Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

> A ja mam jedno pytanko, bo bawiłem się trochę ustawieniami alarmu i zaciekawiła mnie jedna rzecz. A

> dokładnie to 6 opcji typu alarmu i czym one się różnią. Poczałkowo było ustawione 0 u mnie

> następnie ustawiłam 5 albo 6 i różnicy nie zauważyłem. Wie ktoś jak to jest z tymi trybami?

> Poniżej pokazuje o co mi dokładnie chodzi.

> http://images43.fotosik.pl/1271/4d9bfd6f9f7ef509.jpg

a jak sprawdzić czy ja mam zainstalowany alarm????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otworzyć samochód kluczykiem(fizycznie bez użycia przycisków) i sprawdzić czy będzie wyć,

> ewentualnie poszukać na podszybiu syreny.

> Pozdrawiam BAS

czyli tym kluczem awaryjnym po podniesieniu klamki kierowcy tak????

rozumiem że na podszybiu w komorze silnika powinna być ta syrena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli tym kluczem awaryjnym po podniesieniu klamki kierowcy tak????

Tak, jest jeszcze inny sposób, ale wątpię żebyś chciał wybijać sobie szyby. wink.gif

> rozumiem że na podszybiu w komorze silnika powinna być ta syrena?

Tak, zdaje się(nie mam alarmu i dobrze mi z tym), że pod plastikiem podszybia.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, zdaje się(nie mam alarmu i dobrze mi z tym), że pod plastikiem podszybia.

> Pozdrawiam BAS

W Cromie jest chyba gdzieś w okolicy prawego, tylnego nadkola - tak mi się przynajmniej wydaje, że stamtąd dochodzi dźwięk

[Edyta]

jednak to złudzenie "optyczne" yikes.gifwink.gif

dźwięk dochodzi z przodu, z okolic podszybia hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Cromie jest chyba gdzieś w okolicy prawego, tylnego nadkola - tak mi się przynajmniej wydaje, że

> stamtąd dochodzi dźwięk

> [Edyta]

> jednak to złudzenie "optyczne"

Z tyłu to jest tzw. parktronic a komputer od alarmu może być wciśniety np. między skrzynka bezpieczników/body computerem a karoserią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Body>CAN Setup/Proxi...>zakładka F7(adaptacje)>pierwsza opcja od góry.

Hmm dorwałem ludka z FES 3.2, zrobiłem jak napisałeś, no i teraz dziwna rzecz, bo po przekręceniu manetki na ON (na postoju) nic się nie zapala. Fakt, że nie próbowałem jadąc, ale sądzę, że także się nie zapali, no chyba, że to takie mądre i od tych 40km/h się włączy i zasygnalizuje. Czy tak? Czy nie mam jakiejś diody, żarówki w kontrolce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Body

> Hmm dorwałem ludka z FES 3.2, zrobiłem jak napisałeś, no i teraz dziwna rzecz, bo po przekręceniu

> manetki na ON (na postoju) nic się nie zapala. Fakt, że nie próbowałem jadąc, ale sądzę, że

> także się nie zapali, no chyba, że to takie mądre i od tych 40km/h się włączy i zasygnalizuje.

> Czy tak? Czy nie mam jakiejś diody, żarówki w kontrolce?

powinno się zapalić. podłącz fesa jeszcze raz. raczej nie możliwe żeby dioda była padnięta. trzeba by zrobić test w fesie. więc tak czy tak musisz podłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Body

> Hmm dorwałem ludka z FES 3.2, zrobiłem jak napisałeś, no i teraz dziwna rzecz, bo po przekręceniu

> manetki na ON (na postoju) nic się nie zapala. Fakt, że nie próbowałem jadąc, ale sądzę, że

> także się nie zapali, no chyba, że to takie mądre i od tych 40km/h się włączy i zasygnalizuje.

> Czy tak? Czy nie mam jakiejś diody, żarówki w kontrolce?

Coś poszło źle, powinno zapalać się na postoju(wystarczy włączony zapłon), kontrolka powinna się sama zapalać i gasnąć podczas testu kontrolek przy włączaniu zapłonu.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bas - czy jest możliwość zmiany w Cromie przebiegu między przeglądami z 30kkm np na 15kkm?

Dziś próbowałem zmienić wartość, która pozostała do zmiany z wyświetlanej 21kkm na 6kkm i kończy się niepowodzeniem passed_out.gif

mam FESa 3.3 zarejestrowanego

ps.

dawno nie było nowej wersji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bas - czy jest możliwość zmiany w Cromie przebiegu między przeglądami z 30kkm np na 15kkm?

> Dziś próbowałem zmienić wartość, która pozostała do zmiany z wyświetlanej 21kkm na 6kkm i kończy

> się niepowodzeniem

> mam FESa 3.3 zarejestrowanego

Jest teoretycznie taka możliwość, niestety nie zadziałało mi to kiedyś(nie pamiętam, w której wersji), zgłosiłem Yaniem, ale później nie sprawdziłem czy zostało poprawione. Z tego co piszesz, nadal nie działa, sprawdzę w 3.4 w wolnej chwili i jeśli nie zadziała to dam znać ponownie Yaniemu.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W FESie:

Nadwozie (BCM) -> CAN Setup/PROXI AP -> Regulacje -> Układ ABS

są do wybrania opcje: ABS, ASR, VDC, TC

Co zmieniają poszczególne opcje?

