lisik Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 Czy to, że ciezarowki zabolokowaly dzisiaj cale miasto jest wynikiem braku zimowych opon, bezmyslnosci czy moze to jest sila wyzsza i kierowcy ciezarowek nie mieli na to wplywu? To jest jakas paranoja zeby wszystkie drogi zablokowane byly przez stojace w poprzek ciezarowki czy nie dajace rady podjechac pod byle wiadukt :/ Zresztą maniaków udowadniających wyższość letnich nad zimowymi też całe mnóstwo stoi na awaryjnych grrrrrrr 3,5 godziny 4km głownymi drogami mojej pieknej metropolii... A jak jest u Was? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bjo1 Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 > Czy to, że ciezarowki zabolokowaly dzisiaj cale miasto jest wynikiem braku zimowych opon, > bezmyslnosci czy moze to jest sila wyzsza i kierowcy ciezarowek nie mieli na to wplywu? > To jest jakas paranoja zeby wszystkie drogi zablokowane byly przez stojace w poprzek ciezarowki czy > nie dajace rady podjechac pod byle wiadukt :/ > Zresztą maniaków udowadniających wyższość letnich nad zimowymi też całe mnóstwo stoi na awaryjnych > grrrrrrr 3,5 godziny 4km głownymi drogami mojej pieknej metropolii... > A jak jest u Was? Proponuję wejść do czegoś z DMC 17t< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 Ciężarówki nie mają opon zimowych. I to drogowcy (albo ludzie nimi zarządzający) dupy dają nie odśnieżając dróg na czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 > Ciężarówki nie mają opon zimowych. I to drogowcy (albo ludzie nimi zarządzający) dupy dają nie > odśnieżając dróg na czas. przypominam, że "drogowcy" mają obowiązek odśnieżania "po ustaniu opadów" - tym szybciej, im wyższa kategoria odśnieżania. Źródło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saigon Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 > Ciężarówki nie mają opon zimowych. wiedza ...........0 opony zimowe do sam ciężarowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 > Ciężarówki nie mają opon zimowych. I to drogowcy (albo ludzie nimi zarządzający) dupy dają nie > odśnieżając dróg na czas. nie wypowiadaj sie na tematy na ktore nie masz pojecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 > Czy to, że ciezarowki zabolokowaly dzisiaj cale miasto jest wynikiem braku zimowych opon, > bezmyslnosci czy moze to jest sila wyzsza i kierowcy ciezarowek nie mieli na to wplywu? > To jest jakas paranoja zeby wszystkie drogi zablokowane byly przez stojace w poprzek ciezarowki czy > nie dajace rady podjechac pod byle wiadukt :/ > Zresztą maniaków udowadniających wyższość letnich nad zimowymi też całe mnóstwo stoi na awaryjnych > grrrrrrr 3,5 godziny 4km głownymi drogami mojej pieknej metropolii... > A jak jest u Was? stalem w korku na aleksandrowskiej i wlokniaezy gdzie wlasnie tych tirow bylo najwecej i tragedia, jedynym rozwiazaniem byla jazda po chodniku, swoja droga niektorzy kierowcy tirow nie mysla poprostu i wszystkie 3 pasy ruchu zablokowane, gdzie spokojnie osobowki mogly by przejechac, ciekawe kiedy je rusza bo wrocilem 20 min temu a wciaz stoja (nadmienie ze skonczylem prace o 15) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 > wiedza ...........0 > opony zimowe do sam ciężarowych Tylko ile ciężarówek takie opony naprawdę ma założone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszzsch Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 > Tylko ile ciężarówek takie opony naprawdę ma założone? dzis na radiu jeden mowil ze ma ,ale sa do d.py niemniej jednak na trasie co gorka to tiry staly! