Skocz do zawartości

Poproszę o opinie nt VW golfa 4


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

> ale nie w słynnym TDI-ku tylko 1,4 16V noPB nadwozie HTB rocznik 2001 ponoć po serwisie. Kupiony W

> PL itd. Ma to to jakieś bolączki. Wszelkie info mile widziane.

Taka taczka mułowata. Jeżeli bezwypadkowy, to bedzie jezdził i jezdził i jezdził i.... jezdził.

Typowe bolączki? Nudny, jest wszedzie na ulicy, mało miejsca z tyłu, zawieszenie "kanapowe". Jak ma służyć normalnym jazdom i jest w dobrym stanie - brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka taczka mułowata. Jeżeli bezwypadkowy, to bedzie jezdził i jezdził i jezdził i.... jezdził.

> Typowe bolączki? Nudny, jest wszedzie na ulicy, mało miejsca z tyłu, zawieszenie "kanapowe". Jak ma

> służyć normalnym jazdom i jest w dobrym stanie - brać.

Jeśli jego 75 KM to mół to co powiesz o aktualnym polo 55 KM cfaniaczek.gif a to być fura dla żony i coory. Może czasem na wypad na wakacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli to jest ten sam typ silnika 1.4 co wkładali do Seatów to qoopa jest.

> Te stare 1.4 były ok , te nowsze

możesz podać oznaczenia tych lepszychlub gorszych silników ( VW lubuje się w oznaczeniach typu ADX)

W czym objawia się qooopowatość wspomnianych motorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale nie w słynnym TDI-ku tylko 1,4 16V noPB nadwozie HTB rocznik 2001 ponoć po serwisie. Kupiony W

> PL itd. Ma to to jakieś bolączki. Wszelkie info mile widziane.

Solidne auto ale silnik zdecydowanie za słaby. Miałem okazje zrobić długą trasę takim Golfem - męczarnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz podać oznaczenia tych lepszychlub gorszych silników ( VW lubuje się w oznaczeniach typu ADX)

niestety nie

> W czym objawia się qooopowatość wspomnianych motorów.

zmienili tłoki na krótsze (chcieli odchudzić silnik) przez co szybciutko robi się owal w cylindrze i zaczyna stukać jak dieselek.

seat bronił się jak mógł przed wymianami ale jak klient był "uparty" to wymieniali mu dół silnika (przyjeżdżały gotowce na palecie) w ramach gwarancji ale dziady nie chcieli zwracać za zmiany w dowodzie rejestracyjnym bo wtedy jeszcze obowiązywał numer silnika.

był jeszcze jakiś silniczek też chyba 1.4 lub 1.6 w którym siadała (pękała) taka malutka roleczka (wałeczek) od paska rozrządu, WV też nie chciał się przyznać do bubla no.gif

Myślę że najszybciej się dowiesz u źródła czyli jakieś forum Golfa ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale nie w słynnym TDI-ku tylko 1,4 16V noPB nadwozie HTB rocznik 2001 ponoć po serwisie. Kupiony W

> PL itd. Ma to to jakieś bolączki. Wszelkie info mile widziane.

Jezdzilem Foxem z tym silnikiem, po wlaczaniu klimy ledwo sie to rozpedzalo zlosnik.gif

Ja bym szukal czegos z wiekszym silnikiemok.gif

Te silniki chyba mialy jakis problem z odma, ktora lubila sobie zamarznac i wywalo olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 16v AKQ 75 KM.

Silnik alu. Jedyna zaleta - cichy.

Bolaczka - wada odmy, ktora sie zatyka w zimie przy mrozach i motor wyrzuca olej. Naprawa latwa i tania (czyszczenie odmy), ale klopotliwa. Warto miec dobry olej i czesto go zmieniac.

Nie ma ch-ki 16v. W kazdym zakresie obrotow jest malo dynamiczny.

