Gość Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Ostatnio chciałem zakręcić na ręcznym na śniegu, ale ESP postanowił mi to uniemożliwić i zablokował > jedno przednie koło i samochód się po prostu dość gwałtownie zatrzymał bez bocznego poślizgu. zrob to szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norm4n Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Fabia z ESP? To jakiś unikat. ale to nie do mnie - tylko do kolegi mrBEAN ja fabii nigdy nie posiadalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Fabia z ESP? To jakiś unikat. do kazdej fabi mozesz dokupic Quote: ESP plus z ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, TPM, HHC za jedyne 2kpln a fabia rs ma zdaje sie w standarcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Sprawdz w najblizszym czasie, czy przy gwaltownym ruchu lewo / prawo / lewo - co ma na celu > rozbujanie tylu auta - i odpowiednim zaciagnieciu recznego, ESP nie pozwoli Ci obrocic fabki > o 180 stopni ... Wydaje mi sie, ze nawet nie zdarzy zamigac kontrolka w swoich wywodach zapominasz o jednym - komp dostając sygnał o zadziałaniu ręcznego nie aktywuje ESP...... Więc te testy mozna między bajki włożyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norm4n Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > w swoich wywodach zapominasz o jednym - komp dostając sygnał o zadziałaniu ręcznego nie aktywuje > ESP...... > Więc te testy mozna między bajki włożyć to chyba Twoj komputer u mnie ESP dalej sobie radosnie strzela, ale nie jest w stanie pokonac rotacji w jaka wprowadzam samochod ... i tak bylo w kazdym aucie wyposazonym w ten elektroniczny cud techniki ... powiem nawet wiecej, pewnego razu robilem zwrot o 90 stopi przy zbyt wolnej predkosci (myslalem, ze jest duzo bardziej slisko) i ESP zaczal mi prostowac tor jazdy - final byl taki, ze od latarni dzielily mnie centymetry.... - a wiec dziala tez na zaciagnietym hamulcu recznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejuniek Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > do kazdej fabi mozesz dokupic > Quote: > ESP plus z ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, TPM, HHC > za jedyne 2kpln > a fabia rs ma zdaje sie w standarcie Byłem w skodzie i fabie z esp produkują jedynie pod zamówienie klienta. Nie ma ich na parkingu do kupienia od ręki. Oferowanie klientowi w dzisiejszych czasach dopłaty za esp to jakieś nieporozumienie. To powinno być serynie w każdym egzemplarzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 Może to kwestia opon? Ja w poprzednim aucie nie miałem nawet ABSu i na prawdę fajnie można było się pobawić na śniegu. W obecnym dopiero wyłączenie DSTC pomaga, ale niewiele, bo nadal w zakrętach poprukuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norm4n Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Może to kwestia opon? Ja w poprzednim aucie nie miałem nawet ABSu i na prawdę fajnie można było się > pobawić na śniegu. W obecnym dopiero wyłączenie DSTC pomaga, ale niewiele, bo nadal w > zakrętach poprukuje. I nie jestes w stanie pociagnac tego auta bokiem ? Dziwne, bo moje V70 tez mialo DSTC i na wlaczonym bez problemu dalo sie robic rozne dziwne manewry Co prawda wymagalo to znacznie wiekszej predkosci, ale sie dalo ... Oczywiscie z wylaczonym DSTC bylo znacznie latwiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Jak było to nie działało Czy ja wiem.... Na łysych oponach lub letnich tak samo działa... czyli wcale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Byłem w skodzie i fabie z esp produkują jedynie pod zamówienie klienta. Hhhmmmmm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Hhhmmmmm Hmmmmmm Quote: Wszystkie nowe samochody osobowe, które otrzymały świadectwo homologacji po 1 listopada 2011 roku muszą być wyposażone w układ stabilizacji toru jazdy ESP Fabia chyba troszke wczesniej takie swiadectow otrzymala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Ja > bylem mocno zdziwiony gwaltownoscia reakcji auta po punkcie przegiecia Większość użytkowników, która do tego punktu nigdy nie doszła w warunkach "próbnych" na placu, jest tym zaskoczona i kiepsko kończy. Bo tak jak wielokrotnie pisałem, różne wspomagacze w samochodach nie przesuwają granic praw fizyki, tylko pozwalają się do nich bardziej zbliżyć bez silnych sygnałów ostrzegawczych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > A ja odnoszę wrazenie że tutaj akurat to go koleina pociągnęła i nawet z ESP by tak było. mam dokładnie takie samo wrażenie, niestety nawet najlepszy i najszybszy system esp nie