Skocz do zawartości

czy warto pchać się w BMW E38 740d ??


tygrysek86

Rekomendowane odpowiedzi

> bo e38 nie jest dla przeciętnego zjadacza chleba.... i stawianie takiego wyboru nie ma

> najmniejszego sensu .... po roku wydasz o tyle więcej na paliwo niż do uno , że mógłbyś dwa

> takie uno od razu kupić...

> Do tego na pewno nie wersję 750l .... jak ktoś chce jeździć tanio to weżmie 2.8 albo 730d

Ale ja nie miałem na początku celu "jeździć tanio". Chciałem mieć mega wypaśną furę z mega wielgachnym silnikiem. Dopiero chłodna kalkulacja i przemyślenia z gotówką w ręku tuz przed jej wydaniem uświadomiły mi, że popełnię wielki błąd. Kupiłbym wtedy to bmw, cieszyłbym się najprawdopodobniej MAX pół roku, potem byłby wielki wielki ból grinser006.gif a uno... nawet zarabiając grosze zawsze mogłem sobie pozwolić jeździć nim ile tylko chciałem. Fakt - ŻADNEGO komfortu ale... zawsze o wiele lepszy niż w komunikacji publicznej czy na rowerze grinser006.gif

Fajne są te stare wypas-fury ale... trzeba po prostu mieć na to hajs, żeby to utrzymać nawet jak się nie będzie psuło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To czy kogoś stać czy nie to sprawa drugorzędna !

> Autor wątku nie pyta czy Ciebie było stać na to auto .

> Porównując UNO do BMW 7 poleciałeś już po bandzie ( chyba nawet poza lodowiskiem )

> Nie trzeba mieć IQ 170 żeby wiedzieć że Uno będzie tańsze w eksploatacji i ewentualnych naprawach ,

> OC itp niż BMW 7

Opisuję swój przypadek. Wybrałem najtańsze nowe auto dostępne wtedy w polskich salonach (matiza odrzuciłem z zalożenia chociaż i tak chyba nie był najtańszy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i czego poza sprężarkami i skrzynią byś przy tym przebiegu nie robił w zwykłym kompakcie??

Jeżeli ktoś inwestuje tyle w samochód a następnie wystawia go na sprzedaż, to znaczy, że auto jest nienaprawialne a obecny właściciel albo nie ma pojęcia jak zdiagnozować jakiś problem, ew. ma dosyć nieustannych inwestycji w coraz to kolejne awarie (pardon - wymiany eksploatacyjne) i postanowił się opamiętać dopóki całość jako-tako trzyma się kupy.

Samochody tej klasy, u schyłku swojego żywota trafiają przeważnie do ludzi którzy nie mają kasy na ich utrzymanie i problemy poruszane w tym wątku (zakup opon, awarie elektryki, kosmiczne amortyzatory, etc) będą rozwiązywane metodą druciarstwa i części ze szrotów.

Czy auto jest fajne? Pewnie, że jest. Rozsądne? W ogóle. I nie ma co dorabiać filozofii. Taki jego urok.

Ktokolwiek kupi ten -i jemu podobne- samochód, na 99% będzie kimś kogo pierwsza awaria spotka szybko i skutecznie przygniecie finansowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na pakiet startowy?

> poleciałeś

kolega niedawno odstawił swoją Vectrę C 1.9 CDTI do serwisu na wymianę koła dwumasowego, amortyzatorów z przodu, oleju i filtrów. Zapłacił 5 tys. pln. Fakt, że dwumasu nie robi się co 20 tys. km, ale kupując używane z przebiegiem pod 200tys km trzeba się liczyć, że taki dwumas, albo DPF, albo turbo może być do roboty. Do tego standardowy pakiet startowy czyli oleje, rozrząd, filtry, zapewne opony i do 10 tys. można wydać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co sądzicie ?

