Skocz do zawartości

Żarówki Tungsram- inaczej niż zawsze


aquila

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam żarówki Tungsram BLUish + 50%. Dokładnie takie jak tutaj:

http://moto.allegro.pl/zarowki-tungsram-h1-12v-2szt-sportlight-blue-50-i2884804044.html

Ogólnie na nie nie narzekam, ale z racji wieku już by wypadało wymienić.

No i teraz moje pytanie, bo zależy mi na żarówkach które mają białą poświatę( taką jak te które mam teraz), nie zwykłych "żóltych". Czy żarówki Tungsram +90% dają taki efekt ? Dokładnie takie jak te:

http://moto.allegro.pl/zarowki-tungsram-h1-12v-2szt-megalight-ultra-90-i2882434631.html

Pozdro i dzięki za wszytskie konstuktywne odpowiedzi wink.gif

P.S. Ewentualnie czy jest sens zmieniać +50 na +90 20.GIF

P.S.2 Mogą być też Wasze propozycje innych firm w podobnej cenie o białej barwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiadam żarówki Tungsram BLUish + 50%. Dokładnie takie jak tutaj:

> http://moto.allegro.pl/zarowki-tungsram-h1-12v-2szt-sportlight-blue-50-i2884804044.html

> Ogólnie na nie nie narzekam, ale z racji wieku już by wypadało wymienić.

> No i teraz moje pytanie, bo zależy mi na żarówkach które mają białą poświatę( taką jak te które mam

> teraz), nie zwykłych "żóltych". Czy żarówki Tungsram +90% dają taki efekt

Mialem takie, to w serwisie sie pytali czy na xenony przerobilem grinser006.gif, dawaly wyraznie wiecej i bardizej baile swiatlo. Niestety w przypadku H7 palily sie dosc szybko tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem te megalighty i moim zdaniem między nimi, osram night breaker'ami i tymi

BLUish wielkiej różnicy nie ma. Najlepiej wg mnie świecą BLUish na które zmieniłem teraz.

Megalighty wytrzymały równy rok (ok 20000km). Różnica w cenie niewielka, możesz spróbować 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiadam żarówki Tungsram BLUish + 50%. Dokładnie takie jak tutaj:

> http://moto.allegro.pl/zarowki-tungsram-h1-12v-2szt-sportlight-blue-50-i2884804044.html

> Ogólnie na nie nie narzekam, ale z racji wieku już by wypadało wymienić.

> No i teraz moje pytanie, bo zależy mi na żarówkach które mają białą poświatę( taką jak te które mam

> teraz), nie zwykłych "żóltych". Czy żarówki Tungsram +90% dają taki efekt ? Dokładnie takie

> jak te:

> http://moto.allegro.pl/zarowki-tungsram-h1-12v-2szt-megalight-ultra-90-i2882434631.html

> Pozdro i dzięki za wszytskie konstuktywne odpowiedzi

> P.S. Ewentualnie czy jest sens zmieniać +50 na +90

> P.S.2 Mogą być też Wasze propozycje innych firm w podobnej cenie o białej barwie

Miałem jedne i drugie. Mnie bardziej odpowiadała barwa tych +50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mialem takie, to w serwisie sie pytali czy na xenony przerobilem , dawaly wyraznie wiecej i

> bardizej baile swiatlo. Niestety w przypadku H7 palily sie dosc szybko

Moze masz za wysokie napięcie na żarówkach. Kiedys dawno w ASO Skody montowano w Fabiach na gwarancji rezystory z drutu oporowego, bo ludzie się skarżyli że im bardzo szybko przepalają się żarówki. Inna sprawa że świeciły bardzo mocno grinser006.gif

Inny sposób to tzw. softstart. Ktos kiedys na MK (Wmak?) pisał, że ma to zainstalowane. Miałbym jedno pytanie - jak widaż zastosowano w nim nie przekaxniki samochodowe tylko jakieś do elektroniki. Kiedyś przeglądałem parametry takich przekaxników i okazalo się, ze ich rezystancja styków jest znacznie większa niż typowych przekaźników samochodowych. No i samochodowe mają odporność na wstrząsy. Więc zastanawiam się czy ten softstart nie powoduje dodatkowego spadku napięcia na żarówkach (już po rozgrzaniu) co przkłada sie na sapdek jasności i przedlużenie trwałości hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Posiadam żarówki Tungsram BLUish + 50%. Dokładnie takie jak tutaj:

> http://moto.allegro.pl/zarowki-tungsram-h1-12v-2szt-sportlight-blue-50-i2884804044.html

> Ogólnie na nie nie narzekam, ale z racji wieku już by wypadało wymienić.