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 > I to drogowcy (albo ludzie nimi zarządzający) dupy dają nie > odśnieżając dróg na czas. tak tak tak najlepiej zwalic na kogos przy takim ataku zimy i natezeniu ruchu i tak sobie znakomicie daja rade rok temu wracalem z Wloch Od Austrii zaczela sie mega sniezyca W Austrii prawie zero plugow (dobrze, ze chociaz ruch byl spory to samochody to rozjezdzily) W Czechach jeden plug na kilkaset kilometrow (i tam to byly bardziej nartostrady niz autostrady) Pierwsze porzadne odsniezanie bylo w okolicy Cieszyna i Bielska i w PL mimo tak samo duzych opadow dalo sie jakos jechac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 > wiedza ...........0 > opony zimowe do sam ciężarowych Różnica między zimówkami a nie zimówkami żadna. Wiem to doskonale. Jak śnieg popada a drogowcy nie posypią piachem to podjazdy pod wzniesienia z tonażem graniczą z cudem. Jak prędkość za mała to stoi i miele i tylko dużo żwiru pomoże lub łańcuchy. Dziś wracałem z stolycy i widziałem jak te bezmyślne kierowcy TIRów zostawiali luki przed wzniesieniami. Bezmózgi chcieli mieć rozpęd pod górkę ale niestety idealni kierowcy sfrustrowani dziurami w korku zajeżdżali im drogę i efekt był taki że taki bezmózg stał pod górkę i nie mógł się wciągnąć. TIRY NA TORY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saigon Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 nie podniecaj się ......... ja tylko napisałem,że istnieją opony zimowe do sam cięż, nie dopisuję do tego innej legendy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 > nie podniecaj się ......... ja tylko napisałem,że istnieją opony zimowe do sam cięż, > nie dopisuję do tego innej legendy Spoko zluzowałem poślady Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Saigon Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 niestety rzeczywistość jest taka, że poza nielicznymi kierowcami jeżdżącymi własnymi autami, to kierowcy niewiele mają do powiedzenia co do wyboru ogumienia. Ja ma stawkę godzinową i jak stanę na stacji, żeby przeczekać, to mi wypłacą nadgodziny, a przeważnie przełożony decyduje, że nikt nie wyjeżdża. Jak "się pali", to wyjeżdża jeden (przeważnie starszy, doświadczony) i zdaje relacje. Jak odmówi jazdy, to wszyscy czekają. Czasami czeka się do nocy, żeby wyjechać (bo my musimy wyjechać i wykonać pracę) i właśnie mieć więcej miejsca.... no ale ja nie jeżdżę w Polsce. Większość kierowców w Polsce rozlicza się z km, więc normalne, że nie chcą stać i czekać. Nie bronie nikogo, niestety wielu kierowców to debile, ale nie tylko w ciężarówkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxiu Napisano 29 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2010 > Czy to, że ciezarowki zabolokowaly dzisiaj cale miasto jest wynikiem braku zimowych opon, > bezmyslnosci czy moze to jest sila wyzsza i kierowcy ciezarowek nie mieli na to wplywu? Nie wiem, zmieniać oponu na zimówki w ciężarówkach to wciąż egzotyka. Za to kupić łańcuchy można miło, łatwo i przyjemnie > Zresztą maniaków udowadniających wyższość letnich nad zimowymi też całe mnóstwo stoi na awaryjnych Gorsi są ci, którzy ci wyjadą przed samym nosem, żeby tańczyć po drodze przy 20 km/h, albo ci co to pchają się na złamanie karku i wyprzedzają gdzie się da. Ci, co to sobie przystają na awaryjnych "z górki" po prwej stronie drogi też bym chłostał > grrrrrrr 3,5 godziny 4km głownymi drogami mojej pieknej metropolii... > A jak jest u Was? 20 km z pracy w 45 minut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > stalem w korku na aleksandrowskiej i wlokniaezy gdzie wlasnie tych tirow bylo najwecej i tragedia, > jedynym rozwiazaniem byla jazda po chodniku, swoja droga niektorzy