Zuzycie paliwa od 6,2 l do 8,3 l. Srednio 7,5 l/100 km.

Rozrzad na dwoch paskach.

Subiektywne podsumowanie: Wyglad Golfa IV jest lepszy niz jego 1.4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezdzilem Foxem z tym silnikiem, po wlaczaniu klimy ledwo sie to rozpedzalo

> Ja bym szukal czegos z wiekszym silnikiem

> Te silniki chyba mialy jakis problem z odma, ktora lubila sobie zamarznac i wywalo olej...

Powiem tak panowie mocy tutaj fakt bidnie a jak dojdzie klima to pewnie będzie to to w miejscu stało ale, TO NIE BĘDZIE AUTO DO ŚCIGANIA sie tylko do jazdy po mieście.

Odma to ten wężyk odpowietrzający silnik? Jeśli tylko mam się o to martwić i brak mocy to dam radę grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś może łopatologicznie wskazać gdzie znajduje się ta nieszczęsna odma? I jak zdiagnozować czy akurat jest z nią problem, lub gdzie szukać oleju który pojawiał się w przypadku gdyby juz był problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to dziś będę prowadził wstępne oględziny takowego właśnie pod kątem miejsc i tego typu spraw.

co do miejsc i bagażnika to my się jeszcze w czwórkę mieścimy (córki mają dopiero 4 i 2 lata więc jeżdżą w fotelikach bo to trochę zmienia ich pozycję do siedzenia), przy pełnym obciążeniu starsza jeździ za miejscem pasażerskim i nie ma szans żeby żona miała max cofnięty fotel, młodsza jeździ za mną i fotelik wymusza inne ułożenie nóg i ma rzeczywiście mało miejsca a ja muszę zmieniać swoją pozycję na fotelu (oparcie mam raczej pionowo) i muszę podnieść fotel żeby miejsca jej zrobić na nóżki także ten parametr (miejsce na tylnej kanapie) nas skłoni do zmiany auta w przyszłym roku, generalnie mam wrażenie, że samochód w środku jest jakiś taki strasznie "skompresowany" i np. w brawie czuję się jakbym jeździł w samochodzie o rozmiar większym, schowków ja nie mam żadnych (oprócz of kors tych w drzwiach i przed pasażerem )- mam inne fotele z przodu i nie ma nawet kieszeni z tyłu siedziska hmm.gifzlosnik.gif, ale z kolei imo bagażnik daje rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do miejsc i bagażnika to my się jeszcze w czwórkę mieścimy (córki mają dopiero 4 i 2 lata więc

> jeżdżą w fotelikach bo to trochę zmienia ich pozycję do siedzenia), przy pełnym obciążeniu

> starsza jeździ za miejscem pasażerskim i nie ma szans żeby żona miała max cofnięty fotel,

> młodsza jeździ za mną i fotelik wymusza inne ułożenie nóg i ma rzeczywiście mało miejsca a ja

> muszę zmieniać swoją pozycję na fotelu (oparcie mam raczej pionowo) i muszę podnieść fotel

> żeby miejsca jej zrobić na nóżki także ten parametr (miejsce na tylnej kanapie) nas skłoni do

> zmiany auta w przyszłym roku, generalnie mam wrażenie, że samochód w środku jest jakiś taki

> strasznie "skompresowany" i np. w brawie czuję się jakbym jeździł w samochodzie o rozmiar

> większym, schowków ja nie mam żadnych (oprócz of kors tych w drzwiach i przed pasażerem )- mam

> inne fotele z przodu i nie ma nawet kieszeni z tyłu siedziska , ale z kolei imo bagażnik

> daje rade

Co do bagażnika to mam boxa na dach wiec dodatkowe 300 L się zawsze znajdzie, a co do miejsca jak dajemy rade w polo to i w golfie pewnie damy. Po obiedzie będę go oglądał więc wypowiem sie co do ilości miejsca. I czy mnie to zadowala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale nie w słynnym TDI-ku tylko 1,4 16V noPB nadwozie HTB rocznik 2001 ponoć po serwisie. Kupiony W

> PL itd. Ma to to jakieś bolączki. Wszelkie info mile widziane.