> No i teraz moje pytanie, bo zależy mi na żarówkach które mają białą poświatę( taką jak te które mam

> teraz), nie zwykłych "żóltych". Czy żarówki Tungsram +90% dają taki efekt ? Dokładnie takie

> jak te:

> http://moto.allegro.pl/zarowki-tungsram-h1-12v-2szt-megalight-ultra-90-i2882434631.html

> Pozdro i dzięki za wszytskie konstuktywne odpowiedzi

> P.S. Ewentualnie czy jest sens zmieniać +50 na +90

> P.S.2 Mogą być też Wasze propozycje innych firm w podobnej cenie o białej barwie

Mam takie +90% w Punto (z tym że w wersji H4). Świecą ładnym białym światłem. Póki co od wakacji się nie spaliły a ok. 8000km przejechałem.

Co prawda nie wiem jak liczą te +50 czy +90, ale świeca lepiej niż najzwyklejsze żółtawe H4 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem tungsramy +60% , szybko się spaliły po 6-8 tys.km także cudów nie ma, normalne żarówki

> świecą już od 30 tys.km.

no patrz a u mnie wytrzymały +60% blisko 20kkm..

wszystko zależy od eksploatacji, gaszeni/odpalanie na światłach, wstrząsy itd

Normalne muszą świecić dłużej ale kosztem mocy strumienia światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mialem Tungsramy Bluish, jak dla mnie najbardziej zbliżony do białego strumień światła. Ale gorzej już z nimi jechac w deszczu, lub we mgle.

Miałem Megalighty +50%, teraz już mam 3 komplet tych +90% i uwazam,że sa lepsze.Swiatlo nie jest jakies super biale, ale zólte napewno tez nie jest. A przyjemniej sie jeździ, gdy warunki atmosferyczne nie sprzyjają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tam sie wszystko szybko pali, mam kumpla z Focusem II i pomimo tego ze jezdzi smieszne przebiegi

> zarowki wytrzymuja mu 2-3 miesiace, masakra jakas...

Nie wszystko, ale oczywiscie, masz racje, ze H7 maja znacznie krotsza zywotnosc niz inne zarowki. Ja w ciagu 5 lat stosowalem rozne zarowki, nawet kiedys podawalem dokladne wyniki. Srednio, jak piszesz 2-3miesiace dla zarowek typu +X %, ok 5-8m dla zwyklych. Na szczescie pojawily sie zarowki typu long life z gwarancja 3 letnia. U mnie od roku jeszcze sie ani jedna nie spalila. Swieca niestety jak standardowe, weic cos za cos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest ok, mialem tak w kilku roznych samochodach, ot taka specyfika H7. Choc oczywiscie duzo zalezy od zarowki.

Dla porownania, kiedys w Punto po drobnej kolizji wymienili mi reflektor. Nie wiedzialem wtedy, ze wymienili mi na H7, gdy drugi mialem na H1 spineyes.gif - ot pomysly Fiata, aby do jednego modelu robic 8-rodzai reflektorow screwy.gif.

Po jakis 6m spalila sie zarowka w nowym, wymienilem, po kilku znow - mysle kupie lepsze wymienie w obu i wtedy wlasnie okazalo sie, ze mam rozne icon_eek.gif. Przez nastepne 3 lata wymeinialem tylko H7, H1 byly caly czas te same - wiec mysle to dobre porownanie zywotnosci obu rodzai zarowek w tym samym aucie grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko jest ok, mialem tak w kilku roznych samochodach, ot taka specyfika H7. Choc oczywiscie

> duzo zalezy od zarowki.

