Skocz do zawartości

Było do kjs, to teraz szukamy coś ulicznego


lepo78

Rekomendowane odpowiedzi

10-15kpln, szybkie, może być stare, w sensie 20 lat albo więcej, specyfikacja torowo uliczna, nie musi mieć żadnych opcji komfortowych, czysta mechanika, czysta przyjemność.

Aaa ma być małe, w sensie nic wielkiego, masa mniej niż 900kg.

Moje typy civ ee9, może crx, s16/vts, golf 1, może coś jeszcze innego doradzicie?

Nic pilnego, robię research wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, o tym też po cichu myślę, sentyment do parchów pozostał

No jeśli się nie boisz dłubanych parchów to najbardziej kopara ludziom opadnie po połączeniu:

tego

z tym

Pierwszy raz jak takie cudo zobaczyłem nie mogłem wyjść z podziwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spory nigdy nie mial czarnych zderzakow, przedni z serii nie pasuje, predzej niech to bedzie

> Williams, wtedy bedzie mial szacun u mnie i nie tylko :D

a tam nie pasuje... na trytytki wszystko pasuje. Widziałem kiedyś old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 10-15kpln, szybkie, może być stare, w sensie 20 lat albo więcej, specyfikacja torowo uliczna, nie

> musi mieć żadnych opcji komfortowych, czysta mechanika, czysta przyjemność.

> Aaa ma być małe, w sensie nic wielkiego, masa mniej niż 900kg.

> Moje typy civ ee9, może crx, s16/vts, golf 1, może coś jeszcze innego doradzicie?

> Nic pilnego, robię research

Moje autko się łapie (to jest Fiesta Mk3 XR2i 1.8 16v) chociaż waży trochę ponad 900kg, ale znaleźć to w jakkolwiek dobrym stanie to niezły wyczyn zlosnik.gif Może w przyszłym roku będę sprzedawał swoją, któż wie 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 10-15kpln, szybkie, może być stare, w sensie 20 lat albo więcej, specyfikacja torowo uliczna, nie

> musi mieć żadnych opcji komfortowych, czysta mechanika, czysta przyjemność.

> Aaa ma być małe, w sensie nic wielkiego, masa mniej niż 900kg.

> Moje typy civ ee9, może crx, s16/vts, golf 1, może coś jeszcze innego doradzicie?

Myślę, że te powyzej to bardzo dobre typy. Można jeszcze do tego dołączyć BMW serii 3.

Z podwórka fordowego dorzuciłbym Escorta MkI lub MkII (wersja 2d lub coupe), do którego wkłada się w zasadzie dowolny silnik z palety Forda: począwszy od poczciwego i niesamowicie upgradowalnego OHC 2.0 Pinto aż po doładowanego Coswortha. Buda oczywiście wymaga wzmocnienia, ale jest to lekkie i dobrze przygotowane nadwozie do wszelakich dłubanek. Bardzo chętnie wykorzystywane w UK do ścigania.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę, że te powyzej to bardzo dobre typy. Można jeszcze do tego dołączyć BMW serii 3.

> Z podwórka fordowego dorzuciłbym Escorta MkI lub MkII (wersja 2d lub coupe), do którego wkłada się

> w zasadzie dowolny silnik z palety Forda: począwszy od poczciwego i niesamowicie

> upgradowalnego OHC 2.0 Pinto aż po doładowanego Coswortha. Buda oczywiście wymaga wzmocnienia,

> ale jest to lekkie i dobrze przygotowane nadwozie do wszelakich dłubanek. Bardzo chętnie

> wykorzystywane w UK do ścigania.

> Pozdrawiam

> Bartek

Też o tym myślałem, ciekawa opcja zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> crx plus swap silnika ze skrzynią z integry. Budżetowo się zmieścisz bo auto 3 tysiace a swap 7 ale

> stary jak to jedzie. Kolega kupił gotowca za 12 i kurcze ma 300 konną impreze i tego crxa i

> crx łoi subaru non stop

No raczej ciezko bedzie zeby sie zmiescic z calym swapem ITR, ale na CRXa (nie zgnilego) z B18C4 z malymi modami starczy spokojnie. Chociaz osobiscie doradzalbym mlodsza bude, np. civica 5gen z takim swapem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 10-15kpln, szybkie, może być stare, w sensie 20 lat albo więcej, specyfikacja torowo uliczna, nie

> musi mieć żadnych opcji komfortowych, czysta mechanika, czysta przyjemność.