Golf to solidna - nudna konstrukcja. Jednakże silnika nie polecam. Silnik mocno męczy się ciągnąc to nadwozie, spala więcej niż większe pojemności a auto nie jedzie. Dodatkowo padają przepustnice z wbudowanym silnikiem krokowym. Nowa markowa ok 1200 zł.

Reasumując golf jako nudny dupo wóz oink.gif ujdzie - silnik nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy coś gdzieś czytali i wiedzą, że dzwoni, ale....

posłuchaj użytkownika.

Akurat ilość miejsca i dynamika to kwestie,które sam stwierdzisz. Wiadmo, że na AK min to 150KM itd. zlosnik.gif

IMHO nie jest z tym źle wazniak.gif

Odma potrafi zamarznąć, gdy jeździ się w zimie na krotkich odcinkach i zrobi się w niej majonez. To nie jest problem bo wystarczy to raz na sezon przeczyścić i jest spokój. ASO dokładało grzałki na odmę za coś ok 300zł.

Teraz dlaczego nie 1.4 16V: silnik ma wadę tłoków, które wydają dźwięk jak diesel (większość mechaników powie, że popychacze do wymiany - pytajcie wtedy czy jak po wymianie nie przestanie klekotać to czy usługa będzie gratis zlosnik.gif). Wada ta podobno nie wynika, ze skoku tłoka tylko z pokrycia tłoków teflonem,który się ściera (tego akurat na własnej skórze nie przerabiałem tylko wiele czytałem). Ja przyzwyczaiłem się do dźwięku. Mój oleju wiele nie spala a podobno niektóre egzemplarze potrafią łyknąć 1l/1000km sick.gif

Teraz wada najważniejsza: skrzynie biegów w 1,4 16V, 1.6 i SDI. Pada różnicowy a regenerowane skrzynie kosztują ok 1000 zł i kij wie czy ta regenerowana zaraz się nie posypie.

Jak na Golfa to sporo tych wad i nie są to pierdoły crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz wada najważniejsza: skrzynie biegów w 1,4 16V, 1.6 i SDI. Pada różnicowy a regenerowane

> skrzynie kosztują ok 1000 zł i kij wie czy ta regenerowana zaraz się nie posypie.

po 2001 poprawiono skrzynie i zamiast nitow zstosowano wzmocnione sruby - probelmu bark

> Jak na Golfa to sporo tych wad i nie są to pierdoły

racja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po 2001 poprawiono skrzynie i zamiast nitow zstosowano wzmocnione sruby - probelmu bark

Niby tak, bo zamiast nitów 9mm dali śruby 11mm, ale czy to spowodowało likwidację problemu to nikt nie wie. W ETKA dokładnie jest określone od którego VIN są już śruby. Ryzyko IMHO dalej pozostaje. Moje nity puściły przy 213 kkm a niektore skrzynie nie nie mogą dotrwać do 100 kkm sick.gif

Mam teraz śruby 9mm, ale siedzę jak na szpilkach zlosnik.gif

BTW cena 6 szt. śrub: 330 zł sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby tak, bo zamiast nitów 9mm dali śruby 11mm, ale czy to spowodowało likwidację problemu to nikt

> nie wie. W ETKA dokładnie jest określone od którego VIN są już śruby. Ryzyko IMHO dalej

> pozostaje. Moje nity puściły przy 213 kkm a niektore skrzynie nie nie mogą dotrwać do 100 kkm

> Mam teraz śruby 9mm, ale siedzę jak na szpilkach

> BTW cena 6 szt. śrub: 330 zł

To nie ciekawie z tym montażem na nity, a Ja wyczytałem, że silniki bodajże 1.2 3cylindrowe w Skodach Fabia głowicę mają przynitowaną - prawda to hmm.gif Czy cała grupa VAG nituje i szybko montuje tongue.gif

Jak kolega AxiT wróci po obiedzie po oględzinach na forum oby sraczki nie dostał jak was poczyta biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale nie w słynnym TDI-ku tylko 1,4 16V noPB nadwozie HTB rocznik 2001 ponoć po serwisie. Kupiony W

> PL itd. Ma to to jakieś bolączki. Wszelkie info mile widziane.

