Skocz do zawartości

Mazda RX8 jej wady i zalety ?


Lysy1980

Rekomendowane odpowiedzi

> Silnik

żes sie wysilił. to też największa zaleta - zależy od której strony spojrzec.

problemy praktyczne:

1. spalanie wankla - niestety, jak na parametry bez szału (200+ kucy i 20l na miasto słabo)

2. serwis - zakup wiekowego auta z wanklem, to problemy z obsługa, malo kto potrafi cokolwiek przy tym naprawic

plusy:

1. zakup tego auta w tej chwili jest bardzo okazyjny smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy poczytać rx8club.com żeby wiedzieć że silnik raczej 100k km nie dożyje. Poza tym auto super i dla maniaka silników Wankla pozycja obowiązkowa. Dla zwykłego usera już niekoniecznie. Jakbym kupował to do ceny auta doliczyłbym od razu słupek silnika i wsadził nówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problemy praktyczne:

> 1. spalanie wankla - niestety, jak na parametry bez szału (200+ kucy i 20l na miasto słabo)

+ spore spalanie oleju smile.gif

> 2. serwis - zakup wiekowego auta z wanklem, to problemy z obsługa, malo kto potrafi cokolwiek przy

> tym naprawic

To fakt. W DE jest kilka firm specjalizujących się w tych silnikach. Ale w PL nie słyszałem.

> plusy:

> 1. zakup tego auta w tej chwili jest bardzo okazyjny

To auto jest ładne. Jak dla mnie jedno z najładniejszych. Jakby się dało w tym wymienić silnik na jakiś normalny to sam bym miał ochotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żes sie wysilił. to też największa zaleta - zależy od której strony spojrzec.

Moment, gość pyta, co jest najsłabszym punktem z pierwszych lat produkcji, to odpowiadam - silnik.

Wymieniany przez Mazdę, niektórym po kilka razy.

Ja wiem jakie zalety ma to auto, ale nie oszukujmy się, silnik to największa zaleta i zarazem największa wada rx'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moment, gość pyta, co jest najsłabszym punktem z pierwszych lat produkcji, to odpowiadam - silnik.

ale odpowiada się: silnik, ponieważ...

dobrze że nie napisałeś "paleta kolorów" wink.gif

> Wymieniany przez Mazdę, niektórym po kilka razy.

> Ja wiem jakie zalety ma to auto, ale nie oszukujmy się, silnik to największa zaleta i zarazem

> największa wada rx'a

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> + spore spalanie oleju

to jest wpisane w koncepcję wankla i liczy się jako zwykła obsługa smile.gif wada wielka to nie jest.

> To auto jest ładne. Jak dla mnie jedno z najładniejszych. Jakby się dało w tym wymienić silnik na

> jakiś normalny to sam bym miał ochotę.

no ciekawa koncepcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To fakt. W DE jest kilka firm specjalizujących się w tych silnikach. Ale w PL nie słyszałem.

W PL też jest specjalista. Tym bardziej że ten silnik ma 3 razy mniej części od zwykłego tłokowca i porównując do stopnia komplikacji dzisiejszych twin turbo klekotów itp nie widzę tam żadnych kosmosów.

> To auto jest ładne. Jak dla mnie jedno z najładniejszych. Jakby się dało w tym wymienić silnik na

> jakiś normalny to sam bym miał ochotę.

Zmiana silnika odbiera cały urok tego auta. Widziałem szpeców co u nas do RX7 wkładali TDIki facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmiana silnika odbiera cały urok tego auta. Widziałem szpeców co u nas do RX7 wkładali TDIki

No ale to powiedzmy przesada w drugą stronę smile.gif Swoją drogą co kieruje takimi ludźmi? Przecież takiego samochodu nie kupuje się żeby oszczędzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żarcik to był!

Różne ludzie mają dziwactwa. Jeden, na lpg-forum, uparcie gazuje Priusa. W garażu smile.gif A jeśli chodzi o RX-8 to widziałem takiego zagazowanego. Gość objaśniał jak to działa. I pominąwszy całą ideologię to trzeba mieć naprawdę dużą wiedzę żeby to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> > A czym się różni polskie paliwo od szwedzkiego?

