Skocz do zawartości

Subaru Impreza GT opinie


CCinek

Rekomendowane odpowiedzi

Coś mnie ostatnio korci żeby zmienić samochód i przyszedł mi do głowy pomysł impreza GT. Obecnie posiadam e39 528 i jestem z niej mega zadowolony ale zawsze podobało mi się AWD. Dodatkowo za zmianą auta na AWD przemawia również to, że do roboty mam 90km więc jest to kawałek no i wiadomo jakie warunki panują na polskich drogach.

Zastanawiam się jak wygląda eksploatacja takiego auta w porównaniu do takiej e39, jak z trwałością nadwozia ( złyszałem że blacharka jest kiepsko odporna na rudą), zawieszenie, napęd i silnika. Wiem, że jeśli miałbym się zdecydować to raczej coś po 98r bo wcześniejsze egzemplarze mają paskudne wnętrze a zwłaszcza deskę rozdzielczą. No i najważniejsze, w aucie musiał by być zamontowany podtlenek. Trochę mnie przeraża ta plastikowość subaru ale z drugiej strony magia boksera.

PS. Nie mam jakiegoś mega ciśnienia na zmianę auta ale lubię co jakiś jakieś zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto fajne ale raczej nie jest tanie w eksploatacji.

Sporo palą, gaz jako tako znoszą, blachy słabe, mechanika bardzo wytrzymała.

Silnik to loteria i raczej co 100-200 kkm lubi remont, głownie cierpi z powodu panewek.

Skrzynie lubią też klęknąć ale to przy upalaniu i tu też zależy co było wcześniej.

Na dojazdy 90 km do pracy bym nie kupił osobiście, do tego IMHO lepiej nadaje się jakieś Audi quattro z V6 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam trochę dziwne podejście do samochodów, a mianowicie musi to być taki pojazd który będzie mi sprawiał przyjemność podczas jazdy m.in. tym jak się prowadzi. Nie będzie ono jakoś katowane itp. ewentualnie jakieś zabawy na śniegu.

Jeśli chodzi o ten gaz to własnie opinie słyszy się różne ale znam ludzi który mają subaraki w podtlenku i chodzą im bez zarzutów (mowa oczywiście o wersje turbo).

Wiadomo, że nikt nie jeździ GieTekiem po bułki do sklepu czy do kościoła ale zastanawia mnie jak wygląda wytrzymałość silnika bo ok może to nie jest do końca dobre porównanie ale takie M52 czy M54 to motor nie do zajechania i przebieg 300tkm mu nie straszny pod żadnym względem.

Nie przepadam za VAG więc jeśli miał bym wybierać coś innego to skłaniał bym się ku e46 4x4 czyli 325xi, 330xi oraz 330xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jechałeś kiedyś imprezą? wg mnie to nie jest dobry wybór na dojazdy do pracy, przeważnie twarde nie wygodne itd, nijak do porównania z e39

ale jako zabawka weekendowa serduszka.gif

po 100km za kierownicą WRX STi dłubnietym na 350KM kilka dni nie mogłem dojść do siebie, każdemu znajomemu opowiadałem o tym jak mi się podejście do aut zmieniło grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jechałeś kiedyś imprezą?

Dość dawno temu i to była jakaś krótka przejażdżka więc można uznać, że nie jechałem.

> wg mnie to nie jest dobry wybór na dojazdy do pracy, przeważnie twarde nie wygodne itd, nijak do porównania z e39

To że auto będzie twarde jakoś specjalnie mi nie przeszkadza

> ale jako zabawka weekendowa

> po 100km za kierownicą WRX STi dłubnietym na 350KM kilka dni nie mogłem dojść do siebie, każdemu znajomemu opowiadałem o tym jak mi się podejście do aut zmieniło

Wiem o czym mówisz. PO tym jak przejechałem się RWD powiedziałem sobie, że już nigdy nie kupię sobie FWD - to auto w ogóle się nie prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trwałość zależy od poprzedniego właściciela. jeśli auto było katowice to możesz spodziewać się dużych wydatków

panewki

skrzynia

lsd w centralnym dyfrze

ruda na ratach tylnych blotnikow

gaz znosi dobrze ale upierdliwa jest korekta luzow zawodowych

wiele osób kupuje gt i męczy je niemilosiernientak jakby były to najmniej n grupowe auta dlatego ich bardzo dużo zależy od poprzedniego właściciela

zaryzykował stwierdzenie ze gdy gt jeździć od nowości normalnie to 400kkm zrobi bez dotykania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jechałeś kiedyś imprezą? wg mnie to nie jest dobry wybór na dojazdy do pracy, przeważnie twarde nie