kierowcy tirow nie mysla > poprostu i wszystkie 3 pasy ruchu zablokowane, gdzie spokojnie osobowki mogly by przejechac, > ciekawe kiedy je rusza bo wrocilem 20 min temu a wciaz stoja (nadmienie ze skonczylem prace o > 15) Ja też miałem wątpliwą przyjemność próby przejazdu przez to skrzyżowanie i w końcu skręciłem w prawo i dalej Lutomierską. Do domu 10 km jechałem niecałe 3 godziny. Dzisiaj rano to samo - tiry zablokowały Traktorową, a przy Szczecińskiej stoi policja i informuje kierowców, że na Zgierz się nie da jechać, bo jakis tir zablokował drogę Jutro biorę aparat i jak sytuacja się powtórzy to robię zdjęcia albo filmiki tych bezmózgów w ciężarówkach i wysyłam do odpowiednich instytucji. Jak taki jeden z drugim zabuli odpowiedni mandat, to na drugi raz pomyśli. Mandat powinien dostac tez pracodawca czyli właściciel tira za oszczedzanie na oponach. Wam też proponuję to samo. Jak ludzie nie reagują na chamstwo, to staje sie ono normą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Wam też proponuję to samo. Jak ludzie nie reagują na chamstwo, to staje sie ono normą zacytuje Quote: Dziś wracałem z stolycy i widziałem jak te bezmyślne kierowcy TIRów zostawiali luki przed wzniesieniami. Bezmózgi chcieli mieć rozpęd pod górkę ale niestety idealni kierowcy sfrustrowani dziurami w korku zajeżdżali im drogę i efekt był taki że taki bezmózg stał pod górkę i nie mógł się wciągnąć. TIRY NA TORY Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > zacytuje Quote: > Dziś wracałem z stolycy i widziałem jak te bezmyślne kierowcy TIRów zostawiali luki przed > wzniesieniami. Bezmózgi chcieli mieć rozpęd pod górkę ale niestety idealni kierowcy > sfrustrowani dziurami w korku zajeżdżali im drogę i efekt był taki że taki bezmózg stał pod > górkę i nie mógł się wciągnąć. TIRY NA TORY Dobre nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Ciężarówki nie mają opon zimowych. I to drogowcy (albo ludzie nimi zarządzający) dupy dają nie > odśnieżając dróg na czas. a jak maja odśnieżyć ulicę, na której cały czas jest korek i do tego bezustannie pada śnieg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Ja też miałem wątpliwą przyjemność próby przejazdu przez to skrzyżowanie i w końcu skręciłem w > prawo i dalej Lutomierską. > Do domu 10 km jechałem niecałe 3 godziny. > Dzisiaj rano to samo - tiry zablokowały Traktorową, a przy Szczecińskiej stoi policja i informuje > kierowców, że na Zgierz się nie da jechać, bo jakiś tir zablokował drogę > Jutro biorę aparat i jak sytuacja się powtórzy to robię zdjęcia albo filmiki tych bezmózgów w > ciężarówkach i wysyłam do odpowiednich instytucji. Jak taki jeden z drugim zabuli odpowiedni > mandat, to na drugi raz pomyśli. Mandat powinien dostac tez pracodawca czyli właściciel tira > za oszczędzanie na oponach. > Wam też proponuję to samo. Jak ludzie nie reagują na chamstwo, to staje sie ono normą Jeździłeś ciągnikiem siodłowym na zimówkach?? Ja tak i co i nic to nie dawało, no prawie nic. W osobowym nie wyobrażam sobie jeździć zimę na letnich a ciężarowym nie czułem znaczącej poprawy. Poza tym nie wiesz czy ten "TIR" nie był właśnie na zimowych? Spoko jak osobówka zablokuje uliczkę to spoko jest. Powtórzę się że sam doświadczyłem na własnej skórze że jak zostawiam przerwę na to aby się bujnąć i wjechać to byłem obtrąbiany, wyprzedzano mnie i zajeżdżano mi drogę. Na szczęście tylko raz musiałem czekać na piaskarkę z piachem. Tak jestem bezmózgiem co jeździł "TIRem". Masz rację należy reagowac na chamstwo ale widzę ze panuje tu zasada "co wolno wojewodzie......" Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Jeździłeś ciągnikiem siodłowym na zimówkach?? Ja tak i co i nic to nie dawało, no prawie nic. W > osobowym nie wyobrażam sobie jeździć zimę na letnich a ciężarowym nie czułem znaczącej > poprawy. Poza tym nie wiesz czy ten "TIR" nie był właśnie na zimowych? Spoko jak osobówka > zablokuje uliczkę to spoko jest. Powtórzę się że sam doświadczyłem na własnej skórze że jak > zostawiam przerwę na to aby się bujnąć i wjechać to byłem obtrąbiany, wyprzedzano mnie i > zajeżdżano mi drogę. Na szczęście tylko raz musiałem czekać na piaskarkę z piachem. Tak jestem > bezmózgiem co jeździł "TIRem". Masz rację należy reagowac na chamstwo ale widzę ze panuje tu > zasada "co wolno wojewodzie......" > Pozdrawiam dlatego w ciezkich warunkach lepsza solowka lub tandem, a pozatym wydaje mi sie ze lepiej wykrecic pauze 1-2 dni niz przez ten czas przejechac 20km... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Jeździłeś ciągnikiem siodłowym na zimówkach?? Ja tak i co i nic to nie dawało, no prawie nic. W > osobowym nie wyobrażam sobie jeździć zimę na letnich a ciężarowym nie czułem znaczącej > poprawy. Poza tym nie wiesz czy ten "TIR" nie był właśnie na zimowych? Spoko jak osobówka > zablokuje uliczkę to spoko jest. Powtórzę się że sam doświadczyłem na własnej skórze że jak > zostawiam przerwę na to aby się bujnąć i wjechać to byłem obtrąbiany, wyprzedzano mnie i > zajeżdżano mi drogę. Na szczęście tylko raz musiałem czekać na piaskarkę z piachem. Tak jestem > bezmózgiem co jeździł "TIRem". Masz rację należy reagowac na chamstwo ale widzę ze panuje tu > zasada "co wolno wojewodzie......" > Pozdrawiam Bronisz tirowców . Od jakiej masy samochodu przestają działać opony zimowe??? A jak samochodem osobowym zaczniemy ciągnąć przyczepę to zimówki nadal działają czy już przestają ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Bronisz tirowców . > Od jakiej masy samochodu przestają działać opony zimowe??? > A jak samochodem osobowym zaczniemy ciągnąć przyczepę to zimówki nadal działają czy już przestają > ?? 500KM na pusto na jednej osi - zycze powodzenia... jezdziles kiedys ciagnikiem z naczepa? nie tyle przestaja dzialac ale dzialaja gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > a jak maja odśnieżyć ulicę, na której cały czas jest korek i do tego bezustannie pada śnieg? a co to soli nie można z samolotów zrzucić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mugen Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > a co to soli nie można z samolotów zrzucić ? można tez tak pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > 500KM na pusto na jednej osi - zycze powodzenia... > jezdziles kiedys ciagnikiem z naczepa? > nie tyle przestaja dzialac ale dzialaja gorzej. Testy sugerują, że opony zimowe mają 3-4 razy większą siłę ciągu niż opony letnie. Co ma do tego naczepa czy moc?? Odbierają tę przyczepność?? Jeżdżę m.in. Fiatem 125p i wiem, że z pustym bagażnikiem na oponach typowo letnich nie da się nim jeździć, a zawłaszcza ruszyć na śliskiej nawierzchni. Po zamontowaniu opon zimowych jest zdecydowana poprawa. Masz za dużo mocy?? Nie potrafisz jej kontrolować?? To ruszaj z dwójki czy trójki - tak przynajmniej się robi w samochodach osobowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > 500KM na pusto na jednej osi - zycze powodzenia... > jezdziles kiedys ciagnikiem z naczepa? > nie tyle przestaja dzialac ale dzialaja gorzej. Dlatego powinien byc wowczas taki sam zakaz jak w upaly Od lilku dni trabili w TV, ze bedzie atak zimy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Testy sugerują, że opony zimowe mają 3-4 razy większą siłę ciągu niż opony letnie. Co