Skocz do zawartości

Rozrząd i reszta


greg23

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam

Przyszedl czas na zmiane rozrzadu i u mnie smile.gif

Co myslicie o takim zestawie? Link

Wyglada na to ze pasek jest firmy INA?

Prosze o opinie, cena jest dobra, ale czy warto?

Jakiej firmy kupic dolne kolo, lub na co zwrocic uwage?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyglada na to ze pasek jest firmy INA?

> Prosze o opinie, cena jest dobra, ale czy warto?

Cena jest bardzo dobra. Ja za oryginalny komplet (=kartonik GM, opisy na pasku GM) zapłaciłem ponad 300 PLN +pompa jakaś stówka (także polecono mi DOLZa). Nazwa Ina jest na rolkach, na których widnieje także znaczek GM. Jak dla mnie to to samo.

Pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Przyszedl czas na zmiane rozrzadu i u mnie

> Co myslicie o takim zestawie? Link

> Wyglada na to ze pasek jest firmy INA?

> Prosze o opinie, cena jest dobra, ale czy warto?

> Jakiej firmy kupic dolne kolo, lub na co zwrocic uwage?

pytanie tylko czy to nadaje się do Astry G, wiem że do G rozrządy różniły się bodaj rolkami?

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzwonilem do sklepu z czesciami do Opla.

> Oto ceny czesci:

> Pasek Contitech 57zl

> Pompa Dolz 77zl

> Rolki INA 65zl

> Napinacz INA 100zl

> Kolo zebate walu GM 108zl

> Raczej przyzwoite ceny?

ceny przyzwoite,

natomiast co do powyższego miałem rację, rozrządy się różnią i do A-G X16XEL jest inny niż starszych modelach z tym samym silnikiem.

Pasek rozrządu ma OE 56 36 564, napinacz 56 36 740, jedna rolka 56 36 426 -> zamieniona na 56 36 455, druga rolka zależnie od numerów silnika 06 36 420 -> zamieniona na 56 36 454,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 3 miesiące później...

Znalazłem taki komplecik do siebie:

Komplecik

Zestaw rozrządu składający się z:

- paska rozrządu DAYCO lub Conti (mój wybór),

- rolki napinającej (Ruville/INA)

- dwóch rolek prowadzących (Ruville/INA)

- pompy wody (Rouville/Ina)

w cenie 329 PLN. Czy taki zestaw (z pompą Dolz) podejdzie do mojej Asterki, której wybiło 260 kkm na liczniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Czy taki zestaw (z pompą Dolz) podejdzie do mojej Asterki, której wybiło 260 kkm

> na liczniku?

Pozwolę sobie podbić temat. Co do paska i rolek nie mam wątpliwości, ale czy ta pompa wody jest przyzwoitej jakości? Raczej polecacie SKF...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć wink.gif

Chopy takie oto przemyślenia mnie naszły:

mamy dwa takie same auta z takimi samymi silnikami ale z różnymi skrzyniami (WR i CR) i teraz załóżmy tak:

-jadąc 60km/h w jednym silnik kręci się 2000obr/min czyli przez 60km obróci się 2000obr/min x 60min = 120 000obr jeśli pomnożymy to razy 1000 (co da nam 60kkm - taki jest interwał wymiany) to da nam 120 milionów (!) obrotów icon_eek.gif

-jadąc drugim, przy tej samej prędkości silnik kręci się 2500obr/min czyli analogicznie 2500obr/min x 60min = 150 000obr x 1000 = 150 milionów obrotów na 60kkm... spineyes.gif

różnica między skrzyniami CR i WR (przy tym samym przebiegu) to 30 milionów obrotów silnika co daje nam dodatkowych 15kkm w aucie z długą skrzynią żeby silnik obrócił się tyle samo obr co silnik w aucie z krótką skrzynią... sick.gifzlosnik.gif

to jak to jest z tymi interwałami wymiany rozrządu hmm.gif

ktoś wie jakie tolerancje zakładają prod pasków/ samochodów... hmm.gif

P.S. proszę wybaczyć moje dywagacje...

od ponad tygodnia siedzę na L4 biorąc silne antybiotyki... zlosnik.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć

> Chopy takie oto przemyślenia mnie naszły:

