Skocz do zawartości

Rozrząd i reszta


greg23

Rekomendowane odpowiedzi

.

> tak obrazowo 8Nm (pompa wody) to jest jaka siła ?

> a ile 90 Nm (śruba centralna wału) ?

Tak coś mi sie koleboce w zakamarkach głowy ze

8Nm to ciut mniej niz 1 kg na końcu 1 metrowego ramienia

90 Nm to ok 10 kg na końcu 1 metrowego ramienia

Ale pewen nie jestem bo fizyke miałem daaawno temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> .

> Tak coś mi sie koleboce w zakamarkach głowy ze

> 8Nm to ciut mniej niz 1 kg na końcu 1 metrowego ramienia

> 90 Nm to ok 10 kg na końcu 1 metrowego ramienia

> Ale pewen nie jestem bo fizyke miałem daaawno temu.

dobrze kolega kombinuje ok.gif

1 kg = 10N

1Nm = 1N*1m

20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobrze kolega kombinuje

> 1 kg = 10N

> 1Nm = 1N*1m

To też wiem. sama nazwa jednostki Newtono - metr (N*M) już to mówi.

Ale nie bede zakładał 1 m dzwigni w rozrządzie i wieszał na niej kilogramowych worków.

Chodziło mi bardziej o (obrazowo):

(przyjmując że klucz będzie miał pół metra, a ja jestem normalnym człowiekiem, nie pudelkiem, ale i nie pudzianem)

Cośtam przykręcić lekko, byle było przykręcone

Cośtam przykręćić aż będzie czuć opór, i nie mocniej.

Cośtam innego na pełną piz..e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To też wiem. sama nazwa jednostki Newtono - metr (N*M) już to mówi.

> Ale nie bede zakładał 1 m dzwigni w rozrządzie i wieszał na niej

> kilogramowych worków.

> Chodziło mi bardziej o (obrazowo):

> (przyjmując że klucz będzie miał pół metra, a ja jestem normalnym

> człowiekiem, nie pudelkiem, ale i nie pudzianem)

> Cośtam przykręcić lekko, byle było przykręcone

> Cośtam przykręćić aż będzie czuć opór, i nie mocniej.

> Cośtam innego na pełną piz..e

No to będzie obrazowo biglaugh.gifhahaha.gifhahaha.gif

Pompke przykręć leciuchno tak coby nawet nie nabierać w płucka powietrza specjalnie. Bez napinania , normalnie trzymawszy klucz w dwóch palcach jednej reki Drugą trzymać w kieszeni żeby nie przeszkadzała

A jeśli się rozchodzi o rozrząd i koło to już trza się mocniej napiąć wziąć głęboki oddech złapawszy klucz oburącz. Następnie napiąć mocno ale z wyczuciem coby nie pierdnąć z wysiłku bo wtedy to już ze 150 niutków będzie a nie 90 Ale to też zależy od tego co się wcześniej jadło bo jak grochówke to i przy 100 można kabana dać.

btw

Silne przykręcenie koła kluczem do kół z wyposażenia auta bez dociągania nogą to ok 100Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to będzie obrazowo

> Pompke przykręć leciuchno tak coby nawet nie nabierać w płucka

> powietrza specjalnie. Bez napinania , normalnie trzymawszy klucz

> w dwóch palcach jednej reki Drugą trzymać w kieszeni żeby nie

> przeszkadzała

> A jeśli się rozchodzi o rozrząd i koło to już trza się mocniej napiąć

> wziąć głęboki oddech złapawszy klucz oburącz. Następnie napiąć

> mocno ale z wyczuciem coby nie pierdnąć z wysiłku bo wtedy to

> już ze 150 niutków będzie a nie 90 Ale to też zależy od tego co

> się wcześniej jadło bo jak grochówke to i przy 100 można kabana

> dać.

