Skocz do zawartości

chlodzenie / termostat cd - szukam rozwiazania


dareq_

Rekomendowane odpowiedzi

wszyscy ktorzy mnie znaja i kojarza wiedza co mialem z chlodzeniem i starym silnikiem, niestety przy nowym i przy cleanie pojawiaja sie problemy

a wiec 1.2 8v, brak nagrzewnicy, clean, chlodnica nowa - chinol, wszystko szczelne, zbiorniczek wyrownawczy to zbiorniczek na plyn hamulcowy z CC

w ostatnich dniach pojawil sie problem z wywalaniem plynu z ukladu - przez korek i zbiorniczek

wentylator zalaczal sie idealnie powyzej 90 stopni, niestety nie nadazal chlodzic i temp momentalnie rosla (w korku na wolnych)

diagnoza - chlodnica chlodna, cofajacy sie plyn - termostat, z racji tego ze trzeba jezdzic wyciagnelismy wkladke termostatu, bo nie bylo jak podmienic

byloby idealnie ale wiem ze... jazda bez termostatu moze skutkowac wiekszym spalaniem, niedogrzanym silnikiem itp itd

sa jakies plusy takiego zabiegu ?

w trasie ledwo powyzej 60 stopni i wiatrak wyje non stop..

sam nie wiem czy to jakies pytania czy zale..po prostu mam juz tego serdecznie dosc

auto mocno i szybko sie grzeje, wiatrak w miescie chodzi caly czas, a wiem ze u niektorych cleanowcow problem nie wystepuje, czy to wina bardzo malutkiego zbiorniczka i zwiekszonego cisnienia ?

jaka moze byc przyczyna notorycznego padania termostatu ? czy sa jakies sprawdzone marki termostatu ?

pomozcie bo postawie w garazu i zostawie niech gnije

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a wiec 1.2 8v, brak nagrzewnicy, clean, chlodnica nowa - chinol, wszystko szczelne, zbiorniczek

> wyrownawczy to zbiorniczek na plyn hamulcowy z CC

Ile płynu Ci weszło do układu?

> w ostatnich dniach pojawil sie problem z wywalaniem plynu z ukladu - przez korek i zbiorniczek

> wentylator zalaczal sie idealnie powyzej 90 stopni, niestety nie nadazal chlodzic i temp

> momentalnie rosla (w korku na wolnych)

Przegazówka pomagała?

> diagnoza - chlodnica chlodna, cofajacy sie plyn - termostat, z racji tego ze trzeba jezdzic

> wyciagnelismy wkladke termostatu, bo nie bylo jak podmienic

> byloby idealnie ale wiem ze... jazda bez termostatu moze skutkowac wiekszym spalaniem, niedogrzanym

> silnikiem itp itd

> sa jakies plusy takiego zabiegu ?

Brak problemu z zaciętym termostatem zlosnik.gif

> w trasie ledwo powyzej 60 stopni i wiatrak wyje non stop..

Wentyl Ci wyje przy 60*?

On sie nie ma prawa załączyc przy takiej temperaturze

> sam nie wiem czy to jakies pytania czy zale..po prostu mam juz tego serdecznie dosc

> auto mocno i szybko sie grzeje, wiatrak w miescie chodzi caly czas, a wiem ze u niektorych

> cleanowcow problem nie wystepuje, czy to wina bardzo malutkiego zbiorniczka i zwiekszonego

> cisnienia ?

> jaka moze byc przyczyna notorycznego padania termostatu ? czy sa jakies sprawdzone marki termostatu

> ?

> pomozcie bo postawie w garazu i zostawie niech gnije

Czy po wyjęciu wkładki, dalej się grzeje?

Motor ZTCP masz nowy, a pompa wody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda bez termostatu nie jest taka groźna ale latem zlosnik.gif a chłodnicę możesz wymienić na większą lub na taką o większym przepływie niż fabryczna ok.gif przez ten plastik do zamocowania węży wodnych widać: w oryginale takie jakby ściśnięte blaszki co nie polepsza sytuacji a w lepszych podróbkach lub tej z felicji rurki, które na pewno mają lepszy przepływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik od płynu hamulcowego się nie nadaje na wyrównawczy no.gif

Wybebeszanie wkładu termostatu było kiedyś dość powszechne w dłubakach do upalania,tunerzy kilka lat temu kiedy wyciągali z 1.1 70-80km dość powszechnie rozbierali termostat,zostawiali wkład pozbawiony gumy-wtedy mały obieg jakiś tam był.

