Skocz do zawartości

Rozrząd i reszta


greg23

Rekomendowane odpowiedzi

W tym wątku umieszczamy zapytania o interwały wymian, paski, pompy cieczy chłodzącej, napinacze pasków, chwalimy się swoimi oraz dyskutujemy na temat wyższości jednych nad drugimi.

Zakładane wątki poza tym będą natychmiast usuwane.

Witam,

Chciałem nieco przeciągnąć wymianę rozrządu, ale właśnie się okazało że cieknie mi pompa wody i w środe zmieniam komplet crazy.gif.

Szukajka dalej leży na cyckach więc ośmielę się zapytać, bo nie pamiętam dokładnie co kącikowicze polecają:

- pasek conti czy gates? (jakieś wzmacniane kupować)

- napinacz (tu w ogóle nie pamiętam polecanej firmy)

- pompa hepu, beru czy skf?

- termostat (tu chyba nie ma wyboru)

- uszczelki wału itp warto to zmieniać?

Jaka jest rozsądna cena za komplet? 250zł? Na allegro rozpiętość duża. Będę kupował dziś w sklepie, bo jak pisałem na środę jestem już umówiony (travail prive 100zł za całość smile.gif)

pzdr

grześ

ps. jak zrobię jeszcze w tym roku komplet hamulców to za 2kpln zrobie z mojej 12 letniej asterki nufke funkiel smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Chciałem nieco przeciągnąć wymianę rozrządu, ale właśnie się okazało

> że cieknie mi pompa wody i w środe zmieniam komplet .

> Szukajka dalej leży na cyckach więc ośmielę się zapytać, bo nie

> pamiętam dokładnie co kącikowicze polecają:

> - pasek conti czy gates? (jakieś wzmacniane kupować)

> - napinacz (tu w ogóle nie pamiętam polecanej firmy)

> - pompa hepu, beru czy skf?

> - termostat (tu chyba nie ma wyboru)

> - uszczelki wału itp warto to zmieniać?

> Jaka jest rozsądna cena za komplet? 250zł? Na allegro rozpiętość

> duża. Będę kupował dziś w sklepie, bo jak pisałem na środę

> jestem już umówiony (travail prive 100zł za całość )

> pzdr

> grześ

> ps. jak zrobię jeszcze w tym roku komplet hamulców to za 2kpln zrobie

> z mojej 12 letniej asterki nufke funkiel

Ja mam pasek CONTI, rolki mam INA, pompa SKF, jak narazie hula przejechane mam 45 000 na tym komplecie i jak narazie żadnych problemów, za jakieś 10 000 km będę znowu wymieniał i wezmę tych samych firm. Termostatu nie zmieniałem, bo u mnie nie trzeba rozpinać rozrządu przy wymianie, a pozatym dobrze działa jak narazie. Ale polecany jest Wahler czy jakos tak. Jeśli chodzi o uszczelki to pewnie elring, lub gates.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - pasek conti czy gates? (jakieś wzmacniane kupować)

I Conti i Gates, chociaż obiło mi się o uszy, że Gatesa zdarzają się podróbki. Na ile jest to prawdziwa plotka - niewiem.gif. Ja mam Gatesa, ale rozrząd zmieniałem 2 tygodnie temu, więc nie mogę jeszcze się wypowiedzieć.

> - napinacz (tu w ogóle nie pamiętam polecanej firmy)

Rouville

> - pompa hepu, beru czy skf?

Rouville (czyli SKF)

> - termostat (tu chyba nie ma wyboru)

Wahler

> - uszczelki wału itp warto to zmieniać?

niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> - pasek conti czy gates? (jakieś wzmacniane kupować)

i ten i ten ok.gif

> - napinacz (tu w ogóle nie pamiętam polecanej firmy)

skf na przykład

> - pompa hepu, beru czy skf?

hepu ok, ostatnia skf wytrzymała mi 40 kkm - padło łożysko

> - termostat (tu chyba nie ma wyboru)

wahler

> - uszczelki wału itp warto to zmieniać?

jeśli cieknie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i ten i ten

> skf na przykład

> hepu ok, ostatnia skf wytrzymała mi 40 kkm - padło łożysko

> wahler

> jeśli cieknie ...