Matula takowym się powozi, 1.4 zdecydowanie nie pasuje do tego samochodu, spalanie w mieście w granicach 10-11 litrów, więc nie mało. "Na szczęście" zamarzła odma, wypluło olej i silnik się zatarł, w jego miejsce znalazł się 1.6, pali tyle samo, ale jeśli chodzi o osiągi to niebo, a ziemia. Zdecydowanie polecam 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale nie w słynnym TDI-ku tylko 1,4 16V noPB nadwozie HTB rocznik 2001 ponoć po serwisie. Kupiony W

> PL itd. Ma to to jakieś bolączki. Wszelkie info mile widziane.

Matula ma. Silnik(ww 1.4) po 2 miesiącach poszedł do wymiany (zapchana odma). Teraz wstawiony jest 1.6 i w ciągu 2 lat nie robione nic oprócz filtrów, olejów i klocków(1komplet). Samochód bezawaryjny i pancerny. Przebieg podobno 180 tys km. Rocznik 2001. Jako typowy dupowóz śmiało mogę polecić ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby tak, bo zamiast nitów 9mm dali śruby 11mm, ale czy to spowodowało likwidację problemu to nikt

> nie wie. W ETKA dokładnie jest określone od którego VIN są już śruby. Ryzyko IMHO dalej

> pozostaje. Moje nity puściły przy 213 kkm a niektore skrzynie nie nie mogą dotrwać do 100 kkm

> Mam teraz śruby 9mm, ale siedzę jak na szpilkach

> BTW cena 6 szt. śrub: 330 zł

Możesz powiedzieć / sprawdzić lub podać jak sie dowiedzieć od jakiego numeru jest ta zmiana. Pytam bo numer już mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie ciekawie z tym montażem na nity, a Ja wyczytałem, że silniki bodajże 1.2 3cylindrowe w

> Skodach Fabia głowicę mają przynitowaną - prawda to Czy cała grupa VAG nituje i szybko

> montuje

> Jak kolega AxiT wróci po obiedzie po oględzinach na forum oby sraczki nie dostał jak was poczyta

A niby dlaczego miałbym dostać sraczki niewiem.gif proszę o dokładne wytłumaczenie cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc co następuje: byłem widziałem i o to co stwierdziliśmy. -Samochód nie miał żadnych poważnych przygód lakierniczych.

-Dynamika silnika 1,4 fakt nie powala, jechaliśmy we czterech ( ja właściciel, i dwóch moich znajomych - w tym kolega z AK grinser006.gif ) wg mnie samochód dawał radę.

- wspomniany efekt odgłosu silnika TDI cichutko dawał się we znaki.

- Sprzęgło bierze w 3/4 wysokości

- klima działa

- ale pojawiło się jakieś cykanie niezależne od prędkości obrotowej i załączenia klimy - okolice cykanie lewa strona okolice rozrządu.

TERAZ kilka pytań mam w domu polo kierownica strasznie zniszczona ale fura ma prawie 200 kkm ten ma 140 ponoć realne bo to pierwszy właściciel od nowości u nich i serwisowany dość długo w aso. Ale kiere ma już trochę wtartą - czy w VW kiera jest mało odporna na wytarcie?

Czy uszczelki w drzwiach mogą się same przedziurawić bo w jednych tylnych drzwiach u samej góry uszczelka ma dwie dziury.