ma do tego > naczepa czy moc?? Odbierają tę przyczepność?? > Jeżdżę m.in. Fiatem 125p i wiem, że z pustym bagażnikiem na oponach typowo letnich nie da się nim > jeździć, a zawłaszcza ruszyć na śliskiej nawierzchni. Po zamontowaniu opon zimowych jest > zdecydowana poprawa. > Masz za dużo mocy?? Nie potrafisz jej kontrolować?? To ruszaj z dwójki czy trójki - tak > przynajmniej się robi w samochodach osobowych. ja nie mam z tym problemu, chwilowo jezdze na prawym i po plaskim, a w zasadzie nawet na pare dni mam przerwe... wez pojedz i zobacz jak sie jedzie duzym a potem porownuj do osobowki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Testy sugerują, że opony zimowe mają 3-4 razy większą siłę ciągu niż opony letnie. Co ma do tego > naczepa czy moc?? Odbierają tę przyczepność?? > Jeżdżę m.in. Fiatem 125p i wiem, że z pustym bagażnikiem na oponach typowo letnich nie da się nim Prepraszam Cie kolego, ale nie za bardzo rozumesz temat opon zimowych w ciezarowce, ani nie masz doswiadczenia z "duzymi". Roznieca jest o wiele mniejsza, niz osobowych. Po prostu nie mozna zrobic takiej opony z mieszanki tak miekkiej, jak do osobowych. Do tego silnik ma bardzo waski zakres obrotow uzytecznych. Masz 400-500KM, gigantyczny moment obrotowy i nie mozesz po prostu tak latwo tego wyczuc, a jak jeszcze jest sterowanie automatyczne... Ja nie chce nikogo bronic, ale ci goscie nie blokuja drog dla przyjemnosci. Niedawno na wyswietlaczu nad autostrada wyswietlili fajny napis: nie nie tak, ze utknales w korku, jestes jego czescia. Niektorzy tu posza, ze 3km z pracy do domu jechali 4godziny. Ja wolalbym sie przejsc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > ja nie mam z tym problemu, chwilowo jezdze na prawym i po plaskim, a w zasadzie nawet na pare dni > mam przerwe... > wez pojedz i zobacz jak sie jedzie duzym a potem porownuj do osobowki... Sranie w banie. Rozumiem, że opony w ciężarówce działają na innej zasadzie jak w osobówce?? Głowę daję, że gdyby porównać na zlodowaciałym śniegu dwa ciągniki siodłowe, jeden obuty w typowo letnie opony drugi w zimowe, to ten drugi miałby standardowo min. trzy razy większy ciąg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > można tez tak pomóc można tylko nie każdy ma 4x4 no i współczuje sprzęgłu bo dostało chyba trochę pod dupie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Niektorzy tu posza, ze 3km z pracy do domu jechali 4godziny. Ja wolalbym sie przejsc. TEż bym wolał.. ale zazwyczaj mam parę gratów ze sobą, których nie wezmę na plecy bo MPK to ja też bym omijał, skoro piechotą bym szybciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Prepraszam Cie kolego, ale nie za bardzo rozumesz temat opon zimowych w ciezarowce, ani nie masz > doswiadczenia z "duzymi". Roznieca jest o wiele mniejsza, niz osobowych. Po prostu nie mozna > zrobic takiej opony z mieszanki tak miekkiej, jak do osobowych. Do tego silnik ma bardzo waski > zakres obrotow uzytecznych. Masz 400-500KM, gigantyczny moment obrotowy i nie mozesz po prostu > tak latwo tego wyczuc, a jak jeszcze jest sterowanie automatyczne... > Ja nie chce nikogo bronic, ale ci goscie nie blokuja drog dla przyjemnosci. nie wiem czy widzieliście program o trackerach jeżdżących po lodzie ? (ice road truckers) ciekaw jestem jakie opony oni mają na kołach, bo nie raz rusza tam puste auto po lodzie i ... rusza bez obracania kołami przyglądałem się i raczej nie są to opony kolcowane, zresztą takie opony zniszczyły by pewnie lód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > TEż bym wolał.. ale zazwyczaj mam parę gratów ze sobą, których nie wezmę na plecy bo MPK