wesol Napisano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 Jak w temacie. W aucie zmieniłem felgi i opony z 16" na 17". Wcześniej kierownica była na wprost, teraz jest lekko skrzywiona w lewo. Zbieżność przed i po była prawidłowa auto nie ściągało i nie ściaga. Winne opony czy felgi a może to i to?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 > Jak w temacie. W aucie zmieniłem felgi i opony z 16" na 17". Wcześniej kierownica była na wprost, > teraz jest lekko skrzywiona w lewo. Zbieżność przed i po była prawidłowa auto nie ściągało i > nie ściaga. Winne opony czy felgi a może to i to?? Ciśnienie skontrolowałeś? Opony jak były przechowywane? Może być któraś lekko zdeformowana i stąd ten objaw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marew Napisano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 może jedna opona bardziej zużyta tzn mniej bieżnika ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 > Jak w temacie. W aucie zmieniłem felgi i opony z 16" na 17". Wcześniej kierownica była na wprost, > teraz jest lekko skrzywiona w lewo. Zbieżność przed i po była prawidłowa auto nie ściągało i > nie ściaga. Winne opony czy felgi a może to i to?? Podstawowe pytanie - opony nowe czy używane? Jeśli to 2 to częsty objaw po założeniu kół "nie na swoje miejsce". Ew. ciśnienie do kontroli. A jak nowe to ewidentnie coś z nimi nie tak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 Winne tu mogą być opony. Ja za to mam zagwozdkę - w prawo kierownica obraca mi się bardziej niż w lewo Teraz nie wiem czy maglownicę można tak przestawić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 > Winne tu mogą być opony. Ja za to mam zagwozdkę - w prawo kierownica > obraca mi się bardziej niż w lewo > Teraz nie wiem czy maglownicę można tak przestawić?? U mnie bardziej w lewo niż w prawo i kończy obrót metalicznym stukiem, a w prawo kończy miękko. Tak się dzieje od momentu wymiany drążka kierowniczego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 > Winne tu mogą być opony. Ja za to mam zagwozdkę - w prawo kierownica > obraca mi się bardziej niż w lewo > Teraz nie wiem czy maglownicę można tak przestawić?? Zbieżność ok? Wspomaganie hydrauliczne czy elektryczne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 > Zbieżność ok? Wspomaganie hydrauliczne czy elektryczne? Zbieżność ok, elektryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 26 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 > Podstawowe pytanie - opony nowe czy używane? Jeśli to 2 to częsty objaw po założeniu kół "nie na > swoje miejsce". Ew. ciśnienie do kontroli. A jak nowe to ewidentnie coś z nimi nie tak... Opony używki, zużyte równomiernie. Można coś zrobić z tą kierą, przestawić czy pozostaje tylko wymiana opon?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 > Zbieżność ok, elektryczne. Jedz do aso albo zapytaj na kaciku o kalibracje wspimagania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2011 > Opony używki, zużyte równomiernie. Można coś zrobić z tą kierą, przestawić czy pozostaje tylko > wymiana opon?? Przyzwyczaić się, a odzwyczaić po zmianie na zimowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Jak w temacie. Mam tak po założeniu kol zimowych. Na letnich jest prosto. Zbieżność, geometria ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Miałem podobnie w Lanosie - na zimówkach było krzywo, na letnich w porządku...winna była lekko krzywa felga - jajko się zrobiło i ciągnęło w jedną stronę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Zbieżność ok, elektryczne. A miałeś wymieniany drążek kierowniczy?? Wyżej napisałem - on też może być przyczyną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > A miałeś wymieniany drążek kierowniczy?? Wyżej napisałem - on też może być przyczyną. Miałem wymieniane z 1,5 roku temu drążki kierownicze, a od tego czasu dwukrotnie końcówki drążków. Z jakich przyczyn obrót w lewo może się różnić od obrotu w prawo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 Witam serdecznie. > Jak w temacie. W aucie zmieniłem felgi i opony z 16" na 17". Wcześniej kierownica była na wprost, > teraz jest lekko skrzywiona w lewo... Jeśli nie drze opon i nie ściąga to nie dotykałbym geometrii. Przyczyna powinna być w nowych kołach. Miałem to samo na zimówkach w pierwszym sezonie ich używania w nowym aucie. Po powrocie na letnie wszystko wróciło do normy. W kolejnym sezonie już było OK. Opony zostały zamienione między osiami. Jeśli zaś chodzi o nierówną ilość obrotów kierownicy prawo/lewo to prawdopodobnie kierownica jest źle założona na kolumnie i krzywo ustawione końcówki. W przypadku większych różnic jest to o tyle groźne, że można urwać taśmę od poduszki. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Miałem wymieniane z 1,5 roku temu drążki kierownicze, a od tego > czasu dwukrotnie końcówki drążków. Z jakich przyczyn obrót w lewo > może się różnić od obrotu w prawo? Nie wiem. Ja miałem wymieniany jeden drążek i od tej pory się różni oraz kończy obrót ze z metalicznym stukiem zamiast miękko. Pacjent to Punto 2 więc konstrukcja podobna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Mam tak po założeniu kol zimowych. Na letnich jest prosto. Zbieżność, geometria ok. I ja mam tak samo, według gumiarza jeden komplet opon pojeździł trochę na złej zbieżności i się podciął na brzegach, przez co powoduje takie przestawianie kierownicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Opony używki, zużyte równomiernie. Można coś zrobić z tą kierą, przestawić Zapamiętaj, że choć proste, przestawianie kiery jest mocno niewskazane. Stosowali je partacze warsztatowi, skutek był na ogół taki, że ekstremalnie po jakimś czasie miałeś w pojeździe np. 2,5 obrotu kiery w jedną stronę, a 3,5 w drugą. A w przekładniach ze wspomaganiem może to całkiem ogłupić wspomaganie. Jedyny racjonalny sposób naprostowania kierownicy, to porządna zbieżność, zaczynająca się od ustawienia kierownicy na wprost, ze sprawdzeniem czy także przekładnia jest w pozycji "zero", a dopiero potem regulacja na drążkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Jak w temacie. W aucie zmieniłem felgi i opony z 16" na 17". Wcześniej kierownica była na wprost, > teraz jest lekko skrzywiona w lewo. Zbieżność przed i po była prawidłowa auto nie ściągało i > nie ściaga. Winne opony czy felgi a może to i to?? pozamieniaj kola miejscami i zobacz co sie stanie czy pzypadkiem nie bedzie krzywo w druga strone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Jak w temacie. W aucie zmieniłem felgi i opony z 16" na 17". Wcześniej kierownica była na wprost, > teraz jest lekko skrzywiona w lewo. Zbieżność przed i po była prawidłowa auto nie ściągało i > nie ściaga. Winne opony czy felgi a może to i to?? Ja zawsze zdejmowałem kierownicę i przestawiałem ją na wieloklinie o jeden ząbek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Ja zawsze zdejmowałem kierownicę i przestawiałem ją na wieloklinie o jeden ząbek. Bo miałeś taką możliwość. U mnie np. się nie da, bo poza wieloklinem jest taki występ, kiera pasuje tylko w jeden sposób Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Opony używki, zużyte równomiernie. Można coś zrobić z tą kierą, przestawić czy pozostaje tylko > wymiana opon?? spróbuj zamienić lewe z prawym na próbę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Ja zawsze zdejmowałem kierownicę i przestawiałem ją na wieloklinie o jeden ząbek. to tak jakby brudne gacie na lewą strone założyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 27 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > spróbuj zamienić lewe z prawym na próbę. Zrobiłbym to ale opony asymetryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Zrobiłbym to ale opony asymetryczne. masz jeszce koła na tylnej osi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Zrobiłbym to ale opony asymetryczne. Asymetryczne czy kierunkowe?Asymetryczne możesz zamienić stronami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Asymetryczne czy kierunkowe?Asymetryczne możesz zamienić stronami Kierunkowe zresztą też, tylko trzeba zdjąć z felg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 27 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2011 > Zrobiłbym to ale opony asymetryczne. Koła z asymetrycznymi oponami zamieniasz bez problemu - im kierunek obrotu jest obojętny. Opony kierunkowe powinny się kręcić zgodnie ze strzałką ale dla testu warto zamienić miejscami bez obracania na felgach. Jeśli po takiej zamianie kierownica obróci się w przeciwną stronę niż jest teraz, będziesz wiedział, że przyczyną są opony. Właśnie kierunkowym oponom (nawet fabrycznie nowym) najczęściej przytrafia się zjawisko "przestawienia kierownicy" przy jeździe na wprost i czasem solidnego ściągania. Spowodowane to jest drobną asymetrią opony w stosunku do środka bieżnika - niewielki stożek, może różnica w twardości boków opony. W przypadku niekierunkowych wystarczyłoby jedną z przednich opon obrócić na feldze by uzyskać symetrię w stosunku do podłużnej osi samochodu. W przypadku kierunkowych można spróbować wybrać na przód najlepszą parę z czterech - niestety może to wymagać kilkukrotnego obracania opon na felgach by zachować zalecany kierunek obrotu. Pierwszy eksperyment - zamienić przednie z tylnymi, bez ściągania z felg. Tutaj pisałem o tym: Sciąganie kierunkowych opon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.