> Aaa ma być małe, w sensie nic wielkiego, masa mniej niż 900kg.

> Moje typy civ ee9, może crx, s16/vts, golf 1, może coś jeszcze innego doradzicie?

> Nic pilnego, robię research

Civic 5gen ze swapem B18C4. Duzo lepsza buda niz 4gen/CRX - sztywniejsza, mniej nerwowa, lepiej sie prowadzi, pelno czesci pasuje z ITR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też o tym myślałem, ciekawa opcja

Najciężej jest znaleźć zdrowego Escorta MkI/MkII, który by się nie rozpadał. Niestety, Fordy lubiła rdza, więc takie 30+ letnie egzemplarze należy rozebrac i porządnie wyspawać. Kolega z klubu szykuje rajdówki na bazie klasyków, wstawia też do nich klatki zgodne z wymaganiami FIA/PZM, aby były dopuszczane do zawodów. Sam zresztą szykuje sobie takiego Escorta, więc jak chcesz, mogę Ci dać kilka namiarów.

Silnik OHC Pinto można kupić za przysłowiowa czapkę gruszek, lecz jeśli chcesz wykręcić z niego moce typu 150-170KM, to już trzeba zainwestować: w dolot/gaźnik, rozrząd (długie czasy), i tak dalej i tak dalej. Niedawno ktoś się ogłaszał, że sprzeda swoją rajdówkę, więc jak chcesz, też mogę dać namiar. Ale lepiej chyba kupić jakąś bazę i robić po swojemu - moim zdaniem więcej przyjemności choć kosztowo już pewnie nie tak optymalnie.

W silnik coswortha wkładasz odpowiednio więcej kasy, ale i moce są do wyciągnięcia o półkę/dwie więcej. Na nasze wewnętrzne zawody, Puchar Capri, przyjeżdża koleś Caprikiem z silnikiem 2.0 turbo by Cosworth, gdzie w wersji "do ścigania" ma pod 400KM mocy. Ale tam to masz już kilkadziesiąt albo i więcej tysięcy włożone.....

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Civic 5gen ze swapem B18C4. Duzo lepsza buda niz 4gen/CRX - sztywniejsza, mniej nerwowa, lepiej sie

> prowadzi, pelno czesci pasuje z ITR.

O właśnie, miałem polecić tą kombinację. IMO lepsze to będzie niż EE9, które ciężko znaleźć zadbane, to samo dotyczy CRXa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Civic 5gen ze swapem B18C4. Duzo lepsza buda niz 4gen/CRX - sztywniejsza, mniej nerwowa, lepiej sie

> prowadzi, pelno czesci pasuje z ITR.

Civ 5g jest cięższy o 100 kg od rexa, a sztywniejszy nie jest. Mniej nerwowy tak, to fakt, ale wystarczy minimum ogarnięcia i z rexem będziesz robił rzeczy, których w civicu nie zrobisz. Więc jak ktoś chce iść na łatwiznę, to kupuje civica, a jak ktoś chce kupić auto, które nie każdy ogarnie, to weźmie rexa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Civ 5g jest cięższy o 100 kg od rexa, a sztywniejszy nie jest. Mniej nerwowy tak, to fakt, ale

> wystarczy minimum ogarnięcia i z rexem będziesz robił rzeczy, których w civicu nie zrobisz.

> Więc jak ktoś chce iść na łatwiznę, to kupuje civica, a jak ktoś chce kupić auto, które nie

> każdy ogarnie, to weźmie rexa.

Tylko weź znajdź niedobitego rexa. Świec zabraknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko weź znajdź niedobitego rexa. Świec zabraknie.