Rozumiem, że:

- ABS, to tylko aktywny sam ABS

- ASR, to ABS + ASR (a co z ESP?)

co z pozostałymi opcjami?

W Cromie mam aktywny tryb VDC.

(znalezione w internecie: Vehicle Dynamic Control, odpowiednik ESP, system stosowany w samochodach z napędem na wszystkie koła. Jego zadaniem jest poprawa trakcji w sytuacjach wyjątkowych, takich jak poślizg, nadsterowność lub podsterowność, buksowanie kół czy podczas gwałtownych manewrów.

Układ jest odpowiedzialny za utrzymywanie stabilności kierunku jazdy w różnych warunkach. Aby było to możliwe, układ porównuje rzeczywisty stan samochodu z takim jaki powinien być poprzez odbieranie sygnałów z czujników kąta wychylenia kierownicy, przyspieszenia lub prędkości poszczególnych kół. Następnie system sprawdza czy auto porusza się w taki sposób, jak chciał kierowca, a koła mają prędkości które wynikają z wartości dla danego łuku.

Co zmienia opcja TC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W FESie:

> Nadwozie (BCM) -są do wybrania opcje: ABS, ASR, VDC, TC

> Co zmieniają poszczególne opcje?

> Rozumiem, że:

> - ABS, to tylko aktywny sam ABS

> - ASR, to ABS + ASR (a co z ESP?)

> co z pozostałymi opcjami?

Możesz sobie włączyć:

- Nic,

- ABS,

- chyba ABS+ASR,

- ESP(na ESP składa się także ABS i ASR),

- zawsze myślałem, że TC to ASR.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od jakiegoś czasu używam już FES z VAG KKL z przełącznikiem i zastanawia mnie czy to normalne, że podczas łącznia z poduszkami ABS i wspomaganiem na desce wyrzuca błąd, który znika po rozłączeniu FES(diagnoza w tym czasie przebiega normalnie, tylko na desce jest cały czas klucz i błąd). Moze kabelek jest uwalony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> od jakiegoś czasu używam już FES z VAG KKL z przełącznikiem i zastanawia mnie czy to normalne, że

> podczas łącznia z poduszkami ABS i wspomaganiem na desce wyrzuca błąd, który znika po

> rozłączeniu FES(diagnoza w tym czasie przebiega normalnie, tylko na desce jest cały czas klucz

> i błąd). Moze kabelek jest uwalony?

Z ABS/ASR/ESP i wspomaganiem tak(uwaga: wymienione układy wtedy są nieaktywne), z poduszkami nie powinno być takich objawów.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Jest teoretycznie taka możliwość, niestety nie zadziałało mi to kiedyś(nie pamiętam, w której

> wersji), zgłosiłem Yaniem, ale później nie sprawdziłem czy zostało poprawione. Z tego co

> piszesz, nadal nie działa,

Sprawdziłem właśnie w 3.3 i nadal nie działa, poinformowałem Yaniego.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo wymaga to flashowania oprogramowania, które może się nie powieść i wtedy użytkownicy mieliby

> pretensje do Yaniego, że...

Zmiana obrotów biegu jałowego nie jest taka prosta jak się wydaje.

Wymaga to oczywiście programowania sterownika silnika, ale tunerzy

robią to kostką za parę tys. Euro, nie zrobi się tego kabelkiem za 60 zł.

Ja mam podniesione do 950, ale wymagało to sporej ingerencji w remap smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanko.

Używając FES-3.3 wersja zarejestrowana oraz ELM-327 + przejściówka mogę połączyć się ze wszystkimi modułami tylko nie z klimą mojego punto evo 1.4 8V.

Co może być nie tak, że klima jest poza zasięgiem mojego sprzętu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Mam pytanko.

> Używając FES-3.3 wersja zarejestrowana oraz ELM-327 + przejściówka mogę połączyć się ze wszystkimi

> modułami tylko nie z klimą mojego punto evo 1.4 8V.

> Co może być nie tak, że klima jest poza zasięgiem mojego sprzętu?

Rozumiem, że mówimy o adapterze A3.

Czy z klimatyzacją jest jakiś inny problem?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że mówimy o adapterze A3.

> Czy z klimatyzacją jest jakiś inny problem?

> Pozdrawiam BAS

I używając adaptera i bez niego nie łączy się z modułem klimatyzacji.

Pozostałe moduły obsługiwane przez kabel elm i kabel elm z adapterem A3 łączą się bez problemu z FES-em.

Kupiłem nawet kolejny kabelek elm i nadal to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I używając adaptera i bez niego nie łączy się z modułem klimatyzacji.

> Pozostałe moduły obsługiwane przez kabel elm i kabel elm z adapterem A3 łączą się bez problemu z

> FES-em.

> Kupiłem nawet kolejny kabelek elm i nadal to samo.