Jak widac problem znany od lat - jakis tekst

Z ciekawości podłączałem żarówke H4 do prostownika z regulowanym prądem poprzez rózne oporniki i diody. Np. rezystor 0,47 Ohm/10W grzał sie jak diabli, nawet jak go połozyłem na radiatorze yikes.gif (moc wydzielana wychodziła mi ok. 8W; napiecie na R = 2,35V). Natomiast po podłaczeniu przez diodę prostowniczą 6A spadek napięcia wynosił 0,8V ale dioda też sie mocno grzała. Tak więc to nie takie proste podłaczyć przez opornik lub diode aby nie spowodować np. pożaru

jeszcze apropos Fabii - elektroda i przewód do kupienia zlosnik.gif

> Dla porownania, kiedys w Punto po drobnej kolizji wymienili mi reflektor. Nie wiedzialem wtedy, ze

> wymienili mi na H7, gdy drugi mialem na H1 - ot pomysly Fiata, aby do jednego modelu robic

> 8-rodzai reflektorow .

Pewnie ktos na tym nieźle zarabia zlosnik.gif

BTW a na ksenonowe mozna wymienic?

> Po jakis 6m spalila sie zarowka w nowym, wymienilem, po kilku znow - mysle kupie lepsze wymienie w

> obu i wtedy wlasnie okazalo sie, ze mam rozne . Przez nastepne 3 lata wymeinialem tylko H7,

> H1 byly caly czas te same - wiec mysle to dobre porownanie zywotnosci obu rodzai zarowek w tym

> samym aucie .

Ano własnie. Z tego wynika że H7 wymyslono najpradopodobniej w celu naciągania ludzi na częste kupowanie nowych zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój układ softstartu zbudowany jest na dwóch hybrydowych modułach PWM.

Mają wymiary 25x25x8 mm..

Zarówno przy ustawieniu na dzień - wspólczynnik wypełnienia 66% jak i na noc 98% mocy -moduły są chłodne.

Spadek napięcia przy takich impulsowych przebiegach trudno zmierzyć oscyloskopem a tym bardziej multimetrem, oceniałem na 0,15V

Typowa katalogowa rezystancja włączonego mosfeta N na napięcia rzędu 30V to 10-25 miliomów więc (pi x oko) wyjdzie spadek napięcia rzędu 0,1V.

Łączyłem przy próbie jeden reflektor przez mój patent a drugi "na krótko" i nie zauważyłem różnicy jasności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może mi ktoś wytłumaczyć łopatologicznie dlaczego te +90% świecą jaśniej niż te zwykłe?

Producent Tungsramów czyli GE podaje dla tych 90% i zwykłych H7 strumień światła 1500 lumenów. Wiec powinno być tak samo. Mam nieodparte wrażenie że to jakiś chwyt marketingowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie !!! Zadałem pytanie o żarówki i żarówki o białej barwie a nie o jakieś przepalające się h7 focusy czy inne fabie. biglaugh.gif

Tym bardziej że chodzi o H1 i o Punto1 wink.gif Proszę bez offtopów, tylko porady co do żarówek 20.GIF dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak widac problem znany od lat - jakis tekst

> Z ciekawości podłączałem żarówke H4 do prostownika z regulowanym prądem poprzez rózne oporniki i

> diody. Np. rezystor 0,47 Ohm/10W grzał sie jak diabli, nawet jak go połozyłem na radiatorze

> (moc wydzielana wychodziła mi ok. 8W; napiecie na R = 2,35V). Natomiast po podłaczeniu przez

> diodę prostowniczą 6A spadek napięcia wynosił 0,8V ale dioda też sie mocno grzała. Tak więc to

> nie takie proste podłaczyć przez opornik lub diode aby nie spowodować np. pożaru

Ameryki nie odkryles, tym bardziej uwazam, ze nie ma sensu kombinowac. Tak czy inaczej, ja przyjelem , ze TTTM i nie zalezy to od auta.

> jeszcze apropos Fabii - elektroda i przewód do kupienia

> Pewnie ktos na tym nieźle zarabia

nie, taka polityka koncernu tongue.gif, kiedys musialem wymienic prowadnice siedzenia, okazalo sie ze tez jest kilka rodzai tongue.gif.