Co do właczania wentla w trasie kiedy masz 60*-to coś nie bangla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam seja, 1,1 hamownia wypluwa 78-82 konie, chłodnica jakaś podróba - sam nie wiem czy chinol czy jakiś makaron, reszta seria, pompa ma 2000km przebiegu, auto użytkowane w sporcie - jeździ od 3000-4000rpm do 7600-8000 rpm.

Nic sie nie dzieje, termostat jest, bodajże wahler albo vernet - bez żadnych przeróbek i wszystko działa. Natomiast napewno jak powyżej, zbiornik od układu hamulcowego nie nadaje się do chłodzącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wszyscy ktorzy mnie znaja i kojarza wiedza co mialem z chlodzeniem i starym silnikiem, niestety

> przy nowym i przy cleanie pojawiaja sie problemy

> a wiec 1.2 8v, brak nagrzewnicy, clean, chlodnica nowa - chinol, wszystko szczelne, zbiorniczek

> wyrownawczy to zbiorniczek na plyn hamulcowy z CC

> w ostatnich dniach pojawil sie problem z wywalaniem plynu z ukladu - przez korek i zbiorniczek

> wentylator zalaczal sie idealnie powyzej 90 stopni, niestety nie nadazal chlodzic i temp

> momentalnie rosla (w korku na wolnych)

> diagnoza - chlodnica chlodna, cofajacy sie plyn - termostat, z racji tego ze trzeba jezdzic

> wyciagnelismy wkladke termostatu, bo nie bylo jak podmienic

> byloby idealnie ale wiem ze... jazda bez termostatu moze skutkowac wiekszym spalaniem, niedogrzanym

> silnikiem itp itd

> sa jakies plusy takiego zabiegu ?

> w trasie ledwo powyzej 60 stopni i wiatrak wyje non stop..

> sam nie wiem czy to jakies pytania czy zale..po prostu mam juz tego serdecznie dosc

> auto mocno i szybko sie grzeje, wiatrak w miescie chodzi caly czas, a wiem ze u niektorych

> cleanowcow problem nie wystepuje, czy to wina bardzo malutkiego zbiorniczka i zwiekszonego

> cisnienia ?

> jaka moze byc przyczyna notorycznego padania termostatu ? czy sa jakies sprawdzone marki termostatu

> ?

> pomozcie bo postawie w garazu i zostawie niech gnije

Miałem podobnie, przy silniku 1.4, brak nagrzewnicy, termostat na miejscu, chłodnica nowa i cały czas wywalał płyn, gotował, zapowietrzał układ i tak jakby nie dawało rady go schłodzić. Miałem już zakładać drugą chłodnicę, a okazało się, że korek zbiornika nie wytrzymywał ciśnienia. Kupno nowego korka na 1.4 albo 1.6 bar (już nie pamiętam) załatwiło sprawę. (zbiornik wyrównawczy miałem ori)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co prawda mam "seria panie" 1.1, ale tez miałem przeboje z chłodzeniem z racji płyty pod silnikiem.

problemem okazał się termostat. był vernet, wahler i dopiero oryginał okazal się poprawny. problem z przegrzewaniem zniknął. oryginał robi BEHR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz manual jak zrobić sobie zimniejszy termostat:

http://www.fiatforum.com/cinquecento-sei...switch-mod.html

Trzeba tylko znaleźć termostat dawcę z odpowiednio niską temp. otwarcia. Ja znalazłem taki, który trzeba było trochę obrabiać szlifiereczką modelarską, i działa jak złoto. Był to chyba termostat Vernet 1290.82/J (82 stopnie) jeżeli pamięć mnie nie myli. Jest też wersja 78J chyba, ale trudniejsza do dostania.

