fred77 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Ponieważ przyszedł czas na wymianę zimowych opon to postanowiłem zmienić też felgi. Stare stalowe felgi były już trochę skorodowane, gdzieniegdzie uszkodzone i ogólnie fatalnie wyglądały. Postanowiłem kupić felgi aluminiowe. Udało mi się zdobyć cztery używane felgi Borbet, takie same jakie mam teraz na lato. Felgi nie wyglądały rewelacyjnie, brudne, trochę porysowane, dwie były lekko krzywe, miały naklejone i nabite stare ciężarki wyważające itp. Porządnie je umyłem, wyczyściłem, wypastowałem i te dwie krzywe oddałem do naprawy. Malować nie malowałem bo aż tak tragicznie to nie wyglądają. Oczywiście kupiłem nowiutkie opony zimowe Dębica FRIGO DIRECTIONAL i tak oto mam fajny zimowy zestaw kół. Dziwi mnie jednak reakcja większości osób, które dziwią się, że aluminiowe felgi przeznaczyłem na zimę. Oczywiście przeważają komentarze typu "sól je zniszczy" lub "zimą więcej dziur to się wygną". A mi się wydaje, że z tymi felgami nic się nie stanie. Mój Brat jeździ z aluminiowymi felgami zimą, Szwagier to samo, paru kolegów też. Jakoś nie zauważyłem by z tymi felgami działo się coś niepokojącego. Kiedyś przez pierwszą zimę, kiedy to kupiłem obecny samochód też jeździłem na letnich oponach z aluminiowymi felgami i nic się z nimi nie działo. Myślę, że z tymi felgami to po prostu zwykły mit i nic więcej. Może stare felgi z wątpliwym malowaniem borykały się z tym problemem ale teraz felgi są dobrze zabezpieczane przed wpływem warunków atmosferycznych i nawet gdy wystąpi jakieś tam niewielkie uszkodzenie to nie ma od razu jakiś wykwitów korozji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Oczywiście kupiłem nowiutkie opony zimowe Dębica FRIGO DIRECTIONAL Współczuję. > Dziwi mnie jednak reakcja większości osób, które dziwią się, że aluminiowe felgi przeznaczyłem na > zimę. > Oczywiście przeważają komentarze typu "sól je zniszczy" lub "zimą więcej dziur to się wygną". > A mi się wydaje, że z tymi felgami nic się nie stanie. Mój Brat jeździ z aluminiowymi felgami zimą, > Szwagier to samo, paru kolegów też. Jakoś nie zauważyłem by z tymi felgami działo się coś > niepokojącego. Oczywiście, że to mit. Mam tylko jedne felgi i jeżdżę na nich cały rok, nic się nie dzieje. Felgom szkodzą krawężniki i dziury, a nie sól i woda. Nawet jak nic nie robisz z alusami, to po zimie i tak wyglądają dużo lepiej, niż stalowe. A jak już je poobijasz, to oddajesz do renowacji i są jak nowe Stalowe felgi to już przeżytek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Współczuję. > Oczywiście, że to mit. Mam tylko jedne felgi i jeżdżę na nich cały rok, nic się nie dzieje. Felgom > szkodzą krawężniki i dziury, a nie sól i woda. Jestem odmiennego zdania, wg mnie szkodzi, przekonalem sie na wlasnych felgach w poprzednich autach. Aluminium tez koroduje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Mam tak w swojej astrze. Kupiłem na oryginalnych felgach opla, które mi się nie podobają więc poszły na nie zimówki. Z felgami nic się nie dzieje, nie korodują, nie były jakoś tak oszczędzane, mają się dobrze. Na lato kupiłem ładniejsze alu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Jestem odmiennego zdania, wg mnie szkodzi, przekonalem sie na wlasnych felgach w poprzednich > autach. Aluminium tez koroduje. Aluminium akurat nie koroduje (tworzy się mikroskopijna warstwa uniemożliwiając korozję), ale ile tego aluminium jest w alufelgach? W każdym razie DOBRE alufelgi po 3-4 latach nie wykazują żadnego śladu zużycia, zaś stalowe, zwłaszcza z kołpakami, nawet po jednym sezonie nadają się często na złom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 ...mit...jeżdżę na alu zima i latem i żadnych skutków uboczych nie zauważyłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > ...mit...jeżdżę na alu zima i latem i żadnych skutków uboczych nie zauważyłem... x2 ojciec jeździ na alu trochę przepolerowanych nawet i nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hubertmlody Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > ...mit...jeżdżę na alu zima i latem i żadnych skutków uboczych nie zauważyłem... +1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Aluminium akurat nie koroduje (tworzy się mikroskopijna warstwa uniemożliwiając korozję), ale ile > tego aluminium jest w alufelgach? W każdym razie DOBRE alufelgi po 3-4 latach nie