> btw

> Silne przykręcenie koła kluczem do kół z wyposażenia auta bez

> dociągania nogą to ok 100Nm

No i dzięki wielkie 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam,

w moim Astrolocie zbliża się pora wymiany rozrządu, proszę o ocenę czy kwota 500 PLN za następujące elementy jest normalną, niewygórowaną ceną :

Pasek rozrządu CONTITECH CT873

Pompa wody HEPU P317

Rolka napinająca i dwie rolki zwrotne ROUVILLE 55327, 55312, 55313

Pozdrawiam

Klawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> w moim Astrolocie zbliża się pora wymiany rozrządu, proszę o ocenę

> czy kwota 500 PLN za następujące elementy jest normalną,

> niewygórowaną ceną :

> Pasek rozrządu CONTITECH CT873

> Pompa wody HEPU

> P317

> Rolka napinająca i dwie rolki zwrotne ROUVILLE 55327, 55312,

> 55313

> Pozdrawiam

> Klawo

Ja kupiłem komplet na allegro z pompą FAW paskiem bosh i napinaczem skf za 300 zł plus za robote dałem 100zł-to było tydzien temu.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kupiłem komplet na allegro z pompą FAW paskiem bosh i napinaczem

> skf za 300 zł plus za robote dałem 100zł-to było tydzien temu.:)

Zauwaz, ze w silniku pojazdu kolegi klawo dochodza jeszcze dwie rolki zwrotne, Co prawda cena obu sztuk oscyluje w granicach 80 PLN, ale i pomp, jaka wybral, zest drozsza. Wiec cena 500 PLN jest bliska optymalnej...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zauwaz, ze w silniku pojazdu kolegi klawo dochodza jeszcze dwie rolki

> zwrotne, Co prawda cena obu sztuk oscyluje w granicach 80 PLN,

> ale i pomp, jaka wybral, zest drozsza. Wiec cena 500 PLN jest

> bliska optymalnej...

> Pozdrawiam

Silniki mamy takie same wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie sprawy:

1.Lelek podczep ten wątek na początku bo nie widać, że taki jest i sam dałem się wczoraj złapać bo jak dobrze wiesz musiałeś wywalić mój niepotrzebny wątek.

2. O paskach Gates już się naczytałem ale co z rolkami tej firmy, warto?

Dodam, że chodzi mi o cały komplet tej firmy, widziałem tanio na allegro i dodatkowo gość niedaleko to mnie ma więc mogę osobiście pomacać przed zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, gapowaty jestem.

nie przesadzaj, każdemu może się zdarzyć... wink.gif

> Ale skoro ja miałem problem to co z

> nowicjuszami?

nie wiem czemu miałeś z tym klopot, temat jest podwieszony, wyszczególniony w temacie wątka wiec wystarczy tylko troche dobrej woli i spokojne przegladnięcie forum zanim coś sie napisze...

a co do nowicjuszy to każdy był nowicjuszem i nie wszystko wiedziało się odrazu dlatego takim osobom odpuszczone zostaje to...

ale dobra koniec bo robi sie OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

kontynuując moje przymiarki do zmiany rozrządu mam kolejne pytanie:

Czy po ustawieniu kół na znaki i zdjęciu paska zębatego koła (a raczej wałki zaworów) zostaną w miejscu, czy same się obrócą ?

Planuję sprawdzić stan uszczelniaczy zarówno wałków jak i wału korbowego. Ponieważ przypuszczam, choć mogę się mylić, że nie da rady przyjrzeć im się bez zdejmowania osłony prawdopodobnie oba koła od wałków będą zdejmowane.

Pozdrawiam

Klawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mam jeszcze jedno pytanko. Potrzebny jest kanał aby zmienić rozrząd w moim silniku, czy wystarczy maska w górę i wszystko dostępne? Wiem prawie wszystko bo z kanału lepiej pasek do alternatora naciągać, ale to już mam opanowane z pozycji gleby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zostaną na miejscu.