> BMW 740d E38

> nie interesuje mnie zakup, zainteresował mnie wypas jaki daje ten samochód za aktualnie tak niską

> cenę...

> W cenie 20 tyś społeczeństwo może wybrać między 3-4 letnią PANDĄ bez klimy a 13-14 letnim mega

> luksusowym krążownikiem...

> Podoba Wam się i co sądzicie o tym silniki z BI turbo ?? Psuje to się ??

Ja bym sobie taką kupił cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np. bardzo chciałbym kupić kilka dość wiekowych aut bo mi się tak bardzo podobają (bardziej niż te nowe) a są to

Alfa 164 QV lub Q4

Maserati Quattroporte Modificata z lat 90tych

Alfę 156 GTA

Lancię Delta Integrale

Ale z góry zakładam, że jeżeli mnie nie będzie stać na nowe takie to nie ma co się bawić w odrestaurowanie starych smile.gif . Poza tym wypadałoby mieć odpowiedni garaż wink.gif .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co sądzicie ?

> BMW 740d E38

> nie interesuje mnie zakup, zainteresował mnie wypas jaki daje ten samochód za aktualnie tak niską

> cenę...

> W cenie 20 tyś społeczeństwo może wybrać między 3-4 letnią PANDĄ bez klimy a 13-14 letnim mega

> luksusowym krążownikiem...

> Podoba Wam się i co sądzicie o tym silniki z BI turbo ?? Psuje to się ??

Samochód fajny, ale już czuć, że jest to stare auto. Jeżeli chodzi o "wypas" to niestety przy wiekowych autach nie robi on już takiego wrażenia jak w dużo młodszym i nawet gorzej wyposażonym samochodzie.

Dla przykładu - popatrz na ten ekran tv i nawigacji, widać od razu, że to zabytek. Albo co z tego, że masz stoliki, lampki itp na tylnym siedzeniu - jak skóra na fotelach i kanciaste kształty przypominają ci, że to 14 letnie auto. Identycznie z deską, przyciskami itp.

Samochód fajny, nie drogi w zakupie - ale chyba bardziej dla pasjonata marki (który zrobi z niego igiełke) niż robienia jakiegokolwiek wrażenia "na dzielni"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako auto na weekendy to może mieć sens.

Jako auto na codzień - zapomnij, chyba że lekko dostajesz miesięcznie dyszkę netto i w razie czego do pracy dojedziesz sobie na motorze :-)

Decydując się na taki sprzęt trzeba mieć "komfort finansowy" że w razie W wydanie kilku tysiaków nie zaboli Cię bardziej niż pójście do kina z dziewczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co sądzicie ?

> BMW 740d E38

> nie interesuje mnie zakup, zainteresował mnie wypas jaki daje ten samochód za aktualnie tak niską

> cenę...

> W cenie 20 tyś społeczeństwo może wybrać między 3-4 letnią PANDĄ bez klimy a 13-14 letnim mega

> luksusowym krążownikiem...

Niektórzy po prostu wolą świeże auta a nie prawie pełnoletnie.

Rok temu kupiłem 3 latka. Przez myśl nawet mi nie przemknęło, żeby celować w auta starsze niż 5 lat a co dopiero >10. spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj kumpel wlasnie takiego kupil nieco ponad rok temu. Kupil go w takim sobie stanie, no wiadomo - ma swoje lata. Ale wypas caly działa. Kupil, zarejestrowal, jezdzi juz ponad rok i ani złotówki w niego nie włożył. Oczywiscie uzywa go na codzien jako jedyne auto. Zadowolony ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moj kumpel wlasnie takiego kupil nieco ponad rok temu. Kupil go w takim sobie stanie, no wiadomo -

> ma swoje lata. Ale wypas caly działa. Kupil, zarejestrowal, jezdzi juz ponad rok i ani

> złotówki w niego nie włożył. Oczywiscie uzywa go na codzien jako jedyne auto. Zadowolony

to jest niemożliwe!

a za te cene miałby nową mega bezawaryjną Pandę lub AVO...

postradał zmysły ten Twoj kolega smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest niemożliwe!