wykazują > żadnego śladu zużycia, zaś stalowe, zwłaszcza z kołpakami, nawet po jednym sezonie nadają się > na złom Dobre, czyli nie kazde felgi aluminiowe. Niby w nowszych modelach producenci stosuja jakies metody uodparniajace aluminium na warunki zimowe. Inna sprawa, to wlasnie dziury. Wole wyprostowac stalowe 15" i raz na kilka lat je polakierowac niz naprawiac 17" alu . Opony zimowe 15" tez sporo tansze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Apachos Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Zawsze jeżdżę w zimę na aluminiowych felach i nic wogóle sie nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Niby w nowszych modelach producenci stosuja jakies metody > uodparniajace aluminium na warunki zimowe. W nowszych czy starszych aluminiowe felgi zawsze są lakierowane i stop z którego są wykonane nie jest narażony na działanie czynników zewnętrznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Alfa jeździ w zimę na alu, Uno też jeździło - nic złego z felgami się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Dobre, czyli nie kazde felgi aluminiowe. Niby w nowszych modelach producenci stosuja jakies metody > uodparniajace aluminium na warunki zimowe. Inna sprawa, to wlasnie dziury. Wole wyprostowac > stalowe 15" i raz na kilka lat je polakierowac niz naprawiac 17" alu . Opony zimowe 15" tez > sporo tansze Letnie opony 15'' też są dużo tańsze, czemu się nie przestawisz? A i jakoś alusy są IMHO bardziej odporne na dziury, jak jeździłem autami na stalowych, to cały czas coś trzeba było prostować i wyważać, alusy są chyba twardsze No i ważne zimą jest również to, że alufelgi mniej zapychają się śniegiem (a jak się zapcha, to całe wyważenie jest nieaktualne, zaczyna bić, co jest wkurzające), no i kwestia chłodzenia hamulców też jest bardzo ważna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Dokładnie. Na zimię w Pikusiu mam oryginalne citroenowskie alusy, które mają już 10 lat (tyle co Pikuś) i są OK. Na lato mam inne alusy, ładniejsze niż citroenowskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Letnie opony 15'' też są dużo tańsze, czemu się nie przestawisz? A i jakoś alusy są IMHO bardziej > odporne na dziury, jak jeździłem autami na stalowych, to cały czas coś trzeba było prostować i > wyważać, alusy są chyba twardsze No i ważne zimą jest również to, że alufelgi mniej zapychają > się śniegiem (a jak się zapcha, to całe wyważenie jest nieaktualne, zaczyna bić, co jest > wkurzające), no i kwestia chłodzenia hamulców też jest bardzo ważna. Bo alu 15" nie wejda, stalowki mieszcza sie na styk. Ciekawe, bo po 3 zimach 15" stalowek nie musialem prostowac, a alu 17" owszem. Moze miales rozmiar malonowy na tych alu, to Ci sie nie krzywily na dziurach. W zimie chlodzenie hamulcow przez felgi jest mniej wazne jak w lecie, a jak ktos nie zaklada kolpakow to i znika problem gromadzenia sie sniegu. Chyba musze pojsc do garazu i zrobic zdjecie jak wyglada jedna skorodowana felga aluminiowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > W nowszych czy starszych aluminiowe felgi zawsze są lakierowane i stop z którego są wykonane nie > jest narażony na działanie czynników zewnętrznych. Nie kazda felga aluminiowa jest polakierowana. Ide zrobic zdjecie felgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Aluminium akurat nie koroduje (tworzy się mikroskopijna warstwa uniemożliwiając korozję), ale ile > tego aluminium jest w alufelgach? W każdym razie DOBRE alufelgi po 3-4 latach nie wykazują > żadnego śladu zużycia, (...) Otóż to, poczytaj o korozji duralu i jej objawach. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 W bmw zakupiłem "oryginalne" koła zimowe w ASO. Po czterech sezonach zimowych lakier się łuszczy Do seata mam również borbety. To dopiero 3 sezon ale póki co jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 jezdze na alusach w zimie od co najmniej 5 lat w kilku autach, nic specjalnego z felgami sie nie dzieje. Najstarsze z posiadanych ori felgi Mitsubishi (2007r) maja juz pewne wzery i licze sie z koniecznoscia renowacji ale w tym tempie w jakim to idzie to nie wczesniej niz za 2-3 lata. W poprzedniej Hondzie mialem ori alusy hondowskie (Enkei) i te po 14tu latach w PL faktycznie byly juz dosc mocno zezarte, nawet otwory centrujace mialy ze 2mm luzu. Watpie jednak zeby stalowki w tym wieku byly w duzo