Przy duzej dozie szczescia tak bedzie. Mi zawsze uciekal w prawo walek zaworow ssacych (a wymienilem tego troche).

Jesli zamierzasz wymieniac naped rozrzadu samodzielnie, wszystkie wskazowki w manualu, co prawda mojego autorstwa, ale roznice pomiedzy silnikami (X14XE i X14XEL pod wzgledem napedu rozrzadu sa identyczne) sa naprawde nieistotne w przypadku tego typu prac.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co prawda mojego autorstwa, ale...

Napisałeś tak, jakby to było coś złego. Powinno być "na szczęście mojego autorstwa", co gwarantuje fachowe podejście do tematu waytogo.gif.

A co do wałków to nawet jak ucieknie to nie ma się co przejmować. Ważne, żeby po nałożeniu paska znaczki się zgadzały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy duzej dozie szczescia tak bedzie. Mi zawsze uciekal w prawo

> walek zaworow ssacych (a wymienilem tego troche).

> Jesli zamierzasz wymieniac naped rozrzadu samodzielnie, wszystkie

> wskazowki w manualu, co prawda mojego autorstwa, ale roznice

> pomiedzy silnikami (X14XE i X14XEL pod wzgledem napedu rozrzadu

> sa identyczne) sa naprawde nieistotne w przypadku tego typu

> prac.

> Pozdrawiam

Manual dawno przestudiowany cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się składa na rozrząd w silniku C16SE? Bo szykuje się do wymiany, a nie bardzo wiem co zakupić i co wymienić. Z pewnością sam pasek, pompę wody i napinacz, ale czy są tam jeszcze jakieś rolki prowadzące? To samo zapytanie dotyczy paska klinowego alternatora, też chcę go wymienić, wystarczy sam, czy z rolkami prowadzącymi, o ile są? Może ktoś sprawdzić w EPC lub wie z doświadczenia? Osobiście tam nigdy nie zaglądałem. wink.gif

Auto wyposażone we wspomaganie kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd rozrzadu w C16SE jest ten sam co w C14NZ i C16NZ, X16SZ i SZR i tym podobnych, czyli pasek, rolka napinajaca i pompa cieczy. Poza tym zworc uwage na stan uszczelniaczy: wału korbowego i wałka rozrzadu oraz, co rownie wazne, stan kola zebatego wału korbowego (na ponizszej ilustracji 25). jesli jest zuzyte, tzn. zeby posiadaja wglebienia, nierowna wysokosc na calej dlugosci grzbietu zeba, wyrazny prog na grzbiecie zeba od strony bloku silnika, rozwaz wymiane tego kola.

Pasek osprzetu jest wieloklinowy (jesli pompa jest na łapie-napinacz paska znajduje sie na bloku silnika lub klinowy, jesli pompa wspomagania mocowana jest do bloku, napinacz wtedy nie wystepuje, napina sie alternatorem) Jesli naped osprzetu realizowany jest przez pasek wieloklinowy (co w silniku Twojego pojazdu na pewno wystepuje), nalezy sprawdzic stan rolki napinacza i sam napinacz (czy sie nie krzywi), podejrzane elementy wymienic.

Aby potwierdzic znany powszechnie fakt, i aby Twoja wiara w moje slowa nie oslabla, zalacze ponizej odpowiednia ilustracje:

283408118-rozrzad.jpg

"Blogoslawieni ci, ktorzy nie widzieli, a uwierzyli"

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mozesz, bierz metalowa (taka byla oryginalnie). Jakis czas temu zdjalem z AG X16SZR rolke, a w zasadzie samo lozysko z napinacza, ktore pozostalo po rolce plastikowej, reszta "gdzies sie zapodziala"...Co ciekawe, pasek dziwnym zrzadzeniem losu na tym pracowal...

