Skocz do zawartości

Skoda Rapid vs Peugeot 301/Citoren C-Elysee


wodzu

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwsza zasadnicza różnica, w cytrynie/pugu masz sedana i zawiasy nie są niczym osłonięte. Bagażnik dość spory, tylko jak do niego coś włożyć sick.gif

Z zewnątrz 301 prezentują się nawet nieźle ale w środku, no cóż widać, że np radio to wyjęte żywcem z poprzedniej epoki. Choć nie powiem miejsca jest sporo.

Co do różnić z rapidem się nie wypowiem, bo tego widziałem jedynie w spocie tv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś porównywał te modele w salonie. Interesuje mnie szczególnie Peugeot 301/C-Elysee.

> Pzdr

jaką wersję chcesz kupić ?

bo tak patrząc na ceny to za auto z większym silnikiem i klimą wychodzi koło 50kzł blush.gif

w tej cenie można kupić kompakta z wyprzedaży 2012

http://otomoto.pl/citroen-c4-wyprzedaz-rocznika-2012-C27453602.html

http://otomoto.pl/skoda-octavia-family-1-6-102-km-od-reki-C26976044.html

niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś porównywał te modele w salonie. Interesuje mnie szczególnie Peugeot 301/C-Elysee.

> Pzdr

ojciec ostatnio się napalił na 301. Oglądał też rapida i twierdzi, że Peugeot ma dużo przyjemniejsze wnętrze. Plastiki tak nie rażą, siedzenia są lepsze itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaką wersję chcesz kupić ?

> bo tak patrząc na ceny to za auto z większym silnikiem i klimą wychodzi koło 50kzł

> w tej cenie można kupić kompakta z wyprzedaży 2012

Choćby Cruze - za 50kzł będzie już nieźle wypasiony.

Za niewiele powyżej 40kzł dostanie Aveo z dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaką wersję chcesz kupić ?

> bo tak patrząc na ceny to za auto z większym silnikiem i klimą wychodzi koło 50kzł

> w tej cenie można kupić kompakta z wyprzedaży 2012

> http://otomoto.pl/citroen-c4-wyprzedaz-rocznika-2012-C27453602.html

> http://otomoto.pl/skoda-octavia-family-1-6-102-km-od-reki-C26976044.html

pytanie tylko co z tego, że można mieć kompakta? Popatrz na dane. Peugeot 301 z silnikiem 1.6 benzyna 115KM ma poniżej 10s do setki. To już całkiem przyjemne i żwawe autko. Za to Octavia 1.6 102KM to jest muł straszny. Po drugie żaden z tych kompaktów nie jest sedanem, a dla niektórych to spora zaleta. Za 50 tys. które kosztuje już nieźle wyposażony 301 z silnikiem 1.6 dostajesz całkiem żwawe, przestronne autko wyposażone we wszystko co potrzebne do jazdy (klima,el.szyby,lusterka,radio) lub ubogiego, ociężałego i mułowatego kompakta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z zewnątrz 301 prezentują się nawet nieźle ale w środku, no cóż widać, że np radio to wyjęte żywcem

> z poprzedniej epoki.

Ale to chyba tylko w najbiedniejszej wersji z tego co widac na allegro to wiekszosc ma juz takie "wspolczesne" radia waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie tylko co z tego, że można mieć kompakta? Popatrz na dane. Peugeot 301 z silnikiem 1.6

> benzyna 115KM ma poniżej 10s do setki. To już całkiem przyjemne i żwawe autko. Za to Octavia

> 1.6 102KM to jest muł straszny. Po drugie żaden z tych kompaktów nie jest sedanem, a dla

> niektórych to spora zaleta. Za 50 tys. które kosztuje już nieźle wyposażony 301 z silnikiem

> 1.6 dostajesz całkiem żwawe, przestronne autko wyposażone we wszystko co potrzebne do jazdy

> (klima,el.szyby,lusterka,radio) lub ubogiego, ociężałego i mułowatego kompakta

Testy nieco zweryfikowały te osiągi ale i tak źle nie jest. Poczekałbym jeszcze na testy NCAP Citoren C-Elysee. Mam nadzieję że wtop nie będzie.