> a za te cene miałby nową mega bezawaryjną Pandę lub AVO...

> postradał zmysły ten Twoj kolega

Dobra dobra. Rok jeździ, nic nie robi. W końcu będzie musiał to i owo zrobić, zobaczymy wtedy jaką część nowej pandy odda grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> On tak zawsze robi Kupi cos fajnego 15 czy 20-letniego, typu wlasnie BMW 7 czy S-klasa czy inne

> tam A8, pojezdzi pol roku czy rok nie dokladajac ani zlotowki i sprzedaje

Bo to jest jedyna skuteczna metoda na tego typu auta.

Plus modlitwa, aby nic nie padło w "międzyczasie" grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo to jest jedyna skuteczna metoda na tego typu auta.

> Plus modlitwa, aby nic nie padło w "międzyczasie"

No owszem - ryzyko zawsze istnieje i musi byc wkalkulowane zlosnik.gif Ale - bez ryzyka nie ma zabawy i bez ryzyka by sie nie wozil takimi furami, a nudnymi kompaktami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra dobra. Rok jeździ, nic nie robi. W końcu będzie musiał to i owo zrobić, zobaczymy wtedy jaką

> część nowej pandy odda

każdy kij ma dwa końce - moja baba ujeżdża mega proste Punto 2 1.2. Zgadnij co sądzę o tym aucie i ile razy mnie już wprawiło w rozstrój nerwowy (92000km, kupione w salonie - nowe) zlosnik.gif Porównanie między nim a staaarym E32 wygląda mniej więcej tak:

- spalanie w sumie wychodzi na to samo kosztowo

- w Punto trzeba dolewać oleju co chwile bo silnik cieknie dosłownie spod każdej uszczelki - miałem kiedyś zamiar to uszczelnić ale po zrobieniu uszczelnienia klawiatury olałem resztę - po 90 tys km olej cieknie spod: pokrywy zaworów, uszczelnienia aparatu zapłonowego (a raczej jego pozostałości, spod cewek) , poci się spod UPG, spod miski oleju - BMW ma absolutnie suchy silnik i nie bierze grama oleju od wymiany do wymiany

- samochód zaliczył już 2 holowania - raz zgasł w drodze do Nowego Targu - czujnik czegośtam w kolektorze (ciśnienia?), drugi raz znów jakiś czujnik - BMW nigdy mnie nie zawiodło

- samochód jest niewygodny - mimo że to wersja Go! (to hell) i ma fotele z HGT to siedzi się jak na zydlu - tu nawet nie ma co porównywać

- instalacja elektryczna świateł uległa autostopieniu - w BMW instalacja wyglada w zasadzie jak nowa

- wydech zmieniałem w Punto już 2 razy, w tym momencie znów jest dziura sick.gif - BMW ma oryginalny wydech z ocynku (tłumik środkowy i końcowy)

i możnaby tak długo, także ja bym nie chciał nowej Pandy zamiast E38 hehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i możnaby tak długo, także ja bym nie chciał nowej Pandy zamiast E38

Ale nadal nie porównałeś kosztów eksploatacji bo jednak kurka wodna kiedyś w tym bmw wymienisz amortyzatory, hamulce, świece i ogólnie WN, rozrząd i inne paski, rolki, pompy które się wymienia po xx przebiegu.

To co napisałeś o punciaku naprawiasz praktycznie bezkosztowo... chwila w garażu. Cały ten silnik można rozłożyć i złożyć w dzień z wyjęciem i zamontowaniem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> On tak zawsze robi Kupi cos fajnego 15 czy 20-letniego, typu wlasnie BMW 7 czy S-klasa czy inne

> tam A8, pojezdzi pol roku czy rok nie dokladajac ani zlotowki i sprzedaje

A ja np. się przyzwyczajam do aut i zawsze żal mi się rozstawać, raczej bym się nie załapał na takiego farta jak ten kolega grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale nadal nie porównałeś kosztów eksploatacji bo jednak kurka wodna kiedyś w tym bmw wymienisz

> amortyzatory, hamulce, świece i ogólnie WN, rozrząd i inne paski, rolki, pompy które się

> wymienia po xx przebiegu.