>

> jest gorsze bo polskie i nie szwedzkie

Jak dzieci w przedszkolu... "a mój tata jest lepszy bo polski" :D

W podanym przeze mnie linku są auta na paliwie NIEMIECKIM 270751858-jezyk.gif

Ale kijem Wisły i tak nie zawrócicie, zaprzeczając rzeczywistości.

Z własnego doświadczenia:

max 150 km/h autostradą na polskim paliwe "100 oktanów"

praktycznie jednostajna jazda, a spalanie wg kompa 15,6

Natomiast autobahn prędkość często schodziła do 100 km/h

ale generalnie 220 km/h - a więc dużo paliwożernych przyspieszeń,

co prawda na paliwie Aral 102 oktany, ale spalanie 13,8.

W obu przypadkach taka sama prędkość średnia ok. 150 km/h

Tego samego dnia, ta sama pogoda i temperatura, taki sam, dość mały ruch. A właściwie w PL mniejszy.

Waszym zdaniem to cud, że paliwo w Polsce jest "tak samo dobre",

a w podobnych warunkach spala się go o 10-20 % więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Waszym zdaniem to cud, że paliwo w Polsce jest "tak samo dobre",

> a w podobnych warunkach spala się go o 10-20 % więcej?

nie ma to jak rzetelne i konkretne informacje rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif dorabiasz. no ale na polskie nie wypada nie narzekać, w koncu to forum jest.

moje doświadczenie nie pokazuje żadnych różnic po przekroczeniu granicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak dzieci w przedszkolu... "a mój tata jest lepszy bo polski" :D

> W podanym przeze mnie linku są auta na paliwie NIEMIECKIM

> Ale kijem Wisły i tak nie zawrócicie, zaprzeczając rzeczywistości.

> Z własnego doświadczenia:

> max 150 km/h autostradą na polskim paliwe "100 oktanów"

> praktycznie jednostajna jazda, a spalanie wg kompa 15,6

> Natomiast autobahn prędkość często schodziła do 100 km/h

> ale generalnie 220 km/h - a więc dużo paliwożernych przyspieszeń,

> co prawda na paliwie Aral 102 oktany, ale spalanie 13,8.

> W obu przypadkach taka sama prędkość średnia ok. 150 km/h

> Tego samego dnia, ta sama pogoda i temperatura, taki sam, dość mały ruch. A właściwie w PL

> mniejszy.

> Waszym zdaniem to cud, że paliwo w Polsce jest "tak samo dobre",

> a w podobnych warunkach spala się go o 10-20 % więcej?

Szkoda, ze jeszcze na nitrobenzenie nie jechales grinser006.gif

Rozbieznosci bylyby pewnie wiekszeok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co powiecie na temat tej Mazdy ? co jest najsłabszym punktem w pierwszych rocznikach produkcji ?

Dla mnie najsłabszą rzeczą są te fotele z tyłu zlosnik.gif

One są i tylko dodają masy. Nikt tam nie usiądzie zlosnik.gif Więcej miejsca jest w 126p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu masz wadę dyskwalifikującą to auto- idiotycznie wysokie spalanie, prawie 20 litrów.

> Link: rzeczywiste spalanie

> Na polskim paliwie na pewno będzie powyżej 20.

To nie jest auto dla szarego usera a dla entuzjasty tematu. Jak ktoś chce mieć auto z silnikiem Wankla to jest to pozycja dla niego a jak ktoś chce mieć po prostu RX8 bo fajnie wygląda to odradzam.

Dla mnie to jedno z motoryzacyjnych marzeń, nie wspomnę już o ostatnich seriach RX7 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy napisali powyżej - silniki są nietrwałe, zużywają olbrzymie ilości paliwa i oleju. Naprawy pogwarancyjne silników są bardzo drogie co powoduje ze ten model szybko znika z rynku (samochody idą na złom bo nie opłaca się ich naprawiać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> RX7 w jednej z ostatnich JDM edycji jak najbardziej. Ale nic wartego marzen to ja w RX8 nie

> widze...