Jutro jedzie do ASO VW na oględziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak więc co następuje: byłem widziałem i o to co stwierdziliśmy. -Samochód nie miał żadnych

> poważnych przygód lakierniczych.

> -Dynamika silnika 1,4 fakt nie powala, jechaliśmy we czterech ( ja właściciel, i dwóch moich

> znajomych - w tym kolega z AK ) wg mnie samochód dawał radę.

> - wspomniany efekt odgłosu silnika TDI cichutko dawał się we znaki.

> - Sprzęgło bierze w 3/4 wysokości

> - klima działa

> - ale pojawiło się jakieś cykanie niezależne od prędkości obrotowej i załączenia klimy - okolice

> cykanie lewa strona okolice rozrządu.

> TERAZ kilka pytań mam w domu polo kierownica strasznie zniszczona ale fura ma prawie 200 kkm ten ma

> 140 ponoć realne bo to pierwszy właściciel od nowości u nich i serwisowany dość długo w aso.

> Ale kiere ma już trochę wtartą - czy w VW kiera jest mało odporna na wytarcie?

> Czy uszczelki w drzwiach mogą się same przedziurawić bo w jednych tylnych drzwiach u samej góry

> uszczelka ma dwie dziury.

> Jutro jedzie do ASO VW na oględziny.

Jeśli chodzi o kierę to u nas wygląda na 300 tys spokojnie. Być może TTTM ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam

> bo numer już mam

Sprawdzałem w ruskiej ETKA online i tam nie ma tej informacji.

Musi ktoś sprawdzić w polskiej pełnej wersji programu.

Co do Twojego posta poniżej.

Kierownicę mam skórzaną i po150 kkm była już dość zniszczona (przebieg mam pewny), ale widziałem takie same kierownice przy 160 kkm jak nowe także trudno wróżyć.

Cykanie w okolicach rozrządu to filtr węglowy par paliwa. Taki eco diwajs wink.gif Ma cykać ok.gif

Natomiast klekot o którym była mowa wcześniej cichnie po rozgrzaniu. Koniecznie posłuchaj tego auta na zimno!!!

EDIT: uszczelki mam całe skromny.gif

Czy Twoim zdaniem przegląd w ASO coś wniesie w temacie wad fabrycznych tego samochodu ???

Powiem wprost. Jeżeli cena tego samochodu jest na tyle niska, że potencjalna awaria lub klekot silnika są Ci niestraszne, to jedź na ten przegląd. W innym wypadku daj sobie spokój i nie zawracaj sobie głowy tym samochodem, nawet jeżeli stwierdzisz, że auto jest w stanie idealnym. Przynajmniej ja tak bym zrobił skromny.gifwazniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdzałem w ruskiej ETKA online i tam nie ma tej informacji.

> Musi ktoś sprawdzić w polskiej pełnej wersji programu.

> Co do Twojego posta poniżej.

> Kierownicę mam skórzaną i po150 kkm była już dość zniszczona (przebieg mam pewny), ale widziałem

> takie same kierownice przy 160 kkm jak nowe także trudno wróżyć.

> Cykanie w okolicach rozrządu to filtr węglowy par paliwa. Taki eco diwajs Ma cykać

> Natomiast klekot o którym była mowa wcześniej cichnie po rozgrzaniu. Koniecznie posłuchaj tego auta

> na zimno!!!

No właśnie był ciepły - czego szukać na zimnym silniku, jakiego dźwięku? Czy może to zostać wykryte w aso?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie był ciepły - czego szukać na zimnym silniku, jakiego dźwięku? Czy może to zostać

> wykryte w aso?

Zanim dojedziesz do ASO auto będzie ciepłe i co najwyżej powiedzą, że TTTM (co będzie zgodne z prawdą)

Jak auto będzie zimne to na pewno będziesz wiedział czego szukać wink.gif Powiedzmy, że jest to klekotanie jak w nowoczesnym silniku diesel. Klekot słychać tylko na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.