A to zawsze trzeba wymieniac napinacz?

moj mechanik przesmarował go tylko

Nie polecam termostatu Gates

-uszczelka nie pasowala

-zle dziala u mnie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Z kumplem zawsze zakładamy taki zestaw: pasek Conti, pompa Hepu lub SKF, termostat Wahler, rolka Rouville, uszczelniacze (jesli ciekna) Elring. Zdarza się, ze konieczna jest wymiana dolnej rolki na wale korbowym, potrafi sciagac pasek w kierunku bloku, gdy jest wyrobiona (wbrew pozorom tez sie ja wymienia, trzeba dokładnie obejrzec). Polecam wymiane calego zestawu, koszt niewiele wyzszy, a na pewno pochodzi do nastepnej wymiany. Nie mam zaufania do paskow Gates, potrafia halasowac (charakterystyczne trzeszczenie). Pompe cieczy polecam wymieniac za kazdym razem, gdzy chodzi lekko, z duzym prawdopodobienstwem niedlugo zacznie przeciekac przez lozyskowanie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiecie moze jaki to koszt??? czesci + robocizna?

Mechaniory biorą około 100 - 150 zł. Części? W tym watku masz wypisane jakie firmy należy wybrać wink.gif koszt zależy od tego co oprócz paska chcesz wymieniać. Masz dwie rolki, napinacz, pompę wody. Nie wiadomo w jakim stanie jest dolne koło. Ciekawe jak uszczelniacze wałka i wału. Trudno powiedzieć jaki będzie koszt.

P.S.

Co do pytania o łancuszek w Corsie C. Owszem, łancuch był w silnikach 1,0 i 1,2 (Z10XE i Z12XE)

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze.... Mam pasek Conti bo czeka na wymianę, ale z kilometr ode

> mnie Jeżeli będzie Cię to jeszcze interesowalo wieczorem to

> bedę wiedział.

> Pozdroofka

Interesi mnie bo obecny wygląda ładnie wręcz idealnie i nie wiem czy wymieniać rozrząd, ja zrobiłem asterką 20kkm w dwa lata ale nie miałem info kiedy był wymieniany rozrząd, tak to jest kupić u handlarza...

Pozdrowienia!

S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Interesi mnie

Kurna... zapomniałem o tym numerze dla Ciebie, sorry. blush.gif Starość....

Za to o czymś innym wink.gif

Co jakiś czas pojawia się wątek dolnego kółka rozrządu, ścinającego się klina i jego wpływu na zmiany w locie kąta wyprzedzenia zapłonu wink.gif

Moje kółko, oryginał GM po wobracaniu się przez 116 tyś km:

Rzut z góry:

280832833-kol1.jpg

Z ukosa:

280832833-kol2.jpg

Druga strona:

280832833-kol3.jpg

Jak widać klin w bardzo dobrym stanie, jedynie zęby już trochę wyślizgane.

Widok zębów:

280832833-kol4.jpg

Czasami kółko wygląda fatalnie. Ktoś zamieszczał chyba rok temu porównianie swojego z nówką sztuką?:

280832833-kola_zebate.JPG

Pozdroofka

post-36940-14352493746878_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Słuchajcie jak to jest z tymi paskami. Wszędzie słychać że należy wymienić co 60000 km i że tak zaleca Opel. Mam Astrę II z 2004 r, silnik Z14XE i w książeczce serwisowej producent wyraźnie pisze że "...wymiana paska rozrządu i krążka napinającego co 6 lat lub 90000 km". Do 90-stki czekać nie zamierzam ale po 75000 km jeszcze go nie wymieniałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Astrę II z 2004

> r, silnik Z14XE i w książeczce serwisowej producent wyraźnie

> pisze że "...wymiana paska rozrządu i krążka napinającego co 6

> lat lub 90000 km".

