greg23 Napisano 11 Marca 2008 Udostępnij Napisano 11 Marca 2008 W tym wątku umieszczamy zapytania o interwały wymian, paski, pompy cieczy chłodzącej, napinacze pasków, chwalimy się swoimi oraz dyskutujemy na temat wyższości jednych nad drugimi. Zakładane wątki poza tym będą natychmiast usuwane. Witam, Chciałem nieco przeciągnąć wymianę rozrządu, ale właśnie się okazało że cieknie mi pompa wody i w środe zmieniam komplet . Szukajka dalej leży na cyckach więc ośmielę się zapytać, bo nie pamiętam dokładnie co kącikowicze polecają: - pasek conti czy gates? (jakieś wzmacniane kupować) - napinacz (tu w ogóle nie pamiętam polecanej firmy) - pompa hepu, beru czy skf? - termostat (tu chyba nie ma wyboru) - uszczelki wału itp warto to zmieniać? Jaka jest rozsądna cena za komplet? 250zł? Na allegro rozpiętość duża. Będę kupował dziś w sklepie, bo jak pisałem na środę jestem już umówiony (travail prive 100zł za całość ) pzdr grześ ps. jak zrobię jeszcze w tym roku komplet hamulców to za 2kpln zrobie z mojej 12 letniej asterki nufke funkiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralfik77 Napisano 11 Marca 2008 Udostępnij Napisano 11 Marca 2008 > Witam, > Chciałem nieco przeciągnąć wymianę rozrządu, ale właśnie się okazało > że cieknie mi pompa wody i w środe zmieniam komplet . > Szukajka dalej leży na cyckach więc ośmielę się zapytać, bo nie > pamiętam dokładnie co kącikowicze polecają: > - pasek conti czy gates? (jakieś wzmacniane kupować) > - napinacz (tu w ogóle nie pamiętam polecanej firmy) > - pompa hepu, beru czy skf? > - termostat (tu chyba nie ma wyboru) > - uszczelki wału itp warto to zmieniać? > Jaka jest rozsądna cena za komplet? 250zł? Na allegro rozpiętość > duża. Będę kupował dziś w sklepie, bo jak pisałem na środę > jestem już umówiony (travail prive 100zł za całość ) > pzdr > grześ > ps. jak zrobię jeszcze w tym roku komplet hamulców to za 2kpln zrobie > z mojej 12 letniej asterki nufke funkiel Ja mam pasek CONTI, rolki mam INA, pompa SKF, jak narazie hula przejechane mam 45 000 na tym komplecie i jak narazie żadnych problemów, za jakieś 10 000 km będę znowu wymieniał i wezmę tych samych firm. Termostatu nie zmieniałem, bo u mnie nie trzeba rozpinać rozrządu przy wymianie, a pozatym dobrze działa jak narazie. Ale polecany jest Wahler czy jakos tak. Jeśli chodzi o uszczelki to pewnie elring, lub gates. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozma Napisano 11 Marca 2008 Udostępnij Napisano 11 Marca 2008 > - pasek conti czy gates? (jakieś wzmacniane kupować) I Conti i Gates, chociaż obiło mi się o uszy, że Gatesa zdarzają się podróbki. Na ile jest to prawdziwa plotka - . Ja mam Gatesa, ale rozrząd zmieniałem 2 tygodnie temu, więc nie mogę jeszcze się wypowiedzieć. > - napinacz (tu w ogóle nie pamiętam polecanej firmy) Rouville > - pompa hepu, beru czy skf? Rouville (czyli SKF) > - termostat (tu chyba nie ma wyboru) Wahler > - uszczelki wału itp warto to zmieniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golob Napisano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 > - pasek conti czy gates? (jakieś wzmacniane kupować) i ten i ten > - napinacz (tu w ogóle nie pamiętam polecanej firmy) skf na przykład > - pompa hepu, beru czy skf? hepu ok, ostatnia skf wytrzymała mi 40 kkm - padło łożysko > - termostat (tu chyba nie ma wyboru) wahler > - uszczelki wału itp warto to zmieniać? jeśli cieknie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