Gdy podobne pytanie zadalem w Subaru, doweidzialem, sie ze jest niezmeinione od lat 90- no bo po.

> BTW a na ksenonowe mozna wymienic?

Nie, tam bylo jakos tak, ze H7 vs H1 i byly opcje ze srebnym odblysnikiem i czarnym, czyli w sumie 4 i kazdy z opcji miala przeciwmgielne lub nie grinser006.gif. Wszystko to stosowane w ciagu 4 lat.

> Ano własnie. Z tego wynika że H7 wymyslono najpradopodobniej w celu naciągania ludzi na częste

> kupowanie nowych

jak wiele wynalazkow, ale fakt, ze swieca zdecydowanie lepiej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie !!! Zadałem pytanie o żarówki i żarówki o białej barwie a nie o jakieś przepalające się h7

> focusy czy inne fabie.

> Tym bardziej że chodzi o H1 i o Punto1 Proszę bez offtopów, tylko porady co do żarówek dzięki

kup i sprawdz.

Dla jednego bedzie to chwyt marketingowy, inny nie zauwazy roznicy, a jeszcze inny stwierdzi ze warto.

Ja swoje zdanie wyrazilem, w kwesti jakosci oswietlenie, na przykaldzie H7 to zdecydowanie najlepsze zarowki jakie mialem. Na H1 moze nie byc az takiego efektu, ale IMO warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ameryki nie odkryles, tym bardziej uwazam, ze nie ma sensu kombinowac.

Niby tak, ale cały czas mnie korci zlosnik.gif Skoro jest mozliwośc zwiekszenia calkowitego strumienia świetlnego zarówek o 20% poprzez zalożenie przekaźników. Dodatkowo wyeliminowałbym też ryzyko wypalenia sie styków w kosztownym przełaczniku przy kierownicy Ale jak zwieksze napięcie na zarówkach z 13 do 14,2V to pewnie będa mi starczały na miesiąc shocked.gif

Znalazłem ten wątek i AVT2386. Rezystor od Toyoty robi wrażenie - ale się chłopaki zabezpieczyli przed ew. pożarem zlosnik.gif Z kolei ten kit nie jest już dostępny blush.gif Tak samo jak i KDRN07

Co do oporników najbardziej sensowne wydaja się takie z radiatorem , np. tME

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie !!!

> Tym bardziej że chodzi o H1 i o Punto1 Proszę bez offtopów, tylko porady co do żarówek dzięki

-używam

-światło białe

-bardzo dobre oświetlenie

Jak masz przeciwmgielne to bierz trzy komplety i będzie pan zadowolony

(mijania +drogowe +przeciwgielne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może mi ktoś wytłumaczyć łopatologicznie dlaczego te +90% świecą jaśniej niż te zwykłe?

> Producent Tungsramów czyli GE podaje dla tych 90% i zwykłych H7 strumień światła 1500

> lumenów. Wiec powinno być tak samo. Mam nieodparte wrażenie że to jakiś chwyt marketingowy.

To jest wymóg przepisowy. Dla H7 jest to 1500lm, +/-10%.

http://www.unece.org/fileadmin/DAM/trans/main/wp29/wp29regs/R037r7e.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli przepisowo te najtańsze z marketu też powinny tak samo jasno świecić?

Moze i powinny, ale co z tego? Poczytaj testy żarówek w sieci, np. Auto Świat zlosnik.gif

Chcesz mieć dobre - kupuj firmowe: Philips, Osram, Tungsram, Hella, Bosch, Narva, Tesla a nie jakieś super zenony z marketu smile.gif

Najlepszy stosunek jakości do ceny ma chyba Tungsram smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem jedne i drugie. BLU są bielsze, jednak jak już ktoś napisał - we mgle czy w deszczu to tragedia. Megalight +90 świeca bardziej na żółto (w porównaniu do blu) ale w zestawieniu z normalną żarówka światło jest białe. Jak coś to bierz +90, na nich jeździ się lepiej, bo nie boisz się, że na drodze spotka cię deszcz czy mgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.