lepszym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Nie kazda felga aluminiowa jest polakierowana. Ide zrobic zdjecie felgi Miałem w Polonezie estońskie "gwiazdy" które nie były lakierowane i zawsze po zimie była akcja czyszczenia ich pastą z wyżeraczem . Ale każde normalne firmowe aluminiowe felgi są lakierowane. Tym z fabryczną powłoką, jak nie były kombinowane, piaskowane, regenerowane nic w zimie nie grozi. Trzeci rok zakładam zimówki tylko na oś napędową i między przednimi i tylnymi felgami nie ma różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantomasz Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 zimowe tylko na jedna os? następny nawiedzony sknera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Miałem w Polonezie estońskie "gwiazdy" które nie były lakierowane i zawsze po zimie była akcja > czyszczenia ich pastą z wyżeraczem . Ale każde normalne firmowe aluminiowe felgi są > lakierowane. Tym z fabryczną powłoką, jak nie były kombinowane, piaskowane, regenerowane nic w > zimie nie grozi. Trzeci rok zakładam zimówki tylko na oś napędową i między przednimi i > tylnymi felgami nie ma różnicy. Jezdzisz w takiej konfiguracji jak na zdjeciu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Jezdzisz w takiej konfiguracji jak na zdjeciu? No mało estetyczne to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Jezdzisz w takiej konfiguracji jak na zdjeciu? Tak jak napisałem - już trzeci sezon . I podkreślam - tylne felgi niczym nie różnią się od przednich, zima im nie szkodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Po co stalowe gdy aluminiowe są tylko nieznacznie droższe... Za 4szt. 16" dałem rok temu 1200zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Tak jak napisałem - już trzeci sezon . Pozwoliłem sobie zapisać to zdjęcie. Będzie hit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Obiecane fotki . W takim razie co to sie robi, skoro alu sa niby takie odporne?? Felga nie byla lakierowana ani gdzies przytarta, tym badziej przy srubach i dekielku. Kilkanascie lat temu w CC Sportning po 6 latach jedna fabryczna felga byla prawie cala w takie ubytki. Zeby bylo smieszniej, to inna felga jest przytarta o kraweznik i tam nic takiego sie nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Obiecane fotki . Ta felga jest lakierowana lakierem bezbarwnym. Tam gdzie odlazł powstały wykwity utlenionego aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Obiecane fotki . W takim razie co to sie robi, skoro alu sa niby takie odporne?? Felga nie byla > lakierowana ani gdzies przytarta, tym badziej przy srubach i dekielku. > Kilkanascie lat temu w CC Sportning po 6 latach jedna fabryczna felga byla prawie cala w takie > ubytki. > Zeby bylo smieszniej, to inna felga jest przytarta o kraweznik i tam nic takiego sie nie dzieje. Skąd masz ten badziew? Nigdy nie widziałem aż tak zmasakrowanych felg! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Skąd masz ten badziew? Fabryczne felgi . I widzialem takie wykwity na wielu roznych samochodach, wiec nie wierze w zimowa odpornosc felg aluminowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Ta felga jest lakierowana lakierem bezbarwnym. Tam gdzie odlazł powstały wykwity utlenionego > aluminium. Czyżby? dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Pozwoliłem sobie zapisać to zdjęcie. Będzie hit To masz jeszcze od przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > To masz jeszcze od przodu Zapisałem Wkrótce na HP! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Ta felga jest lakierowana lakierem bezbarwnym. Tam gdzie odlazł powstały wykwity utlenionego > aluminium. Sam z siebie odlazl, skoro nie zostal uszkodzony mechanicznie? Na innej po zdarciu lakieru o kraweznik jakos nie utlenia sie aluminium. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Fabryczne felgi . I widzialem takie wykwity na wielu roznych samochodach, wiec nie wierze w zimowa > odpornosc felg aluminowych A ile te felgi mają lat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Tak jak napisałem - już trzeci sezon . I podkreślam - tylne felgi niczym nie różnią się od > przednich, zima im nie szkodzi. A obwod kol jest identyczny, bo wyglada to dosc dziwnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > A ile te felgi mają lat? Niecale 6 lat, po okolo 3 zaczelo to wylazic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Niecale 6 lat, po okolo 3 zaczelo to wylazic. I tak za wcześnie... Pewnie producent jakąś chińszczyznę wsadził... Ale z drugiej strony - porównaj jak wyglądają stalowe po 6 latach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > A obwod kol jest identyczny, bo wyglada to dosc dziwnie ? Taka perspektywa aparatu w telefonie. Przód to fabryczne 185/60R14, tył 185/55R15. Różnica średnic 7mm, są to rozmiarowe odpowiedniki. Po zmianie przodu nawet nie trzeba korygować ustawienia świateł . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > I tak za wcześnie... Pewnie producent jakąś chińszczyznę wsadził... Ale z drugiej strony - porównaj > jak wyglądają stalowe po 6 latach 3 zime jezdze na stalowkach, zle nie wygladaja . Inna sprawa, ze mozna je odswiezyc przy pomocy papieru sciernego i pewnie dwoch sprayow . Nie stosuje kapsli, wiec to pewnie wydluza ich zywotnosc Musialem kupic zimowki, za rozmiar 205/45 R17 bym zaplacil okolo 2500zl/4szt, a za 1600zl kupilem nowki felgi i opony w rozmiarze 185/65 R15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Jestem odmiennego zdania, wg mnie szkodzi, przekonalem sie na wlasnych felgach w poprzednich > autach. Aluminium tez koroduje. Dokładnie, na zimówkach alu po 4 sezonach już się purchle pojawiły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 5 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Współczuję. A dlaczegóż to? Ja tam na te opony nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Tak wyglądają 12-letnie falgi RONAL, które 6 sezonów jeździły wyłącznie jako zimowe. Poza tym, że mieszanka soli i pyłu z hamulców mocno przywierała do lakieru (do wyczyszczenia odpowiednia chemią) lakier nie wykazuje jakiegoś większego zużycia. Myślę, że jedynie felgi polerowane mogą znacznie ucierpieć w zimowych warunkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Tak wyglądają 12-letnie falgi RONAL, które 6 sezonów jeździły wyłącznie jako zimowe. Poza tym, że > mieszanka soli i pyłu z hamulców mocno przywierała do lakieru (do wyczyszczenia odpowiednia > chemią) lakier nie wykazuje jakiegoś większego zużycia. Pytanie, czy był tam tylko lakier, czy też może wcześniej były anodowane? > Myślę, że jedynie felgi polerowane mogą znacznie ucierpieć w zimowych warunkach. Zgoda. dranio PS. Sprawdziłeś może ceny wymiany skrzyni MMT na manualną w Yarisie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > Pytanie, czy był tam tylko lakier, czy też może wcześniej były anodowane? jaki Ronal ma proces produkcji > Zgoda. > dranio > PS. Sprawdziłeś może ceny wymiany skrzyni MMT na manualną w Yarisie? Szczerze zapomniałem, ustawiłem sobie przypominajkę na jutro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > jaki Ronal ma proces produkcji Na zdrowy rozum, powinno być najpierw anodowanie lub alodynowanie (ale to ostatnie jest znacznie mniej trwałe), potem odpowiedni grunt i na końcu lakier. > Szczerze zapomniałem, ustawiłem sobie przypominajkę na jutro. OK, bo oferta wciąż aktualna. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 Zaorane te fele jak sandały mojżesza. To jest taka jakby polerka. Felgi są toczone na wysokich obrotach na tokarkach CNC. Później klar piecowo i tyle. Nie znam marki gdzie by to nie schodziło i to czasem bardzo szybko. Najszybciej chyba w mercedesach. Ale teraz już się z tym można uporać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Obiecane fotki . W takim razie co to sie robi, skoro alu sa niby takie odporne?? Felga nie byla > lakierowana ani gdzies przytarta, tym badziej przy srubach i dekielku. Kupiłeś jakiś badziew i opinię o nim ekstrapolujesz na wszystkie alusy. Całkiem niesłusznie. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Dokładnie, na zimówkach alu po 4 sezonach już się purchle pojawiły. To Fiat takie badziewne felgi pcha do aut? mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Kupiłeś jakiś badziew i opinię o nim ekstrapolujesz na wszystkie alusy. Całkiem niesłusznie. > mar00ha Fabryczne fele. Spoko, na innych markach tez widzialem takie wykwity, chociazby VW, Oplach, Hondach czy Toyotach . Takie teraz robia podzespoly. Nie ma znaczenia producent samochodow tylko felg, a tych raczej wielu nie ma. Czesto ta sama firma robi dla wielu marek aut. I to nie pierwszy samochod, w ktorym cos takiego na alu zaczelo mi wylazic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.