Jelsi ktos ma odrobine techniki "w recach", moze zregenerowac rolke metalowa wymieniajac samo lozysko (wystarczy roznitowac polowki rolki, wstawic nowe lozysko i zanitowac na nowo, koniecznie nitami stalowymi) oraz wygladzic powierzchnie rolki po zlozeniu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

witam i pozdrawiam

- może to dobre miejsce na pytanie.

Musze zmienić rozrząd w X16xel,we Wrocławiu pytałem się w kilku sklepach o ceny pasków i pomp na pytanie czy to firmy GATES w jednym mówili ze maja *oryginalny * komplet Opla za 320zl + pompa za 159zl-SKF, w innym sklepie rozrząd gatsa za 295zl i pompa za 130zl firmy -?? hmm...zapomniałem zapytać.

I tu pytanie do kolegow:

1.jakie są oryginalne rozrządy (paski) Opla? firma-jakość

2.czy kupić komplet oryginalny opla czy gatsa?

3.(to pytanie może napisze na ogólnym forum)gdzie dobrze i tanio (za ile) mi zmienia rozrząd we Wrocławiu (może ktoś zna jakiegoś forumowicza co wymieniał we Wrocławiu).

wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie jest dobre miejsce na pytania(...)

Z całym szacunkiem, ale pierwsze zdanie w tym temacie brzmi:

Quote:

W tym wątku umieszczamy
zapytania
o paski, pompy cieczy chłodzącej, napinacze pasków, chwalimy się swoimi oraz dyskutujemy na temat wyższości jednych nad drugimi.


A co do szukania to się zgodzę, nie trzeba używać szukajki, wystarczy przeczytać ten wątek, to raptem 7 stron wink.gif

Na szybko - zestaw "Gates'a" to pewnie pasek Gates a reszta czyli napinacz, rolki i pompa wody jest innych firm (Ina, Ruville, SKF lub podobne), zestaw GM to pasek albo Gates albo Continental a reszta jw.

Dla pewności zażądaj dokładnego opisu jaka część jakiego produsenta ok.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok sorry

> W tym wątku umieszczamy zapytania o paski, pompy cieczy chłodzącej, napinacze pasków, chwalimy się

> swoimi oraz dyskutujemy na temat wyższości jednych nad drugimi.

to ja się zapytałem o paski *oryginalne'

> A co do szukania to się zgodzę, nie trzeba używać szukajki, wystarczy przeczytać ten wątek, to

> raptem 7 stron

I tu tez sorry, najpierw była szukajka... a ten temat przeczytałem,może nie z uwaga,

> Na szybko - zestaw "Gates'a" to pewnie pasek Gates a reszta czyli napinacz, rolki i pompa wody jest

> innych firm (Ina, Ruville, SKF lub podobne), zestaw GM to pasek albo Gates albo Continental.

i Tu wielkie dzięki dla kolegi, o to mi chodziło. a co do tego Continentala to warto to brać, coś o tym wiadomo?

czy lepiej kupić tego

Gatesa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>a co do tego Continentala to warto to brać, coś o

> tym wiadomo?

> czy lepiej kupić tego> Gatesa?

I tu znowu na szybko z pamięci - było kilka opinii, że Gates z czasem "niby" stawał się głośniejszy grinser006.gif

Jakość wg mnie na tym samym b. dobrym poziomie, osobiście śmigam na Continental'u wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Kolegów.

Nadszedł czas wymiany rozrządu w mojej Asi. Jeszcze nie wiem czy będę próbował wymieniać samemu, czy oddam auto do mechanika. Chciałbym jednak samemu kupić części aby mieć wpływ na to, co zostanie zamontowane. Pacjent to:

Astra F X14XE

Wpadł mi w oko ten zestaw:

http://allegro.pl/item981803076_rozrzad_pompa_opel_astra_g_1_4_1_8_x14xe_x16xel.html

Teraz pozostaje jedna kwestia. Jest on opisany jako rozrząd do X14XE w Astrze G. I tu moje pytanie: czy w obu modelach części rozrządu są ze sobą kompatybilne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.