to ja też > bym omijał, skoro piechotą bym szybciej ja wczoraj dreptałem z centrum i w godzinę i 10 min dotarłem na obrzeża z buta przy okazji sącząc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > ja wczoraj dreptałem z centrum i w godzinę i 10 min dotarłem na obrzeża z buta przy okazji sącząc Mandacik się należy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lynda Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > ja wczoraj dreptałem z centrum i w godzinę i 10 min dotarłem na obrzeża z buta przy okazji sącząc ja tak sobie myślę.. czy jutro lepiej wyjechać o 7 żeby być na 9 czy może lepiej piechtą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > nie wiem czy widzieliście program o trackerach jeżdżących po lodzie ? (ice road truckers) > ciekaw jestem jakie opony oni mają na kołach, bo nie raz rusza tam puste auto po lodzie i ... rusza > bez obracania kołami > przyglądałem się i raczej nie są to opony kolcowane, zresztą takie opony zniszczyły by pewnie lód Tyle że lód jest zawsze płaski. A tu jest problem z podjazdem na wzniesienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Jutro biorę aparat i jak sytuacja się powtórzy to robię zdjęcia albo filmiki tych bezmózgów w > ciężarówkach i wysyłam do odpowiednich instytucji. Mój ty geniuszu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Tyle że lód jest zawsze płaski. A tu jest problem z podjazdem na wzniesienia. płaski jest, ale czasem z lodu trza zjechać i tam już podjazdy bywają zresztą nie wiem czy widziałeś jakiś odcinek, ale tam auta ruszają normalnie, bez obracania kołami w miejscu mnie w osobówce na lodzie się tak nie udało wcześniej koledzy pisali że 400KM kolosem to niemożliwe dlatego specjalne opony "super miękkie" - tam dodatkowo morzy po -30'C to norma zmodyfikowane auta ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Testy sugerują, Buahahahahahahahahaa Dobre, dobre. Obiektywna prasa motoryzacyjna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Mandacik się należy . ćśśicho jakoś trzeba było sobie umilić drogę, fajnie to wyglądało jak całe pielgrzymki wędrowały przez miasto ah ta zima Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Buahahahahahahahahaa > Dobre, dobre. > Obiektywna prasa motoryzacyjna. Rozumiem, że np. jak ADAC testuje opony czy nawet Auto Świat i podają siłę ciągu np. w kN to te wartości biorą z powietrza???? Czy jednak podpinają siłomierz??? A jak podają drogę hamowania to też oszukują???? Czyli np. opony letnie na śniegu nie mają dłuższej drogi hamowania niż zimowe, bo testy oszukują??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Mój ty geniuszu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Dziś wracałem z stolycy i widziałem jak te bezmyślne kierowcy TIRów zostawiali luki przed > wzniesieniami. nie żebym się czepiał, ale jest sobie na śląsku na jedynce wzgórze wandy i w stronę K-ce wczoraj droga była całkowicie zablokowana. A to z tego powodu, że jeden TIR nie podołał zatrzymując się na prawym pasie . W związku z czym Panowie w TIRach na dole stwierdzili, że zablokują WSZYSTKIE pasy i poczekają aż tamten się wygramoli Nie mogli zostawić lewego otwartego, tak żeby osobówki mogły jechać? A mogli, ale "jak oni stoją, to inni też mają" . To zdanie zresztą dość często się słucha również przy zwężeniach, przy których takie TIRy blokują pas, który za pareset metrów lub pare km będzie zwężany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > płaski jest, ale czasem z lodu trza zjechać i tam już podjazdy bywają Zakładam że tam jest droga utrzymana. Zresztą, nawet ta lodowa droga jest lepiej utrzymana niż nasze autostrady. > zresztą