Lysy1980 Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Co powiecie na temat tej Mazdy ? co jest najsłabszym punktem w pierwszych rocznikach produkcji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > co jest najsłabszym punktem w pierwszych rocznikach produkcji ? Silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Silnik żes sie wysilił. to też największa zaleta - zależy od której strony spojrzec. problemy praktyczne: 1. spalanie wankla - niestety, jak na parametry bez szału (200+ kucy i 20l na miasto słabo) 2. serwis - zakup wiekowego auta z wanklem, to problemy z obsługa, malo kto potrafi cokolwiek przy tym naprawic plusy: 1. zakup tego auta w tej chwili jest bardzo okazyjny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Wystarczy poczytać rx8club.com żeby wiedzieć że silnik raczej 100k km nie dożyje. Poza tym auto super i dla maniaka silników Wankla pozycja obowiązkowa. Dla zwykłego usera już niekoniecznie. Jakbym kupował to do ceny auta doliczyłbym od razu słupek silnika i wsadził nówkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > problemy praktyczne: > 1. spalanie wankla - niestety, jak na parametry bez szału (200+ kucy i 20l na miasto słabo) + spore spalanie oleju > 2. serwis - zakup wiekowego auta z wanklem, to problemy z obsługa, malo kto potrafi cokolwiek przy > tym naprawic To fakt. W DE jest kilka firm specjalizujących się w tych silnikach. Ale w PL nie słyszałem. > plusy: > 1. zakup tego auta w tej chwili jest bardzo okazyjny To auto jest ładne. Jak dla mnie jedno z najładniejszych. Jakby się dało w tym wymienić silnik na jakiś normalny to sam bym miał ochotę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dan54 Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > żes sie wysilił. to też największa zaleta - zależy od której strony spojrzec. Moment, gość pyta, co jest najsłabszym punktem z pierwszych lat produkcji, to odpowiadam - silnik. Wymieniany przez Mazdę, niektórym po kilka razy. Ja wiem jakie zalety ma to auto, ale nie oszukujmy się, silnik to największa zaleta i zarazem największa wada rx'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Moment, gość pyta, co jest najsłabszym punktem z pierwszych lat produkcji, to odpowiadam - silnik. ale odpowiada się: silnik, ponieważ... dobrze że nie napisałeś "paleta kolorów" > Wymieniany przez Mazdę, niektórym po kilka razy. > Ja wiem jakie zalety ma to auto, ale nie oszukujmy się, silnik to największa zaleta i zarazem > największa wada rx'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > + spore spalanie oleju to jest wpisane w koncepcję wankla i liczy się jako zwykła obsługa wada wielka to nie jest. > To auto jest ładne. Jak dla mnie jedno z najładniejszych. Jakby się dało w tym wymienić silnik na > jakiś normalny to sam bym miał ochotę. no ciekawa koncepcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > To fakt. W DE jest kilka firm specjalizujących się w tych silnikach. Ale w PL nie słyszałem. W PL też jest specjalista. Tym bardziej że ten silnik ma 3 razy mniej części od zwykłego tłokowca i porównując do stopnia komplikacji dzisiejszych twin turbo klekotów itp nie widzę tam żadnych kosmosów. > To auto jest ładne. Jak dla mnie jedno z najładniejszych. Jakby się dało w tym wymienić silnik na > jakiś normalny to sam bym miał ochotę. Zmiana silnika odbiera cały urok tego auta. Widziałem szpeców co u nas do RX7 wkładali TDIki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Zmiana silnika odbiera cały urok tego auta. Widziałem szpeców co u nas do RX7 wkładali TDIki No ale to powiedzmy przesada w drugą stronę Swoją drogą co kieruje takimi ludźmi? Przecież takiego samochodu nie kupuje się żeby oszczędzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Co powiecie na temat tej Mazdy ? co jest najsłabszym punktem w pierwszych rocznikach produkcji ? Tu masz wadę dyskwalifikującą to auto- idiotycznie wysokie spalanie, prawie 20 litrów. Link: rzeczywiste spalanie Na polskim paliwie na pewno będzie powyżej 20. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Na polskim paliwie na pewno będzie powyżej 20. A czym się różni polskie paliwo od szwedzkiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Tu masz wadę dyskwalifikującą to auto- idiotycznie wysokie spalanie, prawie 20 litrów. > Link: rzeczywiste spalanie > Na polskim paliwie na pewno będzie powyżej 20. Za pytanie o lpg, to pewnie musiałbym się sam zbanować, co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > A czym się różni polskie paliwo od szwedzkiego? jest gorsze bo polskie i nie szwedzkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Za pytanie o lpg, to pewnie musiałbym się sam zbanować, co? Ja Ci odpowiem. Robią to może ze 3 zakłady w PL. Generalnie jest skomplikowane ale się da. Ale mój osobisty stosunek do tego jest taki sam jak do wkładania TDI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Ja Ci odpowiem. Robią to może ze 3 zakłady w PL. Generalnie jest skomplikowane ale się da. Ale mój > osobisty stosunek do tego jest taki sam jak do wkładania TDI. Żarcik to był! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Żarcik to był! Różne ludzie mają dziwactwa. Jeden, na lpg-forum, uparcie gazuje Priusa. W garażu A jeśli chodzi o RX-8 to widziałem takiego zagazowanego. Gość objaśniał jak to działa. I pominąwszy całą ideologię to trzeba mieć naprawdę dużą wiedzę żeby to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > > A czym się różni polskie paliwo od szwedzkiego? > > jest gorsze bo polskie i nie szwedzkie Jak dzieci w przedszkolu... "a mój tata jest lepszy bo polski" :D W podanym przeze mnie linku są auta na paliwie NIEMIECKIM Ale kijem Wisły i tak nie zawrócicie, zaprzeczając rzeczywistości. Z własnego doświadczenia: max 150 km/h autostradą na polskim paliwe "100 oktanów" praktycznie jednostajna jazda, a spalanie wg kompa 15,6 Natomiast autobahn prędkość często schodziła do 100 km/h ale generalnie 220 km/h - a więc dużo paliwożernych przyspieszeń, co prawda na paliwie Aral 102 oktany, ale spalanie 13,8. W obu przypadkach taka sama prędkość średnia ok. 150 km/h Tego samego dnia, ta sama pogoda i temperatura, taki sam, dość mały ruch. A właściwie w PL mniejszy. Waszym zdaniem to cud, że paliwo w Polsce jest "tak samo dobre", a w podobnych warunkach spala się go o 10-20 % więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Dostaniesz odpowiedź że na pewno się nie da w PL z taką prędkością jechać i Ci się wydawało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Waszym zdaniem to cud, że paliwo w Polsce jest "tak samo dobre", > a w podobnych warunkach spala się go o 10-20 % więcej? nie ma to jak rzetelne i konkretne informacje dorabiasz. no ale na polskie nie wypada nie narzekać, w koncu to forum jest. moje doświadczenie nie pokazuje żadnych różnic po przekroczeniu granicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mugen Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > moje doświadczenie nie pokazuje żadnych różnic po przekroczeniu granicy. Moje też ale może mam złe auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Moje też ale może mam złe auto no pewnie popsute i niewychowane, bo nie docenia tych naszych oktanów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Jak dzieci w przedszkolu... "a mój tata jest lepszy bo polski" :D > W podanym przeze mnie linku są auta na paliwie NIEMIECKIM > Ale kijem Wisły i tak nie zawrócicie, zaprzeczając rzeczywistości. > Z własnego doświadczenia: > max 150 km/h autostradą na polskim paliwe "100 oktanów" > praktycznie jednostajna jazda, a spalanie wg kompa 15,6 > Natomiast autobahn prędkość często schodziła do 100 km/h > ale generalnie 220 km/h - a więc dużo paliwożernych przyspieszeń, > co prawda na paliwie Aral 102 oktany, ale spalanie 13,8. > W obu przypadkach taka sama prędkość średnia ok. 150 km/h > Tego samego dnia, ta sama pogoda i temperatura, taki sam, dość mały ruch. A właściwie w PL > mniejszy. > Waszym zdaniem to cud, że paliwo w Polsce jest "tak samo dobre", > a w podobnych warunkach spala się go o 10-20 % więcej? Szkoda, ze jeszcze na nitrobenzenie nie jechales Rozbieznosci bylyby pewnie wieksze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Zaraz, zaraz, Ty nic nie mowiles ze Megane jest nastepca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Zaraz, zaraz, Ty nic nie mowiles ze Megane jest nastepca Mówił, mówił... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Zaraz, zaraz, Ty nic nie mowiles ze Megane jest nastepca gdzieś tam wspomniałem. "Fort g wort" i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Co powiecie na temat tej Mazdy ? co jest najsłabszym punktem w pierwszych rocznikach produkcji ? Dla mnie najsłabszą rzeczą są te fotele z tyłu One są i tylko dodają masy. Nikt tam nie usiądzie Więcej miejsca jest w 126p. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Tu masz wadę dyskwalifikującą to auto- idiotycznie wysokie spalanie, prawie 20 litrów. > Link: rzeczywiste spalanie > Na polskim paliwie na pewno będzie powyżej 20. To nie jest auto dla szarego usera a dla entuzjasty tematu. Jak ktoś chce mieć auto z silnikiem Wankla to jest to pozycja dla niego a jak ktoś chce mieć po prostu RX8 bo fajnie wygląda to odradzam. Dla mnie to jedno z motoryzacyjnych marzeń, nie wspomnę już o ostatnich seriach RX7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Tak jak koledzy napisali powyżej - silniki są nietrwałe, zużywają olbrzymie ilości paliwa i oleju. Naprawy pogwarancyjne silników są bardzo drogie co powoduje ze ten model szybko znika z rynku (samochody idą na złom bo nie opłaca się ich naprawiać). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Dla mnie to jedno z motoryzacyjnych marzeń, nie wspomnę już o ostatnich seriach RX7 RX7 w jednej z ostatnich JDM edycji jak najbardziej. Ale nic wartego marzen to ja w RX8 nie widze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > RX7 w jednej z ostatnich JDM edycji jak najbardziej. Ale nic wartego marzen to ja w RX8 nie > widze... Tak jak wspomniałem to samochód dla entuzjasty motoryzacji a w szczególności silnika Wankla takiego jak ja. Ja brałbym wszystko od NSU Ro80 do RX8 włącznie Dla innych to może być zwykłe auto z nietrwałym silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > gdzieś tam wspomniałem. "Fort g wort" i tyle. sasiad ma juz druga i IMVHO to jeden z lepiej wygludajacych EU aut. Z reszta to jedyne Renault ktore sie u mnie masowo sprzedaje[...] Co zlego bylo z For-tem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > sasiad ma juz druga i IMVHO to jeden z lepiej wygludajacych EU aut. > Z reszta to jedyne Renault ktore sie u mnie masowo sprzedaje[...] > Co zlego bylo z For-tem? Ciągle warsztat- głównie poprawki słabej jakości montażu (produkcja w Niemczech) Czara się przelała jak mi nawaliła elektronika- wszystko wyłączało się na ułamek sekundy, łącznie ze sterowaniem silnka = podczas jazdy nagła blokada kół Miałem fuksa jak cholera, że nie zdarzyło mi się to na torze Okazało się, że przyczyną był przeciekający zbiorniczek płynu do spryskiwaczy. Składa się z trzech elementów i wiadomo że może przeciekać. Zaraz pod nim umieszono co? Elektronikę Po prostu: konstrukcja jakby specjalnie zrobiona po to, żeby zapewnić przyszłe wizyty w warsztacie Po Renault widać że jest zupełnie inna, nowocześniejsza konstrukcja. Takie głupstwa jak montaż nadkoli- jeden z problemów Forda- jest zupełnie inaczej rozwiązany. W Reno nie ma się jak rozkręcić i odpaść Zresztą, widzę na forach internetowych że Megane ma mniej niedoróbek. Nawet ze skrzyni biegów jestem zadowolony, mimo że francuska Podobną precyzję w Fordzie miałem dopiero po wymianie poduszki silnika na sztywną, sportową. Sorry za OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eryko Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > A jeśli chodzi o > RX-8 to widziałem takiego zagazowanego. Gość objaśniał jak to działa. I pominąwszy całą > ideologię to trzeba mieć naprawdę dużą wiedzę żeby to zrobić. rozpatrując hipotetycznie Lpg do "nieszczelnego" wankla może mu pomóc . pamiętam lata temu znajomego taksiaża co miał MB190E w gazie to miała tak słabą kompresję że na PB nie huhu a na lpg jeszcze jeździła , nie iwem czy ma też to zastosowanie do wankla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Tak jak koledzy napisali powyżej - silniki są nietrwałe, zużywają olbrzymie ilości paliwa i oleju. > Naprawy pogwarancyjne silników są bardzo drogie co powoduje ze ten model szybko znika z rynku > (samochody idą na złom bo nie opłaca się ich naprawiać). Żartujesz? U was naprawa jest droga? W Niemczech nowy silnik kosztuje w ASO tyle samo co klasyczny silnik tłokowy. Silnik bardzo źle znosi jazdę na krótkich dystansach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 > Żartujesz? U was naprawa jest droga? Bo w US czesci sa relatywnie tanie. Ale robocizna droga. Silnik moze i w teorii jest w miare prosty ale w praktyce niewielu ma wiedze i doswiadczenie co z nim robic. Czyli za owa wiedze placi sie premium. > W Niemczech nowy silnik kosztuje w ASO tyle samo co klasyczny silnik tłokowy. Czyli bardzo duzo. Chyba, ze kupujesz uzywke ale to zawsze loteria. > Silnik bardzo źle znosi jazdę na krótkich dystansach. Jak rowniez czeste odpalanie/gaszenie. Tak jak juz kilkakrotnie w watku padlo - to samochod dla hobbysty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.