Tak pozatym, to masz po prostu za małą pojemność układu, termostat lub jego brak Ci nie pomoże. O pojemniczku od płynu hamulcowego już nie będę nic mówił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiem wszystkim naraz

przegazowka nie pomagala zbiciu temperatury

po wywaleniu termostatu auto juz sie nie grzeje jak wczesniej, i wiem przeciez ze nie ejst to rozwiazanie ale chcialem posluchac o skutkach ubocznych wink.gif

silnik jest noowy, pompa wody rowniez, tyle ze termostat tez byl nowy,

wentylator zalacza sie tak jak powienien czyli przy ponad 90 st, natomiast po wyciagnieciu wkladki termostatu nawet gdy temp w trasie spada do 60 * wentyl nie przestaje chlodzic, wylacza sie po zgaszeniu silnika po kilku minutach

druga sprawa, lopatoligicznie mi ktos wytlumaczy dlaczego zbiorniczek nie robi ?

wiadomo, projektowane bylo to pod cleana, a by jak najlepiej to wygladalo, 4 tys km przejezdzilem bez problemy a problemy zaczely sie tydzien temu

zbiorniczek fakt jest malutki, i powiedzmy ze ciezko sprawdzic stan plynu, obieg znacznie sie zmniejszyl

taki oryginalny termostat to jaki koszt ?

bo mam dosc tych po 25 zl ktore mi padaja jak muchy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu pojemnosc ukladu sie zmniejszyla i jest o wiele mniej plynu w obiegu. Sprobuj przynajmniej co sie bedzie dzialo jak dasz wiekszy zbiorniczek i bedzie przynajmniej wiecej plynu.

Plynu jest malo i chlodnica nie nadarza odbierac calego ciepla.

Z drugiej strony przy 60 stopniach wentylator nie ma prawa sie wlaczac. Czyli albo cos jest skopane z instalacja albo uklad ciagle zapowietrzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaką masz instalację (MPI czy SPI) konkretnie pytam o to czy wentylator załacza się przez czujnik wkręcony w chłodnicę czy steruje nim komputer przez czujnik temp przy termostacie ?

i gdzie masz czujnik który pokazuje Ci temp cieczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po prostu pojemnosc ukladu sie zmniejszyla i jest o wiele mniej plynu w obiegu. Sprobuj

> przynajmniej co sie bedzie dzialo jak dasz wiekszy zbiorniczek i bedzie przynajmniej wiecej

> plynu.

> Plynu jest malo i chlodnica nie nadarza odbierac calego ciepla.

> Z drugiej strony przy 60 stopniach wentylator nie ma prawa sie wlaczac. Czyli albo cos jest skopane

> z instalacja albo uklad ciagle zapowietrzony

podmiana zbiorniczkna probe na pewno bedzie

co do wentyla zalacza sie normalnie tak jak powinien, tylko przy braku termostatu chodzi non stop nawet gdy temp spada do 60 *

uklad MPI , wiatrak zalacza czujnik w chlodnicy

czujnik 3 pinowy z kolektorze - pokazuje temp na wskaznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podmiana zbiorniczkna probe na pewno bedzie

> co do wentyla zalacza sie normalnie tak jak powinien, tylko przy braku termostatu chodzi non stop

> nawet gdy temp spada do 60 *

> uklad MPI , wiatrak zalacza czujnik w chlodnicy

> czujnik 3 pinowy z kolektorze - pokazuje temp na wskaznik

masz zjebany ewidentnie czujnik w chłodnicy (albo spieprzona elektryke)

nie załacza sie normalnie bo załacza sie jak temperatura wody w głowicy ma 60 stopni czujnik od SC załącza sie jak woda w chłodni ma 92 wiec tyle minimum musi byc na głowicy

dodatkowo wczesniej przycinał ci sie termostat

zbiornik płynu masz za mały ale to akurat jestdo przezycia tylko tyle ze jak prawidłowo odpowietrzysz ukłąd to bedziesz miał na okragło problem z nadcisnieniem i bedzie ci czesto-gesto wywalało weże

jesli chcesz sie tryzmac tak małego zbionika to musisz zwiekszyc wydajnosc chłodni np. 2 wentylatory motocyklowe + 2 właczniki temiczne jeden si ewłacza jak jest 80 drugi jak 92

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podmiana zbiorniczkna probe na pewno bedzie

> co do wentyla zalacza sie normalnie tak jak powinien, tylko przy braku termostatu chodzi non stop

> nawet gdy temp spada do 60 *

> uklad MPI , wiatrak zalacza czujnik w chlodnicy

> czujnik 3 pinowy z kolektorze - pokazuje temp na wskaznik

czujnik powinien schladzac max do 80 stopni wiec tu juz jest cos nie tak.

