buszmen Napisano 17 Października 2004 Udostępnij Napisano 17 Października 2004 witam Czy ktoś mi powie jak ustawić zapłon w silniku C 14nz pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmvw3 Napisano 17 Października 2004 Udostępnij Napisano 17 Października 2004 10 przy 910 rpm - nieregulowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buszmen Napisano 17 Października 2004 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2004 > 10 przy 910 rpm - nieregulowane niebardzo wiem o co chodz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 18 Października 2004 Udostępnij Napisano 18 Października 2004 > niebardzo wiem o co chodz chodzi o to, że C14NZ ma zaprogramowaną mapę wyprzedzeń kata zapłonu, wyprzedzenie zależy od prędkości obrotowej silnika i stopnia obciążenia silnika (chyba też temperatury) i jest to nieregulowalne pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 18 Października 2004 Udostępnij Napisano 18 Października 2004 > chodzi o to, że C14NZ ma zaprogramowaną mapę wyprzedzeń kata zapłonu, > wyprzedzenie zależy od prędkości obrotowej silnika i stopnia > obciążenia silnika (chyba też temperatury) Wszystko sie zgadza > i jest to nieregulowalne Ajednak jest regulowalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 18 Października 2004 Udostępnij Napisano 18 Października 2004 > Ajednak jest regulowalne racja pozdr. Azja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boston Napisano 18 Października 2004 Udostępnij Napisano 18 Października 2004 > witam > Czy ktoś mi powie jak ustawić zapłon w silniku C 14nz > pozdrawiam Czesc probowalem sprawdzic zaplon w mojej astrze ale...lampa ktora mam (z dzielnikiem rezystancyjnym)nie daje sobie rady tzn. powoduje zaklocenia w pracy silnika. W Polonezie nie ma problemow, a w astrze jakby jeden gar slabo palil wiec mysle ze trzeba lampe strob z czujnikiem indukcyjnym.Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi_bydgoszcz Napisano 1 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2005 > Wszystko sie zgadza > Ajednak jest regulowalne W jakim celu należy zwierać styki A i B ? Jest to wymagane do ustawienia zapłonu ? Ja w C16NZ nie zwierałem styków, aby przyśpieszyć zapłon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tym Napisano 2 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2005 > W jakim celu należy zwierać styki A i B ? Jest to wymagane do > ustawienia zapłonu ? Ja w C16NZ nie zwierałem styków, aby > przyśpieszyć zapłon. tez nie zweiralem, jak ustawialem zapłon "na oko" pojechalem pare dni pozniej do elektromechanika, zeby sprawdzil moje ustawienie i ew. skorygowal...i tez nie zwierał zworków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizaj Napisano 2 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2005 Tak na mojego nosa to chodzi wlasnie o mape zaplonu. Jak zewrzesz styki i zaczniesz regulowac, to on sobie odrazu mape poprawi (to taka moja teoria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boston Napisano 2 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2005 > Tak na mojego nosa to chodzi wlasnie o mape zaplonu. Jak zewrzesz > styki i zaczniesz regulowac, to on sobie odrazu mape poprawi (to > taka moja teoria Po zwarciu styków zapłon nie jest korygowany przez komputer więc jest to wartość rzeczywista. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi_bydgoszcz Napisano 2 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2005 > Po zwarciu styków zapłon nie jest korygowany przez komputer więc jest > to wartość rzeczywista. Rozumiem, że jeśli chcę przyśpieszyć zapłon przy jeździe na LPG, to nie muszę zwierać styków ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxx Napisano 2 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2005 w c14nz teoretycznie zaplon jest nieregulowany a w praktyce jak najbardziej tak. Np ja dzisiaj regulowalem bo po ostaniej naprawie w ASO troche auto zamulilo. Jezeli mamy lampe stroboskopową taką jaka posiadaja