jest w stanie szybko zareagować na dość dynamiczną zmianę stanu ( śnieg/lód/asfalt ) nawierzchni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > i to jest zdrowe podejście - bo ma pomóc gdy popełnimy błąd a nie gdy naciągamy granicę błędu... > pozdr Jest. Tylko że chory marketing wciska ludziom mającym małe pojęcie o prowadzeniu pojazdów, że będą mogli jeździć "jeszcze szybciej". I to prowadzi do paskudnych wypadków, bo gdyby taki jechał samochodem bez wspomagaczy, to często już przy mniejszym przeginaniu by dostał na tyle ostry sygnał od samochodu, że by zwolnił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Gdyby było ESP tej drugiej sytuacji na filmiku by nie było. Nie do konca. Jak nie ma przyczepnosci to nie ma i zadna elektronika nie pomoze, auto poleci tam gdzie sobie fizyka zazyczy. Natomiast jesli przyczepnosc jest to ESP pomoze kazdemu kto nie jest wybitnym kierowca. Chociaz w sumie w PL to sami wybitni > Teoretycznie! samemu też można było tego uniknąć ale to już trzeba umieć, > a nie każdy potrafi, a jak potrafi to akurat może nie wyjść Umiec to jedno a jechac na 100% koncentracji caly czas to drugie. Nawet jesli sie umie to zdarzaja sie momenty dekoncetracji, gdzie jedziesz troche na autopilocie, wtedy ESP jest nieocenionie gdyby cos sie nagle zdarzylo. Natomiast jesli sie umie i jedzie skoncentrowanym (czyli generalnie sie cisnie i jedzie bardziej dla zabawy, wrecz oczekujac, ze uslizgi beda) wtedy wiadomo - ESP always off. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejuniek Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Hhhmmmmm Jest tak jak ja mówię i koniec. Wszystkie fabie produkowane na plac, nie mają esp. mozna sobie zamówic taką do produkcji, ale cena jest wtedy bez upustów wyprzedażowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > w swoich wywodach zapominasz o jednym - komp dostając sygnał o zadziałaniu ręcznego nie aktywuje > ESP...... > Więc te testy mozna między bajki włożyć ciekawa teoria ale nie ma zastosowania w moim aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejuniek Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 Widzę, że na AK są sami miszcze kierownicy, co to zimą każdy zakręt driftują. , z każdej opresji wychodzą cało, a esp i abs mają wyłączony, bo to im przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Większość użytkowników, która do tego punktu nigdy nie doszła w warunkach "próbnych" na placu, jest > tym zaskoczona i kiepsko kończy. Bo tak jak wielokrotnie pisałem, różne wspomagacze w > samochodach nie przesuwają granic praw fizyki, tylko pozwalają się do nich bardziej zbliżyć > bez silnych sygnałów ostrzegawczych. skutek jest ten sam jak w aucie bez esp tylko koncowy efekt jest bardziej gwaltowny. Masz troche czasu, zeby cos zrobic Mi ten system raz tylek uratowal i bede go kupowal w kazdym nastepnym aucie. Co jak co ale hamowac jednym kolem to ja nie umiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Jest. Tylko że chory marketing wciska ludziom mającym małe pojęcie o prowadzeniu pojazdów, że będą > mogli jeździć "jeszcze szybciej". I to prowadzi do paskudnych wypadków, bo gdyby taki jechał > samochodem bez wspomagaczy, to często już przy mniejszym przeginaniu by dostał na tyle ostry > sygnał od samochodu, że by zwolnił. esp daje dosc konkretny sygnal. I to sporo wczesniej. Takiej dyskoteki i dzwiekow nie da sie zignorowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > ciekawa teoria ale nie ma zastosowania w moim aucie a w jaki sposób ma prawidłowo działać ESP jeśli masz zblokowane tylne koła...? Możesz mi wyjaśnić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > a w jaki sposób ma prawidłowo działać ESP jeśli masz zblokowane tylne koła...? > Możesz mi wyjaśnić? wczesniej pisales, ze komp nie aktywuje w ogole ESP, teraz piszesz o prawidlowym dzialaniu... zdecyduj sie o co Ci chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > a w jaki sposób ma prawidłowo działać ESP jeśli masz zblokowane tylne koła...? > Możesz mi wyjaśnić? napisałeś coś zupełnie innego, zacytować Ci czy sam sobie poradzisz? > komp dostając sygnał o zadziałaniu ręcznego nie aktywuje > ESP...... nie ma tu mowy o zablokowaniu kół tylko o sygnale zadziałania ręcznego, a ten będzie pochodził z czujnika dźwigni a nie z tego czy koła się zablokowały czy nie a samo zapalenie kontrolki (podniesienie dźwigni z pozycji 0) w żaden sposób nie wyklucza zadziałania ESP ani nie jest równoznaczne z zablokowaniem kół a wracając do tematu, to bez dezaktywacji ESP moim autem bardzo trudno się pobawić bo się