labi_3 Napisano 15 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2008 > i ten i ten > skf na przykład > hepu ok, ostatnia skf wytrzymała mi 40 kkm - padło łożysko > wahler > jeśli cieknie ... A to zawsze trzeba wymieniac napinacz? moj mechanik przesmarował go tylko Nie polecam termostatu Gates -uszczelka nie pasowala -zle dziala u mnie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaco5303 Napisano 27 Kwietnia 2008 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2008 Witam. Mam małe pytanie.U brata zbliża się do wymiany rozrządu (Opel Astra I sil.1.4 ECOTEC 90km.1997).Musze kupić klucze podobno tam są jakies torx-y wie może ktoś jaki numer i ewentualnie jakiś link szukałem ale do końca nie jestem pewien. Dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 2 Maja 2008 Udostępnij Napisano 2 Maja 2008 Witam Z kumplem zawsze zakładamy taki zestaw: pasek Conti, pompa Hepu lub SKF, termostat Wahler, rolka Rouville, uszczelniacze (jesli ciekna) Elring. Zdarza się, ze konieczna jest wymiana dolnej rolki na wale korbowym, potrafi sciagac pasek w kierunku bloku, gdy jest wyrobiona (wbrew pozorom tez sie ja wymienia, trzeba dokładnie obejrzec). Polecam wymiane calego zestawu, koszt niewiele wyzszy, a na pewno pochodzi do nastepnej wymiany. Nie mam zaufania do paskow Gates, potrafia halasowac (charakterystyczne trzeszczenie). Pompe cieczy polecam wymieniac za kazdym razem, gdzy chodzi lekko, z duzym prawdopodobienstwem niedlugo zacznie przeciekac przez lozyskowanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siasiq Napisano 4 Maja 2008 Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 Ok Mam Asterke 1.4 16v 1999r 5 drzwi wersja elegance czy w tym autku wystepowal pasek czy lancuszek rozrzadu???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 4 Maja 2008 Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > Ok > Mam Asterke 1.4 16v 1999r 5 drzwi wersja elegance czy w tym autku > wystepowal pasek czy lancuszek rozrzadu???? Silnik X14XE? Pasek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siasiq Napisano 4 Maja 2008 Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 jaki symbol silnika to niewiem zabardzo wiec zaraz jak odbiore autko to musze pozmieniac pasek i cala reszte wiecie moze jaki to koszt??? czesci + robocizna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 4 Maja 2008 Udostępnij Napisano 4 Maja 2008 > wiecie moze jaki to koszt??? czesci + robocizna? Mechaniory biorą około 100 - 150 zł. Części? W tym watku masz wypisane jakie firmy należy wybrać koszt zależy od tego co oprócz paska chcesz wymieniać. Masz dwie rolki, napinacz, pompę wody. Nie wiadomo w jakim stanie jest dolne koło. Ciekawe jak uszczelniacze wałka i wału. Trudno powiedzieć jaki będzie koszt. P.S. Co do pytania o łancuszek w Corsie C. Owszem, łancuch był w silnikach 1,0 i 1,2 (Z10XE i Z12XE) Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iqsebcio Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 Czy na pasku rozrządu Conti jest nadrukowana jakaś data? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > Czy na pasku rozrządu Conti jest nadrukowana jakaś data? Kurcze.... Mam pasek Conti bo czeka na wymianę, ale z kilometr ode mnie Jeżeli będzie Cię to jeszcze interesowalo wieczorem to bedę wiedział. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iqsebcio Napisano 5 Maja 2008 Udostępnij Napisano 5 Maja 2008 > Kurcze.... Mam pasek Conti bo czeka na wymianę, ale z kilometr ode > mnie Jeżeli będzie Cię to jeszcze interesowalo wieczorem to > bedę wiedział. > Pozdroofka Interesi mnie bo obecny wygląda ładnie wręcz idealnie i nie wiem czy wymieniać rozrząd, ja zrobiłem asterką 20kkm w dwa lata ale nie miałem info kiedy był wymieniany rozrząd, tak to jest kupić u handlarza... Pozdrowienia! S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 16 Maja 2008 Udostępnij Napisano 16 Maja 2008 > Interesi mnie Kurna... zapomniałem o tym numerze dla Ciebie, sorry. Starość.... Za to o czymś innym Co jakiś czas pojawia się wątek dolnego kółka rozrządu, ścinającego się klina i jego wpływu na zmiany w locie kąta wyprzedzenia zapłonu Moje kółko, oryginał GM po wobracaniu się przez 116 tyś km: Rzut z góry: Z ukosa: Druga strona: Jak widać klin w bardzo dobrym stanie, jedynie zęby już trochę wyślizgane. Widok zębów: Czasami kółko wygląda fatalnie. Ktoś zamieszczał chyba rok temu porównianie swojego z nówką sztuką?: Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmpm Napisano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2008 Słuchajcie jak to jest z tymi paskami. Wszędzie słychać że należy wymienić co 60000 km i że tak zaleca Opel. Mam Astrę II z 2004 r, silnik Z14XE i w książeczce serwisowej producent wyraźnie pisze że "...wymiana paska rozrządu i krążka napinającego co 6 lat lub 90000 km". Do 90-stki czekać nie zamierzam ale po 75000 km jeszcze go nie wymieniałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 2 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2008 > Mam Astrę II z 2004 > r, silnik Z14XE i w książeczce serwisowej producent wyraźnie > pisze że "...wymiana paska rozrządu i krążka napinającego co 6 > lat lub 90000 km". nie czekaj 4 lata to w sam raz GM już zdaje się skracał lekkomyślnie wydłużone interwały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sznyga Napisano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2008 musze wymienic pompe wody, bylem w sklepie i sprzedawca zaprzyjazniony zaproponowal mi pompe SKF za 40 pln , ktora kupil klient lecz po 2 dniach i 200 km wymienil bo cos mu piszczalo..jak kreci do tylu to nie piszczy ...ze niby to chodzi o jakas gume ktora moze sie wyrobi czy cos,w kazdym razie tamtemu to jakos przeszakdzolo i kupil jakas zwykla a ta zostala... co o tym myslec?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 3 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2008 > co o tym myslec?? odpuść takie oszczędności się mszczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lemur01 Napisano 7 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2008 Pytanie do sprzedawców: czy w przypadku pompy wody do silnika Z16SE mają znaczenie numery silnika? Spotałem się z dwoma wersjami i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2008 Nie jestem sprzedawcą, ale pozwolę sobie odpowiedzieć. Spójrz na ostatnie znaki numeru VIN. Jeśli nr. jest do 02MZ5253, lub 20U75998 to pompa ma nr. 13 34 065. Jeśli od numerów 02MZ5254, lub 20U75999 to pompa o numerze 13 34 078. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lemur01 Napisano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2008 > Nie jestem sprzedawcą, ale pozwolę sobie odpowiedzieć. > Spójrz na ostatnie znaki numeru VIN. > Jeśli nr. jest do 02MZ5253, lub 20U75998 to pompa ma nr. 13 34 065. > Jeśli od numerów 02MZ5254, lub 20U75999 to pompa o numerze 13 34 078. Hm.... Czy to nie chodzi czasem o nr silnika a nie VIN? Ostatnie osiem znaków VIN to same cyfry . A do silnika o numerze 02NS9190 to która będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2008 To, że u ciebie są same cyfry, to nie znaczy, że każdy tak ma Tutaj możesz sobie sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lemur01 Napisano 8 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2008 > To, że u ciebie są same cyfry, to nie znaczy, że każdy tak ma > Tutaj możesz sobie sprawdzić. No to całkiem nie rozumiem. Jeśli numerem końcówką VIN jest podany przez Ciebie 20U75999 to 11 znakiem jest 0 - czyli gdzie ten model niby jest wyprodukowany ??? Dlatego też podejrzewałem że raczej chodzi o nr seryjny silnika (bo tez o to w kilku sklepach mnie pytano. A w innych nie - stąd moja zagwozdka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amberek Napisano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2008 > Pytanie do sprzedawców: czy w przypadku pompy wody do silnika Z16SE > mają znaczenie numery silnika? Spotałem się z dwoma wersjami i Mają znaczenie nr silnika. Przerabiałem temat na jesieni. Nie chcę Cię martwić, ale jeżeli masz tą nowszą pompę to możesz mieć problem z dostaniem zamiennika. Kilku sprzedawców twierdziło, że zamienniki występują ale tylko w katalogach. Może ktoś z naszych kącikowych sprzedawców to potwierdzić? Ja byłem skazany na kupno oryginału za 280zł. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lemur01 Napisano 9 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2008 > Mają znaczenie nr silnika. > Przerabiałem temat na jesieni. Nie chcę Cię martwić, ale jeżeli masz > tą nowszą pompę to możesz mieć problem z dostaniem zamiennika. > Kilku sprzedawców twierdziło, że zamienniki występują ale tylko > w katalogach. Może ktoś z naszych kącikowych sprzedawców to > potwierdzić? > Ja byłem skazany na kupno oryginału za 280zł. > Pozdrawiam. Już się mniej więcej wyjaśniło. Pompy są rzeczywiście inne (ale czym sie różnią może ktoś wie?) i mozna kupić dwie wersje. Tylko że ta wczesniejsza jest po ok 130 zl (SKF) a ta którą potrzebuję po ok 200 (także SKF). Na szczeście kupuje mi "na siebie" znajomy mechanik, także z upustami wyjdzie ok 145 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmpm Napisano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2008 > Słuchajcie jak to jest z tymi paskami. Wszędzie słychać że należy > wymienić co 60000 km i że tak zaleca Opel. Mam Astrę II z 2004 > r, silnik Z14XE i w książeczce serwisowej producent wyraźnie > pisze że "...wymiana paska rozrządu i krążka napinającego co 6 > lat lub 90000 km". Do 90-stki czekać nie zamierzam ale po 75000 > km jeszcze go nie wymieniałem Zadałem takie samo pytanie do jednego z serwisów Opla. Serwis potwierdził mi że po 2003 r dla tego typu silnika częstotliwość wymiany rozrządu to 90000km/6 lat. Dlatego jeszcze pare tysięcy km poczekam. A strzelić może zawsze, nawet przy 50 tyś km - nie ma reguły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzajak Napisano 12 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2008 Witajcie forumowicze. A jak to jest z łańcuszkami rozrządu? Czy powinno się wymieniać i po jakim czasie jeśli tak? Mam prześmigane 210tys. a podslyszalem, że po 160tys. wymienia się rozrząd. AstraG 2.0 DTI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 12 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2008 > A jak to jest z łańcuszkami rozrządu? Czy powinno się wymieniać i po > jakim czasie jeśli tak? Mam prześmigane 210tys. a podslyszalem, > że po 160tys. wymienia się rozrząd. AstraG 2.0 DTI. mówią, że wymienia się jak łańcuch zaczyna zagłuszać pracę silnika teoretycznie póki nie hałasuje to nie ma co ruszać... z drugiej strony 210kkm, to może nie warto przesadnie oszczędzać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djdoc Napisano 15 Lipca 2008 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2008 > nie czekaj > 4 lata to w sam raz > GM już zdaje się skracał lekkomyślnie wydłużone interwały ja wlasnie przymierzam sie do wymiany paska ale prosze o pomoc o ktory krazek napinajacy chodzi bo rozumiem ze mam go wymienic razem z paskiem klinowym pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrLuk Napisano 4 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2008 Witam w moim 2,2dti mam łańcuszek rozrządu. Z tego co słyszałem to sie go praktycznie nie wymienia. Może jest inaczej ??????? Proszę o podpowiedz. Co z pozostałymi sprawami takimi jak np. pompa wody w starej Asterce pompę zmieniałem co drugą wymianę paska rozrządu a jak teraz??? Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paties Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 Pytanie odnośnie termostatu - mam nadzieję, że to właściwy wątek... wymieniłem właśnie termostat - mimo, że stary miał ledwie 14 miesięcy, zamontowałem zgodnie z dobrymi radami z forum i własnym doświedczeniem Wahlera 92*C - 107*C ten zdemontowany (jakiś Thompson ) miał wybitą cechę 87 +/- 2*C - czy to był właściwy termostat dla mojego silnika? czy jak? skąd ta różnica parametrów... inna historia, że rok temu wyraźnie powiedziałem mechanikowi, że ma być wahler , a sam termostat został na chama wciśnięty tak, że uszczelka się podwinęła (cud, że nie ciekło) nie muszę wspominać, że u mnie już nie zarobi.... ehhh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 Skoro wcisnął na chama to i pewnie kupił pierwszy lepszy. Nie ma się co dziwić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielik Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 > to właściwy wątek... Oczywiście, raczej Maki nie wystawi > wymieniłem właśnie termostat - mimo, że stary miał ledwie 14 > miesięcy, zamontowałem zgodnie z dobrymi radami z forum i > własnym doświedczeniem Wahlera 92*C - 107*C A czemu tak szybko i o takiej temp. ? > ten zdemontowany (jakiś Thompson ) miał wybitą cechę 87 +/- 2*C - czy > to był właściwy termostat dla mojego silnika? czy jak? skąd ta > różnica parametrów... 