kamo502 Napisano 29 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2010 nie pisalem ze pompa zla... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mower Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Witam Przyszedl czas na zmiane rozrzadu i u mnie Co myslicie o takim zestawie? Link Wyglada na to ze pasek jest firmy INA? Prosze o opinie, cena jest dobra, ale czy warto? Jakiej firmy kupic dolne kolo, lub na co zwrocic uwage? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_pz Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > Wyglada na to ze pasek jest firmy INA? > Prosze o opinie, cena jest dobra, ale czy warto? Cena jest bardzo dobra. Ja za oryginalny komplet (=kartonik GM, opisy na pasku GM) zapłaciłem ponad 300 PLN +pompa jakaś stówka (także polecono mi DOLZa). Nazwa Ina jest na rolkach, na których widnieje także znaczek GM. Jak dla mnie to to samo. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > Witam > Przyszedl czas na zmiane rozrzadu i u mnie > Co myslicie o takim zestawie? Link > Wyglada na to ze pasek jest firmy INA? > Prosze o opinie, cena jest dobra, ale czy warto? > Jakiej firmy kupic dolne kolo, lub na co zwrocic uwage? pytanie tylko czy to nadaje się do Astry G, wiem że do G rozrządy różniły się bodaj rolkami? brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mower Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Dzwonilem do sklepu z czesciami do Opla. Oto ceny czesci: Pasek Contitech 57zl Pompa Dolz 77zl Rolki INA 65zl Napinacz INA 100zl Kolo zebate walu GM 108zl Raczej przyzwoite ceny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 10 Maja 2010 Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 > Dzwonilem do sklepu z czesciami do Opla. > Oto ceny czesci: > Pasek Contitech 57zl > Pompa Dolz 77zl > Rolki INA 65zl > Napinacz INA 100zl > Kolo zebate walu GM 108zl > Raczej przyzwoite ceny? ceny przyzwoite, natomiast co do powyższego miałem rację, rozrządy się różnią i do A-G X16XEL jest inny niż starszych modelach z tym samym silnikiem. Pasek rozrządu ma OE 56 36 564, napinacz 56 36 740, jedna rolka 56 36 426 -> zamieniona na 56 36 455, druga rolka zależnie od numerów silnika 06 36 420 -> zamieniona na 56 36 454, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2010 Będę się brał wkrótce za wymianę rozrządu (z pompą, termosem, trochę uszczelek). Czy warto wymienić jeszcze jakieś części przy okazji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2010 > Będę się brał wkrótce za wymianę rozrządu (z pompą, termosem, trochę uszczelek). Czy warto wymienić > jeszcze jakieś części przy okazji? możesz sprawdzić stan zimmeringu na wale, koła zebatego wału - wymienic pasowałoby też rolkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Października 2010 Udostępnij Napisano 16 Października 2010 Znalazłem taki komplecik do siebie: Komplecik Zestaw rozrządu składający się z: - paska rozrządu DAYCO lub Conti (mój wybór), - rolki napinającej (Ruville/INA) - dwóch rolek prowadzących (Ruville/INA) - pompy wody (Rouville/Ina) w cenie 329 PLN. Czy taki zestaw (z pompą Dolz) podejdzie do mojej Asterki, której wybiło 260 kkm na liczniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Października 2010 Udostępnij Napisano 27 Października 2010 > Czy taki zestaw (z pompą Dolz) podejdzie do mojej Asterki, której wybiło 260 kkm > na liczniku? Pozwolę sobie podbić temat. Co do paska i rolek nie mam wątpliwości, ale czy ta pompa wody jest przyzwoitej jakości? Raczej polecacie SKF... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 27 Października 2010 Udostępnij Napisano 27 Października 2010 > ale czy ta pompa wody jest przyzwoitej jakości? Raczej polecacie SKF... Jak sięgam pamięcią nikt nie narzekał na Dolz. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Października 2010 Udostępnij Napisano 28 Października 2010 > Jak sięgam pamięcią nikt nie narzekał na Dolz. > Pozdroofka Hmmm, nie wiem skąd mi się wzięła ta pompa Dolz (chyba z innej aukcji). W zestawie jest oczywiście pompa Rouville/Ina. Da radę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 28 Października 2010 Udostępnij Napisano 28 Października 2010 > W zestawie jest oczywiście pompa Rouville/Ina. Da radę? Rouville można brać w ciemno. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 9 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2010 Cześć Chopy takie oto przemyślenia mnie naszły: mamy dwa takie same auta z takimi samymi silnikami ale z różnymi skrzyniami (WR i CR) i teraz załóżmy tak: -jadąc 60km/h w jednym silnik kręci się 2000obr/min czyli przez 60km obróci się 2000obr/min x 60min = 120 000obr jeśli pomnożymy to razy 1000 (co da nam 60kkm - taki jest interwał wymiany) to da nam 120 milionów (!) obrotów -jadąc drugim, przy tej samej prędkości silnik kręci się 2500obr/min czyli analogicznie 2500obr/min x 60min = 150 000obr x 1000 = 150 milionów obrotów na 60kkm... różnica między skrzyniami CR i WR (przy tym samym przebiegu) to 30 milionów obrotów silnika co daje nam dodatkowych 15kkm w aucie z długą skrzynią żeby silnik obrócił się tyle samo obr co silnik w aucie z krótką skrzynią... to jak to jest z tymi interwałami wymiany rozrządu ktoś wie jakie tolerancje zakładają prod pasków/ samochodów... P.S. proszę wybaczyć moje dywagacje... od ponad tygodnia siedzę na L4 biorąc silne antybiotyki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 9 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2010 > Cześć > Chopy takie oto przemyślenia mnie naszły: > mamy dwa takie same auta z takimi samymi silnikami ale z różnymi skrzyniami (WR i CR) i teraz > załóżmy tak: > -jadąc 60km/h w jednym silnik kręci się 2000obr/min czyli przez 60km obróci się 2000obr/min x 60min > = 120 000obr jeśli pomnożymy to razy 1000 (co da nam 60kkm - taki jest interwał wymiany) to da > nam 120 milionów (!) obrotów > -jadąc drugim, przy tej samej prędkości silnik kręci się 2500obr/min czyli analogicznie 2500obr/min > x 60min = 150 000obr x 1000 = 150 milionów obrotów na 60kkm... > to jak to jest z tymi interwałami wymiany rozrządu > ktoś wie jakie tolerancje zakładają prod pasków/ samochodów... zwróć uwagę że w latach 90-tych interwał wynosił 120kkm i większość silników/rozrządów to wytrzymywała - gdyby nie słynny błąd konstrukcyjny wysokości koła zębatego dolnego i koła pasowego w silnikach X14XE i X16XEL to te rozrządy też by pewnie wytrzymały 120kkm, co ciekawe silniki Forda konstruowane wspólnie z Yamahą były projektowane na 150kkm - ale tam w silniku 1.2 -16v pasek jest szerokości - nie przymierzając jak w 2.0L Oplach no i nie ma pompy na rozrządzie, co do drugiej części Twojej wypowiedzi nie wiem jak to jest z założeniami projektowymi w napędach ruchomych typu rozrządy ale np elektronikę typu czujniki projektuje się zwykle na wytrzymanie 150-200kkm i/lub10 lat eksploatacji, która po wytworzeniu przechodzi testy starzeniowe i wyniki są ekstrapolowane na czas eksploatacji, przy czym nacisk kładzie się głównie na _minimalizację_ kosztów przy jednoczesnym spełnieniu minimalnych wymagań, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 9 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2010 > Chopy takie oto przemyślenia mnie naszły: (...) Idziesz w dobrym kierunku Ja doszedłem do podobnego wniosku jak się zastanawiałem czemu w silnikach 16v trzeba zmieniać częściej rozrząd. Wymyśliłem że skoro trzeba je wyżej kręcić aby znośnie jechały, to statystycznie między wymianami pasek zrobi więcej pełnych obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 > Rouville można brać w ciemno. Kupiłem zestaw rozrządu z pompą, wszystko Rouville. Problem taki, że zamawiałem pasek Conti i nie wiem teraz czy jest sens reklamować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2010 Ja takowego nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1984 Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > Kupiłem zestaw rozrządu z pompą, wszystko Rouville. Problem taki, że zamawiałem pasek Conti i nie > wiem teraz czy jest sens reklamować? No chyba że uparłeś się aby mieć zestaw Ruvilla Pasek Conti jest jak najbardziej ok! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > No chyba że uparłeś się aby mieć zestaw Ruvilla > Pasek Conti jest jak najbardziej ok! Zestaw był Rouville (rolki + pompa), ale pasek miał być Conti lub Dayco, a dostałem też Rouville. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > Zestaw był Rouville (rolki + pompa), ale pasek miał być Conti lub Dayco, a dostałem też Rouville. rouville to tylko pakowacz. sam nic nie produkuje, tylko zamawia u firm zewnętrznych i sprzedaje pod własną marką. Także jest spora szansa, że masz właśnie pasek conti, tyle, że z innym nadrukiem. A jak nie conti, to goodyear/gates ewentualnie dayco. Nie wierze, żeby taka marka jak rouvile decydowała się na pakowanie czegokolwiek gorszego. Także podsumowując- nie masz podstaw do obaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin1984 Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > Zestaw był Rouville (rolki + pompa), ale pasek miał być Conti lub Dayco, a dostałem też Rouville. tak to jest jak czyta sie za szybko myślę a wejdę na forum zobaczę i szybko odpiszę. Pasek R też dobry, zakładałem taki do R19 + wieloklinowy śmiga już rok i bez najmniejszych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > rouville to tylko pakowacz. dokładnie - i dodajmy pakowacz czegoś co jest równorzędne jakościowo z oryginałem (najczęściej pakuje to co było w oryginale) - jeżeli więc producentem napinaczy OE był kanadyjski Litens to Rouville pakuje te napinacze w swoje pudełka, brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > dokładnie - i dodajmy pakowacz czegoś co jest równorzędne jakościowo z oryginałem (najczęściej > pakuje to co było w oryginale) - jeżeli więc producentem napinaczy OE był kanadyjski Litens to > Rouville pakuje te napinacze w swoje pudełka, Dokladnie tak jest. Napinacze w pudelkach Ruville widywalem jedynie produkcji Litens. To sa znajdziemy (czyli Litens) w oryginalnych opakowaniach z ASO (Opla, grupy VAG...). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2010 > Napinacze w pudelkach Ruville widywalem jedynie produkcji Litens. U mnie też taki jest, a więc się potwierdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 5 Marca 2011 Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 witam za jakieś 10kkm będę zmieniał kompletny rozrząd i powoli zaczynam rozglądać się za częściami... przeglądając katalogi zauważyłem że pompy wody różnią się ilością zębów (przynajmniej w moim silniku) jedne mają 21 zębów a inne 25... nie umiem sobie wyobrazić od czego miała by zależeć ilość zębów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 5 Marca 2011 Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 > przeglądając katalogi zauważyłem że pompy wody różnią się ilością zębów (przynajmniej w moim > silniku) > jedne mają 21 zębów a inne 25... Za pewne zauważyłeś też, że pompa z mniejszym kołem montowana jest w silnikach o numerze do 14608700, a ta z większym od 14608701. Podobnie jest z resztą rozrządu. Powodem tej zmiany było wprowadzenie w tym silniku automatycznego napinacza paska rozrządu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 5 Marca 2011 Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 > Za pewne zauważyłeś też, że... zauważyłem > Powodem tej zmiany > było wprowadzenie w tym silniku automatycznego napinacza paska rozrządu . dalej jednak nie umiem sobie tego wyobrazić dłuższy pasek/większa ilość zębów bo napinacz ale co ma z tym wspólnego pompa... np. 2000obr. to 2000obr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 5 Marca 2011 Udostępnij Napisano 5 Marca 2011 Pewnie łatwiej im było wymienić