Masz uklad SPI, bo masz czujnik w chlodnicy. Uklad mpi jest w nowszych sc i zalacza wentylator komputer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oryginał do 1.1spi to ok 45zł. plus 8zł oryg. uszczelka silikonowo-metalowa, a nie jak w gównianych vernetach z papieru.

ceny sprzed mniejwiecej roku.

vernety trzymały się kilka miesiecy i po tym czasie auto sie gotowało. mam ich w smietniku chyba 4sztuki oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest rzecz o ktorej nawet nie staram sie myslec, silnik ma od nowosci 4 tys przebiegu i jak to

> UPG to sprzedaje auto

za 5 biere waytogo.gif

Generalnie tak. Właściciel wyjątkowo upierdliwy, nie da sobie przetłumaczyć że clean to clean i nazbyt kieruje się tajemną wiedzą pozyskaną od innych użytkowników. Ale cóż... płaci - wymaga, płaci - rząda. Tak jak nie było dobrym pomysłem zalanie fiatowskiego silnika pełnym, rzadkim syntetykiem (bo olej lał się zewsząd jak z kaczej dupy i nawet nie oszczędził zamalowanych lakierem korków wkręconych w otwory techniczne przy pompie oleju, nie wspominając o uszczelniaczu wału od strony skrzyni czy poceniu się wokół głowicy) tak nie jest dobrym rozwiązaniem posiadanie termostatu przy 2,5 litrowym układzie chłodzenia. Darek z uporem maniaka chce wsadzić zbiorniczek z VW bo tak radzą wszyscy... A ja w tym miejscu chciałbym zapytać dlaczego z VW jak VW z Fiatem ma tyle wspólnego co gęstość siewu z kolorem siewnika? Dlaczego nie z Nysy albo Żuka? Dlaczego większość mówi że hamulcowy jest zły? Bo jest za mały? Bo nie wytrzyma ciśnienia? Jeśli układ jest sprawny wcale wielkie ciśnienia się na nim nie pojawiają, a to że chłodniczy jest grubszy wynika z innych parametrów. Troche się bawiłem tymi zbiorniczkami i mogę powiedzieć, że temperaturowo też wytrzymuje... i nie są to cztery kółka wokół Krakowa. Ja z uporem maniaka chce pozbyć się go zupełnie i "odchudzić" jeszcze bardziej układ chłodzenia z dwóch zbędnych przewodów.

Powiedzcie mi jak to jest z ludźmi że przeszkadza im fakt, iż wichura robi na non stopie, a silnik ma temperaturę roboczą między 65 a 85 sotpni, a bagatelizują trywialne sprawy takie jak nawiew, ogrzewanie (które podczas letnich nocy i deszczów są nie do zastąpienia) oraz niski zawias, który ogranicza pole manewry poruszania się tym zacnym autkiem po polskich drogach?

Clean to clean i jeśli można przeżyć marznące dłonie i kolana, parowanie szyb w deszczu i wieszanie się na progach i koleinach to chyba da się zdzierżyć często chodżacy wiatrak?

To może teraz ankietka... apropos zbiorniczka:

A) ZOSTAWIĆ

B) WYWALIĆ

Zapraszamy do głosowania waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odpowiem wszystkim naraz

> przegazowka nie pomagala zbiciu temperatury

> po wywaleniu termostatu auto juz sie nie grzeje jak wczesniej, i wiem przeciez ze nie ejst to

> rozwiazanie ale chcialem posluchac o skutkach ubocznych

> silnik jest noowy, pompa wody rowniez, tyle ze termostat tez byl nowy,

> wentylator zalacza sie tak jak powienien czyli przy ponad 90 st, natomiast po wyciagnieciu wkladki

> termostatu nawet gdy temp w trasie spada do 60 * wentyl nie przestaje chlodzic, wylacza sie po

> zgaszeniu silnika po kilku minutach

> druga sprawa, lopatoligicznie mi ktos wytlumaczy dlaczego zbiorniczek nie robi ?