Guzik prawda. Średnio raz na miesiąc, a czasem częściej pojawia się naprawdę piękna sztuka na forum crxa. Wystarczy poczekać, aż jakiś klubowicz będzie sprzedawał. Z tym, że trzeba liczyć za fajne, zdrowe ED9 około 8k z d-serią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Civ 5g jest cięższy o 100 kg od rexa, a sztywniejszy nie jest. Mniej nerwowy tak, to fakt, ale

> wystarczy minimum ogarnięcia i z rexem będziesz robił rzeczy, których w civicu nie zrobisz.

Taaaa...i wlasnie dlatego w JP latali jak glupi 5genami a jakos CRXami nie. Ja rozumiem osobiste sympatie ale do zapierniczania po zakretach DUZO lepsze bedzie 5g niz CRX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taaaa...i wlasnie dlatego w JP latali jak glupi 5genami a jakos CRXami nie. Ja rozumiem osobiste

> sympatie ale do zapierniczania po zakretach DUZO lepsze bedzie 5g niz CRX.

I dlatego w Kielcach całe podium zajmują rexy, a 5geny wąchają spaliny ok.gif Rex jest dużo lżejszy, ma krótszą skrzynie w serii, do tego w d16a9 masz najlepszy kolektor z d-serii. Jeśli ktoś nie ogarnia rexa to pewnie, że objedzie go byle kto w civicu, bo to auto nie wymaga ogarnięcia. Rex już tak, ale jak się umie nim jeździć, to można walczyć. Jest 1 chłopak w Kielcach, który prawie seryjnym d16z5 na slickach 13' objeżdża 400-konne evo na szybkiej trasie i na 100 osób w generali czasem dostaje się do top 10, co u nas jest mega wyczynem, bo samych evo i sti jest ~15. Za to w civicu z d-serią nie pamiętam kiedy ktoś był w top20.

A to, że ktoś tam gdzieś jeździ civicami a nie crxami, nie świadczy o tym, że civ jest lepszy do zakrętów, bo tak jak pisałem, crx jest dużo trudniejszy do ogarnięcia, przez nerwowy tył, ale jeśli umiesz jeździć w zakrętach z gazem i nie odpuszczasz bezmyślnie, to spokojnie ogarniesz.

Podsumowując, co oczywiście jest moim zdaniem:

Civic 5g - dużo wolniejszy na prostej, za to w zakrętach na początku będzie się szybciej jeździło.

CRX - W zakrętach na początku jest ciężko, ale jak ogarnie się uciekający tyłek, żaden civic nie ma szans.

I tak napisze jeszcze od siebie dla autora wątku, jakby jednak chciał rzucić okiem na jakąś hondę, bo zawsze mi się z tego chce śmiać - Nie, honda nie musi dymić jak jest zdrowa. Tak samo jak nie musi brać oleju, no chyba, że to VTEC, to troszeczkę weźmie. To tylko wymówki, żeby poczuć się lepiej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dlatego w Kielcach całe podium zajmują rexy, a 5geny wąchają spaliny Rex jest dużo lżejszy, ma

> krótszą skrzynie w serii, do tego w d16a9 masz najlepszy kolektor z d-serii. Jeśli ktoś nie

> ogarnia rexa to pewnie, że objedzie go byle kto w civicu, bo to auto nie wymaga ogarnięcia.

Ale o czym my tu rozmawiamy. Kielce sa bardzo specyficzne. Tak, jesli chcesz sie bawic w cos takiego albo male rallysprinty albo KJS to owszem, mozna sie bawic CRX. Jesli chce sie jezdzic szybciej (Poznan, Ulez, Nowe Miasto itp.) to Civic jest lepszy. Poza tym co tu kogo obchodzi seria, i to jeszcze D? Budzet autora jest taki, ze spokojnie mozna miec B, a tam juz nie bedzie roznicy skrzyni (albo bedzie, na korzysc 5g). Nie mowiac juz o tym, ze do 5g mozna wsadzic pol Integry...

> Rex już tak, ale jak się umie nim jeździć, to można walczyć. Jest 1 chłopak w Kielcach, który

> prawie seryjnym d16z5 na slickach 13' objeżdża 400-konne evo na szybkiej trasie i na 100 osób

> w generali czasem dostaje się do top 10, co u nas jest mega wyczynem, bo samych evo i sti jest

> ~15. Za to w civicu z d-serią nie pamiętam kiedy ktoś był w top20.