ciągle wtrąca, chociaż zgodnie z Twoją teorią nie ma prawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > wczesniej pisales, ze komp nie aktywuje w ogole ESP, teraz piszesz o prawidlowym dzialaniu... > zdecyduj sie o co Ci chodzi. OK - to może inaczej.... komp nie aktywuje ESP w przypadku sygnału z ham. ręcznego bo po co...? ESP działa wykorzystując hydraulikę, czyli pompa ABS, a ham. ręczny jest mechaniczny (pomijam passaty i kilka innych z elektrycznym ręcznym - ale polataj na nich bokiem ). Więc jak ma ESP wg. Ciebie prawidłowo zadziałać? Ja zachowałem spójność - czy jeszcze może coś jest no comprendo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > OK - to może inaczej.... > komp nie aktywuje ESP w przypadku sygnału z ham. ręcznego bo po co...? ESP działa wykorzystując bzdura. Funkcje bezpieczenstwa maja dzialac zawsze. Jak sa zblokowane 2 kola to zostaja jeszcze 2. Bedzie na sile probowal zrobic korekte tym co ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norm4n Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > OK - to może inaczej.... > komp nie aktywuje ESP w przypadku sygnału z ham. ręcznego bo po co...? nie wiem po co, ale ESP dalej dziala - np. przyhamowuje kola przednie > Ja zachowałem spójność - czy jeszcze może coś jest no comprendo? nie zachowales - zgodnie z tym co napisales zaciagniecie hamulca recznego powoduje, ze steownik ESP jest dezaktywowany ... a nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > OK - to może inaczej.... > komp nie aktywuje ESP w przypadku sygnału z ham. ręcznego nieprawda > bo po co...? nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > To powinno być serynie w każdym egzemplarzu. Już niejako jest obowiązkowe "Wszystkie nowe samochody osobowe, które otrzymały świadectwo homologacji po 1 listopada 2011 roku muszą być wyposażone w układ stabilizacji toru jazdy ESP (Electronic Stability Program). Dotyczy to aut sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej." źródło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Umiec to jedno a jechac na 100% koncentracji caly czas to drugie. Nawet jesli sie umie to zdarzaja > sie momenty dekoncetracji, gdzie jedziesz troche na autopilocie, wtedy ESP jest nieocenionie > gdyby cos sie nagle zdarzylo. Natomiast jesli sie umie i jedzie skoncentrowanym (czyli > generalnie sie cisnie i jedzie bardziej dla zabawy, wrecz oczekujac, ze uslizgi beda) wtedy > wiadomo - ESP always off. Bardzo ładnie napisane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > OK - to może inaczej.... To może jeszcze inaczej. Przy zaciągniętym ręcznym ESP działa jak inwalida, tylko przednią osią ale mimo to potrafi skutecznie przeszkadzać przykładowo przy nawrocie 180*. Żeby obrócić się z ESP o 180* na ręcznym trzeba to zrobić dość brutalnie i sprawnie, a i tak nie jest to płynne tylko "szarpane" trochę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > To może jeszcze inaczej. > Przy zaciągniętym ręcznym ESP działa jak inwalida, tylko przednią osią ale mimo to potrafi > skutecznie przeszkadzać przykładowo przy nawrocie 180*. > Żeby obrócić się z ESP o 180* na ręcznym trzeba to zrobić dość brutalnie i sprawnie, a i tak nie > jest to płynne tylko "szarpane" trochę. Dokladnie, mam u siebie niewylaczalne esp i trzeba sie nakombinowac aby na recznym zrobic obrot o 180*. Momentalnie przyhamowuje jedno z kol z przednich albo i dwa. Najlatwiej na jakims lodzie, bo wtedy mozna przy znikomej predkosci i esp bardzo nie interweniuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > I jedno najwazniejsze - ABS nie bedzie Ci przeszkadzal, jesli bedziesz hamowal na granicy > przyczepnosci. Skoro Ci sie wlacza, znaczy, ze nie umiesz hamowac i blokujesz kola . nieee no oczywiscie.... :/ i pewnie dlatego ze nie umie hamowac to przez ostatnie kilkadziesiat juz lat i kilka kilometrow nie znalazlem sie w sytuacji w ktorej moglbym pomyslec... szkoda ze nie mam kilku 3-literowych skrotow w samochodzie bo one by mi pomogly a tak to .. kupa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > nieee no oczywiscie.... :/ > i pewnie dlatego ze nie umie hamowac to przez ostatnie kilkadziesiat juz lat i kilka kilometrow nie > znalazlem sie w sytuacji w ktorej moglbym pomyslec... szkoda ze nie mam kilku 3-literowych > skrotow w samochodzie bo one by mi pomogly a tak to .. kupa No widzisz, a ja mam tych systemow pewnie ze dwadziescia i jestem o dwadziescia razy lepszym kierowca od Ciebie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Nie do konca jestem w stanie zakumac o co Ci chodzi, no bo skoro w