4 Moim zdaniem temperatura Ale firma trochę niepewna... > na chama wciśnięty tak, że > uszczelka się podwinęła (cud, że nie ciekło) No właśnie - zły zamiennik - z tąd taka niespodzianka. > nie muszę wspominać, że u mnie już nie zarobi.... ehhh Omijać takich z daleka i złą opinię wystawiać przy każdym znajomym, aby ten przekazał innym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paties Napisano 16 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2008 > A czemu tak szybko i o takiej temp. ? od miesiąca zauważyłem, że temp. powietrza ma bezpośredni wpływ na temp. cieczy... prawidłowe wskazania miałem przy temp. zewnętrznej powyżej +20st.C wystarczyło np. +17 i już wskazówka nie wychylała się poza 90 i spalanie od razu o 0,5L większe postanowiłem nie czekać do zimy > Moim zdaniem temperatura Ale firma trochę niepewna... pierwszy raz się z tym producentem spotykam > No właśnie - zły zamiennik - z tąd taka niespodzianka. podwinięta uszczelka to nie wszystko, co świadczyło o pośpiechu lub niedbalstwie mechanika... było jeszcze: - pęknięta obudowa rozrządu (podejrzewam, że podczas odkręcania koła pasowego) - uszkodzone śruby mocujące obudowę PR do obudowy wałka rozrządu (podejrzewam, że nie miał bitu TORX 25 więc wbił wąski śrubokręt, na szczęście dało się jeszcze uratować śruby, choć musiałem bity młotkiem osadzać w nich) > Omijać takich z daleka i złą opinię wystawiać przy każdym znajomym, > aby ten przekazał innym miałem do gościa duże zaufanie, z niejednych tarapatów mnie wyciągnął, dużo się od niego nauczyłem - fakt, że zawsze byłem przy naprawach i mimowolnie patrzyłem mu na ręce... widocznie taki typ człowieka - stój i pilnuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 5 Września 2008 Udostępnij Napisano 5 Września 2008 Mam do wyboru rolkę zwrotną ( bo ponoć tak to sie nazywa bo nie ma u mnie napinacza; data produkcji 06.1992 r) EVR, INA, Febi oraz pompę Febi i Hepu. Którego producenta dla tych dwóch elementów polecacie, bo w archiwum jest mnóstwo na temat tych elementów i producentów lecz nie ma żadnej konkretnej opinii bo jeden poleca to a drugi to...(możne mnie nie "zajedziecie" za to pytanie )?? Ja już mniej więcej wybrałem ale chce wiedzieć czy dobrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 5 Września 2008 Udostępnij Napisano 5 Września 2008 INA robi baaardzo dobre i wytrzymałe łożyska więc napinacz napewno też będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolekkk Napisano 8 Września 2008 Udostępnij Napisano 8 Września 2008 który komlet rozrzadu polecacie: http://moto.allegro.pl/item424681629_oryg_rozrzad_kpl_gm_opel_daewoo_1_2_1_4_1_6_8v.html http://moto.allegro.pl/item430649234_oryg_rozrzad_kpl_opel_daewoo_1_2_1_4_1_6_8v.html roznica to okolo 100 zl, warto oszczedzac? czy przy wymianie regularnej co 60kkm nie robi to roznicy co sie zamontuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Września 2008 Udostępnij Napisano 8 Września 2008 Bierz ten tańszy. Komponenty porządnych firm . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 8 Września 2008 Udostępnij Napisano 8 Września 2008 Witam Bierz tańszy zestaw (moge sie zalozyc, ze w drozszym jest pasek Contitech i tyle w różnicy, poza logo GM), a dla pewnosci za roznice dokup pompe cieczy (SKF lub Hepu) i uszczelniacze, jesli cos wskazuje na to, ze ciekna. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 8 Września 2008 Udostępnij Napisano 8 Września 2008 > Mam do wyboru rolkę zwrotną ( bo ponoć tak to sie nazywa bo nie ma u > mnie napinacza; data produkcji 06.1992 r) EVR, INA, Febi oraz > pompę Febi i Hepu. Którego producenta dla tych dwóch elementów > polecacie, bo w archiwum jest mnóstwo na temat tych elementów i > producentów lecz nie ma żadnej konkretnej opinii bo jeden poleca > to a drugi to...(możne mnie nie "zajedziecie" za to pytanie )?? > Ja już mniej więcej wybrałem ale chce wiedzieć czy dobrze... Rolka INA i pompa Hepu (lub SKF). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdiel Napisano 12 Października 2008 Udostępnij Napisano 12 Października 2008 Witam! Mam pytanie, nie znam historii auta, nie wiem kiedy co w nim było robione. Chciałem na początku wymienić pasek rozrządu. Nie wiem czy mam wymieniać cały rozrząd, czy tylko pasek. Co z pompą wody? Zostawić czy też wymienić? jakiś tekst coś takiego może być? Za wymianę tego wszystkiego ile tak średnio może wsiąść mechanik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golob Napisano 12 Października 2008 Udostępnij Napisano 12 Października 2008 > Witam! > Mam pytanie, nie znam historii auta, nie wiem kiedy co w nim było > robione. > Chciałem na początku wymienić pasek rozrządu. Nie wiem czy mam > wymieniać cały rozrząd, czy tylko pasek. Co z pompą wody? > Zostawić czy też wymienić? Skoro nie znasz historii auta, to wymienić komplet trzeba. Co ci da nowy pasek, skoro pompa gdy się zatrze to rozerwie go w drobny mak ? pasek + rolka + pompa + małe koło rozrządu jeśli ma wytarte zęby > coś takiego może być? może być (pod warunkiem że to oryginały faktycznie, bo coś to to za tanie jest) > Za wymianę tego wszystkiego ile tak średnio może wsiąść mechanik? 250PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Października 2008 Udostępnij Napisano 12 Października 2008 > jakiś tekst coś takiego może być? Pasek i napinacz OK, ale pompa... Pudełko firmy Hart a co w nim...? Raczej nic dobrego bo łopatki pompy wyglądają na plastikowe. Kup SKF albo Hepu. > Za wymianę tego wszystkiego ile tak średnio może wsiąść mechanik? W moim rejonie 150 zł. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golob Napisano 12 Października 2008 Udostępnij Napisano 12 Października 2008 > SKF albo Hepu. SKFy coś padały przed czasem ostatnio. U mnie po 40kkm Obcenie mam Hepu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdiel Napisano 12 Października 2008 Udostępnij Napisano 12 Października 2008 > Raczej nic dobrego bo łopatki pompy wyglądają na plastikowe. Kup > SKF albo Hepu. jakiś tekst Czyli coś takiego będzie lepszym rozwiązaniem? Tylko cena tego kompletu rożni się diametralnie od poprzednika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
golob Napisano 12 Października 2008 Udostępnij Napisano 12 Października 2008 > jakiś tekst Czyli coś takiego będzie lepszym rozwiązaniem? Tylko > cena tego kompletu rożni się diametralnie od poprzednika. nie, nie skacz po silnikach, to są klamoty do 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdiel Napisano 12 Października 2008 Udostępnij Napisano 12 Października 2008 > SKFy coś padały przed czasem ostatnio. > U mnie po 40kkm > Obcenie mam Hepu Szukałem Hepu na allegro, ale nie znalazłem nic więc nawet nie wiem jaka jest jej orientacyjna cena. >nie, nie skacz po silnikach, to są klamoty do 16v nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Października 2008 Udostępnij Napisano 12 Października 2008 > Tylko cena tego kompletu rożni się diametralnie od poprzednika. Bo to nie do Twojego silnika. Dla Ciebie komplet: napinacz, pasek i pompa SKF lub Hepu to koszt około 220 zł Pozdroofka EDIT: golob był szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 12 Października 2008 Udostępnij Napisano 12 Października 2008 > Szukałem Hepu na allegro, ale nie znalazłem nic więc nawet nie wiem > jaka jest jej orientacyjna cena. W sklepie 100 - 120 zł Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.