Skocz do zawartości

Kierownica "krzywo patrzy"


wesol

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. W aucie zmieniłem felgi i opony z 16" na 17". Wcześniej kierownica była na wprost, teraz jest lekko skrzywiona w lewo. Zbieżność przed i po była prawidłowa auto nie ściągało i nie ściaga. Winne opony czy felgi a może to i to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie. W aucie zmieniłem felgi i opony z 16" na 17". Wcześniej kierownica była na wprost,

> teraz jest lekko skrzywiona w lewo. Zbieżność przed i po była prawidłowa auto nie ściągało i

> nie ściaga. Winne opony czy felgi a może to i to??

Ciśnienie skontrolowałeś? Opony jak były przechowywane? Może być któraś lekko zdeformowana i stąd ten objaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie. W aucie zmieniłem felgi i opony z 16" na 17". Wcześniej kierownica była na wprost,

> teraz jest lekko skrzywiona w lewo. Zbieżność przed i po była prawidłowa auto nie ściągało i

> nie ściaga. Winne opony czy felgi a może to i to??

Podstawowe pytanie - opony nowe czy używane? Jeśli to 2 to częsty objaw po założeniu kół "nie na swoje miejsce". Ew. ciśnienie do kontroli. A jak nowe to ewidentnie coś z nimi nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Winne tu mogą być opony. Ja za to mam zagwozdkę - w prawo kierownica

> obraca mi się bardziej niż w lewo

> Teraz nie wiem czy maglownicę można tak przestawić??

U mnie bardziej w lewo niż w prawo i kończy obrót metalicznym stukiem, a w prawo kończy miękko. Tak się dzieje od momentu wymiany drążka kierowniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podstawowe pytanie - opony nowe czy używane? Jeśli to 2 to częsty objaw po założeniu kół "nie na

> swoje miejsce". Ew. ciśnienie do kontroli. A jak nowe to ewidentnie coś z nimi nie tak...

Opony używki, zużyte równomiernie. Można coś zrobić z tą kierą, przestawić czy pozostaje tylko wymiana opon??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A miałeś wymieniany drążek kierowniczy?? Wyżej napisałem - on też może być przyczyną.

Miałem wymieniane z 1,5 roku temu drążki kierownicze, a od tego

czasu dwukrotnie końcówki drążków. Z jakich przyczyn obrót w lewo

może się różnić od obrotu w prawo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

> Jak w temacie. W aucie zmieniłem felgi i opony z 16" na 17". Wcześniej kierownica była na wprost,

> teraz jest lekko skrzywiona w lewo...

Jeśli nie drze opon i nie ściąga to nie dotykałbym geometrii. Przyczyna powinna być w nowych kołach.

Miałem to samo na zimówkach w pierwszym sezonie ich używania w nowym aucie. Po powrocie na letnie wszystko wróciło do normy.

W kolejnym sezonie już było OK. Opony zostały zamienione między osiami.

Jeśli zaś chodzi o nierówną ilość obrotów kierownicy prawo/lewo to prawdopodobnie kierownica jest źle założona na kolumnie i krzywo ustawione końcówki.

W przypadku większych różnic jest to o tyle groźne, że można urwać taśmę od poduszki.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem wymieniane z 1,5 roku temu drążki kierownicze, a od tego

> czasu dwukrotnie końcówki drążków. Z jakich przyczyn obrót w lewo

> może się różnić od obrotu w prawo?

Nie wiem. Ja miałem wymieniany jeden drążek i od tej pory się różni oraz kończy obrót ze z metalicznym stukiem zamiast miękko. Pacjent to Punto 2 więc konstrukcja podobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam tak po założeniu kol zimowych. Na letnich jest prosto. Zbieżność, geometria ok.

I ja mam tak samo, według gumiarza jeden komplet opon pojeździł trochę na złej zbieżności i się podciął na brzegach, przez co powoduje takie przestawianie kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opony używki, zużyte równomiernie. Można coś zrobić z tą kierą, przestawić

Zapamiętaj, że choć proste, przestawianie kiery jest mocno niewskazane. Stosowali je partacze warsztatowi, skutek był na ogół taki, że ekstremalnie po jakimś czasie miałeś w pojeździe np. 2,5 obrotu kiery w jedną stronę, a 3,5 w drugą.

A w przekładniach ze wspomaganiem może to całkiem ogłupić wspomaganie.

Jedyny racjonalny sposób naprostowania kierownicy, to porządna zbieżność, zaczynająca się od ustawienia kierownicy na wprost, ze sprawdzeniem czy także przekładnia jest w pozycji "zero", a dopiero potem regulacja na drążkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie. W aucie zmieniłem felgi i opony z 16" na 17". Wcześniej kierownica była na wprost,

> teraz jest lekko skrzywiona w lewo. Zbieżność przed i po była prawidłowa auto nie ściągało i

> nie ściaga. Winne opony czy felgi a może to i to??

pozamieniaj kola miejscami i zobacz co sie stanie czy pzypadkiem nie bedzie krzywo w druga strone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie. W aucie zmieniłem felgi i opony z 16" na 17". Wcześniej kierownica była na wprost,

> teraz jest lekko skrzywiona w lewo. Zbieżność przed i po była prawidłowa auto nie ściągało i

> nie ściaga. Winne opony czy felgi a może to i to??

Ja zawsze zdejmowałem kierownicę i przestawiałem ją na wieloklinie o jeden ząbek. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłbym to ale opony asymetryczne.

Koła z asymetrycznymi oponami zamieniasz bez problemu - im kierunek obrotu jest obojętny.

Opony kierunkowe powinny się kręcić zgodnie ze strzałką ale dla testu warto zamienić miejscami bez obracania na felgach.

Jeśli po takiej zamianie kierownica obróci się w przeciwną stronę niż jest teraz, będziesz wiedział, że przyczyną są opony.

Właśnie kierunkowym oponom (nawet fabrycznie nowym) najczęściej przytrafia się zjawisko "przestawienia kierownicy" przy jeździe na wprost i czasem solidnego ściągania.

Spowodowane to jest drobną asymetrią opony w stosunku do środka bieżnika - niewielki stożek, może różnica w twardości boków opony.

W przypadku niekierunkowych wystarczyłoby jedną z przednich opon obrócić na feldze by uzyskać symetrię w stosunku do podłużnej osi samochodu.

W przypadku kierunkowych można spróbować wybrać na przód najlepszą parę z czterech - niestety może to wymagać kilkukrotnego obracania opon na felgach by zachować zalecany kierunek obrotu.

Pierwszy eksperyment - zamienić przednie z tylnymi, bez ściągania z felg.

Tutaj pisałem o tym:

Sciąganie kierunkowych opon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.