> To co napisałeś o punciaku naprawiasz praktycznie bezkosztowo... chwila w garażu. Cały ten silnik

> można rozłożyć i złożyć w dzień z wyjęciem i zamontowaniem

wiesz ja wiele rzeczy wymieniłem w E32 ale 95% z nich to była moja fanaberia smile.gif W zasadzie mógłbym nic w nim nie wymieniać i auto normalnie by jeździło. A co do kosztów - obawiam się że wszystkie rzeczy o których mówisz są mniej trwałe właśnie w Punto. Dosć wspomnieć że większość rzeczy które wymieniałem nosiło... tak tak - puncę z roku produkcji auta biglaugh.gif BMW ma rozrząd łańcuchowy a pasek w M30 to zwykły klin za 20zł. Silnik prosty jak cep a rozłożysz go jeszcze szybciej niz w Punto - bo jest na to o wiele więcej miejsca. Dlatego ważne jest to o czym pisałem - odpowiedni dobór silnika. Porywając się na V8, V12 czy V8 diesel godzimy się niejako na skomplikowanie konstrukcji. Ale kupując E38 z głupim 2.8 które i tak jest rakietą przy Pandzie obniżamy znacząco koszty i ryzyko eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tez bym tak nie zaryzykowal. No ale on sie na tym zna i raczej wie co kupuje

ze starymi trupami jest różnie, nigdy nie przewidzisz. W zeszłym roku jechaliśmy na weekend do Pobierowa. Kumpel odkupił omegę z silnikiem DTL, którą wcześniej jego ojciec jeździł 4 lata bez żadnego problemu. W Pobierowie pod sklepem zgasił auto i go nie zapalił ponownie- sławetna pompa zdechła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co sądzicie ?

> BMW 740d E38

> nie interesuje mnie zakup, zainteresował mnie wypas jaki daje ten samochód za aktualnie tak niską

> cenę...

> W cenie 20 tyś społeczeństwo może wybrać między 3-4 letnią PANDĄ bez klimy a 13-14 letnim mega

> luksusowym krążownikiem...

> Podoba Wam się i co sądzicie o tym silniki z BI turbo ?? Psuje to się ??

Samochód fajny jako zabawka dla fanatyka :-) Podoba mi się i chętnie dla przyjemności bym sobie taki kupił ale codziennie potrzebuję czegoś pewnego co pozwoli mi zawieźć dziecko do przedszkola i własną pupę do pracy.

Ostatnio jeździłem pożyczonym S40 z BiTurbo, fajny samochód, miłe wnętrze, automat, chętnie bym takim jeździł ciągle. Z ciekawości sprawdziłem po ile takie chodzą i okazało się, że można kupić podobne już za 8 tysięcy. Tylko, że:

-zimą kotłuje prawie 20 litrów, latem przy bardzo lekkiej nodze udało mi się zejść do 12

-rurka wody od chłodnicy do bloku (30 cm plastiku) kosztuje 500 złotych i nie ma zamienników

Stare samochody klasy premium są przyjemne do jazdy ale chyba jednak wolę nowego kompakta smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapytam z ciekawości (rozumiem, że mowa tylko o OC) - jak duże ubezpieczenie się płaci za taki

> samochód i ew. z czego to wynika?

takie samo jak za każdy inny, ewentualnie różnice są pomijalne (parę paczek fajek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samochód fajny, ale już czuć, że jest to stare auto. Jeżeli chodzi o "wypas" to niestety przy

