Skocz do zawartości

Passat B5FL czy Vectra C ??


Sqbn

Rekomendowane odpowiedzi

Co byście wybrali, mając na uwadze auto na trasy, koniecznie w dieslu i nadwoziu kombii ?! Laguna i Mondeo mk3 jakoś mnie nie przekonują... troche skłaniam się ku Vectrze C, bo to że jest zupełnie inna od wersjii B, może mieć dobry wpływ na to że się tak szybko nie zpowszechni jak FL, który mocno trąci obytym B5... ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co byście wybrali, mając na uwadze auto na trasy, koniecznie w dieslu i nadwoziu kombii ?! Laguna i

> Mondeo mk3 jakoś mnie nie przekonują... troche skłaniam się ku Vectrze C, bo to że jest

> zupełnie inna od wersjii B, może mieć dobry wpływ na to że się tak szybko nie zpowszechni jak

> FL, który mocno trąci obytym B5... ??

VC po lifcie czy przed ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B5 to kawał porządnego auta. taki 1.9 110, albo 115 kuni to też nie do zabicia motory. Minus to własnie to obycie - auto nie ma w sobie żadnego polotu - po prostu jeździ i tyle smile.gif w sumie lepiej wziąć coś po lifcie - ładniejsze.

Vectry C nie znam, wiem tyle że nie skręca zeby.GIF

Mondeo - znaleźć coś bez korozji i będzie służył. na pewno najlepsza zawiesza

ze wszystkich - daje najwiecej frajdy z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to obojętne czy Vectra czy Passat. Oba brzydkie, o urodzie i poręczności wagonu kolejowego, oba przestronne w środku, w obu montowane dobre diesle (TDI w VW i CDTI w Oplu). Gdybym miał wybierać między taką dżumą a cholerą to szukałbym Vectry. Może przynajmniej będzie mniej popularna wśród złodziei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> głupoty gadasz. od 2004 korozja wcale nie jest juz taka masowa w mondeo.

Kolega chciał naprawdę kupić kilkuletnie mondeo kombi - zrezygnował, głównie przez korozję, która była już widoczna nawet w 3-latkach no.gif

Może źle szukał, skoro tylko rudą znajdował - a może tych nierdzewiejących ludzie nie sprzedają hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wybrałem 3BG , 150-konny benzynowy sedan.Nie chciałem mieć ani Opla ani silnika diesla, jestem zadowolonym użytkownikiem i moje zdanie podziela moja żona która na codzień kieruje tym autem.Spalanie w mieście nie przekracza 11l/100km a jak się wypad zrobi na jakieś wakacje to na zbiorniku mogę 980 kilometrów przejechać - załadowany do pełna.

Do wad mogę zaliczyć jedynie parkowanie - to nie to samo co Seicento.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co byście wybrali, mając na uwadze auto na trasy, koniecznie w dieslu i nadwoziu kombii ?!

zdecydowanie Crome ok.gif

za te same pieniazki kupi sie mlodsza z mniejszym przebiegiem, a i wuposazeniu Croma czesto wypada znacznie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście moge wypowiedzieć się na temat vectry c, posiadam osobiście Signum, a to jest bliżniacza konstrukcja vectry c.

Powiem tak mi osobiście jeździ się bardzo dobrze, nie ma kłopotów z zawieszeniem na polskich drogach, wykończenie wnetrza dla mnie na +, nic nie skrzypi itp... ceny cześci eksploatacyjnych rozsądne. Silnik w moim autku to 1.9 cdti 150km automat, spalanie przyzwoite w szczególności w trasie ok 7-7,5 litra, w mieście ok 9 litrów, dynamika jak najbardziej ok. Przez okres moje użytkowania jakieś 1,5 roku nie było żadnej awarii, oprócz spalonej żarówki z tyłu. W razie pytań służe pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co byście wybrali, mając na uwadze auto na trasy, koniecznie w dieslu i nadwoziu kombii ?! Laguna i

> Mondeo mk3 jakoś mnie nie przekonują... troche skłaniam się ku Vectrze C, bo to że jest

> zupełnie inna od wersjii B, może mieć dobry wpływ na to że się tak szybko nie zpowszechni jak

> FL, który mocno trąci obytym B5... ??

jesli mialbym wybierac miedzy poliftowym paskiem a przedliftowa viki to oczywiscie pasek w jakiejs fajnej wersji - imo ze wzgledu na to, ze w opelku nie ma dobrego silnika, dopiero 1,9 cdti jest ok a nie wiem czy sie lapie w Twoj budzet

miedzy B5fl a mdo - wzialbym mondeo

a miedzy tymi co wymieniles a honda - accord po 03r

nie zapomnij o ac hehe grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co byście wybrali,

Wczesniej miałem Paska B5 po lifcie, teraz ma Vectrę C więc coś tam wiem grinser006.gif. Zaczynamy od Passata, plusy;

- lepsza ergonomia w srodku,

- ogrom dostępności części zarówno ori jak i zamienników,

- lepiej pokonuje poprzeczne nierówności drogi,

- dobrze ogarnięty przez mechaników w PL,

- materiały użyte do wykończenia środka są odporne na

zniszczenie,

- + 10 punktów na dzielni grinser006.gif

- potencjalnie łatwiej go kiedyś sprzedaż.

