszenie ( oczekiwał bym większej miękkości). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 1 minute ago, stalan said: Jako użytkownik Kadjara tak z ciekawości chciałbym się dowiedzieć co w nim takiego nieudanego . Bo po ośmiu miesiącach jedyną wadą którą dostrzegam to trochę mało francuskie zawieszenie ( oczekiwał bym większej miękkości). Wyniki sprzedazy, nie bez powodu zmieniaja nazwe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 Jestem gorącym zwolennikiem jak najostrzejszych norm spalin. Dość starych trupów z UE. Zrobiłem dzisiaj troszkę kilometrów po mieście i co chwila jakiś stary rupieć kopcił niczym komin hutniczy. Jak kogoś nie stać na sprawne auto to niech zainwestuje w bilet komunikacji zbiorowejJak kogoś nie stać na auto z aktywnym obiegiem wew to wacha spaliny starych trupów 2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 nie ogladalem testu, ale czy Renault nie 'zabiło' RS? i że teraz autami sportowymi będzie Alpine? czyli Alpine Megane? jak (VAG)Seat zrobił z Cuprą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 8 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 53 minuty temu, Cinos napisał: nie ogladalem testu, ale czy Renault nie 'zabiło' RS? i że teraz autami sportowymi będzie Alpine? czyli Alpine Megane? jak (VAG)Seat zrobił z Cuprą W f1 tak zrobili czy w autach cywilnych nie mam pojęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 1 hour ago, Cinos said: nie ogladalem testu, ale czy Renault nie 'zabiło' RS? i że teraz autami sportowymi będzie Alpine? czyli Alpine Megane? jak (VAG)Seat zrobił z Cuprą Alpine to poki co jeden model 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 8 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2022 34 minuty temu, stalan napisał: Jako użytkownik Kadjara tak z ciekawości chciałbym się dowiedzieć co w nim takiego nieudanego Mocno przymierzałem się do tego modelu. Jak dla mnie: Z zewnątrz duży (i ładny), wewnątrz zaskakująco mały Przed FL silnik 1.2 TCE to była padaka, te 1.33 są wyraźnie lepsze Kiepska funkcjonalność wnętrza- mało schowków Nieduży bagażnik Przed FL problemy w spasowaniu wnętrza Auto nie jest z gruntu złe, po prostu konkurencja potrafi lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 9 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2022 (edytowane) 10 godzin temu, sowik85 napisał: Przed FL problemy w spasowaniu wnętrza To potwierdza tylko moją tezę iż samochody Renault ,kupuje się tylko jak są po ostatnim liftingu. Tak się składa że Kadjar to moje trzecie pod rząd reno z ostatniego roku produkcji modelu ,odebrałem go z salonu w maju 2021 ,przed nim były dwie megany kombi ,2009 i 2015. Nigdy nie było z nimi żadnego problemu ,nawet "padaka" 1,2 Tce nie pobierała oleju. A sam Kadjar (wersja Intens, 1,3 + automat EDC) okazał się być na tyle dojrzałym samochodem że wygrał (oczywiście w mojej subiektywnej ocenie) w bezpośrednim starciu z też już schyłkową Kią Sportage Black Editon. Edytowane 9 Stycznia 2022 przez stalan 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 9 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2022 nie ogladalem testu, ale czy Renault nie 'zabiło' RS? i że teraz autami sportowymi będzie Alpine? czyli Alpine Megane? jak (VAG)Seat zrobił z CuprąZabiło.Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 W dniu 8.01.2022 o 17:25, stalan napisał: Jako użytkownik Kadjara tak z ciekawości chciałbym się dowiedzieć co w nim takiego nieudanego . Bo po ośmiu miesiącach jedyną wadą którą dostrzegam to trochę mało francuskie zawieszenie ( oczekiwał bym większej miękkości). Bo to z Francuzem niewiele ma wspolnego. Zawieszenie to nissan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 W dniu 8.01.2022 o 08:55, Marcin79 napisał: Wczoraj oglądałem Caroserie i był test megan rs . Padło również info , że nowe megan będzie tylko elektrykiem a cena będzie startowała od 150 tys .... fajne czasy idą , tzn dobre , auto znowu będzie luksusem czemu się dziwisz? Przecież od 2035r będzie już zakaz sprzedaży spalinowych aut w UE. Dzisiejsze premiery aut spalinowych to są już raczej ostatnie modele w danym segmencie. Niektórzy jak widać już rezygnują ze spalinowych, bo biorąc pod uwagę kary za emisje, pewnie już się to przestaje spinać finansowo. I tak, masz rację, za kilka lat każdy samochód, nawet najtańszy, będzie raczej dobrem luksusowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 5 minutes ago, maro_t said: czemu się dziwisz? Przecież od 2035r będzie już zakaz sprzedaży spalinowych aut w UE. Dzisiejsze premiery aut spalinowych to są już raczej ostatnie modele w danym segmencie. Niektórzy jak widać już rezygnują ze spalinowych, bo biorąc pod uwagę kary za emisje, pewnie już się to przestaje spinać finansowo. I tak, masz rację, za kilka lat każdy samochód, nawet najtańszy, będzie raczej dobrem luksusowym Te kary za emisja to jest chyba najwieksza bzdura Jednoczesnie nie ma zadnych ograniczen przy imporcie aut z USA Zeby sie nie okazalo, ze branza automotive za chwile zacznie zjadac swoj ogon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 5 minut temu, Maciej__ napisał: Te kary za emisja to jest chyba najwieksza bzdura Jednoczesnie nie ma zadnych ograniczen przy imporcie aut z USA Zeby sie nie okazalo, ze branza automotive za chwile zacznie zjadac swoj ogon branża działa w ramach praw jakie ustalają politycy. Poza Europą da sobie radę, a my zostaniemy z elektrykami, na które mało kogo będzie stać, z zabitą i niekonkurencyjną gospodarką, siedząc po ciemku, bo nie starczy prądu na ładowanie tych elektryków. A Niemcy zrobią atrakcje turystyczne z zamkniętych elektrowni jądrowych. Putin zapewne już czeka i zaciera ręce. Nawet armii nie musi szykować, bo EU sama się wykończy. 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 Just now, maro_t said: branża działa w ramach praw jakie ustalają politycy. Poza Europą da sobie radę, a my zostaniemy z elektrykami, na które mało kogo będzie stać, z zabitą i niekonkurencyjną gospodarką, siedząc po ciemku, bo nie starczy prądu na ładowanie tych elektryków. A Niemcy zrobią atrakcje turystyczne z zamkniętych elektrowni jądrowych. Putin zapewne już czeka i zaciera ręce. Nawet armii nie musi szykować, bo EU sama się wykończy. Ja natomiast mysle, ze ten plan elektryfikacji od 2035 zostanie dosc szybko zweryfikowany 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 4 minutes ago, Maciej__ said: Ja natomiast mysle, ze ten plan elektryfikacji od 2035 zostanie dosc szybko zweryfikowany Problemem jest to że nie spodziewam się. Ta część Unii niestety działa źle, i ślepy i bezmyślny pęd do rzeczy, które teoretycznie wyglądają na ekologiczne powoduje to że się nie cofną przed niczym, nawet nie przeprowadzając podstawowych analiz jak to wpłynie na różne części gospodarki, jak choćby zbyt mało wydajny system elektryczny czy redukcja miejsc pracy. Najlepsze będzie jak się okaże, tak jak w Warszawie podczas COVID, że prywatny transport ma homeopatyczny wpływ na zanieczyszczenia, ale głupio będzie przyznać się do błędu. Jak powiedzieli, tak zrobią, szczególnie że decydują o tym ludzie, którzy przy okazji takich decyzji sobie nic z tego nie odbierają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 2 minutes ago, AstraC said: Problemem jest to że nie spodziewam się. Ta część Unii niestety działa źle, i ślepy i bezmyślny pęd do rzeczy, które teoretycznie wyglądają na ekologiczne powoduje to że się nie cofną przed niczym, nawet nie przeprowadzając podstawowych analiz jak to wpłynie na różne części gospodarki, jak choćby zbyt mało wydajny system elektryczny czy redukcja miejsc pracy. Najlepsze będzie jak się okaże, tak jak w Warszawie podczas COVID, że prywatny transport ma homeopatyczny wpływ na zanieczyszczenia, ale głupio będzie przyznać się do błędu. Jak