Jak patrzyłem to za około 54-55 tyś pln (jeśli dobrze pamiętam), można kupić bliźniaka PSA już z podgrzewanymi fotelami i bluetooth. Za takie dodatki przy tej cenie to niezła oferta. Ciekawe jak cruze w takim zestawieniu ceny do wyposażenia wypada hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Testy nieco zweryfikowały te osiągi ale i tak źle nie jest. Poczekałbym jeszcze na testy NCAP

> Citoren C-Elysee. Mam nadzieję że wtop nie będzie.

> Jak patrzyłem to za około 54-55 tyś pln (jeśli dobrze pamiętam), można kupić bliźniaka PSA już z

> podgrzewanymi fotelami i bluetooth. Za takie dodatki przy tej cenie to niezła oferta. Ciekawe

> jak cruze w takim zestawieniu ceny do wyposażenia wypada

Ojciec dostał ofertę na 301 na niecałe 51 tys. pln - wersja ta środkowa z trzech, nie pamiętam nazwy, silnik 1.6 benzyna, do tego pakiet bluetooth (zawiera też lepsze radio). Ale chyba bez lakieru metalic. Moim zdaniem bardzo przyzwoita oferta.

Zastanawia mnie tylko jedno: niska masa tego auta w danych katalogowych (stąd na pewno dobre osiągi). Z czegoś musi wynikać. Czy zaoszczędzili na matach wygłuszających, czy może na konstrukcji wpływającej na bezpieczeństwo? Bo na czymś na pewno.

Tak czy inaczej samochód jest dosyć ciekawą propozycją dla kogoś, kto szuka auta prostego, taniego w eksploatacji, bez tysiąca poduszek powietrznych i zbędnych bajerów, oferującego możliwie dużo samochodu za możliwie jak najmniej pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak patrzyłem to za około 54-55 tyś pln (jeśli dobrze pamiętam), można kupić bliźniaka PSA już z

> podgrzewanymi fotelami i bluetooth.

Z takimi pieniędzmi chcąc kupić małego sedana zwrócił bym jeszcze uwagę na Aveo i nowe Rio. Za 55 tysięcy będą to statki kosmiczne zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ojciec dostał ofertę na 301 na niecałe 51 tys. pln - wersja ta środkowa z trzech, nie pamiętam

> nazwy, silnik 1.6 benzyna, do tego pakiet bluetooth (zawiera też lepsze radio). Ale chyba bez

> lakieru metalic. Moim zdaniem bardzo przyzwoita oferta.

> Zastanawia mnie tylko jedno: niska masa tego auta w danych katalogowych (stąd na pewno dobre

> osiągi). Z czegoś musi wynikać. Czy zaoszczędzili na matach wygłuszających, czy może na

> konstrukcji wpływającej na bezpieczeństwo? Bo na czymś na pewno.

> Tak czy inaczej samochód jest dosyć ciekawą propozycją dla kogoś, kto szuka auta prostego, taniego

> w eksploatacji, bez tysiąca poduszek powietrznych i zbędnych bajerów, oferującego możliwie

> dużo samochodu za możliwie jak najmniej pieniędzy.

Za te same pieniądze dostanie Cruze w wersji LT z 2012 r. model z 2013 r. po faceliftingu.

Z lakierem metalik, bluetooth, ster. radia z kierownicy, tempomatem, 6 poduszkami, św. p.gnielnymi, czujnikami parkowania, 4 szybami el., ESP itd.

Z silnikiem 1,8 141KM.

Już hatchback ma 4,5m długości, więc miejsca dosyć.

O takie coś http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=286664495&page=0&vc=1

Jest w czym wybierać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za te same pieniądze dostanie Cruze w wersji LT z 2012 r. model z 2013 r. po faceliftingu.

> Z lakierem metalik, bluetooth, ster. radia z kierownicy, tempomatem, 6 poduszkami, św. p.gnielnymi,

> czujnikami parkowania, 4 szybami el., ESP itd.

> Z silnikiem 1,8 141KM.

> Już hatchback ma 4,5m długości, więc miejsca dosyć.

> O takie coś http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=286664495&page=0&vc=1

> Jest w czym wybierać

widzisz, problem w tym, że to tak naprawdę następny Koreaniec, a po Nexii, Lanosie i I30 ojciec ma już przesyt koreńskiej myśli technicznej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za te same pieniądze dostanie Cruze w wersji LT z 2012 r.