warsztaty to jestesmy w domu. odkrecamy srube 13 na aparacie zaplonowym i krecimy calym aparatem. Dodam tylko ze prawidlowy kat wyprzedzenia w c14nz to 10 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szeryf Napisano 2 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2005 > w c14nz teoretycznie zaplon jest nieregulowany a w praktyce jak > najbardziej tak. Np ja dzisiaj regulowalem bo po ostaniej > naprawie w ASO troche auto zamulilo. Jezeli mamy lampe > stroboskopową taką jaka posiadaja warsztaty to jestesmy w domu. > odkrecamy srube 13 na aparacie zaplonowym i krecimy calym > aparatem. Dodam tylko ze prawidlowy kat wyprzedzenia w c14nz to > 10 stopni. a da sie ustawic zaplon bez lampy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizaj Napisano 2 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2005 a jaki kat powinien byc w c16nz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 3 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2005 > a jaki kat powinien byc w c16nz? Kąta się nie ustawia załatwia to komp z zaprogramowanej mapy. Stroboskopem ustawia sie tylko na znaki po uprzednim zwarciu odpowiednich styków w gnieździe diagnostycznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borysmax Napisano 3 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2005 > Kąta się nie ustawia załatwia to komp z zaprogramowanej mapy. > Stroboskopem ustawia sie tylko na znaki po uprzednim zwarciu > odpowiednich styków w gnieździe diagnostycznym Przyłączę się do tej odpowiedzi. Wg. mnie po zwarciu styków w złączu, rozdzielaczem ustawia się GMP czyli górny martwy punkt tłoka w pierwszym cylindrze odpowiadający właśnie pokryciu się znaków na kole pasowym i obudowie rozrządu. Z ciekawości przy ustawianiu zapłonu sprawdzałem jaka jest reakcja kompa na zwarcie styków złącza. Bez zworki było to coś około 10 stopni, a po zwarciu styków znaki pokrywały się. Czyli zwarcie styków złacza poprostu ułatwia ustawienie prawidłowego wyprzedzenia kąta zapłonu ponieważ nie trzeba wnikać i kombinować ile mm na obwodzie koła pasowego odpowiada 10 stopniom. Mogę się mylić ale taki wniosek mi się nasunął. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 3 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2005 Nic się kolega nie pomylił jest dokładnie tak jak kolega napisał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boston Napisano 4 Lipca 2005 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2005 > Przyłączę się do tej odpowiedzi. Wg. mnie po zwarciu styków w złączu, > rozdzielaczem ustawia się GMP czyli górny martwy punkt tłoka w > pierwszym cylindrze odpowiadający właśnie pokryciu się znaków na > kole pasowym i obudowie rozrządu. > Z ciekawości przy ustawianiu zapłonu sprawdzałem jaka jest reakcja > kompa na zwarcie styków złącza. Bez zworki było to coś około 10 > stopni, a po zwarciu styków znaki pokrywały się. Czyli zwarcie > styków złacza poprostu ułatwia ustawienie prawidłowego > wyprzedzenia kąta zapłonu ponieważ nie trzeba wnikać i > kombinować ile mm na obwodzie koła pasowego odpowiada 10 > stopniom. > Mogę się mylić ale taki wniosek mi się nasunął. > Pozdrawiam Faktycznie jest jak kolega mówi (dziś sprawdzałem) tylko nie wiem czy pokrycie znaków oznacza GMP czy jest to już statyczne wyprzedzenie zapłonu. W każdym razie po zwarciu styków znaki powinny sie pokrywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 16 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2006 Z Twojej wypowiedzi rozumiem, że jeśli ustawia się zapłon "na oko" (pomijając zasadność, fachowość i dokładność takiej metody ) bez lampy stroboskopowej to zwieranie styków A i B jest niepotrzebne. Co się wtedy dzieje z komputerem? Czy trzeba go jakoś nauczyć nowego ustawienia? Jakiś resecik czy coś? Pozdroofka P.S. Ale odgrzałem temat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vikal Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 Ja wymieniałem ostatnio rozrząd(pasek i pompe