> wiekowych autach nie robi on już takiego wrażenia jak w dużo młodszym i nawet gorzej

> wyposażonym samochodzie.

ciekawa logika. na mnie robi wrazenie to ze mam prawie pełnoletnie auto, ktore ma wyposazenie nadal lepsze niż dostępne obecnie mozna doposażyć w segmencie D (Kia Venga to dobry żart był)...

nie każdy producent w segmencie D (czyli najwyższym dla większości) oferuje Ci fotele, lusterka, kierownice z pamięcią? fotochromatyczne wszystkie 3? to są jeszcze nawet osiągalne rzeczy, ale... skórę 5 typów, grzaną i z masażem? 2 tryby spriskiwacza, podwójne okna, elektryczną kanapę z tyłu, przesuwaną, lodówkę w podłokietniku...

to auto jest niesamowicie dopracowane... np. spryski lamp uruchamiają się raz na 5 użyć spryskiwacza... banał - ale ilu obecnie o tym mysli? wszyscy walą automat - spryski -> lampy. i zbiornik płynu wystarcza na dobę... funkcje samego pilota, kodowanie auta... kodowanie ustawień kierowcy w kluczyku itp itd... zgłębiając się w temat - to auto ma imponującą ilość świetnych rozwiązań, których niektórzy do tej pory się nie nauczyli...

poza tym jeszcze jedna kwestia - materiały... drewno w e38 to drewno, a nie kolorowanka z plastiku... drzwi ważą pół tony - przez co nic nie stuka, nie rzęzi, a do tego audio gra przez to lepiej niż w jakimkolwiek aucie przytaczanym tutaj normalnej marki, nawet wysokiego segmentu - z seryjnym nagłosnieniem... a to audio ma 18 lat!

> Dla przykładu - popatrz na ten ekran tv i nawigacji, widać od razu, że to zabytek. Albo co z tego,

> że masz stoliki, lampki itp na tylnym siedzeniu - jak skóra na fotelach i kanciaste kształty

> przypominają ci, że to 14 letnie auto. Identycznie z deską, przyciskami itp.

cały urok wink.gif

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg mnie takie auto ma sens jedynie na długie trasy. Myślę o 1000km w jedną stronę w górę jak ktoś

> musi w jeden dzień przejechać czasem (czyli w dwie strony 2000km). Jeżeli nie jeździ się aż

> tyle to wystarczy o wiele mniejsze mniej i komfortowe auto. Do samej jazdy w trasy po PL

> współczesne kompakty się nadają idealnie - nie trzeba nic więcej w większości przypadków.

hmm mam mocnego kompakta i trochę mu komfortu nawet na polskę brakuje...

> Współczesna średnia niższa dla rodziny bez problemu współczesna średnia wyższa w zagraniczne

> długie trasy spokojnie się nada - segment F jedynie jak ktoś naprawdę często musi w takie

> trasy jeżdzić (np. większość czasu tygodniu za kierownicą)... Jednak ten 10 letni segment F

> nie różni się zbytnio moim zdaniem od współczesnej średniej wyższej własnościami

zbytnio nie... przepaść tylko smile.gif

> - więc to

> jest tak jakby kupowanie auta na raty zamiast 200tys zł wydajesz 10 krotnie mniej i raz na

> rok stawiasz go do serwisu - sumarycznie masz auto o podobnych własnościach tyle że całościowe

> koszty auta (w tym części i serwis) rozkładasz sobie na raty

a to prawda - prawie smile.gif na takie auto to spokojnie 10k PLN musi leżeć na RORze zeby w razie czego wyciągnąć na naprawę. i raz na rok to się nowe auto stawia smile.gif bardziej kwartał?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm mam mocnego kompakta i trochę mu komfortu nawet na polskę brakuje...

Oczywiście zależy od charakterystyki auta i przyzwyczajenia biglaugh.gif Mi np. nowe Bravo albo Giulietta by w zupełności wystarcczyły na trasy rzędu 400 do 600km.