Dostanie też Cee'da M oraz przypuszczam wiele innych podobnie wyposażonych samochodów tej klasy. Nie wiem jak w tych małych nadmuchanych miejskich popierdziawkach, ale popularne kompakty za te pieniądze szału osiągami i wyposażeniem nie robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dostanie też Cee'da M oraz przypuszczam wiele innych podobnie wyposażonych samochodów tej klasy.

> Nie wiem jak w tych małych nadmuchanych miejskich popierdziawkach, ale popularne kompakty za

> te pieniądze szału osiągami i wyposażeniem nie robią.

Z jakim silnikiem bedzie ten Ceed?

Bo jezeli 1.4 to nawet bym sobie glowy nie zawracal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzisz, problem w tym, że to tak naprawdę następny Koreaniec, a po Nexii, Lanosie i I30 ojciec ma

> już przesyt koreńskiej myśli technicznej

Obecnie to już inna jakość - a Cruze to prawie niemiecka Astra, tyle, że z Korei zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obecnie to już inna jakość - a Cruze to prawie niemiecka Astra, tyle, że z Korei

wiem wiem, w sumie tata na pewno na jakość tych aut nie może narzekać (chociaż hyundai mógłby być lepszy zlosnik.gif). Po prostu nie można całe życie jeździć koreańcami zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obecnie to już inna jakość - a Cruze to prawie niemiecka Astra, tyle, że z Korei

po prostu szuka czegoś innego, francuzy zapewniają przyjemne wnętrza i może teraz tego chce 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a masz świadomość o ile np. jest więcej miejsca na nogi z tyłu w takim 301 w porównaniu do Bravo?

trochę masz ciężki wybór jeśli koreańce odpadają, Rapid jest beznadziejny/plastikowy w środku, francuzów nie wdziałem, więc tutaj próbuj.

Z koreńskich nowy ceed jest fajny, i w środku i na zewnątrz grinser006.gif cruze 5d dosłownie straszy z zewnątrz grinser006.gif ładne jest tylko kombi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trochę masz ciężki wybór jeśli koreańce odpadają, Rapid jest beznadziejny/plastikowy w środku,

> francuzów nie wdziałem, więc tutaj próbuj.

> Z koreńskich nowy ceed jest fajny, i w środku i na zewnątrz cruze 5d dosłownie straszy z zewnątrz

> ładne jest tylko kombi

taty kolega kupił miesiąc temu nowe I30 1.4 100KM. Wersja jakaś najtańsza z klimą za 56 tys. pln. Czyli nie dość, że drożej, to samochód o słabych osiągach. No i nie sedan, a ludziom w pewnym wieku podobają się sedany zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiem wiem, w sumie tata na pewno na jakość tych aut nie może narzekać (chociaż hyundai mógłby być

> lepszy ). Po prostu nie można całe życie jeździć koreańcami

Zabierz go do salonu Chevroleta - to zostanie przy sprawdzonej technologii z odnowionym designem biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zabierz go do salonu Chevroleta - to zostanie przy sprawdzonej technologii z odnowionym designem

w sumie, można spróbować. Podsunę mu temat wink.gif

Pewnie i tak zanim w końcu coś kupi, to jeszcze będzie z pół roku zmian koncepcji i myślenia hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zabierz go do salonu Chevroleta - to zostanie przy sprawdzonej technologii z odnowionym designem

wiem, że masz Cruze ale trochę obiektywizmu poprosze grinser006.gif 5d wygląda średnio z tyłu, a środek może podobny do astry, ale tylko podobny moim zdaniem, brzydkie zegary i te plastikowe wnętrze... nie ma żadnego startu nawet do ceed'a grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taty kolega kupił miesiąc temu nowe I30 1.4 100KM. Wersja jakaś najtańsza z klimą za 56 tys. pln.

można taniej, w okolicy 52kpln, zresztą i30 nie jest takie fajne grinser006.gif

> Czyli nie dość, że drożej, to samochód o słabych osiągach. No i nie sedan, a ludziom w pewnym

> wieku podobają się sedany

skądś to znam zlosnik.gif ale u mnie jest kierunek na coś do czego się lepiej wsiada, będzie coś a'la Yeti albo inny Qashqai

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiem, że masz Cruze ale trochę obiektywizmu poprosze 5d wygląda średnio z tyłu,

Ja wybrałem 5d, ale są do wyboru jeszcze 4d i kombi smile.gif

> a środek może

> podobny do astry, ale tylko podobny moim zdaniem, brzydkie zegary i te plastikowe wnętrze...