> wiadomo, projektowane bylo to pod cleana, a by jak najlepiej to wygladalo, 4 tys km przejezdzilem

> bez problemy a problemy zaczely sie tydzien temu

> zbiorniczek fakt jest malutki, i powiedzmy ze ciezko sprawdzic stan plynu, obieg znacznie sie

> zmniejszyl

> taki oryginalny termostat to jaki koszt ?

> bo mam dosc tych po 25 zl ktore mi padaja jak muchy

Wentyl chodzi non stop, bo nie ma termostatu. W chłodnice gdzie jest czujnik wentylatora idzie non stop ciepłełko z silnika i nie jest blokowane przez termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wentyl chodzi non stop, bo nie ma termostatu. W chłodnice gdzie jest czujnik wentylatora idzie non

> stop ciepłełko z silnika i nie jest blokowane przez termostat.

Bo jak by był termostat to zimna chłodnica by nie przyjęła gorąca z silnika, i wentyl by mógł odpocząć.....

Przy jakiej temperaturze otwiera się termostat, i przy jakiej temperaturze włącza się wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wentyl chodzi non stop, bo nie ma termostatu. W chłodnice gdzie jest czujnik wentylatora idzie non

> stop ciepłełko z silnika i nie jest blokowane przez termostat.

Ja jeżdże bez termostatu i nie włącza mi sie wentyl, no chyba że dostanie temp to sie włączy, po czym po schłodzeniu sie wyłacza ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jeżdże bez termostatu i nie włącza mi sie wentyl, no chyba że dostanie temp to sie włączy, po

> czym po schłodzeniu sie wyłacza

w turbolocie wywalenie wkladu ma sens jesli chodzi o lepszy przeplyw cieczy ...........

sam wczoraj wkladajac terostat z 1.4 16v wywalilem wklad grinser006.gif chlodnica tereaz bedzie miala wiecej roboty devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ta

No właśnie, a Dareq nie ma nagrzewnicy, żeby sobie choćby puścić grzanie w korku, i zamiast zbiorniczka wyrównawczego ma hamulcowy o pojemności szklanki 270751858-jezyk.gif Tak mocno zmniejszony układ musi mieć niestety mniejszą wydajność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, a Dareq nie ma nagrzewnicy, żeby sobie choćby puścić grzanie w korku, i zamiast

> zbiorniczka wyrównawczego ma hamulcowy o pojemności szklanki Tak mocno zmniejszony układ musi

> mieć niestety mniejszą wydajność.

wiec albo rybki albo akwarium ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w turbolocie wywalenie wkladu ma sens jesli chodzi o lepszy przeplyw cieczy ...........

> sam wczoraj wkladajac terostat z 1.4 16v wywalilem wklad chlodnica tereaz bedzie miala wiecej

> roboty

no bedzie co chłodzić smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sensie albo normalny zbiorniczek i termostat albo problemy ?

W sensie... przyblokował się termostat i stąd te jaja. Nawet jak Ci się zablokuje termostat na seryjnym układzie chłodzenia to będzie się silnik grzał. Tyle w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, a Dareq nie ma nagrzewnicy, żeby sobie choćby puścić grzanie w korku, i zamiast

> zbiorniczka wyrównawczego ma hamulcowy o pojemności szklanki Tak mocno zmniejszony układ musi

> mieć niestety mniejszą wydajność.

dokladnie tak, wiec opcją dla darka, może być chłodnia z felci i do tego opcja, o której mowił j2kyller, powinno rozwiązać problem, a sam korek w zbiorniczku uszczelnić albo wymienić na szczelniejszy?

swoja droga jaka pojemnosc ma ori pojemniczek, pojemniczek od vw i pojemniczek od plynu ham ?

no i jak z pojemnoscia porownania chlodni 1.1 do chlodni z felci? wink.gif

Darqu - powodzenia waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sensie albo normalny zbiorniczek i termostat albo problemy ?