nie wiem czy widziałeś jakiś odcinek, ale tam auta ruszają normalnie, bez obracania kołami > w miejscu > mnie w osobówce na lodzie się tak nie udało > wcześniej koledzy pisali że 400KM kolosem to niemożliwe Może mają jakiś bieg o bardzo małym przełożeniu? > dlatego > specjalne opony "super miękkie" - tam dodatkowo morzy po -30'C to norma > zmodyfikowane auta ? Zakładam że te auta są po sporych modyfikacjach. One jeżdżą tylko na tej trasie, więc ma sens stosowanie specjalistycznych rozwiązań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 Widzialem ten program i same auta sa inne niz te, ktore to wlasnie blokuja drogi. Maja z tylu 2 napedzane mosty, a to juz sporo. Zawsze maja dociazone osie napedzane. Teren jest wzglednie plaski, a jak jest gorka to maja sie gdzie rozpedzic. Moga hamowac sama naczepa i maja cala droge dla siebie, wyznaczone limity predkosci min i max. Duzo robi tez bardzo niska temperatuta. Zmrozony snieg daje lepsza przyczepnosc niz taki ledwo zamarzniety. Dzis w nocy temperatura ma spasc znacznie i bedzie widac poprawe na drogach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Rozumiem, że np. jak ADAC testuje opony czy nawet Auto Świat i podają siłę ciągu np. w kN to te > wartości biorą z powietrza???? Czy jednak podpinają siłomierz??? A jak podają drogę hamowania > to też oszukują???? Czyli np. opony letnie na śniegu nie mają dłuższej drogi hamowania niż > zimowe, bo testy oszukują??? Rozumiem, że dopóki nie ma NIEZALEŻNYCH testów to są to tzw "testy". Jeżeli organizator/publikator "testów" jednocześnie żyje z reklam "testowanych" produktów i wpływy z tych reklam to dla niego być albo nie być, to... Rozumiemy się ? Poza tym "testowanie" opon to bzdura - ta sama, a raczej "ta sama" opona na 2 różnych autach będzie się zupełnie (!) różnie zachowywać. "Ta sama" opona w różnych rozmiarach też będzie się różnie zachowywać. Zatem -> rozumiemy się -> wszelkie tzw "testy", to g... a nie testy. A to, że się "adeace, paaanie" podpisało to nic nie zmienia, skoro za "test" płaci producent. RAZ zdarzyło mi się uczestniczyć w obiektywnym (NAPRAWDĘ) obiektywnym teście produktu motoryzacyjnego. Wyniki były BARDZO zaskakujące. Co ciekawiej -> paru wiodących producentów przy zaproszeniu do tego testu powiedziało wprost -> wystąpimy _TYLKO_ JEŚLI wygramy. Ale wciąż w swym zaślepieniu zrównujesz osobową popierdółkę ze sprzętem do transportu ciężkiego, wychodząc z - o jakże naiwnego - stwierdzenia, że "skoro też ma kółka to to jest to samo". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > wcześniej koledzy pisali że 400KM kolosem to niemożliwe Czytać nie umiesz. 400 KM sprzętem NA PUSTO i z napędem 4x2 nie ruszysz. Porównujesz takie coś ze sprzętem 6x6 - trochę wiesz... Rozumiesz ? Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan... (wiadomo co). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 30 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2010 > Zakładam że tam jest droga utrzymana. Zresztą, nawet ta lodowa droga jest lepiej utrzymana niż > nasze autostrady. już nie przesadzaj, podjazdy też są "białe" a nie jakieś ekstra czarne posolone > Może mają jakiś bieg o bardzo małym przełożeniu? może, choć to raczej właśnie na odwrót, przecież na śliskim rusza się z wyższego biegu > Zakładam że te auta są po sporych modyfikacjach. One jeżdżą tylko na tej trasie, więc ma sens > stosowanie specjalistycznych rozwiązań. może, choć nie wiem jakie mogły by to być modyfikacje przeważnie są to dość proste auta, chyba leciwe, więc elektronika odpada może jakieś specjalne sprzęgła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.