Na takie przyklady jest milion kontrprzykladow. Samochod sam nie jedzie. Wsadz tego chlopaka w 5g i wymiecie tak samo. Na przyklad ja na sniegu objechalem kiedys wiekszosc startujacych w tej imprezie Evo i Sti jadac Honda S2000. Czy to swiadczy, ze S2000 jest szybsze na sliskim? Raczej niekoniecznie...

> A to, że ktoś tam gdzieś jeździ civicami a nie crxami, nie świadczy o tym, że civ jest lepszy do

> zakrętów, bo tak jak pisałem, crx jest dużo trudniejszy do ogarnięcia, przez nerwowy tył, ale

> jeśli umiesz jeździć w zakrętach z gazem i nie odpuszczasz bezmyślnie, to spokojnie ogarniesz.

Na wolniejszej trasie jak najbardziej. Nawet wowczas niestabilny tyl jest pozadany. Wszystko zalezy do czego bedzie uzywane auto tak naprawde.

I zeby nie bylo, ze mowie to jakos z przekory albo cos. Sam mialem kiedys ED9 i bardzo dobrze je wspominam. Jednak na szybkich zakretach nawet EJ9 tylko na sprezynie eibacha bylo duuuuzo lepsze. Nie mowiac juz o innych sprzetach, ktorymi jezdzilem pozniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żartujesz? Na Ułężu CRX będzie jeszcze bardziej z przodu, niż w Kielcach, głównie z racji masy i skrzyni, bo na prostych ucieknie takiemu civicowi potwornie, a w zakrętach lekki tył nie będzie problemem, bo nikt normalny nie odpuszcza w szybkim zakręcie gazu, więc prędkości też mniejszej nie będzie w zakręcie. Sam sobie również ostro zaprzeczyłeś z Poznaniem. Zobacz choćby ostatni OES. Zaraz zaraz - czyżby w klasie 1600 całe podium zajęły CRXy? A gdzie tam civici? wink.gif Na 2 najbardziej profesjonalnych torach w kraju, z najwyższym poziomem amatorek w Polsce, CRXy okupują całe podium w klasie 1600 (zarówno w Poznaniu, jak i Kielcach), ale oczywiście Civic jest lepszy. Nie jest to kwestia 1 kierowcy. Na asfalcie CRX zawsze będzie z przodu, może na naprawdę szybkich KJSach z luźną nawierzchnią civic będzie z przodu - nie wiem tego, ale na asfalcie w autach o pojemności 1600 nie ma i raczej nie będzie konkurencji dla CRXa i nie mówię tego z sympatii, tylko z doświadczenia, bo wiem jak to wygląda podczas torowych pojeżdżawek. Popatrz też sobie na byłego rexa Arvida, zapewne znasz jak miałeś rexa. Jeździł po całej Polsce (Ułężu, Poznaniu czy Kielcach) i objeżdżał prawie wszystko co było do objeżdżenia. Oczywiście za taką kasę nie zrobi się takiego potwora jak Arvida, ale baza jest bardzo dobra.

I to, że kiedyś tam kogoś objechałeś, nie znaczy, że to auto jest szybsze, ale sory, jak całe podium stale zapełniają rexy w Kielcach czy Poznaniu, to to już nie przypadek, a co najlepsze mimo tego, że civiców jest 100x więcej niż rexów, to i tak na pojeżdżawkach torowych w tym momencie zjawia się więcej tych drugich i to nie bez powodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 10-15kpln, szybkie, może być stare, w sensie 20 lat albo więcej, specyfikacja torowo uliczna, nie

> musi mieć żadnych opcji komfortowych, czysta mechanika, czysta przyjemność.

> Aaa ma być małe, w sensie nic wielkiego, masa mniej niż 900kg.

> Moje typy civ ee9, może crx, s16/vts, golf 1, może coś jeszcze innego doradzicie?

> Nic pilnego, robię research

106 rallye mk1 po swapie na 16v przytargane z UK + przekladka kierownicy.

zlosnik.gif

Zabralem glos w dyskusji.

Co wazne - kupujesz juz po swapie, zdlubane, wiec pozostaje Ci przekladka i sru. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiesci o kupowanie CRXow milo sie czyta, ale Lepo chce samochoc, a nie kupe czescie, ktora o wlasnych silach jest w stanie sie przemiescic z miejsca na miejsce. cudem.