> nie ma żadnego startu nawet do ceed'a

Siedziałeś w tym? Bo pleciesz głupoty o plastikowym wnętrzu zlosnik.gif

Kierownica jest miła w dotyku, deska i boczki są obszyte materiałem.

286664495-Cruze07.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiem, że masz Cruze ale trochę obiektywizmu poprosze 5d wygląda średnio z tyłu, a środek może

> podobny do astry, ale tylko podobny moim zdaniem, brzydkie zegary i te plastikowe wnętrze...

> nie ma żadnego startu nawet do ceed'a

no i dobrze, bo ceed jest paskudny i niefunkcjonalny... nie wiem jak schorowane reumatyzmem ręce miał projektant przycisków na kierownicy smile.gif mi sie wnętrze Cruza nawet podoba - zwłaszcza jak wezmiemy poprawkę że to marka budzetowa... na ceeda, który ma ambicję konkurowania z normalnymi markami - tej poprawki brać nie możemy - są poprostu słabi.

poza tym ceed jest koszmarnie drogi w porownaniu z Cruzem. i nie ma fajnej benzyny. ale za to się lepiej prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja wybrałem 5d, ale są do wyboru jeszcze 4d i kombi

4d ujdzie, a kombi jest można powiedzieć że ładne zlosnik.gif

> Siedziałeś w tym? Bo pleciesz głupoty o plastikowym wnętrzu

przez ostatni rok szukałem auta, do cruze było 3 podejścia, brzydkie zegary, plastikowe aluminium, tapicerka na desce i średnia kierownica mnie skutecznie odrzuciło od tego auta, ale gust jest wiadomo jaki ok.gif mi się nie podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4d ujdzie, a kombi jest można powiedzieć że ładne

> przez ostatni rok szukałem auta, do cruze było 3 podejścia, brzydkie zegary, plastikowe aluminium,

> tapicerka na desce i średnia kierownica mnie skutecznie odrzuciło od tego auta, ale gust jest

> wiadomo jaki mi się nie podoba

Dobrze, że na rynku jest wybór - mnie podoba się tak na 4, ale na więcej mnie nie stać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O porownywalnych osiagach i wyposazeniu?

> Czy z dychawicznymi silnikami 1.4?

nio, zwłaszcza 1.2 i 70 parę KM miażdży grinser006.gif

wszystkie te auta mają małe silniki i jedyne co je trochę ratuje to niska masa, pytanie jakim kosztem icon_rolleyes.gif

980kg ważą francuzy, dla porównania focus waży ok 1300-1400kg, a astra F kombi coś koło 1100kg hmm.gif

a np kia ceed 1.4 ok 12s do setki, więc tragedii nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nio, zwłaszcza 1.2 i 70 parę KM miażdży

> wszystkie te auta mają małe silniki i jedyne co je trochę ratuje to niska masa, pytanie jakim

> kosztem

> 980kg ważą francuzy, dla porównania focus waży ok 1300-1400kg, a astra F kombi coś koło 1100kg

> a np kia ceed 1.4 ok 12s do setki, więc tragedii nie ma

Wersje za 50kPLN maja troche lepsze osiagi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za ~50k zl jest sporo kompaktów do wyboru, które beda lepszym wyjsciem od tych malych sedanów.

Zgadzam się. 50k za sedana klasy B to przegięcie. Nawet jak ma silnik 1.6, zresztą ten sam co w aucie kompaktowym. Różnica w wyposażeniu? Jaka? Co więcej ma 301 od Cruza LT czy Fluence'a ?