> wygodne itd, nijak do porównania z e39

GT jesli ma seryjne zawieszenie to jest wrecz miekkie (oczywiscie jak na auto sportowe). Wiadomo, ze w kwestii komfortu nie ma zadnego podejscia do E39 ale plomby beda bezpieczne, nijak nie ma hardkoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiadomo, że nikt nie jeździ GieTekiem po bułki do sklepu czy do kościoła ale zastanawia mnie jak

> wygląda wytrzymałość silnika bo ok może to nie jest do końca dobre porównanie ale takie M52

> czy M54 to motor nie do zajechania i przebieg 300tkm mu nie straszny pod żadnym względem.

tak jak Ci ppmarian napisał - WSZYSTKO zależy jak było uzytkowane auto przez poprzednich właścicieli, jak będziesz miał pecha to trafisz jak ja i zaczniesz od wymiany panewek a zaraz później skrzyni. IMO to auto na dojazdy 90km w jedną stronę jest bez sensu, kup sobie Audi jak radzi mrBEAN albo BMW jak sam piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz beemkę i w lubisz nią jeździć to zanim kupisz Imprezę przejedź się tym.

Ktoś tu kiedyś o podsterowności tego auta (w serii) napisał: "ryje przodem jak podkuta świnia na terakocie". I ja się pod tym podpisuję.

Jak podłubiesz to chce współpracować. W serii to ani nie przyspiesza jakoś fantastycznie ani nie skręca.

No i znaleźć niezajechany egzemplarz GT-ka w rozsądnych pieniądzach to szukanie igły w stogu... oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli masz beemkę i w lubisz nią jeździć to zanim kupisz Imprezę przejedź się tym.

> Ktoś tu kiedyś o podsterowności tego auta (w serii) napisał: "ryje przodem jak podkuta świnia na

> terakocie". I ja się pod tym podpisuję.

> Jak podłubiesz to chce współpracować. W serii to ani nie przyspiesza jakoś fantastycznie ani nie

> skręca.

> No i znaleźć niezajechany egzemplarz GT-ka w rozsądnych pieniądzach to szukanie igły w stogu...

ze wszystkim sie zgadzam poza przyspieszeniem

nawet w serii strzal ze sprzegla i rwanie z 4 butów robi wrazenie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o moje dojazdy do pracy to w dwie strony mam 90km.

Trochę ostudziły moje zapędy te informacje o wymiane panewek skrzyni itp. A jakie to są rzędy kwot??

Dla mnie subarak to taka troche legenda, więc moze dlatego tak mnie coś ciągnie do tego auta. no i ten dźwięk boksera serduszka.gif Co do wypowiedzenia na temat świni to czytałem i chciał bym usłyszeć coś więcej na ten temat. BMW ma swoje minusy ale nawet taka krowa jak e39 bardzo przyjemnie się prowadzi i rewelacyjnie trzyma drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o moje dojazdy do pracy to w dwie strony mam 90km.

> Trochę ostudziły moje zapędy te informacje o wymiane panewek skrzyni itp. A jakie to są rzędy

> kwot??

w 2007 roku mocniejsza skrzynia od WRXa (po 2005) była prawie nie do dostania, w końcu znalazłem za 3000, remont dołu na oryginalnych częściach kosztował 6500zł w ASO, ale według niezależnego warsztatu Subaru było to okazyjnie tanio.

Czemu nikt do tej pory na liscie wad nie wymienił hamulców? Przeciez seryjnie są żenujące icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie subaru impreza gt w serii jest mało sportowe.

całkowiecie sie z tym zgadzam, tyle tylko najczesciej ze jest jezdzone jak sportowe i potem kupno uzywki to wielkkkkkkkkkka loteria

> Wiem, narażam się. Ale tak jest.

najpiej kupic anglika R type lub RA to tego zmeczonego GT w PL i przelozyc graty claps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bylo sportowe jak ja wprowadzili w '94. Na dzisiejsze warunki to wiadomo jak jest.

licząc współczynnik cena/sportowość wychodzi mało różowo.