powiedzieli, tak zrobią, szczególnie że decydują o tym ludzie, którzy przy okazji takich decyzji sobie nic z tego nie odbierają. To jest jeszcze 15 lat, rownie dobrze moze nie byc Unii do tego czasu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 1 minutę temu, AstraC napisał: Problemem jest to że nie spodziewam się. Ta część Unii niestety działa źle, i ślepy i bezmyślny pęd do rzeczy, które teoretycznie wyglądają na ekologiczne powoduje to że się nie cofną przed niczym, nawet nie przeprowadzając podstawowych analiz jak to wpłynie na różne części gospodarki, jak choćby zbyt mało wydajny system elektryczny czy redukcja miejsc pracy. Najlepsze będzie jak się okaże, tak jak w Warszawie podczas COVID, że prywatny transport ma homeopatyczny wpływ na zanieczyszczenia, ale głupio będzie przyznać się do błędu. Jak powiedzieli, tak zrobią, szczególnie że decydują o tym ludzie, którzy przy okazji takich decyzji sobie nic z tego nie odbierają. w Polsce masz rację, transport ma niewielki wpływ na zanieczyszczenia przy skali palenia w kopciuchach i spalania byle czego. Ale w cywilizowanych krajach to już wygląda inaczej. Ogólnie kierunek jest dobry, od paliw kopalnych trzeba odchodzić, ale to musi dziać się w tempie zależnym od faktycznego postępu technologii, ich upowszechniania i racjonalnie dla gospodarki. Tutaj politycy po prostu zaklinają rzeczywistość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 8 minutes ago, Maciej__ said: To jest jeszcze 15 lat, rownie dobrze moze nie byc Unii do tego czasu... Ale póki będzie, tak długo się nie cofną i do błędu się nie przyznają. 8 minutes ago, maro_t said: w Polsce masz rację, transport ma niewielki wpływ na zanieczyszczenia przy skali palenia w kopciuchach i spalania byle czego. Ale w cywilizowanych krajach to już wygląda inaczej. Ogólnie kierunek jest dobry, od paliw kopalnych trzeba odchodzić, ale to musi dziać się w tempie zależnym od faktycznego postępu technologii, ich upowszechniania i racjonalnie dla gospodarki. Tutaj politycy po prostu zaklinają rzeczywistość. Myślisz? Generalnie nie sprzeciwiam się kierunkowi rozwoju, trzeba naciskać, ale to robić bardzo wyważenie - a w tej chwili chcą sprowadzić to do tego, że zasadniczo kilka procent społeczeństwa w PL będzie mogło sobie pozwolić na taki samochód. Dodatkowo, nawet te nowoczesne kraje nie dźwigną takiego obciążenia elektrycznego sieci. A tutaj wykorzystuje się średnio efektywną technologię do granic możliwości, dodatkowo ta technologia jest raczej mało przyjazna środowisku, tyle że w Afryce skąd przyjeżdżają pierwiastki do ich produkcji. Moim zdaniem ścieżka Toyoty jest bardzo dobra, hybrydy - zasięg spalinówek, a nawet większy przy znacznej redukcji zużycia paliwa, a bateria wciąż nie duża, więc wciąż nie wymaga aż takich nakładów, dlatego idźmy tą drogą dając czas na opracowanie technologii która realnie umożliwi bezpieczną produkcję baterii dających realne zasięgi ponad 500km, w czasie tym również można przygotować infrastrukturę na ładowanie tych samochodów, również w blokowiskach budując np. parkingi dla elektrycznych samochodów z ładowarkami. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 1 godzinę temu, maro_t napisał: w Polsce masz rację, transport ma niewielki wpływ na zanieczyszczenia przy skali palenia w kopciuchach i spalania byle czego. Ale w cywilizowanych krajach to już wygląda inaczej. Ogólnie kierunek jest dobry, od paliw kopalnych trzeba odchodzić, ale to musi dziać się w tempie zależnym od faktycznego postępu technologii, ich upowszechniania i racjonalnie dla gospodarki. Tutaj politycy po prostu zaklinają rzeczywistość. Ja bym bardzo chętnie przesiadł się na elektryka. Teraz w 20 minut można się podładować i jechać dalej ale… nie ma problemu z hotelami czy galeriami jednak nawet u mnie w garażu podziemnym nie da się zamontować ładowarki. Co dopiero na gierkowskich osiedlach. IMO 2035 jest nierealny do spełnienia. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popularny post iwik Napisano 10 Stycznia 2022 Popularny post Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 W dniu 8.01.2022 o 13:52, pejus1982 napisał: Jestem gorącym zwolennikiem jak najostrzejszych norm spalin. Dość starych trupów z UE. Zrobiłem dzisiaj troszkę kilometrów po mieście i co chwila jakiś stary rupieć kopcił niczym komin hutniczy. Jak kogoś nie stać na sprawne auto to niech zainwestuje w bilet komunikacji zbiorowej Z pewnością wzrost ceny nowych samochodów o kolejne 30% przyspieszy wymianę tych starych trupów na nowe przez przeciętnego użytkownika w Polsce. 2 lata temu jeszcze ktoś mógł się zastanawiać czy zamiast 15 letniego trupa z Niemiec kupić w salonie np. nowe tipo za 4x tyś zł. Teraz jak kosztuje 6x tyś. już takiego dylematu nie ma, bo go nie stać, więc będzie jeździć starym trupem przez kolejne lata. 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 (edytowane) 1 hour ago, iwik said: Z pewnością wzrost ceny nowych samochodów o kolejne 30% przyspieszy wymianę tych starych trupów na nowe przez przeciętnego użytkownika w Polsce. 2 lata temu jeszcze ktoś mógł się zastanawiać czy zamiast 15 letniego trupa z Niemiec kupić w salonie np. nowe tipo za 4x tyś zł. Teraz jak kosztuje 6x tyś. już takiego dylematu nie ma, bo go nie stać, więc będzie jeździć starym trupem przez kolejne lata. Ja jestem bardzo ciekawy jak beda wygladaly wyniki sprzedazy nowych aut za 2022. Wbrew pozorom klientow na nowe Tipo w podstawowej wersji wcale nie bylo tak duzo, jak by sie mozna spodziewac. Edytowane 10 Stycznia 2022 przez Maciej__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 47 minut temu, Maciej__ napisał: Wbrew pozorom klientow na nowe Tipo w podstawowej wersji wcale nie bylo tak duzo, jak by sie mozna spodziewac. Na tipo może akurat nie, ale generalnie cały segment aut miejskich został ubity przez te emisyjne działania pozorowane. Efekt ekologiczny będzie dokładnie odwrotny od zamierzonego, bo małych, ekonomicznych aut sprzedaje się coraz mniej, zamiast tego królują crossovery, które siłą rzeczy muszą palić więcej, jakby nie wiem jak bardzo naciągać papierowe normy WLTP. Do tego oczywiście starsze auta będą eksploatowane do śmierci technicznej (lub dłużej). 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 Teraz, iwik napisał: Na tipo może akurat nie, ale generalnie cały segment aut miejskich został ubity przez te emisyjne działania pozorowane. Efekt ekologiczny będzie dokładnie odwrotny od zamierzonego, bo małych, ekonomicznych aut sprzedaje się coraz mniej, zamiast tego królują crossovery, które siłą rzeczy muszą palić więcej, jakby nie wiem jak bardzo naciągać papierowe normy WLTP. Do tego oczywiście starsze auta będą eksploatowane do śmierci technicznej (lub dłużej). tak, małe auta przestaje się opłacać produkować i sprzedawać, bo te wszystkie normy, kary i obowiązkowe wyposażenie powoduje, że ceny za takie autka przestają być sensowne, natomiast opłaca się produkować wielkie SUVy, najwyżej się dokłada mild-hybrid, podnosi cenę z 300 tys na 350 tys żeby zrekompensować kary za emisje i klienci "premium" i tak się znajdą. Tylko z ekologią nie ma to nic wspólnego, a normalny człowiek niedługo będzie mógł kupić co najwyżej bilet na tramwaj. 