Randar Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Może pytanie głupie ale zadam . Czy samochody mające kierownice po stronie pasażera mają tylko zmienione to i miejsce dźwigni zmiany biegów ? Jak z dźwignią kierunkowskazów i wycieraczek ? Pedały to chyba są "normalnie" jak u nas . Generalnie jest dramat, żeby wsiąść i pojechać takim autem ? Lepiej skrzynia manual czy automat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Dźwignie są tak samo, pedały też Automat łatwiejszy, trzeba się przyzwyczaić do zmiany biegów lewą ręką ale nie trwa to długo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Wszystko jest tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Rok temu byłem przez kilka dni w Irlandii i miałem okazję przejechać się. Ręka szybko ogarnia biegi, normalne skrzyżowania jakoś idą. Ale ronda to porażka dla mnie Dobrze że po małych mieścinach jeździłem i kolega z fotela pasażera mi podpowiadał jak jechać i się ustawiać na pasach. Ale podobno dzień-dwa jeżdżenia i myśli się lewostronnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LMV Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > Ale ronda to porażka dla mnie Skąd ja to znam? Skrzyżowania jakoś szły, ale ronda... Ale po paru dniach to już co innego. Początki jednak były stresujące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > Może pytanie głupie ale zadam . Czy samochody mające kierownice po stronie pasażera mają tylko > zmienione to i miejsce dźwigni zmiany biegów ? Jak z dźwignią kierunkowskazów i wycieraczek ? > Pedały to chyba są "normalnie" jak u nas . Generalnie jest dramat, żeby wsiąść i pojechać > takim autem ? Lepiej skrzynia manual czy automat ? Wszystko jest tak samo. Kwestia czasu/km by się oswoić. Dzisiaj 240km przejechałem takim autem po drogach PL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maxdax Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 ale jak człowiek się przyzwyczai to jednak są plusy takiej jazdy.. ruch lewostronny jest taki bardziej naturalny.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 Za studenta miałem fajna robotę w londynie. Jeździłem po mieście małym busem i rozwozilem towar po budowach. Codziennie do bazy gdzie stał bus przez pół londynu jeździłem swoim autem potem cały dzień angielskim busem i do domu znowu swoim autem. Tylko z kierunkowskazami myliłem sure do końca. Bus miał tam gdzie w moim aucie wycieraczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > ale jak człowiek się przyzwyczai to jednak są plusy takiej jazdy.. ruch lewostronny jest taki > bardziej naturalny.. Niby dlaczego jest bardziej naturalny? Może dla Anglika, ale dla mnie już nie. Nawet jak ide pieszo ulicą to źle się czuję idąc "pod prąd" lewą stroną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drkk76 Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > Nawet jak ide pieszo ulicą to źle się czuję idąc "pod prąd" lewą stroną. Taki nawyk. Ruch prawostronny całkiem od niedawna wprowadzono. "Zasada ruchu lewostronnego pochodzi jeszcze z czasów starożytnych, a – według niektórych, choć niepopartych dokumentami, przekazów – w nowożytnej Europie została uregulowana prawem jeszcze w średniowieczu przez papieża Bonifacego VIII, który w roku 1300 zarządził, że pielgrzymi mają poruszać się po lewej stronie drogi. Niezależnie jednak od tego, czy, kiedy i przez kogo wprowadzona, zasada ta jest konsekwencją faktu, iż tak piesi, jak i konni podróżni, posługujący się w walce bronią trzymaną (w zdecydowanej większości, ok. 90% ludzi) w prawej ręce, mogli szybciej uniknąć niespodziewanego ataku ze strony zbliżającej się z przeciwka osoby, znajdując się po lewej stronie drogi. W Japonii zasada ruchu lewostronnego została wprowadzona dekretem cesarskim na początku XVII wieku i wynikała z faktu, że pomiędzy samurajami poruszającymi się wąskimi uliczkami miast japońskich często dochodziło do zwad na tle "kto komu ma ustąpić", zwłaszcza jeśli zaczepili się bronią noszoną u lewego boku. Istnieje również teoria, iż osoba prowadząca zaprzęg konny łatwiej i wygodniej pozdrawiała mijanych unosząc prawą rękę, podczas gdy lejce trzymała w lewej." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > Rok temu byłem przez kilka dni w Irlandii i miałem okazję przejechać się. > Ręka szybko ogarnia biegi, normalne skrzyżowania jakoś idą. > Ale ronda to porażka dla mnie Eee - nie było tak źle... Wziąłem auto z wypożyczalni i z buta zrobiłem 600km ... Na szczęście kierowcy są dużo bardziej przyjemni i wyrozumiali niż w PL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > Tylko z kierunkowskazami myliłem sure do końca. Bus miał tam gdzie w moim aucie wycieraczki Fiaty RHD mają odwrócone manetki wycieraczek i kiernunków. W pozostałych markach którymi powoziłem wycieraczki po prawej stronie, kierunki po lewej, tak jak w LHD. Co bywa o tyle upierdliwe, ze nie można jedną ręką zmieniać biegu, a drugą wrzucić kiernukowaskazu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > Skrzyżowania jakoś szły, ale ronda... Ale po paru dniach to już co innego. Tym bardziej że rond tan jest mnóstwo nawet po niewielkich wsiach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 Nie wszystko jest tak samo. Kierunkowskazy i wycieraczki sa zamienione czesto w japoncach i koreancach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Automat łatwiejszy, trzeba się przyzwyczaić do zmiany biegów lewą ręką ale nie trwa to długo. Moje pierwsze kilka minut jazdy i chcialem otwierac drzwi zamiast zmieniac biegi ale jak piszesz reka sie szybko przyzwyczaila. Mam jeszcze tak, ze jak przesiadam sie do auta LHD w Polsce, to siegam po pas ze zlej strony i przy cofaniu ogladam sie nie przez to ramie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Nie wszystko jest tak samo. > Kierunkowskazy i wycieraczki sa zamienione czesto w japoncach i koreancach. jeszcze w latach 90tych zalezalo tez ktora fabryka klepala - np Ford ktory byl Made in Brasil mial z LHD, ale juz seria ktora byla przekladana w South Africa miala odwrotnie ... Miales dwa auta na placu np MY01 i MY 00, i wsiadales a tu bz[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Taki nawyk. Ruch prawostronny całkiem od niedawna wprowadzono. A ścislej Napoleon walczący z Anglią. Niemniej jednak obecnie ( wikipedia) "Szacuje się, że ok. 1/3 ludności świata mieszka w krajach, gdzie obowiązuje ruch lewostronny, i że ponad 1/4 pojazdów na świecie porusza się po lewej stronie drogi.". WIęc jednak wiekszośc krajów (w tym najbardziej znaczące: USA,kraje Europy kontynentalnej, Rosja, Chiny) stosuja ruch prawostronny. I zapewne prędzej lub później zwycięzy on na cąłym świecie. Obecnie panuje zamieszanie, a przecież gdyby np. w W. Brytanii wprowadzono ruch prawostronny to staniałyby samochody sprowadzane stamtąd Piszecie że łatwo sie przyzwyczaic do lewostronnego. Ale czy nie było wypadków spowodowanych tym, że osobie przyzwyczajonej od urodzenia do ruchu prawostronnego nagle sie pomieszalo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > I zapewne prędzej lub później zwycięzy on na cąłym świecie. Osobiście sądzę, że zostanie tak, jak jest, bo "przebiegunowanie" dla obojętnie jakiego kraju to najzwyczajniej zbyt duże i nieuzasadnione koszty. Pomijam tu już fakt taboru samochodowego - ten z czasem naturalnie można by wymienić, ale cała reszta, cała tzw. infrastruktura, drogi, przystanki, zjazdy, rozjazdy - dosłownie wszystko trzeba by przerobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3025 Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Skąd ja to znam? > Skrzyżowania jakoś szły, ale ronda... Ale po paru dniach to już co innego. > Początki jednak były stresujące. Dziwne masz spostrzeżenia. Dla mnie ronda sa najłatwiejsze, bo w zasadzie nie da sie zjechac pod prad. Za to skrzyzowania ,szczegolnie dwóch drog czteropasmoawych potrafią podniesc arenaline. Kilka razy cieszylem sie ,ze skreca w prawo przede mną jakis angol ,bo po ciemku i w deszczu ciężko trafic w odpowiedni pas A najgorsze są parkingi pod marketami. Nie ma oznaczeń i najłatwiej jest pojechac złą stroną. Jesli jeszcze dodac sygnalizatory ktore nagle zaczynaja mrugać żółtym, albo te stojące przed przejsciami dla pieszych z zapalonym czerwonym swiatłem , przez ktore mozna przejezdzać przy skrecie w prawo, to robi sie calkiem wesoło Bus pasów, szykan wszelakich i radarow walących z tyłu juz nawet nie liczę Jednak ogolnie jezdi sie tu fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
73Marcin Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Osobiście sądzę, że zostanie tak, jak jest, bo "przebiegunowanie" dla obojętnie jakiego kraju to > najzwyczajniej zbyt duże i nieuzasadnione koszty. Pomijam tu już fakt taboru samochodowego - > ten z czasem naturalnie można by wymienić, ale cała reszta, cała tzw. infrastruktura, drogi, > przystanki, zjazdy, rozjazdy - dosłownie wszystko trzeba by przerobić. kiedys czytalem jak wygladaloby przebiegunowanie w PL (bylo to troche humorystyczne, ale calkiem realne) "od 1 lutego br na ruch lewostronny zostaja skierowane samochody o dmc pow 3.5t, od 1 kwietnia reszta uzytkownikow, ktora przezyje" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.