kółko, niż zamawiać pasek o ząbek, albo dwa krótszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 9 Marca 2011 Udostępnij Napisano 9 Marca 2011 Witam czy istnieje zamiennik tego kola (jak to ma miejsce w silnikach 8 zaworowych ze pasuje od daewoo), czy tylko orginal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xhejn Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > dokładnie - i dodajmy pakowacz czegoś co jest równorzędne jakościowo z oryginałem (najczęściej > pakuje to co było w oryginale) - jeżeli więc producentem napinaczy OE był kanadyjski Litens to > Rouville pakuje te napinacze w swoje pudełka, No właśniej a w tym temacie, więc sobie coś tu skrobnę. Pacjent: Astra G silnik Z16XE. Mam do wyboru takie zestawy: 1. Quote: PASEK ROZRZĄDU firmy RUVILLE - NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU firmy LITTENS (sprzedawany przez firmę RUVILLE nr 55327) - 2 x ROLKA PROWADZĄCA firmy INA (sprzedawany przez firmę RUVILLE nr 55312 oraz 55333) - POMPA WODY firmy HART (nr QWP-1122) - KOMPLET ŚRUB DO ROLEK I NAPIMACZA /3 SZTUKI/ cena: 325 zł czyli niby fajnie, ale pompa nie Ruville... 2. Ewentulanie to samo j.w. tylko "PASEK ROZRZĄDU firmy GATES (wzmocniony nr 5499XS)", ale Gatesa tu nikt chyba specjalnie nie chwalił. cena 350 zł. 3. Zestaw wyjściowy, ale z pompą Ruville (nr 65343) już za 379 zł. I chyba na ten się zdecyduję. 4. Zestaw GM z pompą Hart za 400 zł... ale przepłacać za znaczek GM? 5. albo zaszaleć i: Quote: - PASEK ROZRZĄDU firmy GATES (wzmocniony nr 5499XS) - NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU firmy LITTENS (sprzedawany przez firmę RUVILLE nr 55327) - 2 x ROLKA PROWADZĄCA firmy INA (sprzedawany przez firmę RUVILLE nr 55312 oraz 55373) - POMPA WODY firmy SKF (nr VKPC 85211) - KOMPLET ŚRUB DO ROLEK I NAPIMACZA /3 SZTUKI/ Wszystko z Alledrogo od użytkownika rafaellin - Rafał Stachowiak, a dlatego, że teraz jeżdżę na zestawie od niego i nic się nie posypało przez 70 kkm. Jesli ktoś ma uwagi, to zapraszam Auto będę chyba za rok sprzedawał, więc nie ma co przepłacać, ale też nie zamontuję najtańszego syfu, który za miesiąc może polecieć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tosh79 Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Pompe Harta zdecydowanie odradzam: ostatnio puscilismy do reklamacji pompe, ktora wypracowala ledwo 6 miesiecy niezbyt intensywnej eksploatacji; reklamacje przyjeli, zwrocili PLN... Tania i calkiem niezla pompa to Dolz czy Doltz... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 > Tania i calkiem niezla pompa to Dolz czy Doltz... > Pozdrawiam A ja mam dzis mieszane uczucia zamowilem pompe dolz w intercarsie i pompa przyszla pudelko dolza a na pudelku naklejka importer Hart i jakis ich adres. Teraz nie wiem czy mam pompe dolza czy harta, zadnych oznaczen czy to dolz czy hart nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 16 Marca 2011 Udostępnij Napisano 16 Marca 2011 Hart to pakowacz. Masz pompę Dolza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 18 Marca 2011 Udostępnij Napisano 18 Marca 2011 > Astra G silnik Z16XE. > Mam do wyboru takie zestawy: > 1. > Quote: > PASEK ROZRZĄDU firmy RUVILLE > - NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU firmy LITTENS (sprzedawany przez firmę RUVILLE nr 55327) > - 2 x ROLKA PROWADZĄCA firmy INA (sprzedawany przez firmę RUVILLE nr 55312 oraz 55333) > - POMPA WODY firmy HART (nr QWP-1122) > - KOMPLET ŚRUB DO ROLEK I NAPIMACZA /3 SZTUKI/ > cena: 325 zł > czyli niby fajnie, ale pompa nie Ruville... odpada bo tak jak wspomnieli już koledzy pompa jest Hartowska, > 2. Ewentulanie to samo j.w. tylko "PASEK ROZRZĄDU firmy GATES (wzmocniony nr 5499XS)", ale Gatesa > tu nikt chyba specjalnie nie chwalił. cena 350 zł. paski Gates'a są OK, XS oznacza wzmocniony, braliśmy do firmy te paski czasem i nigdy nie było afery, > 3. Zestaw wyjściowy, ale z pompą Ruville (nr 65343) już