Minusy:

- ma wzięcie ( zaliczyłem 3 włamania w tym ostatnie

skuteczne oslabiony.gif),

- mniej miejsca w środku i mnniejszy bagażnik (nie robiłem

pomiarów miarką , subiektywne odczucia),

- o wiele bardziej wrażliwy silnik na jakość paliwa (mowa o TDI),

- droższe ubezpieczenie za znaczek VW,

- starsza konstrukcja od VC

Vectra i jej plusy;

- nie kradną zlosnik.gif

- z reguły lepiej wyposażone,

- 6 bieg w trasie to jest to !! ( w dieslu)

- tańsze części eksploatacyjne

- stabilniejsza przy większych predkościach,

- wiecej miejsca!!!!,

- nie rdzewieje jak to miało miejsce przy poprzednik modelu

Minusy:

- EGR

- gorsza ergonomia,

- słabsza zawiecha niż w Pasku (chodzi mi o żywotność)

W sumie wybrałbym BMW X5 grinser006.gif a tak poważnie to chyba jednak Vectra. Może nie miażdzącą przewagą ale jednak....

P.S Jak VC to tylko 1.9 CDTI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem już wątpliwości kiedy pisałeś, że Passat ma mniej miejsca w środku niż Vectra, ale

> utwierdziłeś mnie tekstem o zawieszce - chyba nie wiesz o czym piszesz

nie chce bic tu piany i szukać jakiś mega wymiarów, szkiców, itp. Tak na szybko http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b5.html#passat-b5-kombi

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/opel/vectra/c.html#vectra-c-kombi

Tak jak pisałem, nie mierzyłem miarką ale na 100% bagaznik Vectra ma większy.

A z zawieszeniem....... Passat miał +- 210tys km, Vectra ma 200 tys ( bez 2,5 tys) i doskonale wiem na co i w jakiej sumie szły pieniądze na naprawę lub wymiane zawiechy. No ale może się mylę

30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P.S Jak VC to tylko 1.9 CDTI

Dobry bo to silnik Fiata hehe.gifok.gif Niestety ma komory wirowe w "VC" które trochę się przecinają

Więc zdecydowanie polecam na bazie tej samej płyty podłogowej z oryginalnym silnikiem Fiata Cromę 1,9 MJTD 150 KM w Manualu.... lub automacie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobry bo to silnik Fiata Niestety ma komory wirowe w "VC" które trochę się przecinają

> Więc zdecydowanie polecam na bazie tej samej płyty podłogowej z oryginalnym silnikiem Fiata Cromę

> 1,9 MJTD 150 KM w Manualu.... lub automacie

Naprawa 400zl wiec nie ma co sie podniecac, sa rzeczy drozsze w naprawie przy dieslach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobry bo to silnik Fiata Niestety ma komory wirowe w "VC" które trochę się przecinają

> Więc zdecydowanie polecam na bazie tej samej płyty podłogowej z oryginalnym silnikiem Fiata Cromę

> 1,9 MJTD 150 KM w Manualu.... lub automacie

Quote:


Samochód: Croma 1,9 MJTD 150 KM


Tak myślałem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A z zawieszeniem....... Passat miał +- 210tys km, Vectra ma 200 tys ( bez 2,5 tys) i doskonale wiem

> na co i w jakiej sumie szły pieniądze na naprawę lub wymiane zawiechy. >No ale może się mylę

wydaje mi się, że wielowahacz w passacie jest znacznie bardziej kosztochłonny i problemowy niż zawiaska w vectrze. Mam VC - rozpoczęła już trzeci rok i przejechane 110 tys km. W tym czasie nie robione absolutnie nic, ale wiadomo - auto nowe. Jednocześnie zajmowałem się szwagierki b5 po FL - w ciągu 20 tys km wahacze wymieniane dwa razy. Mój przyjaciel ma również b5 ale sprzed liftu - regularnie walczy z wahaczami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wydaje mi się, że wielowahacz w passacie jest znacznie bardziej kosztochłonny i problemowy niż

> zawiaska w vectrze. Mam VC - rozpoczęła już trzeci rok i przejechane 110 tys km. W tym czasie

> nie robione absolutnie nic, ale wiadomo - auto nowe. Jednocześnie zajmowałem się szwagierki

> b5 po FL - w ciągu 20 tys km wahacze wymieniane dwa razy. Mój przyjaciel ma również b5 ale

> sprzed liftu - regularnie walczy z wahaczami.