Zaletą mniejszego sedana jest tylko (niewiele) mniejsza masa, co się przekłada na krótszy o 1s "sprint" do setki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaletą mniejszego sedana jest tylko (niewiele) mniejsza masa, co się przekłada na krótszy o 1s

> "sprint" do setki.

osiągi to jedno, te 1s mniej do setki to pikuś, potrzebny w katalogach

ale te 200-300kg mniej, da się już pewnie odczuć na stacji icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam się. 50k za sedana klasy B to przegięcie.

Pytanie, jakie to ma znaczenie, w której klasie jest pozycjonowany, skoro miejsca w środku ma więcej niż niejeden kompakt, bagażnik też spory. Więc co z tego, że jest na bazie auta klasy B? Że nie prowadzi się tak dobrze jak kompakty? Może, ale w przypadku mojego ojca to nie jest najważniejsze. Potrzebuje samochodu w miarę żwawego, bo sporo jeździ w trasy, gdzie czasem trzeba wyprzedzić, w miarę komfortowego zawieszenia i miejsca w środku. Nie musi to być mistrz zakrętów, nie musi mieć super wyposażenia i piętnastu poduszek powietrznych.

> Nawet jak ma silnik 1.6, zresztą ten sam co w

> aucie kompaktowym. Różnica w wyposażeniu? Jaka? Co więcej ma 301 od Cruza LT czy Fluence'a ?

> Zaletą mniejszego sedana jest tylko (niewiele) mniejsza masa, co się przekłada na krótszy o 1s

> "sprint" do setki.

Ja to widzę tak: jeżeli taki 301 spełnia wymagania, to po co kupować kompakta, który (np taki Cruze) jest około 200kg cięższy? Od razu potrzeba większego silnika, żeby to uciągnąć. 1.8 140KM w Cruzie ma (przynajmniej na papierze) gorsze osiągi niż 1.6 115KM w 301. Po co palić dodatkową benzynę na uciągnięcie tego auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> osiągi to jedno, te 1s mniej do setki to pikuś, potrzebny w katalogach

> ale te 200-300kg mniej, da się już pewnie odczuć na stacji

o to właśnie chodzi. Po co wozić tę masę, skoro w aucie lżejszym, pewnie oszczędniejszym można mieć wszystko co potrzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja to widzę tak: jeżeli taki 301 spełnia wymagania, to po co kupować kompakta, który (np taki

> Cruze) jest około 200kg cięższy? Od razu potrzeba większego silnika, żeby to uciągnąć. 1.8

> 140KM w Cruzie ma (przynajmniej na papierze) gorsze osiągi niż 1.6 115KM w 301. Po co palić

> dodatkową benzynę na uciągnięcie tego auta?

Ciekawe jak z tzw elastycznością porównując obydwa hmm.gif W "Auto Świecie" grinser006.gif, jeśli dobrze pamiętam, osiągi bliźniaków 1.6 PSA były nieco gorsze od podanych przez producenta. Co nie zmienia faktu, że i tak mi się widzą wink.gif Zresztą cruze także przypadł i do gustu w wersji sedan.

Ten 1.6 PSA dogada się z instalacją LPG ?

Jazda próbna, dla wahającego się, będzie rozstrzygająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe jak z tzw elastycznością porównując obydwa W "Auto Świecie" , jeśli dobrze pamiętam,

> osiągi bliźniaków 1.6 PSA były nieco gorsze od podanych przez producenta. Co nie zmienia

> faktu, że i tak mi się widzą

no właśnie. Osiągi przyzwoite z niedużego, prostego silnika 1.6, samochód prosty, miejsca sporo.

> Zresztą cruze także przypadł i do gustu w wersji sedan.

mnie cały czas zastanawia ta różnica masy. Z czego ona wynika?

> Ten 1.6 PSA dogada się z instalacją LPG ?

podejrzewam, że tak.

> Jazda próbna, dla wahającego się, będzie rozstrzygająca.

dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś porównywał te modele w salonie. Interesuje mnie szczególnie Peugeot 301/C-Elysee.

> Pzdr

O skodzie się nie wypowiem ale 301 mialem okazję kilka dni testować. Wersja środkowa z benzyną 1,6. Auto bardzo zrywne, w tej wersji z esp, klimą i przyzwoitym radiem. zawieszenie jak we francuzach po dziurach można jeździć w miare komfortowo. Przy 140 km na h na autostradzie głowy nie urywał hałas więc aż tak znowu na wygłuszeniu nie oszczędzali. Podobno blachy ma cieńsze niż "zwykle" peugeoty.