Tak jak wspomniałem to samochód dla entuzjasty motoryzacji a w szczególności silnika Wankla takiego jak ja. Ja brałbym wszystko od NSU Ro80 do RX8 włącznie ok.gif Dla innych to może być zwykłe auto z nietrwałym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzieś tam wspomniałem. "Fort g wort" i tyle.

hmm.gif sasiad ma juz drugaok.gif i IMVHO to jeden z lepiej wygludajacych EU aut.

Z reszta to jedyne Renault ktore sie u mnie masowo sprzedajehahaha.gif[...]

Co zlego bylo z For-temzlosnik.gif?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sasiad ma juz druga i IMVHO to jeden z lepiej wygludajacych EU aut.

> Z reszta to jedyne Renault ktore sie u mnie masowo sprzedaje[...]

> Co zlego bylo z For-tem?

Ciągle warsztat- głównie poprawki słabej jakości montażu (produkcja w Niemczech)

Czara się przelała jak mi nawaliła elektronika- wszystko wyłączało się na ułamek sekundy,

łącznie ze sterowaniem silnka = podczas jazdy nagła blokada kół zlosnik.gif

Miałem fuksa jak cholera, że nie zdarzyło mi się to na torze boje_sie.gif

Okazało się, że przyczyną był przeciekający zbiorniczek płynu do spryskiwaczy.

Składa się z trzech elementów i wiadomo że może przeciekać.

Zaraz pod nim umieszono co? Elektronikę zlosnik.gif

Po prostu: konstrukcja jakby specjalnie zrobiona po to, żeby zapewnić przyszłe wizyty w warsztacie facepalm%5B1%5D.gif

Po Renault widać że jest zupełnie inna, nowocześniejsza konstrukcja.

Takie głupstwa jak montaż nadkoli- jeden z problemów Forda-

jest zupełnie inaczej rozwiązany. W Reno nie ma się jak rozkręcić i odpaść spineyes.gif

Zresztą, widzę na forach internetowych że Megane ma mniej niedoróbek.

Nawet ze skrzyni biegów jestem zadowolony, mimo że francuska cool.gif

Podobną precyzję w Fordzie miałem dopiero po wymianie poduszki silnika na sztywną, sportową.

Sorry za OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeśli chodzi o

> RX-8 to widziałem takiego zagazowanego. Gość objaśniał jak to działa. I pominąwszy całą

> ideologię to trzeba mieć naprawdę dużą wiedzę żeby to zrobić.

rozpatrując hipotetycznie Lpg do "nieszczelnego" wankla może mu pomóc . pamiętam lata temu znajomego taksiaża co miał MB190E w gazie to miała tak słabą kompresję że na PB nie huhu a na lpg jeszcze jeździła , nie iwem czy ma też to zastosowanie do wankla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jak koledzy napisali powyżej - silniki są nietrwałe, zużywają olbrzymie ilości paliwa i oleju.

> Naprawy pogwarancyjne silników są bardzo drogie co powoduje ze ten model szybko znika z rynku

> (samochody idą na złom bo nie opłaca się ich naprawiać).

Żartujesz? U was naprawa jest droga?

W Niemczech nowy silnik kosztuje w ASO tyle samo co klasyczny silnik tłokowy.

Silnik bardzo źle znosi jazdę na krótkich dystansach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żartujesz? U was naprawa jest droga?

Bo w US czesci sa relatywnie tanie. Ale robocizna droga. Silnik moze i w teorii jest w miare prosty ale w praktyce niewielu ma wiedze i doswiadczenie co z nim robic. Czyli za owa wiedze placi sie premium.

> W Niemczech nowy silnik kosztuje w ASO tyle samo co klasyczny silnik tłokowy.

Czyli bardzo duzo. Chyba, ze kupujesz uzywke ale to zawsze loteria.

> Silnik bardzo źle znosi jazdę na krótkich dystansach.

Jak rowniez czeste odpalanie/gaszenie. Tak jak juz kilkakrotnie w watku padlo - to samochod dla hobbysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.