za 379 zł. I chyba na ten się zdecyduję. myślę że to będzie najlepsza opcja jakość/cena > 4. Zestaw GM z pompą Hart za 400 zł... ale przepłacać za znaczek GM? zestaw GM jest oczywiście OK ale nie ma sensu płacić za znaczek, poza tym j.w. pompa Hart brat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_78 Napisano 19 Marca 2011 Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 Jestem świeżo po wymianie rozrządu w swoim Z16XE. Zestaw jaki kupiłem i zamontowałem : - pasek rozrządu CONTITECH CT 975 - rolka napinająca INA ( robiona przez LITENS ) - rolki prowadzące INA - 2 szt. - pompa wody ROUVILLE 65309 - śruby do rolek ( były razem z rolkami ) Cena za ten zestaw 340 PLN. W Z16XE występowały dwa rodzaje pomp wody - według katalogu. Z moich obserwacji wynika, że jedna ma możliwość napinania paska rozrządu ( taką zdemontowałem ), a druga nie ma, tak jak ta co kupiłem 65309. Rozrząd zamontowany. Mogę polecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 Mam krótkie pytanko - czy ten zestaw części to dobry zestaw, czy jednak warto brać np. pompę SKF? Oto on: allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > Mam krótkie pytanko - czy ten zestaw części to dobry zestaw, czy jednak warto brać np. pompę SKF? > Oto on: allegro od trzech lat jeżdżę na takim zestawie ( jedynie pasek mam Conti) i nic się niepokojącego nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > od trzech lat jeżdżę na takim zestawie ( jedynie pasek mam Conti) i nic się niepokojącego nie > dzieje A to dobrze. Dopytuję, bo nie chcę znów pompy wymieniać po 40 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > A to dobrze. Dopytuję, bo nie chcę znów pompy wymieniać po 40 tys moja narazie ma 30 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > moja narazie ma 30 kkm Ja się dalem namówić na jakąś "paaanie, wszyscy biorą i nikt nie reklamował" i po 40 tkm zaczęła najpierw chrobotać, potem klekotać Kupiłem nową, ale dali mi od 16V, a że było święto, wszystko rozgrzebane to do Astry wrócił stary SKF mający już 120 tkm za sobą No i czas to wszystko wywalić i zrobić po ludzku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > Ja się dalem namówić na jakąś "paaanie, wszyscy biorą i nikt nie reklamował" jak słyszę takie coś w nie ważne jakim sklepie to odrazu wiem, że tego nie kupie napewno bo w 99,9% jest to poprostu badziew który schodzi tylko ze względu na cene Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > jak słyszę takie coś w nie ważne jakim sklepie to odrazu wiem, że tego nie kupie napewno bo w 99,9% > jest to poprostu badziew który schodzi tylko ze względu na cene Otóż to, więcej się nie dam nabrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > A to dobrze. Dopytuję, bo nie chcę znów pompy wymieniać po 40 tys Jak masz wymienioną pompę po 40 tys to jest prawie nówka i możesz ją zostawić Zestaw jest OK i cena dobra. Wymieniasz sam czy dajesz komuś zarobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_krzyzak_ Napisano 21 Września 2011 Udostępnij Napisano 21 Września 2011 > Jak masz wymienioną pompę po 40 tys to jest prawie nówka i możesz ją zostawić Quote: wrócił stary SKF mający już 120 tkm za sobą > Zestaw jest OK i cena dobra. Wymieniasz sam czy dajesz komuś zarobić? Tego jeszcze do końca nie wiem, pewnie jak ostatnio z bratem to poskładamy do kupy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opopopoo Napisano 25 Września 2011 Udostępnij Napisano 25 Września 2011 Pytanie do kolegów, którzy wraz z rozrządem zmieniali też simmerring na wale korbowym. Na jak długo pomogła wymiana samego simmeringu? Pytanie powstaje stąd, ponieważ tu i tam słyszałem, że w pewnych przypadkach (nie wiem jak licznych na wszystkie przypadki) przeciek spod simmeringu jest skutkiem nie tylko uszkodzonego simmeringu ale i wyrobienia się wału pod simmeringiem. Tzn. wał jest wyjeżdżony, ma rowki. Wymiana samego simmeringu pomaga