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 Jak już pojawił się wątek ekologiczny to tu i ówdzie pojawiają się ciekawe informacje o nieopłacalności w naprawach aut elektrycznych w których w wyniku kolizji uszkodzony jest pakiet baterii. Niby można przecież segment wymienić, ale nikomu się nie chce (nie opłaca) tego robić i auta zwyczajnie trafiają do kasacji. W kontekście tego co czuje się nosem na ulicy a stopniem zmarnowania zasobów przy produkcji auta to o czym my tu mówimy? Z kogo robi się idiotów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 9 minutes ago, stig said: Jak już pojawił się wątek ekologiczny to tu i ówdzie pojawiają się ciekawe informacje o nieopłacalności w naprawach aut elektrycznych w których w wyniku kolizji uszkodzony jest pakiet baterii. Niby można przecież segment wymienić, ale nikomu się nie chce (nie opłaca) tego robić i auta zwyczajnie trafiają do kasacji. W kontekście tego co czuje się nosem na ulicy a stopniem zmarnowania zasobów przy produkcji auta to o czym my tu mówimy? Z kogo robi się idiotów? Ale to w sumie podobnie jak w spalinowych, tez czesto ida w cywilizowanych krajach do kasacji jak naruszona zostanie konstrukcja. Poza tym nikt tych baterii na smietnik nie wyrzuca 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 4 minuty temu, Maciej__ napisał: Ale to w sumie podobnie jak w spalinowych, tez czesto ida w cywilizowanych krajach do kasacji jak naruszona zostanie konstrukcja. Poza tym nikt tych baterii na smietnik nie wyrzuca Podobieństwo takie, że tu i tu kasacja. Kwoty zupełnie inne. Poziom zniszczeń aut diametralnie rożny … Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 Just now, stig said: Podobieństwo takie, że tu i tu kasacja. Kwoty zupełnie inne. Poziom zniszczeń aut diametralnie rożny … Chyba za malo tego jeszcze jezdzi, zeby wyciagac jakies wnioski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 9 minut temu, Maciej__ napisał: Chyba za malo tego jeszcze jezdzi, zeby wyciagac jakies wnioski. W takiej Norwegii zauważyli. Skala adekwatna do ilości ale to jest kpina z ekologii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OPAL Napisano 10 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2022 Firmy leasingowe już wprost mówią co wkrótce nadejdzie... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 11 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2022 W dniu 8.01.2022 o 17:28, Maciej__ napisał: Wyniki sprzedazy, nie bez powodu zmieniaja nazwe... Oni cos nie maja szczescia. Kalos był Kaloszem i pozostał egzotykiem. Kadjar o dziwo mam jeden egzemplarz w garazu ale na ulicach spotkać to naprawdę święto. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2022 Ja natomiast mysle, ze ten plan elektryfikacji od 2035 zostanie dosc szybko zweryfikowany Ja tez tak myślę. Wprowadzą go szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2022 W dniu 8.01.2022 o 13:52, pejus1982 napisał: Jestem gorącym zwolennikiem jak najostrzejszych norm spalin. Dość starych trupów z UE. Zrobiłem dzisiaj troszkę kilometrów po mieście i co chwila jakiś stary rupieć kopcił niczym komin hutniczy. Jak kogoś nie stać na sprawne auto to niech zainwestuje w bilet komunikacji zbiorowej Wiesz, Golf VII (masz w podpisie) to już stary trup, ze starą normą Euro. Problem jest tylko i wyłącznie z samochodami, które są niesprawne, a to nie jest problem importu używanych samochodów z UE, a braku kontroli sprawności tych pojazdów w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2022 Godzinę temu, futrzak napisał: Wiesz, Golf VII (masz w podpisie) to już stary trup, ze starą normą Euro. Rocznik 2020 więc spełnia najnowsze normy. Nie zmienia to że wypowiedź poniżej pewnego poziomu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 12 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2022 Teraz, pejus1982 napisał: Rocznik 2020 więc spełnia najnowsze normy. Nie zmienia to że wypowiedź poniżej pewnego poziomu. Tak, wypowiedź poniżej poziomu, ponieważ miałem czelność odnieść się do Golfa VII, którego z jednej strony bronisz, a z drugiej nazywasz starym trupem z UE? Proponuję wziąć na wstrzymanie, bo Golf VII już nawet nie jest produkowany, a nawet gdyby był, to już ma 10 lat. Z pewnością poniżej poziomu jest ta część wypowiedzi, do której się nie odniosłeś, czyli brak brak weryfikacji stanu technicznego pojazdów, która jest delikatnie powiedziawszy średnio zależna od importu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.