wody), zapytałem sie mechanora czy ustawić zapłon trzeba, a on mi mówi że nie przestawili wałka i wału(był na swoich oznaczeniach) i nie trzeba regulować, a pozatym komputer ustawia kąt zapłonu w stosunku do jazdy, jakości paliwa i obr. silnika. Czy to prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max69 Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > Kąta się nie ustawia załatwia to komp z zaprogramowanej mapy. > Stroboskopem ustawia sie tylko na znaki po uprzednim zwarciu > odpowiednich styków w gnieździe diagnostycznym To jest właśnie ustawianie kąta wyprzedzenia zapłonu. Jeśli zewrzemy styki, to ustawiamy za 0 co jest ułatwieniem, bo nie każda lampa stroboskopowa ma regulację kątową, jeśli nie zewrzemy to na 10 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max69 Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > Ja wymieniałem ostatnio rozrząd(pasek i pompe wody), zapytałem sie > mechanora czy ustawić zapłon trzeba, a on mi mówi że nie > przestawili wałka i wału(był na swoich oznaczeniach) i nie > trzeba regulować, a pozatym komputer ustawia kąt zapłonu w > stosunku do jazdy, jakości paliwa i obr. silnika. Czy to prawda? Przy twoim silniku to prawda, ponieważ nie ma tu nawet możliwości regulacji, ustawia się zapłon ręcznie przy silniku C14NZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master007 Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 dzisiaj bawilem sie z zaplonem i doszedlem do wniosku ze dopoki nie wymienie lambdy i kolektora wydechowego ( jutro o 10 do mechanika jade) to nie bede ustawial zaplonu. Bo z moich obserwacji wyszlo ze ciagle mi strzela nie wazne jak przekrece aparat. Sadzicie ze moze byc tak przez lambde? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > dzisiaj bawilem sie z zaplonem Ja też Przyśpieszylem aż będzie dzwonić (oczywiście w czasie jazdy) i w drogę. W ręku kierownica oraz klucz "13" I w trasie co kilkaset metrów po hamulcach i małe opóźnianko. Przed ostatnią poprawką kapslowało tylko podczas próby przyśpieszania na piątce od 65 km/h Ostatnia poprawka i jest OK. Teraz chciałbym sprawdzić to ustawienie. Mam dostep do stroboskopu tylko kurna nie wiem gdzie są znaki na które trzeba ustawiać Etzold tak napisał jakby to było oczywiste Nawet fotę zapodal ale to koło wygląda zupełnie inaczej u mnie. Czy ktoś wie gdzie są te znaki w C16NZ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 > Czy ktoś wie gdzie są te znaki w C16NZ? Sam sobie odpowiem, bo znalazłem Na dolnej częsci pokrywy rozrządu jest plastikowa igła, na kole pasowym nacięcie. Widać po zdjęciu kawałka osłony silnika od strony koła (mozna zdjąc koło aby był lepszy dostęp) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 Dziś podlączylem lampę żeby sprawdzić czy mam dobry słuch Okazało się, że zapłon ustawiłem idealnie Może komuś się przyda: Rację mają koledzy borysmax i Darek_mat w temacie zwierania styków. Najpierw odpaliłem silnik bez zwierania styków, znak na kole był przed igłą. Lampa miała pokretełko do opóźniania błysków wyskalowane w stopniach. Powoli kręciłem pokrętełkiem aż znak na kole nałożył się na igłę. Na skali było 10* Wniosek: zapłon ustawiony idealnie. Następnie zwarłem styki A i B, odpaliłem silnik. Pokrętełko na "0*". Nacięcie na kole równo z igłą. Prawdą więc jest, że po zwarciu styków komputer nie wtrąca się do zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Odświeżam mega kotleta. Czy w złączu 16 pinowym piny 6 i 5 odpowiadają pinom A i B w celu ustawienia zapłonu lampą błyskową?? PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Tak. Jeszcze kilka pytań mam. Zakładałem u siebie wspomaganie, zmieniłem koło z paska jedno na wieloklinowy - znak ma, mam jedynie problem w nalezieniu znaku na kadłubie. Czy muszę zdemontować obudowę rozrządu aby mi ułatwiło mi znalezienie tego znaku oraz z której strony on jest? Na przodzie silnika czy od strony grodzi? Dzięki wielkie za info. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Znaczek jest na obudowie rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Znaczek jest na obudowie rozrządu. Ok. W etzoldzie było coś napisane o znaczniku na kadłubie. Dzięki wielkie jeszcze raz. Edyta: Zapłon ustawiony, nawet nie sądziłem, że to takie proste. Auto ładnie pracuje, wcześniejszy zapach "niespalonej mieszanki" znikł. Każdemu kto robił rozrząd lub głowicę polecam sprawdzić zapłon, mało roboty a efekty mogą zaskoczyć. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borysmax Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > Znaczek jest na obudowie rozrządu. Witam. Co może być przyczyną lekkiego falowania tego znaczka oraz wypadania zapłonów widocznych bardzo wyraźnie w lampie stroboskopowej i falujących wolnych obrotach. Silnik nie pracuje tragicznie ale nie jest ok. Potrafi czasem zrobić chwilową przerwę przy przyśpieszaniu i delikatnie szarpie przy puszczeniu i dodaniu gazu w czasie jazdy. Palec, kopułka, przewody, świece nowe. Lewego powietrza nie łapie. Zapłon ustawiony idealnie tylko to falowanie Czujnik halla, moduł zapłonu czy MapSensor bruździ? Borys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 Pomiar był wykonywany przy zmostkowanym gnieździe diagnostycznym? Bez halla silnik nie odpali, moduł można zbadać oscyloskopem, a map jest odłączany przy ustawianiu zapłonu. Podejrzewałbym raczej wysokonapięciową stronę zapłonu, ew. cewkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borysmax Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 > Pomiar był wykonywany przy zmostkowanym gnieździe diagnostycznym? Tak Wyraźnie na lampie widoczne były nieregularne, brakujące błyski. Silnik potrafi czasem przygasnąć na skrzyżowaniu, nie zgaśnie ale obroty znacznie spadają na chwilę. Borys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 Wykręć świece i sprawdź czy brak iskry jest tylko na jednym cylindrze, rozpoznasz po kolorze. Zużyta cewka lub moduł będą powodowały brak iskry na losowo wybranym cylindrze, brak iskry na jednym cylindrze to raczej usterka od aparatu zapłonowego, przewód WN i świeca lub też wina leży zupełnie gdzie indziej a nie w układzie zapłonowym. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borysmax Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 > Wykręć świece i sprawdź czy brak iskry jest tylko na jednym cylindrze, rozpoznasz po kolorze. Wszystkie przy wymianie oglądałem, ładne, biało-beżowe izolatory, więc iskra jest na wszystkich. Lampę zapinałem na 1 i 4 cylindrze i na obu było to samo - przerwy w błyskach. 2 i 3 nie sprawdzałem ale 99% zupełna przypadkowość w wypadaniu. Cewka jeszcze oryginał, moduł wymieniałem parę lat temu przy problemach z odpalaniem na jakiś zamiennik za ok 50 zł. Statystycznie co częściej pada, moduł czy cewka? Borys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 > Statystycznie co częściej pada, moduł czy cewka? Swego czasu i ja miałem problemy z zapłonem, wymieniłem wszystko oprócz modułu (bo był najdroższy) ale problem pozostał. Kupiłem moduł, nie pamiętam firmy, ale zapłaciłem za niego coś koło 250pln w intercarsie i wszystkie problemy minęły. Więc pewnie cewkę niepotrzebnie wymieniłem, no ale przynajmniej wiedziałem, że mam nówkę funkiel układ zapłonowy. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borysmax Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 > Swego czasu i ja miałem problemy z zapłonem, wymieniłem wszystko oprócz modułu (...) Sprawa załatwiona. Wymiana modułu nic nie zmieniła, a winnym okazał się MAP . Po wymianie modułu odłączyłem w czasie pracy silnika w/w czujnik i silnik zaczął równo pracować - znak na kole pasowym przestał wędrować. Po podłączeniu, znowu wypadające zapłony. Wydane 90 zł na nowy MAP i koniec szarpania, drżenia. Teraz na skrzyżowaniu prawie nie czuć drgań od silnika. Wygląda na to, że MAP nawet w trybie diagnostycznym ma jednak coś do powiedzenia i potrafi nabruździć. Borys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.