niewiele, bo oleje nadal ucieka przez uszkodzenia w wale. Np. SKF ma mieć w swym asortymencie speed sleeves. To takie tulejki o b. cienkiej ściance (nie wiem z jakiego materiału) które nakłada się na wał w miejscu siemmeringu, i dopiero na to przychodzi simmering. W naszej Astrze G z roku '02 simmering raczej do wymiany, bo róg miski wilgotny. A ponieważ rozrząd będzie niebawem wymieniany, więc co szkodzi wymienić i simmering. Bardziej by szkodziło w przy istniejącej okazji go nie wymieniać. No i nie wiem czy przygotowywać się na wymianę samego simmeringu czy razem z naprawą wału za pomocą takiego speed sleeve. Jakieś opinie na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 26 Września 2011 Udostępnij Napisano 26 Września 2011 > Pytanie do kolegów, którzy wraz z rozrządem zmieniali też simmerring > na wale korbowym. Na jak długo pomogła wymiana samego simmeringu? Pytanie powstaje stąd, ponieważ > tu i tam słyszałem, że w pewnych przypadkach (nie wiem jak licznych na wszystkie przypadki) > przeciek spod simmeringu jest skutkiem nie tylko uszkodzonego simmeringu ale i wyrobienia się > wału pod simmeringiem. Tzn. wał jest wyjeżdżony, ma rowki. Wymiana samego simmeringu pomaga > niewiele, bo oleje nadal ucieka przez uszkodzenia w wale. > Np. SKF ma mieć w swym asortymencie speed sleeves. To takie tulejki o b. cienkiej ściance (nie wiem > z jakiego materiału) które nakłada się na wał w miejscu siemmeringu, i dopiero na to > przychodzi simmering. > W naszej Astrze G z roku '02 simmering raczej do wymiany, bo róg miski wilgotny. A ponieważ rozrząd > będzie niebawem wymieniany, więc co szkodzi wymienić i simmering. Bardziej by szkodziło w przy > istniejącej okazji go nie wymieniać. No i nie wiem czy przygotowywać się na wymianę samego > simmeringu czy razem z naprawą wału za pomocą takiego speed sleeve. > Jakieś opinie na ten temat? wymieniać zawsze warto nawet jak sie niepoci koszt nieduży, a zawsze to duża szansa że nie puści nowy simering zakładając nie dobijaj idealnie w to samo miejsce bo jak wał delikatny wżer,sprawdzono wielokrotnie nigdy niepuściło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opopopoo Napisano 26 Września 2011 Udostępnij Napisano 26 Września 2011 > nowy simering zakładając nie dobijaj idealnie w to samo miejsce bo jak wał delikatny > wżer,sprawdzono wielokrotnie nigdy niepuściło To co, znaczy nie tak głęboko wbić jak głęboko stary siedział? A nie wyskoczy samoczynnie przez to ? Postawione pytanie nadal aktualne, proszę o odpowiedź nawet jeśli natkniesz się na nie pytanie miesiące lub lata od czasu jego postawienia. Zebrane raporty pozwolą na lepszą ocenę sytuacji tym, którzy w przyszłości staną przed dylematem "simmering WK wymieniać wraz ze sleeve czy bez?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 26 Września 2011 Udostępnij Napisano 26 Września 2011 Nie wypadnie jeśli przsuniesz go o te 0,5-1mm. Jeśli nie masz problemów z kupnem speedi-sleeve'a to czemu nie. Firma po to je właśnie robi. Jeśli założysz poprawnie to będzie działać. Jak jeszcze nie ma rowka na czopie, tylko powierzchnia zmatowiała, to można spróbować wypolerować ją pastą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 4 Marca 2012 Udostępnij Napisano 4 Marca 2012 Witam. Wiosena idzie trzeba by cos zrobic w autku Zaczynam sie rozgladac za rozrzadem - 190 tys km na budziku .... na alledrogo znalazlem 2 opcje : 1)zestaw W skład zestawu wchodzą : PASEK firmy CONTITECH ( CT 1078 ) - ( Germany ) ROLKA NAPINACZA firmy SKF ( VKM 15218 ) - ( Germany ) ROLKA KIERUNKOWA firmy SKF ( VKM 25216 ) - ( Germany ) 2)zestaw W skład zestawu wchodzą : PASEK firmy CONTITECH ( CT1078 ) - ( Germany ) ROLKA NAPINACZA firmy RUVILLE ( 55344 ) - ( Germany ) ROLKA KIERUNKOWA firmy RUVILLE ( 55368 ) - ( Germany ) roznica w cenie miedzy nimi 40 zl na korzysc SKF... i sie zastanawiam co lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.