Mam b5fl z 2001 roku od dwoch lat jeszcze nic nie robilem przy wachaczach (raz koncowke drozka tylko zmienialem) a jezdze latem na 225/45/17. Moze kupowali jakies tanie zamienniki i dlatego padały hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam b5fl z 2001 roku od dwoch lat jeszcze nic nie robilem przy wachaczach (raz koncowke drozka

> tylko zmienialem) a jezdze latem na 225/45/17. Moze kupowali jakies tanie zamienniki i dlatego

> padały

pierwszy raz była fortuna, drugi raz chyba trw. Za drugim razem zdecydowanie lepiej było. Niemniej jednak dwa egzemplarze i problemy właśnie z przednim zawieszeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobry bo to silnik Fiata Niestety ma komory wirowe w "VC" które trochę się przecinają

> Więc zdecydowanie polecam na bazie tej samej płyty podłogowej z oryginalnym silnikiem Fiata Cromę

> 1,9 MJTD 150 KM w Manualu.... lub automacie

Pytanie brzmi: Passat B5Fl czy Vectra C.

Może powtórzę: pytanie brzmi - Passat B5Fl czy Vectra C.

grinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam b5fl z 2001 roku od dwoch lat jeszcze nic nie robilem przy wachaczach (raz koncowke drozka

> tylko zmienialem) a jezdze latem na 225/45/17. Moze kupowali jakies tanie zamienniki i dlatego

> padały

b5fl mają trwałe zawieszenie, osobiście znam egzemplarz, który przejechał ~100 tysięcy na oryginalnym zawieszeniu, i z tego co wiem, jeździ dalej bez żadnych problemów czy stuków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli mialbym wybierac miedzy poliftowym paskiem a przedliftowa viki to oczywiscie pasek w jakiejs

> fajnej wersji - imo ze wzgledu na to, ze w opelku nie ma dobrego silnika, dopiero 1,9 cdti

> jest ok a nie wiem czy sie lapie w Twoj budzet

> miedzy B5fl a mdo - wzialbym mondeo

> a miedzy tymi co wymieniles a honda - accord po 03r

> nie zapomnij o ac hehe

Dobry, ale trochę słaby diesel to 2.2DTI - na prawdę niezły silnik, a z benzyn to do wyboru do koloru fajnych silników. 1.8, 2.2 nie Direct, 2.0T i 2.8 V6 Turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> b5fl mają trwałe zawieszenie, osobiście znam egzemplarz, który przejechał ~100 tysięcy na

> oryginalnym zawieszeniu, i z tego co wiem, jeździ dalej bez żadnych problemów czy stuków

I to ma być powód do dumy? Samochody klasy B śmigaja dużo więcej na oryginalnym zawieszeniu więc od Passata oczekiwałbym czegoś więcej niz tylko 100tys km. Nie wspominając że drugie tyle oczekiwałbym po samej "legendzie" jakości VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co byście wybrali, mając na uwadze auto na trasy, koniecznie w dieslu i nadwoziu kombii ?! Laguna i

> Mondeo mk3 jakoś mnie nie przekonują... troche skłaniam się ku Vectrze C, bo to że jest

> zupełnie inna od wersjii B, może mieć dobry wpływ na to że się tak szybko nie zpowszechni jak

> FL, który mocno trąci obytym B5... ??

Vectra C 1.9 CDTI 150km. po lift.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś powiedziałem Ci co myślę o porównaniu VW i Opel i to powtórzę.

Obydwa są dobre ale;

VW jest przewartościowany w stosunku do tego co daje.

Opel to jest optimum cena/jakość, a według mnie tańsze w utrzymaniu i mniej ma "drogich typowych usterek".

Jak wolę Opla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobry, ale trochę słaby diesel to 2.2DTI

Kto jest autorem tej konstrukcji - sam opel czy jakaś współpraca?

- na prawdę niezły silnik, a z benzyn to do wyboru do

> koloru fajnych silników. 1.8

daje to radę w tak ciężkim aucie? Jak ze spalaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kto jest autorem tej konstrukcji - sam opel czy jakaś współpraca?

Sam Opel

Silnik super trwały

Jedyny słaby punkt - pompa Bosch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam Opel

> Silnik super trwały

> Jedyny słaby punkt - pompa Bosch.

Czy awarie pompy wiążą się z takimi samymi kosztami jak w podobnej awarii w silnikach 2.0 DTi ? Jeśli tak to przecież wszyscy piszą "szukaj 1.9 CDTi a omijaj 2.0 DTi" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.