270751858-jezyk.gif

A moze to moj brak wiary w hondy - jesli nie ma sie sakw zlota do wydania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popatrz też sobie na byłego rexa Arvida, zapewne znasz jak miałeś rexa.

> Jeździł po całej Polsce (Ułężu, Poznaniu czy Kielcach) i objeżdżał prawie wszystko co było do

> objeżdżenia. Oczywiście za taką kasę nie zrobi się takiego potwora jak Arvida, ale baza jest

> bardzo dobra.

To dlaczego zmienil go na niby wolniejsza Integre?? Pogadaj z nim to Ci powie jakie byly problemy z jazda tym CRXem.

> I to, że kiedyś tam kogoś objechałeś, nie znaczy, że to auto jest szybsze, ale sory, jak całe

> podium stale zapełniają rexy w Kielcach czy Poznaniu, to to już nie przypadek, a co najlepsze

> mimo tego, że civiców jest 100x więcej niż rexów, to i tak na pojeżdżawkach torowych w tym

> momencie zjawia się więcej tych drugich i to nie bez powodu

OES na Poznaniu to nie to samo co normalna jazda po Poznaniu. Bo znowu jest ciasno i nawrotowo, podobnie jak w Kielcach.

Na Ulezu jakos tego zatrzesienia CRXow nie zauwazylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dlaczego zmienil go na niby wolniejsza Integre?? Pogadaj z nim to Ci powie jakie byly problemy z

> jazda tym CRXem.

Nie wiem jakie były problemy z jazdą tym crxem, ale skoro rexa upalał pare lat, potem kupił integrę i ślad po nim zaginął, po czym bardzo szybko jego integra pojawiła się na otomoto, więc to o czymś świadczy.

> OES na Poznaniu to nie to samo co normalna jazda po Poznaniu. Bo znowu jest ciasno i nawrotowo,

> podobnie jak w Kielcach.

> Na Ulezu jakos tego zatrzesienia CRXow nie zauwazylem.

A czym się różni jazda po Poznaniu od jazdy na OESach, gdzie korzystasz też z głównej pętli toru? W takim razie crxy są szybsze i tu i tu, skoro tak deklasują civici. Sory, ale faktom nie zaprzeczysz. Ja już Cię nie będę przekonywał, że crx jest dużo lepszym wyborem na asfalt niż civic, bo o tym mówią wszystkie możliwe statystyki i kropka. Już nie ma sensu dalej dyskutować na ten temat. Pozdrawiam 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Opowiesci o kupowanie CRXow milo sie czyta, ale Lepo chce samochoc, a nie kupe czescie, ktora o

> wlasnych silach jest w stanie sie przemiescic z miejsca na miejsce. cudem.

> A moze to moj brak wiary w hondy - jesli nie ma sie sakw zlota do wydania.

Bez obrazy, ale w takim razie nic nie wiesz o CRXie, bo ile jest samochodów, które kupujesz jako używany 20-letni sprzęt i jeździsz totalnie bezawaryjnie przez 2 lata i nic się nie zapowiada na zmiany (czyli auto jeździ dalej bezawaryjnie)? Utrzymanie takiego rexa też jest mega tanie, biorąc pod uwagę frajdę, jaką takie auto daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez obrazy, ale w takim razie nic nie wiesz o CRXie, bo ile jest samochodów, które kupujesz jako

> używany 20-letni sprzęt i jeździsz totalnie bezawaryjnie przez 2 lata i nic się nie zapowiada

> na zmiany (czyli auto jeździ dalej bezawaryjnie)? Utrzymanie takiego rexa też jest mega tanie,

> biorąc pod uwagę frajdę, jaką takie auto daje.

Stary.

Mialem CRXa.

I pomijajac fakt, ze byl straaaaaaaasznym gruzem zlosnik.gif

To ZADNE znane mi 20 letnie auto, ktore ma byc upalane, i bylo upalane przez ostatnie 20 lat nie przejezdzi nawet tygodnia bez nakladow - nie mowiac o 2 latach.

CNKL2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.