328i E36 na suchym spokojnie pogoni seryjnego gt.1

Cały czas świetny stosunek cena/jakość mają Legacy. I tutaj bym szukał w miarę mocnego czterołapa dającego frajdę z jazdy po śliskim. Łatwiej trafić na niekatowany egzemplarz za mniej niż wór złota. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cały czas świetny stosunek cena/jakość mają Legacy. I tutaj bym szukał w miarę mocnego czterołapa

> dającego frajdę z jazdy po śliskim. Łatwiej trafić na niekatowany egzemplarz za mniej niż wór

> złota.

Turbodziadki juz bardzo stare, najmlodsze przeciez '93 rok, takze nawet jesli niekatowane to duuzo uwagi wymagaja. A pozniej nie bylo juz zadnych ostrych Legacow z kierownica po wlasciwej stronie. Chyba, ze jakis spec.B ale one to wlasnie worki zlota kosztuja, zreszta zupelnie nieadekwatnie do tego czym sa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba, ze jakis spec.B ale one to wlasnie worki zlota kosztuja, zreszta zupelnie

> nieadekwatnie do tego czym sa.

czemu

taklie legacy MY05 spec B to w prostej lini odpowiednik audi s4 w podobnych lat, moze ciut slabszy mocowo ale napewno rownie dobrze jak nie lepiej prowadzacy sie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czemu

> taklie legacy MY05 spec B to w prostej lini odpowiednik audi s4 w podobnych lat, moze ciut slabszy

> mocowo ale napewno rownie dobrze jak nie lepiej prowadzacy sie

Ciut slabszy? No jesli 100PS to jest ciut to niech bedzie smile.gif

Rowniez prowadzenie spec.B jest mocno przereklamowane, niczego superhiper w nim nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o moje dojazdy do pracy to w dwie strony mam 90km.

> Trochę ostudziły moje zapędy te informacje o wymiane panewek skrzyni itp. A jakie to są rzędy

> kwot??

Kwoty w mojego podwórka zbijają z nóg nawet twarde sztuki.

Silnik od ok. 5000-20000 zł, bo przy okazji jeszcze to, to i to.

> Dla mnie subarak to taka troche legenda, więc moze dlatego tak mnie coś ciągnie do tego auta. no i

> ten dźwięk boksera

Wszystko się zgadza, tylko trzeba znaleźć naprawdę dobry egzemplarz, a to jest zadanie karkołomne.

Jak bardzo chcesz to kup, odłóż na półkę 10.000 zł w razie W i jeździj i sam się przekonasz i nam opowiesz, bo może być skrajnie różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> całkowiecie sie z tym zgadzam, tyle tylko najczesciej ze jest jezdzone jak sportowe i potem kupno

> uzywki to wielkkkkkkkkkka loteria

> najpiej kupic anglika R type lub RA to tego zmeczonego GT w PL i przelozyc graty

Wszystko się zgadza tylko na końcu okazuje się, że to są naprawdę duże koszty, a później auto pali 25 litrów i jest ból zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez półtora roku miałem imprezę GT kombi, jako naturalny etap rozwoju przezbroiłem się na typeR-a.

253196_442245505823118_345897354_n.jpg

Wracając do GT - jest genialnym samochodem do jazdy na codzień. Jeśli nie przesadzi się z głośnością wydechu to można w miarę komfortowo pomykać na trasie-oczywiście jak na 12 letni kompakt. Napęd 4x4 daje poczucie pewności na drodze. Fajnie mruczy i jeśli się nie trafi na trefną sztukę to można sobie bezawaryjnie polatać. Fotele są zajeb..ste.

Mój ex GT-ek miał przejechane 240tys km na seryjnym fabrycznym silniku, z fabryczną skrzynią. Żadnych panewek itp problemów choć według forów internetowych powinienem już wymieniać drugi silnik i piątą skrzynię.

Wszystko zależy jakie auto kupisz.

Faktem jest że obecnie w PL pewnie cieżko będzie fajnego zdrowego GT-ka znaleźć. Ostatnio na holenderskim forum subaru był na sprzedaż fajny prawie seryjny GT-ek. Jakbym szukał takiego auta to bym po niego pojechał. Cena z opłatami max 35kpln.