> zbytnio nie... przepaść tylko

W sensie, że 7mka nadal trzyma poziom? Czy ja wiem... Taki Chrysler 300 którego ostatnio testy namiętnie oglądałem jest wg dziennikarzy amełykańskich i tych z europy (jeżdżący Lancią) bardzo komfortowy, wyciszony i ma wszystko co potrzeba na długie trasy. Sądzę, że np. nowa E-klasa przykładowo też niewiele odbiega od ponad 10 letniej 7mki pod względem własności użytkowych . Przynajmniej taka w odpowiedniej wersji (Może się mylę). W każdym razie większość cech te auta mają - jedyne nad czym można się zastanowić to komfort resorowania i wyciszenie - ale są moim zdaniem auta w tej klasie, które temu sprostają bez uszczerbku dla zdrowia psychicznego i fizycznego kierowcy. smile.gif

> i raz na rok to się nowe auto stawia bardziej kwartał?:)

Jeżeli rok w rok wymieniasz wszystko co się zużywa lub widać że jest w nieciekawym stanie to przy normalnej konstrukcji auta ten rok bezawaryjnej jazdy to chyba nie jest coś niesamowitego smile.gif .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary trup

tez kiedys myslalem ze po co kupowac mlodsze gorsze auto jak mozna sobie kupic jakiegos wypasa ale nastoletniego.Kilka wymian czesci w tego typu aucie mnie skutecznie zniechecilo,pozniej cizko takie cos sprzedac.

Generalnie stare to nawet wino nie jest dobre ale oczywiscie fanatycy sie znajda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawa logika. na mnie robi wrazenie to ze mam prawie pełnoletnie auto, ktore ma wyposazenie nadal

> lepsze niż dostępne obecnie mozna doposażyć w segmencie D (Kia Venga to dobry żart był)...

> nie każdy producent w segmencie D (czyli najwyższym dla większości) oferuje Ci fotele, lusterka,

> kierownice z pamięcią? fotochromatyczne wszystkie 3? to są jeszcze nawet osiągalne rzeczy,

> ale... skórę 5 typów, grzaną i z masażem? 2 tryby spriskiwacza, podwójne okna, elektryczną

> kanapę z tyłu, przesuwaną, lodówkę w podłokietniku...

> to auto jest niesamowicie dopracowane... np. spryski lamp uruchamiają się raz na 5 użyć

> spryskiwacza... banał - ale ilu obecnie o tym mysli? wszyscy walą automat - spryski -

> poza tym jeszcze jedna kwestia - materiały... drewno w e38 to drewno, a nie kolorowanka z

> plastiku... drzwi ważą pół tony - przez co nic nie stuka, nie rzęzi, a do tego audio gra przez

> to lepiej niż w jakimkolwiek aucie przytaczanym tutaj normalnej marki, nawet wysokiego

> segmentu - z seryjnym nagłosnieniem... a to audio ma 18 lat!

> cały urok

Zgadzam się z Tobą. Ale to tak trochę jak z mega wypasionym telewizorem kineskopowym z trylionem funkcji i jakimś współczesnym LCD. Można się jarać tymi wszystkimi funkcjami i obrazem dobrej jakości, ale to i tak już zabytek który śmiesznie wygląda w domu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapytam z ciekawości (rozumiem, że mowa tylko o OC) - jak duże ubezpieczenie się płaci za taki

> samochód i ew. z czego to wynika?

Nie wiem czy za bmw doliczają, w tym mieś kalkulowałem dla 4.0 silnika, najtaniej samo OC przy pełnej zniżce wyszło mi 390zł, a więc tylko 100zł drożej niż wychodzi mi w aucie do 2 litrów, jesli ktoś ma sporo zniżek to praktycznie nieodczuwalne różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co sądzicie ?