nie czekaj

4 lata to w sam raz ok.gif

GM już zdaje się skracał lekkomyślnie wydłużone interwały wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze wymienic pompe wody, bylem w sklepie i sprzedawca zaprzyjazniony zaproponowal mi pompe SKF za 40 pln , ktora kupil klient lecz po 2 dniach i 200 km wymienil bo cos mu piszczalo..jak kreci do tylu to nie piszczy ...ze niby to chodzi o jakas gume ktora moze sie wyrobi czy cos,w kazdym razie tamtemu to jakos przeszakdzolo i kupil jakas zwykla a ta zostala...

co o tym myslec??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem sprzedawcą, ale pozwolę sobie odpowiedzieć.

Spójrz na ostatnie znaki numeru VIN.

Jeśli nr. jest do 02MZ5253, lub 20U75998 to pompa ma nr. 13 34 065.

Jeśli od numerów 02MZ5254, lub 20U75999 to pompa o numerze 13 34 078.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wink.gif> Nie jestem sprzedawcą, ale pozwolę sobie odpowiedzieć.

> Spójrz na ostatnie znaki numeru VIN.

> Jeśli nr. jest do 02MZ5253, lub 20U75998 to pompa ma nr. 13 34 065.

> Jeśli od numerów 02MZ5254, lub 20U75999 to pompa o numerze 13 34 078.

Hm.... Czy to nie chodzi czasem o nr silnika a nie VIN? Ostatnie osiem znaków VIN to same cyfry niewiem.gif. A do silnika o numerze 02NS9190 to która będzie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To, że u ciebie są same cyfry, to nie znaczy, że każdy tak ma

> Tutaj możesz sobie sprawdzić.

No to całkiem nie rozumiem. Jeśli numerem końcówką VIN jest podany przez Ciebie 20U75999 to 11 znakiem jest 0 - czyli gdzie ten model niby jest wyprodukowany ??? Dlatego też podejrzewałem że raczej chodzi o nr seryjny silnika (bo tez o to w kilku sklepach mnie pytano. A w innych nie - stąd moja zagwozdka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie do sprzedawców: czy w przypadku pompy wody do silnika Z16SE

> mają znaczenie numery silnika? Spotałem się z dwoma wersjami i

Mają znaczenie nr silnika.

Przerabiałem temat na jesieni. Nie chcę Cię martwić, ale jeżeli masz tą nowszą pompę to możesz mieć problem z dostaniem zamiennika. Kilku sprzedawców twierdziło, że zamienniki występują ale tylko w katalogach. Może ktoś z naszych kącikowych sprzedawców to potwierdzić?

Ja byłem skazany na kupno oryginału za 280zł.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mają znaczenie nr silnika.

> Przerabiałem temat na jesieni. Nie chcę Cię martwić, ale jeżeli masz

> tą nowszą pompę to możesz mieć problem z dostaniem zamiennika.

> Kilku sprzedawców twierdziło, że zamienniki występują ale tylko

> w katalogach. Może ktoś z naszych kącikowych sprzedawców to

> potwierdzić?

> Ja byłem skazany na kupno oryginału za 280zł.

> Pozdrawiam.

Już się mniej więcej wyjaśniło. Pompy są rzeczywiście inne (ale czym sie różnią niewiem.gif może ktoś wie?) i mozna kupić dwie wersje. Tylko że ta wczesniejsza jest po ok 130 zl (SKF) a ta którą potrzebuję po ok 200 (także SKF). Na szczeście kupuje mi "na siebie" znajomy mechanik, także z upustami wyjdzie ok 145 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słuchajcie jak to jest z tymi paskami. Wszędzie słychać że należy

> wymienić co 60000 km i że tak zaleca Opel. Mam Astrę II z 2004

> r, silnik Z14XE i w książeczce serwisowej producent wyraźnie

> pisze że "...wymiana paska rozrządu i krążka napinającego co 6

> lat lub 90000 km". Do 90-stki czekać nie zamierzam ale po 75000

> km jeszcze go nie wymieniałem

Zadałem takie samo pytanie do jednego z serwisów Opla. Serwis potwierdził mi że po 2003 r dla tego typu silnika częstotliwość wymiany rozrządu to 90000km/6 lat. Dlatego jeszcze pare tysięcy km poczekam. A strzelić może zawsze, nawet przy 50 tyś km - nie ma reguły

post-34519-14352494713983_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> A jak to jest z łańcuszkami rozrządu? Czy powinno się wymieniać i po