Jeszcze raz zapytam: Dlaczego chcesz się podłączyć do klimatyzacji? Czy masz z nią jakiś problem?

Chodzi mi o ustalenie czy coś się z nią dzieje bo jeśli coś się dzieje to mógł paść bezpiecznik albo samo ECU klimatyzacji.

Czy w ECU silnika masz błąd p0530?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klima działa prawidłowo chciałem potestować FES-a.

Nie podłączałem jeszcze FES-a po poprawce kabla adaptera, ale to w nim była niezgodność, brak było połączenia pinu 7 fejsu z 12 gniazda diagnostycznego, taki wadliwy adapter kupiłem na allegro.

I teraz pytanko czy mogło to powodować brak komunikacji z modułem klimy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klima działa prawidłowo chciałem potestować FES-a.

> Nie podłączałem jeszcze FES-a po poprawce kabla adaptera, ale to w nim była niezgodność, brak było

> połączenia pinu 7 fejsu z 12 gniazda diagnostycznego, taki wadliwy adapter kupiłem na allegro.

> I teraz pytanko czy mogło to powodować brak komunikacji z modułem klimy?

Raczej nie, klimatyzacja AFAIK w Twoim autku siedzi na HS-CAN, więc jeśli możesz się połączyć np. z ECU AIRBAG to interfejs działa poprawnie i powinien połączyć się też z klimatyzacją.

Rozumiem, że masz klimatyzację automatyczną? Bo zdaje się, że tylko taka jest obsługiwana przez FES, ale mogę się mylić.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest nowa wersja.

EDIT: Jeśli dobrze zrozumiałem licencję to zakup licencji daje nam prawo do aktualizacji przez 1 rok, zobaczymy jak będzie to egzekwowane.

Nie mam pojęcia czy dotyczy to osób, które wcześniej zakupiły FES czy nowo kupujących.

Jest logiczne, że facet chce zarabiać, ale czuję jakiś taki niesmak, w sumie umowa była zawierana na innych zasadach i Yani zapewniał, że wszystkie przyszłe aktualizacje będą darmowe.

Zapytałem, zobaczymy co powie.

Tak na wszelki wypadek proponuję, żeby więcej osób zadało mu to pytanie na jego forum. Koleś ma świadomość, że w zasadzie ma monopol, ale...

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 3.3 10,5MB, a 3,4 aż 27MB

Zauważyłem.

Należy zwrócić uwagę, iż niektóre funkcję zostały przeniesione, więc jeśli nie możecie czegoś znaleźć to szukajcie tego w "Osiowanie Proxy" w ostatniej zakładce(F7).

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest nowa wersja.

> EDIT: Jeśli dobrze zrozumiałem licencję to zakup licencji daje nam prawo do aktualizacji przez 1

> rok, zobaczymy jak będzie to egzekwowane.

> Nie mam pojęcia czy dotyczy to osób, które wcześniej zakupiły FES czy nowo kupujących.

> Jest logiczne, że facet chce zarabiać, ale czuję jakiś taki niesmak, w sumie umowa była zawierana

> na innych zasadach i Yani zapewniał, że wszystkie przyszłe aktualizacje będą darmowe.

> Zapytałem, zobaczymy co powie.

> Tak na wszelki wypadek proponuję, żeby więcej osób zadało mu to pytanie na jego forum. Koleś ma

> świadomość, że w zasadzie ma monopol, ale...

> Pozdrawiam BAS

Sprawdzałem na stronie głównej nie ma już tego wpisu (chyba że jestem ślepy) ,przy instalacji w licencji też nic nie pisze .

Na twoje pytanie też nie ma odpowiedzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie -co ślepemu po oczach

Ja mam zachowaną wiadomość z kluczem od Yaniego w której jeden z fragmentów brzmi: The license and the key are valid for any future versions of FiatECUScan.

więc myślę że ta nowa licencja to jest dla nowych urzytkowników (mam taką nadzieję)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to super .

> Jedyne ryzyko że wersja multipleksowa będzie dużo bardziej preferowana i wzbogacana ,aż doprowadzi

> do tego że trzeba będzie ją kupić i co rok odnawiać licencję.

Nie sądzę, obyś się mylił.

IMO wersja MP jest zwykłą rozbudową oferty.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam mały problem z podłączeniem się do body compa. Wyświetla mi błąd coś w stylu niepewne połączenie (sprawdź kabel i ustawienia portu). Sprawdziłem wszystkie ustawienia i są OK (test połączenia wskazuje, że wszystko jest OK i można się połączyć). Czasami udaje się nawiązać połączenie z Body, ale po chwili jest zrywane. Niestety jeszcze ani razu nie udało mi się połączyć z procedurą proxy. Gdzie szukać błędu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akumulator w jakim stanie?

> Pozdrawiam BAS

niestety nie to. Dzisiaj sprawdzałem na nowym akumulatorze i dalej to samo. Udało mi się podłączyć do body i tam jest aktywny błąd linii CAN (o ile pamiętam, to chyba u106). Co to takiego i jak to naprawić? Może radio fabryczne, które ostatnio zamontowałem?? (działa wyświetlacz w liczniku i nic nie mruga, czyli powinno być OK).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.