> mamy dwa takie same auta z takimi samymi silnikami ale z różnymi skrzyniami (WR i CR) i teraz

> załóżmy tak:

> -jadąc 60km/h w jednym silnik kręci się 2000obr/min czyli przez 60km obróci się 2000obr/min x 60min

> = 120 000obr jeśli pomnożymy to razy 1000 (co da nam 60kkm - taki jest interwał wymiany) to da

> nam 120 milionów (!) obrotów

> -jadąc drugim, przy tej samej prędkości silnik kręci się 2500obr/min czyli analogicznie 2500obr/min

> x 60min = 150 000obr x 1000 = 150 milionów obrotów na 60kkm...

> to jak to jest z tymi interwałami wymiany rozrządu

> ktoś wie jakie tolerancje zakładają prod pasków/ samochodów...

zwróć uwagę że w latach 90-tych interwał wynosił 120kkm i większość silników/rozrządów to wytrzymywała - gdyby nie słynny błąd konstrukcyjny wysokości koła zębatego dolnego i koła pasowego w silnikach X14XE i X16XEL to te rozrządy też by pewnie wytrzymały 120kkm,

co ciekawe silniki Forda konstruowane wspólnie z Yamahą były projektowane na 150kkm - ale tam w silniku 1.2 -16v pasek jest szerokości - nie przymierzając jak w 2.0L Oplach no i nie ma pompy na rozrządzie,

co do drugiej części Twojej wypowiedzi nie wiem jak to jest z założeniami projektowymi w napędach ruchomych typu rozrządy ale np elektronikę typu czujniki projektuje się zwykle na wytrzymanie 150-200kkm i/lub10 lat eksploatacji, która po wytworzeniu przechodzi testy starzeniowe i wyniki są ekstrapolowane na czas eksploatacji, przy czym nacisk kładzie się głównie na _minimalizację_ kosztów przy jednoczesnym spełnieniu minimalnych wymagań,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chopy takie oto przemyślenia mnie naszły:

(...)

Idziesz w dobrym kierunku ok.gif Ja doszedłem do podobnego wniosku jak się zastanawiałem czemu w silnikach 16v trzeba zmieniać częściej rozrząd. Wymyśliłem że skoro trzeba je wyżej kręcić aby znośnie jechały, to statystycznie między wymianami pasek zrobi więcej pełnych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> No chyba że uparłeś się aby mieć zestaw Ruvilla

> Pasek Conti jest jak najbardziej ok!

Zestaw był Rouville (rolki + pompa), ale pasek miał być Conti lub Dayco, a dostałem też Rouville.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zestaw był Rouville (rolki + pompa), ale pasek miał być Conti lub Dayco, a dostałem też Rouville.

rouville to tylko pakowacz. sam nic nie produkuje, tylko zamawia u firm zewnętrznych i sprzedaje pod własną marką.

Także jest spora szansa, że masz właśnie pasek conti, tyle, że z innym nadrukiem. A jak nie conti, to goodyear/gates ewentualnie dayco. Nie wierze, żeby taka marka jak rouvile decydowała się na pakowanie czegokolwiek gorszego.

Także podsumowując- nie masz podstaw do obaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zestaw był Rouville (rolki + pompa), ale pasek miał być Conti lub Dayco, a dostałem też Rouville.

tak to jest jak czyta sie za szybko sciana.gif

myślę a wejdę na forum zobaczę i szybko odpiszę.

Pasek R też dobry, zakładałem taki do R19 + wieloklinowy śmiga już rok i bez najmniejszych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rouville to tylko pakowacz.

dokładnie - i dodajmy pakowacz czegoś co jest równorzędne jakościowo z oryginałem (najczęściej pakuje to co było w oryginale) - jeżeli więc producentem napinaczy OE był kanadyjski Litens to Rouville pakuje te napinacze w swoje pudełka,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie - i dodajmy pakowacz czegoś co jest równorzędne jakościowo z oryginałem (najczęściej

> pakuje to co było w oryginale) - jeżeli więc producentem napinaczy OE był kanadyjski Litens to