DSC_0016_zps8cf27e1a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tego co wszyscy piszą to jeśli ktoś zamierza kupić GT to słowo klucz brzmi "zadbany egzemplarz". Osobiście GT uważam za samochód usportowiony ale widać, że większa część jego użytkowników uważa go za samochód sportowy i tak traktuje. Type R czy RA, Spec B tylko podobnie wyglądają ale to przecież całkiem inny samochód (za inne pieniądze).

Niby da się znaleźć fajny samochód ale jak coś nie wyjdzie to trzeba mieć ok 10kzł na ewentualne naprawy.

Jak to jest z tym ustawianiem zaworów i czy wie ktoś coś na temat zagazowanych GT-eków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to jest z tym ustawianiem zaworów i czy wie ktoś coś na temat zagazowanych GT-eków

Znajomy nie dawno montował, jeździ nie narzeka.

Tylko przy mocnym piłowaniu pod czerwone pole przerzuca na noPb, podejrzenie pada na za małe ciśnienie lub słabe wtryski.

Jeśli zamontuje ktoś rozgarnięty to powinno jeździć.

A tak w ogóle to poczytaj TO,

a później poprzeglądaj wątki w dziale nasze subaru i będziesz gość grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy wie ktoś coś na temat zagazowanych GT-eków

Ja wiem tylko tyle, że akurat w dobrym mieście mieszkasz. Z tego co wyczytałem i usłyszałem, właśnie we Wrocławiu mamy jednego z niewielu gaziarzy ogarniających uturbione subaraki. Może rozmowa z nimi pomogłaby Ci w wyborze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile chcesz wydać jeszcze napisz ?

> Bo rozrzut jest jak pisałem od 10-30 k zł

> Tu niby ładna: GT

Przyjmijmy sobie, że na zakup miał bym 20kzł.

Podany przez Ciebie egzemplarz dość ładnie się prezentuje no i wygląda na serię na czym dość mocno by mi zależało jednakże nie posiada on klimatyzacji a takie auto mie wchodzi w grę. Samochód musi mieć klimę. W GT już mocno odstrasza mnie to archaiczne wnętrze i braki klimy napewno bym nie przeżył 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy GT jest dupowozem? Tak i nie.

Zwykłego zjadacza chleba można łatwo przyprawić o zawał. Czy przestaje "ciągnąć" na 3 biegu? Nie. Przestaje powyżej 150km/h. brakuje trochę mocy i Nm.

Czy jest awaryjny?

Tak i nie. Przebiegi 300tkm to nie problem, wystarczy dbać o silnik i nie katować na zimnym, dbać o poziom oleju i jego wymianę, nie dusić na wolnych obrotach, nie pałować na autostradzie. Te auta nie przepadają za długotrwałym dużym obciążeniem maksymalnym.

Niestety nie znam GTka, które regularnie używane do maksymalnego upalania nie doczekało remontu silnika.

Skrzynie biegów są niestety elementem eksploatacyjnym. Ja odpukać 170tys km na jednej skrzyni ale jestem po wymianie wisko. Zapis o wymianie po 150tys km nie znajduje się w książce od parady.

Zawieszenie pancerne.

Wnętrze.... dyskusyjne.

Hamulce... no niestety nadają się tylko do jazdy codziennej, przy mocniejszym obciążeniu nie wyrabiają, to samo układ kierowniczy, jest słaby.

Czy nadaje się do codziennej jazdy? Absolutnie tak. jest wygodny, szybki, dobrze zawieszony, niestety sporo pali. Trasa 10L, miasto 14-15L

Czy da się serią pojechać szybko i powalczyć z mocniejszymi autami? Oczywiście.

Do GTka trzeba mieć serce, to już jest stare auto, mnie przez 6 lat nie zawiodło nigdy. Miałem przez ten czas dwie awarie, jedną poważniejszą drugą pierdołowatą reszta to serwis i regularne wymiany części zgodnie z wytycznymi ASO.

Trzymam strucelka w ocieplanym garażu i mam nadzieję się z nim nie rozstać. Używam okazyjnie jak mam czas albo zły humor.

Dlaczego nie zmieniam? Bo GC8 jest wyjątkowym samochodem, nie mógłbym patrzeć jak jakiś bałwan zakatował moje auto.

Co jest lepsze? TypeR czy TypeRA, to są sprzęty kosmiczne, miałem okazje polatać kilkoma i są potworami w porównaniu do GTka.

