Skocz do zawartości

Wypadek Busa, 8 ofiar...


lisik

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę, że nie było jeszcze wątku na ten temat:

Gazeta.pl

W związku z tym, że piszą, że to vw transporter yikes.gif to chciałbym się upewnić, czy faktycznie to było zderzenie czołowe czy tir go zepchnął na barierki? Bo z jednej strony pisza o objazdach przez inne miasta a w tvn24 pokazywali to miejsce i widac droge dwujezdniowa i teraz ruch odbywa się drugą jezdnią- czy tam jest jakis remont i faktycznie na czołówkę poszli bo jedna jezdnia była zamknięta? Czy jechali w jednym kierunku i go dobił do barierki?

Swoją drogą może zacząć jakiś niższy profil opon do cięzarowek montowac na przód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wcale się nie zdziwię, jak się okaże, że TIR grzał 90 km/h crazy.gif To tam (i nie tylko tam) normalka. Ograniczenia prędkości? TIRów nie dotyczą no.gif Wiele razy się zdarzyło, że debil z ciężarówki siedział tam na ogonie i mrugał, mimo iż jechałem i tak szybciej niż można. Tam jest zwężenie i akurat ograniczenie prędkości jak najbardziej ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widzialem w TV to tir zjechal na busa... po tylnych swiatlach wydawalo mi sie ze to byl mercedes, ale moze faktycznie VW, 17 miejsc, pasy i fotele lotnicze...

tir przycisnal busa do barierkii pociagnal w swoja strone, kolesz tira w ciezkim stanie w szpitalu, 10 osob rannych i ciezkorannych, 8 nie zyje frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze powodem tego rozumowania jest ze mniej glebnie po wystrzale?

Wiesz co, to IMO sensowniejszym (dalece sensowniejszym) rozwiązaniem byłyby czujniki temperatury i ciśnienia koła.

Natomiast co do samego "glebnięcia - pomoże to jak umarłemu kadzidło - przecież i tak mocno ściągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tirze poszła opona no i go pociągnęło na busa....

Tak mówi sam kierowca, oficjalnie nie potwierdzone. Natomiast z obserwacji wynika, jak ktoś napisał wcześniej, że facet przycinał zdrowo ponad ograniczenie (50km/h).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to już nie jest tak, że standard to 80 a low decki są na 60 ?

To już zależy od konkretnej konfiguracji sprzęta.

Wiesz - supersingle są i w profilu 40, tylko co z tego, jeśli szerokość trepa to 400+ mm :-)

Wszystko zależy od konkretnego przypadku. Może być na "niskim profilu" (cudzysłów celowy) opona w standardowej wysokości a nawet i wyżej, może być i pełny profil na sprzecie xlow.

ATSD to jutro jak mnie skleroza nie zeżre to kuknę na XL-ki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak mówi sam kierowca, oficjalnie nie potwierdzone. Natomiast z obserwacji wynika, jak ktoś napisał

> wcześniej, że facet przycinał zdrowo ponad ograniczenie (50km/h).

Ale na razie to podali że kierowca busa trochę za szybko jechał.

Quote:

Dodał, że z zapisu tachografu busa wynika, że auto jechało z prędkością 80 km na godzinę na odcinku drogi, gdzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 50 km na godzinę


źródło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale na razie to podali że kierowca busa trochę za szybko jechał.

> Quote:

> Dodał, że z zapisu tachografu busa wynika, że auto jechało z prędkością 80 km na godzinę na

> odcinku drogi, gdzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 50 km na godzinę

> źródło

Trochę za szybko to 55/50.

80/50 to "trochę"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jak rozumiem osobówką to już wolno tyle za...ć?

Czytaj i spróbuj zrozumieć.

Ktoś wcześniej napisał że to tir jechał za szybko. Podałem link i zacytowałem że to bus 'lekko' przesadził z prędkością.

Więc raczej próbuje tu wskazać, że nie tylko wina kierowcy tira ale bus też trochę przesadził.

Gdzieś próbowałem usprawiedliwiać kierowcę busa ??

niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytaj i spróbuj zrozumieć.

No właśnie.

Quote:

Tak zgadzam się - 60% więcej to już sporo za dużo
jak na tyle ton na kołach


Dla mnie to za dużo jak na KAŻDY samochód, a nie tylko ciężarowy, ale skoro to tak podkreśliłeś, to jak rozumiem jeśli jechałby osobówką (max 9 os włącznie z kierowcą, DMC poniżej 3,5 tony - wiesz, taki np Fiat Bravo) to już byłoby to "spoko-luz" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla mnie to za dużo jak na KAŻDY samochód, a nie tylko ciężarowy, ale skoro to tak podkreśliłeś, to

> jak rozumiem jeśli jechałby osobówką (max 9 os włącznie z kierowcą, DMC poniżej 3,5 tony -

> wiesz, taki np Fiat Bravo) to już byłoby to "spoko-luz" ?