po mojemu to coś tam sie schrzaniło ze Ci sie wentyl nie chce wyłaczyć, jeżeli przez 4tys km wszystko było ok to coś musi być nie tak, bez termostatu powinno chodzić normalnie tzn powinien schłodzić i sie wentyl wyłaczyć, a dobrze masz to odpowietrzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po mojemu to coś tam sie schrzaniło ze Ci sie wentyl nie chce wyłaczyć, jeżeli przez 4tys km

> wszystko było ok to coś musi być nie tak, bez termostatu powinno chodzić normalnie tzn

> powinien schłodzić i sie wentyl wyłaczyć, a dobrze masz to odpowietrzone?

Wcześniej nie dość że termostat powiedział papa to jeszcze była taka dziura powietrza że szok. Teraz wyjąłem termostat w nocy pod blokiem i Daro pojechał do Tarnowa. Nie wiem co ile się włącza wentylator... ale jak mówie każde auto działa inaczej. U mnie w 16v w lecie też biegał wentyl na non stopie a jadąc 200-205 km/h temperatura wzrastała nawet do 115 sotpni mimo sprawnego wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wcześniej nie dość że termostat powiedział papa to jeszcze była taka dziura powietrza że szok.

> Teraz wyjąłem termostat w nocy pod blokiem i Daro pojechał do Tarnowa. Nie wiem co ile się

> włącza wentylator... ale jak mówie każde auto działa inaczej. U mnie w 16v w lecie też biegał

> wentyl na non stopie a jadąc 200-205 km/h temperatura wzrastała nawet do 115 sotpni mimo

> sprawnego wentylatora.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W sensie... przyblokował się termostat i stąd te jaja. Nawet jak Ci się zablokuje termostat na

> seryjnym układzie chłodzenia to będzie się silnik grzał. Tyle w tym temacie.

mówiąc że siętermostat przyblokował masz na myśli że nie puszcza wody na chłodnice ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no dobra zeby zakladac nowego tematu

po wyjeciu termostatu auto zrobilo sobie jakies 200-300 km bez problemu

wentylator wlaczal sie okolo 90 stopni, luz w zbiorniczku jeszcze byl

dzisiaj chcialem zobaczyc jak sie zachowuje tow szystko na wolnych wiec odpalilem i:

przy pierwszym odpaleniu przy ok 85 stopniach zbiorniczek sie przepelnil, odlalem troche plynu , odczekalem 1,5 h, silnik nie byl do konca ostudzny, odpalilem przy 90 wlaczyl sie wentyl, luz w zbiorniczku byl, zgasilem odczekalem rowne kolejne 1,5 h i wtedy przy 80 stopniach wywalilo plyn znowu

chlodnica dalej nie zmieniona, uklad taki jak w 1 poscie

help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy Ty czasami nie masz problemu z odpowietrzeniem układu

ewidentnie w dupe dal wtedy termostat, teraz dziwia mnie problemy po jego wywaleniu, sadzilem ze wtedy moje problem sie skoncza

kiedys gdzies funkcjonowal taki schemacik jak powinien wygladac obieg i podlaczenie wezy po wywaleniu nagrzewnicy

nie wiem czy to nie Ty albo Shouphas go to podrzucali

przyadlby sie w tej chwili wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ewidentnie w dupe dal wtedy termostat, teraz dziwia mnie problemy po jego wywaleniu, sadzilem ze

> wtedy moje problem sie skoncza

> kiedys gdzies funkcjonowal taki schemacik jak powinien wygladac obieg i podlaczenie wezy po

> wywaleniu nagrzewnicy

> nie wiem czy to nie Ty albo Shouphas go to podrzucali

> przyadlby sie w tej chwili

ja bym sprawdzil czy jak wykrecisz korek od tego malego zbiorniczka i bez niego zagrzejesz auto to bedzie dalej tak sie dzialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO wina moze lezec w zle zrobionym ukladzie chlodzenia po wywaleniu nagrzewnicy ok.gif