> Rouville pakuje te napinacze w swoje pudełka,

Dokladnie tak jest. Napinacze w pudelkach Ruville widywalem jedynie produkcji Litens. To sa znajdziemy (czyli Litens) w oryginalnych opakowaniach z ASO (Opla, grupy VAG...).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

witam

za jakieś 10kkm będę zmieniał kompletny rozrząd i powoli zaczynam rozglądać się za częściami...

przeglądając katalogi zauważyłem że pompy wody różnią się ilością zębów (przynajmniej w moim silniku)

jedne mają 21 zębów a inne 25...

nie umiem sobie wyobrazić od czego miała by zależeć ilość zębów hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeglądając katalogi zauważyłem że pompy wody różnią się ilością zębów (przynajmniej w moim

> silniku)

> jedne mają 21 zębów a inne 25...

Za pewne zauważyłeś też, że pompa z mniejszym kołem montowana jest w silnikach o numerze do 14608700, a ta z większym od 14608701. Podobnie jest z resztą rozrządu. Powodem tej zmiany było wprowadzenie w tym silniku automatycznego napinacza paska rozrządu waytogo.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za pewne zauważyłeś też, że...

zauważyłem waytogo.gif

> Powodem tej zmiany

> było wprowadzenie w tym silniku automatycznego napinacza paska rozrządu .

dalej jednak nie umiem sobie tego wyobrazić hmm.gif

dłuższy pasek/większa ilość zębów bo napinacz ale co ma z tym wspólnego pompa...

np. 2000obr. to 2000obr hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie - i dodajmy pakowacz czegoś co jest równorzędne jakościowo z oryginałem (najczęściej

> pakuje to co było w oryginale) - jeżeli więc producentem napinaczy OE był kanadyjski Litens to

> Rouville pakuje te napinacze w swoje pudełka,

No właśniej a w tym temacie, więc sobie coś tu skrobnę. Pacjent: Astra G silnik Z16XE.

Mam do wyboru takie zestawy:

1.

Quote:

PASEK ROZRZĄDU firmy RUVILLE

- NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU firmy LITTENS (sprzedawany przez firmę RUVILLE nr 55327)

- 2 x ROLKA PROWADZĄCA firmy INA (sprzedawany przez firmę RUVILLE nr 55312 oraz 55333)

- POMPA WODY firmy HART (nr QWP-1122)

- KOMPLET ŚRUB DO ROLEK I NAPIMACZA /3 SZTUKI/

cena: 325 zł


czyli niby fajnie, ale pompa nie Ruville...

2. Ewentulanie to samo j.w. tylko "PASEK ROZRZĄDU firmy GATES (wzmocniony nr 5499XS)", ale Gatesa tu nikt chyba specjalnie nie chwalił. cena 350 zł.

3. Zestaw wyjściowy, ale z pompą Ruville (nr 65343) już za 379 zł. I chyba na ten się zdecyduję.

4. Zestaw GM z pompą Hart za 400 zł... ale przepłacać za znaczek GM? niewiem.gif

5. albo zaszaleć i:

Quote:

- PASEK ROZRZĄDU firmy GATES (wzmocniony nr 5499XS)

- NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU firmy LITTENS (sprzedawany przez firmę RUVILLE nr 55327)

- 2 x ROLKA PROWADZĄCA firmy INA (sprzedawany przez firmę RUVILLE nr 55312 oraz 55373)

- POMPA WODY firmy SKF (nr VKPC 85211)

- KOMPLET ŚRUB DO ROLEK I NAPIMACZA /3 SZTUKI/


Wszystko z Alledrogo od użytkownika rafaellin - Rafał Stachowiak, a dlatego, że teraz jeżdżę na zestawie od niego i nic się nie posypało przez 70 kkm.

Jesli ktoś ma uwagi, to zapraszam klotnia.gif

Auto będę chyba za rok sprzedawał, więc nie ma co przepłacać, ale też nie zamontuję najtańszego syfu, który za miesiąc może polecieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe Harta zdecydowanie odradzam: ostatnio puscilismy do reklamacji pompe, ktora wypracowala ledwo 6 miesiecy niezbyt intensywnej eksploatacji; reklamacje przyjeli, zwrocili PLN...

Tania i calkiem niezla pompa to Dolz czy Doltz...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tania i calkiem niezla pompa to Dolz czy Doltz...