Chyba nie sugerujesz, że załadowany Tir naginający na pięćdziesiątce 80km/h jest tożsamy z samochodem osobowym jadącym również 80km/h??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytaj i spróbuj zrozumieć.

> Ktoś wcześniej napisał że to tir jechał za szybko. Podałem link i zacytowałem że to bus 'lekko'

> przesadził z prędkością.

> Więc raczej próbuje tu wskazać, że nie tylko wina kierowcy tira ale bus też trochę przesadził.

Ty podałeś cytat, ja natomiast widziałem w Panoramie o 16.00 materiał, gdzie jakaś Pani mówiła o znacznym przekroczeniu prędkości przez kierowce TIR-a. Pewnie obaj przekroczyli po trochu lub po "trochu", więc efekt był taki, jaki musiał niestety być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe czy opona była bieżnikowana...

a co wchodzenia tirami w zakręty, to one trzymają się lepiej drogi niż osobówki

w grodzisku mazowieckim jest taki jeden zakręt gdzie wchodzą 80-90 i jak jedziesz z przeciwka osobówką to masz wrażenie, że tir wyleci na Ciebie... właśnie na takim zakręcie jeden przydriftował naczępą centalnie w mojego szwagra...dobrze, że też jechał ciężarówką, bo w osobówce by była kaplica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to ma jakiekolwiek znaczenie? Kto spowodował? W jakim był stanie? Opanujcie się, tam zginęły

> dziceciaki! Nie ma znaczenia dla mnie kto i jak zawinił), ma znaczenie, że zginąl ktoś kto

> był komuś bliski.

jakie dzieciaki? dzieciaki byly pracownikami firmy ochroniarskiej? screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba nie sugerujesz, że załadowany Tir naginający na pięćdziesiątce 80km/h jest tożsamy z

> samochodem osobowym jadącym również 80km/h??

A skąd Ci się wzieło w TIRze 80? 80km/h to jechał tym busem w którym zgineli ludzie, jeśli dobrze usłyszałem(w TV o tym mówili) to sprawdzali tacho obydwu aut i TIR jechał ok, a bus troche za szybko...

Tyle że w tej konkretnej sytuacji nie ma to praktycznie żadnego znaczenia, bo nawet jakby jechał przepisowo to i tak TIR samą masą by go rozniósł(co z resztą uczynił...). Jeśli prawdą jest to co mówi kierowca TIRa o pękniętej oponie to jest to niestety ten jeden z może 5-10% "prawdziwych" z ogólnej liczby wypadków, gdzie tak na prawdę nic się nie dało zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A skąd Ci się wzieło w TIRze 80? 80km/h to jechał tym busem w którym zgineli ludzie, jeśli dobrze

> usłyszałem(w TV o tym mówili) to sprawdzali tacho obydwu aut i TIR jechał ok, a bus troche za

> szybko...

> Tyle że w tej konkretnej sytuacji nie ma to praktycznie żadnego znaczenia, bo nawet jakby jechał

> przepisowo to i tak TIR samą masą by go rozniósł(co z resztą uczynił...). Jeśli prawdą jest to

> co mówi kierowca TIRa o pękniętej oponie to jest to niestety ten jeden z może 5-10%

> "prawdziwych" z ogólnej liczby wypadków, gdzie tak na prawdę nic się nie dało zrobić.

NIe wiem dokladnie jak wygladaja przeglady TIRow, ale jezeli sa zblizone do aut osobowych to jest to smiech na sali...

NIejednokrotnie widzialem stojac na swiatlach w jakim stanie potrafia byc opony w TIRach.

Szkoda ludzi, ale naprade czasami mam wrazenie, ze ITD powinno byc 5 razy tyle co obecnie.

Moze w koncu "pseudo przedsiebiorcy" z kraju nad Wisla przestaliby oszczedzac na wszyskim!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NIe wiem dokladnie jak wygladaja przeglady TIRow, ale jezeli sa zblizone do aut osobowych to jest

> to smiech na sali...

> NIejednokrotnie widzialem stojac na swiatlach w jakim stanie potrafia byc opony w TIRach.

> Szkoda ludzi, ale naprade czasami mam wrazenie, ze ITD powinno byc 5 razy tyle co obecnie.

> Moze w koncu "pseudo przedsiebiorcy" z kraju nad Wisla przestaliby oszczedzac na wszyskim!

jak tir jedzie za stawke niższą niż taxi to na czymś muszą oszczędzać sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak tir jedzie za stawke niższą niż taxi to na czymś muszą oszczędzać

I to jest niestety patologia, z ktora nalezaloby walczyc...

Bo stan techniczny czesci TIRow jest koszmarny.

A niestety potencjalne szkody sa duuzzzo wieksze niz w przypadku aut osoboywych sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I to jest niestety patologia, z ktora nalezaloby walczyc...

> Bo stan techniczny czesci TIRow jest koszmarny.