Zobacz jak masz poprowadzone weze malego ukladu, tzn jak wygladaja weze przy kolektorze ssacym a dokladnie odpowietrzenie idace do zbiorniczka, moze tam jest problem waytogo.gif

Co do schematu to nie bylem ja wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no dobra zeby zakladac nowego tematu

> po wyjeciu termostatu auto zrobilo sobie jakies 200-300 km bez problemu

> wentylator wlaczal sie okolo 90 stopni, luz w zbiorniczku jeszcze byl

> dzisiaj chcialem zobaczyc jak sie zachowuje tow szystko na wolnych wiec odpalilem i:

> przy pierwszym odpaleniu przy ok 85 stopniach zbiorniczek sie przepelnil, odlalem troche plynu ,

> odczekalem 1,5 h, silnik nie byl do konca ostudzny, odpalilem przy 90 wlaczyl sie wentyl, luz

> w zbiorniczku byl, zgasilem odczekalem rowne kolejne 1,5 h i wtedy przy 80 stopniach wywalilo

> plyn znowu

> chlodnica dalej nie zmieniona, uklad taki jak w 1 poscie

> help

Ja bym obstawiał UPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bym sprawdzil czy jak wykrecisz korek od tego malego zbiorniczka i bez niego zagrzejesz auto to

> bedzie dalej tak sie dzialo.

sprawdzone ok.gif

zarowno z korkiem jak i bez zbiorniczek sie przepelnia, z tym ze temp nie dochodzi do 90 stopni, tydzien temu problem nie bylo

PS przy czym to nie ejst wywalanie plynu pod cisnieniem, tylko wylewanie sie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO wina moze lezec w zle zrobionym ukladzie chlodzenia po wywaleniu nagrzewnicy

> Zobacz jak masz poprowadzone weze malego ukladu, tzn jak wygladaja weze przy kolektorze ssacym a

> dokladnie odpowietrzenie idace do zbiorniczka, moze tam jest problem

> Co do schematu to nie bylem ja

i na co mam zwrocic uwage

do godziny zrobie foty ukladu tylko czego konkretnie ? polaczen do zbiorniczka ?

UPG calkowicie odpada, silnik jest nowy , i non stop kontroluje temperature wiec UPG nie wchodzi w gre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W nowym silniku? nooooo way no chyba ze darek juz go zdarzyl przegrzac

Cuda się zdarzają a i przegrzany mógł być skoro się gotuje już któryś raz... chociaż ja w tym tygodniu walczyłem z bravą i też z układem chłodzenia, nie mogłem odpowietrzyć, nie było obiegu. Ktoś w piął parownik tak nieumiejętnie, że za nic w świecie nie szło odpowietrzyć, dopiero zalanie bezpośrednie parownika pomogło...

Tu jest odwrotnie, bo układ pomniejszony spineyes.gif ale jak nie UPG to brak odpowietrzenia - w sumie może jeszcze być pompa... ale skoro zakładamy że nowy silnik i mechanicznie wszystko sprawne to odpowietrzenie zostaje hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzone

> zarowno z korkiem jak i bez zbiorniczek sie przepelnia, z tym ze temp nie dochodzi do 90 stopni,

> tydzien temu problem nie bylo

> PS przy czym to nie ejst wywalanie plynu pod cisnieniem, tylko wylewanie sie

A jak tam u Ciebie jest z chłodnicą - jest w niej zaworek do odpowietrzenia? W bravie jest i się przydaje, w uno nie ma i ... się nie przydaje hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrob fotke jak wychodzi waz z kolektora ssacego i jak fotke trojnika, tego co wychodzi z niego cienki waz do wyrownawczego ...

Aleeeeeeeeeeee

Wiem chyba w czym lezy problem

Przecierz Ty masz ten dziwny wyrownawczy z zbiorniczka plynu, tu moze lezec problem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

foty w linku ponizej

bede na kompie dopiero wieczorem wiec chetnie poczytam Wasze opinie wink.gif

w chldnicy nie ma zaworka do odpowietrzania , silnik defacto sie nie przegrzal nigdy, jesli wywalalo plyn to tylko przy zacietym termostacie przy 98 stopniach lub teraz bez termostatu nawet przy 80

https://picasaweb.google.com/dareq0/Zlom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.