> BMW 740d E38

> nie interesuje mnie zakup, zainteresował mnie wypas jaki daje ten samochód za aktualnie tak niską

> cenę...

> W cenie 20 tyś społeczeństwo może wybrać między 3-4 letnią PANDĄ bez klimy a 13-14 letnim mega

> luksusowym krążownikiem...

> Podoba Wam się i co sądzicie o tym silniki z BI turbo ?? Psuje to się ??

Fantastyczne auto. Ostatnia siódemka, która mi się podoba.

Ale...

Quote:

- 2 turbosprężarki,

- amortyzatory - przód i tył

- pompa paliwa

- wahacze przód i tył ( górne i dolne)

- wahacze reakcyjne przód i tył

- drążek środkowy

- drążki reakcyjne przednie

- zregenerowałem automatyczną skrzynię

- - tuleje

- łożyska komplet

- odboje

- tarcze przód i tył ( wymieniałem 3 razy)

- klocki przód i tył ( wymieniałem co 15 tys km)

- filtry powietrza, oleju , klimatyzacji (wymieniałem co 15 tys km)

- szczęki hamulca ręcznego

- zregenerowałem alternator

- rozrusznik


...sprawdź ile powyższa lista kosztuje. A to nawet niespecjalnie są jakieś awarie, niemal wszystko to rzeczy, które w starym aucie po prostu się zużyły.

Bo cena zakupu takiego auta to pikuś w porównaniu z wydatkami, które dopiero po zakupie się zaczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego ważne jest to o czym

> pisałem - odpowiedni dobór silnika. Porywając się na V8, V12 czy V8 diesel godzimy się niejako

> na skomplikowanie konstrukcji. Ale kupując E38 z głupim 2.8 które i tak jest rakietą przy

> Pandzie obniżamy znacząco koszty i ryzyko eksploatacji.

No dobra załóżmy, że chciałbym kupić takie e38. Na co zwrócić uwagę i czego szukać, żeby nie wpakować się na minę?

Ile trzeba wydać na przyzwoitą sztukę i ile na pakiet startowy? Jaki jest koszt np. amortyzatora, filtra powietrza, sprzęgła?

Swoją drogą ciekawa sprawa. Na Allegro są 243 ogłoszenia dotycząca sprzedaży e38

Przebieg powyżej 300k km ma już tylko 27 sztuk. Przebiegu powyżej 400k km nie ma ani jedna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście zależy od charakterystyki auta i przyzwyczajenia Mi np. nowe Bravo albo Giulietta by w

> zupełności wystarcczyły na trasy rzędu 400 do 600km.

wiesz, takie trasy to robiło się i twingo czy maluchem smile.gif ale starzeje sie i coraz bardziej doceniam komfort...

Moje megane jest z grupy tych wygodnych hatchbacków, jednak brakuje wyciszenia i amrotyzacji. Civic - masakra. GIulietta - tak samo. Bravo pamietam ze podobnie jak megane, czyli sporo lepiej niz te poprzednie...

> W sensie, że 7mka nadal trzyma poziom? Czy ja wiem... Taki Chrysler 300 którego ostatnio testy

> namiętnie oglądałem jest wg dziennikarzy amełykańskich i tych z europy (jeżdżący Lancią)

> bardzo komfortowy, wyciszony i ma wszystko co potrzeba na długie trasy. Sądzę, że np. nowa

> E-klasa przykładowo też niewiele odbiega od ponad 10 letniej 7mki pod względem własności

> użytkowych . Przynajmniej taka w odpowiedniej wersji (Może się mylę). W każdym razie większość

> cech te auta mają - jedyne nad czym można się zastanowić to komfort resorowania i wyciszenie -

> ale są moim zdaniem auta w tej klasie, które temu sprostają bez uszczerbku dla zdrowia

> psychicznego i fizycznego kierowcy.