> A niestety potencjalne szkody sa duuzzzo wieksze niz w przypadku aut osoboywych

ale to jest walka z wiatrakami, bo jak ktos kupi nowke to i tak bedzie musial jezdzic po tyle po ile jezdzi 10 letni trup bo innaczej nikt nie kupi uslugi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to jest walka z wiatrakami, bo jak ktos kupi nowke to i tak bedzie musial jezdzic po tyle po

> ile jezdzi 10 letni trup bo innaczej nikt nie kupi uslugi....

Odpowiednio wysokie kary plus duuuuuzo czestsze kontrole, bez mozliwosci ominiecia na radyjku i gwarantuje Ci, ze by to zadzialalook.gif

Efektem bylby wzrost cen, ale cos za cos...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiednio wysokie kary plus duuuuuzo czestsze kontrole, bez mozliwosci ominiecia na radyjku i

> gwarantuje Ci, ze by to zadzialalo

Austriacy w ogóle zabraniają używania, a nawet posiadania CB. I jakoś żyją i jeżdżą bezpieczniej niż u nas.

> Efektem bylby wzrost cen, ale cos za cos...

Summa summarum byłoby taniej, bo koszt życia ludzkiego (jakkolwiek cynicznie by to nie brzmiało) jest bardzo duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Austriacy w ogóle zabraniają używania, a nawet posiadania CB. I jakoś żyją i jeżdżą bezpieczniej

> niż u nas.

> Summa summarum byłoby taniej, bo koszt życia ludzkiego (jakkolwiek cynicznie by to nie brzmiało)

> jest bardzo duży.

Zgadzam sie z tym w 100%...ok.gif

NIestety u nas nigdy nie bedzie normalnie sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe czy opona była bieżnikowana...

Na kierowalnych/skrętnych nie mogą być żadne wynalazki, tylko oryginały, tak mi mówił kierowca TIRa. Pamiętam to bo opowiadał, że też mu strzeliła przednia i przebił barierki, ale na szczęście nikomu nic się wtedy nie stało . Opona u znajomego była nówka, firmowa, bodajże 700 km przebiegu, a i tak pękła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba nie sugerujesz, że załadowany Tir naginający na pięćdziesiątce 80km/h jest tożsamy z

> samochodem osobowym jadącym również 80km/h??

Tak, dokładnie to TWIERDZĘ, nie sugeruję.

50 jest taka sama dla wszystkich, a nie, że "bo ja taki malińki to mi wolno".

Idąc Twoim tokiem rozumowania, to skoro 1,5 tonowym osobowym wolno lecieć 80 (bo to "nie jest tożsame co TIR, który "NAGINA" 80/50") to moto ważącym z drajwerem powiedzmy 300 kilo można już upalać 200, bo przecie "to nie tożsame, a i sprzęt mniejszy i lżejszy"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NIe wiem dokladnie jak wygladaja przeglady TIRow, ale jezeli sa zblizone do aut osobowych to jest

> to smiech na sali...

Nie jest - ciężarówki robi się na okręgowych i min co rok

> NIejednokrotnie widzialem stojac na swiatlach w jakim stanie potrafia byc opony w TIRach.

Podziwiam przenikliwość Twojego wzroku, która pozwala jednoznacznie stwierdzić stan opony.

Co prawda winno się to oceniać na stanowisku i - najlepiej - po demontażu, bo wtedy widać uszkodzenia karkasu, no ale zawsze można trafić takiego fachurę jak Ty, co to pod światłami rzuci okiem....

Patrz, a firmy transportowe płacą kosmiczne pieniądze za przeglądy bieżące ogumienia - ale frajerzy, co?

> Szkoda ludzi, ale naprade czasami mam wrazenie, ze ITD powinno byc 5 razy tyle co obecnie.

> Moze w koncu "pseudo przedsiebiorcy" z kraju nad Wisla przestaliby oszczedzac na wszyskim!

Widzisz, tu się z Tobą zgodzę, ale pamiętajmy, że przez ostatnie 10 lat nastapił kosmiczny wręcz progres w tej materii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest - ciężarówki robi się na okręgowych i min co rok

Czyli jest dokladnie tak samook.gif

Bez problemu moge zrobic przeglad osobowki nawet nie pokazujac auta, wiec domyslam sie, ze z TIRami jest podobnie...

> Podziwiam przenikliwość Twojego wzroku, która pozwala jednoznacznie stwierdzić stan opony.

> Co prawda winno się to oceniać na stanowisku i - najlepiej - po demontażu, bo wtedy widać

> uszkodzenia karkasu, no ale zawsze można trafić takiego fachurę jak Ty, co to pod światłami

> rzuci okiem....

> Patrz, a firmy transportowe płacą kosmiczne pieniądze za przeglądy bieżące ogumienia - ale

> frajerzy, co?

No wiesz, jak golym okiem widac, ze bieznika nie ma to albo wprowadzili ostatnio slicki do TIRow albo jednak to ja mam racje...

Co do przegladow ogumienia to chcialbym zobaczyc jak Heniek co to ma 3 ciagniki wywala na to kasehehe.gif

NIe w tym kraju, tutaj dziala tylko zamordyzm bo na zdrowy rozsadek nie mozna liczyc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.