> jakim czasie jeśli tak? Mam prześmigane 210tys. a podslyszalem,

> że po 160tys. wymienia się rozrząd. AstraG 2.0 DTI.

mówią, że wymienia się jak łańcuch zaczyna zagłuszać pracę silnika

teoretycznie póki nie hałasuje to nie ma co ruszać...

z drugiej strony 210kkm, to może nie warto przesadnie oszczędzać... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie czekaj

> 4 lata to w sam raz

> GM już zdaje się skracał lekkomyślnie wydłużone interwały

ja wlasnie przymierzam sie do wymiany paska ale prosze o pomoc o ktory krazek napinajacy chodzi bo rozumiem ze mam go wymienic razem z paskiem klinowym

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam w moim 2,2dti mam łańcuszek rozrządu. Z tego co słyszałem to sie go praktycznie nie wymienia. Może jest inaczej ??????? Proszę o podpowiedz. Co z pozostałymi sprawami takimi jak np. pompa wody w starej Asterce pompę zmieniałem co drugą wymianę paska rozrządu a jak teraz???

Pozdrawiam Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanie odnośnie termostatu - mam nadzieję, że to właściwy wątek...

wymieniłem właśnie termostat - mimo, że stary miał ledwie 14 miesięcy, zamontowałem zgodnie z dobrymi radami z forum i własnym doświedczeniem Wahlera 92*C - 107*C

ten zdemontowany (jakiś Thompson spineyes.gif) miał wybitą cechę 87 +/- 2*C - czy to był właściwy termostat dla mojego silnika? czy jak? skąd ta różnica parametrów...

inna historia, że rok temu wyraźnie powiedziałem mechanikowi, że ma być wahler angryfire.gif, a sam termostat został na chama wciśnięty tak, że uszczelka się podwinęła (cud, że nie ciekło) furious.gif

nie muszę wspominać, że u mnie już nie zarobi.... ehhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to właściwy wątek...

Oczywiście, raczej Maki nie wystawi admin.gifhehe.gif

> wymieniłem właśnie termostat - mimo, że stary miał ledwie 14

> miesięcy, zamontowałem zgodnie z dobrymi radami z forum i

> własnym doświedczeniem Wahlera 92*C - 107*C

A czemu tak szybko i o takiej temp. ? hmm.gif

> ten zdemontowany (jakiś Thompson ) miał wybitą cechę 87 +/- 2*C - czy

> to był właściwy termostat dla mojego silnika? czy jak? skąd ta

> różnica parametrów... 4

Moim zdaniem temperatura ok.gif Ale firma trochę niepewna...

> na chama wciśnięty tak, że

> uszczelka się podwinęła (cud, że nie ciekło)

No właśnie - zły zamiennik - z tąd taka niespodzianka.

> nie muszę wspominać, że u mnie już nie zarobi.... ehhh

Omijać takich z daleka i złą opinię wystawiać przy każdym znajomym, aby ten przekazał innym tuk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czemu tak szybko i o takiej temp. ?

od miesiąca zauważyłem, że temp. powietrza ma bezpośredni wpływ na temp. cieczy... prawidłowe wskazania miałem przy temp. zewnętrznej powyżej +20st.C

wystarczyło np. +17 i już wskazówka nie wychylała się poza 90 i spalanie od razu o 0,5L większe

postanowiłem nie czekać do zimy

> Moim zdaniem temperatura Ale firma trochę niepewna...

pierwszy raz się z tym producentem spotykam

> No właśnie - zły zamiennik - z tąd taka niespodzianka.

podwinięta uszczelka to nie wszystko, co świadczyło o pośpiechu lub niedbalstwie mechanika...

było jeszcze:

- pęknięta obudowa rozrządu (podejrzewam, że podczas odkręcania koła pasowego)

- uszkodzone śruby mocujące obudowę PR do obudowy wałka rozrządu (podejrzewam, że nie miał bitu TORX 25 więc wbił wąski śrubokręt, na szczęście dało się jeszcze uratować śruby, choć musiałem bity młotkiem osadzać w nich)

> Omijać takich z daleka i złą opinię wystawiać przy każdym znajomym,

> aby ten przekazał innym

miałem do gościa duże zaufanie, z niejednych tarapatów mnie wyciągnął, dużo się od niego nauczyłem - fakt, że zawsze byłem przy naprawach i mimowolnie patrzyłem mu na ręce...

widocznie taki typ człowieka - stój i pilnuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam do wyboru rolkę zwrotną ( bo ponoć tak to sie nazywa bo nie ma u mnie napinacza; data produkcji 06.1992 r) EVR, INA, Febi oraz pompę Febi i Hepu. Którego producenta dla tych dwóch elementów polecacie, bo w archiwum jest mnóstwo na temat tych elementów i producentów lecz nie ma żadnej konkretnej opinii bo jeden poleca to a drugi to...(możne mnie nie "zajedziecie" za to pytanie biglaugh.gif)?? Ja już mniej więcej wybrałem ale chce wiedzieć czy dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

który komlet rozrzadu polecacie:

http://moto.allegro.pl/item424681629_oryg_rozrzad_kpl_gm_opel_daewoo_1_2_1_4_1_6_8v.html

http://moto.allegro.pl/item430649234_oryg_rozrzad_kpl_opel_daewoo_1_2_1_4_1_6_8v.html

roznica to okolo 100 zl, warto oszczedzac? czy przy wymianie regularnej co 60kkm nie robi to roznicy co sie zamontuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam do wyboru rolkę zwrotną ( bo ponoć tak to sie nazywa bo nie ma u

> mnie napinacza; data produkcji 06.1992 r) EVR, INA, Febi oraz

> pompę Febi i Hepu. Którego producenta dla tych dwóch elementów

> polecacie, bo w archiwum jest mnóstwo na temat tych elementów i

> producentów lecz nie ma żadnej konkretnej opinii bo jeden poleca

> to a drugi to...(możne mnie nie "zajedziecie" za to pytanie )??

> Ja już mniej więcej wybrałem ale chce wiedzieć czy dobrze...

Rolka INA i pompa Hepu (lub SKF).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam!

Mam pytanie, nie znam historii auta, nie wiem kiedy co w nim było robione.

Chciałem na początku wymienić pasek rozrządu. Nie wiem czy mam wymieniać cały rozrząd, czy tylko pasek. Co z pompą wody? Zostawić czy też wymienić?

jakiś tekst coś takiego może być?

Za wymianę tego wszystkiego ile tak średnio może wsiąść mechanik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Mam pytanie, nie znam historii auta, nie wiem kiedy co w nim było

> robione.

> Chciałem na początku wymienić pasek rozrządu. Nie wiem czy mam

> wymieniać cały rozrząd, czy tylko pasek. Co z pompą wody?

> Zostawić czy też wymienić?

Skoro nie znasz historii auta, to wymienić komplet trzeba.

Co ci da nowy pasek, skoro pompa gdy się zatrze to rozerwie go w drobny mak ?

pasek + rolka + pompa + małe koło rozrządu jeśli ma wytarte zęby

> coś takiego może być?

może być (pod warunkiem że to oryginały faktycznie, bo coś to to za tanie jest)

> Za wymianę tego wszystkiego ile tak średnio może wsiąść mechanik?

250PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakiś tekst coś takiego może być?

Pasek i napinacz OK, ale pompa... Pudełko firmy Hart a co w nim...? wink.gif Raczej nic dobrego bo łopatki pompy wyglądają na plastikowe. Kup SKF albo Hepu.

> Za wymianę tego wszystkiego ile tak średnio może wsiąść mechanik?

W moim rejonie 150 zł.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.