Do jazdy codziennej kupiłbym na Twoim miejscu WRXa. Wrażenia słabsze, auto wolniejsze ale komfort wyższy, auto nowsze, bardziej cywilizowane.

Znalazłem posta, w którym już kiedyś wrzucałem porównanie zmotanego STI, seryjnego GT i N-ki.

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=286388866&page=0&fpart=4&vc=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to jest z tym ustawianiem zaworów i czy wie ktoś coś na temat zagazowanych GT-eków

kontrola i ewnetualna korekta co 50kkm

sama kontrola jest dosyc prosta

zeby zrobic korekte trzeba wyciagac silnik choc sa zdania (moja wyobraznia tego nie ogarnia) ze mozna zrobic to "na aucie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wiem tylko tyle, że akurat w dobrym mieście mieszkasz. Z tego co wyczytałem i usłyszałem,

> właśnie we Wrocławiu mamy jednego z niewielu gaziarzy ogarniających uturbione subaraki. Może

> rozmowa z nimi pomogłaby Ci w wyborze.

ja robilem 3 swoje subaru we wroclawiu (zaklad bardzo ogarniety w subaru lacznie z mocnymi potworkami TURBO) i jestem bardzo zadowolony wiec jak kupisz to odezwij sie na PW to dam namiary

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę Gt'kiem 9 lat, więc coś mogę na ten temat powiedzieć.

To zdecydowanie nie jest auto na co dzień, chyba że masz 20 lat i lubisz mieć obite nery:-) Twarde, niskie, wszystko trzeszczy w środku, pali mnóstwo benzyny i jest mocno podsterowne..

Ja mam wydech z nierdzewki 3 cale, tylko przelotowy końcowy, jest więc głośno ale za to strzela ogniem przy zmianie biegu na wysokich obrotach:-)

O wadach powiedzieli poprzednicy, trzeba dbać o skrzynię i wiskozę. Olej to 300V competition jak lubisz szybciej polatać, ja zmieniam co 7,5 tys więc też jakoś bardzo tanio nie jest. Mi pali 13 w trasie i 18 wmieście, ale to nie jest auto którym jeżdżę na co dzień, więc jak wsiadam to się nie turlam:-)

Buda to taki lanos konstrukcyjnie, mało sztywne, u mnie nie ma korozji,

ale ja mam chyba ostatni na świecie egzemplarz z oryginalnym lakierem:-)

A, jak chcesz wsadzić w to gaz, może lepiej kup diesla..

z szacunku do tego kultowego już auta..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy nie dawno montował, jeździ nie narzeka.

> Tylko przy mocnym piłowaniu pod czerwone pole przerzuca na noPb, podejrzenie pada na za małe

> ciśnienie lub słabe wtryski.

raczej na słabego gazownika, który nie dobrał odpowiednio zabawek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel nosił się z zamiarem przesiadki z A4 B5 1.8T jednak po kilku godzinach rozmów z właścicielem zrezygnował. Brak komfortu i 90% krótkich odcinków na dojazdy (byłoby to auto użytkowane jako podstawowe nie zabawka). Mało mechaników ogarniających temat w razie zonka no i spalanie o 50% większe zniechęciło go do zmiany na GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A za 20 to nie lepiej rozglądnąc się za bugeye?

> Tu masz za 20 tysi z LPG

zacznijmy od tego, że to nie jest bugeye tylko blobeye zlosnik.gif

http://www.clubwrx.net/forums/exterior-appearance/134344312-bugeye-blobeye-hawkeye-what.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojj widzę masz kryzys zlosnik.gif

No sam widzisz że RWD to nie taka bajka (wide dwa ostatnie spore dzwony we wro z udziałem bolidu młodzieży wiejskiej)

Za taką kasę to sobie kup imprezę 1,6 albo 2,0 wolnossaka.

W porównaniu do beemy to taka subaryna to są koszty utrzymania x2 albo i lepiej jak trafisz na zmęczony egzemplarz.

Mój wujas sprzedaje swojego wrxa. Skrzynia, turbo z sti. Wydech 2,5 cala, wirus. Shamowane 290KM. Autko jest na prawdę wdzięczne. Aha to blobeye. Zresztą widziałes u Mika na weselu. Kole 35k będzie wołał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.