Punto potrafisz hamowac bez > blokowania kol, to i w Ibizie powinienes dac rade. Skoro nie ogarniasz, popatrz na stan opon, > amorkow, etc. bo nie pwoinno byc roznicy w hamowaniu ABS/noABS jesli nie blokujesz kol. opony bardzo duzo zmieniaja. Jak mialem w Lanosie ABS i gumy jeszcze fabryczne (jakies Stomile) to byla tragedia. Po wymianie opon auto przestalo sie slizgac na suchym (o mokrym nie wspomne) a ABS sie wlaczal tylko przy awaryjnym hamowaniu. Przed wymiana gum terkotal przy mocniejszym wcisnieciu hamulca. Opony, amorki - w tej kolejnosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > samochodem bez wspomagaczy, to często już przy mniejszym przeginaniu by dostał na tyle ostry > sygnał od samochodu, że by zwolnił. Przy odrobinie wyczucia własnego samochodu, wyczuwam lekkie myszkowanie i czuję, że wjechałem na "śliskie". Od razu prawy bucik robi się lżejszy i od "paru lat" jakoś daję sobie radę bez ESP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejuniek Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Już niejako jest obowiązkowe > "Wszystkie nowe samochody osobowe, które otrzymały świadectwo homologacji po 1 listopada 2011 roku > muszą być wyposażone w układ stabilizacji toru jazdy ESP (Electronic Stability Program). > Dotyczy to aut sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej." > źródło Esp seryjnie nie mają: fabia, polo, ibiza, leon, citroen c3, c4 i parę innych aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Esp seryjnie nie mają: fabia, polo, ibiza, leon, citroen c3, c4 i parę innych aut. Chyba dlatego: "które otrzymały świadectwo homologacji po 1 listopada 2011 roku " A głupie Citigo i Rapid już mają przykładowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Esp seryjnie nie mają: fabia, polo, ibiza, leon, citroen c3, c4 i parę innych aut. to chyba na stronie vw i seata mają jakiś błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejuniek Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > to chyba na stronie vw i seata mają jakiś błąd Byłem w obu salonach w sobotę i sprawdzałem, więc wiem co mówię. ESP można sobie domówić w aucie wyprodukowanym pod zamówienie klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejuniek Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Chyba dlatego: "które otrzymały świadectwo homologacji po 1 listopada 2011 roku " > A głupie Citigo i Rapid już mają przykładowo Więc najgorsze auta skody maja esp w serii, a fajne auta nie mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Więc najgorsze auta skody maja esp w serii, a fajne auta nie mają. Fabia nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejuniek Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Fabia nie ma Fabia jest fajna, a rapid jest niefajny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Więc najgorsze auta skody maja esp w serii, a fajne auta nie mają. W 3 Fabiach w firmie żadna nie miała ESP, więc pewnie zależy o którym modelu i roczniku mówimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejuniek Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > W 3 Fabiach w firmie żadna nie miała ESP, więc pewnie zależy o którym modelu i roczniku mówimy. Przecież napisałem, ze fabie nie mają seryjnie esp, za to badziewny rapid ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Przecież napisałem, ze fabie nie mają seryjnie esp, za to badziewny rapid ma. Chcesz powiedzieć, że Fabia jest fajna Fabia RS ma seryjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Chcesz powiedzieć, że Fabia jest fajna > Fabia RS ma seryjnie A ma MSR albo Hill Holder?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > A ma MSR albo Hill Holder?? Takie ma 3 literówki: ESP, ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, XDS, HHC, TPM cokolwiek to znaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Takie ma 3 literówki: ESP, ABS, MSR, ASR, EDS, HBA, XDS, HHC, TPM > cokolwiek to znaczy Hill Holder to inaczej HHC . Ale widze, ze ma elektroniczna blokade dyferencjalu oraz pomiar cisnienia w oponach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 30 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Hill Holder to inaczej HHC . Ale widze, ze ma elektroniczna blokade dyferencjalu oraz pomiar > cisnienia w oponach . Ma się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 30 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2012 > Ma się Blokady dyfru nie mam, a czujniki cisnienia moge dolozyc, ale to zbedny gadzet . Reszty listy nie pamietam, bo dluga jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.