> Pozdrawiam

A ja mam dzis mieszane uczucia zamowilem pompe dolz w intercarsie i pompa przyszla pudelko dolza a na pudelku naklejka importer Hart i jakis ich adres. Teraz nie wiem czy mam pompe dolza czy harta, zadnych oznaczen czy to dolz czy hart nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astra G silnik Z16XE.

> Mam do wyboru takie zestawy:

> 1.

> Quote:

> PASEK ROZRZĄDU firmy RUVILLE

> - NAPINACZ PASKA ROZRZĄDU firmy LITTENS (sprzedawany przez firmę RUVILLE nr 55327)

> - 2 x ROLKA PROWADZĄCA firmy INA (sprzedawany przez firmę RUVILLE nr 55312 oraz 55333)

> - POMPA WODY firmy HART (nr QWP-1122)

> - KOMPLET ŚRUB DO ROLEK I NAPIMACZA /3 SZTUKI/

> cena: 325 zł

> czyli niby fajnie, ale pompa nie Ruville...

odpada bo tak jak wspomnieli już koledzy pompa jest Hartowska,

> 2. Ewentulanie to samo j.w. tylko "PASEK ROZRZĄDU firmy GATES (wzmocniony nr 5499XS)", ale Gatesa

> tu nikt chyba specjalnie nie chwalił. cena 350 zł.

paski Gates'a są OK, XS oznacza wzmocniony, braliśmy do firmy te paski czasem i nigdy nie było afery,

> 3. Zestaw wyjściowy, ale z pompą Ruville (nr 65343) już za 379 zł. I chyba na ten się zdecyduję.

myślę że to będzie najlepsza opcja jakość/cena

> 4. Zestaw GM z pompą Hart za 400 zł... ale przepłacać za znaczek GM?

zestaw GM jest oczywiście OK ale nie ma sensu płacić za znaczek, poza tym j.w. pompa Hart mlot.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po wymianie rozrządu w swoim Z16XE. Zestaw jaki kupiłem i zamontowałem :

- pasek rozrządu CONTITECH CT 975

- rolka napinająca INA ( robiona przez LITENS )

- rolki prowadzące INA - 2 szt.

- pompa wody ROUVILLE 65309

- śruby do rolek ( były razem z rolkami )

Cena za ten zestaw 340 PLN.

W Z16XE występowały dwa rodzaje pomp wody - według katalogu. Z moich obserwacji wynika, że jedna ma możliwość napinania paska rozrządu ( taką zdemontowałem ), a druga nie ma, tak jak ta co kupiłem 65309. Rozrząd zamontowany. Mogę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

> moja narazie ma 30 kkm

Ja się dalem namówić na jakąś "paaanie, wszyscy biorą i nikt nie reklamował" i po 40 tkm zaczęła najpierw chrobotać, potem klekotać facepalm%5B1%5D.gif Kupiłem nową, ale dali mi od 16V, a że było święto, wszystko rozgrzebane to do Astry wrócił stary SKF mający już 120 tkm za sobą spineyes.gif No i czas to wszystko wywalić i zrobić po ludzku hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz wymienioną pompę po 40 tys to jest prawie nówka i możesz ją zostawić

Quote:

wrócił stary SKF mający już 120 tkm za sobą


zlosnik.gif

> Zestaw jest OK i cena dobra. Wymieniasz sam czy dajesz komuś zarobić?

Tego jeszcze do końca nie wiem, pewnie jak ostatnio z bratem to poskładamy do kupy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do kolegów, którzy wraz z rozrządem zmieniali też simmerring

na wale korbowym. Na jak długo pomogła wymiana samego simmeringu? Pytanie powstaje stąd, ponieważ tu i tam słyszałem, że w pewnych przypadkach (nie wiem jak licznych na wszystkie przypadki) przeciek spod simmeringu jest skutkiem nie tylko uszkodzonego simmeringu ale i wyrobienia się wału pod simmeringiem. Tzn. wał jest wyjeżdżony, ma rowki. Wymiana samego simmeringu pomaga niewiele, bo oleje nadal ucieka przez uszkodzenia w wale.

Np. SKF ma mieć w swym asortymencie speed sleeves. To takie tulejki o b. cienkiej ściance (nie wiem z jakiego materiału) które nakłada się na wał w miejscu siemmeringu, i dopiero na to przychodzi simmering.