no to prawda (wczesniej źle Cię zrozumiałem - myslalem ze piszesz o segmencie D). wszystko zależy od masy auta... obecnie auta są odchudzane (mój P508 waży tylko ok 100 kg więcej niż megane)... a czuś różnicę w komforcie resorowania (o wytłumieniu nie piszę)... Zarowno megane i 508 są uznawane za komfortowe (vs konkurencja)... w takim wypadku skoro te 100-150 kg robi taką różnicę, to jaką różnicę zrobi 600 kg więcej w 7er?:)

> Jeżeli rok w rok wymieniasz wszystko co się zużywa lub widać że jest w nieciekawym stanie to przy

> normalnej konstrukcji auta ten rok bezawaryjnej jazdy to chyba nie jest coś niesamowitego .

tam masz 300km kabelków elektrycnzych i czujników smile.gif zawsze jest cos do wymiany... jak nie mechanicznie, to się pixel wypali smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra załóżmy, że chciałbym kupić takie e38. Na co zwrócić uwagę i czego szukać, żeby nie

> wpakować się na minę?

to bmw - masz mega komfort sprawdzając sobie online kod wyposażenia vs VIN. porównujesz co właściciel zmienił (fotochromatyczne lusterka np. na normalne wkłady wymieniają - oszczęność, robią ludzie sobie shadow line, przekładki UK - EU itp itd)

buda musi być zdrowa - ma dobre blachy... ogladasz oryginalna konserwacje.

rdzewieją ranty dolne drzwi (przez korodującą listwę zgarniającą), klapa tył nad tablicą rej, maska - od kamieni, przednie błotniki między progiem i listwą... inne miejsca powinny być zdrowe.

silnik - słuchasz i ew. sprawdzasz kompresje (zalezy co wybierzesz). V8mki mająa kilka bolączek typowych (odma, olej w gniazdach świec).

skrzynia - organoleptycznie testujesz automat.

zwracasz uwagę na wycieki ukł chłodzącego - okolice zbiorniczka wyrównawczego i pocące się przewody wspomagania - tttm).

sprawdzasz martwe pixele (TTTM) oraz czy centralne nawiewy działają poprawnie (często padają silniczki w nagrzewnicy - sporo roboczogodzin trzeba zeby się potem do tego dobrać, naprawa niedroga w częściach).

inne chochliki elektryczne smile.gif

reszta to co zawsze.

> Ile trzeba wydać na przyzwoitą sztukę i ile na pakiet startowy? Jaki jest koszt np. amortyzatora,

> filtra powietrza, sprzęgła?

przyzwoita sztuka to szerokie pojęcie. ja np nie brałbym poliftowej (mają gorsze blachy i imho są brzydsze). przedlifty kosztują od 8-20 tys. często niezaleznie od stanu faktycznego, przeważnie wg fantazji sprzedającego, któremu wydaje się że ma rodzynka.

ja na pakiet startowy wydałem >15 tys i dalej leci, ale jakbym nie był skrzywiony, pewnie zamknąłbym się w 8-10 tys. poza tym kupiłem sztukę za 8 tys PLN:)

> Swoją drogą ciekawa sprawa. Na Allegro są 243 ogłoszenia dotycząca sprzedaży e38

> Przebieg powyżej 300k km ma już tylko 27 sztuk. Przebiegu powyżej 400k km nie ma ani jedna.

na mobile.de pamietam było sporo sztuk >500 kkm i nawet 2 powyżej 800kkm... to są solidne auta smile.gif wnętrze (skóry) zwłaszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przyzwoita sztuka to szerokie pojęcie.

Niektóre ogłoszenia są doprawdy niesamowite. Przykład

"Samochód przyjechał do kraju na kołach, egzemplarz w idealnym stanie można powiedzieć ze kolekcjonerskim," ... "Sprzedaje jako osoba prywatna."

Idealny, kolekcjonerski, handlarz sprzedaje prywatnie hehe.gifspineyes.gif Okazja jednym słowem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.