k_maro Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Przejmować się czy przyzwyczaić? Półtora roku temu było zrobione: regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu, regulacja luzów zaworów, wymiana końcówek wtryskiwaczy, wymiana uszczelki pokrywy zaworowej. Auto zimą zapala rewelacyjnie. W momencie uruchomienia silnika (zimą czy latem) puszcza czarnego bąka. I dymi podczas przyspieszania (rozpędzania). Można jeszcze coś zrobić czy odpuścić sobie? Silnik to 2.4D volkswagena, przebieg 370 tys.km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > Przejmować się czy przyzwyczaić? Półtora roku temu było zrobione: regulacja kąta wyprzedzenia > zapłonu, regulacja luzów zaworów, wymiana końcówek wtryskiwaczy, wymiana uszczelki pokrywy > zaworowej. > Auto zimą zapala rewelacyjnie. W momencie uruchomienia silnika (zimą czy latem) puszcza czarnego > bąka. I dymi podczas przyspieszania (rozpędzania). Można jeszcze coś zrobić czy odpuścić > sobie? > Silnik to 2.4D volkswagena, przebieg 370 tys.km. ale nie wiem dlaczego doadałeś "srtarego" diesla tak jakby nowe nie kopciły przy depnięciu... nowe to dopiero puszczają kopciucha... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 wtryski leja, oddac do regeneracji /wymiany koncowek rozpylajacych i po problemie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > ale nie wiem dlaczego doadałeś "srtarego" diesla tak jakby nowe nie kopciły przy depnięciu... nowe > to dopiero puszczają kopciucha... Potwierdzam - tu na wyspie nawet nowe auta, roczne, dwuletnie puszczają takiego dyma, że aż auta nie widać. Może to od ON zależy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 ja tak miałem w 1.6TD 1V w VW problemem okazał się zapchany katalizator po wywaleniu kata samochód zaczął mniej kopcić, przed wycięciem zasłona dymna była taka, że aż głupio było jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Przede wszystkim zerknąć na filtr powietrza, może juz jest stary i przepchany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 1 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > wtryski leja, oddac do regeneracji /wymiany koncowek rozpylajacych i po problemie 1,5 roku temu były wymieniane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 1 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > Przede wszystkim zerknąć na filtr powietrza, może juz jest stary i przepchany. wszystkie filtry wraz z olejem były wymieniane 1,5 roku temu, nie zrobiłem więcej niż 10 tys. km od tego czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Podstawowe pytanie - jak duży jest ten bąk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 1 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > Podstawowe pytanie - jak duży jest ten bąk? bąk przy odpalaniu? normalny, nie za duży ale tez nie mały zasłona dymna to nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > 1,5 roku temu były wymieniane. a dymi w czasie pracy spod bagnetu/korka wlewu oleju? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 1 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > a dymi w czasie pracy spod bagnetu/korka wlewu oleju? tego nie sprawdzałem, zazwyczaj olej sprawdzam na wyłączonym silniku a jak dymi to co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > tego nie sprawdzałem, zazwyczaj olej sprawdzam na wyłączonym silniku > a jak dymi to co? jak dymi spod banetu to pierścienie jak dymi bardzo spod korka to też niedobrze jak dymi troche spod korka to znaczy że już nie jest pierwszej młodości ale pojeździ jak nie dymi spod korka ani spod bagnetu to - nowy silnik paaaanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > Półtora roku temu było zrobione: regulacja kąta wyprzedzenia > zapłonu, i ile się płaci za wyregulowanie wyprzedzenia kąta zapłonu w dieslu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedal Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > i ile się płaci za wyregulowanie wyprzedzenia kąta zapłonu w dieslu ? rozumiem że to ironia? koledze pewnie chodziło o kąt wtrysku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > jak dymi spod banetu to pierścienie > jak dymi bardzo spod korka to też niedobrze > jak dymi troche spod korka to znaczy że już nie jest pierwszej młodości ale pojeździ > jak nie dymi spod korka ani spod bagnetu to - nowy silnik paaaanie czy to się dotyczy tylko silnika diesla? czy benzynowy tez można tak, ocenić jego stan? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > Przejmować się czy przyzwyczaić? w pełni sprawny silnik diesla puszcza bąki tylko przy mocnym wdepnięciu gazu i może zakopcić czy przy pedale gazu w podłodze. Jak kopci przy delikatnym deptaniu to nie jest dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 1 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > i ile się płaci za wyregulowanie wyprzedzenia kąta zapłonu w dieslu ? sorry ale ja naprawdę za to zapłaciłem bo... przepisywałem z faktury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > czy to się dotyczy tylko silnika diesla? czy benzynowy tez można tak, ocenić jego stan? generalnie można, bo jak dymi to znaczy że coś jest nie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
whitepawer Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > generalnie można, bo jak dymi to znaczy że coś jest nie tak tylko w benzynie to będzie widać, jak już będzie stadium agonalne? silnik diesla stopięń sprężania ma większy? wiec bardzie będzie dymił, mimo mniejszego zuzycia. dobrze myślę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > Przejmować się czy przyzwyczaić? Półtora roku temu było zrobione: regulacja kąta wyprzedzenia > zapłonu, regulacja luzów zaworów, wymiana końcówek wtryskiwaczy, wymiana uszczelki pokrywy > zaworowej. > Auto zimą zapala rewelacyjnie. W momencie uruchomienia silnika (zimą czy latem) puszcza czarnego > bąka. I dymi podczas przyspieszania (rozpędzania). Można jeszcze coś zrobić czy odpuścić > sobie? > Silnik to 2.4D volkswagena, przebieg 370 tys.km. A nikt nie grzebał przy pompie? Może ktoś ruszył ograniczenie dawki bo mu się słabo zbierał i stąd batory ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 W zimie piszesz odpala dobrze Spalanie w normie? Moc w normie? Jeśli tak, to olej sprawę. Piszę szczerze. Jak zacznie Ci ktoś przy pompie grzebać, to może i zmniejszy bączki, ale zimą bedziesz miał trudnosci z odaleniem etc. No chyba, że na serio mocno kopci. Ae jeśłi dobrze zrozumiałem ,że tylko przy mocniejszym depnięciu i sporym obciążeniu (dość szybkie rozpędzanie), to ja bym nie szukał dziury w całym. Tym bardziej, ze przebieg zbliza się do 4 setek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > A nikt nie grzebał przy pompie? Może ktoś ruszył ograniczenie dawki bo mu się słabo zbierał i stąd > batory ? to by i palił ponadnormatywnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 Ale czym Ty sie przejmujesz? mam takiego Lt-eka od wielu lat i jest absolutnie bezawaryjny a ze kopci zimny i czasami jak sie depnie??? stary jest i bardzo prosty w budowie-a komu to przeszkadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > to by i palił ponadnormatywnie A to już niekoniecznie - jeśli ktoś jeździ spokojnie to wyjdzie praktycznie tyle samo bo o dawce decdyduje po prostu noga kierowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > A to już niekoniecznie - jeśli ktoś jeździ spokojnie to wyjdzie praktycznie tyle samo bo o dawce > decdyduje po prostu noga kierowcy. Wyjdzie więcej, wyjdzie. Wiem, bo bawiłem się każdą możliwą śrubą regulacyjną pompy wtryskowej w swojej starej astrze 1,7, w ursusie 1014 i w kombajnie class JAk zwiększysz dawkę, to na każdy pojedynczy wtrysk idzie większa ilość paliwa i noga nie ma tu nic do rzeczy. Bo jak inaczej wytłumaczysz dymienie z rury na obrotach jałowych przy zerowym obciążeniu po odpowiednio dużym podkręceniu dawki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > nowe to dopiero puszczają kopciucha... Nigdy mój nie puścił, ale przyjmuję że to się może zdarzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > bąk przy odpalaniu? normalny, nie za duży ale tez nie mały zasłona dymna to nie jest. Jeśli puszcza bąka przy zapalaniu i mocnym przyspieszaniu, ale (tak jak pisales) zapala bez problemow, nie bierze za duzo oleju, osiągi ma normalne i nie pali wiecej niz kiedys to mysle ze to moze byc norma przy tym przebiegu. Natomiast jesli jedziesz ze stalą predkoscia np. po zmroku w miescie i widzisz dym w swiatlach auta jadacego z tylu, to tak raczej nie powinno byc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 1 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2011 > Nigdy mój nie puścił, ale przyjmuję że to się może zdarzyć Bez jaj, przy porządnym musi puścić bąka Przy dluzszym kreceniu przy zapalaniu tez. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 > Bez jaj, przy porządnym musi puścić bąka Przy dluzszym kreceniu przy zapalaniu tez. wg mnie to jest po prostu nagromadzona w wydechu sadza/smoła (tak, mimo DPF) i jest to zjawisko nie do uniknięcia, w przeciwieństwie do sytuacji, kiedy samochód kopci nonstop i ma "gryzące" spaliny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 > Ale czym Ty sie przejmujesz? mam takiego Lt-eka od wielu lat i jest absolutnie bezawaryjny a ze > kopci zimny i czasami jak sie depnie??? stary jest i bardzo prosty w budowie-a komu to > przeszkadza. Na przyklad temu co jedzie za takim trupkiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 > Na przyklad temu co jedzie za takim trupkiem Można go różnie nazwać tylko nie trupek. Oleju nie bierze, odpala w największe mrozy, jak na swoje lata daje radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 > Na przyklad temu co jedzie za takim trupkiem no mi nie chodzi o dymienie jak starego ikarusa tylko po odpaleniu i ew. lekki dymek jak auto jest pod obciazeniem i butowaniu-starsze auta juz tak maja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adas Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 > w pełni sprawny silnik diesla puszcza bąki tylko przy mocnym wdepnięciu gazu i może zakopcić czy > przy pedale gazu w podłodze. Jak kopci przy delikatnym deptaniu to nie jest dobrze Mój 23-letni dieselek nie puszcza bąków ani przy starcie ani przy depnięciu pedału w podłogę. Wtryski Panie wtryski + normalny serwis . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 > Mój 23-letni dieselek nie puszcza bąków ani przy starcie ani przy depnięciu pedału w podłogę. > Wtryski Panie wtryski + normalny serwis . Mój były pedziot 106 1,5 D też nie puszczał ani obłoczka w żadnej sytuacji. A miał kilka setek tyś km najechane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 > Mój 23-letni dieselek nie puszcza bąków ani przy starcie ani przy depnięciu pedału w podłogę. > Wtryski Panie wtryski + normalny serwis . czyli mój dieselek od nowości coś ma nie tak bo zdarza mu sie puścić bączka przy depnięciu gazu w podłogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 > Mój 23-letni dieselek nie puszcza bąków ani przy starcie ani przy depnięciu pedału w podłogę. > Wtryski Panie wtryski + normalny serwis . Adaś, Twój się nie liczy - wszak ma dopiero niecały mln km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo_k Napisano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 > Mój 23-letni dieselek nie puszcza bąków ani przy starcie ani przy depnięciu pedału w podłogę. > Wtryski Panie wtryski + normalny serwis . Może nie patrzysz dokładnie w lusterka Mój były 9 letni dieselek przy solidnym depnięciu zostawiał za sobą obłoczek, mimo, że teoretycznie wszystko było sprawne (też bezproblemowo odpalał w najcięższe mrozy). Lata i przebieg zrobiły swoje. Może wymiana wtrysków i regeneracja turbiny by pomogły... W obecnym tego póki co tego nie zauważyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adas Napisano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 > Adaś, Twój się nie liczy - wszak ma dopiero niecały mln km. Błąd, albowiem ponieważ ma dopiero niecałe półtora mln km przebiegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 > Wyjdzie więcej, wyjdzie. Wiem, bo bawiłem się każdą możliwą śrubą regulacyjną pompy wtryskowej w > swojej starej astrze 1,7, w ursusie 1014 i w kombajnie class > JAk zwiększysz dawkę, to na każdy pojedynczy wtrysk idzie większa ilość paliwa i noga nie ma tu nic > do rzeczy. Bo jak inaczej wytłumaczysz dymienie z rury na obrotach jałowych przy zerowym > obciążeniu po odpowiednio dużym podkręceniu dawki? Jesteś pewien że kręcąc tą śrubką nie zmieniłeś kąta wtrysku i że obroty silnika były takie same przed/w trakcie dymienia? Teoria pracy wolnossącego silnika ZS mówi o tym że jest on sterowany ilością wtryśniętego paliwa oraz wyprzedzeniem kąta wtrysku, co można przyjąć za pewnik gdyż stare klamoty nie mają przepustnicy więc to jedyna możliwość aby nimi sterować. Zakładając że mamy jednakowe obciążenie,jednakowe obroty i ten sam kąt wtrysku to faktyczna dawka paliwa wtryśnięta do cylindra musi być taka sama niezależnie od tego co nagmerasz przy pompie.Po prostu zwiększając dawkę, zwiększyłbyś obroty silnika (zakładając że wcześniej wymienione parametry są stałe). Zmiany w dawkowaniu nastąpią jedynie w stanach nieustalonych, bo regulator odśrodkowy będzie miał możliwość puszczenia innej dawki przy danym wciśnięciu pedału gazu, ale po ustaleniu obrotów silnika dawka będzie taka sama niezleżnie od ustawień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.