W naszej Astrze G z roku '02 simmering raczej do wymiany, bo róg miski wilgotny. A ponieważ rozrząd będzie niebawem wymieniany, więc co szkodzi wymienić i simmering. Bardziej by szkodziło w przy istniejącej okazji go nie wymieniać. No i nie wiem czy przygotowywać się na wymianę samego simmeringu czy razem z naprawą wału za pomocą takiego speed sleeve.

Jakieś opinie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie do kolegów, którzy wraz z rozrządem zmieniali też simmerring

> na wale korbowym. Na jak długo pomogła wymiana samego simmeringu? Pytanie powstaje stąd, ponieważ

> tu i tam słyszałem, że w pewnych przypadkach (nie wiem jak licznych na wszystkie przypadki)

> przeciek spod simmeringu jest skutkiem nie tylko uszkodzonego simmeringu ale i wyrobienia się

> wału pod simmeringiem. Tzn. wał jest wyjeżdżony, ma rowki. Wymiana samego simmeringu pomaga

> niewiele, bo oleje nadal ucieka przez uszkodzenia w wale.

> Np. SKF ma mieć w swym asortymencie speed sleeves. To takie tulejki o b. cienkiej ściance (nie wiem

> z jakiego materiału) które nakłada się na wał w miejscu siemmeringu, i dopiero na to

> przychodzi simmering.

> W naszej Astrze G z roku '02 simmering raczej do wymiany, bo róg miski wilgotny. A ponieważ rozrząd

> będzie niebawem wymieniany, więc co szkodzi wymienić i simmering. Bardziej by szkodziło w przy

> istniejącej okazji go nie wymieniać. No i nie wiem czy przygotowywać się na wymianę samego

> simmeringu czy razem z naprawą wału za pomocą takiego speed sleeve.

> Jakieś opinie na ten temat?

wymieniać zawsze warto nawet jak sie niepoci koszt nieduży, a zawsze to duża szansa że nie puści biglaugh.gif nowy simering zakładając nie dobijaj idealnie w to samo miejsce bo jak wał delikatny wżer,sprawdzono wielokrotnie nigdy niepuściło palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nowy simering zakładając nie dobijaj idealnie w to samo miejsce bo jak wał delikatny

> wżer,sprawdzono wielokrotnie nigdy niepuściło

To co, znaczy nie tak głęboko wbić jak głęboko stary siedział?

A nie wyskoczy samoczynnie przez to ?

Postawione pytanie nadal aktualne, proszę o odpowiedź nawet jeśli natkniesz się na nie pytanie miesiące lub lata od czasu jego postawienia.

Zebrane raporty pozwolą na lepszą ocenę sytuacji tym, którzy w przyszłości staną przed dylematem "simmering WK wymieniać wraz ze sleeve czy bez?"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wypadnie jeśli przsuniesz go o te 0,5-1mm.

Jeśli nie masz problemów z kupnem speedi-sleeve'a to czemu nie. Firma po to je właśnie robi. Jeśli założysz poprawnie to będzie działać.

Jak jeszcze nie ma rowka na czopie, tylko powierzchnia zmatowiała, to można spróbować wypolerować ją pastą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Witam.

Wiosena idzie trzeba by cos zrobic w autku grinser006.gif

Zaczynam sie rozgladac za rozrzadem - 190 tys km na budziku .... na alledrogo znalazlem 2 opcje :

1)zestaw

W skład zestawu wchodzą :

PASEK firmy CONTITECH ( CT 1078 ) - ( Germany )

ROLKA NAPINACZA firmy SKF ( VKM 15218 ) - ( Germany )

ROLKA KIERUNKOWA firmy SKF ( VKM 25216 ) - ( Germany )

2)zestaw

W skład zestawu wchodzą :

PASEK firmy CONTITECH ( CT1078 ) - ( Germany )

ROLKA NAPINACZA firmy RUVILLE ( 55344 ) - ( Germany )

ROLKA KIERUNKOWA firmy RUVILLE ( 55368 ) - ( Germany )

roznica w cenie miedzy nimi 40 zl na korzysc SKF... i sie zastanawiam co lepsze spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.