W każdym razie jeździ się sympatycznie - miałem kiedyś taniego sedana Lacetti w najbogatszej wersji i 301 wykończona jest lepiej. Bagażnik ogromny ale załadunek może być mocno upierdliwy- nieregularne kształt i maly otwór. Sporo miejsca na nogi ale tylna kanapa dość wąska.

Jak ktoś więcej jeździ to w 301 mają dobre ceny na wersje z dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z jakim silnikiem bedzie ten Ceed?

> Bo jezeli 1.4 to nawet bym sobie glowy nie zawracal...

Dlaczego nie? Silnik praktycznie bezobsługowy z łańcuchem, bardzo przyzwoicie przyspiesza, średnie spalanie z trzech tygodni jazdy po śniegu w mieście z butem w podłodze 7,5 litra. Z 60km/h na szóstym biegu przyspiesza bez sensacji. Jestem pod dużym wrażeniem ok.gif. Kombinuje jak zamocować telefon przed zegarami, to porobię filmiki na YT biglaugh.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po prostu szuka czegoś innego, francuzy zapewniają przyjemne wnętrza i może teraz tego chce

Czy on widział wnętrze tego 301? Ja usiadłem na chwilę z salonie i się załamałem. Możliwe, że nie była to najwyższa wersja, a generalnie całość przypominała przetworzone butelki PET. Tapicerka na drzwiach to kompletna porażka (poziom Lanosa). KIA czy Hyundai to przy tym już rewelacja..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzisz, problem w tym, że to tak naprawdę następny Koreaniec, a po Nexii, Lanosie i I30 ojciec ma

> już przesyt koreńskiej myśli technicznej

Nexia i Lanos, podobnie jak Accent czy Pony to były koreańczyki, ale nowy hultaje i30 i inne, to auta europejskie - projektowane i produkowane tutaj, na tutejszy rynek, więc już mniej przesycone koreańskością.

Moja żona miała swego czasu Accenta i powiem że zbierało sie to nieźle, a wnętrze wyglądało lepiej,niż w wielu dzisiejszych plastikowych samochodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś porównywał te modele w salonie. Interesuje mnie szczególnie Peugeot 301/C-Elysee.

> Pzdr

Koło mnie parkuje Rapid i powiem, że z zewnątrz wygląda sympatycznie, na pewno ładniej niż Peżot czy Citroen. Do tego ma ładny kolor wink.gif

No ale nie opakowanie sie liczy, a to, co w środku. Wnętrze Skody wygląda "poprawnie", ale "nudno" - wszystko co ma być jest i nic poza tym - ot taki niemiecki design. Pytanie jak z jakością materiałów. Plastik - jeśli nie skrzypi i nie zarysuje sie byle czym, to aż taki zły nie jest - przynajmniej łatwo utrzymać w czystości, nie ma w nim tylu mieszkańców co w materiałowej tapicerce wink.gif

Silniki - jeśli ktoś jedzi głównie do do pracy, sklepu, kościoła czy pobliskiej rodziny/znajomych, to w zasadzie jakiekolwiek auto o odpowiedniej liczbie siedzeń spełnia wymogi. Nawet jesli raz na rok ktoś jedzie na urlop, to najważniejsze są wystarczająca pakowność i bezawaryjność no i w miarę rozsądny poziom bezpieczeństwa.

Wracając do tematu - diabeł twki w szczegółach - popatrz na gwarancję obu producentów, opinie o silnikach i ich żywotności/awaryjności o tym co mówią o ASO (zarówno ogólnie jak i tych lokalnych). Warto zwrócić uwagę na wielkość otworu bagażnika w sedanie - niektóre choć mają duże bagazniki, to nie da sie włożyć większej walizki czy złożonego wózka dziecięcego. Popatrz też jaki jest prześwit obu aut - francuzy na pewno mają w miare duży, nie wiem jak ze skodą. Niby głupota, ale jak z dostępnościa np. do żarówek - bodaj w Focusie czy Ceed, wymiana żarówki to stracony wieczór albo wizyta w ASO zlosnik2.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.